-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۷, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 12/28/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/10/6

شعبه ۱۰۴ دادگاه جزایی تبریز، با رسیدگی به پرونده ۱۱۲ نفر از معترضان به وضعیت دریاچه‌ ارومیه، ۵۷ نفر از آنها را متهم شناخت و حکم حبس و شلاق برای آنها صادر کرد.

۵۵ نفر از افراد دستگیر شده ازاتهامات انتسابی تبرئه شدند اما در میان متهمان، ۹ نوجوان کمتر از ۱۸ سال نیز به چشم می‌خورد که رسیدگی به اتهام‌های آنها به دادگاه اطفال سپرده شد.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» شماری از این افراد، روز ۱۲ شهریور ماه امسال، در تبریز و در جریان تجمع اعتراضی مردمی به رد طرح دو فوریتی آبرسانی به دریاچه ارومیه دستگیر شده بودند و شماری نیز  پس از برگزاری مسابقات فوتبال بین تیم‌های تراکتورسازی و مس کرمان و استقلال دستگیر و سپس به صورت موقت آزاد شده بودند.

دادگاهی که برای این افراد تشکیل شد، به استناد ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، آنها را به اخلال در نظم عمومی محکوم کرد و مجازات زندان و شلاق را برای آنها صادر کرد.

در یک سال گذشته، هم‌زمان با بحرانی‌شدن وضعیت این دریاچه، احتمال بروز سونامی نمک و مخالفت ۹۴ نماینده مجلس با بررسی دو فوریت طرح «انتقال آب برای نجات دریاچه ارومیه»، اعتراض‌ها نسبت به این موضوع شدت گرفت.

مردم در شهرهای ارومیه و تبریز تاکنون چندین بار نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه اعتراض کرده‌اند.

کارشناسان و تشکل‌های فعال محیط زیست بارها نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه هشدار داده و از نهادهای مختلف مسئول در ایران خواسته‌اند تا دیر نشده راهکارهای عملی و علمی برای حل این بحران پیدا کنند اما دولت هنوز در این زمینه اقدامی نکرده است.

دریاچه ارومیه، دومین دریاچه آب‌شور دنیاست که در اثر خشکسالی و ایجاد سدهای متعدد روی رودخانه‌هایی که به آن می‌ریزند،۶۰ درصد از آن نابود شده و بخشی از آن به دلیل افزایش شوری به حد فوق اشباع، به رنگ قرمز درآمده است.

منبع: مردمک


 
 

1390/10/6

محمدرضا فرزین، دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها روز سه‌شنبه گفت اقشاری که از نظر دولت مرفه هستند باید از گردونه یارانه نقدی خارج شوند که این حدود ۱۰ میلیون نفر را شامل می‌شود.

وی افزود: «بر اساس برآورد ما کسی که یارانه، بین پنج تا ۱۰ درصد درآمد ماهیانه وی را تشکیل می‌دهد از نظر دولت مرفه است و نیازی به یارانه ندارد.»

به گفته محمدرضا فرزین، دولت در گام نخست با شناسایی افراد «مرفه» و با ارسال نامه به آنها خواستار کناره‌گیری داوطلبانه آنها از دریافت یارانه می‌شود و در گام‌های بعدی از روش‌های دیگری استفاده می‌کند.

وی در ادامه گفت: «اکنون ۷۴ میلیون نفر یارانه می‌گیرند که با حذف خانوارهایی که نیازمند نیستند درآمد حاصل میان خانوارهای نیازمند توزیع می‌شود.»

برآورد ۱۰ میلیون نفر «مرفه» از سوی این مسئول در حالی است که روز شنبه به نوشته روزنامه ابتکار، غلامرضا مصباحی مقدم، رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس، از «حذف ۲۰ میلیون نفر» از چرخه دریافت یارانه «به لحاظ رفاه اجتماعی و به این خاطر که به لحاظ مالی نیازی به دریافت یارانه ندارند» خبر داده‌بود.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز در همان روز یادآوری کرد که در «هنگام شروع پرداخت یارانه نقدی، روش خوشه‌بندی اقشار جامعه برای تعیین میزان یارانه اعمال شد، اما به دلیل نبود تحلیل دقیق از وضعیت معیشتی مردم، این روش کنار گذاشته شد و قرار شد یارانه نقدی به همه مردم صورت یکسان تعلق بگیرد»، اما «دولت هم اکنون و پس از یک سال از گذشت پرداخت یارانه نقدی» تصمیم گرفته یارانه نقدی خانوارهایی که آن‌ها «اقشار مرفه» نامیده را حذف کند.»

در حال حاضر حدود ۷۴ میلیون نفر یارانه نقدی می‌گیرند. پارسال در ماه‌های آغاز اجرای حذف یاارنه‌ها شمار کسانی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده بودند، حدود ۶۳ میلیون نفر بود و ۱۰ میلیون نفر دیگر بعد از نوروز و در مرحله سوم پرداخت یارانه نقدی به جمع مشمولان اضافه شدند.

در آغاز سال بعضی از نمایندگان مجلس از دولت به دلیل برآورد نادرست از تعداد مشولان یارانه نقدی انتقاد کردند. آن‌ها می‌گفتند دولت در بودجه سال نود، حدود ۱۰ میلیون نفری که بعد از نوروز برای دریافت یارانه ثبت نام کرده بودند را نادیده گرفته و درآینده دچار کسری بودجه می‌شود.

منبع: رادیو فردا و مردمک


 
 

1390/10/6

همزمان با بررسی طرح دوفوریتی تفسیر بخشی از قانون حذف یارانه ها، بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها با حسین حسینی نماینده فریمان درگیر شد و کارشان به کتک کاری کشید و علی لاریجانی آقای مرادی را از مجلس اخراج کرد.

در جلسه امروز مجلس که طرح دو فوریتی استفساریه ماده ۱۲ قانون هدفمندی یارانه ها در دستور کار قرار داشت، بهروز مرادی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها پس از درگیری لفظی با حسین حسینی، نماینده فریمان، به او سیلی زد.

پس از آن بود که علی لاریجانی، رئیس مجلس، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها را از مجلس اخراج کرد. همزمان با این اقدام، نمایندگان مجلس ایران نیز  فریاد «اخراج کنید» را سر دادند.

خبرگزاری مهر نوشته که "بر اساس مشاهدات حمله کننده آقای مرادی بود و حتی پس از تذکرات پی در پی لاریجانی (رئیس مجلس) به حملات خود به نماینده فریمان ادامه داد."

این خبرگزاری در عین حال از قول برخی نمایندگان نوشته که ابتدا نمایده فریمان به صورت مرادی سیلی زده است.

بنابر گفته نمایندگان علت این درگیری این بوده که آقای مرادی ظاهرا خطاب به نماینده فریمان گفته بود که "این آمارهای کوچه بازاری را از کجا آورده اید" که این جمله از سوی نماینده فریمان توهین تلقی و باعث درگیری فیزیکی شد.

عملکرد دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، با اعتراض نمانیندگان روبه‌رو شده است. آن‌ها می‌گویند دولت سهم بخش تولید را ازبودجه هدفمند‌سازی نپرداخته و باعث شده به بخش تولید آسیبی جدی وارد شود و تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در آستانه تعطیلی قرار بگیرند.

در همین راستا، دو روز پیش رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با انتقاد از رویه دولت در اجرای این طرح تاکید کرد اگر دولت در فاز جدید قانون هدفمندی یارانه‌ها، سهم تولید را نپردازد، مجلس پرونده‌ این تخلف را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد.

به گفته وی رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری از او خواسته است تا گزارش ویژه طرح تحول اقتصادی از نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را براساس ماده ۲۳۳ آیین‌نامه برای قرائت در مجلس آماده شود و پس از رای نمایندگان به این گزارش‌، تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به قوه قضائیه ارسال شود.

منبع: مهر، فارس، مردمک و بی‌بی‌سی


 
 

1390/10/6

رسانه های ايران روز سه شنبه اعلام کردند که جلسه دادگاه يک آمريکايی ايرانی تبار که به جاسوسی متهم شده است در تهران برگزار شده است و قاضی دادگاه در جريان اين محاکمه از نيروهای وزارت اطلاعات برای دستگيری اين فرد قدردادنی کرده است.

مقام های جمهوری اسلامی ايران اواخر آذرماه اعلام کردند که يک آمريکايی ايرانی تبار به نام امير ميرزايی حکمتی که مقيم ايالت ميشيگان است را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده اند.

تلويزيونی دولتی ايران ويديويی از «اعترافات» آقای « حکمتی» پخش کرد که وی در آن گفته بود در پی نفوذ به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بوده ‌است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، نخستين جلسه محاکمه اين «جاسوس آمريکايی» روز سه شنبه به رياست قاضی صلواتی برگزار شد و در جريان آن، نماينده دادستان کيفرخواستی بر اساس گزارش های مديرکل حقوقی و قضايی معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران و «اقارير متهم» قرائت کرد.

در اين کيفرخواست تاکيد شده است که امير ميرزايی حکمتی با «دولت متخاصم آمريکا و سرويس جاسوسی سيا عليه نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران» همکاری کرده است.

نماينده دادستان در جلسه دادگاه، اين آمريکايی ايرانی تبار را متهم کرد که «از ماه می ۲۰۰۹ ميلادی توسط سازمان جاسوسی آمريکا استخدام شده و مأموريت‌هايی را برای جاسوسی در ايران داشته است.»

به گزارش خبرگزاری فارس،  در اين کيفرخواست «به اعزام حکمتی به پادگان بگرام افغانستان و دسترسی وی به اسناد سری و سپس اخذ ماموريت برای حضور در ايران و سپس مراجعه به وزارت اطلاعات و برقراری رابطه با کارشناسان اين وزارت به عنوان مراحل انجام ماموريت متهم» اشاره شده است و گفته شده که «اقرار صريح و مقرون به واقع متهم، ارتباط با سازمان سيا و اقدام عليه امنيت کشور بوده  و انگيزه‌های همکاری با سيا محرز است.»

بر اساس گزارش رسانه های ايران، آقای حکمتی در اين دادگاه گفته است که «با ماموريت نفوذ در سيستم های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ايران و تبديل شدن به منبع خبری برای سيا وارد ايران شده بودم اما شخصا قصد ضربه زدن به ايران را نداشتم.»

دستگاه اطلاعاتی و امنيتی جمهوری اسلامی پيش از اين نيز بارها از دستگيری جاسوسان وابسته به سازمان سيا  آمريکا خبر داده بود، اما اين بار برای نخستين بار است که اعلام می شود فرد دستگير شده، از زمان حضور در افغانستان تحت نظر نيروهای امنيتی ايران بوده ‌است.

منبع: رادیو فردا
 


 
 

1390/10/6

يک مرد ايرانی که لباس بابانوئل به تن کرده بود با حمله مسلحانه به يک مهمانی کريسمس در ايالت تگزاس آمريکا شش نفر از اعضای خانواده و بستگان خود را کشت و سپس به زندگی خود خاتمه داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری های خارجی، همسايگان اين مرد ايرانی که دلال معاملات ملکی بود، وی را با نام عزيز يزدان پناه معروف به «باب» شناسايی کرده و گفته اند که وی برای سال های طولانی همراه با همسر و دو فرزند نوجوان اش در منطقه کاليويل زندگی می کرد.

پليس زمانی از جريان اين کشتار خبردار شد که فردی از درون آپارتمان با شماره اضطراری ۹۱۱ تماس گرفت ولی نه حرف زد و نه صدای تیراندازی شنیده شد.

پلیس برای پیگیری موضوع به آپارتمان رفت و متوجه شد که چهار زن و سه مرد کشته شده اند. نیروهای پلیس هنگام ورود به آپارتمان متوجه شدند که در قفل است.

هنوز مشخص نیست که چه کسی با شماره اضطراری تماس گرفته است.

روبرت ابرلينگ، سخنگوی پليس در منطقه گريپ وين به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است: «به نظر ما وی در داخل آپارتمان و در حال برگزاری جشن کريسمس با ديگران بوده است و بعد به هر دليلی تصميم گرفته است تا به همه چيز خاتمه دهد.»

شبکه تلويزيونی «ان بی سی» در سايت خود گزارش داده است که بر اساس اسناد دادگاه، عزيز يزدان پناه در سال ۱۹۸۷ با فاطمه رحمتی ازدواج کرده بود. اين زوج يک دختر به نام نرگس، ۱۹ ساله و يک پسر به نام علی داشتند که ۱۵ ساله بود.

پليس حاضر نشده است تا درباره هويت اين مرد و دلايل و انگيزه های وی اطلاعاتی منتشر کند و تحقيقات در اين زمينه احتمالا در روز سه شنبه منتشر خواهد شد.

منبع: رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته