-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

متن پیاده شده روز یکشنبه 4 دی ماه 1390

 

یکشنبه 4 دی 1390 و 25 دسامبر 2011 میلادی

امروز راجع به 10 موضوع صحبت خواهیم کرد:

موضوع اول اینکه سردارمحمد علی عزیز جعفری از موضع ژنرال ضیا الحقی و مانند یک کودتاچی چکمه پوش مصاحبه ای کرده و دست به کمر زده که اصلا به ایشان نمی آید و این چکمه برای ایشان گشاد است. ایشان مطرح کرده است که مسائل امنیتی در تهران اهمیت ویژه ای دارد و مسئله ی مهم در تهران فرهنگی است. با این حرف درواقع سفره ای را پهن کرده که به سپاه اجازه دهد تا هر کاری که می خواهد را انجام دهد و به نوعی هم برای انتخابات خط و نشان کشیده است.

نکته ی دوم اینکه مصباح یزدی در مصاحبه ای صراحتا از اشتباهات خود در هنگام حمایت از آقای احمدی نژاد، صحبت کرده است. ایشان گفته که اشتباهات احمدی نژاد به دلیل وابستگی به شخص خاصی است و منظور او رحیم مشایی است و بیان کرده که از این معما سر در نمی آورد.اما دلمشغولی اصلی آقایان مصباح یزدی، عزیز جعفری و خامنه ای در جای دیگری است که از آن با نام فتنه یاد می کنند. فتنه از نظر آقایان یعنی جنبش آزادیخواهی مردم است که خواب آنها را پریشان کرده است.

موضوع سوم اینکه علی رضا زاکانی، نماینده ی نزدیک به مجتبی خامنه ای ، مطرح کرده که جناح آقای مشایی و احمدی نژاد درصدد به دست آوردن 150 کرسی در مجلس  و با هزینه کردن 900 میلیارد پول هستند. ایشان گفته که برای هر وکیل سه میلیارد پول گذاشته اند که بقیه ی این بودجه هم مربوط به سایر هزینه ها ی انتخاباتی می شود. بهر حال اگر چنین سرمایه ای در اختیار آقای احمدی نژاد و اطرافیان باشد، ممکن است که موفق به انجام چنین ادعایی شوند.

نکته ی چهارم اینکه در هواپیمایی جمهوری اسلامی هم مثل دهها جای دیگر، یک پرونده ی فساد بیرون آمده است. مشخص شده است که در خرید 11 فروند هواپیما که اکثر آنها هواپیمای فوکر ارزان قیمت بوده اند، چهار و نیم میلیون یورو پورسانت گرفته اند. البته هنوز پرونده افشا نشده است و مسئولین آن تلاش کرده اند که بگویند که این پول، سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی بوده و آپارتمان خریداری شده در لندن، برای سرمایه گذاری بوده است، اما مقامات قضایی صحبت از فسا د مالی می کنند.

موضوع پنجم اینکه قیمت شیر و لبنیات ده درصد دیگر هم افزایش یافته است ملاک اصلی این اعلام های رسمی نیست و در بازار گاهی بیش از این نرخ، افزایش قیمتها دیده می شود.

نکته ی ششم اینکه در 24 ساعت گذشته ماشین اعدام 9 قربانی دیگر از ایران گرفته است. در ارومیه 7 نفر و در لاکان رشت به جرم حمل مواد مخدر اعدام شدند.

موضوع هفتم اینکه در سوریه و در حمض، علاوه بر 5 نفرایرانی که قبلا ربوده شده بودند، 2 نفر ایرانی دیگر هم ربوده شده بودند. در آن نیروگاهی که ایرانیان مشغول به کار بودند، همگی کار را رها کرده و به دمشق رفتنه اند. هنوز این شبهه وجود دارد که این افراد با نیروی قدس سپاه همکاری می کردند ولی ممکن است که واقعا فقط مهندس معمولی بوده باشند. بهرحال در مجموع ایرانیان به دلیل نفرتی که مردم سوریه از جمهوری اسلامی دارند، امنیت ندارند. اخوان المسلمین سوریه هم اعلام کرده است که دولت سوریه از قول آنان اعلام کرده که این اعلامیه جعلی است . در این اطلاعیه بیان شده بود که اخوان المسلمین انفجار در دمشق را پذیرفته ولی این حزب این ادعا را رد کرده است.

نکته ی هشتم اینکه در دوره ی دوم انتخابات در مصر، حزب عدالت و توسع وابسته به اخوان المسلمین مصر است 36 درصد آرا، حزب نور وابسته به مسلمانان سلفی 29 درصد آرا را بدست آوردند و مجموعا 65 درصد آرا را بدست آورده اند. یک دوره ی دیگر از انتخابات با قوانین عجیب در مصر باقی مانده است. بعد از آن انتخابات سنا در سه مرحله انجام خواهدشد. همچنین در خرداد ماه نیز انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.   

موضوع نهم اینکه آقای جلال طالبانی ، رئیس جمهوری عراق، اطلاعیه ای محکمی داده و از قوه ی قضاییه ی عراق دفاع کرده است و قول داده که آقای طارق الهاشمی در دادگاه حاضر خواهد شد و به اتهامات وارده پاسخ خواهد داد. اگر آقای طالبانی بتواند بحران موجود در عراق را کنترل کند، توانسته کار مهمی انجام دهد که بعید به نظر می رسد.

نکته ی آخر هم مربوط به تظاهران مسکو و سایر شهرهای سوریه است که برای دومین بار و به دنبال فراخوانی برگزار می شود که تمام احزاب فراخوان داده بودند. پلیس مسکو اعلام کرده است که حدودا 120 هزار نفر در این تظاهرات شزکت داشته اند. شعار محوری این تظاهرات « روسیه بدون پوتین» انتخاب شده است. این تدارکات و تظاهرات و بسیج مردمی ، زمینه سازی بسیار خوبی است که به دنبال انتخابات قلابی و پر از تقلب ی پیشین، فضا را آماده می کند تا اجازه ندهند که دیکتاتورها در روسیه بتوانند انحصار قدرت را به دست بگیرند. می توان گفت که تحولات روسیه هم در مورد ایران و هم در مورد روسیه و مجموعا در کل منطقه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته