-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۳, شنبه

Latest News from 30Mail for 12/24/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

در این ویدیو که به تازگی در شبکه های اجتماعی منتشر شده تصاویری از زندانیان سیاسی گوهر دشت کرج و زندانیان سیاسی در این زندان قابل مشاهده است. رضا رفیعی، مجید توکلی، مسعود باستانی، احمد زیدآبادی، داوود سلیمانی، عیسی سحرخیز و رسول بداقی در این ویدیو دیده می شوند.

 
 

1390/10/2

یک فروند هلی‌کوپتر نیروی انتظامی ایران، ظهر روز جمعه بر اثر برخورد با یک دکل بی‌سیم در شهرستان خاش، یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان ایران، سقوط کرد و سه نفر در این حادثه کشته شدند.

علی‌رضا شهرکی، فرماندار خاش در گفت‌وگو با فارس درباره جزییات این ماجرا افزود: «این بالگرد که در حال انجام مأموریت به منطقه گسیل شده بود، در حال کم کردن ارتفاع با دکل بی‌سیم محوطه سپاه خاش برخورد کرده و متلاشی شد.»

هر سه کشته این حادثه از سرنشینان این هلی‌کوپتر بودند. 

منابع: فارس (+، + و +) و ایسنا

مرتبط:

هلیکوپتر کبرای هوانیروز در اصفهان سقوط کرد
 


 
 

1390/10/2

دولت سوئیس بار دیگر تحریم‌ها علیه ایران را شدت بخشید و روز پنج‌شنبه ۱۸۰شخص حقیقی و حقوقی دیگر ایرانی را به لیست سیاه تحریم خود افزود.

فهرست جدید اعلام شده از سوی دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس، به صورت عمده شامل شرکت‌ها و افرادی است که به نحوی با بخش حمل و نقل دریایی ایران در ارتباط هستند.

بر اساس اعلام این دبیرخانه، تحریم‌های جدید اعمال شده شامل مسدود کردن دارایی‌های این افراد نیز می‌شود و در راستای تصمیم اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

این دبیرخانه همچنین اعلام کرده است که تحریم‌های جدید، از روز جمعه، دوم دی‌ماه ۱۳۹۰، قابل اجراست.

دولت سوئیس کمتر از دو ماه پیش نیز ۱۱۶شخص حقیقی و حقوقی ایران از جمله علی اکبر صالحی را به لیست سیاه خود افزوده بود.

منبع: رادیو فردا

مرتبط:

اموال ۴۰ شرکت ایرانی در سوئیس بلوکه شد

افزایش تحریم‌های مالی و صادراتی سوئیس علیه ایران
 


 
 

1390/10/2

ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که برای دستگیری یکی از «حامیان کلیدی» القاعده که در ایران زندگی می‌کند، جایزه‌ای ۱۰میلیون دلاری تعیین کرده است.

بنابر بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، این فرد که «عزالدین عبدالعزیز خلیل» نام دارد، مبالغ قابل ملاحظه‌ای پول را از طریق ایران برای رهبران القاعده در افغانستان و عراق فرستاده است.

در این بیانیه آمده که این فرد ۲۹ساله سوری‌تبار، از سال ۲۰۰۵ بر اساس توافق میان ایران و القاعده در این کشور به فعالیت مشغول است.

وزارت خارجه همچنین این فرد را به عنوان رابطی میان ایران و القاعده معرفی کرده که در جریان آزادسازی و انتقال اعضای زندانی القاعده در ایران فعالیت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، «زمانی که عاملان القاعده (از زندان‌های ایران) آزاد می‌شوند، دولت ایران آن‌ها را به آقای السوری تحویل می‌دهد و وی نیز هماهنگی‌های لازم برای سفر این افراد به پاکستان را فراهم می‌کند.»

وزارت خارجه آمریکا، نزدیک به شش ماه پیش، «عزالدین عبدالعزیز خلیل» مشهور به «یاسین السوری» را در لیست سیاه خود قرار داده بود.

این برای نخستین بار است که آمریکا برای دستگیری فردی در ایران، پاداش مالی تعیین می‌کند.

این پاداش بر اساس برنامه «پاداش برای عدالت» پرداخت می‌شود.

برنامه «پاداش برای عدالت» از سال ۱۹۸۴ با هدف دستگیری افرادی که تهدیدی برای آمریکا به شمار می‌روند بنیا نهاده شده و به گفته وزارت امور خارجه آمریکا تا کنون «بیش از ۱۰۰ میلیون دلار» در راستای این هدف به مصرف رسیده است. 

منبع: رادیو فردا

مرتبط:

دو عضو القاعده در ایران دستگیر شدند

کنگره آمریکا: نیروی قدس با القاعده همکاری دارد

آمریکا جمهوری اسلامی را به انجام معامله پنهانی با القاعده متهم کرد
 


 
 

1390/10/2

در پی دعوت محمد نوری‌زاد برای نامه نگاری اشخاص به رهبر جمهوری اسلامی، عبدالکریم سروش، متفکر دینی و از منتقدان حکومت ایران، نیز با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به رهبر ایران او را به «فتح باب نقد» دعوت کرد.

آقای سروش در این نامه گفته است که هدفش از نوشتن این «نامه مشفقانه» تنها فتح باب نقد بوده است و آنچه که باید «بر سبیل نقد گفته شود چندان است "که گرصد نامه بنویسم حکایت همچنان آید".»

آقای سروش ادامه داد: «دیگران باید از راه برسند و از شما بپرسند دیوار وطن چرا خم شده است و جویبار فرهنگ چرا آلوده است و آسمان آزادی چرا ابری ست وچهرۀ دین چرا عبوس است وکمر عدالت چرا شکسته است وچشم هنر چرا گریان است و دل دانش چرا پریشان است و جان و آبرو چرا اینهمه ارزان است و داعیان شعار نه شرقی و نه غربی چرا در هوس پی افکندن یک "شوروی" دیگرند و هوای سیاست چرا مرگزاست و شکم اقتصاد چرا فربه از اختلاس وحرام است؟ کشتی انقلاب چرا کژ مژ می‌رود و ترکیۀ سکولار چرا از ایران دیندار بیشتر دل می‌برد؟»

این متفکر دینی در این نامه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفته است که سال‌ها پیش نیز در نوشته‌ای از روحانیت انتقاد کرد که «چرا سقف معیشت را بر ستون شریعت زده‌اند» اما با «عتاب» رهبری روبرو شد و هنگامی که پاسخ «آن خرده‌گیری را داد»، رهبر ایران «چنان درشتی» کرد که انگار دنده‌ها و دندان‌های او را شکست.

آقای سروش در ادامه با انتقاد از رفتارهای رهبر جمهوری اسلامی، به یادآوری نام برخی از کشته‌شدگان یا زندانیان سیاسی سالهای رهبری آقای خامنه‌ای همچون سعیدی سیرجانی، فروهر‌ها، پوینده، سهرابی، تفضلی، زیدآبادی و احمد قابل پرداخت و نوشت که آقای خامنه‌ای نسبت به این اتفاقات، «از یک جمله توضیح یا استغفار» نیز دریغ کرد.

او رهبر ایران را مسئول «جنایات» انجام شده توسط حکومت دانست و نوشت: «زیرکان اطلاع و اطمینان دارند که همه زجر‌ها و زنجیر‌ها و تجاوز‌ها و تطاول‌ها به علم و رضا و اذن و اشراف شما و لذا گناهش به گردن شماست ... خبر خباثت‌ها و قساوت‌های قصابان شما به توا‌تر رسیده است. آیا تاوان اینمه جنایت را می‌توانید بپردازید؟ اگر همه خوبی‌های مملکت محصول رهبری‌های داهیانه و پیامبر گونه شماست چرا زشتی‌هایش نباشد؟ قدرت مطلقه مسئولیت مطلقه می‌آورد.»

این استاد دانشگاه سپس با اشاره به سخنی «ساده و کم‌جان» از آقای خامنه‌ای درباره نقد رهبری، به رهبر جمهوری اسلامی توصیه کرد که در امور «آن قدر ارتفاع بگیرید که تیغ تصرفتان جامۀ قوای سه گانه را چاک نکند اما آن قدر ارتفاع نگیرید که گوشتان فریاد مظلومان و صدای ناقدان را ادراک نکند.»

آقای سروش ادامه داد: «مثلث زر و زور و تزویر یعنی سه برادران لاریجانی را گماشته‌اید تاشما را از شر قضا وقانون وحقوق بشر برهانند؟ خلایق را از نحوست این تثلیث برهانید وبی خطر بر خط راست برانید. چهره قضا وقانون را به آب عزت از غبار ذلت بشویید واز اسب انتخابات فرودآیید و زمامش را بدست مردم بسپارید.»

آقای سروش درباره نظریه ولایت فقیه نیز گفت: «ولایت فقیه البته نه شرعاً اعتبار دارد نه عقلاً وکثیری از فق‌ها وعقلا با آن مخالفند اما هرچه هست به معنای ولایت سیاسی ست» نه ولایت معنوی، ومفهومی جز ریاست و زعامت فقیه ندارد.»

یه گفته آقای سروش، تفاوت او و آقای خامنه‌ای در این است که او «به قبح ذاتی استبداد معتقد و ملتزم» است اما آقای خامنه‌ای «استبداد را اگر به خاطر دین و در خدمت نشرو بسط آن باشد»، می‌پسندد و "قابل جمع با دینداری" می‌داند.

این منتقد حکومت ایران، همچنین نوشت: «مورٌخان آورده‌اند که آغا محمد خان قاجار هم موسیقی می‌نواخت هم زیارت عاشورایش ترک نمی‌شد هم به دستان نامبارک خود سر می‌برید وچشم در می‌آورد. چرا رفتار و کردار شما باید یاد آور احوال وی باشد؟»

آقای سوش به رهبر ایران توصیه کرد که «آنقدر جامعه را چون کودکی‌تر و خشک نکنید و پستانک ولایت به دهانش نگذارید. خدایی نکنید بل خدا را در میان آورید! هر جا عدالت و خلاقیت و رحمت و حرّیت هست، خدا هم هست.»

این متفکر دینی در قسمت پایانی نامه‌اش از رهبر ایران خواست که «به منزل نخستین قدم بگذارید و به منزله‌ نخستین قدم، بگذارید این نامه را همگان بخوانند، آن هم به فراغت نه به تشویش، در روز نامه‌ها نه در شب نامه‌ها، در علن نه در خفا. با رعیت فتح باب گفتگو کنید و به آنان جواب علنی بدهید و از «استبداد دینیتان «دفاع کنید.» 

منبع: سایت محمد نوری‌زاد

مرتبط:

کروبی و سروش در میان ۱۰۰ اندیشمند برتر فارین پالیسی

سروش: بیشترین سهم عقب ماندگی جهان سوم، نصیب حوزه‌های علمیه ما شد


 
 

1390/10/2

پروین مخترع، مادر کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشری زندانی در ایران، به دلیل انجام مصاحبه اعتراضی درباره پرونده پسر خود، به ۲۳ماه زندان محکوم شد.

مجتبی سمیع‌نژاد، فعال حقوق بشر که با بی‌بی‌سی فارسی گفت‌وگو می‌کرد، گفت که این حکم از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب کرمان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» برای خانم مخترع صادر شده است.

یکی از اعضای خانواده مخترع نیز به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفته‌اند که دادگاه همچنین پرونده دیگر خانم مخترع با اتهام «توهین به مقام رهبری» را به دادگستری استان کرمان ارجاع داده است و وی باید به سبب این اتهام نیز مورد محاکمه قرار گیرد. 

خانم مخترع، حدود ۵ ماه پیش در کرمان بازداشت شده و در جریان محاکمه از داشتن وکیل محروم بوده است.

کوهیار گودرزی، نیز که یک روز پیش از مادرش دستگیر شد، همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد و در انتظار تشکیل جلسه دادگاه است. 

آقای گودرزی پیش از این نیز در آذرماه سال ۱۳۸۸ هنگامی که عازم قم برای شرکت در مراسم بزرگداشت آیت‌الله منتظری بود، به همراه یک فعال حقوق بشری دیگر بازداشت شده و یکسال را نیز در زندان گذرانده بود.

منابع: بی‌بی‌سی و کمیته گزارشگران حقوق بشر

مرتبط:

کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر، و مادرش بازداشت شدند

پروین مخترع: ۴مامور لباس شخصی از دیوار خانه‌مان بالا آمدند و دستگیرم کردند


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته