-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

Latest Posts from Tehran Review for 07/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



The Iranian judiciary announced today that the case against former Tehran prosecutor Saeed Mortazavi is still open, and that recently detained actresses Pegah Ahangarani and Marzieh Vafamehr will be released on bail today.

The Mehr news agency cited judicial spokesman Gholamhossein Mohseni Ejei, who said the former Tehran prosecutor was still a suspect in connection with crimes committed at Kahrizak Detention Centre.

Previously, Mortazavi had declared he had been acquitted in the case against him. Ejei clarified that at first the court had decided to disallow pursuit of the case; however, a complaint against that verdict returned the case to court once again.

Mortazavi was removed as prosecutor for Tehran after a scandal emerged about the torture and murder of detainees at Kahrizak Detention Centre, causing a public outcry. Mahmoud Ahmadinejad later appointed him to head the Task Force Against Smuggling. At least three detainees at Kahrizak were killed under torture during the 2009 crackdown on election protesters. The special parliamentary probe into the case pointed the finger at Mortazavi as the one who ordered the transfer of protesters to Kahrizak.

Mortazavi at first claimed the prisoners were transferred there due to a lack of space at Evin Prison and that the prisoners who died at Kahrizak had died from meningitis.

Two prison guards were later sentenced to death in connection with three torture fatalities at Kahrizak, but the victims' families did not agree to their execution and instead demanded the prosecution of “those who ordered” the murder of their children.

Gholamhossein Mohseni Ejei also discussed the cases against Iranian actresses Pegah Ahangarani and Marzieh Vafamehr. He said they were arrested based on “official reports from security sources, and now that preliminary investigations have been completed, they will be temporarily released.”

Last week, officials announced that Ahangarani was in custody, while Marzieh Vafamehr has reportedly been under arrest for one month.

Iran's Prosecutor General also announced that 54 death sentences have been issued by the judiciary over the past four months, and 45 of them have been carried out.

source: Radio Zamaneh


 


در روزی که علی لاریجانی ترور داریوش رضایی‌نژاد را به آمریکا و اسرائیل نسبت داد،  حیدر مصلحی اظهار داشت که وزارت اطلاعات هنوز به نتیجه قطعی درباره عوامل این ترور نرسیده است.

به گزارش رادیو فردا، عصر روز شنبه، در خیابان بنی‌هاشم تهران، یک شهروند تهرانی به ضرب گلوله جان باخت  و گرچه در گزارش‌های اولیه خبرگزاری‌های داخلی، هویت این شهروند داریوش رضایی، از دانشمندان هسته‌ای ایران، معرفی شد اما گزارش‌های تکمیلی حاکی از آن بود که فرد مورد سو قصد، داریوش رضایی‌نژاد «از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر تهران» بوده است.

علی لاریجانی روز یکشنبه در صحن علنی مجلس در واکنش به این سوءقصد گفته بود: «ترور یکی از نخبگان، یک پروژه آمریکایی صهیونیستی بود که نشان داد آمریکا در آرایش مدیریت جهانی خود این اقدامات را مباح می‌داند.»

رئیس مجلس همچنین از نیروهای امنیتی کشور خواست تا «با همت قویتری پاسخ این اقدامات را بدهند تا حریف نتیجه و عواقب کار خود را بداند.»

با این حال حیدر مصلحی غروب  یکشنبه پس از جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت هنوز وزارت اطلاعات درباره  عوامل این ترور به نتیجه قطعی نرسیده و این شخص «شخصیت هسته‌ای» نبوده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دانشجویی که روز گذشته در تهران ترور شد شخصیت هسته‌ای نبود»، اظهار داشت: «این ترور کوری بود که در حال بررسی آن هستیم و هنوز به نتیجه ای نرسیده‌ایم.»

 از سوی دیگر  با وجود برخی ازگزارش‌های منتشر شده که از ارتباط داریوش رضایی‌نژاد با برنامه هسته‌ای ایران حکایت داشت، حیدر مصلحی گفت: «رضایی‌نژاد شخصیت هسته‌ای نبود و نباید بی‌جهت فضا را خاص جلوه داد.»

حیدر مصلحی همچنین گفته است که  ترور رضایی‌نژاد «نقاط مبهم وکوری» دارد  و از این رو وزارت اطلاعات نمی‌تواند در این باره نظر قطعی بدهد.

وزیر اطلاعات گفت: «نحوه ترور سرویس‌های جاسوسی نشانه‌هایی دارد؛ این مورد هنوز برای ما روشن نشده است تا بتوانیم نظر قطعی بدهیم.»

وی تصریح کرد: «اینکه پشت این ترور عوامل سرویس‌های جاسوسی بوده‌اند یا خیر هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و هر زمان به نتیجه رسیدیم اعلام خواهیم کرد.»

در دو سال گذشته سه تن از دانشمندان اتمی و فیزیک ایران هدف سوءقصد قرار گرفتند که از میان آنها مسعود عیلمحمدی و مجید شهریاری جان باختند اما فریدون عباسی دوانی که اکنون هدایت سازمان انرژی اتمی ایران را بر عهده دارد از سوءقصد جان سالم به در برد.

در گزارشی که خبرگزاری فارس منتشر کرده است، داریوش رضایی‌نژاد  دانشجوی پیشین دانشگاه مالک اشتر، وابسته به وزارت دفاع، معرفی شده است. دانشگاهی که به ظن ارتباط  آن با پروژه‌های موشکی و هسته‌ای  برخی از مسئولان آن در فهرست تحریم‌های کشورهای غربی قرار دارند.


 


وزارت بهداشت ایران از افزایش موارد انتقال ایدز در زنان و شمار مبتلایان به ویروس HIV (ویروسی که منجر به ایدز می‌شود) از طریق ارتباطات جنسی محافظت نشده، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، عباس صداقت، رئیس اداره ایدز این وزارتخانه، امروز (دوم مرداد ۱۳۹۰)، از افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس ایدز در ایران خبر داده ‌است.

آقای صداقت با ابراز نگرانی از آغاز “موج سوم ایدز” در ایران گفت، در حال حاضر شواهد حاکی از آن است که تعداد موارد ابتلا از طریق ارتباطات جنسی محافظت نشده در حال افزایش است.

به گفته آقای صداقت، شواهد موجود همچنین نشان می‌دهد که انتقال این بیماری در میان زنان افزایش یافته‌است.

وی از بروز این موارد به عنوان “زنگ خطر” یاد کرده ‌است که باید با همکاری برخی از سازمان‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما و سازمان هلال احمر، از گسترش و پیشگیری آن در ایران جلوگیری کرد.

آقای صداقت همچنین گفت که باید برنامه‌های کاهش آسیب در مصرف‌کنندگان تزریقی مواد مخدر “به ویژه در زندانیان با شدت بیشتری دنبال شود تا با بازگشت موج دوم این بیماری مواجه نشویم.”

چندی پیش مرضیه فرنیا، مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ایران اعلام کرد که از حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر زندانی زن در ایران، حدود ۱۲ درصد مبتلا به ایدز هستند.

به گفته خانم فرنیا ۵۷ درصد از جمعیت ورودی به زندان‌ها بیش از حد مواد مخدر مصرف می‌کنند و به همین دلیل ۳۷ هزار و ۵۵۴ نفر از زندانیان مرد و ۶۹۹ نفر از زندانیان زن تحت درمان نگهدارنده با متادون قرار گرفته‌اند.

آقای صداقت پیشتر نیز شیوع استفاده از داروهای روان‌گردان از یک طرف و جوان بودن جمعیت ایران را از طرف دیگر، دلیل عمده گسترش ویروس ایدز در این کشور توصیف کرده بود.

به گفته آقای صداقت استفاده از این داروها به ویژه در جوانان و نوجوانان میل کاذب جنسی ایجاد می کند که موجب افزایش رفتارهای پرخطر در این زمینه می‌شود.

نخستین مورد ابتلا به بیماری نقص ایمنی اکتسابی یا ایدز، سی سال پیش در کالیفرنیای آمریکا شناسایی شد، اما اولین مورد این بیماری در ایران به سال ۱۳۶۵ بازمی‌گردد.

براساس آمارهای رسمی موجود، طی ۲۵ سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۰۲ نفر مبتلا به ویروس ایدز در ایران شناسایی شده اند.

ارتباط جنسی ناایمن، تزریق مواد اعتیادآور از طریق سرنگ آلوده، انتقال از مادر به جنین و ابتلا از طریق دریافت فرآورده‌های خونی آلوده، مهمترین راه‌های انتقال ویروس HIV است.

پیشتر سازمان ملل متحد اعلام کرد که چنانچه بودجه تامین داروهای درمان اولیه بیماری ایدز فراهم شود، می‌توان به کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از این بیماری امیدوار بود.

پژوهش‌های جدید نشان داده‌اند که در صورت مصرف به موقع داروهای کنترل ایدز، می‌توان از انتقال ویروس ایدز تا میزان ۹۶ درصد پیشگیری کرد.

مایکل سادیبی، مدیر برنامه کنترل ایدز سازمان ملل متحد در این باره گفت که چالش فعلی این است که چطور دسترسی همگانی به این داروها تسهیل می‌شود.

وی همچنین مقابله با باورهای غلط و ننگ اجتماعی ناشی از ابتلا به ایدز را راهکاری موثر در کنترل این بیماری دانست.


 


آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به کارکنان نیروی دریایی سپاه و ارتش تاکید کرد که ایران از هرگونه “رویارویی حساب شده و یا تصادفی” با هر قدرتی جلوگیری خواهد کرد. وی از مسئولان و مردم خواست که از ایجاد اختلاف پرهیز کنند.

به گزارش دویچه‌وله، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سفری به بندرعباس در روز شنبه (۱ مرداد / ۲۳ ژوئیه) در جمع پرسنل نیروی دریایی ارتش و سپاه گفت: «از آغاز تشکیل نظام جمهوری اسلامی، ما هرگز هیچ کشوری را، هیچ قدرتی را به رویاروئی و جنگ تشویق نکردیم و نخواهیم کرد و تا آنجایی که بتوانیم، از هر گونه رویارویی حساب شده یا تصادفی جلوگیری می‌کنیم.»

آیت‌الله خامنه‌ای بدون ذکر نام کشوری مشخص گفت: «آن دوران گذشت که کسانی بخواهند بیایند سرنوشت این منطقه را با حضور نظامی خودشان تأمین کنند. ممکن است هنوز در بین حکام و دولتمردان این منطقه کسانی باشند که باز هم مایل باشند طول موج خودشان را تطبیق کنند با فرستنده‌های بیگانگان؛ اما ملتها امروز بیدار شده‌اند.»

وی افزود: «امروز ملتها هشیارند. امروز ملتها می‌دانند که حضور نظامی و مسلح بیگانگان در هر منطقه‌ای و نه فقط در منطقه‌ی ما، مایه‌ی ناامنی آن منطقه است. اینجا هم حضور بیگانگان مایه‌ی ناامنی است. امنیت خلیج فارس و دریای عمان با حضور کشورهای منطقه و همکاری آنها تأمین می‌شود و بس. منافع دریا مال همه است؛ امکانات این دریای پربرکت متعلق به این ملت‌هاست.»

در پی سه دهه جنگ و ناآرامی‌های ممتد در منطقه، ناوگان دریایی آمریکایی حضوری گسترده‌ در آب‌های خلیج‌فارس دارد. وجود پایگاه‌های دریایی و هوایی در کشورهای عربی حاشیه‌ی خلیج فارس عملاَ این منطقه را به صحنه رویارویی نیروهای رقیب بدل کرده است.

آمریکا دفاع از کشورهای عربی و تضمین صدور آزادنه نفت به بازارهای جهانی را وظیفه خود می‌داند. در دهه ۹۰ میلادی درگیری‌های پراکنده دریایی میان ایران و آمریکا، منجر به آسیب‌هایی به سکوهای نفتی و ناوچه‌های ایران شد.

اصرار تهران بر پیشبرد برنامه اتمی خود سبب برقراری تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه ایران شده است. آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی، گفته است که گزینه نظامی را از راهکارهای خود خارج نکرده است. در مقابل، مقامات ایرانی نیز بارها تکرار کرده‌اند که در صورت حمله نظامی، تنگه هرمز را مسدود خواهند کرد.

نیروی دریایی سپاه و ارتش در دو سال گذشته بارها رزمایش‌هایی دریایی در آب‌های خلیج‌فارس انجام داده و موشک‌های متفاوتی را نیز آزمایش کرده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای ضمن اشاره به حضور نیروی دریایی ایران در باب المندب، خلیج عدن، دریای سرخ و کانال سوئز، و تاثیرات جهانی آن گفت: «این حضورها دشمن را به شدت دستپاچه و هراسناک کرد، زیرا حضور مقتدرانه یگان‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد برای ملت‌ها الهام‌بخش و امیدآفرین است.»

در ابتدای دیدار خامنه‌ای از پایگاه دریایی در بندرعباس، سردار سرتیپ فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، تصریح کرد که نیروی دریایی سپاه و ارتش «عزم جدی و آمادگی برای مقابله با هر گونه تهدیدی» را دارند.

سرتیپ پاسدار مسعود جزایری، معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح نیز اعلام کرد که «تحرکات جدید ایران در امر دفاع مستحکم از مرزهای آبی کشور مراحل تکاملی خود را طی می‌کند، بطوریکه در مرحله بازدارنگی مثبت قرار داریم.»

وی تاکید کرد که «یک نگاه سطحی به مسائل و مشکلات کشورهایی که برای خود قدرتی قایل هستند کافی است تا مشخص شود که دوره زورگویی‌ها و ارعاب از طریق عملیات روانی به سر آمده است.»

در حالی که جریان موسوم به اصول‌گرا خود را برای انتخابات مجلس آماده می‌کند و در عین حال نزاعی جدی و آشکار میان حامیان احمدی‌نژاد و مخالفان وی در جریان است، آیت‌الله خامنه‌ای در بندرعباس بخشی از سخنان خود را به “حفظ وحدت” اختصاص داد.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «ایجاد اختلاف میان قومیت‌ها و مذاهب گوناگون، میان جناح‌ها و گروه‌های سیاسی و میان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله روش‌های تضعیف اراده و عزم ملی است.»

در هفته‌های گذشته احمدی‌نژاد سپاه پاسداران را متهم کرده بود که با ایجاد اسکله‌های مخفی و فراقانونی دست به “قاچاق کالا” به کشور می‌زند. سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه نیز ضمن بی‌اساس خواندن سخنان احمدی‌نژاد، رسیدگی به “جریان انحرافی”، نامی که به حامیان احمدی‌نژاد داده شده است، را از جمله وظایف سپاه پاسداران دانست.


 


Iranian MP Ahmad Tavakoli has accused Mahmoud Ahmadinejad of blocking the publication of accurate and timely data on the national economy.

Tavakoli, who is also the head of Parliament’s research committee, said the information is being withheld from the Iranian public on Ahmadinejad's direct orders. He said such actions mislead both officials and citizens, and result in bad decisions.

The conservative MP claims that the President has instructed the Central Bank to refrain from releasing accurate inflation data. Iran’s Central Bank recently announced it will no longer publish inflation rates and left that task to the Statistics Centre. The Central Bank said it will continue to collect inflation data but will no longer publicize it.

Over the past three years, the Central Bank has also refrained from announcing economic growth rates. This has led some MPs to speculate that the bank may be covering up a decline in Iran's economic growth rate under the Ahmadinejad administration.

Tavakoli added that in the absence of accurate data from the Central Bank, the president has been making false announcements about the country's economic performance, such as annual inflation of 3.5 percent and economic growth of 10 percent.

Tavakoli also accused the administration of flooding the market with money to hide the effect of cuts to government subsidies, even though it drives inflation higher.

Parliament has also accused the administration of using Central Bank resources to pay for the family benefits given to households to counter the effects of subsidy cuts. The administration claims its actions are legal.

source: Radio Zamaneh


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته