-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

Latest News from 30Mail for 12/30/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/10/8

حسن مسلمی نائینی، مدیرکل بورس وزارت علوم ایران از «برخورد قاطع» با مؤسساتی که بدون مجوز اقدام به اعزام دانشجویان ایرانی به انگلستان می‌کنند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای مسلمی نائینی گفت: «در جلسه ای که اخیرا با حضور جمعی از مدیران موسسات مجاز اعزام دانشجو به انگلستان تشکیل یافت، قرار شد تا اطلاع ثانوی روند اعزام دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاههای انگلیس مسکوت باقی بماند.»

به گفته آقای نائینی، هماهنگی در جهت بورس و هر نوع ارتباطی با انگلستان باید «در راستای سیاست های نظام» باشد.

از سوی دیگر كامران دانشجو، وزير علوم نيز با بيان اينكه هيچ دانشجويي به كشور انگلستان اعزام و بورسيه نمي‌شود، گفت: با موسسات اعزام دانشجو صحبت شده كه در راستاي اعزام دانشجو به انگليس فعاليت نكنند.

آقای دانشجو افزود:‌ وزارت علوم در ارتباط با انگلستان براساس سياست‌هاي نظام عمل خواهد كرد.

روابط ایران و بریتانیا بعد از حمله دانشجویان بسیجی به سفارت این کشور در تهران و اخراج دیپلمات‌های ایرانی از بریتانیا به پایین ترین سطح خود رسیده است.

منبع: ایسنا و بی‌بی‌سی


 
 

علی مطهری:
1390/10/8

علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس با انتقاد از گزارش دیروز کمیسیون اصل نود درباره «رسیدگی به حوادث انتخابات ۸۸» گفت که این گزارش شخصی حسین فدایی و «یک‎طرفه» و «متعصبانه» بوده است.

این نماینده منتقد دولت که امروز هشتم دی برای ثبت‌نام نمایندگی مجلس نهم به وزارت کشور رفته بود، گفت: این‌گونه گزارش‌ها از اتقان [استواری و استحکام] لازم برخوردار نیست و من با این‌طور کار‌ها مخالفم.

دیروز نائب‌رئیس کمیسیون اصل نود چکیده‎ای از این گزارش را در صحن‌‎علنی قرائت و اعلام کرد که غرب از سال‌ها پیش با برنامه‌ریزی مدون و با همکاری «عناصر داخلی فریب‌خورده» در پی ایجاد «انقلاب مخملی» در ایران بوده است.

بر اساس این گزارش، میرحسین موسوی «بیشترین نقش را در اجرای فتنه ۸۸» داشته، مهدی کروبی «از جمله بازیگران اصلی فتنه» بوده و محمد خاتمی، غربی‌ها را برای روی کارآمدن موسوی، متقاعد کرده است.

آقای مطهری با انتقاد از این گزارش، گفته است: اگر بخواهیم این‌گونه گزارش‌ها را بپذیریم باید گزارش احمد شهید درباره حقوق بشر ایران را نیز بپذیریم، در حالی که ما به آن گزارش انتقاد داریم.

گزارش «رسیدگی به حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۸۸» در حالی قرائت شده است که این روز‌ها، داوطلبان نمایندگی مجس در حال ثبت‌نام برای انتخابات اسفند ماه مجلس نهم هستند.

مقام‌های جمهوری اسلای، معتقدند که در آستانه این انتخابات مانند انتخابات سال ۸۸، کشورهای غربی در تلاش‌اند تا در فضای کشور را ملتهب کنند و با ایجاد چالش‌های امنیتی، به دنبال براندازی جمهوری اسلامی از طریق «سناریوی انتخابات» هستند.

از طرف دیگر، مهدی کروبی به تازگی انتخابات آتی را «فرمایشی» ‌خوانده و گفته است که از موضع‌گیری‌های دبیر شورای نگهبان، وزیر اطلاعات و برخی از مسئولان و به ویژه صدا و سیما برمی‌آید که قرار است انتخابات مجلس را «فرمایشی» و «دستوری» کنند.

منبع: مردمک و ایسنا


 
 

1390/10/8

معاون امنیتی دادستان تهران دو روز پیش از اعزام محسن امین زاده، زندانی سیاسی به بیمارستان برای پیگیری درمان عارضه قلبی وی جلوگیری کرد. امین زاده معاون پیشین وزارت اموزخارجه در دوران خاتمی است.

به گزارش کلمه، محسن امین زاده که قرار بود براساس نظریه پزشک قانونی طبق وقت تعیین شده برای درمان عارضه قلبی اش به بیمارستان مدرس اعزام شود، برای نخستین بار با دستور جلوگیری از اعزام بدون دستبند به بیمارستان مواجه شد.

محسن امین زاده نیز در مقابل، از پذیرش شیوه ناشایست و رنج آور اعزام بیماران با دستبند خودداری کرد و حاضر نشد که دست بند را قبول کند.

در همین حال علی رغم موافقت فرماندهی حفاظت زندان اوین با اعزام بدون دست بند وی به بیمارستان، در نهایت با دستور مستقیم رشته احمدی، معاون امنیتی دادستان تهران از اعزام امین زاده به بیمارستان خودداری شد.

در خبری مشابه نیز گزارش شده عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی، طی روزهای اخیر با دستبند و پابند از زندان به بیمارستان منتقل و با همان وضعیت بستری شده است.

منبع: کلمه


 
 

1390/10/8

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو ناشر که به روند تعطیلی کتابفروشی ها اعتراض کرده بودند، به دادگاه شکایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام این وزارتخانه گفت که معاونت امور فرهنگی به علت "روشنگری در افکار عمومی و جلوگیری از نشر اکاذیب" از این ناشران شکایت کرده است.

در این خبر نامی ذکر نشده است، ولی اعلام شده است: "این دو ناشر با طرح موضوع دروغین تعطیلی ۱۰۰ کتابفروشی در تهران در رسانه ها و بازتاب آن در رسانه های بیگانه، اقدام به تشویش اذهان عمومی کرده بودند."

منبع: کلمه و بی‌بی‌سی


 
 

1390/10/8

حمید رضا درستی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید ۲۰درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند.

آقای درستی در گفتگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه «افراد مرغ‌هایی را مصرف می‌کنند که قبل از ذبح خودشان از بین رفته‌‌اند» گفت: «البته ما نمی‌توانیم همه این مسائل را از نو آغاز کنیم ولی می‌توانیم به مردم آموزش دهیم که در تهیه مواد غذایی سالم دقت کافی به خرج دهند.»

«لبنیات‌های آلوده به سم افلاتوکسین می‌خوریم»
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سیستم کشاورزی ما نیز ایراد دارد و محصولاتی را به مردم عرضه می‌کند که سرشار از کودهای شیمیایی است و بخش دامپروری ما نیز نان‌های کپک زده را به دام‌ها می دهد که شیر سرشار از افلاتوکسین مصرف می‌کنیم.

وی همچنین گفت: حتی در صنعت لبنیات نیز پنیرهایی تهیه می‌شود که سرشار از نمک است و زمانی از این قضیه شکایت می‌شود آب نمک را زیاد می‌کنند.

منبع: فارس


 
 

1390/10/8

همسر محمد ابراهیم همت، از کشته‌شدگان دوران جنگ ایران عراق اعلام کرده که بعد از ۳۳ سال برای نخستین بار در انتخاباتی که در جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش کلمه، وی که طی رویدادهای بعد از انتخابات بارها با خانواده کشته‌شدگان پس از انتخابات و زندانیان سیاسی دیدار کرده و نسبت به سیاستهای جاری معترض است در خصوص عدم شرکت خود در انتخابات،  از طریق  فیس بوک  اعلام کرده است: «چون در انتخابات سال ۸۸ به شعور من توهین شده و بی بصیرت هستم و غیر خودی بعد از ۳۳ سال در انتخابات شر کت نمی کنم.»

محمد ابراهیم همت از فرماندهان سپاه بود که در عملیات خیبر کشته شد. همسر وی پیشتر در نامه ای به دادستان خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده بود.

منبع: کلمه


 
 

1390/10/8

عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار زندانی، طی روزهای اخیر با دستبند و پابند از زندان به بیمارستان منتقل و با همان وضعیت بستری شده است.

به گزارش ندای سبز آزادی، این فعال مطبوعاتی که بیش از ۲۹ ماه است بدون یک روز مرخصی در زندان بسر می‌برد، بر اثر اعتصاب غذاهای متعدد و روزه های سیاسی طولانی و نیز فشارها و محدودیت‌های گوناگون در زندان، به شدت ضعیف شده است.

بنا بر این گزارش، چهار مامور امنیتی به صورت دائمی در اتاق کوچکی که تخت سحرخیز در آن قرار دارد، مراقب او و روابط اش هستند. قابل توجه است که با وجود ضعف جسمی و بیماری های مختلف سحرخیز، دست و پای او در اغلب ساعات شبانه روز به صورت ضربدری به تخت زنجیر شده است.

ماموران امنیتی سخت گیری شدیدی برای روابط سحرخیز برقرار کرده اند. حتی تماس کادر پژشکی و پیراپزشکی بیمارستان با او نیز دچار تضییقات گوناگون است.

بر اساس این گزارش، سحرخیز نسبت به ماه‌های گذشته، دچار ضعف و لاغری شدید شده است. او از تغییرات شدید فشار خون رنج می برد. همچنین کمر درد و گردن درد او تا بدان حد است که امکان به جای آوردن نماز در حالت عادی، و خم کردن سر و گردن خود را ندارد.

از ماه ها قبل، همسر سحرخیز با ارسال نامه به دادستان تهران، خواستار پیگیری معالجات وی در خارج از زندان، به خرج و هزینه‌ی خانواده اش شده بود. این درخواست ظاهرا تا چند روز پیش بی پاسخ مانده؛ و ظاهرا وخامت وضع جسمی سحرخیز که پزشکان بهداری رجایی شهر مکرر به آن گواهی داده بودند، بدان حد رسیده که مقامات قضایی و امنیتی با تعقیب درمان وی در خارج از زندان موافقت کرده اند.

گفتنی است، سحرخیز از جمله انگشت شمار زندانیان حوادث بعد از انتخابات است که همانند مسعود باستانی، از یک روز مرخصی نیز برخوردار نشده است.

منبع: کلمه


 
 

1390/10/8

ابوالفضل قدیانی، عضو زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، به اتهام آنچه توهین به رهبر جمهوری اسلامی خوانده شده، یکبار دیگر با محکومیت زندان مواجه شده است.

به گزارش کلمه، آقای قدیانی باید چهارم آذر امسال پس از گذراندن محکومیت یک سال زندان آزاد می شد.

حالا او با اتهام توهین به آیت الله خامنه ای، رهبر جمهور اسلامی، با سه سال حبس مجدد روبرو شده است.

این در حالی است که وی، که چندی پیش در سی سی یو بیمارستان ساسان بستری بود، پس از عمل جراحی قلب بدون طی کردن دوران نقاهت از همان بیمارستان به زندان منتقل شده بود.

آقای قدیانی با مشکلات حاد جسمی رو به روست؛ همسر این زندانی سیاسی در همان زمان به کلمه گفته بود که مستأصل شده و نگران است که دستگاه امنیتی بخواهد ماجرای هدی صابر را برای ابوالفضل قدیانی تکرار کند.

ابوالفضل قدیانی اولین بار در دی ماه ۸۸ بازداشت و به اتهام توهین به رییس دولت به یک سال حبس محکوم شده بود.

منبع: کلمه و بی‌بی‌سی


 
 

وزیر راه:
1390/10/8

علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی از افزایش نرخ بلیت هواپیما در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگراری مهر، آقای نیکزاد که روز پنجشنبه ۸ دی‌ماه، در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اعلام نکرد که نرخ بلیت‌ها قرار است به چه میزان افزایش پیدا کند اما گفت که این تغییر قیمت به همان میزان افزایش نرخ بنزین خواهد بود.

آقای نیکزاد همچنین گفت: از میان ۵۴ فرودگاه کشور، تنها ۳ فرودگاه اقتصادی است و دولت برای باقی این فرودگاه‌ها سوبسید در نظر می‌گیرد و نمی‌توان هریک از فرودگاه‌های غیراقتصادی را با یکدیگر ادغام کرد زیرا مردم نمی‌خواهند که فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری میان فرودگاه و شهر داشته باشند.

او درباره برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در فازدوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: یکی از معاونان وزارتخانه به همراه بخش خصوصی پیشنهادهای مختلف را بررسی می‌کنند تا با افزایش قیمت بنزین، نرخ بلیت هواپیما نیز افزایش یابد و با بالا رفتن قیمت بنزین تاثیر آن بر بلیت اعمال می‌شود.

آقای نیکزاد افزود: محمود احمدی‌نژاد تاکید دارد که مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به زودی اجرا شود.

پیشتر و همزمان با اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها و پس از سهمیه‌بندی بنزین، قیمت بلیت هواپیما حدود ۳۰ درصد افزایش یافت و گفته شد که قرار است طی پنج سال آینده قیمت شماری از کالاها و خدمات از جمله بلیت هواپیما به قیمت‌های بین‌المللی نزدیک شود.

منبع: مهر و مردمک


 
 

1390/10/8

مادر امیر حکمتی، ایرانی متهم به جاسوسی برای آمریکا که اخیرا «علیه خودش» اعتراف کرده می‌گوید اعترافات فرزندش زیر فشار بوده است.

بهناز حکمتی، در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته که پسرش امیر، برای دیدن مادربزرگ‌هایش به ایران رفته بود که توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

خانم حکمتی همچنین گفته که اتهام‌های وارد شده به فرزندش "بی‌پایه" است.

در این بیانیه خانم حکمتی از مقام‌های ایران خواسته تا با فرزندش "عادلانه" و "بر اساس موازین" برخورد شود.

وزارت اطلاعات ایران حدود ۱۰ روز پیش، خبر بازداشت یک جاسوس ایرانی‌تبار آمریکایی را منتشر کرده بود و یک روز بعد تلویزیون ایران "اعترافات" امیر حکمتی را پخش کرد.

خانواده آقای حکمتی اتهامات مطرح شده علیه او را رد می کنند و می‌گویند که او روز ۲۳ مرداد امسال (۱۴ اوت) با اجازه دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن برای دیدار با بستگانش به ایران سفر کرده است و روز ۷ شهریور (۲۹ اوت) بازداشت شده است.

آمریکا از ایران خواسته تا این شهروند آمریکایی را زودتر آزاد کند. همچنین آمریکا از ایران خواسته تا امکان دسترسی کنسولی به امیر حکمتی را داشته باشد.

ایران تا کنون این درخواست آمریکا را قبول نکرده است. نخستین جلسه دادگاه امیر میرزایی حکمتی روز سه‌شنبه در تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و فعالان حقوق بشر از صدور حکم سنگین و یا حتی اعدام وی ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع: بی‌بی‌سی


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته