-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 07/24/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/5/1

سر به هوا که از وبلاگ نویسان حوزه دانش ستاره شناسی است و خود در همین زمینه تحصیل کرده است نقد جانانه ای نوشته بر خبر مستطاب سایت شهیر تابناک و البته دیگر سایتهای غیرتابناک در مورد اعطای یک عدد دکترای افتخاری به حضرت آقای مهران مدیری از اعاظم طنز و بازیگری. بدون هر گونه مقدمه اضافی شما را دعوت می کنیم به خواندن این نقد کوبنده که فی الحقیقه عریان می سازد روش های تازه بازاریابی دانشگاههایی که به امثال دکتر کردان مرحوم دکتری داده و می دهند:

مهران مدیری دکترای افتخاری گرفت

خبری که امروز بسیاری خبرگزاریها گزارش کردند و در فیس بوک به اشتراک گذاشته شد. خوب این مرسوم است که دانشگاهها به کسانی که در رشته ای خاص و در سطح بین المللی فعالیتهای شایانی انجام داده باشند دکترای افتخاری بدهد. معمولاً هم دانشگاهی که دکترای افتخاری می دهد خودش در آن رشته زبانزد است یا حداقل دانشکده و گروه و استاد دارد که تشخیص می دهند این فرد شایسته دریافت دکترای افتخاری است. مثلاً دانشگاه سنت اندروز (همان جا که پرنس ویلیامز و کیت درس خوانده اند) به خاطر نظریه گفتگوی تمدنها و دستاوردهای خاتمی در عرصه بین المللی همزمان با افتتاح مرکز ایران شناسی در این دانشگاه به محمد خاتمی دکترای افتخاری داد.

محسن مخملباف هم از همان دانشگاه به دليل ترسيم چهره‌اي مغشوش از ايران بعد از انقلاب در فيلم‌هاي خود و فعاليت‌هائي كه براي متهم كردن ايران به نقض حقوق بشر داشته توانست دکترای افتخاری بگیرد. یا دانشگاه سوربن در پاریس نام عباس کیارستمی کارگردان ایرانی برنده نخل طلای کن را به‌ عنوان یکی از دریافت‌کنندگان دکترای افتخاری سال 2010 این دانشگاه معرفی کرد.

چند نکته: ۱- دانشگاه سوربن و دانشگاه سنت اندروز هردو دانشگاههای قدیمی و شناخته شده در حد بین المللی هستند و ۲-خاتمی و مخملباف و کیارستمی هم انسانهای شناخته شده بین المللی هستند که حداقل در سازمان ملل جشنواره های بین المللی درخشیده اند و ۳-دکترای افتخاری که به آنها داده شده است مرتبط با رشته کاری انها بوده که در دانشگاه مزبور تدریس می شود. برگردیم سر دانشگاه امریکن لیبرتی و دوست عزیزمان مهران مدیری.

مهران مدیری مرد طناز برنامه های تلویزیونی ایران است و بعید می دانم که حتی یک فیلم یا سریال از او در حد بین المللی مطرح شده باشد چرا که طنز او فقط مصرف داخلی دارد. ساختن سریال قهوه تلخ هم جایزه فستیوال کن برای کسی نمی آورد. این از جناب مدیری. مراجعه به سایت دانشگاه امریکن لیبرتینشان می دهد که این دانشگاه در رشته های مرتبط با پزشکی مثل طب سوزنی و تغذیه، مدیریت، علوم کامپیوتر و مطالعه ادیان دانشجو می گیرد. یعنی اصلاً خبری از هنر و ادبیات در این دانشگاه نیست. وبسایت دانشگاه در دست تهیه است و بیشتر لینکها کار نمی کند. لینکهایی برای دیدن وبسایت به زبان فارسی، کره ای ، چینی و عربی در پایین صفحه وجود دارد که آنها هم کار نمی کنند. اما اصولاً وجود وبسایت به زبان فارسی برای دانشجویی که می خواهد در امریکا تحصیل کند غیرعادی است و هیچ دانشگاه معتبری چنین کاری نمی کند. اگر شما عرضه خواندن یک وبسایت به زبان انگلیسی را ندارید پس صلاحیت درس خواندن در یک دانشگاه انگلیسی زبان را هم ندارید! بیشتر دانشگاهها از شما نمره زبان برای پذیرش هم می خواهند نه اینکه برای شما وبسایت فارسی و چینی و عربی راه بیندازند!

سعی کردم به دنبال تاریخچه دانشگاه بگردم که این صفحه را پیدا کردم: دانشگاه امریکن لیبرتی در دسته موسسات آموزشی که مدرک آنها غیر معتبر است دسته بندی شده است. اما خوب این وبسایت هم خودش رسمی نیست پس به جست و جو ادامه دادم و این بحثها و این یکی بحثها درباره دانشگاه جالب بود:
آیا دانشگاه امریکن لیبرتی در لیست سیاه است؟... شما می توانید پول بدهید و بدون حضور حتی یک جلسه در کلاس درس و با خرید یک پایان نامه مدرک دکتری بگیرید... وبسایت دانشگاه پر از غلطهای گرامری است، چه طور چنین دانشگاهی دکتری می دهد؟...هر مرکز طب سوزنی که در کالیفرنیا بروید یک مدرک از این دانشگاه روی دیوارش می بینید (در حالی که طب سوزنی به عنوان یک رشته علمی و دانشگاهی هنوز از طرف موسسات پژوهشی معتبر تایید نشده است) ... دانشگاه در آلاباما ثبت شده است نه کالیفرنیا که حتی اگر درست باشد هیچ ارزشی ندارد...به نظر نمی رسد مدرک این دانشگاه از نظر ایالتی معتبر باشد،انجام فعالیتهای پزشکی با مدرک این دانشگاه ممکن برای پزشک و بیمار خطرساز باشد و و کار کردن بدون مدرک هم جرم جنایی محسوب می شود... گروه زبان دانشگاه حتماً نیاز به تقویت دارد...

و در پایان خبر آمده است: در اين مراسم دكتر رونالد برينر به نمايندگي از مهران مديري اين مدرك را دريافت كرد و حميد سلطاني آن را در ايران به مهران مديري رساند.

وبسایت دانشگاه موتور جستجو ندارد که بشود مشخصات دکتر برینر را پیدا کرد. دانشگاه لیست اسامی اساتید هم ندارد که کمکی کند. اما جستجوی اسم حمید سلطانی به اینجا رسید: حمید سلطانی مالک دانشگاه خصوصی امریکن لیبرتی است. خوب آقا و خانوم استفورد هم هم پایه گذاران دانشگاه خصوصی استفورد بودند اما یک دانشگاه درست وحسابی هیات امنا دارد، هیات رییسه دارد،‌هر دانشکده اش رییس و استاد جداگانه دارد...به نظر می رسد دانشگاه امریکن لیبرتی در هر دانشکده و گروهش فقط یک نفر دارد که با هیچ ادرس و شماره ای هم در دسترس نیستند و رییس دانشگاه هم کوین سلطانی است که لابد نسبتی با حمید سلطانی دارد.

نتیجه ای که من می گیرم: جناب سلطانی برای تبلیغات و جذب مشتریهای ایرانی بیشتر چنین بالماسکه ای راه انداخته است. بچه پولدار عشق امریکا هم که در ایران و خود امریکا کم نیستند. پول بدهید مدرک بخرید. مهران مدیری هم چهره شناخته شده محبوبی است،‌ چه کسی بهتر از او برای تبلیغ؟؟ مهران مدیری هم به نظر می رسد که این مدرک پر افتخار را چندان جدی نگرفته است که قدم رنجه کند و برای دریافتش تشریف ببرد امریکا تا جایی که صاحب دانشگاه خودش به ایران می آید تا مدرک را تقدیم کند! دکتر کردان رحمت الله علیه حداقل پول داد تا مدرک دکتری آکسفورد را بخرد....مهران مدیر پول نداده دکترا هم گرفت! جناب مدیری عزیز اگر مدرک برایتان مهم بود حداقل برای یک جای آبرومند مایه می گذاشتید اگر هم مهم نیست چرا اجازه می دهید که از اسم شما برای فریب دیگران سو استفاده شود؟


 
 

1390/5/1

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ایران می‌گوید که نزدیک به نیمی از قتل‌های سال گذشته در ایران با سلاح سرد انجام شده است.

سرهنگ محمد مصطفایی ابزارهایی چون «چاقو، قمه، دشنه، شمشیر و ساطور» را به عنوان سلاح‌های سرد بر می‌شمرد و می‌گوید که در سال گذشته «متاسفانه وقوع قتل با استفاده از سلاح سرد بیش از ۳ درصد افزایش داشته است.»

آقای مصطفایی در حالی از رشد ۳ درصدی آمار قتل با سلاح سرد در سال ۱۳۸۹ نسبت به سال ۱۳۸۸ گذشته صحبت می‌کند که امروز سازمان پزشکی قانونی ایران این نسبت را ۱۲ درصد اعلام کرده است.

آقای مصطفایی همچنین می‌گوید که بیش از دو سوم قتل‌ها در ایران بدون برنامه‌ریزی قبلی و در اثر یک حادثه رخ داده است.

آقای مصطفایی می‌افزاید افراد معمولا در زمان عصابنیت کنترلی بر خشم خود ندارند و با استفاده از سلاح سرد همراه خود، ناخواسته چند ضربه به طرف مقابل وارد می‌کنند که همین امر باعث وقوع قتل و نزاعهای خونین می‌شود.

منابع: مهر و ایسنا

مرتبط:

مرگ ۴۰۱ نفر با سلاح سرد طی چهار ماه گذشته

فروش سلاح گرم در خیابان ناصرخسرو

زورگیری در سال جاری ۴۶ درصد افزایش یافته است


 
 

1390/5/1

رییس شورای شهر اصفهان می‌گوید خشک شدن زاینده‌رود علاوه بر خسارت به کشاورزان اصفهان، سبب کاهش ۵۰ درصدی ورود گردشگران خارجی و داخلی به این شهر شده است.

عباس حاج رسولیها همچنین می‌گوید تولیدکنندگان صنایع دستی اصفهان نیز به سبب خشکسالی این رود و کم شدن گردشگران دچار مشکل شده است.

آقای حاج رسولیها خشک شدن زاینده‌رود را سبب خسارات دیگری چون «تهدید اکوسیستم منطقه و هم‌چنین افزایش آلودگی هوا» توصیف می‌کند و می‌گوید که «تاثیرات روانی» بر شهروندان اصفهانی داشته است.

پیشتر رسانه‌های استان اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری این شهر اعلام کرده بودند که اصفهان در طول سال ۸۹ پذیرای بیش از ۱۰ میلیون نفر گردشگر بود و به نظر می‌رسد که منظور آقای حاج رسولی‌ها از کاهش ۵۰ درصدی گردشگران اصفهان مربوط به بازه زمانی ابتدای امسال تاکنون باشد.

کارشناسان عواملی چون کاهش بارندگی در حوزه آبخیز این رود و مدیریت نادرست منابع آبی این رودخانه را به عنوان عوامل موثر در خشک شدن این رودخانه عنوان می‌کنند.

خشک شدن زاینده‌رود همچنین سبب خشک شدن ۴۷۰ هزار اصله درخت و کاهش این فضای سبز اصفهان نیز شده است.

منبع: ایسنا و خبرآنلاین

یشینه:

کشاورزی اصفهان در روزهای ترک های عیان زاینده رود

وضعیت آلودگی اصفهان در شرایط هشدار است


 
 

1348/10/11
رضا ناظم‌دوست: روی پله‌ها، چشم‌های هراسان ِ پگاه به پیشوازم می‌آید: رضا! لیلا ... لیلا سقوط کرد! تموم شد. منگ‌تر از آنم که بفهمم چه می‌گوید: چی می‌گی؟ ..چی شده؟! ... صدایش بغض آلود است: پرت شده ... وقتی داشته از قله بر می‌گشته. بالا سر جنازه‌شم رفتن . ... تموم شد. دارم به انگشتانش فکر می‌کنم. انگشتان ورزیده‌ای که هیچ وقت مانیکور شده ندیده بودم‌شان. به حالت ساده‌ی موهایش. به زنگ صدایش، که همیشه مثل فریادی فرو خورده بود. توام با انتقاد و اعتراض از همه‌ی آنچه روح سرکشش را به بند کشیده بود. به خنده‌های بلند و عصبی‌اش که پاک نمی‌شود از ذهنت اگر یک بار شنیده باشی. ... مغز دوباره فعال شده‌ام به همه‌ی چیزهایی که از او در خاطرم ثبت شده فکر می‌کند. و به یک کلمه. کلمه‌ای که با همه‌ی تصاویر او در ذهنم در آمیخته: اعتراض! ... کلمه‌ای که زندگی‌اش تجسم آن بود.

 
 

1390/5/1

روستای نساردیره با جمعیت ۱۲۰۰ نفر در گیلان غرب یکهزار جانباز شیمیایی دارد.

در این روستا خبری از کلینیک و درمانگاه نیست و سالی ۱۰ جانباز شیمیایی این روستا شهید می‌شوند.

اکبر رضایی تبار، عضو شورای شهر بخش مرکزی گیلانغرب و عضو شورای روستای نسار دیره با تعجب از اینکه یک خبرنگار به یاد این روستا افتاده می‌پرسد: «اگر در یکی از کشورهای اروپایی تمامی اهالی یک روستا در یک جنگ تحمیلی قربانی سلاحهای شیمیایی می‌شدند دولتمردان این کشور چگونه با اهالی این روستا برخورد می‌کردند؟»

به گفته وی ۲۳ سال از حمله شیمیایی به این روستا می‌گذرد اما یک هزار جانباز شیمیایی این روستا حتی یک درمانگاه هم ندارند.

وی که پدر، مادر و خواهرانش جانباز شیمیایی هستند گفته «مسئولان لطف کرده» و یک پزشک عمومی را ماهی چهار بار به این روستا اعزام می‌کنند اما مصدومیت شیمیایی به دست یک پزشک عمومی درمان نمی‌شود.

به گفته رضایی‌تبار بنیاد شهید جان باختگان این روستا را شهید محسوب نکرده و روی گور‌ها می‌نویسند جانباز متوفی.

در سال ۱۳۸۵ یک گروه از کشور ناکازاکی ژاپن همراه با معاونان و مشاوران محمود احمدی‌نژاد به این روستارفته و قول داده‌اند که یک کلینیک تخصصی ایجاد کنند ولی پس از آن حتی تنها درمانگاه روستا هم تعطیل شده است.

تمام جانبازان شیمیایی این روستا برای درمان مجبورند به بیمارستان ساسان تهران مراجعه کنند و هزینه هنگفتی را برای رفت و آمد بپردازند.

اهالی نسار دیره به مهر می‌گویند: «ما فراموش شدگان تاریخ جنگ تحمیلی ایران هستیم. ما ۲۳ سال است فراموش شده‌ایم.»

روستای نسار دیره در ۲۰ کیلومتری شمال غرب گیلانغرب و ۵۰ کیلومتری مرز ایران و عراق واقع است.

حمله شیمیایی عراق به مناطق مرزی گیلانغرب ده‌ها شهید و هزاران مجروح و مصدوم شیمیایی برجای گذاشت. در ۳۱ تیرماه سال ۶۷، ده بمب شیمیایی نیز به روستای نسار دیره اصابت کرد.

در این حادثه در نساردیره ۷۰۰ مرد و ۳۰۰ زن در معرض گازهای شیمیایی قرار گرفتند و محیط زیست این بخش تبدیل به یک زمین سوخته شد. 

منبع: مهر


 
 

نماينده وزارت معارف افغانستان در ایران:
1390/5/1

شمس‌الرحمان فروتن، نماینده وزارت معارف افغانستان در ایران به روزنامه «اعتماد» گفته است مدارس رسمی جمهوری اسلامی از ثبت‌نام و پذیرش ۱۴۰ هزار دانش‌آموز افغان فاقد مدرک اقامت و سکونت خودداری می‌کنند.

این در حالی است که هفت ماه از ابلاغ بخشنامه محمود احمدی‌نژاد مبنی بر رفع هرگونه ممنوعیت برای تحصیل تمام دانش‌آموزان بیگانه که به صورت غیرمجاز در کشور سکونت دارند، می‌گذرد.

در این بخشنامه که ۳۰ آذر سال ۱۳۸۹ که به امضای احمدی‌نژاد رسیده، خطاب به وزارت آموزش و پرورش آمده است: «دانش‌آموزان و سوادآموزان تبعه کشورهای افغانستان و عراق که به هر نحو در ایران سکونت دارند، می‌توانند در مراکز آموزش عمومی ثبت‌نام کرده یا ادامه تحصیل دهند.»

تبصره ۲ این ماده واحده تاکید کرده که اعتبار آن از زمان تصویب، به مدت دو سال خواهد بود و در واقع این بخشنامه، باید دو سال تحصیلی ۹۰-۸۹ و ۹۱-۹۰ را پوشش دهد.

شمس‌الرحمان فروتن تاکید کرده است: «هیچ یک از دانش‌آموزان افغان که خطاب این مصوبه بوده‌اند تاکنون اجازه تحصیل در مدارس رسمی ایران را پیدا نکرده‌اند و هم‌اکنون هم که ثبت‌نام سال تحصیلی جدید در مدارس رسمی ایران آغاز شده، این دانش‌آموزان حق ثبت‌نام ندارند.»

به گفته فروتن «سال قبل متاسفانه دانش‌آموزان غیرمجاز افغان نتوانستند از تحصیل استفاده کنند و در واقع یک سال از اعتبار این بخشنامه از دست رفت و برای سال تحصیلی جدید هم تا امروز که نیمه دوم تیر است، هنوز اجرایی نشده است.»

این در حالی است که علی‌اصغر یزدانی، رییس مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: «دانش‌آموزان افغان هیچ مشکلی برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی و ابتدایی ندارند و اگر هر تبعه افغان با مشکل ثبت‌نام در این مدارس مواجه بوده به ما اعلام شود تا پیگیری کنیم.»

مهاجران افغان‌ در ایران که جمعیت آن‌ها بیش از یک میلیون نفر اعلام شده است، با مشکلات متعددی مواجه هستند و مقام‌های جمهوری اسلامی بار‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند آن‌ها را به کشورشان بازگردانند.

منبع: روزنامه اعتماد


 
 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:
1390/5/1

مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید در بیمارستان‌های ما «اتفاقاتی» می‌افتد که «درصدی از آن‌ها هم رسانه‌ای نمی‌شود.»

وزارت بهداشت و درمان از زمانی که دو بیمار بیمارستان «امام خمینی» تهران در بیابان‌های اطراف تهران رها شدند، تحت فشار قرار گرفته است.

در آن زمان وزارت بهداشت منکر این اتفاق شد، اما با انتشار خبر نپذیرفتن طلبه‌ای که در تهران با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته بود از سوی چند بیمارستان، عملکرد این وزارتخانه دوباره مورد انتقاد قرار گرفته است.

این برای نخستین بار است که یک نماینده مجلس بروز اتفاقات ناگوار بسیار در بیمارستان‌ها را تائید می‌کند.

آقای پزشکیان در مصاحبه با وب‌سایت جهان نیوز، درباره نظارت مجلس بر عملکرد وزارتخانه‌ها گفته است: «مجلس بحث نظارت خود را انجام داده و ما در موارد مختلفی وزرا را به مجلس می‌خوانیم تا در مورد عملکردهای خود توضیح دهند و آن‌ها هم یکسری توضیحات و قول‌هایی می‌دهند و می‌روند.»

وی درباره صحت و سقم وعده‌های وزرا در مجلس نیز افزوده است: «ما مجبوریم {به اظهارات وزرا} اعتماد کنیم، یعنی این وظیفه ما نیست که برویم دنبال صحت و سقم اظهارات وزرا و دولتمردان.»

پزشکیان در مورد برخورد مجلس با وزارت بهداشت اظهار داشت که جلسه‌ای در کمیسیون با حضور مسئولین وزارت بهداشت برگزار شد که «آن‌ها یکسری گزارش به ما ارائه کردند.»

وی ریشه مشکلات جامعه را در «عدم اجرای قانون» دانست و گفت: «شما در بحث هدفمندی یارانه‌ها دیدید که دولت چه رفتارهایی از خود نشان داد.»

منبع: جهان نیوز


 
 

1390/5/1

جعفر شجونی گفته دیگر از محمود احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کند و حتی با احتیاط او را اصولگرا می‌داند. 

دبیر جامعه وعاظ در گفتگویی با روزنامه شرق گفته رویکرد نظام در قبال احمدی‌نژاد رویکرد تعمیر و نگهداری است و نه تعویض و نظام «روزگار می‌گذراند تا این دو سال بدون بروز حاشیه‌ای به پایان برسد.»

شیخ جعفر شجونی گفته: «ما کشته و مرده و عاشق چشم و ابروی کسی نیستیم. در انتخابات ریاست‌جمهوری دیدیم که گزینه‌ای بهتر از او نداریم در نتیجه از او حمایت کردیم ولی ایشان بعضی امتیازهای منفی در کارنامه‌اش به جا گذاشته است.»

وی برخلاف برخی اصولگرایان نه‌تن‌ها معتقد به فراهم کردن زمینه بازگشت اصلاح‌طلبان به عرصه سیاست نیست، بلکه به شدت نیز با آن مخالف است.

شجونی با تاکید بر اینکه قصد «نصیحت» دارد گفته: «می‌گویند یک روضه‌خوانی بود که هنگام اوج روضه غش می‌کرد طرف زن‌ها، گفتند اگر راست می‌گویی، چرا طرف مرد‌ها غش نمی‌کنی. شما خبرنگار‌ها هم عین‌‌ همان روضه‌خوان هستید. شما هم راست نمی‌گویید. اگر راست می‌گفتید طرف اصولگرا‌ها غش می‌کردید نه اصلاح‌طلبان.»

جعفر شجونی مسوول اداره کاخ شمس پهلوی در دوران انقلاب بوده و از پایان دوره دوم مجلس و واگذاری مسوولیت‌هایش در زندان اوین به این سو، دفتر ازدواج و طلاق راه انداخته بود. 

پس از اعتراضات به انتخابات سال ۱۳۸۸ احساس وظیفه برای دفاع از کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان در جعفر شجونی به جایی رسید که وی در تجمعی در مدرسه مروی سخن از «جویدن خرخره مخالفان» به میان آورد. 

منبع: شرق


 
 

1390/5/1

لیلا اسفندیاری نخستین زن فاتح قله نانگاپاربات، دیروز جمعه در رشته کوه‌های هیمالیا جان باخت. 

وی پس از یک ماه تلاش، موفق شد به قله کاشربورم ۲ (معروف به کی ۴) صعود کند اما در راه بازگشت از این قله دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد. 
 
صعود از روی خط‌الراس و عبور از قله‌های پشت سر هم موجب تخلیه انرژی لیلا شده و وی در اثر یک اشتباه شخصی به یخچال غلتیده است. 
 
اسفندیاری اوایل تیرماه امسال به منظور صعود به قله ۸ هزار و ۳۵ متری کاشربورم ۲ راهی پاکستان شده بود. 
 
وی در کارنامه ورزشی خود صعود به قله نانگاپاربات از قلل ۸ هزار متری هیمالایا و تلاش برای صعود به قله کی‌۲ تا کمپ دوم را داشت. 
 
 
انجمن کو‌هنوردان ایران در گزارش خود می‌گوید اسفندیاری سال گذشته پیش از آغاز به صعود به قله کی۲ گفته بود که تلاش‌هایش برای جذب حمایت مالی موفق نبوده و به ناچار با هزینه شخصی برای تلاش روی دومین کوه بلند جهان راهی خواهد شد. 
 
اسفندیاری در گفتگو با اکسپلوررز-وب نیز به نبود مشکلات و اسپانسر مالی برای انجام صعودهای خود پرداخته و گفته بود: «من مجبور شدم برای تامین مخارج برنامه خود در کی۲، خانهٔ خود را بفروشم. خانه‌ای که برای خریدنش ۱۵ سال تلاش کرده بودم و هنوز قسطش را می‌دادم.» 
 
وی در این گفتگو به عدم همکاری فدراسیون کوه‌نوردی ایران و به زندانی شدن کاظم فریدیان در اوین نیز اشاره کرده بود. 
 
کاظم فریدیان هم‌نورد و نامزد لیلا اسفندیاری بود که در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شد.

 
 

1390/5/1

محکومیت زندان محمد داوری، روزنامه‌نگار زندانی، یک سال افزایش یافت.

محمد داوری، در حال گذارندن محکومیت پنج ساله خود در در بند ۳۵۰ اوین است، و به این ترتیب مدت محکومیت وی از پنج سال به شش سال افزایش یافته است. 

دلیل افزایش حکم زندان وی، شرکت در تجمع‌های اعتراضی معلمان در بهمن و اسفند سال ۱۳۸۵اعلام شده است. 

محمد داوری سردبیر سایت سحام‌نیوز است که پس از نامه ارسالیِ مهدی کروبی به هاشمی رفسنجانی، درباره آزار زندانیان سیاسی در کهریزک، دستگیرشد.

داوری تحت فشار و شکنجه قرار گرفت تا علیه مهدی کروبی در تلویزیون جمهوری اسلامی اقرار کند، اما نپذیرفت.

وی که عضو شورای مرکزی سازمان معلمان بوده، به دلیل حضور در تجمع معلمان در سال ۸۵ بازداشت و در دادگاهی در سال ۸۶ به پنج میلیون تومان جریمه نقدی بدل از حبس محکوم شد اما اکنون به دلیل عدم پرداخت این جریمه، یک سال به حبس وی فزوده شده است. 

منبع: کلمه

پیشینه:

پنج سال حبس برای سردبیر سحام‌نیوز

سردبير وب‌سايت سحام نيوز؛ برنده جايزه بین‌المللی آزادی مطبوعات


 
 

1390/5/1

سپاه پاسداران اعلام کرده است که سرهنگ عباس عاصمی و پنج تن از پاسداران همراهش در منطقه مرزی آلواتان در شمال شهرستان سردشت کشته شده‌اند. 

روابط عمومی سپاه اعلام کرده خودروی عاصمی و همراهانش در جریان عملیات تعقیب اعضای گروه مسلح پژاک روی مین رفته است اما یک سخنگوی پژاک به خبرگزاری رویترز گفته که این افراد در جریان یک «کمین» کشته شده‌اند.

روابط عمومی سپاه پاسداران همراهان سرهنگ عاصمی را به این ترتیب معرفی کرده است: علی اکبر جمراسی، محمود احمدی تبار، مهدی خبیر، روح‌الله صحرایی و موسوی‌نژاد.

درگیری‌ها میان سپاه پاسداران و پژاک از حدود ۱۰ روز پیش و هنگامی آغاز شد که یک مقام نظامی ایران گفت که حکومت خودمختار منطقه کردستان عراق بدون اطلاع حکومت مرکزی این کشور ۳۰۰ هزار هکتار زمین در اطراف منطقه قلعه دیزی در اختیار گروه پژاک قرار داده است.

فرماندهان سپاه پاسداران در روزهای اخیر از حملات مداوم به مواضع گروه پژاک در مناطق مرزی ایران و عراق و کشته شدن تعداد زیادی از اعضای پژاک خبر داده‌اند.

پژاک هم می‌گوید تعداد زیادی از اعضای سپاه پاسداران را در جریان درگیری‌های اخیر کشته است. 

منبع: ایسنا، بی‌بی‌سی


 
 

1390/5/1
مسئول اطّلاعات سپاه قم در سردشت کشته شد
در جریان حملات سپاه به مواضع گروه شبه‌نظامی پژاک در کردستان سرهنگ عبّاس عاصمی -مسئول اطّلاعات سپاه استان قم- و ۵ تن دیگر به نام‌های علی‌اکبر جمراسی، محمود احمدی‌تبار، مهدی خبیر، روح‌الله صحرایی و موسوی نژاد کشته شدند [بی‌بی‌سی فارسی].
 
حملات تروریستی در نروژ
انفجار یک بمب در نزدیکی ساخت‌مان مرکزی دولت در شهر اسلو -پای‌تخت نروژ- و تیراندازی یک مرد سفیدپوست که لباس پلیس بر تن کرده‌بود به سوی جوانان حاضر در اردوی آموزشی حزب کارگر این کشور در جزیره‌ای در شمال‌غرب این شهر، دست‌کم ۱۷ کشته بر جای گذاشت [بی‌بی‌سی فارسی]. گفته می‌شود گروهی موسوم به «انصارالجهاد» مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته‌است [یک خط به نقل از یورونیوز فارسی].
 
ملاقات مرعشی با سیاسیون در مشهد
سیّدحسین مرعشی -سخن‌گوی حزب کارگزاران- با حضور در منزل هاشم خواستار -معلّم و عضو کانون صنفی فرهنگیان- در مشهد با خانواده‌ی وی و جمعی از فعّالان سیاسی این شهر دیدار کرد و با آقای خواستار که در زندان وکیل‌آباد مشغول گذراندن محکومیت ۲ساله‌ی خود بدون مرخصی‌ست، گفت‌وگو کرد [جرس].
 
سهرابی‌راد به مرخصی آمد
محمّدحسین سهرابی‌راد -از فعّالان ستاد انتخاباتی مهدی کرّوبی که محکوم به تحمّل ۴ سال حبس و ۷۴ ضربه شلّاق شده‌است- با تودیع وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمد [جرس].
 
وفایی‌بصیر به زندان رفت
جواد وفایی‌بصیر -عضو شورای مرکزی حزب جامعه‌ی مدنی استان همدان- روز ۲۶ تیر برای تحمّل ۱ونیم سال حبس تعزیری به اتّهام اقدام علیه امنیت ملّی و توهین به مقامات خود را به زندان مرکزی همدان معرّفی کرد. آقای وفایی‌بصیر مبتلا به رماتیسم است [جرس].
 
سوتی نماینده‌ی مجلس
سپاه سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکایی را در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای فردو -حوالی قم- تکذیب و اعلام کرد آن‌چه مورد هدف پدافند هوایی سپاه قرار گرفته یک هدف هوایی آزمایشی بوده‌است [رادیو فردا]. روز ۲۹ تیر یک نماینده‌ی مجلس خبر ِ تکذیب‌شده را اعلام کرده‌بود و آمریکا بعدن وقوع چنین سقوطی را تکذیب کرده‌بود.
 
بحران‌سازی
در آستانه‌ی دوّمین سال‌گرد بازداشت ۳ آمریکایی در مناطق مرزی ایران و عراق ۲ مرد و ۱ زن استرالیایی ظهر روز ۳۰ تیر در اطراف پای‌گاه هوافضای سمنان -که منطقه‌ای حفاظت‌شده است- دست‌گیر شدند [جرس به نقل از باش‌گاه خبرنگاران جوان].
 
نامه‌ی فعّالان کارگری به احمد شهید
جمعی از فعّالان کارگری در نامه‌ای به گزارش‌گر ویژه‌ی حقوق بشر از او خواستند به نقض گسترده‌ی حقوق کارگران توجّه کند و در صورت سفر به ایران با خانواده‌های کارگران زندانی ملاقات کند [جرس].
 
آرامش را به خانواده‌ی سینما برگردانید
انجمن بازی‌گران سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای از وضعیت پیش‌آمده برای پگاه آهن‌گرانی ابرازنگرانی کرد و از مسئولان ذی‌ربط خواست با راه‌کارهای مناسب برای وضعیت وی و موارد مشابه آرامش را به خانواده‌ی سینما بازگردانند [رادیو فردا].
 
هم‌کاری عالی در مبارزه با موادّ مخدّر
يوری فِدوتُوف -مدير دفتر مبارزه با قاچاق موادّ مخدّر سازمان ملل- در ديدار با احمدی‌نژاد از ايران به‌خاطر هم‌کاری عالی قدردانی و اعلام کرد ۸۹ درصد ترياک و ۴۱ درصد هروئين و مورفين کشف‌شده در جهان درايران بوده است [رادیو فردا].
 
بحران در صنعت چاپ
چاپ‌خانه‌هاى آشنا، شاهین، مرکز، نیک، سپيده و دقّت‌پور -از چاپ‌خانه‌هاى قديمى و فعّال در حوزه‌ى چاپ و نشر- به دليل كم‌بود سفارش‌ها و واردات بيش از حدّ محصولات چاپى كه امكان كار روى آن‌ها در داخل كشور هم وجود دارد اعلام ورشکسته‌گی کردند [رادیو فردا به نقل از خبرگزاری مهر].
 
مدال‌های رنگارنگ کاراته‌کاهای جوان
در روز نخست مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در پکن -پای‌تخت چین- جوانان ایران حائز ۲ مدال طلا، ۱ نقره و ۴ برنز شدند [بی‌بی‌سی فارسی].
 
طنز آماده
جعفر سبحانی -مرجع تقلید-: «رأی مردم باید توسّط ولیّ فقیه قالب‌گیری شود تا در راه اسلام باشد» [خبرگزاری رسا].
 
تهیه و تنظیم: بامداد راد

 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته