-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 5 مرداد 90

 

سلام،

چهارشنبه 5 مرداد 90، 27 جولای 2011 میلای

در مورد 14 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه صدیقه مرادی از زندانیان سیاسی دهه 60 در 51 سالگی دوباره دستگیر شده و در 209 اوین بسر می برد. خبرهای رسیده حاکی است که وزارت اطلاعات فشارهای زیادی را روی او می آورد برای اعترافات تلویزیونی و دچار خونریزی معده و درد کمر هم هست.

نکته دوم اینکه آقای دکتر علی خزعلی که دوباره دستگیر شده، ظاهراً در 209 اوین 8 روز است که دست به اعتصاب غذا زده.

نکته سوم اینکه معلمین حق التدریس فنی و حرفه ای که بین 3 تا 12 سال سابقه کار دارند، روز گذشته جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع داشتند و خواهان اعمال قانون استخدام رسمی شده بودند. ظاهراً این معلمین بعد از اینکه فنی حرفه ای به وزارت علوم منتقل شده مثل عروسک زیور و کشور به دو وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت علوم دست به دست شدند.

نکته چهارم اینکه کارگران نساجی قایمشهر دیروز جلوی استانداری تجمع داشتند، معوقه خودشان را مطالبه می کردند. هفته گذشته معاون استانداری مازنداران قول داده بود که به کارشان رسیدگی می کند ولی خبری نشد.

نکته پنجم اینکه آقای حاج محمد تقی برخوردار از کارآفرینان صنعتی بزرگ ایران و پدر صنایع خانگی ایران در سن 87 سالگی در تهران درگذشت. او که از بنیانگذران بیش از 50 کارخانه بزرگ کشور بود و از بنیانگذران مدرسه مدیریت هاروارد هم به همراه لاجوردی ها بود، یکی از چهره های ارزنده کارآفرین و صنعت ساز ایران محسوب می شد که اموالش با انقلاب اسلامی مصادره شده بود. معروف است که او بسیار هم مورد علاقه کارگران و پرسنل در سطوح مختلف کارخانجات بود.

نکته ششم اینکه خبرگزاری فارس دیروز نوشت که داریوش رضایی نژاد که دیروز در تهران ترور شد ازجمله محققانی بود که در چند ماه اخیر در ساخت کلید های قطع و وصل الکتریکی متمرکز شده بود و به طور حتم چنین فعالیتی با توجه به کاربرد کلیدهای فوق در فعال کردن چاشنی سلاحهای هسته ای و موشکی، موجب قرار گرفتن رضایی در لیست ترورهای اطلاعاتی غرب شده بود. چند ساعت بعد خبرگزاری فارس این جمله را از روی سایتش برداشت. اگر این خبر درست باشد، معمای ترور آقای رضایی نژاد به این ترتیب حل می شود.

نکته هفتم اینکه ژنرال مارتین دمپسی نامزد ریاست ستاد ارتش امریکا در روز گذشته در جلسه پرسش و پاسخی که در سنای آمریکا داشت اعلام کرد که ایران بزرگترین خطر برای صلح جهان و ثبات خاورمیانه است. او گفت احتمال اشتباه محاسباتی جدی ایران در برایر آمریکا و نیروهای این کشور در عراق زیاد است و ایران دنبال آن است که در جنوب عراق یک مدلی مثل بیروت درست بکند که نیروهای شیعه طرافدارش و ترور غیره، آنها را وادار به فرار بکند.

نکته هشتم اینکه دیروز در جلسه مجلس شورای اسلامی در خصوص عوامل نا امنی اجتماعی که در ایران به شدت افزایش پیدا کرده، مسایلی مثل قتل، تجاوز، تجاوزهای گروهی، آدم ربایی و غیره. مسوولین انتظامی و قضایی کشور حرفهای جالبی زدند. فرمانده پلیس آقای احمدی مقدم گفته حضور نیروهای بیگانه در منطقه از عوامل نا امنی اجتماعی در ایران است. وزیر کشور آقای نجار، توطئه دشمنان را از عوامل نا امنی اجتماعی دانسته و البته مواردی مثل فمینیسم و شیطان پرستی هم اضافه کرده. آقای مرتضی بختیاری وزیر دادگستری صحبت از بیگانگان پشت پرده کرده. همه این آقایون هم صحبت از اینکه رسانه ها خبر را بزرگ می کنند و نباید خبر بدهند و اینها کردند. به طور خلاصه برآورد این آقایون مسوولین کشوری این است که مثل آقای خامنه ای رئیس کل آنها همه فرافکنی کردند و یک دشمن و بیگانه را عامل نا امنی اجتماعی دانستند چاقو کشی در خیابان و تجاوز و آدمکشی و یکی هم رسانه هایی که این خبرها را می دهند و لابد نباید بدهند. هیچ کدام این آقایان به مسایل اصلی مثل فساد دستگاه اننتظامی و پلیس کشور، بی عرضه گی پلیس، فساد دستگاه قضایی، مشکلات قانونی، بیکاری که علت العلل بسیاری از نابسامانی هاست، فساد حاکمین، حکومتی که خودش در زندانها تجاوز می کند و اراذل و اوباش را به خدمت می گیرد برای برخورد با مردم، سقوط اخلاقی جامعه به دلیل حاکمیت دینی و دهها مورد بنیادی دیگر نکردند.

نکته نهم اینکه جهان نیوز نوشته که آقای خاتمی می خواسته برای دیدن فرزندانش از کشور بیرون برود و در ایرلند هم سخنرانی کند اما ممنوع الخروج بوده. آقای محمد رضا خاتمی این خبر را تکذیب کرد و گفت که اصلاً آقای خاتمی قصد مسافرت نداشته. گفته می شود که ممنوع الخروجی رسمی ندارد آقای خاتمی ولی وقتی که می خواهد مسافرت کند به او تلفن می زنند و می گویند که بهتر است که شما فرودگاه نروید.

نکته دهم اینکه آقای احمدی نژاد اعلام کرده که خوب است که پنج شنبه ها همه مقاطع تحصیلی تعطیل شوند. تعطیلی در کشور کم داریم و روزی باشد که خانواده دور هم جمع شوند. سایتهای مخالف هم البته نوشتند که این حرف احمدی نژاد هم از مواردی است که مخالف نظر آقای خامنه ای است و مخصوصاً این حرفها را زده که مخالف آقای خامنه ای حرف زده باشد.

نکته یازدهم اینکه بنیاد دعبل خزاعی شاعر عرب که مداح بیت پیامبر هم بوده در ایران تشکیل شده. عنوان پیشکوست مداحی حتماً اسم این شاعر را گذاشتند. 12 هزار نفر تا حالا در آن عضو شدند، 3 هزار نفر تا حالا تحت پوشش بیمه قرا گرفتند، 400 نفر مستمری بگیر شدند و در واقع یک وزارت مداح ها هم درست شده. رهبری هم در آن نماینده دارد منتها معلوم نیست که بودجه یک همچین تشکیلات عرض و طویلی از کجا می آید لابد از بیت رهبری.

نکته دوازدهم اینکه فازهای پارس جنوبی به گزارش خبر آنلاین تا 80 ماه دیگر یعنی تا 7 سال دیگر هیچ کدام امیدی نیست که راه بیافتند و افت فشار شدید در همین فازهای موجود هم که راه اندازی شده تولید گاز کشور را پایین آورده در شرایطی که قطر احتمالاً در 2-3 سال آینده تولیدش به بیش از 2 برابر وضع فعلی افزایش پیدا خواهد کرد که همین الان هم یک سوم بیش از تولید ایران از حوزه مشترک است.

نکته سیزدهم اینکه آقای رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء که قرار بود به عنوان وزیر نفت معرفی شود و در واقع گوشت را بدهند دست گربه، ظاهراً شرط و شروطی هم گذاشته برای این کار از جمله اینکه معاونین را خودش تعیین کند، حاضرنیست آقای علی آبادی را به عنوان قائم مقام بگذارد و گویا سر این یک مقداری با احمدی نژاد حرفشان شده و دیروز قرار بود نامه معرفی او نوشته شود که به تاخیر افتاده. البته احتمالاً چند نفر دیگر از دور و بری های آقای احمدی نژاد را دستگیر می کنند و به این شروط هم آقای احمدی نژاد تن خواهد داد.

اما بحث آخر ما راجع به تجربه کشورهای دیگر بود که دیروز صحبت کردیم از نقش قهرمانان، چهره های سرشناس، هنرمندان، ورزشکاران بخصوص مسابقات ورزشی مثل فوتبال. مثالی که زدیم در کشوری مثل ساحل عاج بود که گفتیم که کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحل عاج آقای دی دیه دروگبا که عضو تیم چلسی انگلیس هم بود کاری کرد که 5 سال جنگ داخلی که بین شمال و جنوب درگرفته بود با عضو کردن بازیکنان شمال در تیم ملی در جام جهانی 2006 در واقع در سال 2007 به صلح رسید. اما کار دیگر خوب آقای دروگبا این بود که در جام ملتهای آفریقا بازی با ماداگاسکار را فشار آورد که در شهر بوآکه در شمال برگزار شود. با این کار درواقع اتحاد شمال و جنوب و کشور برقرار شد، 5-0 آن بازی را بردند، گل آخر را هم خود دروگبا زد و همه مردم شادی می کردند و گریه می کردند و به قول یکی از یکی از روزنامه های ساحل عاج نوشت که 5 گل برای 5 سال جنگ. اگر بخواهم من معادلی پیدا کنم شاید بتوانم قبل از انقلاب از شادروان غلامرضا تختی یاد بکنم که در زلزله بویین زهرا به عنوان یک چهره ملی جلو افتاد برای دریافت کمک و تبدیل به حرکتی شد که بسیاری از نیروهای سیاسی و احتماعی هم از تختی پشتیبانی کردند. بعد از انقلاب هم در همین جنبش سبز شاید بهترین مثال هم از همین آقای شجریان بیاورم که با حرف اینکه من هم جزو خس و خاشاک هستم و بعد هم گفت که صدای من از صدا وسیما پخش نشود توانست که مقدار زیادی حرکت ایجاد  کند بخصوص اینکه ماه رمضان در پیش است و ربنای ایشان تبدیل به یک مبارزه ملی شده. قهرمانان دیگر هم هستند که خودتان بهتر پیدا می کنید.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته