-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۱, شنبه

Posts from Khodnevis for 07/23/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



منصور فرهنگ: موفقیت مردم سوریه، تاثیر روانی مثبتی روی ایرانی‌ها خواهد داشت

دکتر منصور فرهنگ، نخستین نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل و استاد دانشگاه مقیم آمریکا معتقد است که سوریه به عنوان تنها کشور متحد ایران در منطقه، اهمیت زیادی برای جمهوری اسلامی دارد و از میان رفتن وضعیت فعلی، راه‌های کمک‌رسانی به حزب‌الله لبنان را برای ایران از بین خواهد برد. فرهنگ همچنین می‌گوید که با وجود تاثیر مثبت روانی موفقیت سوری‌ها در مقابل رژیم اسد روی ایرانی‌ها، نمی‌توان انتظار داشت مردم ایران نیز به همان شکل علیه نظام متحد شوند چرا که جنبش اعتراضی نتوانسته طبقات کارگر و فرودست جامعه را علیه حاکمیت بسیج کند.

از دکتر فرهنگ در باره اهمیت موفقیت احتمالی مردم سوریه در مبارزه با بسار اسد سوال کردم:

منصور فرهنگ: «تردیدی نیست که موفقیت هر کدام از جنبش‌ها می‌تواند مشوقی برای بخش‌های عمده‌ای از جامعه ایران باشد که به خاطر سرکوب ساکت شده‌اند. این یک تاثیر روان‌شناسی است که اندازه گرفتن آن کار بسیار سختی است. از نظر تاریخی می‌بینیم که در کشورهای مشابه که هماهنگی‌های مذهبی و سیاسی با ما دارند، تاثیر دارد، اما تاثیر دوم این است که سوریه تنها کشور عربی است که در ۳۲ سال گذشته، نقش مهمی در سیاست خارجی ایران در منطقه ایفا کرده است، اگر چه سوریه شاید سکولارترین کشور عرب باشد، اما از نظر ژئوپولیتیک  منطقه، سوریه همیشه یک همراه مستمر قابل اعتمادی برای جمهوری اسلامی بوده و از نظر کمک‌های مالی و اقتصادی، ایران کمک‌های شایانی به این کشور می‌کند و حتی توریست‌های ایرانی برای سوریه منبع درآمد قابل توجهی هستند. سوریه اگر این وضع خارج شود و رابطه مسالمت آمیز با غرب بگیرد، از حلقه تاثیر ایران خارج خواهد شد و از نظر سیاست خارجی برای ایران یک بار منفی دارد.»

دکتر فرهنگ در باره اهمیت کلیدی و ارتباطی سوریه برای ایران و همینطور حزب‌الله لبنان گفت: «تنها راه ایران برای کمک به حزب‌الله از طریق سوریه است. یعنی اگر سوریه به کمک رسانی و آموزش ایرانی‌ها به حزب‌الله یاری نرساند، ایران راهی برای کمک و حمایت از حزب‌الله نخواهد داشت و ایران از نظر بشدت نگران وضعیت سوریه است وموضع کاملا استبدادی در مقابل جنبش سوریه گرفته است، همان برخوردی که در مقابل جنبش اعتراضی گرفته است.»

سوال دوم من در باره تاثیر مبارزه مردم سوریه روی جنبش اعتراضی مردم ایران بود:

منصور فرهنگ: «من فکر می‌کنم که ترکیب نیروهایی که با رژیم سوریه مبارزه می‌کنند، از نظر اجتماعی و طبقاتی با ترکیب نیروهایی که در ایران با رژیم مبارزه می کنند فرق می‌کند. در ایران بیشتر طبقه متوسط و طرفدار تجدد هستند و به طور کلی از جهت سیاست‌های فرهنگی رژیم رنج و عذاب می‌کشند، اما در سوریه  به این دلیل که یک اقلیت مذهبی کوچک دارد به اکثریت سنی و کرد حکومیت می‌کند. آنجا انگیره‌های مختلفی وجود دارد تا مقابل دولت بایستند و فداکاری‌هایی که نشان داده‌اند بیشتر قابل فهم است در حالی که در ایران، درءحال حاضر، کسانی که بعد از انتخابات ۲۰۰۹ بیرون آمدند، جوانان مدرن طلبی بودند که مسائل‌شان فرهنگی و سیاسی و حقوق بشری بود تا اقتصادی. خیلی سخت است بگوییم که مبارزات سوریه  از نظر ترکیب طبقاتی مدلی است برای ایران، اما اگر مردم سوریه موفق شوند، یک تقابل با استبداد است که در روان‌شناسی مردم ایران تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت. همانطور که ماجرای مصر و تونس هم داشت.»

منصور فرهنگ همچنین گفت: «هنوز جنبش اعتراضی در ایران به آنجا نرسیده است که طبقات کارگر و فقیر جامعه را علیه رژیم فعال کند. رژیم جمهوری اسلامی هنوز میان این طبقات پایگاهی دارد و این پایگاه به خاطر پول نفت نفعی برای این طبقات دارد. در ایران مبارزه علیه رژیم، یک مبارزه طبقه متوسط است که جنبه‌های فرهنگی آن اهمیت بیشتری دارد تا جنبه‌های اقتصادی. در سوریه چنین نیست. روزی خوهد رسید که توده‌های مردم وارد صحنه شوند، همانطور که در انتهای تابستان ۱۳۵۷، حرکت توده‌های مردم در تظاهرات ضد شاه اتفاق افتاد[که قدرت به دست ملاها افتاد و نقش لیبرال و چپی‌ها را محدود کرد]. در ایران هنوز این اتفاق نیافتاده [کنار آمدن همه طبقات برای برکناری حاکمیت] ولی تحلیل بسیاری از ناظران این است که تا موقعی که دولت با پول هنگفت نفت [که قیمتش روز به روز بالا می‌رود] یک بخش عمده از جامعه را تطمیع می‌کند، بسیار سخت است که بتوان این‌ها را علیه رژیم بسیج کند.


 


لوسین فروید، گران‌ترین هنرمند جهان درگذشت

 

لوسین فروید فرزند ارنست فروید و متولد ۸ دسامبر سال ۱۹۲۲ در برلین بود. پدرش آخرین پسر زیگموند فروید بود. در سال ۱۹۳۳ و با به قدرت رسیدن حزب نازی در آلمان، لوسین فروید به همراه خانواده به بریتانیا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۳۹ به تابعیت این کشور در آمد. وی یکی از دریافت کنندگان نشان عالی لیاقت از ملکه بریتانیا بود.

 

وی در زمان حیات به بالاترین درجات هنری رسید و تابلوهای او به قیمتهای بسیار بالا به فروش می رفتند. تابلوی «سرپرست خفته خیریه» اثر ۱۹۹۵، که نمایش دهنده زنی بسیار چاق است که روی کاناپه خوابیده، در سال ۲۰۰۸ به بهای ۳۴ میلیون دلار فروخته شد که رکورددار بالاترین قیمت برای اثری از یک هنرمند زنده است. خریدار این تابلو رومن آبراموویچ، میلیاردر روس و مالک باشگاه چلسی بود.

 

 

لوسین فروید دارای سبکی منحصر به فرد در نقاشی بود. وی پس از اینکه ابتدا به سبک سورئالیستی نقاشی می‌کشید، به مرور به هنر واقع‌گرا و رئالیستی گرایش پیدا کرد. او همچنین به سبب نقاشی‌هایش از بدن‌های لخت به شهرت رسید. فروید در نقاشی‌هایش از مدل‌های برهنه، به جای توجه به وجوه اروتیک، با دیدی استادانه و منحصر به فرد تلاشی و فساد اندام انسانی را به تصویر می‌کشید.

 

او مدتی کوتاه در مدرسه هنرهای لندن و سپس در مدرسه نقاشی آنجلیای شرقی واقع در «ددهام» تحصیل کرد. وی شیفته نقاشی بود و تمام وقت حتی تا روزهای آخر زندگی نقاشی می‌کشید. تخصصش نقاشی فیگوراتیو و کار بر روی سوژه‌هایی بود که اغلب در نمایی نزدیک مشاهده می‌شوند. او یکی از معدود هنرمندان معاصری است که از کارهای انقلابی گریزان بود. فروید از سال ۱۹۵۱ پس از اینکه جایزه بهترین نقاشی را از فستیوال نقاشی بریتانیا دریافت کرد، تا آخرین روزهای حیات، شهرت و اعتبار بی‌نظیری را به‌عنوان یکی از قدرتمندترین نقاشان جهان یدک می‌کشید.


 


جنبش مردم سوریه زنده است؛ تظاهرات هزاران نفر از معترضان سوری در حماء-جمعه ۲۲ ژوئیه
 


اشتباه مسوول صوتی و تصویری یک مسجد، فیلم «غیر اخلاقی» را در مسجد به نمایش درآورد

هنگام مراسم ختم یکی از شهروندان در مسجدی در تهران، ناگهان عزاداران روی پرده نمایش ده دقیقه از یک فیلم «غیر اخلاقی» را مشاهده کردند.

آینده نیوز در توضیح این ماجرا نوشته است: «در این برنامه زمانی که برنامه و عظ و قرآن ختم در حال برگزاری بوده، گویا مسئول صوتی و تصویری در حال تماشای فیلمی بر روی دستگاه خود بوده، غافل از این که خروجی دستگاه وی به ویدئو پروژکشن سالن ختم هم متصل بوده و همزمان فیلم بدون صدا روی پرده پشت سخنران در حال نمایش بوده است.»

آینده اضافه کرده که این موضوع «با واکنش سریع مردان حاضر در سالن مواجه نمی‌شود و صاحبان عزا هم که در خارج سالن برای خوشامدگویی ایستاده بودند، بعد از دقایقی از طریق خانمهای مجلس از موضوع مطلع می‌‌شوند و تا پیدا کردن مسئولان مسجد و رفتن به اتاق مسئول صوتی و تصویری و قطع پخش فیلم، حدود ده دقیقه طول می‌کشد که موجب عصبانیت صاحبان عزا می‌شود.»

مدتی قبل نیز در حادثه‌‌های مشابهی چنین اتفاقاتی در یک قطار و نیز بیلبوردی در یکی از میادین کرج رخ داده بود؛ اما به سرعت پخش فیلم اشتباهی متوقف شد. ولی ظاهرا در این مسجد پخش این فیلم «غیر اخلاقی» ۱۰ دقیقه به‌طول انجامیده است.


 


سپاه سرنگونی هواپیمای جاسوسی در قم را تکذیب کرد

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون کردن هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا در آسمان قم را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به دنبال اظهارات برخی مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر هدف قرار گرفتن یک هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی در منطقه فردو استان قم، صبح امروز روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب این موضوع گفت: «آنچه منجر به اطلاع اینگونه اخبار شده است، مربوط به مورد هدف قرار گرفتن یک هدف هوایی آزمایشی توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی استان قم بوده است.»

سپاه در این بیانیه گفته است که این نهاد آنقدر هوشیار است که «اصولا هواپیماهای جاسوسی آمریکا توان نفوذ به فضای جمهوری اسلامی را ندارند.»

این نهاد نظامی در پایان بیانیه خود نیز با انتقاد تلویحی از مقامات جمهوری اسلامی که چنین خبری را اعلام کرده‌اند اضافه کرده است که «اعلام اینگونه اخبار باید از سوی مقامات مسئول در نیروهای مسلح منتشر شود.»

چندی قبل سید علی آقازاده دافساری، نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته بود که یک هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا که بر فراز آسمان قم و نزدیک به نیروگاه فردو در حال پرواز بوده، توسط پدافند هواپیمایی سپاه پاسداران در خاک ایران سرنگون شده است.

به گزارش آینده نیوز نماینده مردم رشت افزوده بود که این هواپیمای بدون سرنشین که برای شناسایی منطقه نیروگاه و مرکز هسته‌ای قم از سوی سازمان جاسوسی آمریکا به پرواز درآمده بود.

آقازاده دافساری اضافه کرده بود که اینگونه اقدامات مدت‌هاست از سوی سازمان سیا علیه ایران صورت می‌گیرد.

در همین زمینه فارس نیز چندی پس از این اظهار نظر آقای دافساری نوشت که رسانه‌های پاکستانی در مورد سقوط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا بر فراز استان قم از سفیر آمریکا توضیح خواستند که وی از پاسخ به این سؤال طفره رفت.

براساس گزارش فارس روزنامه خبرین چاپ پاکستان نوشت که خبرنگاران پاکستانی با محاصره سفیر آمریکا در اسلام‌آباد از وی درباره انهدام هواپیمای بدون خلبان در ایران سئوال کردند، اما سفیر آمریکا از پاسخ به این سئوال طفره رفت و خبرنگاران با سئوالات پی در پی خود سفیر آمریکا را به چالش کشیده و جنجال خبری در این زمینه بوجود آمده است.


 


تکنوازی سنتور توسط کيوان فرزين، هنرمند زندانی در بند ۳۵۰

کیوان فرزین، موسیقیدان محبوس در بند ۳۵۰ اوین است. وی فارغ التحصیل فوق لیسانس موسیقی از دانشگاه هنر و مدیر مسوول نشریه هنری فرهنگ و آهنگ می‌باشد که دربهمن ماه سال ۸۸ به اتهام شرکت در تجمعات اعتراضی جنبش سبز از سوی قاضی مقیسه به دو سال حبس محکوم شده است. کیوان فرزین که در کارنامه هنری خود تهیه کنندگی کنسرت‌های استاد محمود علیزاده را دارد، برادرزاده دکتر فرزین، مسن‌ترین زندانی سیاسی جمهوری اسلامی است. این ویدئو، قطعه‌ای از تک نوازی سنتور توسط کیوان فرزین می‌باشد.

 

 


 


حمله علی لاریجانی به اصلاح‌طلبان و احمدی‌نژاد

رییس قوه مقننه جمهوری اسلامی در سخنانی با تاختن به سیاست‌های دولت‌های اصلاحات و احمدی‌نژاد گفت در زمان دوم خرداد برخی «رسانه‌های زنجیره‌ای» به‌دنبال تلقین خشونت در میان بسیجیان بودند؛ در حالی که بسیجیان همواره اهل «مجاهدت در راه خدا» بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در شهرستان فیروزکوه با انتقاد از سیاست‌های برخی چهره‌ها و دولتمردان سابق و فعلی در خصوص رابطه با آمریکا اظهار داشت: «گاهی اوقات در کشور شاهدیم برخی افراد با کوچکترین تغییر لفظ مسئولان آمریکایی احساس می‌کنند شرایط حاکمیتی در آمریکا تغییر یافته در حالی که سخت در اشتباه به سر می برند.»

وی با بیان اینکه باید از شرایط، تحلیل‌های درست داشته باشیم و گرفتار حرف‌های سطحی در سیاست نشویم اضافه کرد: «اینکه ما برای مذاکره با آمریکا تابو بسازیم و کسانی که در مقابل آمریکا ایستادگی می کنند را تحقیر کنیم حق نیست و در یک دولت‌هایی نیز از این حرف‌ها می‌زدند.»

رییس قوه مقننه همچنین با انتقاد از مذاکرات دولت اصلاحات با غرب بر سر پرونده هسته‌ای ایران گفت که در آن زمان «در مسئله هسته‌ای هر چقدر کوتاه آمدیم، در برخی اوقات آنها هیچ انعطافی نشان ندادند.»

در سال‌های اصلاحات و هنگامی که حسن روحانی دبیر شورای امنیت ملی و مسئول پرونده هسته‌ای ایران بود نیز علی لاریجانی با انتقاداتی شدید از روند مذاکرات غرب و ایران گفته بود «ایران مروراید داد و آب نبات گرفت»؛ اما با شروع ریاست وی بر پرونده هسته‌ای علی لاریجانی، صدور قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران هم آغاز شد.

انتقاد از سیاست‌های دولت

علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های دولت گفت مساله‌ی «وحدت بین قوا دلیل نمی‌شود که از حق مردم کوتاه بیاییم.»

وی با انتقاد از طرح هدفمندی یارانه‌ها که توسط دولت احمدی‌نژاد انجام شد گفت:‌ «مجلس هرگز فکر نمی‌کرد که قانون یارانه‌ها به شکل فعلی اجرا و یارانه‌های نقدی به شیوه‌ جاری پرداخت شود، هم اکنون شاهدیم بعد از گذشت چند مدت از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها واحد های تولیدی دچار مشکل شده اند؛ صنعت، کشاورزی و دامپروری طی اجرای این قانون، تسهیلات دریافت نکرده‌اند. به همین دلیل مشکلات تولید و نرخ تورم افزایش یافته است.»

رییس مجلس در ادامه افزود که ایران دارای منابع عظیم نفتی و گازی است و سرمایه های بسیاری در اختیار دارد، اما همه آنها را در راه هزینه های جاری مصرف می‌کند و هیچگاه این هزینه ها صرف تولید در کشور نشده است.

نماینده قم از طرح‌های زودبازده دولت هم انتقاد کرد و گفت: «اینکه گفته می شود ما برای طرح های زودبازده تسهیلات پرداخت می کنیم ساده انگاری است البته من مخالف این موضوع نیستم ولی کار فرعی است کار اصلی باید تولید در کشور باشد.»

رییس فراکسیون اصول‌گرایان در ادامه سخنان خود از قانون گریزی دولت هم انتقاد کرد و افزود: «اجرای صحیح قانون یک مسئله بسیار مهم است. گاهی که مجلس ابراز نگرانی می کند به این دلیل است که برخی قوانین بر اساس تصویب مجلس اجرا نمی شود.»

تاکنون چندین نوبت ریاست مجلس به جای دولت محمود احمدی‌نژاد اقدام به ابلاغ قوانین کرده است که اشاره لاریجانی هم به همین موضوع است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود مطابق روال سخنان دولت‌مردان جمهوری اسلامی به تمجید از آیت‌الله خامنه‌ای پرداخت و در این خصوص هم گفت: «همه اراده‌ها باید معطوف به این موضوع باشد کشوری که ولایت فقیه دارد اگر اختلافات هم بوجود بایید با وجود رهبری قابل حل شدن است.»

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان هم با انتقاد از صدا و سیما گفت: «نباید صدا و سیما تریبون دولت شود و معتقدم اگر در هر حوزه ای اشکالی وجود دارد باید مطرح شود اما نباید به سمت مسخرگی برود و مسائل را باید جدی مطرح کرد. رعایت این موارد موجب می شود قدرت فکری جامعه بالا برود.»


 


وزیر امور خارجه ایران: در مورد حقوق بشر از خودمان مطمئن‌ایم

عضو کابینه دولت دهم با انتقاد از وضع حقوق بشر در کشورهای غربی گفت وقتی یک دختر محجبه نمی تواند در اروپا ادامه تحصیل دهد و به مسلمانان نیز اجازه داده نمی‌شود در برخی کشورهای اروپایی مسجد و مناره بسازند، صحبت از پرونده حقوق بشر ایران فشار سیاسی است.

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران امروز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه وضعیت حقوق بشر در هیچ کشوری به‌خصوص کشورهای اروپایی و آمریکا هم حقوق بشر ایده آل نیست گفت «بحث حقوق بشر بحث جدیدی نیست. ما از خودمان مطمئن هستیم و این پرونده برای فشارهای سیاسی است.»

روابط ایران و بریتانیا «نامطلوب» است

وزیر امور خارجه ایران در تشریح سیاست خارجی رابطه ایران و بریتانیا را «نامطلوب» دانست و به بریتانیا توصیه کرد که در رفتارش با ایران تجدید نظر کند.

در شرایطی که ایران و بریتانیا بیش از یک سال است که سفیر ندارند و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از قطع روابط کامل با بریتانیا سخن گفته‌اند، صالحی امروز با نامطلوب خواند این روابط علت آن را موضع‌گیری های دولت بریتانیا و رفتار دولت‌مردان انگلیس در عرصه‌های بین المللی دانست.

صالحی در خصوص اینکه یک سال است تهران و لندن در پایتخت‌های دو کشور سفیر ندارند گفت: «سفیران دو کشور فراخوانده نشده‌اند؛ سفیر قبلی انگلیس جابجا شد و مسئولیت جدیدی در عراق گرفت و دولت انگلیس سفیر جدید را به جای سفیر قبلی معرفی کرده است و ما نیز سفیر خود را فرا نخوانده‌ایم.»

سایمون گاس، آخرین سفیر بریتانیا در ایران بود که سال گذشته پس از انتقاد از رفتار جمهوری اسلامی از ایران رفت و از آن زمان سفارت بریتانیا بدون حضور سفیر اداره می‌شود.

صالحی با بیان اینکه بریتانیا بهتر است رویکرد خود به دولت ایران را تغییر دهد اظهار داشت: «یقین داریم دولت انگلیس به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه آگاه است و از این رو، برای رابطه با تهران، ناگزیر است در رفتارش تجدید نظر کند.»

وی با اشاره به پرونده نصرت الله تاجیک، سفیر پیشین ایران در اردن، که در سال ۲۰۰۶ به اتهام تلاش برای خرید تجهیزات نظامی برای ایران بازداشت شد و اکنون در بریتانیا در بازداشت خانگی به سر می‌برد گفت که رفع محدودیت از این پرونده  می‌تواند علامت مثبتی از جانب دولت بریتانیا مبنی بر تجدید نظر در روابط با ایران شناخته شود.

با عربستان مشکلی نداریم

علی اکبر صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به روابط ایران و عربستان اشاره کرد و در این زمینه هم گفت: «ما مشکل خاصی با عربستان نداریم و عربستان را به عنوان یک کشور مهم منطقه و اثرگذار در عرصه بین‌المللی می‌دانیم.»

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه سوء تفاهم‌ها بین تهران و ریاض، معلول تحولات منطقه‌ای بوده که قابل رفع است افزود: «مدت‌ها روابط خوب و حسنه‌ای با عربستان داشته‌ایم و پس از تحولاتی که در منطقه رخ داد، اختلافی در برداشت‌ها و تحلیل‌ها نسبت به تحولات منطقه بین دو کشور به وجود آمد.»

روابط ایران و عربستان در پی اوضاع بحرین و پس از ورود نظامیان عربستان به خاک بحرین به شدت تیره شد.


 


نیاز بیش از پیش جمهوری اسلامی به جنگ

رد پیشنهاد گفت‌ وگوهای گام به گام هسته‌ای از طرف محموداحمدی نژاد و سخنان او در این زمینه بار دیگر نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به دشمن خارجی و انتقال بحران و گرفتاری‌های داخلی خود ناشی از تقلب، بی درایتی، جنگ قدرت و سوءمدیریت مزمن به خارج مرزهای جغرافیائی ایران دارد.

در اینکه دولت نهم و دهم از ابتدای روی کارآمدن هدفی جز بحران آفرینی برعلیه ایران در دنیا و بهره برداری از آن به نفع خود و وابستگانش نداشته است هیچ شکی نیست، ولی موقعیت کنونی با گذشته تفاوت بسیار دارد. اخبار مرتبط با آمادگی مقابله‌ی نظامی با برنامه‌ی هسته‌ای ایران در چند روز اخیر نشان می‌دهد که غرب و متحدانش در حال آماده شدن برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران هستند.

از جمله می‌توان به مصاحبه‌ی "رابرت بایر" افسر سابق سیا، نویسنده و تحلیل‌گر مسایل بین المللی با یک برنامه تلویزیونی در لوس آنجلس اشاره کرد، ایشان در این برنامه‌ی تلویزیونی گفته‌اند که اسراییل در ماه سپتامبر و تا پیش از آغاز پاییز به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهد كرد، وی دلیل این حمله را تحت الشعاع قرار دادن طرح موضوع به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل در اجلاس سالانه مجمع عمومی بیان کرده است.

و در ادامه بدون اشاره به منبع ادعای خود فقط به ذكر این نكته بسنده كرد كه اكثر منابع اطلاعاتی اسراییل كه وی با آنها در تماس است می‌گویند كه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و ایهود باراک وزیر دفاع این رژیم كمربند‌های خود را برای حمله ایران سفت كرده‌اند.

وی با اشاره به مخالفت‌های "مئیر داگان" رییس سابق سازمان جاسوسی اسراییل (‌موساد) و نیز رابرت گیتس وزیر مستعفی دفاع آمریكا‌، گفت كه با رفتن این دو چهره مخالف حمله به ایران از دولت‌های اسراییل و آمریكا راه برای حامیان حمله هموار شده است.
بایر در پاسخ به سوالی درباره اینكه چرا نیروهای نظامی آمریكا نمی‌توانند اسراییل را از حمله به ایران بازدارند، گفت كه رابرت گیتس وزیر دفاع آمریكا در دوره مسئولیت خود در پنتاگون در دوره دوم دولت بوش و در دو سال اول دولت اوباما تا حدود زیادی جلوی این كار را گرفته بود، اما با رفتن گیتس از وزارت دفاع شرایط فرق كرده و هشدار جنگ بار دیگر در پنتاگون سایه افكن شده است.

خبر قابل توجه دیگر تلاش واسطه‌های عرب نژاد برای خرید برخی تجهیزات نظامی و انتقال آن به عربستان و برخی کشورهای کوچک منطقه درکشورهای اروپایی است. این اخبار در کنار تحولات منطقه و گزارشات مربوط به متحدان استراتژیک ایران در منطقه که یا با اسرائیل به توافق رسیده‌اند یا چنان درگیر مسائل داخلی خود هستند که قادر به همراهی مؤثر با ایران در درگیری احتمالی با اسرائیل نیستند، احتمال وقوع حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

از جمله این اخبار می‌توان به درخواست اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در غزه از گروه‌های مسلح فلسطینی برای عدم پرتاب راکت به اسرائیل، گرفتاری روز افزون حزب الله بر سر دادگاه رسیدگی به پرونده‌ی ترور رفیق حریری و درگیری‌های داخلی دولت سوریه با مخالفان داخلی و خیزش مردمی در آن کشور، اشاره کرد.

متأسفانه دخالت‌های پنهان و آشکار جمهوری اسلامی در مسائل داخلی کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس ازجمله کویت، امارات، عربستان و بحرین موجب هراس هرچه بیشتر این دولت‌ها از ایران و درخواست از آمریکا برای حمله به ایران شده است. در این شرایط مخالفت محمود احمدی نژاد با طرح روسیه برای مذاکرات گام به گام هسته‌ای و اعلام این مطلب که "ما بمب نمی‌خواهیم ولی اگر هم بخواهیم ترسی از کسی نداریم که اعلام کنیم"، به روشنی نشان می‌دهد که رهبران جمهوری اسلامی سعی دارند با درگیری در جنگ، به برون فکنی مشکلات داخلی خود اینبار بوسیله‌ی درگیری در جنگی خارج از مرزهای جغرافیائی ایران بپردازند.


 


امام جمعه تهران: ایران امن‌ترین کشور جهان است

امام جمعه تهران با اشاره به ناامنی‌های اخیر در کشور و مضروب شدن یک روحانی در نیمه شعبان گفت دستگاه قضایی نباید از کنار این حوادث سطحی بگذرد و باید در این راه با سرعت عمل «اوباش» را سر جای خود بنشاند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته، با اشاره به اینکه حملات و ناامنی‌های اخیر در ایران «سازماندهی» شده نیست گفت نباید با دیدن این صحنه‌ها فضایی بسازیم که کشور ناامن شده و هاله‌ای از ناامنی در ایران ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران امن‌ترین کشور جهان است گفت «واقعیت این است که ایران اسلامی امن ترین کشور جهان است و این موارد استثنا است.»

گفتنی است چندی قبل هم اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی درخصوص وضع امنیت در ایران با بیان اینکه بیشتر سرقت‌ها و جنایت‌ها ریشه در رجوع به فرهنگ «منحرف» غربی دارد گفته بود آمار قتل و جنایت در ایران کاهش داشته است.

احمد خاتمی در ادامه سخنان خود اضافه کرد که امنیت کامل فقط هنگام «ظهور امام زمان» برقرار خواهد شد و در آن زمان «امنیت مالی، جانی، ناموسی و آبرویی برقرار خواهد بود و آرامش و رفاه نیز در جامعه ایجاد می‌شود.»

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص حمله افرادی به یک روحانی 20 ساله با اشاره به اینکه هیچ‌کس حق ندارد متعرض «ناهی از منکر» شود افزود: «داغ متدینین با شنیدن اخبار اخیر در حمله به یک طلبه غیرتمند تازه می شود؛ غیرتمندی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند چرا باید در معرض نابینایی قرار بگیرد و شاهرگش را بزنند.»

اشاره خاتمی به حادثه نیمه شعبان در تهران است که در آن یک روحانی ۲۰ ساله در اعتراض به «مزاحمت‌های تعدادی از اراذل و اوباش» برای چندین زن مجبور به مداخله شده بود، و پس از مورد حمله قرار گرفتن، از ناحیه شاهرگ چاقو خورد.

امام جمعه تهران با اشاره به اینکه این قبیل برخوردها و مصداق «محاربه» است از قوه قضاییه خواست «آبروی نظام و امنیت عمومی جامعه را کمتر از احتیاط در دم یک جانی نداند.»

احمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماجراهای شنود مکالمات مردم در انگلیس، در خصوص قتل خبرنگار افشاکننده این ماجرا هم گفت که «آدم‌کشی برای انگلیسی‌ها به هنجاری نهادینه شده تبدیل شده است.»

وی افزود: «رسوایی اخیر انگلیسی‌ها در شنود مکالمات مردم نشان داد که اینها فقط دم از حقوق شهروندان می‌زنند و عجیب‌تر کشته شدن خبرنگاری بود که اینها را افشا کرد.»

آیت‌الله خاتمی در پایان سخنان خود هم با اشاره به حوادث منطقه خاورمیانه و بدون نام بردن از سوریه، تمام حرکت‌های و خیزش‌های مردم خاورمیانه را از «بیداری اسلامی» دانست و گفت که بحرین به شورای نظامی مصر پیام داده است که به شورای همکاری خلیج فارس بپیوندند.

وی هدف این کار بحرین را ورود نیروهای عربستانی به خاک این کشور و کمک به «آل خلیفه در سرکوب مردم» عنوان کرد و گفت: ««شما کلاه‌تان را نگهدارید تا باد آن را نبرد.»


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته