-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۱۰, جمعه

Lastest News from Shahrgon for 07/01/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



مسافت برد موشکی ایران تا ۲ هزار کیلومتر است و این به معنای عدم توانایی برای افزایش برد موشک ها نیست بلکه بیش از این برد را برای ساخت موشک هایمان احتیاج نداریم.

وی با بیان اینکه فاصله اسرائیل با ایران بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که می توان آن را از سمت دامغان و سمنان مورد اصابت موشک هایمان قرار دهیم، گفت: آمریکا نیز زحمت ما را کم کرده است زیرا پایگاههایش از ۱۲۰ کیلومتر تا ۷۰۰ کیلومتر در اطراف ایران وجود دارد و با همین موشک‌ها می توان همه اهداف آمریکایی در منطقه را مورد اصابت قرار داد.

حاجی زاده در ادامه در خصوص تهدید اروپا نیز گفت: همان طور که گفته ام برد موشک های ما ۲ هزار کیلومتر است ضمن اینکه بیشترین دشمن‌های فرامنطقه‌ای ما آمریکا و اسرائیل هستند و ما احساس تهدیدی از ناحیه کشورهای دیگر نمی‌کنیم، بنابراین برد موشک هایمان را بر اساس اهداف آمریکایی در منطقه و اسرائیل طراحی کرده‌ایم .

[سوک]

 


 


این نوجوان كه والدین او علاقه‌ای به فاش شدن نامش ندارند، یكی از 440 علاقه‌مندی است كه برای سفر به فضا نام نویسی كرده و در آخرین مراحل تست بدنی برای انجام سفر به سر می‌برند.

اما به گفته «مایكل برودهورست» رییس شركت «ویرجین گلكتیك»: این نوجوان كانادایی در سن 16 سالگی اقدام به نام نویسی كرده و در سن 18 سالگی مسافرت فضایی خود را انجام خواهد داد زیرا طبق قوانین شركت، افراد زیر 18 سال حق مسافرت‌های فضایی ندارند.

مدیر فروش این شركت خاطر نشان كرد تاكنون 23 كانادایی شامل 17 مرد و شش زن برای سفر نام نویسی كرده اند كه هزینه‌ای 200 هزار دلاری برای هر نفر داشته است.

پیش از این نوجوان كانادایی،‌ یك فضا نورد روس به نام « جرمن تیتوف» در سال 1961 و در سن 25 سالگی به فضا پرواز كرد كه به عنوان جوانترین فضانورد جهان شناخته شد.

[آریا]


 


یک شهروند بوشهری که برای تحویل جسد پدرش به سردخانه بوشهر مراجعه کرده‌بود، به وی اعلام كردند كه تخت‌های موجود در سردخانه تكمیل بوده و باید جسد را در كف آن قرار دهند.  این شهروند كه بسیار از این وضعیت متأثر بود با اشاره به وضع بسیار نامطلوب سردخانه بوشهر به "سوك" گفت: وقتی متصدی سردخانه با پافشاری و اعتراضات ما مواجه شد اعلام كرد كه می توانید جای جسد پدرتان را با یكی از اجسادی كه بر روی تخت قرار دارند عوض كنید!

وی ادامه داد: بنده به متصدی مربوطه گفتم چه فرقی بین جسد پدر ما با سایر فوت شدگان وجود دارد كه ما دست به چنین كاری بزنیم و به همین دلیل با قراردادن جسد در كف سردخانه موافقت كردم.  زمانی كه نسبت به وضع نامطلوب سردخانه بوشهر اعتراض كردم، متصدی مربوطه اظهار داشت: متأسفانه برخی اجساد مجهول الهویه بیش از چند ماه در این محل نگهداری شده و حكم تدفین برای آن ها صادر نمی شود و به همین دلیل گاهاً بوهای بسیار نامطبوعی توسط این اجساد در فضا پراكنده می شود. 

شهروند دیگری كه پس از اعتراضات فراوان موفق به تحویل جسد به مسئولین سردخانه شد به خبرنگار سوک گفت: متأسفانه آن ها پس از پذیرفتن جسد، آن را با یكی دیگر از اجساد و به طور مشترك در یك سردخانه كشویی قرار داده و ما نیز جز پذیرفتن این موضوع چاره ای نداشتیم. 

نبود كاور مناسب برای اجساد

از نكات تأسف بار سردخانه بوشهر نبود كاور مناسب برای اجسادی بود كه به این سردخانه تحویل می شدند به طوری كه با تحویل این جسد، كاوری كه در اختیار همراهان قرار گرفت برای آن كوچك بوده و جسد در درون آن جای نمی گرفت. زمانی كه همراهان این جسد به متصدیان مربوطه نسبت به این موضوع اعتراض كردند، به آنان اعلام شد: تمامی كاورهایی كه از تهران برای بوشهر ارسال شده همگی كوچك بوده و ما مقصر نیستیم!

این در حالی است كه مسئولین سردخانه از همان ابتدای پذیرفتن اجساد، تمامی هزینه‌ها از جمله هزینه كاور را از همراهان دریافت می كنند.

نكته‌ای كه بسیار ناراحت كننده و البته تأسف بار بود عدم جای گیری این جسد در داخل كاور بود كه نهایتاً خانواده وی از گذاشتن سر جسد در داخل كاور خودداری كرده و آن را در كف سردخانه رها كردند.

 [سوک]


 


«منیره .خ»، زن جوان كاشمری با تشریح جزئیات حادثه تجاوز دسته جمعی تعدادی از اراذل و اوباش منطقه كاشمر به وی، به نسیم گفت: شوهر من اعتیاد دارد و چند سالی است كه من و دو فرزندم را به حال خود رها كرده‌ است.  مدتی است كه با مرد سالم و متشخصی آشنا شده‌ام و بخاطر كمك‌هایی كه به من می‌كرد به او اعتماد كردم.  در تاریخ دوم اردیبهشت ماه امسال به همراه این مرد و در حال بازگشت از محل كار به خانه بودیم. محل كار من مشرف به روستای قوژد است.  در حالی ‌كه در بین راه توقف كرده بودیم و در حال صحبت بودیم، صدای چند موتور سوار را شنیدیم كه در اطراف ماشین توقف كردند.

این زن قربانی تجاوز اضافه كرد: با التماس و گریه از او خواستم كه به من كمك كند.  او پس از آنكه مرا شناخت، با چاقو، دوستانش را تهدید كرد و مرا سوار یك نیسان كرد و به خانه‌ای برد كه دو زن در آنجا بودند و آنها به من لباس و غذا دادند و بعد از كمی استراحت، و به دلیل اوضاع جسمی بدی كه داشتم به بیمارستان رفتم.  مسئولان بیمارستان به دلیل وخیم بودن حال من، علت آن را پرسیدند كه پس از صحبتهای من، آنها مسئولان نیروی انتظامی را در جریان قرار دادند و هم اكنون نیز پرونده در دادسرا در جریان است.

[آینده]

 


 


با توجه به کمپین آزادی زندانیان سیاسی در ایران که تظاهرات در ۴۶ شهر در کانادا ، آمریکا و اروپا امروز وجود دارد."

وی افزود: "شنیدن سرکوب‌های وحشیانه و اعدام‌های مخفی در ایران ما را به حیرت واداشته است. ما درک می کنیم که دولت اسلامی در ایران هر گونه مخالفت، و یا هر تمرین آزادی بیان را تحمل نمی کنند. ظاهرا ، در برخی از زندان‌ها ، زندانیان حتی مجبور به تماشای اعدام شده اند. این کاملا غیر قابل قبول است. "

"بیش از هر زمان دیگر زندانیان سیاسی در ایران نیاز به حمایت ما دارند. رژیم ایران سعی‌ در خاموش کردن صدای آنان دارد. امروز صدای آنان در سراسر جهان پخش خواهد شد"

http://www.nsgeu.ca/index.cfm

[رادیو پیام]


 


در همین رابطه خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرده تغییرات در قانون اساسی این کشور محور اصلی این کنفرانس که در دهم ژوئیه برگزار می‌شود، خواهد بود.

خبرگزاری دولتی سوریه با اشاره به این که این نشست با هدف بحث و بررسی درباره راهکارهای ساخت جامعه‌ای دمکراتیک و متشکل از احزاب مختلف خواهد بود، افزود که شرکت در این نشست برای تمامی گروههای سوری آزاد است .

این خبر درحالی انتشار یافته که امروز ( ۲۷ ژوئن) حدود یکصد و پنجاه مخالف دولت بشار اسد در نشستی با هدف بررسی راههای گذر صلح آمیز به سوی دمکراسی در دمشق، پایتخت سوریه، تشکیل جلسه داده‌اند.

[بی. بی. سی]


 


به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه، روز دوشنبه و در صدمین روز از آغاز عملیات ناتو در لیبی اعلام کرد که حکم بازداشت معمر قذافی، سیف‌الاسلام و عبدالله السنوسی، رئیس اداره اطلاعات و امنیت لیبی، به اتهام سرکوب و کشتار معترضان، از سوی این دادگاه صادر شده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که لوئیس مورِنو اوکامپو، دادستان کل دیوان کیفری لاهه، بیش از یک ماه پیش از این، از این دادگاه خواست تا حکم بازداشت این سه تن را صادر کند.

آقای مورِنو اوکامپو روز یکشنبه در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنایات امروز همچنان در لیبی ادامه دارد. برای توقف این جنایات و حمایت از شهروندان لیبی، قذافی باید دستگیر شود.»

در خواست دادستان کل دادگاه کیفری لاهه به دنبال آن صورت گرفت که هفتم اسفندماه، شورای امنیت سازمان ملل به موجب قطعنامه‌ای، دارایی‌های رهبر لیبی، اعضای خانواده و نزدیکانش را مسدود و حکم ممنوعیت سفر برای آنان صادر کردند.

پس از آن و در ۲۶ اردیبهشت‌ماه، آقای مورِنو اوکامپو، به طور رسمی از دادگاه کیفری لاهه درخواست کرد که علیه معمر و سیف‌الاسلام قذافی و همچنین عبدالله السنوسی، باجناق معمر قذافی، حکم بازداشت صادر شود.

دادستان کل دادگاه کیفری لاهه در اظهارنامه خود در این خصوص آورده است که آقای قذافی شخصا در برنامه‌ریزی و اجرای «سرکوب گسترده و سیستماتیک شهروندان، تظاهرات کنندگان و به ویژه مخالفان» دست داشته است.

وی افزوده است که برنامه‌های قذافی در این زمینه از طریق حلقه داخلی وی، یعنی سیف الاسلام و عبدالله السنوسی که به گفته آقای مورِنو اوکامپو، «دست راست» آقای قذافی به شمار می‌رود، به اجرا در آمده است.

صدور حکم بازداشت برای رهبر لیبی و دو تن از نزدیکانش به اتهام سرکوب و کشتار شهروندان و مخالفان در حالی صادر شده که اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه اعلام کرد که تا زمانی که معمر قذافی قدرت را در لیبی در دست دارد، راه حلی برای بحران لیبی وجود نخواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در لیبی، بهمن‌ماه سال ۸۹، هزاران نفر در این کشور جان باخته‌اند و حدود حدود ۶۵۰ هزار نفر نیز لیبی را ترک کرده‌اند.

[رادیو فردا]


 


به نوشته پایگاه اطلاع رسانی رهبر ایران، آقای خامنه ای دوشنبه ۶ تیر (۲۷ ژوئن) در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضاییه اظهار داشت: "متهم شدن به معنای مجرم بودن نیست؛ بنابراین هیچ‎کس در قوه قضاییه و در خارج از این قوه و در رسانه ها حق ندارد تا زمانی که جرمی ثابت نشده، آن را رسانه ای کند."

اظهارات آیت الله خامنه ای در شرایطی عنوان می شود که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، از زمان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴، در چندین مورد تهدید به افشای اسامی "مفسدان اقتصادی" کرده و طرفداران وی هر از گاه قوه قضاییه را به خاط اعلام نکردن این اسامی مورد انتقاد قرار داده اند.

در اواسط فروردین، رئیس جمهوری در نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود در سال ۱۳۹۰ خبر از ارسال نامه ای به صادق لاریجانی در معرفی ۲۵۰ نفر از متخلفان اقتصادی داد و افزود که دولت منتظر "رسیدگی رئیس قوه قضاییه" در این زمینه است.

با این حال حدود یک ماه بعد، مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت رسیدگی به اتهامات ۲۵۰ "مفسد اقتصادی" گفت که "در پرونده این ۲۵۰ نفر چیزی به نام مفسد اقتصادی موجود نیست".

رهبر ایران امروز با ذکر اینکه "در شرع فقط در مواردی خیلی خاص، اجازه انتشار مجازات یا علنی شدن مشخصات شخص مجازات شونده داده‌شده" افزود: "حتی در مواردی که جرم در دادگاه نیز اثبات می شود، نباید نام فرد مجرم علنی و رسانه‌ای شود، زیرا خانواده وی تحت فشار قرار می گیرند و دچار مشکل می شوند."

این اظهارات در شرایطی بیان شده که در هفته های اخیر، رسانه های محافظه کار منتقد دولت افشاگری هایی را علیه تعدادی از افراد نزدیک به دولت منتشر کرده اند که دستگیر شده یا دارای پرونده های قضایی هستند.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، اسامی و تصاویر ده ها نفر از دستگیر شدگان اعتراضات انتخاباتی، پیش از صدور حکم قضایی برای آنها توسط قوه قضائیه و رادیو – تلویزیون حکومتی ایران، که روسای هر دو منصوب رهبر ایران هستند، اعلام و منتشر شد.

 

انتقاد از "زیر سوال بردن آمارها"

رهبر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنرانی امروز خود "هرگونه اقدام یا القای تشکیک برای زیر سؤال بردن فعالیت ها، گزارش ها و آمارهای مسئولان عالی سه قوه به‎ویژه قوه قضاییه" را "نادرست، ضداعتماد عمومی و خلاف مصالح کشور" دانسته است.

آیت الله خامنه ای با اذعان به "احتمال اشتباه در برخی گزارش ها یا آمارها" اظهار داشته: " نباید با تعمیم این موضوع و القای شبهه، اعتماد مردم را از بین برد. "

تردید در گزارش های منتشر شده از طرف نهادهای مختلف حکومتی، در سال های اخیر در محافل سیاسی و مطبوعاتی ایران رایج بوده است.

اگرچه رهبر ایران، انتقاد خود از تشکیک در گزارش های نهادهای حکومتی را با تاکیدی ویژه بر گزارش های قوه قضاییه انجام داده، اما به نظر می رسد که این تشکیک در گذشته عمدتا متوجه آمار و گزارش های قوه مجریه بوده است.

منتقدان آقای احمدی نژاد در ایران و به ویژه نمایندگان منتقد مجلس، تاکنون بارها وی و همکارانش را به انتشار ارقام و ادعاهای نادرست در مورد دستاوردهای دولت، به ویژه در زمینه اقتصادی، متهم کرده اند.

[بی. بی. سی]


 


به گزارش کلمه ،سه زندانی سیاسی کرد النور خضری ،کامران شیخی و سید ابراهیم سیدی در اعتراض به شرایط نگهداری شان و این که در میان زندانیان عادی با جرایمی همچون تجاوز به عنف، قتل و قاچاق مواد مخدر دارند از ۲۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند.اما مسوولان زندان به خواسته اصلی آنان که همان انتقال به بند زندانیان سیاسی است بی توجهی نشان می دهند.این سه نفر همچنین بیش از دو سال است که در شرایط بلاتکلیفی نگه داری می شوند و خواهان رسیدگی هرچه سریع تر به پرونده خود هستند

سه زندانی سیاسی کرد به نامهای النور خضری ،کامران شیخی و سید ابراهیم سیدی که پیش از این در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می شدند، در حالی به صورت غیر قانونی به زندان رجایی شهر منتقل شدند که حتی حقوق اولیه آنان نیز رعایت نمی شود.

آنها به مدت ۵۰ روز در بند قرنطینه زندان رجایی شهر نگهداری شدند، جایی با امکانات بسیار نامناسب بهداشتی و رفاهی که معمولا زندانیان در ابتدای ورودشان به زندان به مدت یک روز در آن به سر می برند . پس از آن هم به جای آنکه این زندانیان به بند زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر منتقل شوند به اندرزگاه ۶ زندان رجایی شهر فرستاده شدند.

رمضان احمد کمال، داود عبداللهی و رمضان سعیدی از دیگر زندانیان سیاسی کرد هستند که تاکنون به بند زندانیان سیاسی در رجایی شهر منتقل نشده و با زندانیان عادی نگه داری می شوند.

این در حالی است که طبق اصل تفکیک جرایم این زندانیان باید درمیان زندانیان سیاسی که جرایمی مشابه دارند نگهداری شوند.

این سه زندانی خواستار آن هستند که هر چه زودتر به بند زندانیان سیاسی منتقل شوند و در غیر این صورت به صورت نامحدود به اعتصاب غذایشان ادامه می دهند.

[چکیده]


 


وی در پاسخ به اين سئوال که موضع شما در خصوص برخی اخباری که درباره اطرافيانتان گفته می شود چيست؟ اظهار داشت: موضع ما همچنان سکوت است اما اگر بخواهند همکارانم را در کابينه به بهانه های گوناگون متهم کنند به وظيفه قانونی ام عمل می کنم .

وی گفت: اتهامات فراوانی زده شده است و اشکالاتی در دستگيری ها وجود داشت که مطالبی را به رئيس قوه قضاييه اعلام کردم.

وی با اشاره به اينکه هرروز با شايعات مواجهيم گفت: اينها در کار دولت و کشور اثر می گذارد. مردم و نيز همکارانم در دولت در اين باره مرتب از من سئوال می کنند که چه بايد کرد؟

احمدی نژاد گفت: از نظر ما مجموعه اين حرکات ، کاری سياسی برای فشار به دولت است و اخيراً هم مباحث جديدی مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد : کابينه خط قرمزی است که اگر به آن دست اندازی کنند بايد وظيفه قانونی خود را انجام دهم زيرا کشور آسيب خواهد ديد.

احمدی نژاد تاکید کرد: تاکنون سکوت کرده‌ام و از اين پس نيز بنايمان بر سکوت است اما اگر نقطه‌ای ببينيم که بخواهد به کشور آسيب وارد شود، موظفم کارها و مسائل را با مردم در ميان بگذارم و وظايف قانونی خود را انجام دهم که اميدوارم کار به آنجا نرسد.

وی ادامه داد: نيازمند نوسازی سازمانی هستيم که بخشی از آن از طريق همين ادغام ها صورت می گيرد.

احمدی نژاد افزود: هدفمند کردن يارانه ها نيز به خوبی پيش می رود و در بخش مديريت مصرف هم کارهای خوبی شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تعامل دولت و مجلس در موضوع ادغام وزارتخانه ها گفت: حجم دولت بايد کوچک شود و ما به سازمان دهی جديدی در اين باره نياز داريم زيرا شرايط و حوزه مسئوليت و اختيارات دولت نسبت به ۵۰ سال قبل بسيار تغيير کرده است.

يک معاون و دو مشاور وزير صنايع استعفا کردند

در گزارش دیگری از خبرگزاری مهر آمده‌است: معاون پارلمانی و امور استانها و دو مشاور وزارت صنايع و معادن از سمتهای خود استعفا کردند.

ايرج نديمی معاون پارلمانی و امور استانهای وزارت صنايع و معادن برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از اين سمت استعفا کرد که بلافاصله با موافقت مهدی غضنفری سرپرست وزارت صنايع و معادن مواجه شد.

در همين حال، در پی استعفای محمود ابطحی و رجبعلی صادقی از مشاورت وزارت صنايع و معادن، غضنفری با اين دو استعفا هم موافقت کرده است.

در روزهای گذشته نيز حسين طلا، مديرعامل دخانيات ايران برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا کرد که مورد موافقت غضنفری قرار گرفت.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به shahrgon-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به shahrgon@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته