-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 07/25/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/5/2

 ۳۵۰ نفر از کارگران صنایع مخابراتی راه دور شیراز، صبح روز یکشنبه در اعتراض به پرداخت نشدن ۲۴ ماه حقوق خود در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند.

این سومین بار است که کارگران این کارخانه به عدم اجرای قول‌های دولت برای کمک به حل مشکلات این واحد تولیدی در تهران تجمع کرده‌اند.

این کارگران با شعارهای «مصوبات دولت اجرا باید گردد»، «حق و حقوق کارگر پرداخت باید گردد» و «زندگی، معیشت، حق مسلم ماست» نارضایتی خود را از اجرایی نشدن مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور ابراز داشتند.

دو تن از تجمع کنندگان گفتند که پنج مصوبه هیئت دولت و همچنین مصوبات کارگروه حمایت از گروه تولید وزارت صنایع و ستاد تسهیل وزارت صنایع هنوز اجرایی نشده است و کارگران صنایع مخابراتی راه دور حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

در عین حال، بیمه کارگران این کارخانه از اردیبهشت سال ۸۸ با مصوبه دولت، تحت پوشش هیئت حمایت از صنایع قرار گرفت، اما تاکنون حق بیمه آنها توسط دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است و این سازمان نیز از ارائه خدمات بیمه‌ای، رفاهی و تامین اجتماعی به کارگران امتناع می‌کند.

در دولت محمود احمدی‌نژاد بارها اخباری مبنی بر عدم پرداخت حقوق کارگران از سوی کارخانه‌ها در شهرهای مختلف کشور منتشر شده است.

منبع: مهر و رادیو فردا


 
 

1390/5/2

مهدی هاشمی، فرزند آيت الله هاشمی رفسنجانی از مهرداد بذرپاش، مدير مسوول سابق روزنامه «وطن امروز» شکايت کرد.

در پی این شکایت، مهرداد بذرپاش به دادسرای کارکان دولت احضار شد.

شکايت مهدی هاشمی از روزنامه وطن امروز به دليل چاپ مطلبی درباره نقش او در ناآرامی های پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ در ۱۳ شماره اين روزنامه بوده است.

پیش از این نیز بذرپاش به دادسرا احضار شده بود. ابتدا گزارش شد که این احضاریه به دلیل شکایت اکبر هاشمی رفسنجانی‌ست اما بعدها دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت هرگونه شکایت از اشخاص و رسانه‌ها را تکذیب کرد.

مهدی هاشمی هم اکنون مشغول  تحصيل در انگلستان است.

منبع: الف


 
 

1390/5/2

در حالی که تولید چای خشک در کشور به شدت کاهش یافته است، بازار مصرف در اختیار قاچاقچیان قرار گرفته و بیش از 60 درصد مصرف داخلی از این طریق وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در سال گذشته 29 هزار و 500 تن چای خشک تولید شد در حالی که سال پیش از آن، این میزان 30 هزار تن بود که این امر نشان می دهد تولید چای خشک در کشور با کاهش 500 تنی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش رقم از سوی تولید کنندگان تائید نمی‌شود و آنها معتقدند که حداکثر تولید چای خشک درکشور بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تن است.

عبدالغفار شجاع، رئیس سابق سازمان چای کشور علت کاهش تولید چای خشک را در اولویت کارخانجات به خرید برگ سبز با کیفیت عنوان کرده و به خبرگزاری مهر می‌گوید: «در گذشته دولت برگ سبز چای را از کشاورزان خریداری می کرد و در اختیار کارخانجات قرار می داد بنابراین آنها هم تمام این برگ ها را به چای خشک تبدیل می کردند اما الان دیگر دولت برگ سبز را به کارخانجات نمی دهد.»

او افزود: «در این رابطه در برنامه سوم توسعه، طرح آزادسازی چای مطرح شد اما به دلیل اینکه آیین نامه ای برای آن تعریف نشد و فقط به دستور وزیر وقت انجام گرفت، طرح از مسیر واقعی خود منحرف شد و بصورت امروزی درآمد.»

وی یکی از بزرگترین اشتباه ها را در این سال ها جلوگیری از واردات چای خارجی به کشور عنوان کرد و گفت: «دولت در سالهای گذشته چای داخلی را با چای خارجی مخلوط می کرد به همین جهت چای داخلی به فروش می رفت که با توقف این موضوع، ۲۰۰ هزار تن چای انباری از سالهای گذشته باقی مانده که در حال پوسیده شدن است.»

منبع: مهر
 


 
 

1390/5/2

ساعت ۱۲ ظهر امروز يک بمب صوتی در زير يک پل در شهر سنندج منفجر شد.

علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان کردستان اعلام کرد انفجار این بمب تلفات جانی در پی نداشته و تنها اتوبوسی که در نزديکی محل پارک شده بود، آسيب ديده است.

به نوشته ايسنا، تحقيقات درباره اين بمب صوتی که در زير پل ناصرخسرو در سنندج منفجر شد، آغاز شده است.

پیش از این و در فروردین‌ماه امسال نیز دو بمب صوتی در شهر سنندج منفجر شد. این دو انفجار نیز تلفاتی بر جای نگذاشت و تنها یک نفر به خاطر اصابت شیشه مجروح شد.

شهر سنندج چنیدن بار شاهد عملیات بمب‌گذاری،‌ تیراندازی و انفجار بمب صوتی بوده است.

منبع:‌ ایسنا و بی‌بی‌سی

پیشینه
انفجار دو بمب صوتی در سنندج


 
 

1390/5/2

احمد توکلی نماینده تهران و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس، می‌گوید محمود احمدی نژاد از انتشار آمار و اطلاعات اقتصادی به موقع و دقیق جلوگیری می کند.

آقای توکلی که امروز یکشنبه و در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، تاکید کرد که علت ندادن اطلاعات به ملت ایران، دستور رئیس دولت دهم است.

به گفته این نماینده اصولگرای مجلس، بانک مرکزی که نزدیک به شش دهه در تهیه آمارهای ملی از جمله شاخص تورم سابقه کار دارد «از دادن اطلاعات به مردم ایران بر خلاف برنامه پنجم توسعه منع شده است.»

بانک مرکزی ایران که مسئولیت تهیه و انتشار آمارهای اقتصادی را بر عهده دارد، در سه سال گذشته از انتشار آمار رشد اقتصادی خودداری کرده است و نمایندگان مجلس می گویند که به دلیل افت شدید رشد اقتصادی، دولت احمدی نژاد مانع از انتشار آمار شده است.

به تازگی نیز بانک مرکزی اعلام کرده که مسئولیت تهیه و انتشار آمار مربوط به نرخ تورم به مرکز آمار واگذار شده است و استناد این بانک نیز به قانون برنامه پنجم توسعه است که امسال شروع شده است.

آقای توکلی می گوید در قانون برنامه پنجم توسعه، مرکز آمار، مسئول رسمی آمار ذکر شده اما «دستگاههای اجرایی از جمله بانک مرکزی برای ارائه آمارهای تخصصی حوزه خود مجاز شناخته شده اند.»

به عقیده این نماینده اصولگرای مجلس، این وضعیت باعث شده تا «رئیس جمهور بی محابا اعلام کند که نرخ رشد ۳.۵ درصد غلط است و نرخ رشد (اقتصادی ایران) ۱۰ درصد است.»

آقای توکلی پرسیده که «آیا دولت می خواهد مردم و نمایندگان ندانند که به جای اجرای قانون هدفمند سازی (یارانه ها) با فشار رئیس جمهور، مسئولان ضعیف بانک مرکزی دست به انتشار اسکناس زده اند و پول را روانه بازار کرده اند که فشار تورم را بر دوش مردم زیاد می کند؟»

نکته دیگری که آقای توکلی مطرح کرده مربوط به گزارشهای مالی است که دولت به مجلس می داده اما اکنون مدتهاست که گزارشهای ماهانه و گزارش سالانه به مجلس ارائه نشده است.

تا به حال وزارت اقتصاد هر ماه گزارش عملکرد مالی ماه قبل دولت را به مجلس می فرستاد و در اردیبهشت هر سال نیز گزارش مالی سال قبل را به مجلس ارائه می کرد اما به گفته آقای توکلی از بهمن ماه سال گذشته گزارش ماهانه قطع شده و گزارش سالانه نیز تا به حال با گذشت پنج ماه از سال جدید ارائه نشده است.

منبع: ایسنا و بی‌بی‌سی


 
 

۵۰۰ فعال مدنی، سیاسی و روزنامه نگار:
1390/5/2

بیش از ۵۰۰ تن از فعالان سیاسی، مدنی و رسانه، با انتشار بیانیه ای، ضمن اعتراض به حمله جمهوری اسلامی به خاک عراق برای درگیری با نیروهای پژاک، خواستار عقب‌نشینی نیروهای جمهوری اسلامی از خاک کردستان عراق شدند.

این بیانیه با اشاره با درگیری‌های هفته‌های گذشته میان نیروهای سپاه پاسداران با گروه پژاک می‌نویسد: «حملات اخیر با هدف سرکوب اپوزیسیون مسلح کُرد، علاوه بر تلفات جانی که از نیروهای هر دو طرف بر جای خواهد گذاشت، می‌تواند تشدید کننده فضای نظامی ـ امنیتی در کردستان ایران باشد. همچنین این حملات جان و مال ساکنان محلی قندیل را در معرض خطر جدی قرار داده است.»

امضا کنندگان این بیانیه افزوده‌اند: «نقض حریم زمینی و هوایی اقلیم کردستان عراق و ایجاد ناامنی در این منطقه، ضمن زیر پا گذاشتن قوانین و تعهدات بین‌المللی، می‌تواند مانوری برای نشان دادن میزان قدرت نظامی و تجهیزاتی ایران در واکنش به تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق و احتمال حمله نظامی خارجی به ایران باشد.»

به گفته امضا کنندگان این بیانیه «شایعه‌ی استفاده جمهوری اسلامی از نیروهای سازمان بنیادگرای اسلامی کُرد موسوم به "انصار الاسلام" هم در این حملات می‌تواند احتمال گسترش بنیادگرایی اسلامی در منطقه و اسکان دادن نیروهای وابسته به القاعده در منطقه‌ی قندیل را به عنوان خطری جدی برای امنیت و آرامش کردستان و عراق تقویت کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «انعکاس گسترده اخبار مربوط به این تهاجم نظامی و درگیری‌ها؛ همچنین واکنش زودهنگام فعالان و احزاب سیاسی، مدافعان و نهادهای حقوق بشری، افراد و سازمان‌های مدنی در اعتراض به تجاوز آشکار نظامی ایران به خاک کردستان، به خطر انداختن امنیت جانی و مالی ساکنان غیرنظامی و کشتار نیروهای اپوزیسیون کُرد که مطمئنا در مقابل منجر به کشته شدن بسیاری از سربازان ایرانی هم خواهد شد، در حال حاضر تنها ابزار ما برای جلوگیری از بروز جنگی تمام عیار در این منطقه خواهد بود.»

آنها اضافه کرده‌اند: «جنگی که هدف جمهوری اسلامی از به راه انداختن آن، -علاوه بر از بین بردن مخالفان مسلح خود در نقاط مرزی و نشان دادن قدرت نظامی خود به مخالفان خارجی؛ -به رخ کشیدن توانایی سرکوب خود به مخالفان داخلی است.»

امضا کنندگان این بیانیه در پایان خواهان متوقف شدن حمله‌ی نظامی جمهوری اسلامی و عقب نشینی نیروهایش از خاک کردستان عراق شده‌اند.

ابراهیم مهتری، پروین اردلان، سعید جلالی فر، نازنین محمدی، عشا مومنی و رضا ولی‌زاده برخی از امضا کنندگان این نامه هستند.

منبع: دانشجو نیوز


 
 

1390/5/2

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان «برای اقتدار قوه قضائیه» از عدم پاسخگویی به ابهامات و سوالات پیرامون فاجعه کهریزک انتقاد کرد. 

در این سرمقاله به ادعای سعید مرتضوی مبنی بر برائتش اشاره شده و آمده دادستان سابق تهران که از مته‌مان اصلی فاجعه کهریزک است توسط محمود احمدی‌نژاد به یکی از مسؤولیت‌های مهم اجرائی منصوب شده است.

سرمقاله‌نویس جمهوری اسلامی با اعلام اینکه این اقدام احمدی‌نژاد به منزله صدور حکم تبرئه متهم مورد نظر توسط قوه مجریه است اما وی همچنان از نظر قوه قضائیه متهم محسوب می‌شود «چنین وقایعی» را برخلاف مصالح نظام دانسته است.

در این سرمقاله تاکید شده است که خانواده‌های قربانیان فاجعه کهریزک همچنان شاکی هستند و به شکل‌های مختلف شکایت خود را دنبال می‌کنند. آن‌ها بار‌ها گفته‌اند به هیچ وجه از شکایت خود منصرف نخواهند شد و تا مجازات عاملان اصلی و آمران این فاجعه، خواسته‌های خود را پیگیری خواهند کرد.

سرمقاله‌نویس جمهوری اسلامی از قوه قضاییه درخواست کرده که با اعلام واقعیت‌های مربوط به پرونده فاجعه بازداشتگاه کهریزک، افکار عمومی را از ابهامات پاک سازی نماید و درحال حاضر، سؤال اصلی افکار عمومی از قوه قضائیه اینست که اصولاً رسیدگی به پرونده مته‌مان فاجعه بازداشتگاه کهریزک در چه وضعیتی قرار دارد. 

منبع: جمهوری اسلامی


 
 

1390/5/2

رهبر جمهوری اسلامی روز شنبه در دیدار از یک پایگاه نیروی دریایی، گفت ایران از هرگونه درگیری تصادفی یا حساب‌شده با قدرت‌های نظامی اجتناب خواهد کرد.

علی خامنه‌ای در پایگاه نیروی دریایی ایران در بندرعباس، حضور قوای خارجی در خلیج فارس و دریای عمان را مایه «ناامنی» در منطقه دانست و گفت: «امنیت خلیج فارس و دریای عمان با حضور کشورهای منطقه و همکاری آن‌ها تامین می‌شود و بس. منافع دریا مال همه است.»

وی تصریح کرد: «از آغاز تشکیل نظام جمهوری اسلامی، ما هرگز هیچ کشوری را، هیچ قدرتی را به رویارویی و جنگ تشویق نکردیم و نخواهیم کرد و تا آنجایی که بتوانیم، از هر گونه رویارویی حساب شده یا تصادفی جلوگیری می‌کنیم ـ این به جای خود محفوظ است ـ ما یک ملت صلح‌طلبیم.»

رهبر جمهوری اسلامی بی‌ آنکه از کشور خاصی نام ببرد گفت آنهایی که «با زورگویی‌های معمول» پیشرفت کار خود را تامین می‌کنند «باید در مقابل خودشان یک ملت مقتدر را حس کنند.»

هم‌اکنون ناوگان پنجم دریایی آمریکا در خلیج فارس مستقر است و آمریکا و متحدانش حضوری سنگین در آب‌های منطقه دارند.

ایران در سال‌های اخیر رزمایش‌های زیادی در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان برگزار کرده و بار‌ها اعلام کرده هرگونه حمله‌ای را می‌تواند با بستن تنگه هرمز پاسخ دهد.

مقام‌های نظامی و سیاسی آمریکایی همواره گفته‌اند که همه گزینه‌ها را برای توقف این برنامه اتمی مد نظر دارند و مقام‌های کشوری و لشگری ایرانی نیز تهدید کرده‌اند که به هر حمله‌ای پاسخ سنگین خواهند داد.

در اسنادی که وب‌سایت ویکی‌لیکس از گزارش‌های دیپلماتیک آمریکا منتشر کرد، شماری از کشورهای منطقه با ابراز نگرانی از برنامه اتمی ایران، خواستار حمله نظامی آمریکا به ایران شده بودند. 

منبع: وب‌سایت علی خامنه‌ای


 
 

بدلیل واردات پتوهای چینی به ایران
1390/5/2

عضو انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به واردات گسترده پتوهای چینی به ایران گفت: هم‌اکنون اغلب واحدهای تولیدکننده پتو در کشور یا تعطیل شده‌اند و یا با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند.

همایون بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، ‌افزایش قیمت مواد اولیه از یک سو و واردات گسترده پتوهای چینی به کشور را از دلایل تعطیلی واحدهای تعطیل‌شده عنوان کرده است.

آقای بختیاری افزوده از سال ۱۳۸۶ به بعد همزمان با واردات «فجیع» پتوهای چینی به کشور رفته رفته کارخانه‌های تولید داخل توان رقابت خود را از دست دادند و از ۶۰ تا ۷۰ کارخانه فعال تولید پتو در کشور هم‌اکنون تعداد انگشت شماری باقی مانده است.

وی ادامه داده که آن‌ها نیز عمدتا در حال عمل کردن به قراردادهای خود با نیروهای مسلح و ارتش و به اصطلاح تامین پتوهای ارتشی هستند.

به گفته وی هم‌اکنون در مجموع حدود ۱۰ واحد تولید پتو عضو انجمن صنایع نساجی هستند.

واردات بی‌رویه محصولات چینی به ایران، بسیاری از تولیدکنندگان داخلی در عرصه‌های مختلف را با ورشکستگی مواجه کرده است.

منبع: ایسنا


 
 

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس:
1390/5/2

مجید ابهری، مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید «در هر چهار دقیقه یک طلاق و هر ساعت ۱۵ طلاق در ایران به وقوع می‌پیوندد.»

آقای ابهری در گفتگو با خبرگزاری پانا با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۵، حدود ۱۷ میلیون و ۳۵۲ هزار خانواده در کشور وجود داشته، افزود: «از این تعداد ۱۵ میلیون از این خانواده‌ها دارای سرپرست مرد و مسئولیت یک میلیون و ۱۴۱ هزار خانواده به عهده زنان است.»

به گفته وی، رشد خانواده‌های «مردسرپرست» در دهه گذشته، ۳۸ درصد و رشد خانواده‌های «زن‌سرپرست» ۵۸ درصد بوده است.

ابهری ادامه داد: سالانه ۱۰۰ هزار خانواده زن سرپرست به جامعه افزوده می‌شود و این آمار به دلیل تعداد بالای طلاق در کشور است، به طوری که ۱۲۵ هزار و ۷۴۸ مورد طلاق طی دو سال گذشته اتفاق افتاده است.

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس علت افزایش خانواده‌های زن سرپرت را «بالا رفتن آمار، اعتیاد، طلاق‌های عاطفی و فیزیکی» دانشته و افزوده: «از خانواده‌های زن سرپرست ۸۳ درصد بیوه و متاهلند، یعنی یا همسرانشان آن‌ها را ترک کرده و یا تعهدی در قبال خانواده ندارند.»

منبع: خبرگزاری پانا


 
 

1390/5/2

دانشجونیوز

روز گذشته پس از ترور "داریوش رضایی نژاد" از سوی عوامل ناشناس، خبرگزاری های وابسته به حاکمیت با انتشار گزارش های متفاوت، اخبار ضد و نقیضی از هویت واقعی فرد ترور شده و وابستگی وی به ارگان ها و سازمان های حکومتی مانند سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع و موسسه رویان منتشر کردند.

به گزارش دانشجونیوز، دقایقی پس از این ترور برخی از خبرگزاری ها از "داریوش رضایی" متخصص راکتور هسته ای، که در مراسم روز انرژی هسته ای سخنرانی كرده، و عضو هیات علمی دانشگاه محققق اردبیلی است، به عنوان قربانی این حمله تروریستی یاد کردند.

در همین حال، خبرگزاری الف به نقل از نسیم از شخصی به نام "دکتر برنزی" به عنوان قربانی این ترور نام برد.

سپس برخی از خبرگزاری ها با اصلاح اخبار منتشر شده از "داریوش رضایی نژاد" به عنوان قربانی این ترور یاد کرده و وی را دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر معرفی نمودند. در همین حال برخی دیگر از خبرگزاری ها و روزنامه کیهان از وی به عنوان استاد دانشگاه خواجه نصیر یاد کرده اند.

همچنین در حالی که برخی از خبرگزاری های حکومتی مانند فارس، ارتباط ترور "داریوش رضایی نژاد" را به دلیل همکاری ایشان با فعالیت های مرتبط با انرژی هسته ای تکذیب کرده اند، خبرگزاری آینده از ارتباط وی با موضوعات مرتبط با انرژی هسته ای خبر داده است.

آینده : رضایی نژاد در موضوعات مرتبط با انرژی هسته ای فعالیت می کرده است

سایت خبری آینده در گزارش خود آورده است: داریوش رضایی‌نژاد، دانشجوی برق دانشگاه خواجه نصیر و دانش آموخته دانشگاه صنعتی مالك اشتر، گویا در موضوعات مربوط به انرژی هسته ای هم فعالیت می كرده است و براثر ترور امروز در نزدیك منزلش به شهادت رسیده است. وی عصر امروز هنگام خروج از منزل خود به دست عواملی ناشناس كه سوار بر یك موتور سیكلت بودند بعد از شلیك گلوله در خیابان بنی‌هاشم خیابان خادم رضائیان به شهادت رسید و همسر وی نیز بر اثر اصابت گلوله مجروح شد.

کیهان: گفته مي شود دانشمند ترور شده متخصص الكترونيك و استاد دانشگاه خواجه نصير بوده است.

روزنامه کیهان چاپ امروز نیز در حالی که می نویسد نام این دانشمند احتمالا داریوش رضایی است، وی را استاد دانشگاه خواجه نصیر معرفی کرده است:

يك دانشمند ايراني روز گذشته ترور شد و به شهادت رسيد. اين دانشمند كه نام وي احتمالا «داريوش رضايي» است، به همراه همسرش در خيابان بني هاشم تهران مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسيد. اين اقدام تروريستي حين خروج وي از منزل انجام شده است. رضايي در اثر اين ترور شهيد شد و همسرش نيز به شدت زخمي شده است.

منابع مطلع مي گويند وي ارتباطي با برنامه هسته اي ايران نداشته است.

خبرگزاري فارس: فرد ترور شده جزء دانشمندان هسته‌اي نبوده است

خبرگزاری فارس نیز در گزارش خود با اشاره به اینکه فرد ترور شده دانشجوی فوق ليسانس برق گرايش قدرت دانشگاه خواجه نصير‌الدين طوسي است، می گوید که اخبار موثق حاكي از آن است كه فرد ترور شده جزء دانشمندان هسته‌اي نبوده است:

طي ساعات گذشته برخي رسانه‌هاي كشور به اشتباه وي را يكي از دانشمندان هسته‌اي كشورمان قلمداد كرده بودند در حالي كه اخبار موثق حاكي از آن است كه فرد ترور شده جزء دانشمندان هسته‌اي نبوده و دانشجوي فوق‌ليسانس برق (گرايش قدرت) دانشگاه خواجه نصير بوده است.

رضايي‌نژاد سال 87 به همراه 20 نفر ديگر در دوره كارشناسي ارشد مهندسي برق (گرايش قدرت) دانشگاه خواجه نصير با دانشگاه هانور آلمان پذيرفته شده بود

افتاب: «داريوش رضايی‌نژاد» از همكاران وزارت دفاع كشور بود

خبرگزاری افتاب نیز با اشاره به اینکه «داريوش رضايی‌نژاد» از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر بوده از همکاری وی با وزارت دفاع خبر داده است:

عصر امروز داريوش رضايی‌نژاد دانشجوی فوق‌ليسانس برق گرايش قدرت دانشگاه خواجه نصير‌الدين طوسی در مقابل درب خانه‌اش در خيابان بنی‌هاشم تهران ترور شد. در اين اقدام تروريستی همسر و كودک اين فرد نيز مصدوم شدند كه هم‌اينک برای مداوا به يكی از بيمارستان‌های تهران منتقل شده‌اند. 

داريوش رضايی‌نژاد از همكاران وزارت دفاع كشور بود.

عصر ایران: در خودرو وی دفترچه بیمه نیروهای مسلح وجود داشت

در همین زمینه خبرنگار عصر ایران نیز در گفتگویی که با یکی از همسایه های "داریوش رضایی نژاد" انجام داده، از وجود دفترچه بیمه نیروهای مسلح در خودرو وی سخن گفته است. برخی از خبرگزاری ها ضمن تکذیب ارتباط وی با سازمان انرژی اتمی از همکاری وی با وزارت دفاع خبر داده بودند:

جالب این که هیچ کدام از همسایه هایی که با خبرنگار ما گفت و گو کردند ، نمی دانستند او یکی از دانشمندان کشور است و فقط متفق القول بودند که همسایه ای خوب و مؤدب را از دست داده اند. البته یکی از همسایه ها گفت که در خودروی وی ، دفترچه بیمه نیروهای مسلح وجود داشته است.

ایسنا: يك استاد دانشگاه در تهران عصر شنبه هدف گلوله فرد يا افرادي تروريست قرار گرفت و به شهادت رسيد

خبرگزاری ایسنا نیز در اخبار اولیه که پیرامون این موضوع منتشر کرد از «داریوش رضایی» به عنوان استاد دانشگاه و دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه خواجه نصیر یاد کرد:

حدود ساعت 16 عصر شنبه ـ اول مردادماه ـ «داريوش رضايي» 35 ساله در مقابل منزل خود واقع در خيابان بني‌هاشم، خيابان خادم‌رضائيان در شرق پايتخت هدف گلوله فرد يا افرادي ناشناس كه سوار بر موتورسيكلت بوده‌اند قرار گرفت و در دم به شهادت رسيد.

تاكنون هيچ منبع رسمي ارتباط و همكاري «داريوش رضايي» را با سازمان يا ارگاني خاص تاييد نكرده است. بر اساس برخي گفته‌ها شهيد رضايي دانشجوي دوره دكتري دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي بوده است.

رییس دانشگاه خواجه نصیر: شهيد داريوش رضايي، از نخبگان علمي و دانشجوي سال اول مقطع كارشناسي‌ارشد دانشكده برق بود

رییس دانشگاه خواجه نصیر نیز با صدور بیانیه و شرکت در کنفرانس خبری نسبت به ارتباط فرد ترور شده با مسائل هسته ای کشور ابراز بی اطلاعی کرد:

شهيد داريوش رضايي، از نخبگان علمي و دانشجوي سال اول مقطع كارشناسي‌ارشد دانشكده برق، گرايش قدرت، دانشگاه صنعتي خواجه‌نصيرالدين طوسي بود. اينجانب ترور اين شهيد را محكوم كرده و اعلام مي‌دارم كه اين قبيل اقدامات تروريستي نشان مي‌دهد كه دشمنان خارجي اين ملت از توانايي و پيشرفت‌هاي ملت ايران نگران هستند و به همين جهت به ترور نخبگان علمي جامعه ما اقدام كرده‌اند. همانگونه كه در رابطه با شهيد دكتر "مسعود علي‌محمدي" و شهيد "مجيد شهرياري" اتفاق افتاد.

الف: دکتر برنزی از پژوهشگران موسسه رویان ترور شد

سایت الف نیز دقایقی پس از این حادثه به نقل از نسیم، از شخصی به نام «دکتر برنزی» به عنوان قربانی این ترور نام برد:

'دکتر برنزی'، از پژوهشگران موسسه رویان، عصر امروز در یک اقدام تروریستی در خیابان بنی‌هاشم تهران، هنگام خروج از منزل خود به دست عوامل ناشناس که سوار بر یک موتور سیکلت بودند، با شلیک 5 گلوله ترور شد.

به نظر می رسد ترور «داریوش رضایی نژاد» در ادامه ترور دانشمندان مرتبط با سازمان انرژی اتمی ایران صورت گرفته است. وزارت اطلاعات ایران این ترورها را منتسب به سازمان جاسوسی اسرائیل و امریکا می داند. بعد از کشته شدن مسعود علیمحمدی و مجید شهریاری به همراه ترور ناموفق فریدون عباسی، از دانشمندان اتمی ایران، «داریوش رضایی نژاد» چهارمین قربانی ترور های هدفمند در ماه های گذشته در کشور می باشد.


 
 

1390/5/2

علی لاریجانی، رییس مجلس، می‌گوید صدا و سیما نباید تریبون دولت شود و رسانه‌ها باید اطلاعات و تحلیل درستی به مردم ارائه دهند. 

او روز جمعه در مراسمی در شهرستان فیروزکوه خواستار «اجرای صحیح قانون» شد و از این‌که «برخی قوانین بر اساس تصویب مجلس اجرا نمی‌شود» انتقاد کرد.

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس سیاست‌های اقتصادی دولت را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت: «همه سرمایه‌های ایران در راه هزینه‌های جاری مصرف می‌شود و هیچ‌گاه صرف تولید در کشور نشده است.»

لاریجانی با اعلام این که با پخش پول بين مردم مشكل بيكاری حل نمی‌شود افزود: «مجلس هرگز فکر نمی کرد که قانون یارانه ها به شکل فعلی اجرا و یارانه‌‌های نقدی به شیوه جاری پرداخت شود. ما می‌دانستیم این شیوه توزیع منجر به تورم خواهد شد. لذا حدی برای آن گذاشته بودیم تا به تولید کشور لطمه وارد نشود، اما به موقع و به درستی این کار انجام نشد.»

علی لاریجانی که یک دهه ریاست صدا و سیما را بر عهده داشته و عزت‌الله ضرغامی، رئیس فعلی رادیو و تلویزیون دولتی ایران، از معاونان وی در آن سال‌ها به شمار می‌رفت، بار‌ها نسبت به «تخریب جایگاه مجلس از سوی صدا و سیما» هشدار داده ‌است. 

کیهان در واکنشی این سخنان لاریجانی را دستمایه‌ای برای «سوء استفاده دشمنان» عنوان کرد.

حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: «اظهارات ایشان درباره اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و یا تبدیل صدا و سیما به تریبون دولت بی آن که جناب لاریجانی بخواهند و یا توجه داشته باشند، بازی در میدان دشمن است.»

منبع: ایسنا

 
 

1390/5/2

نمایندگان اصناف بازیافت می‌گویند از دولت به دلیل اجرا نکردن قوانین مربوط به حوزه بازیافت، شکایت کرده‌اند.

کار‌شناسان می‌گویند تنها در تهران روزانه هفت هزار تن زباله تولید می‌شود و بخش قابل توجهی از زباله‌های روزانه این شهر و سایر نقاط کشور به دلیل عواملی همچون نبود فرهنگ مناسب بازیافت و اجرا نشدن قوانین مربوط به حمایت از صنایع این حوزه بدون استفاده دور ریخته می‌شود.

به گزارش روزنامه اعتماد، فعالان صنعت بازیافت می‌گویند دولت در این زمینه در مقایسه با شهرداری‌ها مسوولیت سنگین‌تری بر عهده داشته که از بسیاری از آن‌ها سرباز زده است.

کامیار فیلسوفی، نایب‌ رییس اتحادیه صنایع بازیافت گفته که در حال حاضر شهرداری‌های کشور تنها نهادهایی هستند که موضوع بازیافت را در دستور کار خود قرار داده‌اند، در حالی که طبق قانون، ۱۳‌ وزارتخانه با موضوع پسماند و بازیافت درگیر بوده و باید در این موضوع فعالیت کند.

در حال حاضر به ادعای آقای فیلسوفی «بیش از ۷۰ هزار کارخانه‌ و صنایع مرتبط با صنعت بازیافت» در حال تعطیلی بوده یا بطور کامل ورشکست شده‌اند. دلیل اصلی آن هم اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند از سوی نهادهای متولی بویژه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی است.

وی تاکید کرده که بی‌تفاوتی دولت و وزارتخانه‌های تابعه که مشمول قانون مدیریت پسماند هستند، برای فعالان بخش خصوصی چاره‌ای جز پیگیری قانونی از طریق مجاری ذی‌ربط باقی نگذاشته‌ است.

به گفته فیلسوفی «از سوی فعالان و اعضای اتحادیه نامه‌ای تنظیم شده که در آن نسبت به تخلفات دولت در موضوع قانون مدیریت پسماند اشاره شده است. این نامه را به کمیسیون اصل نود مجلس ارایه کردیم و از این مسیر موضوع را پیگیری می‌کنیم.»

منبع: روزنامه اعتماد


 
 

1390/5/2

اردشیر امیرارجمند، در نخستین روز نشست «سفیران سبز امید» اعمال فشار جامعه مدنی برای وادار ساختن حاکمیت به برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم را ضروری دانست. 

مشاور میرحسین موسوی همچنین حذف نظارت استصوابی را ازجمله لوازم انتخابات آزاد و سالم دانست و بر لزوم آزادی هرچه سریع‌تر رهبران جنبش سبز، تمامی فعالان سیاسی و نیز تمامی شهروندان معترض پس از انتخابات ۸۸ تاکید کرد. 
 
امیرارجمند به بحث انتخابات آتی در ایران پرداخت و تصریح کرد که «انتخابات آزاد، سالم و منصفانه یک حق است و حاکمیت موظف به ادای این حق به شهروندان خویش.» 
 
وی تلاش کنشگران سیاسی و مدنی را برای سازماندهی و تقویت نظاممند تشکل‌ها و شبکه‌ها در تعمیق و گسترش جنبش سبز موثر خواند، و از همین زاویه برگزاری چنین نشست‌هایی را قابل تحسین و امیدبخش دانست. 
 
نشست سفیران سبز امید به همت کانون دکتر شریعتی بعدازظهر روز گذشته در سالن شهرداری پاریس با حضور کنشگران ایرانی از نقاط مختلف جهان آغاز به کار کرد. 
 
این نشست تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.
 
منبع: جرس

 
 

1390/5/2
ترور در تهران
یک توضیح: خبرهای این ترور تا حدود زیادی ضدّونقیض هستند. تقریبن اطمینان دارم اطّلاعاتی -فعلن- درباره‌ی مقتول وجود ندارد و شرح حالی که در برخی وب‌سایت‌ها منتشر شده مربوط به فرد دیگری‌ست که مشغول به کار در دانش‌گاه محقّق اردبیلی و زنده است.
ایسنا (+، +، و +) -خبرگزاری دانش‌جویان ایران، نیمه‌رسمی- تأکید دارد مقتول «فیزیک‌دان» و «دانش‌مند هسته‌ای» بوده، ولی فارس (+، + و +) -خبرگزاری نزدیک به سپاه، نیمه‌رسمی- تأکید دارد اطّلاعات موثّقی دارد که نشان می‌دهد وی ربطی به برنامه‌ی هسته‌ای ندارد و رییس دانش‌گاه خواجه‌نصیر هم در بیانیه‌اش آن‌چه را در ادامه آمده تأیید می‌کند.
من روایت فارس را بیش‌تر پسندیدم و به روایت‌هایی نظیر این که مقتول را پژوهش‌گر مؤسّسه‌ی رویان معرّفی می‌کند، یا این که وی را دانش‌جوی دکترای رشته‌ی مهندسی برق گرایش الکترونیک معرّفی می‌کند توجّهی نکردم.
عصر روز یکم امرداد داریوش رضایی‌نژاد -دانش‌جوی سال نخست کارشناسی ارشد رشته‌ی مهندسی برق، گرایش قدرت دانش‌گاه خواجه‌نصیر- مقابل منزلش در خیابان بنی‌هاشم به ضرب گلوله کشته شد. هنوز شخصی در این رابطه بازداشت نشده و هیچ گروهی مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته‌است. هم‌سر و فرزند وی نیز طیّ تیراندازی مجروح و به بی‌مارستان منتقل شده‌اند.
 
پیش به سوی سلاح هسته‌ای
سازمان مجاهدين خلق روز ۳۱ تیر مدّعی شد وزارت دفاع ايران چندين پروژه‌ی هسته‌ای خود را با هدف ساخت سلاح هسته‌ای در يک سازمان جديد به نام سازمان پژوهش‌های نوی دفاعی -«سپند» واقع در نزدیکی دانش‌گاه صنعتی مالک اشتر- در ۶ بخش و شامل چندین آزمایش‌گاه تحقیقاتی متمرکز کرده‌است. این سازمان هم‌چنین اعلام کرد این مرکز تحت مدیریت محسن فخری‌زاده -یکی از مشمولان تحریم‌های سازمان ملل که گفته می‌شود مدیر برنامه‌ی هسته‌ای ایران است- قرار دارد در همین حال الی هاینونن -معاون سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مسئولیت بازرسان هسته‌ای ایران را بر عهده داشت- اعلام کرد این مرکز تحت مدیریت سپاه است و تلاشی‌ست از سوی خامنه‌ای برای کاهش اختیارات احمدی‌نژاد در این زمینه [رادیو فردا به نقل از آسوشیتدپرس].
 
فاجعه‌ی ۱
سازمان پزشکی قانون اعلام کرد در ایران به طور میان‌گین روزانه ۳ نفر با سلاح سرد کشته می‌شوند و آمار مقتولان با این سلاح در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸، ۱۲ درصد رشد داشته‌است [رادیو زمانه].
 
فاجعه‌ی ۲
سعيد سهراب‌پور -قائم‌مقام بنياد ملّی نخبه‌گان و رئيس پيشين دانش‌گاه صنعتی شريف- اعلام کرد ۴۰ درصد دارنده‌گان مدال طلای المپيادهای دانش‌آموزی به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند. صندوق بين‌المللی پول در گزارش سال ۲۰۰۹ خود اعلام کرده‌‌بود ايران به لحاظ مهاجرت نخبه‌گان و دانش‌آموخته‌گان در ميان ۹۱ کشور ِ در حال توسعه مقام نخست را داراست [رادیو زمانه].
 
بی‌دادستانی
در حالی که بهاره هدایت -سخن‌گوی دفتر تحکیم وحدت که به تازه‌گی برای مدّت کوتاهی پس از ۲ سال بازداشت با وثیقه‌ی سنگین ۷۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمده‌بود و محکوم به تحمّل ۹ونیم سال حبس است- قرار بود برای خارج‌کردن سنگ کیسه‌ی صفرا تحت عمل جرّاحی قرار بگیرد، با مخالفت دادستانی با تمدید مرخصی‌اش به زندان اوین بازگشت [کلمه].
 
خط می‌کشم رو دیوار، همیشه روزی یک‌بار
به دوران حبس ۵ساله‌ی محمّد داوری -سردبیر پیشین سایت سحام نیوز- به دلیل شرکت در تجمّع اعتراضی آموزگاران در سال ۸۵ که به خاطرش به پرداخت ۵ میلیون تومان جریمه‌ی نقدی بدل از حبس محکوم شده‌بود و این جریمه را نپرداخته‌بود، یک‌سال افزوده شد [کلمه].
 
یک بازداشت
مصطفا نیلی -فعّال دانش‌جویی و دانش‌جوی پیشین دانش‌گاه بین‌المللی قزوین که تاسوعای ۸۸ بازداشت و پس از ۴۰ روز با وثیقه آزاد شد- در پی احضار به دادسرای مستقر در زندان اوین برای گذراندن محکومیت ۳ونیم ساله‌ی خود به اتّهام اقدام علیه امنیت ملّی به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شد [هرانا].
 
بهاییان؛ کماکان تحت فشار
روز ۳۱ تیر وحید میثاقیان، شَه‌ناز طالعی، فلورا مسعود، فاران حسامی و سامان مباشر -از شهروندان بهایی- پس از تفتیش منزل بازداشت شدند [کمیته‌ی گزارش‌گران حقوق بشر].
 
تازه فهمیدی؟
داریوش قنبری -سخن‌گوی فراکسیون اقلّیت مجلس- در گفت‌وگویی ابراز داشت دولت با طرح افزایش تعداد نماینده‌گان به دنبال مهندسی انتخابات و واردکردن حامیان خود به مجلس است [ندای سبز آزادی به نقل از خانه‌ی ملّت].
 
افتخار برای پناهی
جشن‌واره‌ی فيلم سارايوو -مهم‌ترین جشن‌واره‌ی فیلم کشورهای بالکان- روز ۳۱ تیر به افتخار جعفر پناهی -کارگردان، که به تحمّل ۶ سال حبس و ۲۰ سال محرومیت از فیلم‌سازی محکوم شده‌است- با نمايش فيلم بادکنک سفيد کار خود را آغاز کرد [رادیو فردا].
 
جان‌باختن یک کوه‌نورد
لیلا اسفندیاری روز ۳۱ تیر و پس از یک ماه تلاش، موفّق به صعود به قلّه‌ی كاشربورم۲ شد امّا در راه بازگشت از این قلّه دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد [رادیو فردا].
 
کار یک مسیحی بنیادگرا بود
پلیس نروژ اعلام کرد متّهم بمب‌گذاری و تیراندازی نروژ یک نروژی مسیحی بنیادگرا به نام آندرس برینگ بویوک است و خبرها درباره‌ی دست‌داشتن مسلمانان در این حملات نادرست است [رادیو فردا].
 
آن‌وری‌ها
 
تهدید به انحلال
اسدالله بادام‌چیان -عضو کمیسیون ماده‌ی ۱۰ احزاب- تداوم ساختار شکنی‌های مجمع روحانیون مبارز را باعث پیش‌رفتن آن تا توقیف پروانه و انحلال از سوی قوّه‌ی قضاییه دانست [باش‌گاه خبرنگاران جوان].
 
می‌گم جریان انحرافی بیاد بخوردت ها!
مهران طهماسبی -معاون هماهنگ‌کننده‌ی نماینده‌گی ولیّ فقیه در بسیج مستضعفین- گفت حساب جریان انحرافی -نزدیکان به مشایی- از دولت جداست و به‌زودی با آنان برخورد خواهد شد [مهر].
 
سپاه همه‌چیز را می‌خورد
گفته می‌شود به‌زودی رستم قاسمی -فرمان‌ده قرارگاه سازنده‌گی خاتم‌الأنبیای سپاه که یکی از بزرگ‌ترین پیمان‌کاران اجرای پروژه‌های نفتی کشور است- به‌عنوان وزیر نفت به مجلس معرّفی می‌شود [خبر آن‌لاین].
 
طنز آماده
 
تولیدی امام‌زاده
در ۳۰ سال گذشته به‌طور میان‌گین در هر سال ۳۰۰ امام‌زاده به امام‌زاده‌های کشور اضافه شده‌است و تعداد امام‌زاده‌های کشور از ۱۵۰۰ به ۱۰۵۰۰ نفر رسیده‌است [سیاست‌نامه].
 
گاراژ خامنه‌ای (ایده از Pooria N)
جعفر شجونی -عضو جامعه‌ی روحانیت مبارز- برنامه‌ی خامنه‌ای را تعمیر و نگه‌داری احمدی‌نژاد اعلام کرد [روزنامه‌ی شرق].
 
سنگ پای قزوین
یکی از متّهمان پرونده‌ی تجاوز خمینی‌شهر -که در آن گروهی به یک مهمانی در باغی حمله کرده‌بودند و با حبس مردان، به زنان‌شان تجاوز کرده‌بودند- اعلام کرد متّهمان به قصد نهی از منکر وارد باغ شده‌بودند و هیچ تجاوزی روی نداده‌است [جامعه‌ی نو].
تهیه و تنظیم: بامداد راد

 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته