-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

Latest News from AzadCyber for 07/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آرش شایگان

تا کنون شیوه‌های مختلفی را برای دور زدن فیلترینگ به شما معرفی کرده‌ایم که هر کدام بر اساس نوع نیاز کاربر و بسته به موقعیت‌های گوناگون می‌توانند کاربردی و مناسب باشند. با گذشت زمان برنامه‌های متنوعی برای این کار تولید و معرفی می‌شوند تا راه را برای عبور از سد سانسور باز کنند. Hotspot Shield از جمله نرم‌افزارهای مفیدی است که می‌تواند کار عبور از فیلترینگ را به‌راحتی برای شما انجام دهد. (بخوانید: مروری بر روش‌های عبور از فیلترینگ؛ بخش اول + بخش دوم)

با مراجعه به وب‌سایت رسمی این برنامه و انتخاب زبان فارسی، می‌توان توضیحات مربوط به Hotspot Sheild را مشاهده کرد: ”Hotspot Shield یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) بین کامپیوتر شما و گذرگاه اینترنتی Anchor Free بوجود می‌آورد.”

Hotspot Shield یک برنامه رایگان و تجاری است که به شما اجازه می‌دهد از طریق سرورهای میانی Hotspot Shield که توسط همان شرکت کنترل می‌شود به اینترنت دسترسی پیدا کنید. همین سرورهای میانی امکان دور زدن فیلترینگ را برای شما فراهم می‌کنند. در عین حال در صورت استفاده از این سرویس، ارتباطات بین شما و سرور Hotspot Shield امن باقی خواهد ماند و هویت شما نیز به سرورهای درون اینترنت افشا نخواهد شد. Hotspot Shield توسط AnchorFree نوشته شده و مالکیت آن نیز با همانجاست.

AnchorFree در اوایل ۲۰۰۵ توسط یکی از فعالان سیلیکون ولی بنیان گذاشته شد. او معتقد بود که افراد باید روی اینترنت کنترل اطلاعات خود را در دست داشته باشند و با این برنامه تلاش کرده حوزه خصوصی کاربران در اینترنت را حفظ کند. سرورهای این موسسه در اطراف دنیا پراکنده‌اند و به کاربرانی از ۱۷۵ کشور دنیا، سرویس می‌دهند.”

هات‌اسپات شیلد، با استفاده از فناوری پیچیده مجازی سازی، کلیه ارتباطات اینترنتی شما را رمزنگاری می‌کند و در نتیجه، امکان کشف دیتای منتقل شده توسط سیستم شما برای کسی میسر نخواهد بود.

برای نصب Hotspot Sheild ابتدا باید فایل آن را دانلود کنید. ( نسخه آفلاین این برنامه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.) پس از دریافت، مراحل نصب را با توجه به تصاویر زیر دنبال کنید.

هنگامی که نصب برنامه به پایان رسید، صفحه‌ای مانند تصویر زیر در مرورگر شما نمایان می‌شود.

پس از چند ثانیه و پس از اتصال برنامه به سرورهای مورد نظر، می‌توانید به گشت و گذار آزادانه در وب بپردازید. برای دیسکانکت شدن از برنامه نیز ابتدا طبق تصویر زیر عمل کرده و از صفحه نمایش داده شده در مرورگر، گزینه Disconnect را انتخاب نمایید.

نکته‌ای که درباره Hotspot Sheild وجود دارد، نمایش تبلیغات در بالای صفحات وب است. همان‌طور که در توضیحات برنامه به آن اشاره شده است، به دلیل تجاری بودن و تامین هزینه‌های مربوط به سرورها، این تبلیغات نمایش داده می‌شود اما امکان بستن آن‌ها توسط کاربر و یا خرید سرویس غیر رایگان وجود دارد.

علاوه بر این، نسخه ویندوز، نسخه مک و آی‌فون Hotspot Sheild را نیز می‌توانید با مراجعه به لینک‌های مربوطه دریافت کنید.


 


نگاه کردن از بالای شانه و دیدن پسوردی که مشغول تایپ کردن آن هستید یکی از ساده‌ترین و کاراترین روش‌های هکرها برای دزدیدن کلمات عبور شما است. هرچند که نگاه زیرچشمی و یواشکی به کی‌برد به نظر اصلا امری تکنیکی نمی‌آید، اما شاید از شنیدن این‌که این‌کار چقدر مرسوم است تعجب کنید.

برنامه ShoulderPad که به تازگی توسط یک پژوهشگر امنیت شبکه در آفریقای جنوبی منتشر شده، این توان را دارد که با تحلیل تصاویر ضبط شده از صفحه کلید آی‌پدها و آی‌فون‌ها و آی‌پادها، عبارات تایپ شده در حالت پسورد را استخراج کند.

برای استفاده از این برنامه کافی است اول آن را روی دستگاه خود نصب کنید و بعد در حالی که تظاهر به ور رفتن با موبایل خود می‌کنید، آن را حتی از فاصله چند متری به سمت کسی که مشغول وارد کردن پسورد یا اطلاعات مهمی روی مک.او.اس خود است هدف بگیرید.

هر کلید به هنگام فشرده شدن به رنگ آبی درخشانی در می‌آید که به سادگی قابل تشخیص و شناسایی توسط برنامه است. شاید برایتان جالب باشد که این برنامه ظاهرا پیچیده به راحتی و بر اساس برنامه آزاد و بازمتن Open CV برای شناسایی تصاویر نوشته شده. نویسنده برنامه می‌گوید: «در هر فاصله‌ای که باشید، تا جایی که نور آبی قابل تشخیص باشد برنامه می‌تواند کلمه عبور را نمایان کند.» (ویدئوی کوتاهی از نحوه عملکرد این برنامه را می‌توانید از اینجا ببینید.)

دقیقا همین تکنیک را به راحتی می‌شود در مورد تصاویر ضبط شده از روی دوربین‌های ایمنی نیز پیاده کرد. شاید اپل در مخفی کردن اطلاعات از طریق نمایش ستاره به جای کلمات وارد شده موفق عمل کرده باشد اما آبی درخشان کلید تایپ شده، کار تشخیص اطلاعات وارد شده را برای یک نرم‌افزار تشخیص تصویر، بسیار ساده کرده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به azadcyber-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به azadcyber@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته