-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۱, شنبه

Latest News from 30Mail for 07/23/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/4/31

رضا رادمنش

به همین سادگی

در بازار بورس به خصوص بازارهای پر نوسانی مثل ارز، نکته ای کلیدی را معامله گر همیشه باید به خاطر بسپارد؛ برای معامله کمین کند. در واقع شرط اول پیروزی کمین کردن است. معامله‌گرانی با بالاترین دانش فنی وقتی نوسان شدید بازار آنان را تحت تاثیر قرار می دهد هرچه آموخته اند را خرج احساس می کنند. شاید به همین خاطر است که پوکربازان حرفه‌ای از تحلیلگرانی که دانش بالاتری دارند موفق تر عمل می کنند. نوسان بازار تحلیل‌گر را دچار وسوسه می کند و اینگونه است که گفته می شود بیش از نود درصد معامله گران شب با جیب های خالی به خانه می‌روند.

اگر سیاستمدار زمان مناسبی را برای ورود به صحنه انتخاب نکند به سرنوشت تحلیلگری دچار می شود که یک تنه می تواند موسسه ای را خانه نشین کند. زمان مناسب برای ورود به صحنه به جز داشتن مهارت به گزینه مهم تری نیاز دارد؛ تنش ها مهارت تان را تحت تاثیر قرار ندهد. معامله گری که تحت تاثیر بازار دچار عدم تعادل روانی می شود دار و ندار خود را خواهد باخت. انتخابات در عالم سیاست از آن نقاط پرنوسان است، سیاستمدار با این مشکل روبروست که اگر زمان را از دست دهد امکان دارد فرصت مناسبی را برای همیشه از دست بدهد یا با این دلیل که اگر وارد گود نشود امکان دارد خانه نشین شود و دچار انزوای سیاسی.

یکسال پیش در کامنتی برای ایمایان نوشتم آیت الله خامنه ای اهل بازی است، ایمایان به من گفت که اشتباه می کنم، تاکنون حق با ایمایان بوده است. اما سیاستمدار محجوبی مثل خاتمی را به جنگ خامنه ای فرستادن یعنی خرج کردن مردی که می تواند درنقطه ای دیگر دستاوردهای عظیم تری داشته باشد. علی خامنه ای که اهل دیدن رقیب نیست را باید به سبک خودش خانه نشین کرد باید کسی شبیه خودش از درون امیدهایش را ناامید کند،چگونه خاتمی که قدرت چانه زنی ندارد را به جنگ خامنه ای بفرستیم؟

نباید از خاتمی بخواهیم غیر از توانش بازی کند و مهمتر او را برای سال های دیگر بیشتر از امروز نیاز داریم. چه عیبی دارد خاتمی نقش آن پوکرباز قهار را بازی کند و به جای ورود به بازار از معامله خودداری کند. بدون تردید خاتمی باز خواهد گشت و ترس از انزوای سیاسی به این دلیل مهم ترس بیهوده ای است. اما تبدیل خاتمی اصلاح طلب به خاتمی سبز همان اندازه سخت است که از بازرگان می خواستیم رخت انقلابی گری بر تن کند.ما خاتمی را نیاز داریم اما نه برای امروز، برای فردا.ما خاتمی را برای بازی های بدون نوسان نیاز داریم نه این سور و سازها.آیا خاتمی نقش آن بورس باز قهار را بازی خواهد کرد؟

ما برای خلق یک خرداد دیگر زمان می خواهیم و در این روزها بیشتر از رهبر به فضا نیاز داریم. مگر نه اینکه گاهی می شود فضا را از طریق یک فرزند پرخاشگر به دست آورد؟مگر نه اینکه اگر درون یک خانواده ناامن شود بزم اعتراض هم پا خواهد گرفت؟چرا کمک نکنیم این فرزند پرخاشگر ریش پدر را آتش زند؟ آن‌هم پدری که سالها پیش، گروی ریش را نپرداخته است..


 
 

1390/4/30

دو کودک‌ که توسط والدینشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند، روز چهارشنبه در دو بیمارستان جداگانه در تهران جان خود را از دست دادند.

به گزارش جام‌جم، یکی از کودکانی که جانش را از دست داد، پارسا نام داشت و در ابتدای تیرماه امسال به بیمارستان فیاض‌بخش تهران منتقل شده بود.

پارسا بر اثر سوختگی شدید دچار شوک شده بود و در هنگام پذیرش او در بیمارستان احتمال داده می‌شد که دچار مرگ مغزی شده است.

مادر پارسا، که از شوهرش طلاق گرفته، می‌گوید معشوقه معتادش، این کودک را کتک‌ زده و سوزانده است. مرد معتاد اما این اتهام‌ها را نپذیرفته و کتک زدن و سوزاندن کودک را بر گردن مادر پارسا گذاشته است.

پارسا همانند محمدپویا، کودک دیگری که دیشب جانش را از دست داد، چهار ساله بود.

محمدپویا، قربانی دیگر کودک‌آزاری که در بیمارستان بهرامی تهران بستری بود، بنابر ادعای خانواده‌اش بر اثر مصرف کراک بیهوش شده و توسط آن‌ها به بیمارستان منتقل شده بود.

در جریان بازجویی از والدین این کودک البته مشخص شد که پدر محمدپویا معتاد است و در شب حادثه برای آرام کردن این کودک به او کراک داد تا بتواند در آرامش خانه با دوستانش مواد مصرف کند.

محمد پویا پیش از این نیز در فروردین ماه به سبب مصرف کراک در بیمارستان بستری شده بود و پس از بهبودی، پدر و مادرش با تعهد قضایی او را به خانه برده بودند.

طی دو ماه گذشته با احتساب مرگ این کودکان، سه کودک‌آزاری منجر به مرگ در تهران اتفاق افتاده است. پیش از این دو کودک، یک کودک سه ساله که پدر او نیز به مواد مخدر اعتیاد داشت، جانش را بر اثر کودک‌آزاری از دست داده بود.

منبع: جام‌جم آنلاین

پیشینه:

«باربد»، سومین قربانی کودک‌آزاری درگذشت

کودک‌آزاری در تهران باز هم قربانی گرفت

قطع دست یک کودک در تازه ترین پرونده کودک‌آزاری
 


 
 

انتقاد مکارم شیرازی از قوه قضاییه
1390/4/31

آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید در قم با انتقاد از نحوه برخورد قضایی با ناامنی های اجتماعی در ایران گفت: «با این روش دستگاه قضایی، مشکلات امنیت جامعه حل نمی‌شود.»

آقای مکارم شیرازی که شب گذشته و در حرم امام هشتم شیعیان سخن می‌گفت، تاکید کرد: «دیروز چاقو در چشم طلبه جوانی کردند و ضاربین به جزای خود نرسیدند، امروز شاهرگ طلبه جوان دیگری را به خاطر امر به معروف و نهی از منکر بریدند و سپس شاهرگ حیات مرد نیرومند کشور را پاره کردند. با این وضع باید منتظر حوادث ناگوار دیگری باشیم.»

وی اضافه کرد: «مشکل مهم دستگاه قضایی ما دنباله روی از نظام ناسالم قضایی غرب است که برای انتقال پرونده از کلانتری به دادگستری و سپس تشریفات انتخاب وکیل و توصیه وکیل به مجرم که تمام اقرارهای صریح و ثبت شده در مراحل اولیه را انکار کند و متهم ساختن مسئولین انتظامی به شکنجه، سپس رفتن در نوبت چند ماهه و بعد از مدتی صدور حکم بدوی و رفتن به دادگاه تجدید نظر و سرانجام صادر شدن یک حکم بی رمق بعد از ماه ها، که نه تنها بازدارنده نیست بلکه اراذل و اوباش را جسورتر می کند.»

آقای مکارم شیرازی همچنین گفت: «با این طرز کار هرگز نمی‌توان امنیت را در کشور برقرار کرد و اراذل و اوباش و اخلال کنندگان در امنیت را بر سر جای خود نشاند، مخصوصاً اگر جنایات آنها سازمان یافته و از سوی دشمنان باشد.»

منبع: جهان نیوز و بی‌بی‌سی

 


 
 

1390/4/31

شش تن از اعضای سپاه پاسداران، از جمله یکی از فرماندهان «سپاه علی بن ابی‌طالب قم» در جریان عملیات تعقیب و مقابله با گروه حزب حیات آزاد کردستان، پژاک، در شمال غرب ایران کشته شدند.

خبرگزاری فارس روز جمعه با اعلام این خبر نوشت که سرهنگ پاسدار عباس عاصمی، به همراه پنج تن دیگر حین انجام مأموریت در منطقه مرزی آلواتان سردشت به علت برخورد خودرو با مین کار گذاشته شده در این منطقه کشته شدند.

این خبرگزاری نام پنج عضو دیگر سپاه پاسداران که بر اثر انفجار این مین کشته شده‌اند را علی‌اکبر جمراسی، محمود احمدی‌تبار، موسوی‌نژاد، مهدی خبیر و روح‌الله صحرایی اعلام کرد.

نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روز شنبه تهاجمی را علیه گروه پژاک که در پایگاه‌هایی در خاک عراق مستقر است، آغاز کرده‌اند.

گروه پژاک که علیه جمهوری اسلامی ایران می‌جنگد روز یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که در پی تبادل آتش با اعضای سپاه پاسداران، دو نفر از نیروهای این حزب کشته و چهار نفر نیز زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، دوشنبه، به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت، فرمانده نیروی زمینی سپاه، از کشته شدن ده‌ها نفر از اعضای پژاک در جریان درگیری‌های چند روز گذشته در منطقه سردشت خبر داده‌است.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تأکید کرده بود که عملیات تعقیب و مجازات اعضای گروه پژاک «تا نابودی این گروه» ادامه خواهد داشت.

ده روز پیش، خبرگزاری های داخلی ایران به نقل از یک مقام عالی رتبه نظام، دولت اقلیم کردستان عراق را به حمایت از گروه پژاک متهم کردند در حالیکه پیش از آن، مقامات کردستان عراق از گلوله باران روستاهای مرزی توسط نیروهای ایرانی خبر داده بودند.

منبع: تابناک، بی‌بی‌سی و رادیو فردا


 
 

1390/4/30

آکادمی خلبانی آکسفورد در روز چهارشنبه اعلام کرد به دلیل تحریم‌ شرکت ایران‌ایرتوسط دولت آمریکا، آموزش به خلبانان ایرانی را متوقف کرده است.

این آکادمی همچنین اعلام کرد که تمام همکاری‌های خود با شرکت ایران‌ایر و سایر شرکت‌های هواپیمایی ایران را به سرعت متوقف کرده و حتی از ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی که از ترم گذشته در حال گذراندن دوره آموزشی هواپیمای مسافربری در کشور سوئد بودند، جلوگیری به عمل آورده است.

 آکادمی آکسفورد از ژانویه ۲۰۱۱ به خلبانان ایرانی آموزش می‌داد و مسئولان این آکادمی، بکماه پس از تحریم شرکت هواپیمایی ایران‌ایر توسط دولت آمریکا این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند.

آمریکا شرکت هواپیمایی ایران‌ایر را به اتهام نقض تحریم‌های بین‌المللی در ابتدای تیرماه امسال تحریم کرده بود. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه تحریم ایران ایر آورده بود که این شرکت از طریق هواپیماهای مسافربری خود، به ارسال راکت و موشک می‌پردازد و افسران سپاه نیز گاهی کنترل هواپیماهایی که حامل محموله‌های ویژه آن‌ها هستند را در دست می‌گیرند.

"اما اودونل" از دفتر مرکزی آکادمی هوایی آکسفورد در بریتانیا گفته است که این آکادمی بیشتر از نکات ذکر شده در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد تحریم ایران‌ایر، چیزی نخواهد گفت.

تاکنون شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

منابع: روزنامه اعتماد و مردمک

پیشینه:

آمريکا ايران‌اير را تحريم کرد

ایران ایر: همه فعالیت‌های ما قانونی است


 
 

1390/4/31

روح الله حسینیان، نماینده مجلس و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی از نارضایتی رهبر جمهوری اسلامی در جریان چالش  مجلس با دولت خبر داده و گفته که علی خامنه‌ای معتقد است مجلس در برخورد با دولت «رذالت» نشان داد.

وب‌سایت خبرآنلاین در گزارشی به نقل از روح‌الله حسینیان نوشته است: «بعد از برخورد مجلس، هیئت رئیسه به همراه روسای کمسیونها به خدمت رهبری رسید. من رهبری را هیچ وقت به این ناراحتی ندیده بودم ایشان فرمود: مجلس رذالت نشان داد.»

اختلاف محمود احمدی‌نژاد با علی خامنه‌ای پس از ماجرای استعفای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات و نصب مجدد او توسط رهبر جمهوری اسلامی به اوج خود رسید که در پی آن و در اعتراض به تصمیم خامنه‌ای،‌ رئیس دولت ۱۱ روز به محل کار خود نرفت.

پس از آن نیز گروهی از نمایندگان مجلس و هواداران علی خامنه‌ای حملات تندی را متوجه احمدی‌نژاد و تیم او که به «جریان انحرافی» موسوم است کردند.

روح‌الله حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آخرین وضعیت اصولگراها برای شرکت در انتخابات مجلس گفت: مهدوی کنی، یزدی و جنتی در تلاش هستند که وحدت نظری به وجود بیاید. البته هنوز به توافقی نرسیده اند. علتش هم این است یک مقدار اختلاف بین مصادیق اصولگرایی وجود دارد.

وی افزود: سه اصل اساسی برای اصولگرایان در نظر گرفته شده، اصل اول ولایت پذیری اصل دوم مخالف جریان انحرافی و اصل سوم دادن امتحان خوب در جریان فتنه. به طور مثال فردی در جریان فتنه سکوت کرده حالا به عنوان نماینده یک جریان اصولگرایی معرفی شده که با اعتراض دوستان همراه شده است.

منبع: خبرآنلاین و جرس


 
 

عفو بین‌الملل با محکومیت اعدام‌های اخیر در ایران:
1390/4/31

سازمان عفو بین الملل روز پنجشنبه با اشاره به ویدئوی به دار آویخته شدن سه متهم به تجاوز در ملاءعام در کرمانشاه و با محکوم کردن این اعدام‌ها می‌گوید: این نوع مجازات خوی بی‌رحمی را در بین شاهدان این اعدام‌ها تقویت می‌کند.

واحد مرکزی خبر ایران روز سه شنبه ۲۸ تیرماه گزارش داده بود که سه متهم به «تجاوز به عنف» در میدان آزادی کرمانشاه به دار آویخته شدند.

حسیبه حاج صحراوی، معاون مدیر عفو بین الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، دراین زمینه گفته است: «نه تنها کسانی که اعدام شده‌اند، بلکه همه کسانی که به تماشای اعدام رفته‌اند، از جمله کودکان، تجربه مشاهده چنین صحنه‌ای باعث تقویت خوی خشونت و بی‌رحمی در آنها شده و کرامت انسانی آنها مورد تعرض قرار گرفته‌ است. این نمایش عمومی از کشتن، تداوم فرهنگ پذیرش خشونت و شهوت خون، به جای اعتقاد به عدالت است.»

حسیبه حاج صحراویی اضافه کرده است: «ما همچنین مطلع شده‌ایم که بازداشت، محاکمه و اعدام این مردان در زمانی کمتر از دو ماه برگزار شده است، که پرسش‌های جدی در مورد منصفانه بودن محاکمه آنها مطرح می‌کند.»

سازمان عفو بین الملل می‌گوید: اینکه به رغم دستور توقف اعدام در ملاء عام در سال ۲۰۰۸، مقامات ایران باردیگر تلاش می‌کنند با برپا کردن چنین مراسمی به ارعاب مردم بپردازند، عمیقا ناراحت کننده است.

عفو بین الملل اضافه کرده است: کار‌شناسان حقوق بشر سازمان ملل بر این باورند که اعدام در ملاء عام دستاورد مشروعی ندارد و این مجازات‌های بی‌رحمانه نوعی بی‌حرمتی آشکار به کرامت انسانی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آغاز سال جدید میلادی تاکنون ۱۷۱ نفر در ایران اعدام شده‌اند. این خبرگزاری می‌گوید این را آمار بر اساس خبر‌های رسانه‌ها و گزارش‌های رسمی جمع اوری کرده است.

به گزارش رسانه‌های ایران در سال گذشته میلادی ۱۷۹ اعدام در این کشور اعدام شده‌اند، این در حالی است سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر می‌گویند که تعداد واقعی اعدام‌ها بسیار بالا‌تر از رقم اعلام شده است. طبق این گزارش‌ها ایران پس از چین رتبه دوم در اعدام را در جهان دارا است.

منبع: رادیو فردا
 


 
 

1390/4/31

محمد جعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید که گاهی مواقع ندانستن حق مردم است و نباید اتفاقاتی که در کوچه و بازار رخ می‌دهد، در روزنامهٔ سراسری منعکس شود.

آقای محمدزاده که در حضور جمعی از فعالان مطبوعاتی استان لرستان سخن می‌گفت، با ذکر مثالی از داستان‌های قرآنی و اشاره به قوم لوط داستان حضرت یوسف گفت: قرآن بد‌ترین بزهکاری را به صورتی بیان کرده که درس عبرتی برای آیندگان شود، اما ما حوادث را بدون توجه به اثر‌گذاری آن‌ها ذکر می‌کنیم.

سخنان معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد درباره حذف اخبار در روزنامه‌ها، یک روز پس از سخنان  علی خامنه‌ای، مبنی بر جلوگیری از نشر آزاد کتاب منتشر می‌شود.

آقای خامنه‌ای روز چهارشنبه و در جمع مسوولان کتابخانه های عمومی و جمعی از کتابداران گفت که نمی توان بازار کتاب را آزاد گذاشت تا «کتابهای مضر» وارد جامعه شود.

به گفته بسیاری از تحلیل‌گران، در چند سال گذشته به ویژه در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد میزان سانسور در نشر و روزنامه‌ها به حد بی‌سابقه‌ای در طول سی سال گذشته رسیده است. به نظر می‌رسد سخنان بالاترین مقام نظارت بر مطبوعات کشور که گفته «ندانستن حق مردم است» در راستای توجیه این سانسورهای گسترده در دولت دهم باشد.

منبع: ایسنا و مردمک


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته