-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۲۹, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 12/20/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/9/28

نمایندگان یازده کشور حامی تحریم‌های ایران قرار است روز سه شنبه ۲۹آذرماه در شهر رم ایتالیا گرد هم آیند تا به گونه‌ای جدی‌تر تحریم‌های ایران و نحوه برقراری ثبات در بازار انرژی جهانی پس از تحریم نفت و بانک مرکزی این کشور را بررسی کنند.

در این نشست، که تاکنون مهم‌ترین نشست درباره تحریم‌های ایران به شمار می‌رود، وزیر امورخارجه و مقامات امور اقتصادی هفت کشور بزرگ اقتصادی همراه با کره جنوبی، استرالیا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در قالب گروهی به نام «ائتلاف کشورهای همفکر» شرکت دارند و نماینده‌ای نیز از اتحادیه اروپا به این جمع می‌پیوندد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال امروز به نقل از مقام‌های دیپلماتیک آمریکایی و اروپایی گزارش داد که کشورهای غربی شرکت‌کننده در این نشست همچنین به دنبال تامین امنیت انرژی وارداتی خود پس از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.

به نوشته این روزنامه، مقام‌های یادشده تصریح کردند که به دنبال آن هستند ‌که اطمینان حاصل کنند کشورهای بزرگ صادرکننده نفت، مثل عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی، در صورت تشدید تحریم‌های علیه صادرات نفت و بانک مرکزی ایران در ماه‌های پیش رو صادراتشان را به اتحادیه اروپا و کشورهای آسیایی افزایش خواهند داد.

این مقام‌ها، که نخواستند نامشان فاش شود، همچنین افزودند که در حال انجام مذاکراتی با دیگر کشورهای صادرکننده نفت نیز برای جبران کمبود نفت احتمالی پس از تحریم ایران هستند.

این نشست در حالی برگزار خواهد شد که پس از آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته‌ای ایران، فشار‌ها بر این کشور گسترش یافته است و پرونده تحریم نفت و بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا نیز مراحل پایانی خود را می‌گذراند. 

منبع: مردمک

مرتبط:

فرانسه به دنبال تحریم بانک مرکزی و نفت ایران است
 


 
 

1390/9/28

براساس نتایج اولیه سرشماری سال ۱۳۹۰،جمعیت ایران به ۷۴ میلیون و ۹۶۱ هزار نفر، نزدیک به ۷۵ میلیون نفر، رسیده است.

رئیس مرکز آمار ایران می گوید میانگین نرخ رشد جمعیت، از 1.6 درصد در سال ۸۵، به 1.3 درصد در سال جاری کاهش یافته است.

بر اساس این سرشماری، جمعیت شهری ایران هم اکنون ۷۱ درصد، و جمعیت روستایی کشور ۲۹ درصد است.

در سرشماری پنج سال پیش، جمعیت ایران حدود ۴و نیم میلیون نفر کمتر بود.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/9/28

نرخ سکه و ارز در بازارهای تهران طی روزهای گذشته با افزایش چشمگیری روبه‌رو بود. بر اساس گزارش‌ها دلار روز دوشنبه ۲۸ آذر ماه، رکورد جدید ۱۴۲۵ تومان را برای خود به ثبت رساند.

این در حالی است که بانک مرکزی روز دوشنبه نرخ مرجع هر دلار آمریکا را با افزایش نسبت به روزهای گذشته، رقم ۱۱۰۰ تومان اعلام کرده است که نشان می‌دهد دلار دولتی با نرخ بازار آزاد آن حدود ۳۲۸ تومان تفاوت قیمت دارد.

از سوی دیگر در حالی که بانک مرکزی قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را نیز با افزایش نسبت به روزهای گذشته ۵۷۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده، این نوع سکه در بازار آزاد امروز با تفاوت قیمت چشمگیری نسبت به نرخ بانک مرکزی و نرخ‌های روزهای گذشته با قیمت ۶۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به مردم فروخته شد.

نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در بازار تهران امروز به ۶۳۵ هزار تومان افزایش یافت.

در همین حال، بانک مرکزی امروز، دوشنبه دستور توقف فروش نقدی سکه را در بانک‌ها به جز بانک کارگشایی صادر و اعلام کرد که از روز سه‌شنبه، پیش فروش بدون محدودیت سکه در کلیه شعبه‌های بانک ملی آغاز خواهد شد.

بانک مرکزی هدف از این تصمیم را «رفاه حال متقاضیان خرید سکه طلا و در راستای توزیع عادلانه آن بین اقشار مختلف جامعه» اعلام کرده است.

روز گذشته نیز در بازار ارز و سکه قیمت‌ها با افزایش چشمگیری مواجه بود و در عین حال شکاف قیمت‌های بازار آزاد و نرخ‌های بانک مرکزی نیز وجود داشت.

بانک مرکزی در روزهای گذشته، «برای از بین بردن صف‌های خرید سکه بانکی»، مجبور به افزایش نرخ‌ها شد تا اختلاف قیمت بین نرخ‌های سکه در بازار آزاد و نرخ بانکی کاهش یابد.

سیاستی که به نظر می‌رسد جواب نداده است زیرا با وجود آنکه قیمت طلا در بازار‌های جهانی با کاهش مواجه شده و در هفته گذشته با ۹ درصد افت روبه‌رو شده است اما قیمت سکه در بازار داخلی همچنان بدون اعتنا به سیاست بانک مرکزی رو به افزایش است.

منبع: مردمک


 
 

1390/9/28

دهها روزنامه‌نگار با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی بی‌ قید و شرط حسن فتحی، روزنامه‌نگار زندانی شدند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار سی‌میل قرار گرفته آمده است: «حسن فتحی، روزنامه‌نگار مستقل چند هفته‌ای است به محبس افتاده، نه پیداست چه کسی به بندش کشیده و نه افشا شده است که چرا. همین قدر گفته می‌شود او به بند است تا دیگران عبرت ببنیند و حذر کنند از نقد و تحليل و ورود به خطوط قرمز.»

این روزنامه‌نگاران در ادامه با اشاره به اینکه حسن فتحی «بی‌جرم و بی‌جنایت، بی‌حکم و بی شکایت» در زندان است گفته‌اند: «تنها گناه حسن فتحی این است که بر جامعه و جهان خود اندیشه کرد و به زبان آورد آن چه را اندیشید.»

امضا کنندگان این بیانیه افزوده‌اند: «در جهان امروز، قبیح است روزنامه نویس را به حبس انداختن؛ آبرو برای کشور و حکمرانانش باقی نمی‌گذارد. به همین رفتارهاست که هر کس و دولت که مطامع سیاسی با ما دارد، جامه دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان می‌پوشد. این راه پنهان قلعه و پاشنه آشیل کشوری است که با قدرت‌های جهانی درگیرست.»

در پایان این بیانیه آمده است: «در شأن ایرانیان نیست که هم‌چنان وطنشان را بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران جهان بنامند. این کجا و آن همه کبکبه اخلاق و درس‌آموزی به جهانیان. این کجا و مدعی آزادی و الگوی حریت بودن، این کجا و دین‌داری. آزادی زود و بی‌شرط حسن فتحی خواست ماست.»

شبنم آذر، ژیلا بنی‌یعقوب، مسعود بهنود، مازیار بهاری، پرستو دوکوهکی، مسیح علینژاد، فرشته قاضی، علی مزروعی و مهدی تاجیک برخی از امضا کنندگان این بیانیه هستند.

حسن فتحی، روزنامه‌نگار روز یکشنبه ۲۲ آبان‌ماه، به اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» بازداشت شد. بازداشت آقای فتحی یک روز پس از آن صورت گرفت که وی در گفت‌و‌گویی با شبکه تلویزیون فارسی بی بی سی درباره پوشش رسانه‌ای انفجار بزرگ در یک پادگان سپاه پاسداران، شرکت کرد.


متن کامل این بیانیه را از اینجا بخوانید.


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته