-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

Best of Balatarin for 07/24/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




وی افزود ما تا عمق تشکیلات دشمن تفوذ کرده ایم
با ۱۹۶ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


هنگام خروج از منزل به دست عواملی ناشناس كه سوار بر یك موتور سیكلت بودند ترور شد
با ۱۶۰ امتیاز و ۳۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خبرگزاری فارس: به دنبال ترور یکی دیگر از دانشمندان هسته ای کشورمان در مقابل منزلش واقع در خیابان بنی هاشم تهران، رسانه های ضد انقلاب برای لوث کردن و زیر سوال بردن قدرت سربازان گمنام امام زمان، به اصطلاح دست پیش را گرفته و اعلام کردند که لابد مثل همیشه، وزیر اطلاعات خواهد گفت که این ترور نیز کار آمریکایی ها و اسرائیلی ها و انگلیسی ها بوده است اما حیدر مصلحی دقایقی قبل در مصاحبه با خبرگزاری فارس، تودهنی محکمی به عوامل ضد انقلاب زد و گفت: «بیلاخ! این دفعه، ترور کار عربستانی ها بود!»
با ۱۵۲ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


فرارسیدین غذا خوردن در خفا، سیگار کشیدن بی سر و صدا، افطاری های زورکی، سحری خوردن های الکی، بوی گند دهان، گرسنگی بی امان، اعصاب داغون دیگران، معده ی خراب این و آن، فرار از دست کلان، ماه نا مبارک رمضان، بر تمام مسلمانان جهان، تسلیت باد! (استقبال از ماه رمضان)
با ۱۲۸ امتیاز و ۷۱ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


سحام نیوز: دقایقی پیش بعد از شلیک گلوله به مردی که گفته می‌شود یکی از نخبه‌های کشور است، بازپرس ویژه قتل تهران عازم محل حادثه شد. به گزارش آفتاب به نقل از جام جم، این حادثه در خیابان بنی‌هاشم خیابان خادم رضائیان رخ داده است و گفته می‌شود عامل جنایت با شلیک گلوله مرتکب این جنایت شده است. این در حالی است که به گزارش ایسنا، سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه آمار قتل در کشور افزایش نداشته است. وی افزود: جرایم خشن نسبت به چندسال گذشته هیچ افزایشی نداشته بلکه در برخی از جرایم همچون گروگانگیری و گروکشی شاهد کاهش جرم هم هستیم که این موضوع نشان می‌دهد دستگاه قضایی و پلیس کار خود را به خوبی انجام داده‌اند. رادان ادامه داد: وضعیت امنیت را در کشور بحرانی نمی‌بینم اما اگر بخواهیم همین میزان امنیت هم افزایش پیدا کند باید راه‌کارهای مناسبی پیش‌بینی شود.
با ۱۱۳ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سایت محافظه‌کار «سیاست‌نامه» در گزارشی اعلام کرد در ۳۰ سال گذشته به طور میانگین ۳۰۰ امامزاده به امامزاده‌های کشور افزوده شده است. این سایت روز شنبه (اول مرداد) با ابراز نگرانی از افزایش «امامزاده‌های دروغین» در ایران نوشته که «تعداد امامزاد‌ها در اوایل انقلاب ۱۵۰۰ تن بوده که متأسفانه به ۱۰هزار و ۵۰۰ تن» افزایش یافته است. به نوشته این سایت «بیش از پنج هزار تن از امامزادگان مدفون در ایران را به نام امام موسی کاظم نسبت می‌دهند.» به گزارش سایت «سیاست‌نامه» استان اصفهان به دلیل شرایط آب و هوایی و تعدد مناطق روستایی یکی از پر امامزاده‌ترین استان‌های کشور پس از استان‌های شمالی محسوب می‌شود. به نوشته این سایت «تنها در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان به نام خوانسار حدود پنج امامزاده وجود دارند که دو تن از آن‌ها دو سال پیش یعنی در سال ۸۸ طی اتفاقی نادر کشف شدند.» این سایت در ادامه به نحوه کشف دو امامزاده که گفته شده دختران «امام کاظم» هستند اشاره کرده و از روند افزایش امامزاده‌های جعلی در ایران ابراز نگرانی کرده است. براساس آمار رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه٬ در ایران بیش از هشت هزار امامزاده وجود دارد که زیر نظر این سازمان که رئیس آن از سوی علی خامنه‌ای منصوب می‌شود٬ اداره می‌شوند.
با ۱۰۷ امتیاز و ۱۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


غم انگیز است، فردی با دیدگاه های ملی گرایانه افراطی و اسلام ستیزی اکستریم اسلحه بدست میگیرد و بزرگترین جنایات بعد از جنگ جهانی دوم را در یکی از صلح طلب ترین کشور های دنیا میآفریند. تفاوت در امکانات بود، وگرنه اگر میتوانستند جنایتی هم اندازه آنچه که بن لادن در سال ۲۰۰۱ آفرید را خلق میکردند. این نتیجه افراطی گری است، افراطی گری که یکبار هیولایی در قامت بن لادن تحویل جامه مدرن میدهد که بنام اسلام زخمی بر جهان بزند که هنوز هرازگاهی جایش سرباز کند و در سمتی دیگر چنان کند که اعتقاد به "مخالفت با جامعه چند فرهنگی" منجر به این شود که کودکان ۱۴-۱۹ سال قربانی آن شوند. افراطی گری را اخراج کنیم، طرد کنیم، وگرنه این نتیجه ناچار آن است
با ۱۰۲ امتیاز و ۳۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


برخورد تناقض آمیز دستگاه های امنیتی در برخورد با این پرونده ها و از سوی دیگر وقوع برخی اتفاقات از جمله انتشار اطلاعات حدود 15هزار و 268 دانشمند، پژوهشگر،‌ استاد، دانشجو و مخترع حوزه فناوری نانو،‌ فیزیک هسته ای و شیمی کشور از سوی ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری بر روی وبسایت این ستاد و انتشار اسامی و مشخصات 83 تن از متخصصان هسته‌ای کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بر روی وبسایت مرکز مطالعات و همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم با نظارت دفتر احمدی نژاد و اشرافیت کمال دستگاه های امنیتی بر این سایت ها، چند مسئله و احتمال را مطرح می نماید: یا سیستم اطلاعاتی و امنیتی حاکمیت در راستای دکترین امنیتی اپورتونیسم محور یا مکتب امنیتی اصالت فرصت ، می کوشد با تهدید سازی و ایجاد بحران ، و با کمک گرفتن از پروژه های تبلیغاتی مکمل ِ بسترساز امنیتی، و نیز با ایجاد تهدید در فضای رکودی فعلی ، پس از تبیین این قبیل تهدیدات، آن ها را تبدیل به فرصت نماید . به عبارت دیگر، تلاش می شود پس از پدید آوردن اتفاقاتی از قبیل حذف های فیزیکی و اقداماتی از این قبیل با بازکردن جبهه های متعددی که از قبل بستر آن را فراهم آورده اند بتوانند از آنها استفاده نمایند و دست به اقداماتی ابهام برانگیز و انحرافی بزنند. و یا اینکه این برخوردها و وقایع، ناشی از اوج حماقت و ناکارآمدی سیستم های اطلاعاتی و امنیتی است که با وجود ادعاهای خود (مبنی بر شناسایی دانشمندان کشور از سوی محافل اطلاعاتی خارجی و سپس ترور آنها به منظور ایجاد وقفه در پروژه های علمی کشور) اینگونه شاهد نشت گسترده اطلاعات شخصی اعم از آدرس محل کار و شماره تلفن و تصاویر دانشمندان و محققان کشور هستیم که با ادعاهای دستگاه های امنیتی مغایرت کلی دارد. با توجه به موارد صدرالذکر و با تکیه بر مدعیات خود دستگاه های امنیتی مبنی بر شناسایی و شکار دانشمندان کشور در اینگونه طرح های بین المللی که تا به حال دو نفر قربانی داشته است ، مشخص نیست چگونه به جای جلوگیری از نقاط آسیب پذیر، نفر سومی را به تازگی به عنوان نماینده ایران در این طرح بین المللی برگزیده .گویا با انتشار نام بسیاری از دانشمندان و محققان کشور از سوی وبسایت های وابسته به دولت و تحت نظارت مستقیم دستگاه های امنیتی باید شاهد اتفاقات جدیدی در کشور باشیم، مشابه آنچه در ترور سریالی پزشکان و دانشمندان هسته ای شاهدش بودیم . هرگونه اتفاقی از این قبیل رخ دهد بی شک دستگاه اطلاعاتی- امنیتی حاکمیت به جهت نشر این اطلاعات مقصر اصلی خواهد بود زیرا این سایت ها تحت نظارت کامل دستگاه های اطلاعاتی-امنیتی ایران فعالیت می نمایند. چگونه است که نهاد امنیتی و اطلاعاتی ایران آنگونه که وزیرش ادعا می کند اشرافیت اطلاعاتی کامل بر همه حوزه ها دارد از سوی دیگر مهمترین عامل ترورها را نشت اطلاعات آنان معرفی می کنند اما با وجود این اینگونه شاهد بریز و بپاش اطلاعاتی هستیم؟ انتصاب نماینده جدید برای طرح سزامی و نشر اطلاعات بیش از 15000 دانشمند و محقق ایرانی از سوی سایت های تحت نظارت دستگاه های امنیتی بسیار در شرایط فعلی شبهه برانگیز است که باید مدیران ارشد اطلاعاتی - امنیتی پاسخگوی این اقدام باشند که با ادعاهای آنها به صورت کامل در تضاد است. بی شک اگر این قبیل اتفاقات در دولت های پیشین افتاده بود کفن پوشان قم و گروه های لباس شخصی خودجوش! خواستار برخورد جدی با عاملان اینگونه اقدامات و حتی اعدام آنها می شدند.
با ۱۰۱ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دكتر فیروز نادری، دانشمند و مدیر ایرانی آژانس فضایی امریكا (ناسا) به مدیریت اكتشافات منظومه شمسی مركز اكتشافات روباتیك ناسا (JPL) منصوب شد.به گزارش ایسنا، فیروز نادری كه در حال حاضر مدیر فرمولاسیون پروژه ها و استراتژی JPL است از نیمه ماه آگوست جای خود را به جاكوب ون‌زول خواهد داد و در سمت جدید فعالیت خواهد كرد. وی در سمت جدید خود بر تمام ماموریت‌های اكتشافی روباتیك در حال اجرا مانند كاسینی در اطراف زحل و داون (سپیده دم) ماموریت اكتشافی سیارك وستا و همچنین ماموریت‌های آتی JPL مانند جونو به مقصد مشتری و گریل به مقصد ماه نظارت خواهد كرد. وی در عین حال مسوولیت فعالیت های JPL در حمایت از پروازهای سرنشین دار آینده ناسا را عهده‌دار خواهد بود. چارلز الاچی، رییس JPL در معرفی نادری برای سمت جدید گفت: «فیروز، سرمایه ای بی‌مانند از تجربه را به مدیریت پروژه، برنامه و سازمان خواهد آورد كه در كنار تجربه بخش مدیریتی ناسا به كمك ما می آید. در گذشته هرگاه مشكلی سازمانی داشتم، فیروز یكی از نخستین كسانی بود كه به او مراجعه می كردم. 15 سال پیش از او خواستم تا برنامه سرمنشا (Origins) را شكل دهد. برنامه ای كه از نظر فنی ما را در جایگاه رهبری قرار داد و هنوز هم شاهد ثمرات آن هستیم. در سال 2000 در دوره ای بحرانی در حیات برنامه اكتشاف مریخ، ناسا او را به عنوان مدیر این برنامه انتخاب كرد و او كمك كرد تا این برنامه به موفقیتی خیره كننده برای JPL و ناسا بدل شود.شش سال پیش دوباره به سراغ او رفتم و از او خواستم تا پست جدیدی به نام مدیر فرمولاسیون را تعریف كند و او چارچوبی طراحی كرد كه برای سال های پیش رو به كمك JPL خواهد آمد. چالش فعلی پیش روی ما این است كه ماموریت‌های سیاره‌یی و منظومه شمسی را خلاقانه تر، ارزان تر و با دستاوردهای علمی فراوان طراحی و اداره كنیم.
با ۹۹ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش دانش و فناوری
نظرات

 


روزنامه کیهان نوشت: عضو تیم گرداننده سایت جرس اذعان کرد در جمهوری اسلامی فردی معتدل​تر از آیت​الله خامنه​ای نمی​توان یافت و اگر نظام مجبور به برخورد قدرتمندانه با اپوزیسیون ضدانقلاب شده، به خاطر تندروی​های اپوزیسیون بوده است. ابراهیم نبوی ضمن دعوت مخالفان و اصلاح طلبان به سازش با نظام، نوشت: من متأسفم که باید در چنین شرایطی این نکته را بگویم ولی کمتر کسی معتدل تر از [آیت​الله]خامنه​ای و دورتر از او به استبداد در میان نیروهای سیاسی آن زمان وجود داشت. او تنها روحانی بود که هنر و ادبیات را به واقع می​شناخت، تندرو نبود. حتی سخنرانی او در مخالفت با بنی​صدر بیشتر بر تخلفات قانونی بنی​صدر تأکید داشت. وقتی رئیس جمهور بود دولت به میزان زیادی در اختیار موسوی بود. از کسی مانند کیومرث صابری مشورت می​گرفت و سعی می​کرد در کار دولت دخالت نکند. تنها او نبود که شمشیر را از رو علیه اصلاح​طلبان بست. ما بودیم که تندروی کردیم. نبوی با اشاره به اینکه تندروی​های اصلاح طلبان باعث مواضع شدیدتر و بعدی نظام شده، می​نویسد: تعداد کشتگان تا سال 88 چقدر بود؟ چند نفر به دلایل سیاسی زندانی شدند یا کشته شدند؟ از 1368 تا 1378 را می​گویم. در آن ده سال چند مخالف زندانی یا کشته شدند. طبیعی است وقتی در یک کشور ما روشی را برای تغییر انتخاب می​کنیم که معنای آن نابودی یک حکومت است آن حکومت هم از خودش دفاع می​کند. ما باید قاعده بازی را تغییر دهیم و صراحتاً این کار را بکنیم.
با ۹۴ امتیاز و ۱۱۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مادر سعید زینالی که در این سال‌ها برای گرفتن خبری از فرزندش به تمام ارگان‌ها و مراکز قضایی و دولتی سر زده می‌گوید: «۱۲ سال تمام شد، نه به ما می‌گویند که سعید زنده است و نه می‌گویند که مرده. من دیگر هیچ از خدا نمی‌خواهم فقط حتی شده می‌خواهم جنازه بچه‌ام را ببینم و دفن‌اش کنم. دگر چه می‌توانم بخواهم»؟
با ۸۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مادر سعید زینالی، دانشجویی که 5 روز بعد از 18 تیر 78 بازداشت شد و از آن زمان تاکنون هیچ خبری از وی در دست نیست در مصاحبه با "روز" اعلام کرد با گذشت 12 سال تمام پی گیری های خانواده برای گرفتن خبر بی نتیجه بوده و از سوی مسئولان بی پاسخ مانده است. سعید زینالی، 23 تیر ماه 1378 در مقابل چشم های مادرش بازداشت شد و از آن تاریخ تاکنون، جز یک تماس تلفنی کوتاه، هیچ خبری از این فارغ التحصیل کامپیوتر دانشگاه تهران در دست نیست. اکرم نقابی، مادر سعید زینالی که در این سال ها برای گرفتن خبری از فرزندش به تمام ارگان ها و مراکز قضایی و دولتی سر زده می گوید: "12 سال تمام شد، نه به ما می گویند که سعید زنده است و نه می گویند که مرده. من دیگر هیچ از خدا نمیخواهم فقط حتی شده می خواهم جنازه بچه ام را ببینم و دفن اش کنم. دگر چه می توانم بخواهم"؟ خانم نقابی، که سال گذشته به اتفاق دخترش بازداشت شد و دوماه در بند 209 زندان اوین بود و با قرار وثیقه آزاد شده در مصاحبه با "روز" از سعید و پرونده خودش سخن می گوید. خانم نقابی اکنون 12 سال از وقایع کوی دانشگاه تهران می گذرد؛ چه خبری از سعید دارید؟ هیچی. هر جا رفتیم و پی گیری کردیم به هیچ نتیجه ای نرسیدیم، نه میدانیم بچه ام زنده است و نه میدانیم مرده و...
با ۸۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دکتر گفت، حتی فردا هم دیره، همین امروز باید بستری بشه . . . یه عمل فوری دیگه لازم داره . . . اشک داشت می دوید تو چشمام، دست و پام یخ کرده بود . . . گفتم یعنی میشه این هیولای سرطان دست از سر مادر من برداره؟ . . . گفت تا اینجا جنگیده، با یه عمل دیگه حتما سلامت میشه . . . وقتی بهش گفتم برای یه عمل دیگه باید همین امشب دوباره بستری بشه ، بازم اشک نریخت، اشک منو پاک کرد، وقتی اینطور با شهامت می دیدمش دلم می خواست دوباره بچه باشم و پشت چادرش قایم بشم تا هیچ کسی جرآت نکنه بهم چپ نگاه کنه. . . گفت : مادر ناراحتی نداره که، عوضش از شرش خلاص میشم، بهت قول می دم . . . دوباره موهام در میاد . . . تو هم دیگه لازم نیست بخاطر من موهاتو ماشین کنی . . . رفتیم بیمارستان، بعد از نشون دادن مهر و دستخط و نشون دکتر و التماس و تمنا، پرونده رو گرفتن . . . گفتن دوتا آمپول قبل عمل باید بزنی، دونه ای چهارصد تومن، چون تحریمیه . . . گفتم : چَشم، شما بهش بزنین، تا موقع ترخیص پولش رو جور می کنم. . . گفتن : نمیشه، اینجا بیمارستان جانبازانه، واسه افراد عادی! نقد . . . همین الآن . . . بدون بیمه . . . سرم رو از سوراخ نیم دایره ای پذیرش کشیدم بیرون، یهو دیدم مادرم مثل کوه یخی آب شد، تکیه به دیوار سُر خورد زمین نشست . . . زار زار زد زیر گریه، انگار بغض یکسال جنگ با سرطان حالا شکسته بود . . . یکی از پشت سر گفت جوون برو کنار ببینم . . . با موهای جو گندمی یکدست، حدود پنجاه ساله به نظر می رسید، هیکل درشتش با زحمت رو ویلچر جا شده بود . . . کارت جانبازی رو از جیبش کشید بیرون، کوبید رو پیشخون پذیرش . . . داد زد : بیا، من جانبازم! نه بسیجی ام، نه سپاهی، یه بدبخت عادی ام که پاهامو واسه مملکت دادم، نه کسی که خون مردم رو تو شیشه کرده. . . به اون بی شَرَفی که مملکت رو به این روز انداخته بگین من پاهامو ندادم که امروز، تو این مملکت اشک یه مادر رو ببینم. . . رفیقام تو خون غلتیدن که امروز خون از دماغ کسی نیاد . . . به اون بی وجدان بگین ما رفتیم جنگ که ایران آزاد بشه نه تحریم . . . مادر من ازت معذرت می خوام که این حکومت رو دست کسی دادیم که نه شرف داره نه انسانیت . . . امروز دوسال از اون روز میگذره و با این آهنگ یاد اون شیرمرد ویلچرنشین می افتم که می گه : مَمَد نبودی ببینی، شهر آزاد گشته خون یارانت پُر ثمر گشته(؟)
با ۸۷ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بمب گذاری روز جمعه در اسلو و حمله مسلحانه به اردوگاه حزب حاکم برای نوجوانان تاکنون دستکم 90 کشته برجای گذشته است. نیروهای امداد همچنان به جستجوی خود برای یافتن افرادی که برای نجات خود به دریا پناه برده اند، ادامه می دهند و تاکنون موفق به نجات 18 تن از آنها شده اند که همه نجات یافتگان با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شده اند. پلیس نروژ می گوید،......
با ۸۳ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


رئيس جمهور تاجيكستان از مردم كشورش خواست تا نام هاي كودكان نورسيده شان را از شاهنامه فردوسي برگزينند و از انتخاب نام هاي عربي، تركي و نامهايي كه پسوند و پيشوند "گرگ" دارند بپرهيزند تا ازين طريق به فرهنگ نياكان پارسي خود اداي احترام كنند. رئيس جمهور تاجيكستان نام فرزندان خودش را از شاهنامه برگزيده است و نام پسر او "رستم" نام دارد. اين در حالي است كه 21 ژوئيه قانوني به پيشنهاد رئيس جمهور تاجيكستان در مجلس تاجيكستان به تصويب رسيد كه نام گذاري عربي و غير پارسي را در اين كشور ممنوع مي كند.
با ۸۱ امتیاز و ۳۵ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


حال و روز ما این است که دانشمندانمان را فراری میدهند تا به خارجه بروند و جزو بلند پایه ترین افراد جامعه ان جا شوند و از طرفی دیگر در کشور خودمان (یعنی همان کشور امام زمان ) باقیه دانشمندان رو سرشان به بعد میرود و آری اینها را همان گشتند و ترور کردند که در خارجه به بهترین وسیله ازشان استفاده میکنند … خلاصه هرچی هست زیر سر خارجه هست و ما هم که هیچ بوق ….
با ۷۴ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


Sveinung Sponheim افسر پلیس در تلویزیون دولتی نروژ NRK اعلام کرد: متهم 32 ساله ی نروژی حملات تروریستی جمعه سیاه اسلو دارای عقاید دست راستی بوده و با توجه به نقطه نظرات اعلام شده اش بر روی نت، مخالفت و دشمنی آشکار با اسلام دارد.
با ۷۱ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ساعاتي پيش فردي كه گفته مي‌شود يكي از متخصصان مرتبط با سازمان انرژي‌ هسته‌يي كشور بوده است، به ضرب گلوله فرد يا افرادي ناشناس در تهران به قتل رسيد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پي وقوع اين حادثه بازپرس كشيك قتل پايتخت در صحنه جنايت حضور يافت و تحقيقات خود را آغاز كرد. بر اساس گزارشات اعلام شده اين شخص دكتراي فيزيك داشته و استاد دانشگاه بوده است. اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.
با ۷۰ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


شما به عنوان یک گروه خطرناک هستد. وی به شوخی یا جدی به مقامات اشرف گفت «فکر کنم که در ذهنتان هاوایی است و به گوانتاناموی آمریکا نمی خواهید بروید.» وی افزود که این گروه دستش به خون آمریکاییها آغشته است. و از عصبانیت مقامات آمریکایی از لابی گری این گروه خبر داد. وی همچنین گفت ژنرال کلارک بدون گرفتن ۲۵ هزار دلار از تخت خواب بلند نمی شود! مقاله همچین به مجاهدین لقب مزدوران (mercenary ) صدام که در قتل عام کردها و شیعیان نیز شرکت کرده اند نیز داده است. باتلر معاون فرمانده کل نظامی آمریکا در عراق و سفیر سابق آمریکا در قبرس بوده است. سفیر باتلر همچنین مجاهدین را دروغگو خوانده و گفته آنها در داستان بافی مهارت بسیار زیادی دارند.
با ۶۹ امتیاز و ۳۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ملت ایران در آستانه ی آزمون دیگری قرار دارد تا میزان بلوغ فکری خود را بسنجد و تجربه جدال بزرگی که از آغاز مشروطیت برای رسیدن به آزادی و عدالت و رفاه داشته را محک بزند . بارها و بارها توطئه گران ایران ستیز با سؤاستفاده از تنفر انباشته شده ی ملت ایران از دیکتاتوری آنها را به سمت ارتجاع سوق داده اند . بارها فریبی را جایگزین آرمانی کرده اند . ملت ایران بهای بسیار سنگینی را بارها در بزنگاه های تاریخی خود پرداخت کرده است . حقوق شهروندی اقوام ایرانی و برابری و تمرکز زدائی خواست همه ایرانیان آزادیخواه و باورمندان به حقوق بشر و دموکراسی است . حقوق شهروندی اقوام که همانند بسیاری از حقوق ایرانیان -بلکه بیشتر – در حکومت آخوندی ضایع می شود می بایست که ضروری ترین درخواست جنبش آزادیخواهانه ملت ایران باشد . و البته مدافعان و پشتیبانان این حقوق همسنگران جنبش خواهند بود نه گروه های تروریستی که با اهداف تجزیه طلبانه که با کمک های مستقیم دولت های بیگانه اداره می شوند. با مطالعه ی تاریخی و سنتی این گروه ها یک وجه مشترک در آنها محرز و آشکار است و آن اینکه همواره این گروه ها با حمایت مالی و مستقیم کشور های تجاوز گر و برای پیشبرد اهداف منطقه ای آنها تشکیل شده اند و تنها وسیله ای برای باج گیری یا چانه زنی در معادلات قدرت بوده اند . همه این گروه ها در خلا امنیت و رفاه در مناطقی که حقوق اقوام رعایت نمی شود شروع به فعالیت می کنند و با شعار های عوام فریبانه و با تکیه بر امکانات مالی و تبلیغاتی کشورهای تجاوزگر شروع به جذب نیروهای خود می کنند . بسیاری از گروندگان به این گروه ها جوانان پر شور و آرمانگرایی هستند که خواهان حقوق شهروندی و آزادی و برابری هستند که در فضای خفقانی که دولت مرکزی بوجود اورده ، برای مطالبه ی این حقوق راهی جز پیوستن به این گروه ها را نمی دانسته اند . اما سران وابسته و مزدور این گروه ها این جان ها و آرمان های مقدس را گوشت دم توپ می کنند . سرعت بخشیدن به میل گریز از مرکزتوسط این گروه ها و سرکوب و خفقان حکومت مرکزی از داخل ، ناگزیر به خشونت و اسلحه منجر می شود که البته بزرگترین و بیشترین کسانی که در این هنگامه خسارت می بیند مردم همان منطقه خواهند بود و رنج مضاعفی برای آنان خواهد بود . شرایط نا امنیی که بوجود می آید اقتصاد منطقه ای را ضعیف و ضعیف تر می کند و به حکومت سرکوبگر داخلی نیز بهانه می دهد تا هر روز حقوق شهروندی مردم آن منطقه را محدود تر و محدودتر کند . و این دایره ی شوم همانند گردابی منطقه را به قعر خود می برد . اما از طرفی حکومت سرکوبگر آخوندی که با خیزش جدیدی در درون جامعه ی ایران روبروشده که مطالبات آن با اساس و بنیاد آن در تعارض است و موج بیداری آنچنان بزرگ و پیوسته است که با موانعی چون اصلاح طلبی و مماشات نیز نتوانسته اند در آن خللی ایجاد کنند ، در این دو سال گذشته حکومت بارها تا آستانه ی سقوط پیش رفت و همواره با بهره گیری از نیروهای سرکوبگر و جنایتکار سپاه پاسداران به فجیع ترین شکل ممکن مردم معترض را به خاک و خون کشید این سرکوب ها چنان تنفر عمیقی در اذهان عمومی شکل داد که حکومت اندک پایگاه مردمی خود را نیز از دست داد . امروز حکومت تنها با اتکا به درآمد های نفتی و تقویت نیرو های سرکوبگر می تواند به حیات شوم خود ادامه دهد . آخوند ها فهمیده اند برای محافظت خود از سرنگونی ناچارند که سپاه پاسداران را تام و تمام تقویت کنند و این باعث شده تا سپاه به یک لوایاتان (هیولای غیر قابل کنترلی ) تبدیل شود، طوری که عده ای از تحلیل گران خود خامنه ای را نیز تحت سلطه ی سپاه می دانند . سپاه پاسدران امروز تبدیل به یک مافیای عظیم شده است که چون اختاپوسی از ورزش و فرهنگ گرفته تا اقتصاد و امنیت را تحت سیطره ی خود گرفته است . اما نکته ی مهم بدنه سپاه است . که شامل کادر نظامی و سربازان و مرزبانان آن است . که بسیاری از آنان در سال های جنگ با فداکاری و از خودگذشتگی از کیان میهن در برابر تجاوز دشمن دفاع کرده اند . اگر چه آن دست های جنایتکاری که خون جوانان را ریخت نیز از اعضای سپاه پاسدران بوده اند ، اما تفاوتی بزرگ میان جنایت کاران سپاه پاسداران و جان برکفان مرزبان وجود دارد . تفاوتی به اندا زه ی مدافعان حقوق شهروندی اقوام تا گروه های مزدور تروریست . امروز شایسته نیست که کسانی بتوانند با بهره گیری و موج سواری از تنفر عمومی از سپاه پاسداران ما را به حمایت و همدلی با گرو ه تروریستی پژاک بر انگیزانند . ما باید همانگونه که اعمال جنایتکارانه سپاه پاسداران را محکوم می کنیم گروه تروریستی پژاک را هم محکوم نماییم و همانگونه که از مطالبات برابری طلبانه ی جنبش حمایت می کنیم فداکاری های مرزبانان کشور را نیز ارج بنهیم . فراموش نکنیم که موج خیزش های آزادی خواهانه ی ملت های خاور میانه که به بهار عربی از آن یاد می شود ، از خیابان های تهران آغاز شد و شأن و جایگاه خود را از یاد نبریم . پاینده ایران
با ۶۸ امتیاز و ۲۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


امی واینهاوس، خواننده بریتانیایی روز شنبه در ۲۷ سالگی درگذشت. پلیس بریتانیا با تایید خبر مرگ امی واینهاوس اعلام کرد جسد وی در خانه‌اش در شمال لندن پیدا شده و علت مرگ هنوز مشخص و اعلام نشده است. به گزارش رویترز، مرکز مراقبت‌های امدادی لندن اعلام کرده در زمان دریافت پیام کمک، دو آمبولانس به منطقه اعزام شده ولی پس از رسیدن نیروهای امدادی، مشخص شده که ایمی واینهاوس جان سپرده است. این خواننده بریتانیایی در عمر کوتاه خود با مشکل الکل و مواد مخدر دست به گریبان بود و حتی حاشیه‌های زندگی او بر فعالیت‌های او در زمینه موسیقی سایه افکنده بود. امی واینهاوس ماه پیش از توری که برای بازگشت خود به صحنه موسیقی راه انداخته بود، کنار کشید و آن را ناتمام گذاشت. ماه گذشته در جریان کنسرت موسیقی امی واینهاوس در صربست
با ۶۸ امتیاز و ۶۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


دار زدن کودک 8 ساله به دست طالبان
با ۶۷ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


هنوز سخنان تهوع آور عطا خان مهاجرانی از گوش خارج نشده بود که افاضاتی نوین از حاج ابراهیم خان نبوی صادر گشت.سخنانی که گویی در میانش تنها باید به دنبال پاکی و منزه بودن امامشان خامنه ای گشت.سخنانی که جنسش خاص است و تنها از عهده تنی چند بر می آید.آری چندی پیش یکی خامنه ای را فردی دانست که در کارنامه زندگیش فساد اقتصادی ندیده و این کارنامه را پاک دانست امروز دیگری دم می زند که خامنه ای ناچار به برخورد بود و در اصل وی مقصر نبود بلکه این تغییر رویه ای که ملت برگزیدند اشکال داشت . ایشان ابراز داشتند:" در جمهوري اسلامي فردي معتدل تر از آيت الله خامنه اي نمي توان يافت و اگر نظام مجبور به برخورد قدرتمندانه با اپوزيسيون ضدانقلاب شده، به خاطر تندروي هاي اپوزيسيون بوده است" حاج ابراهیم خان پذیرش شما و تیم واپس گرایتان در انتخابات نیازمند یک عامل مهم است و آن عامل نه رهبرتان خامنه ای است و نه مرد بحرانتان هاشمی بلکه مردمی هستند که قدرتمندانه به صحنه آمدند و آن حماسه ها را آفریدند.حاج ابراهیم زیاد مبر که در مقابل این دستان توفنده ایستادن جزایش نابودی مطلق هست حال اگر صلاح می دانید که در آغوش رهبرتان به زباله دانی تاریخ به پیوندید انتخاب با خودتان است. ای کاش الفبایی از سیاست یاد گرفته بودید و می فهمیدید که گفتمان در وضعیت ضعف کنونی نه از روی تملق و تمجید بلکه از روی شناخت فرصت ها باید شکل پذیرد و در غیر اینصورت تنها قلاده ای به گردن افکنده اید و ننگی نام برای خود خریده اید.
با ۶۵ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


برادران قاچاقچی پایه های ولایت خامنه ای هستند و استبداد مذهبی بدون نهادهای «دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی» سپاه پاسداران یک روزه سرنگون می شود و برادران قاچاقچی هم بدون ولی فقیه تِکِه پاره می شوند. احمدی نژاد هم این را می داند، رفسنجانی و خاتمی هم این را می دانستند و می دانند. تفاوت احمدی نژاد با دو نفر دیگر به خود او بر نمی گردد. این شرایط بحرانی کنونی است که چالشهای درون ولایت خامنه ای را این چنین تشدید و خصومت آمیز کرده است. انتخاب احمدی نژاد توسط خامنه ای به منظور پیشبرد سیاست یک دست سازی و حرکت قطار بی دنده و ترمز بود. بحران غیرقانونی کنونی به این سیاست مُهر باطل شد زده است. سید علی و برادران قاچاقچی اش مُنفَرد تر از همیشه با سرکوبی، امنیت سلطنت مطلقه را پاسداری می کنند. در درون هِرَم قدرت هرکَس ساز خودش را کُوک می کند و برای سهم خواهی به رُقبا شلیک می کند. گرچه اتوریته خامنه ای با قیامهای مردم درهم شکسته شده، اما او هنوز قادر است برادران قاچاقچی را به طور غالب پشت سر خود نگهدارد. مقاومت و جنبش توده های مردم همراه با تحریم سیاسی، اقتصادی و تسلیحاتی رژیم، می تواند شِکاف درون حکومت را به چند پارگی برادران قاچاقچی تبدیل کند و این پایان رژیم ولایت فقیه است.
با ۶۵ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اما تحقیقات در مورد انگیزه قتل ها ادامه دارد . کشتارها در ارتباط با مرکز اردوی جوانان حزب حاکم (حزب کارگر) است . که نخست وزیر طبق قرار از پیش تعیین شده قصد داشت در این مرکز سخنرانی کند .
با ۶۴ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آقای نبوی که منو متهم میکنی‌ چون نمی‌خوام رای بدم پس می‌خوام برم سراغ خشونت، اینو بدون من فقط قصدم اینه که از مسالمت آمیز‌ترین ترین راه و بی‌ خشونت‌ترین راه قدرتمو به رخ بکشم.من رای نمیدم چون هنوز انتخابات رو تنها راه حل برای دستیابی به خواسته هام میبینم, ولی‌ نه با شرکت کردن بلکه با تحریم کردن.من رای نمیدم چون می‌خوام بگم یک رای دارم و همون رو از نظام کثیف جمهوری اسلامی دریغ می‌کنم، من رای نمیدم چون می‌خوام بگم منو امثال من چند نفر هستیم در مقابل تو و بیت استبداد. من رای نمیدم چون می‌خوام بگم ملعبه دست تو و چارتا اصلاحات چی‌ (مصلحت چی‌ بیشتربهتون میاد) مثل کدیور نیستم. من رای نمیدم چون می‌خوام بگم حساب یکی‌ مثل کروبی و موسوی رو از شما مصلحت چی‌‌ها جدا کردم. من برای همهٔ این چیز‌ها یک راه بیشتر ندارم، اونم اینکه رای ندم که نمیدم.
با ۶۴ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ساعاتي پيش فردي كه گفته مي‌شود يكي از متخصصان مرتبط با سازمان انرژي‌ هسته‌يي كشور بوده است، به ضرب گلوله فرد يا افرادي ناشناس در تهران به قتل رسيد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پي وقوع اين حادثه بازپرس كشيك قتل پايتخت در صحنه جنايت حضور يافت و تحقيقات خود را آغاز كرد. بر اساس گزارشات اعلام شده اين شخص دكتراي فيزيك داشته و استاد دانشگاه بوده است.
با ۶۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کلاریس‌ هرن اشمیت زبان‌شناس فرانسوی معتقد است در دوره امپراطوری هخامنشیان در کارها و امور اداری از چندین زبان از جمله فارسی باستان ، اکدی ، عبری و عیلامی و حتی یونانی استفاده می‌شد.
با ۶۳ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


پزشکی قانونی می گوید نزدیک به یک درصد مردم ایران هر سال به خاطر نزاع و ضرب و شتم به مراجع انتظامی و قضایی می روند که نتیجه آن مرگ بیش از ۱۱۰۰ نفر در هر سال است به گزارش خبرآنلاین ، سازمان پزشکی قانونی می گوید در دهه هشتاد (۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰) بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر بر اثر اصابت سلاح سرد، مرده اند. آمار این سازمان نشان می دهد سالانه بیش از یکهزار و ۱۰۰ مرگ به همین طریق از دنیا رفته اند. بیشترین آمار ده سال گذشته در سال ۱۳۸۴ با یکهزار و ۱۹۶ نفر ثبت شد و کمترین آمار هم در سال ۱۳۸۰ با ۹۷۷ نفر ثبت شده است. بر اساس مستندات پزشکی قانونی، در سال گذشته یکهزار و ۹۳ نفر با سلاح سرد جان خود را از دست دادند و این رقم در مقایسه با ۹۷۶ نفری که در سال ۱۳۸۸ کشته شدند، ۱۲ درصد رشد را نشان می دهد. ۱۶۰۰ نفر هر روز در کشور دعوا می کنند !...
با ۴۵ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آخوند مهدوی کنی، رئیس خبرگان ارتجاع و گرداننده تشکل آخوندی جامعه روحانیت تهران، با ابراز نگرانی از موقعیت دیکتاتوری آخوندی گفت: امروز در زمانی قرار گرفته‌ایم که دشمنان خارجی و دشمنانی از داخل، انقلاب اسلامی ما را تهدید می‌کنند. به گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران ۳۱ تیر، آخوند مهدوی کنی که در جمع تشکل تحت ریاست خود، سخنرانی می کرد، با ابراز نگرانی از تشدید بحران درمان ناپذیر در باند غالب نظام، گفت: «دشمنان ما در این ۳۰ سال زمانی به ما هجوم می‌آورند که اختلافات ما در داخل کشور زیاد می‌شود ، هر زمان که میان مسئولان، علما، دولت، مجلس اختلافات زیاد شد، دشمنان هوس اقسام حملات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... را به ما پیدا می‌کنند.. رئیس خبرگان ارتجاع برخی از افراد این باند را که جلسه جداگانه یی برگزار کردند، مورد خطاب قرار داد و گفت: من تعجب می‌کنم در آن اعلامیه گفته شد که دو تن از علمای بزرگوار که مورد احترام همه ما هستند از آنها دعوت کرده‌اند و در جلسه‌ای بر خلاف این مسیر تشکیل جلسه داده‌اند، بنابراین به آن عزیزان پیغام می‌دهم که این کارها را نکنید خوب نیست. این کارها بر خلاف مصلحت انقلاب است، زیرا با دعوای ما دشمنان برنده میدان خواهند شد. وی در بخش دیگری از اظهارات خود، به نفرت و انزجار مردم از آخوندهای جنایتکار پرداخت وگفت: اخیرا نیز مشاهده کردیم که چند تن از روحانی‌های عزیزی که اقدام به نهی از منکر کرده بودند در راه اسلام کتک خوردند...
با ۳۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته