-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

Latest News from Iran Free for 07/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ابراهیم نبویآزادی بیان- روزنامه کیهان اعلام کرد که ابراهیم نبوی، نویسنده جرس نفوذی وزارت اطلاعات نیست، این در حالی است که کیهان در هفته های گذشته به منظور بهره برداری از پس لرزه های ماجرای مدحی، برخی از مشهورترین فعالان سیاسی خارج از کشور را نفوذی قلمداد کرده است.

روزنامه کیهان در شماره سه شنبه خود در مطلبی تحت عنوان «مسابقه چه کسی درازگوش تر است به فینال رسید (خبر ویژه)» اعلام کرد که برخلاف شایعات “ضد انقلاب” ابراهیم نبوی نفوذی وزارت اطلاعات نیست.

این در حالی است که مقالات اخیر ابراهیم نبوی که روزنامه کیهان بارها به آنها استناد کرده است مورد خشم و نفرت بسیاری از ایرانیان و نیروهای اپوزیسیون قرار گرفته است. نویسنده جرس در این مقالات با مذمت گروهی که خواستار انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی هستند، آیت الله خامنه ای رهبر این نظام را که در روز بیست و نهم خرداد ماه ۱۳۸۸ علنا دستور کشتار مردم را داد، فردی میانه رو و معتدل توصیف می کند که تندروی اپوزیسیون سبب سرسختی وی شده است.

ابراهیم نبوی در این مقالات تلاش می کند تا جمهوری اسلامی را نظامی اصلاح پذیر جلوه داده و شرکت در انتخابات نمایشی آن را توصیه کند.

در همین حال روزنامه کیهان که به دنبال ماجرای مدحی در تلاش است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد و به خیال خود اپوزیسیون را سردرگم کند در هفته های اخیر بارها احمد باطبی و برخی دیگر از فعالان سیاسی را علنا نفوذی وزارت اطلاعات خوانده است.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول این روزنامه چند روز پس از قتل صانع ژاله دانشجوی هنر که در تظاهرات ۲۵ بهمن ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هدف قرار گرفته و جان باخته بود به گونه ای بی شرمانه این جان باخته راه آزادی را “نفوذی” خود خوانده بود.

اما اعلام علنی روزنامه کیهان در رد نفوذی بودن ابراهیم نبوی سبب شگفتی و استهزای بیش از پیش شده است. به عبارت دیگر کیهان تلویحا می گوید که فعالیت ها و نوشته های ابراهیم نبوی خطری برای نظام جمهوری اسلامی که این نویسنده در تلاش حفظ آن است ایجاد نمی کند.

ابراهیم نبوی در جوانی در انجمن اسلامی دانشگاه شیراز فعال بود و گفته می شود در زمان انقلاب فرهنگی یکی از رهبران حزب الله و چماقداران دانشگاه بوده است.

پس از آن در مشاغل مختلف نظامی و امنیتی در نهادهای مختلف به کار مشغول بوده و سرانجام در اداره ای مرتبط با امنیت داخلی در وزارت کشور به عنوان یکی از کارمندان ارشد به کار مشغول می شود. همزمان فعالیت مطبوعاتی خود را از هفته نامه سروش آغاز می کند.

پس از آن وارد صدا و سیما شده و به عنوان کارمند و مشاور گزینش بطور همزمان در چند اداره دولتی به کار می پردازد و چند شماره از مجله گزارش فیلم که مدیر مسئولش از مدیران دانشکده صدا و سیما بود را منتشر و پس از آن تحریریه را به نوشابه امیری و هوشنگ اسدی که پیش تر به حزب توده وابسته بودند واگذار می کند، این مجله در انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات وسیعی را برای خاتمی صورت می دهد و در دور دوم نیز ویژه نامه ای برای خاتمی منتشر می کند.

ابراهیم نبوی پس از آن در روزنامه های زن، جامعه و سایر روزنامه های اصلاح طلب مشغول به کار می شود و ارتباطات نزدیکی با خانواده رفسنجانی برقرار می سازد. نوشته های نبوی در روزنامه های اصلاح طلب سبب بازداشت وی می شود اما وی با متنی متلمقانه و طنزآمیز در دفاعیات خود که بخش هایی از آن از تلویزیون پخش شد به نوعی نقش تواب را بازی می کند و از آن پس در رسانه های جناح مقابل قلم می زند و از جمله ستون دائمی در روزنامه جام جم متعلق به صدا و سیما و با مدیر مسئولی اشعری برای خود دست و پا می کند.

به دنبال خروج برخی از روزنامه نگاران اصلاح طلب، سرانجام ابراهیم نبوی نیز مانند بقیه روزنامه نگاران اصلاح طلب با ویزا و بصورت کاملا قانونی از کشور خارج و در بروکسل مستقر می شود.

ابراهیم نبوی پس از آن به همراه مسعود بهنود، فرشاد بیان، حسین باستانی، حسین درخشان، نوشابه امیری و هوشنگ اسدی سایت روز را راه اندازی و شرکتی تحت عنوان ایران گویا را تاسیس می کنند که پس از مدتی نیک آهنگ کوثر نیز به آنها می پیوندد.

ابراهیم نبویبا بروز اختلافات مالی شدید در شرکت، فرشاد بیان در بی بی سی مشغول به کار می شود و مسعود بهنود نیز شغلی بدون پست سازمانی در بی بی سی برای خود دست و پا می کند. حسین درخشان نیز پس از یک اعتصاب چند روزه با اشاره نیک آهنگ کوثر اخراج می شود.

پس از مدتی حسین باستانی نیز وارد تلویزیون بی بی سی می شود و اداره روز به عهده نوشابه امیری گذارده می شود. در این میان ابراهیم نبوی مدت کوتاهی سردبیر سایت رادیو زمانه می شود که با مهدی جامی مدیر این رسانه دچار اختلاف شده و به نوعی زیرپای وی را خالی می کند تا بلکه از سوی هیئت امنای رادیو خود به مقام مدیریت برسد که البته چنین امری به دلیل اختلاف شدید کارمندان با نبوی که در همان بدو ورود وی منجر به استعفای دستجمعی گروهی از کارکنان شده بود، هیچ گاه در هیئت امنای رادیو زمانه مطرح نمی شود.

نبوی پس از تبلیغات شدید برای موسوی در رسانه های مختلف از جمله صدای آمریکا که در آن برنامه هفتگی داشت و پس از اعلام نتایج نمایش انتخابات، حملات خود به روزنامه نگاران مخالف رژیم و اپوزیسیون را شدت بخشید و با راه اندازی سایت جرس توسط عطاالله مهاجرانی و کدیور به عنوان یکی از اعضای اصلی آن به کار پرداخت.

نبوی به منظور کند کردن آهنگ جنبش انقلابی از مردم خواست تا در روز ۲۲ بهمن ۱۳۸۸ وارد راهپیمایی دولتی شوند و در آنجا تظاهرات کنند امری که پیش تر بارها امتحان شده بود و هر بار شکست خورده بود، این در حالی بود که حدود یک ماه و نیم قبل در تظاهرات روز عاشورا علیرغم وحشی گری بی سابقه نیروهای امنیتی کنترل مرکز شهر به مدت یک روز در اختیار مردم بود و نیروهای امنیتی که با مقابله به مثل مردم روبرو شده بودند زمین گیر شده بودند.

با شکست قابل پیش بینی تظاهرات روز ۲۲ بهمن ۱۳۸۸ موجی از یاس و سرخوردگی جنبش را فرا گرفت و ابراهیم نبوی آماج انتقادات بسیاری قرار گرفت اما وی همچنان با استفاده از تئوری جنگ روانی به انتشار مقالات و اطلاعات نادرست در باره برخی از روزنامه نگاران مخالف جمهوری اسلامی و اپوزیسیون ادامه داد.

در ماههای اخیر با راه اندازی تلویزیون رسا در بروکسل وی به سمت سردبیری این تلویزیون برگزیده شده و همزمان به انتشار مقالات محافظه کارانه خود در جرس، روز و سایر سایت های اصلاح طلب را در نفی سرنگونی جمهوری اسلامی ادامه داده است.

ابراهیم نبوی در مقالات اخیر خود تلاش کرده است تا جمهوری اسلامی را نظامی قابل اصلاح جلوه دهد که با انتخابات قابل تغییر است.

کارتون از خودنویس

روزنامه کیهان همچنین نوشته است : سایت ضدانقلابی بالاترین، ابراهیم نبوی نویسنده جرس را کسی معرفی کرد که خطرناک تر از مارادوناست و گل به جبهه اپوزیسیون می زند. بالاترین نوشت: همراهان جنبش سبز خواهشاً مارادونا را ول کنید، یکی این غضنفر را بگیرد. متاسفانه باز هم او گل به خودی زد و سخن زیدآبادی را که توصیه کرده بود فقط طنز بنویسد و از جدی نوشتن خودداری کند، نادیده گرفت و اسباب خوشحالی روزنامه کیهان و سردبیرش حسین بازجو را فراهم کرد.

این روزنامه همچنین موکدا تصریح کرده است که: برخی محافل ضدانقلاب به اعتبار همین رفتارهای تند و پرنوسان و تمسخربرانگیز نویسنده جرس، وی را “به غلط” متهم می کنند که نفوذی جمهوری اسلامی است.

گفتنی است که ابراهیم نبوی بارها در برخورد با نیروهای اپوزیسیون رفتاری عصبی از خود نشان داده و یا با گفته های حیرت انگیز شگفتی ساز شده است.

 

در همین رابطه:

عوضی خودتی

چرا نبوی دروغ می گوید؟

نقل و بازانتشار مطالب و محتوای سایت آزادی بیان تنها با ذکر منبع مجاز است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته