-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

Latest New from Green Correspondents for 12/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


 اطرافيان آيت الله خامنه ای با مقايسه روزانه وی با ۱۲ امام معصوم قصد مبرا دانستن اعمال و تصميمات رهبری و نظاميان که منجر به کشته و مجروح شدن صدها و بازداشت طولانی مدت هزاران تن از معترضين به نتيجه کودتای مهندسی شده انتخابات ۸۸ شد، دارند .

خبرنگاران سبز/سياست/نقد و نظر:
به اين کفته ها توجه کنيم : کاظم صديقی،امام جمعه موقت تهران: علی خامنه‌ای بوی امام سوم شيعيان را می‌دهد .
عليرضا پناهيان: رهبر جمهوری اسلامی از «متفکران» اسلامی می باشدکه «انديشه وی برای همه افراد قابل مطالعه است.» «فعاليت‌های مقام معظم رهبری در حوزه تبليغ دينی به عنوان يک الگو و اسوه و تبيين عالمانه برای دانشجويان و جوانان به حساب می‌آيد.»

وحيد جليلی، دبير سياسی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان : «ولی فقيه و نيروهای حزب‌اللهی همواره از وفادار‌ترين به رای مردم بوده‌اند.»

 اينها تنها قسمتی از تملق گويی های منفعت بر اطراف آيت الله خامنه ای هستند که تنها در چند روز گذشته ابراز شده اند که نيت اين گفته ها کاملن مشخص است.

حال اين گفته و اعتراف چند باره سرداران فعلی و سابق سپاه را با دقت بخوانيم . درحالی که پيش از اين برخی مقامات ارشد امنيتی تلويحا تاييد کرده بودند که بازداشت های گسترده فعالان سياسی و مدنی و همچنين معترضان در خيابان های تهران پس از انتخابات مناقشه برانگيز ۱۳۸۸ به دستور  آيت الله خامنه ای انجام گرفته و او در ريز جزييات برخورد با معترضان قرار داشته، اين بار مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با صراحت بيشتری تاييد کرد که بازداشت ها و سرکوب معترضان از نخستين ساعات فردای انتخابات تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

اطرافيان آيت الله خامنه ای با مقايسه روزانه وی با ۱۲ امام معصوم قصد مبرا دانستن اعمال و تصميمات رهبری که منجر به کشته و مجروح شدن صدها و بازداشت طولانی مدت هزاران تن از معترضين به نتيجه کودتای مهندسی شده انتخابات ۸۸ شد، دارند . بطور مثال متن کامل گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره فتنه ۸۸ که قرائتی تکراری و رونوشته از اظهارات سرداران سپاه پاسداران است، نمونه ای از توجیه و وارونه جلوه دادن حقیقت است که توسط مجلس فرمایشی منتشر شده است.


خيانتی که شورای نگهبان،وزارت کشور دولت نهم، نيروهای نظامی کشور و سيد علی خامنه ای که بواقع کبريت سرکوب معترضين به نتيجه انتخابات نمايشی را روشن کرد، درتاريخ کشور بی سابقه و فراموش نشدنی بود.

 اکنون حاميان رهبری از وی و نيروهای سرکوبگر حزب الله به عنوان وقادارترين افراد به آرای مردم نام می برند. رهبری که به اعتراف حاميانش بازداشت ها و سرکوب ها از نخستين ساعات ۲۳ خرداد به دستور وی انجام گرفته همچين تصميم گيری در مورد نحوه صدور احکام قضايی با مشورت وی صورت پذيرفته است، چگونه می تواند خود را حاکم شارع و دوستدار امامان معصوم، حامی جمهوريت و برقرار کننده عدل در بين تمامی آحاد جامعه بداند.

 
 



 
 

چون در انتخابات سال ۸۸ به شعور من توهين شده و بی بصيرت هستم و غير خودی بعد از ۳۳ سال در انتخابات شر کت نمی کنم."
خبرنگاران سبز/بیانیه ها و مواضع/جامعه:
 بدنبال اعلام موضع منتقدان دلسوز کشور درباره انتخابات فرمايشی مجلس نهم، همسر شهيد همت نيز اعلام کرد که در اين انتخابات شرکت نمی کند.

به گزارش کلمه، وی که طی رويدادهای بعد از انتخابات بارها با خانواده شهيدان سبز و زندانيان سياسی ديدار کرده و نسبت به سياستهای جاری معترض است در خصوص عدم شرکت خود در انتخابات،  از طريق  فيس بوک  اعلام کرده است:"چون در انتخابات سال ۸۸ به شعور من توهين شده و بی بصيرت هستم و غير خودی بعد از ۳۳ سال در انتخابات شر کت نمی کنم."

شهيد محمد ابراهيم همت از فرماندهان سپاه بود که در عمليات خيبر به شهادت رسيد. همسر اين شهيد پيشتر در نامه ای به دادستان خواستار آزادی زندانيان سياسی شده بود.

مهدی همت پسر محمد ابراهيم همت گفته بود که در جريان رويدادهای انتخابات مهندسی شده رياست جمهوری به همراه مادرش و برادر کوچکش در تظاهرات سکوت شرکت کرده بودند که برادر و مادرش مورد اصابت باتوم قرار می گيرند بطوريکه مجبور می شوند همسر ابراهيم همت را به بيمارستان منتقل کنند.

شعار بسيجی واقعی همت بود و باکری، از جمله شعارهايی است که در تجمعات و تظاهرات سبزها عنوان می شود.

 
 


بعد از صدا و سيما مجلس تبديل به نهادی برای نهادينه کردن اين دروغ شده است.اخبار ناصحيح بدون مدرک و دليل ارائه می شود در مرکزی که بايد ناظر به کارهای قدرتمندان باشد. بجای اينکه صدای مردم باشند
خبرنگاران سبز/بیانیه ها و مواضع:
  به دنبال گزارش کميسيون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص اتهامات وارد به رهبران جنبش سبز، مشاور ارشد ميرحسين موسوی اين اتهامات را تکراری و بی اساس خواند. وی با اشاره به حصر غيرقانونی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی گفت: اتهامات تکراری از مجاری مختلف بدون اينکه اجازه دهند کسی از خودش دفاع کند، بارها تکرار می شود.

اميرارجمند با رد ادعاهای مجلس شورای اسلامی در کمک مالی و ارتباط رهبران جنبش سبز با بيگانگان تصريح کرد که اينها تاکنون حتی يک دليل و مدرک ارائه نکرده اند.

در گزارش کميسيون اصل نود که ترجمان ادعاهای سردار مشفق و سرمقاله های روزنامه کيهان است، ميرحسين موسوی به براندازی متهم شده است.

اين گزارش روز گذشته همزمان با نه دی در مجلس قرائت شد. اين در حالی است که گزارش تحقيق و تفحص در مورد کوی دانشگاه و اختلاس سه هزار ميليارد تومانی هنوز در دست بررسی است.

وی که با بی بی سی فارسی مصاحبه می کرد،  با انتقاد از عملکرد مجلس شورای اسلامی در عدم رسيدگی به مشکلات جاری کشور، گزارش کميسيون را در راستای اقدام صدا و سيما دانست و گفت:

بعد از صدا و سيما مجلس تبديل به نهادی برای نهادينه کردن اين دروغ شده است.

مشاور ارشد ميرحسين موسوی در ادامه افزود: اخبار ناصحيح بدون مدرک و دليل ارائه می شود در مرکزی که بايد ناظر به کارهای قدرتمندان باشد. بجای اينکه صدای مردم باشند

وی معتقد است که نمايندگان واقعی مردم در زندان هستند و حکومت برای توجيه اقدامات غيرقانونی خود در آستانه انتخابات به انتشار چنين گزارشهايی می پردازد تا شايد بتواند خود را توجيه کند.

به گزارش ندای سبز آزادی، مشاور ارشد ميرحسين موسوی با اشاره به هشدارها و انذارهای رهبران جنبش سبز در گسترش فساد و ناکارآمدی دولتمردان ادامه داد: خود افرادی که اينها را به زندان انداختند، اين روزها عليه هم اين همان اتهامات را مطرح می کنند.

وی در خاتمه بر لزوم مسئوليت پذيری شهروندان تصريح کرد و خواستار واکنش نسبت به اين انتخابات نامشروع شد و گفت که مردم اين روزها بايد از هم بپرسند که چرا مجلس به اختلاسهای چند ميلياردی رسيدگی نمی کند، چرا مجلس نمی تواند بر دولت نظارت کند و چرا خود مجلس دچار فساد شده است. مگر آقايان موسوی و کروبی مگر چه گفتند که در زندان هستند.

اين مشاور ميرحسين در خصوص ارتباط نمايندگان شورای هماهنگی راه سبز اميد با بيگانگان گفت: همواره کسانی که حکومت را نقد می کنند يا دارای مشکلات اخلاقی هستند يا با ارتباط با بيگانگان دارند که تاکنون هيچيک تاکنون ثابت نشده است.

گزارش روز گذشته کميسيون اصل نود، با اعتراض نمايندگان اصلاح طلب رو به رو شد. بيست نماينده مجلس که عضو فراکسيون اقليت هستند در نامه‌ای به علی لاريجانی، گزارش کميسيون اصل نود از فتنه ۸۸که امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد را فاقد هرگونه اعتبار حقوقی و مبانی استدلالی خواندند.

در اين نامه آمده است:  گزارش امروز کميسيون اصل نود به يک تحليل محفلی از حوادث و مسائل پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ شباهت داشت.


 
 

هر کشوری که آزادی تردد در يک تنگه بين‌المللی را تهديد کند، به طور حتم جايی در جامعه بين‌الملل ندارد و هيچ گونه اختلالی در اين زمينه تحمل نخواهد شد.
خبرنگاران سبز/ایران-و-جهان:
يک روز بعد از تهديد ايران به بستن تنگه هرمز در صورت اعمال تحريم‌های نفتی، ناوگان پنجم نيروی دريايی ارتش آمريکا اعلام کرد که اجازه نخواهد داد رفت‌وآمد کشتی‌ها در تنگه هرمز با اختلال روبه‌رو شود.سخنگوی اين ناوگان در پاسخی کتبی به سوال بی‌بی‌‎سی درباره احتمال بستن تنگه هرمز توسط ايران نوشت: "جريان آزاد جابه‌جايی کالا و خدمات از طريق تنگه هرمز برای رشد اقتصادی جهان و منطقه حياتی است.

هر کشوری که آزادی تردد در يک تنگه بين‌المللی را تهديد کند، به طور حتم جايی در جامعه بين‌الملل ندارد و هيچ گونه اختلالی در اين زمينه تحمل نخواهد شد."

در اين بيانيه همچنين گفته شده که نيروی دريايی آمريکا نيرويی "انعطاف‌پذير با توانی بالاست که متعهد به برقراری امنيت و ثبات در منطقه است و برای اطمينان از آزادی رفت‌وآمد، همواره آماده برخورد با اقدامات بدخواهانه است."

محمدرضا رحيمی، معاون اول رئيس جمهوری ايران روز سه شنبه، ششم دی (۲۷ دسامبر) هشدار داده بود که در صورت تحريم خريد نفت ايران توسط کشورهای غربی، جمهوری اسلامی جلوی عبور نفت کشورهای ديگر را از تنگه هرمز خواهد گرفت.

در واکنشی ديگر دولت فرانسه هم از جمهوری اسلامی ايران خواست تا به حقوق بين‌الملل و حق رفت‌وآمد آزاد احترام بگذارد.
برنار والرو، سخنگوی وزرات خارجه فرانسه گفت: "علاوه بر مسائل مربوط به حقوق بشر و برنامه هسته ای، به مقام های ايران گوشزد می کنيم که به حقوق بين الملل، به ويژه حق رفت وآمد در آب ها و تنگه های آزاد احترام بگذارد.

آقای والرو گفت که تنگه هرمز تنگه‌ای بين‌المللی است و "تمام کشتی‌ها صرف نظر از رنگ پرچمشان حق دارند از اين تنگه عبور کنند."
اتحاديه اروپا در هفته های اخير از بررسی توقف خريد نفت از ايران خبر داده بود و ديپلمات‌های اين اتحاديه به همراه ديپلمات‌های آمريکايی، ژاپنی، کره جنوبی و بعضی کشورهای عربی حاشيه خليج فارس، در نشستی در رم به بررسی اين موضوع و روش های ديگر تشديد تحريم ها عليه ايران پرداختند.اتحاديه اروپا روزانه حدود ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام از ايران می خرد.

نيروی دريايی ارتش ايران در روزهای اخير مانوری نظامی را در آب های مجاور تنگه هرمز، دريای عمان و اقيانوس هند برگزار می کند.

فرمانده اين نيرو پيش از اين گفته بود که کشورش توانايی بستن تنگه هرمز را دارد، اما تصميم گيری در اين مورد به عهده "بزرگان" است.

آمار منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمريکا نشان می دهد که در سال ۲۰۰۹ حدود ۱۷ درصد کل نفت صادراتی جهان، معادل ۱۵.۵ ميليون بشکه نفت خام، از تنگه هرمز عبور کرده بود.

در ديگر سو، عربستان سعودی و ديگر کشورهای جنوب خليج فارس برای جايگزينی نفت ايران به اروپا اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش عصرايران، منابع آگاه در دبی به خبرنگار رويترز گفته اند عربستان سعودی و ديگر کشورهای جنوب خليج فارس اعلام آمادگی کرده اند در صورت خودداری اتحاديه اروپا از خريد نفت ايران، نفت جايگزين را برای اروپا روانه بازار کنند.

اين در حالی است که رستم قاسمی وزير نفت ايران پيش از اين گفته بود عربستان سعودی وعده داده است صادرات نفت ايران به اروپا را جايگزين نکند.

يک منبع آگاه که خواست نامش اعلام نشود به رويترز گفت: ايران چنين وعده ای دريافت نکرده بود. اگر اروپا از خريداری نفت ايران خودداری کند بعيد است عربستان سعودی برای پر نکردن اين خلاء اقدام نکند.

وی افزود: در صورت خودداری اروپا از خريد نفت ايران، به احتمال زياد تهران نفت بيشتری را به آسيا صادر می کند و کشورهای جنوب خليج فارس هم نفت خود را روانه اروپا می کنند تا خلاء ايجاد شده پر شود و توازن به بازار جهانی نفت بازگردد.

با اين حال به نظر می رسد چين هم به دنبال کسب نفت ايران با بهترين شرايط است.

شرکت "سينوپک گروپ" بزرگترين شرکت پالايش نفت در چين قبل از اين گفته بود واردات نفت خام از ايران را در ماه آينده ميلادی (ژانويه ۲۰۱۱) نسبت به ماه های قبل، به نصف کاهش می دهد. دليل اين کاهش واردات، اختلاف چين و ايران بر سر مدت مهلت پرداخت بهای نفت وارداتی بود.

سينوپک، بزرگترين خريدار نفت خام ايران در چين است.

منابع بازرگانی در اين باره به رويترز گفته اند اين اقدامات بيانگر تلاش های چين برای کاهش بهای نفت وارداتی از ايران است.

منابع آگاه ديگری هم گفته اند اگر اروپا نفت ايران را تحريم کند، اختلاف ايران و چين، زمانی زيادی طول نخواهد کشيد.

نمايندگان شماری از کشورهای جنوب خليج فارس عضو در اوپک نيز گفته اند: تهديد ايران برای بستن تنگه هرمز ، به تهران و کشورهای بزرگ صادرکننده نفت خام در منطقه آسيب می زند.

محمدرضا رحيمی معاون اول رئيس جمهور ايران ديروز سه شنبه تهديد کرد در صورت تحريم نفت ايران، تهران اجازه نخواهد داد يک قطره نفت از تنگه هرمز عبور کند.

بخش اعظم نفت خام صادراتی عربستان سعودی، ايران، امارات، کويت، عراق و گاز طبيعی مايع شده (ال ان جی) قطر از تنگه هرمز عبور می کند. عرض تنگه هرمز ۶ و نيم کيلومتر است و کشورهای ايران و عمان در دو سوی آن قرار دارند.

عربستان سعودی می تواند بخشی از نفت خام خود را از طريق دريای سرخ، صادر کند.

اتحاديه اروپا اعلام کرده است خواهان توقف خريداری نفت خام از ايران است اما اين موضوع را هنوز به طور رسمی، اجرا نکرده است.

اروپا هم اکنون روزانه حدود ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام از ايران وارد می کند.

يک منبع ديگر در کشورهای جنوب خليج فارس هم به رويترز گفت: اگر اروپا نفت ايران را تحريم کند، بهای نفت در اروپا بالا می رود لذا عربستان سعودی و ديگر کشورهای جنوب خليج فارس صادرات نفت را افزايش می دهند تا هم جای خالی نفت ايران پر شود و هم از فرصت بهای بالای نفت، استفاده کنند.

پس از تهديد معاون اول رئيس جمهور ايران ، بهای نفت خام آمريکا به بيش از ۱۰۰ دلار برای هر بشکه افزايش يافت.

يکی از نمايندگان کشورهای جنوب خليج فارس در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام) در اين باره به رويترز گفت: تاثير اين تهديد، موقت است.

اين نماينده که نامش را نگفت؛ اضافه کرد: هر حرکتی در بهای نفت، کوتاه مدت خواهد بود زيرا پيش بينی می شود ايران تهديدش را درباره بستن تنگه هرمز، عملی نمی کند.

اتحاديه اروپا پيش از اين نگران بود در صورت خودداری از خريد نفت ايران، مشتريان اروپايی ايران با نقص نفت روبه رو شوند و اين موضوع به صعود جهشی بهای نفت در بازارهای جهانی منجر شود.

قبل از اين نيز خبرهايی منتشر شده بود که نشان می داد اروپا و آمريکا به شدت کشورهای بزرگ صادرکننده نفت خام از جمله کويت، امارات ،عربستان سعودی و ليبی را برای افزايش توليد با هدف جايگزينی صادرات نفت ايران به اروپا و جلوگيری از جهش بهای نفت در صورت تحريم نفت ايران تحت فشار قرار داده است.

وزير نفت کويت در هفته جاری اعلام کرد اين کشور ميزان توليد نفت خام خود را از دو و نيم ميليون بشکه در روز به سه ميليون افزايش داده است.

امارات هم توليد نفتش را از حدود دو و نيم ميليون بشکه در روز به دو ميليون و ۷۰۰ هزار افزايش داده است.

عراق نيز از رسيدن توليد روزانه نفت خود به مرز سه ميليون بشکه نسبت به دو ميليون و نيم گذشته رسيد.

عربستان سعودی نيز پس از ۱۰ سال توليد نفت خود را از حداکثر ۹ و نيم ميليون بشکه در روز به بيش از ۱۰ ميليون بشکه افزايش داد.

اين در حالی است که ليبی نيز توليد نفتش را دوباره از سرگرفته است و قصد دارد دوباره روزانه يک ميليون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام روانه بازار کند.

 
 



تا زمانی مادر بود آرش نبود، آرش آمد اما مادری نیست که فرزندش را در آغوش بگیرد

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته