-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

Latest News from AzadCyber for 12/21/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



کمپانی مایکروسافت چند روز پیش جدیدترین آپدیت امنیتی خود را منتشر کرد که انتظار می‌رود آخرین آپدیت امنیتی سال ۲۰۱۱ باشد. بنا به گفته مایکروسافت٬ این آپدیت امنیتی٬ مشکلاتی در ویندوز٬ اکسپلورر و آفیس را به همراه تقریبا بیست مشکل دیگر حل می‌کند.

این آپدیت به طور خاص حاوی دو به‌روزرسانی بسیار مهم امنیتی است: کرم دیوکیو و حمله بیست. مورد اول در چند هفته اخیر مهم‌ترین خبر محافل امنیتی بوده و شاخه‌ کمتر شناخته‌شده‌ای از ویروس استاکس‌نت به حساب می‌آید که سال گذشته نیروگاه‌های هسته‌ای و صنایع مرتبط با آن را هدف حملات ویرانگر خود قرار داده بود. (بخوانید: ظهور «دیوکیو»٬ تروجان ویرانگر و هم‌تای استاکس‌نت)

حمله بیست هم تکنیکی است که محققان به شکل تئوریک نشان داده‌اند که می‌توانند از طریق آن کدهای SSL/TLS را رمزگشایی کنند. این رمزگشایی در عمل به معنای افشای اطلاعات ایمیل و پسوردهای سایت‌های مختلف در صورت استفاده از اینترنت اکسپلورر برای اتصال به آن‌ها است. (بخوانید: اینترنت اکسپلورر٬ مرورگر احمق‌ها است)

Get Microsoft Silverlight

با توجه به اهمیت این آپدیت‌ها، نصب سریع‌تر این به روز رسانی به تمام کسانی که با کامپیوتر به اینترنت وصل می‌شوند، به‌خصوص به کسانی که هم‌چنان از مرورگر اینترنت اکسپلورر برای وب‌گردی استفاده می‌کنند٬ توصیه می‌شود. با مراجعه به اینجا می‌توانید به‌سادگی سیستم ویندوزی خود را آپدیت کنید تا آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود در سیستم‌تان برطرف شود.


 


پویان مهرنیا

حتما تا به حال بارها به این فکر کرده‌اید که چرا دوستی شما را از فهرست دوستان فیس‌بوکی‌اش حذف کرده. همه ما بارها مجبور به انجام چنین کاری شده‌ایم و این کار درباره ما هم انجام شده است. حدس زدن دلایلی که افراد در ذهن دارند چندان آسان نیست٬ اما شاید بتوان از دل نتایجی که از یک پژوهش میدانی بیرون می‌آید٬ به تصویر واضح‌تری از تعاملات آنلاین مبتنی بر فیس‌بوک رسید.

کمپانی NM incite به تازگی نتایج پژوهشی را منتشر کرده که تمرکزش بر شیوه‌های تعامل کاربران فیس‌بوک است٬ با محوریت دلایل حذف و اضافه کردن دوستان در بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی آنلاین جهان که حالا بیش از ۸۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

بر اساس این پژوهش آنلاین٬ اگرچه دلایل پرشماری برای ادد کردن کسی در فیس‌بوک یا ریموو کردنش وجود دارد٬ اما شناختن فرد در جهان آفلاین٬ مهم‌ترین عاملی است که سبب پیوستن‌اش به جمع دوستان فیس‌بوکی کاربران می‌شود. ۸۲ درصد از کاربران فیس‌بوک٬ عمدتا کسانی را ادد می‌کنند که در جهان واقعی هم از آنان شناخت دارند.

این پژوهش نشان می‌دهد که هنوز هم شناخت در جهان واقعی٬ مهم‌ترین نیروی مولد و پیش‌برنده تعاملات آنلاین است. ۶۰ درصد از کاربران هم به‌خاطر وجود تعداد چشم‌گیری از «دوستان مشترک» ممکن است کاربر دیگری را ادد کنند. البته عوامل دیگری مانند جذابیت‌های فیزیکی فرد و کیفیت عکس پروفایل کاربر هم بی‌تردید در جلب اعتماد و توجه موثر است. در اینفوگرافیکی که توسط این کمپانی ارائه شده٬ می‌توانید اطلاعات کامل‌تری از این پژوهش را ببینید.

و اما بحث تلخ حذف٬ یا همان آن‌فرند کردن‌هایی که غالبا حرف و حدیث هم به دنبال دارد. هم زیاد پست کردن روی فیس‌بوک٬ و هم خیلی کم آپدیت کردن یا اصلا آپدیت نکردن صفحه فیس‌بوک٬ به نظر بسیاری از کاربران از مهم‌ترین دلایل حذف است. حدس زدن مهم‌ترین دلیل حذف‌کردن‌ها شاید چندان آسان نباشد٬ اما اکثر کاربران فیس‌بوک به خاطر «کامنت‌های توهین‌آمیز یا آزاردهنده» دوستان‌شان را ریموو می‌کنند. در واقع ۵۵ درصد از آن‌فرند شدن‌ها به این دلیل انجام می‌شود. دومین دلیل رایج برای حذف دوستان٬ شناخت ناکافی (۴۱ درصد) و استفاده تجاری یا ارسال متناوب تبلیغ‌های حوصله‌سربر (۳۹ درصد) است.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که کاربران مرد فیس‌بوک بیش از زنان استفاده تخصصی و حرفه‌ای از شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و در استفاده از فیس‌بوک برای ملاقات آدم‌های جدید و ایجاد روابط جدید هم فعال‌ترند. در مقابل٬ کاربران زن فیس‌بوک بیشتر برای در ارتباط بودن با دوستانی که در جهان آفلاین دارند و نیز بروز خلاقیت‌ها و ارائه نظرات مثبت و روحیه‌بخش به دوستان‌شان از این شبکه اجتماعی بهره می‌گیرند. احتمال این‌که کاربران زن کسی را به‌خاطر کامنت‌های آزاردهنده یا رابطه آفلاین ضعیف از فهرست دوستان‌شان حذف کنند٬ بسیار بیشتر از مردان است.

داده‌های این پژوهش با بررسی اطلاعات به دست آمده از ۱۸۹۵ کاربر بالای ۱۸ سال فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری شده است.

راستی! اگر خیلی کنجکاوید که بدانید کدام‌یک از دوستان فیس‌بوکی شما را از فهرست دوستان‌شان حذف کرده‌٬ از اینجا می‌توانید پلاگین Unfriend Finder برای مرورگر گوگل‌کروم را دانلود کنید. با نصب این پلاگین٬ روی نوار آبی پروفایل‌تان قسمتی به Unfriend اختصاص می‌یابد که در آنجا گزارش کامل و لحظه‌به‌لحظه‌ای ارائه می‌شود؛ از دوستانی که پروفایل‌شان را Deactivate کرده‌اند٬ یا شما را با عصبانیت از فهرست دوستان‌شان حذف کرده‌اند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به azadcyber-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به azadcyber@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته