-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

Latest New from Green Correspondents for 07/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


پگاه در انتخابات رياست جمهوری دو سال پيش ايران در ستاد ميرحسين موسوی نامزد معترض به انتخابات رياست جمهوری فعال بوده است.

خبرنگاران سبز/جامعه:

پایگاه اینترنتی العربیه دقیایقی پیش گزارش داد، پگاه آهنگرانی بازيگر و مستند ساز ايرانی پس از ۱۷ روز انفرادی امروز چهارشنبه ۲۷-۷-۲۰۱۱ با سپردن وثيقه آزاد شد.خانواده آهنگرانی از روز دوشنبه آزادی او را انتظار می کشند. با وجود صدور دستور آزادی او و سپردن وثيقه از سوی خانواده اش اما اين آزادی دو روز به طول انجاميد.

پگاه اهنگرانی يکشنبه ۱۰ جولای در منزل شخصی خود توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بود. او فرزند منيژه حکمت از کارگردانان ايرانی و جمشيد آهنگرانی کارگردان فيلم های " جوانمرد " و " شبيخون " است.

هنوز از اتهامات احتمالی او خبری در دست نيست. غلامحسين محسنی اژه ای دادستان کل ايران در کنفرانس خبری خود با تاييد خبر بازداشت او خواسته بود که هنگام بازداشت هنرمندی از عنوان هنرمند بودن او در اخبار استفاده نشود. او بيان کرده بود که تحقيقات با آهنگرانی به پايان رسيده و دستور آزادی او صادر شده است.

پگاه در انتخابات رياست جمهوری دو سال پيش ايران در ستاد ميرحسين موسوی نامزد معترض به انتخابات رياست جمهوری فعال بوده است.

پگاه آهنگرانی در روزهای پس از انتخابات احضار و مورد بازجويی قرار گرفته بود.

پيش از اين اعلام شده بود پگاه آهنگرانی قصد دارد جام جهانی فوتبال زنان را برای شبکه خبری دويچه وله آلمان پوشش دهد.

مستندی نيز که پگاه آهنگرانی درباره زندگی مسعود ده نمکی کارگردان اصولگرای ايرانی ساخته است، از شبکه بی بی سی پخش شد.

 
 

«لينک‌ دادن اخبار به سايت‌های فيلتر شده، مصداق جرم رايانه‌ای است.»
خبرنگاران سبز/سیاسی:
روح‌الله مومن نسب، مدير واحد اينترنت مرکز توسعه فناوری اطلاعات وزارت ارشاد اعلام کرد: «لينک‌ دادن اخبار به سايت‌های فيلتر شده، مصداق جرم رايانه‌ای است.»

این مقام مسئول از درج آيکون‌های شبکه‌های اجتماعی «ضد ايرانی فارسی زبان و انگليسی زبان فيلتر شده» در سايت‌ها اظهار تاسف کرده است. وی افزوده که اين اقدام «به استناد بخش سوم از بند -و- فهرست مصاديق محتوای مجرمانه قانون جرايم رايانه‌ای٬ غيرقانونی است.»

به گفته اين مقام وزارت علوم «اين کار از نظر عقلی و عرفی نيز پسنديده نيست. زمانی که در کشور شبکه‌های اجتماعی قدرتمند زيادی داريم باز هم می‌‎بينيم که پايگاه‌های خبری و دارای اعتبار ايرانی در تمام صفحات خود به تبليغ پايگاه‌های جنگ نرم دشمن پرداخته و کاربران خود را به استفاده از اين وب‌سايت‎های مضر تشويق کنند.»

وی افزوده است: «ما نبايد به چند کليکی که از اين تارنما‌ها می‌گيريم دل خوش کنيم. چرا که تاثير زيادی نخواهد داشت و برگشت بازديد، عدد قابل توجهی نيست.»به گفته وی «طبق بررسی‌های انجام شده اعتبار بخشی وب‌سايت شما به شبکه‌های اجتماعی لينک شده ۱۹ برابر بيشتر از کليک‌های دريافتی شما از‌‌ همان تارنما‌ها خواهد بود.»

در ايران بسياری از شبکه‌‌های اجتماعی فيلتر است٬ با اين وجود بسياری از سايت‌‌ها به ويژه سايت‌های خبری محافظه‌کار از آيکون اين شبکه‌ها برای انتشار گسترده اخبار و گزارش‌های خود استفاده می‌کنند.


 پيشتر نيز مصطفی نجار در جلسه بررسی امنيت اجتماعی در صحن مجلس با تشريح وظايف شورای امنيت گفت: شورای امنيت توانست با بررسی معضلات ناامنی که ريشه در مسايل اقتصادی و اجتماعی دارد سير جرايم خشن را کاهش دهد و فتنه ۸۸ را ساماندهی! کند.

به گزارش ايلنا وی همچنين با اشاره به اتباع بيگانه در کشور گفت: ايران با داشتن سه ميليون تبعه افغانی در کشور شاهد بروز جرايمی نظير قاچاق مواد مخدر و بسياری از ناامنی‌هااست که ريشه در اين جامعه آماری دارد و شورای امنيت تلاش کرد با ساماندهی وضعيت تبعه‌های بيگانه بتواند ريشه بسياری از جرايم را کنترل کند.

وی همچنين با اشاره به بررسی مشکلات شهرک‌های اقماری، اعطای امان نامه به عناصر محارب، مقابله با سارقين حرفه‌ای ، مقابله با تروريسم و محافظت از شخصيت‌های برجسته علمی‌گفت: شورای امنيت توانست با تخصيص ۹۷ درصد اعتبارات مرزبانی‌ها را تقويت کرده و با رشد ۱۷ درصدی حجم اعتبارات که از سوی دولت و مجلس تدوين شد ساماندهی مناسبی برای مرزهای مشترک ايران با ۱۵ کشور منطقه فراهم کند.

وی ايجاد ديپلماسی قوی با کشورهای جرم خيز نظير افغانستان و پاکستان و سفر به اين کشورها برای شرکت در اجلاس‌های برگزار شده را زمينه‌ای برای مبارزه با جرايم خشن عنوان کرد.

وی در ادامه با شمردن مصاديق جنگ نرم نظير فيس بوک، ماهواره و چت گفت: غرب با استفاده از سيستم الکترونيک و دنيای مجازی تلاش می‌کند ناهنجارهای اجتماعی و از هم پاشی خانواده‌های ايرانی رادردستورکار خود قراردهد که بايد در طرح امنيت اجتماعی مورد بررسی قرار گيرد.

وزير کشور همچنين در ادامه بااشاره به جرايم اخير در کشور گفت: از آنجا که در برخی از استان‌های کشور که ازديرباز فرهنگ استفاده از انواع سلاح سرد وجود دارد جرايمی نظير قتل‌های ناموسی غير قابل کنترل به نظر می‌رسد لذا بايد ممنوعيت حمل سلاح سرد به صورت قانونی در مجلس مطرح شود.

وی همچنين در ادامه کمک و تقويت نيروهای انسانی و لجستيکی نيروهای انتظامی‌را ازديگر مواردی دانست که می‌تواند در کنترل جرايم اجتماعی موثر باشد.




مقام‌های جمهوری اسلامی از شبکه‌های اجتماعی با عنوان ابزار «جنگ نرم» ياد می‌کنند. 

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته