-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 07/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

خبرنگاران سبز/ کار‌شناسان ایران سبز: قرارداد صدورمیلیارد‌ها دلاردیگر کالای چینی به کشوردر ازاء ۴۰ میلیارد دلاربدهی چین بابت سهم ایران از فروش نفت و گاز به تایید نهایی رسید. کار‌شناسان ایران سبز که قبلا در گزارش‌هایی مشروح، از واگذاری بخش عمده‌ای ازاقتصاد ملی ایران به چینی‌ها خبر داده بودند، اینک در گزارشی اعلام کردند مقرر شده است ۹۲% ازمبلغ معوق معاملات نفت و گاز بین دو کشور، بزودی بصورت کالا به ایران وارد شود. علاوه بر ویرانی هر چه بیشتر عرصه تولیدات ایرانی در چارچوب این نوع توافقنامه‌های خائنانه، نکته حائز اهمیت در این میان ۶ میلیارد دلار رشوه‌ای است که به حساب تعدادی از مقامهای ایرانی واریز خواهد شد.

بنا بر گزارش‌های دریافتی طی توافقی که بین برخی مقامهای حکومتی و قرارگاه خاتم الانبیاء از یک سو ومقامهای چینی از سوی دیگرصورت پذیرفته است، به ازاء امضای این توافق نامه ۶ میلیارد دلار از درآمدهای ارزی این قرارداد به همراه پاداشی که چینی‌ها در نظر گرفته‌اند به حساب تعدادی از مقامهای ایرانی در بانکهای شانگهای و هنگ کنگ واریز می‌گردد. اسامی و شماره حساب‌های این افراد اکنون در اختیار مقامهای چینی است تا اقدامهای لازم را به انجام برسانند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که مسئولان چینی به شیوه‌های گوناگون خود را از اتهام پرداخت رشوه به مسئولان دولتی ایران مبرا می‌دانند و هر گونه مبادلات ارزی فی مابین دولت چین و مقامهای ایرانی را در چارچوب قرارداد امضا شده تلقی می‌کنند.

این ادعا در حالی صورت می‌پذیرد که این حساب‌ها کاملا شخصی بوده و به نام افراد خاص گشایش یافته‌اند و ربطی به منافع ملی یا حسابهای دولتی ندارند. کار‌شناسان ایران سبز در زمان مناسب و پس از تایید اسامی و حساب‌های مربوطه نسبت به انتشاراسامی این افراد اقدام خواهد کرد.

 
 


یکی از اهالی محل، يکی از ضاربان کلاه موتورسواری بر سر داشته و نفر دوم عينک ته استکانی بر چشم داشته و هر دو دارای ريش بوده‌اند که بلافاصله اقدام به تيراندازی به سوی رضايی می‌کنند و بسوی موتور آبی رنگ که چند متر آنطرف‌تر و روشن هم بوده است، می‌دوند. در هنگام فرار همسر رضايی نيز به دنبال آنها می‌دود تا آنها را متوقف کند که با يک تير از سوی راکب موتورسيکلت مجروح می‌شود.
خبرنگاران سبز/جامعه:
در حاليکه سردار نقدی و ديگر عوامل نظام، آمريکا و اسرائيل را متهم به ترور "داريوش رضايی نژاد" دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصير کرده اند، سرگرد مهيار رستگاری  با بيان جزئيات اين ترور گفته است:  ساعت ۱۶:۰۵ روز شنبه از طريق مرکز فوريت‌های پليسی ۱۱۰ به اين کلانتری اعلام شد که دو نفر در حوالی خيابان بنی هاشم مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند که برای روشن شدن موضوع، مأموران ما سريعا به آدرس اعلامی اعزام شدند و هنگامی که به صحنه رسيدن، مشاهده کردند که مردی حدودا ۳۰ساله داخل خودرو با اصابت چهار گلوله جان خود را از دست داده و چند متر آنطرف‌تر نيز، همسر وی بر اثر اصابت يک گلوله به پهلوی سمت چپش، مجروح شده است.


وی ادامه داد: در اين رابطه هر دو به بيمارستان رسالت منتقل شدند که متأسفانه مرد به دليل شدت جراحات فوت کرده بود و از آنجا که همسر وی به معالجه تخصصی نياز داشت به بيمارستان چمران اعزام شد.


سرگرد رستگاری اضافه کرد: مأموران در تحقيقات دريافتند که فرد مورد حمله "داريوش رضايی نژاد" دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصير است که روز حادثه همراه همسرش که همکار نيز بوده است از محل کار برمی‌گشتند و دختر کوچکشان را هم از مهدکودک سوار کرده و به مقابل منزلشان رسيده اند و مرحوم رضايی همسر و دخترش را جلوی در ساختمان پياده کرده و زمانی که قصد داشته خودرو را داخل پارکينگ بگذارد، دو نفر به سمت وی تيراندازی کردند.


رئيس کلانتری سيد خندان در خصوص مشخصات ضاربان اظهار کرد: بنا به اظهارات همسر وی و يکی از اهالی محل، يکی از ضاربان کلاه موتورسواری بر سر داشته و نفر دوم عينک ته استکانی بر چشم داشته و هر دو دارای ريش بوده‌اند که بلافاصله اقدام به تيراندازی به سوی رضايی می‌کنند و بسوی موتور آبی رنگ که چند متر آنطرف‌تر و روشن هم بوده است، می‌دوند. در هنگام فرار همسر رضايی نيز به دنبال آنها می‌دود تا آنها را متوقف کند که با يک تير از سوی راکب موتورسيکلت مجروح می‌شود.


به گزارش خبرنگار «نسيم»، وی اضافه کرد: در بازرسی‌های اوليه هشت عدد پوکه فشنگ ۹ ميليمتری کشف شد که تمامی آثار بدست آمده به دستور بازپرس شهرياری تحويل مأموران آگاهی شد. 

 
 


ما همواره از موضع قدرت عمل می کنيم و هر موقع که حکومت در مقابل ما عقب نشينی کرد و خود را ملزم به ايجاد لوازم و شرايط برگزاری انتخابات "آزاد، سالم و منصفانه" کرد، آن وقت خواهد بود که می توان در انتخابات شرکت کرد.
خبرنگاران سبز/سياست:
طی هفته گذشته بزرگان اصلاح طلب از جبهه مشارکت و مجاهدين انقلاب اسلامی نظرات خود در مورد حضور ياعدم حضور اشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را منوط به اجرای شدن شروطی عنوان کردند که با واکنش اقتدارطلبان روبرو شده است . نشريه صبح صادق با قلم يدالله جوانی پس از سردار جعفری برای اصلاح طلبان شاخ و شانه کشيده است. وی تنها شرط حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس را اعلام برائت اصلاح طلبان از جنبش سبز و رهبران جنبش سبز و عذرخواهی از رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرده است. 


مشاور ارشد مير حسين موسوی نيز در مراسم افتتاحيه ی «نشست سفيران سبز اميد»  در نيمه ی دوم صحبت های خود به بحث انتخابات پرداخت. او با بيان اين مطلب که "امروز روز تصميم گيری در مورد انتخابات نيست و ما می بايست اکنون تنها به بحث در مورد انتخابات بپردازيم" اظهار داشت: تصميم گيری در مورد انتخابات زمانی قابل تحقق است که همگی در مورد آن بحث کرده باشيم و پس از اين بحث ها و سنجش شرايط حاکميت و عملکرد آنها، به تصميم گيری در اين باره بپردازيم.


اميرارجمند با بيان اينکه "انتخابات يک حق بشری است" تاکيد کرد، تمامی شهروندان حق دارند تا با شرکت در انتخاباتی آزاد، سالم و منصفانه به حق تعيين سرنوشت خويش دست يابند. و طرف مقابل و تمامی نهادهای حکومتی هم موظف هستند که اين حق را تضمين کنند؛ و اگر اين کار را نکنند، به قطع تخلف از سوی آنها صورت گرفته است.
وی همچنين با بيان اينکه "ما برای استيفای حق خود از هيچکس گدايی نمی کنيم" گفت: ما همواره از موضع قدرت عمل می کنيم و هر موقع که حکومت در مقابل ما عقب نشينی کرد و خود را ملزم به ايجاد لوازم و شرايط برگزاری انتخابات "آزاد، سالم و منصفانه" کرد، آن وقت خواهد بود که می توان در انتخابات شرکت کرد.


مشاور ميرحسين موسوی در ادامه گفت: به عبارت ديگر ما با اتکا به نيروهای اجتماعی خود آنچه را که می خواهيم بدست خواهيم آورد؛ ما حقوق خود را گدايی نمی کنيم و منتظر نمی نشينيم که طرف مقابل چيزی را به ما بدهد.


وی با بيان اينکه ما نمی خواهيم جلوی هيچگونه بحثی را بگيريم درعين حال افزود که صحبت از مقوله هايی چون "آشتی ملی" و "انتخابات سالم" مستلزم تغيير اساسی در کنش حاکمان است و اين حاکمان هستند که روش حکمرانی خود را تغيير دهند. وی همچنين تاکيد کرد که سابقه ی اين حاکميت نشان داده که آنها هيچ تغييری در رفتار خود نشان نخواهند داد مگر اينکه ما آنها را مجبور به تن دادن به خواسته هايمان نماييم و آنها را مجبور کنيم تا قدم به قدم عقب نشينی نمايند.


اردشير اميرارجمند در بخشی ديگر از سخنان خود تاکيد کرد، "آنها حاکمان می بايست که رهبران جنبش سبز و زندانيان سياسی را آزاد کنند". او در ادامه آورد، "حاکمان کنونی نه تنها موازين حقوق بشری را رعايت نمی کنند، بلکه حتی قوانين داخلی کشور را نيز که بخشهايی از آن با موازين حقوق بشری هم همخوانی ندارد و از آن عقب تر است اجرا نمی کنند."


اميرارجمند در ادامه تصريح کرد که عالی ترين مقامات حکومت جمهوری اسلامی مسئول مستقيم جان و سلامت آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و تمامی ديگر زندانيان هستند.


وی در بخش پايانی صحبت های خود به ذکر اين مهم پرداخت که بدون فعاليت آزاد و امن احزاب و تشکل‌های سياسی و رسانه ها و همچنين با وجود نظارت استصوابی که خود نيز به تنهايی مغاير با قانون اساسی کنونی است، انتخابات آزاد معنا پيدا نمی کند، و تکليف ما نيز در برابر چنين وضعی از هم اکنون مشخص است؛ اقدام ما چيزی جز عقب راندن حاکمان با استفاده از بسيج نيروها و شبکه های اجتماعی جنبش، نيست. 

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته