-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۳۱, جمعه

Latest News from Emrooz for 07/21/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



یکی از دوستان نزدیک مهدی خزعلی وبلاگ نویس منتقد و فرزند آیت الله خزعلی که چند روز پیش بازداشت شد شرحی از آنچه در زمان بازداشت بر خزعلی گذشت و روز بعد از بازداشت او ارائه می دهد.
به گزارش کلمه، این فرد اعلام کرد که دکتر چند روز پیش با وی تماس گرفته و پیام داده که بازجویش تلفنی او را به وزارت اطلاعات احضار کرده تا وسایلی که دو سال پیش از منزلش برده بودند را تحویل بگیرد. این فرد به درخواست خزعلی برای همراهی با او اشاره می کند که اگر اتفاقی برایش افتاد شاهدی داشته باشد.
این فرد روز احضار را اینگونه تشریح می کند : به وزارت که رسید،حکم بازداشت را به دکتر نشان دادند، دکتر در جوابشان گفت که این حکم برای ۱۰روز پیش است که چهار روز پیش برای همین، در دادگاه وثیقه گذاشتم. مامور پاسخ داد که باید بازداشتت کنم و دادگاه برای ما اهمیتی ندارد. دکتر اصرار کرد که این حکم غیر قانونی است و من نمی آیم.که ناگهان ۳ نفر بر سر دکتر ریختند و او را بر زمین زدند و بر دستانش از دستبند زدند و به داخل ماشین انداختند،درحالی که یکی روی گردن دکتر نشسته بود و دیگری از آن طرف بروی شکم.مهدی خزعلی را به صورت دارازکش عقب ماشین قرار دادند و پسر نوجوانش بهت زده نگاه می کرد .
وی ادامه می دهد که به دنبال خودروی حامل دکتر خزعلی تا دم اوین می رود و دیده است که وی تا آنجا به همین وضعیت به صورت دراز کش قرار گرفته بود.
وی این صحنه ها را دردناک توصیف می کند و می گوید: دلم می‌خواست فریاد بکشم بگویم ای مردم این فرزند شماست که اینگونه میبرندش،این همان مهدی‌است که دست متملقان و غارت گران را رو کرده است و امروز تاوانش را اینگونه می‌دهد . با خود گفتم اینجا اینگونه برخورد میکنند درون زندان چه خبر است الله اعلم...
وی همچنین روز گذشته به دادسرای دادستانی رفت که دکتر خزعلی را به آنجا آورده بودند. او دیدار با خزعلی را اینگونه شرح می دهد : دکتر را آوردند. ماتم برد،با گردنی که به سمتی خم شده و ورم کرده و کبود،دستبند به دست و با لباس زندان در حالی که دو نفر دو طرفش بودند.
وی به دادگاه خزعلی هم اشاره می کند و می گوید: دکتر در دادگاه دفاع جانانه ای کرده بود.
وی نقل قولی از قاضی بنی حسینی می آورد که گفته بود دکتر را اشتباه بازداشت کرده اند چون من پنج روز پیش برای همین موضوع قرار وثیقه صادر کرده ام و امروز می‌گویم آزادش کنند.
اما این دوست نزدیک خزعلی شرح می دهد که مهدی خزعلی هنگامی که با آن دو مامور وزارت اطلاعات وارد دادگاه می‌شود مامور وزارت،برگه ای را به قاضی نشان می‌دهد و تلفن قاضی هم به صدا در می آید که دادستان جعفری دولت آبادی،دستور لازم را به قاضی می‌دهد.قاضی بنی حسینی میگوید در حکم پنج روز قبلم اشتباه کرده ام و قرار وثیقه را به بازداشت موقت تبدیل می‌کنم .
وی به دفاع خزعلی در دادگاه اشاره می کند که به قاضی گفت که تو ... وزارت اطلاعات هستی.با آنکه گردنم ورم کرده و شکسته،تقاضای درمان نمی‌کنم و از امروز اعتصاب غذا می‌کنم و جنازه ام را بر دوشتان می‌گذارم.


 


جواد شمقدری گفت: جشنواره فیلم کودک برگزار خواهد شد، اما اینکه آیا این جشنواره در همدان برگزار شود معلوم نیست.
به گزارش ایسنا، معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه نخستین دوره جشنواره آموزشگاه های آزاد سینمایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک تصریح کرد: هنوز درباره محل برگزاری جشنواره فیلم کودک تصمیمی نگرفته ایم و آقای میرعلایی برای تعیین محل برگزاری جشنواره کودک در حال مذاکره و پیگیری از گزینه های پیش رو هستند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «با توجه به تاسیس سازمان سینمایی در ماه‌های آینده، تکلیف حکم جدید برای تاسیس موسسه امور جشنواره‌ها و روابط بین‌الملل سینما چه می‌شود؟» اظهار کرد: ما نباید کارهای جاری مان را در معاونت سینمایی متوقف کنیم. در آینده ممکن است بخش جشنواره‌ها و روابط بین‌الملل در چارت سازمان سینمایی، یک دفتر مستقل و یا یک معاونت مستقل باشد.
شمقدری ادامه داد: موسسه امور جشنواره ها و روابط بین‌الملل سینما پس از تشکیل سازمان سینمایی زیر مجموعه این سازمان قرار خواهد گرفت.
معاون سینمایی وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت تشکیل مناطق هشت گانه سینمایی کشور گفت: شکل اجرایی این کار عوض می شود. گویا استان ها نتوانسته اند جمع شوند و با یکدیگر در مورد تشکیل مناطق هشت گانه سینمایی تصمیم بگیرند. به همین دلیل هم قرار بر آن شد که ما با تک تک استان ها صحبت کنیم.
شمقدری افزود: البته طبق آنچه گفته شده بود، دو فیلم با حمایت استانداری ها تولید شد که ناقص بودند. یکی از این فیلم ها «آسمان هشتم» و دیگری کاری برای جشنواره فیلم کودک بود که مرحوم آشتیانی کارگردانی آن را برعهده داشت.
وی همچنین درباره کمیته مشترک معاونت سینمایی با خانه سینما گفت: نمایندگان ما برای گفت‌وگو آماده هستند اما از آن طرف تمایلی ندارند.
معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران پیرامون شایعه احضار یا دستگیری یکی دو تن از هنرمندان بیان کرد: من در این مورد خبری ندارم و باید صحت این مطلب را بررسی کنم.
شمقدری در پایان در پاسخ به این مطلب که «آیا ارشاد برای رفع این مشکل هنرمندان پیگیری خواهد کرد؟» بار دیگر تاکید کرد: من اصلا در این مورد اطلاعی ندارم.


 


معاون وزیر کار درباره وعده ایجاد ۲٫۵ میلیون شغل در سال ۹۰ با بیان اینکه تمام اشتغال تعهد شده، شغل جدید نیست، گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد آن شغل جدید، ۹۰۰ هزار مورد مربوط به افرادی که شغل خود را از دست دادند و ۴۰۰ هزار مورد مربوط به جابه‌جایی شغلی است.
به گزارش فارس از کرمان، محمدحسین فروزان‌مهر در کارگروه اشتغال استان کرمان اظهار داشت: یکی از اهداف برنامه چشم‌انداز ۱۴۰۴ رسیدن جامعه اسلامی به اشتغال پایدار با دو ویژگی ایجاد فرصت‌های شغلی برابر برای همه و شغل دارای پایداری مناسب است.
فروزان‌مهر بیان داشت: تحولات جمعیتی دهه ۶۰ شرایط خاصی را پیش روی اقتصاد ما قرار داده و تقاضا در حوزه مسکن و جوانان بالا رفته است، لذا پاسخ‌گویی به این مطالبات به حق و در شرایط کنونی کاری جدی است که نیازمند همکاری قوای سه‌‌گانه و بسترسازی است.
وی تصریح کرد: ویژگی‌های بازار کار کنونی مانند عدم تعادل‌های منطقه‌ای در بازار کار کشور، تفاوت نرخ بیکاری بین استان‌ها، وجود جمعیت بیکار و جویای کار که اکثرا تحصیلات دانشگاهی دارند، چند پیشگی، عدم تناسب آموزش‌ها‌ با نیاز بازار کار و نبود مهارت لازم، شرایطی را به وجود آورده که رفع آن کار آسانی نیست.
فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: بازار کار با سایر بازارهای چهارگانه در تعامل است و نمی‌توان نقش آن‌ها را نادیده گرفت و بر معضل بیکاری فایق آمد.
وی گفت: سند توسعه و اشتغال استان‌ها جزو سندهای نوظهور است و برای اینکه اثربخشی تخصیص اعتبارات و تسهیلات بیشتر شود و متناسب با ظرفیت‌های رقابتی هر استان باشد، تدوین سند را در دستور کار قرار دادیم که از پیشرفت خوبی برخوردار است.
فروزان‌مهر ابراز داشت: با پیک جمعیتی که اکنون در کشور با آن مواجه هستیم، در کنار توجه به صنایع بزرگ و استراتژیک که زمان‌بر و سرانه سرمایه‌گذاری بالایی دارند، نیازمند توجه به راهبردهای اثربخش و زودبازده هستیم.
وی بیان داشت: بر این اساس باید به سمت و سویی برویم که صنایع پایین دستی نیز مورد توجه قرار گیرد تا با ایجاد شغل‌های ارزان قیمت، سریع و زودبازده بتوانیم پاسخ‌گوی جمعیت باشیم.
فروزان‌مهر ابراز داشت: در حال حاضر در ۱۱ بخش اقتصادی سهم اشتغال، نرخ سرانه سرمایه‌گذاری، ارزش افزوده ایجادی مشخص شده است.
معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزیر کار و امور اجتماعی گفت: طبق برنامه چشم‌انداز ۱۴۰۴ نرخ بیکاری باید تا پایان طرح به هفت درصد برسد، یعنی سالانه یک میلیون و ۱۰۰ شغل باید ایجاد شود که نخستین مسئله آن تجهیز منابع است.
وی اذعان داشت: ۱۳۷ هزار میلیارد تومان در قالب هشت سطح منبع درآمدی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد که ۳۲ درصد آن مربوط به بانک‌ها است.
فروزان‌مهر با بیان اینکه اولویت را برای تکمیل ظرفیت‌های خالی در اقتصاد کشور قرار داده‌ایم، بیان داشت: برای عملیاتی شدن این فعالیت‌ها نیازمند زمان و همکاری سایر بخش‌های اقتصادی هستیم.
وی افزود: همه موارد لازم برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در جامعه صرفا منابع اعتباری و تسهیلات نیست، اصلاح قانون کار و احکام قانون پنجم، راهگشا در این زمینه هستند.
فروزان مهر با بیان اینکه ایجاد ۲٫۵ میلیون فرصت شغلی هدف بلندی است، ابراز داشت: که امیدواریم به آن برسیم و با توجه به تاکیدهای رئیس جمهور و جهت‌گیری ما به آن دست یابیم.
وی با بیان اینکه تمام میزان اشتغال تعهد شده، شغل جدید نیست، تصریح کرد: یک میلیون و ۱۰۰ مورد آن شغل جدید، ۹۰۰ هزار مورد مربوط به افرادی که شغل خود را از دست دادند و ۴۰۰ هزار مورد مربوط به جابه‌جایی شغلی است.
فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: متوسطه ۱۳ ساله کشور، ایجاد ۵۶۹ هزار فرصت شغلی جدید را نشان می‌دهد.
معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزیر کار و امور اجتماعی گفت: به اعتقاد رئیس جمهور مهم‌ترین دغدغه ما در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ اشتغال و مسکن است و بر این اساس تلاش‌های زیادی صورت گرفته و از ابتدای دولت نهم تاکنون ۳۲ جلسه شورای عالی اشتغال برگزار کرده‌ایم.
وی اذعان داشت: در بحث بنگاه‌های زودبازده تغییر رویکردی داشتیم و با بانک‌ها تفاهم داریم تا میزان سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد کشور انجام ‌شود، باید با کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری هماهنگ باشد.
فروزان‌مهر بیان داشت: با این تغییر رویه به سمتی حرکت کنیم که این عدم تعادل‌ها را به حداقل برسانیم و عدالت سرزمینی را از طریق ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مبدل در سراسر کشور داشته باشیم.
وی با اشاره به تصویب خردادماه ۸۹ مجلس در مورد مشاغل خانگی افزود: براین اساس طرح حمایت از مشاغل خانگی که حوزه بسیار اثرگذاری در کشور است، مصوب شد.
فروزان‌مهر تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در این زمینه بحث تسهیلات بود و از ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بانک مرکزی برای منابع قرض‌الحسنه، مجوز ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان را دریافت کردیم.
وی خاطرنشان کرد: از این میزان تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به مشاغل خانگی و یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان مربوط به خوداشتغالی بود.
فروزان مهر ابراز داشت: نرخ سرانه سرمایه‌گذاری به طور متوسط در صنعت و معدن ۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: معیار توزیع تسهیلات، برنامه‌های بخشی استان و تعهدات استانداران است و سعی می‌شود بر این اساس عدالت رعایت شود.
فروزان‌مهر گفت: در اقتصاد کشور باید بیشتر جنبه حمایتی، نظارتی و تسهیل‌گری داشته باشیم، بحث بهبود فضای کسب و کار در اکثر کشورها به این مسئله پرداخته می‌شود.
وی ابراز داشت: مشکل کنونی صنعت ما این است که به صورت انفرادی ایجاد شده، لذا با کوچک‌ترین بحران نقدینگی از هم پاشیده می‌شوند.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزیر کار و امور اجتماعی افزود: تولید این موراد با هزینه تمام شده بالایی وارد بازار می شوند و وضعیت رقابتی را ندارند.
فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: تولیدات ما نیاز به یک بازسازی دارد، واحدها باید به سمتی بروند که از تکنولوژی‌های نوین استفاده کرده و با افزایش صرفه‌جویی و بهره‌وری نیروی کار، فضای رقابتی و صادرات را فراهم کنند.
وی بیان داشت: مانده تسهیلات ما از سال ۸۴ تا ۸۸ حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان بود که بانک‌‌ها با وجود مصوبات پی‌در‌پی در شورای عالی اشتغال نتوانستند عملیاتی کنند.
فروزان‌مهر تصریح کرد: با ایجاد سازمان ملی مهارت، گواهینامه‌های استاندارد که زمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور را فراهم می‌کند، صادر می‌شود و امیدواریم سال جاری بتوانیم ۵ هزار نیروی کار مختصص را به خارج از کشور اعزام کنیم.


 


اسماعیل صحابه و عماد بهاور دو زندانی سیاسی پیام تشکری را از زندان اوین به خاطر پیام های افراد مختلف به مناسبت سالگرد تولدشان منتشر کردند. از جمله افرادی که به مناسبت تولد این دو زندانی پیام تبریک ارسال کرد سیدمحمد خاتمی بود.
اسماعیل صحابه تبریزی از اعضای شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی مهر ماه سال ۸۸ در مراسم دعای کمیل در منزل همسر شهاب طباطبایی بازداشت و پس از دو ماه انفرادی آزاد شده بود.اسماعیل صحابه، مرداد ماه ۸۹ در دادگاهی که به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، به جرم نقش داشتن در برگزاری کمیل سبز، به چهار سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.گفتنی ست، در جلسه دادگاه صحابه، در اقدامی نادر، قاضی صلواتی در دادگاه حضور نداشته و بدون شنیدن دفاعیات اسماعیل صحابه اقدام به صدور حکم کرده است.
حکم صحابه در دادگاه تجدید نظر به چهار سال حبس تعزیری تبدیل شده است.
عماد بهاور، هم رئیس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران در حالیکه به یکی از سنگین ترین احکام، ده سال زندان و ده سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی محکوم شده است با گذشت یکسال و چند ماه از دوران محکومیت خود، همچنان ممنوع المرخصی است.
وی در سال ۸۸ چهار بار بازداشت شد و نهایتا به اتهام عضویت در نهضت آزادی و جلسه با سران آن، دادگاهی برای وی تشکیل و حکم سنگینی برایش صادر شد.
به گزارش کلمه ، متن پیام این دو زندانی سیاسی به شرح زیر است:
از همه دوستانی که در سالروز تولدمان ، حضوری یا غیر حضوری ، پیام تبریک فرستاده و ما را مورد لطف خودشان قرار داددند ، بسیار سپاسگذاریم . حمایت ها و محبت های دوستان عزیز ، تحمل زندان را برای ما آسان تر کرده است . به امید روزهای روشن و خوش آینده در کنار همه شما عزیزان
اسماعیل صحابه - عماد بهاور
۲۲/۴/۹۰


 


مرضیه وفا مهر، بازیگر و کارگردان سینما و همسر ناصر تقوایی امروز برای چند ساعت از زندان قرچک ورامین به دادسرای فرهنگ و رسانه منتقل شد.این دادسرای تازه تاسیس در ساختمان دادستانی تهران واقع است.
به گزارش کلمه، دیروز مرضیه وفامهر در حالی که لباس های یکپارچه سفید و چادر سفید به سر داشت در این دادسرا حاضر شد.استفاده از چادر برای زندانیان زن در ایران اعم از سیاسی و غیرسیاسی اجباری است و اعتراض زندانیان سیاسی زن در این خصوص جز در یک مورد تا کنون موثر واقع نشده است.
مرضیه وفا مهر امروز به سوالات قاضی پرونده پاسخ داد.وفامهر بازیگر اول فیلم «تهران من، حراج» به کارگردانی گراناز موسوی است و گفته می شود به دلیل بازی در این فیلم و پخش زیر زمینی و قاچاقی آن بازداشت شده است .این فیلم به برخی از مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در کشور می پردازد.
کارگردان این فیلم خارج از ایران است و گفته می شود عوامل دیگر این فیلم که در ایران حضور دارند بارها احضار شده اند و برخی از آنها نیز بازداشت اما با قرار وثیقه آزاد شده اند.
قاضی دادگاه در این جلسه نسبت به رسانه ای شدن بازداشت مرضیه وفامهر اعتراض کرده و از صدور وثیقه برای ازادی وی نیز خودداری کرده است.قاضی گفته است که خانواده وفامهر حق نداشته اند که این موضوع را رسانه ای کنند.
هیچ کدام ازقوانین ایران اطلاع رسانی خانواده ها در باره بازداشت عزیران شان را ممنوع نکرده است اما نیروهای امنیتی، برخی از قضات دادگاه انقلاب و همچنین دادستان تهران واکنش بسیار منفی نسبت به انتشار اخبار بازداشت ها از خود نشان می دهند و گاه در واکنش به آن، برخوردهای نامناسب با خانواده های زندانیان می کنند.


 


مامورانی که اقدام به بازداشت خودسرانه فخرالسادات محتشمی پور کرده بودند تبرئه شدند.
به گزارش تحول سبز، در پی بازداشت غیرقانونی و برخوردهای نا متعارف در حین دستگیری فخرالسادات محتشمی پور که در روز عاشورای سال گذشته رخ داد، مینا جعفری به وکالت از وی اقدام به طرح شکایت از ماموران مستقر در مقابل زندان اوین کرده بود که پس از رسیدگی از سوی بازپرسی شعبه اول این دادسرا با صدور قرار منع تعقیب مواجه شد. این در حالی است که عملا هیچ گونه امکان دسترسی به این شعبه مقدور نیست. در پی صدور قرار منع تعقیب محتشمی پور مجددا به قرار صادره اعتراض نمود که این بار نیز حکم پیشین از سوی قاضی حسینی ، رییس شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت مورد تایید قرار گرفت و ماموران زندان اوین تبرئه شدند .
محتشمی پور در روز عاشورای سال گذشته و در حالی که برای برگزاری مراسم عاشورا به همراه خانواده برخی دیگر از زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین حضور داشتند، بازداشت شد و چندین ساعت بدون تفهیم اتهام در بازداشتگاه وزرا مورد بازجویی قرار گرفت و متعاقبا بدون صدور قرار ، آزاد شد.
گفتنی است وی پس از آن در روز ۱۰ اسفند ماه سال گذشته مجددا بازداشت شد و مدت ۴۵ روز را در انفرادی و تحت بازجویی سپری کرد


 


نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس، با اشاره به از بین رفتن تعرفه واردات شکر که از هیات‌رییسه خواست تا این موضوع را به عنوان یک امر پیشگیرانه رسیدگی کنند و ببینند پشت پرده این تصمیم چه کسانی قرار دارند.
به گزارش ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفته واردات شکر که حدود چهار سال پیش اتفاق افتاد از نمودهای فساد اقتصادی بود. در آن زمان افرادی به قیمت ضربه زدن به تولید چغندر قند و نیشکر و همچنین ورشکست کردن کارخانه‌های قند و شکر به پول‌های گزافی رسیدند. این افراد از رانت استفاده کرده بودند و پرونده‌هایی درباره آنها تشکیل شد که یکی از آنها درباره سلطان شکر بود.
به گفته وی رسیدن معدود افرادی به پول‌های کلان حاصل این بود که تعرفه واردات شکر به یکباره صفر شده بود، عده‌یی شروع به وارد کردن شکر به قیمت پایین‌تر از نرخ تولید در داخل کردند که هم به کشاورزی و هم به کارخانجات قند و شکر ضربه زیادی زدند و این موضوع به دادگاه کشیده شد و در مجلس هم سوالی در این باره پخش شد اما کسی خسارت ضرر‌دیدگان را جبران نکرد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: من هشدار می‌دهم این اتفاق در حال تکرار شدن است و با تصمیمی که آقایان در چند روز اخیر گرفتند تعرفه واردات شکر به صفر رسیده است. من از هیات رییسه تقاضا می‌کنم این موضوع را بررسی کند و روشن شود ۱۹ نفری که می‌خواهند صاحب پول‌های کلان شوند چه کسانی هستند.


 


رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به نقل از بانک مرکزی، تورم خرداد ماه را ۱۵٫۴ درصد اعلام کرد.
به گزارش ایسنا بهروز مرادی در پاسخ به این سوال که تورم ناشی از هدفمندی یارانه‌ها چقدر تخمین زده می‌شود، گفت: تورم فروردین ماه امسال ۱۳٫۲ درصد، اردیبهشت ماه ۱۴٫۲ درصد و خرداد ماه ۱۵٫۴ درصد بوده است.
وی افزود: این روند افزایش تورم هرسال وجود دارد و نمی‌توان به طور مطلق آن را به هدفمندی یارانه‌ها نسبت داد، اگر چه بخشی از آن نیر ناشی از اجرای این قانون است.
آخرین بار بانک مرکزی در اردیبهشت ماه نرخ تورم را اعلام کرد و به گفته رییس کل بانک مرکزی، پس از آن اعلام این شاخص به عهده مرکز آمار ایران گذاشته شده ‌است. این در حالی است که تیر ماه روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، ولی مرکز آمار ایران هنوز نرخ تورم خرداد ماه را اعلام نکرده‌ است. این مرکز نرخ تورم اردیبهشت را ۱۶٫۷ درصد اعلام کرده بود.
مرکز آمار ایران همچنین بیش از یک سال است که نرخ بیکاری را به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های کلان اقتصادی اعلام نکرده است.


 


کشته شدن ۱۶ نفر در چهارمین روز ناآرامی ها در شهر حمص و فرار ۵۰۰ آواره سوری به لبنان از آخرین تحولات سوریه به شمار می رود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شهر حمص برای چندمین روز متوالی شاهد ناامنی و اعتراضات مردمی بود. روز گذشته مراسم تشییع اجساد کشته شدگان شهر حمص در منطقه الخالدیه که آمار آن در ۴ روز گذشته به ۵۰ نفر رسیده است به خشونت کشیده شد.
حاضران در مراسم تشییع با سر دادن شعار سقوط نظام حاکم سوریه را خواستار شدند که این امر منجر به دخالت نیروهای امنیتی سوریه و کشته شدن ۱۶ نفر شد.
بنا بر اعلام شاهدان و ساکنان حمص شدت تیراندازی و درگیری در این شهر به حدی بود که کسی نمی توانست از خانه خارج شود. اعتراضات در شهر حمص که در ۱۶۵ کیلومتری شمال دمشق قرار دارد از ۲ ماه پیش آغاز شده است.
الجزیره نیز گزارش داد که بیش از ۵۰۰ نفر از شهر القصیر و از طریق مرزهای مشترک با لبنان به این کشور فرار کرده اند.
از سوی دیگر ساکنان شهر بوکمال در مرزهای عراق نیز در راستای جلوگیری از هرج و مرج و ناامنی در این شهر با نیروهای امنیتی سوری مذاکره کردند. در جریان این مذاکرات فرماندهان نظامی سوریه از سران شیوخ بوکمال خواستند سلاح هایی را که از ساختمان المخفر و پلیس منطقه به سرقت برده اند بازگردانند. تحویل برخی افراد مسلح تحت تعقیب نیز از دیگر خواسته های مسئولان امنیتی از شیوخ بوکمال بود.
روزنامه الوطن چاپ سوریه نیز اعلام کرد که اوضاع شهر حمات در ۲۱۰ کیلومتری شمال دمشق پس از گذشت هفته ها ناآرامی به حال عادی بازگشته است. این در حالی است که شهر ادلب در شمال غرب دمشق همچنان شاهد اعتصاب سراسری است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته