-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

Latest Posts from Tehran Review for 08/29/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



Iran has withdrawn assets from European banks in an attempt to evade international sanctions over the Islamic state’s disputed nuclear programme, a senior Iranian official said on Friday.

The United States, United Nations and the European Union have imposed a series of new restrictions on Iran earlier this year over its nuclear enrichment activities, which the West fears could lead it to make a bomb. Iran says it needs nuclear technology to generate power.

“Assets of Iranian banks have been withdrawn from European banks … Iran’s Central Bank … was prepared for any such scenarios since six months ago,” Mahmoud Bahmani, head of the Central Bank of Iran, told the semi-official Fars news agency.

He gave no details on where the funds might be heading or exactly when the transfers had been made.

US President Barack Obama on July 1 signed a law imposing tough new sanctions on Iran’s banking and energy sectors.

Analysts say Switzerland, home to more offshore wealth than any other country, could be a possible destination for Iran’s foreign assets. Other possible destinations include banks in Asia and the Middle East.

There are few figures available on the size of Iranian overseas holdings but moving them would have major implications for financial markets.

Earlier this month, Bahmani said Iran had increased its foreign currency reserves by $9 billion by selling gold and through foreign exchange transactions. However, he did not disclose the total amount of Iran’s reserves, nor did Bahmani specify how much gold was sold or over what time period.

Iran has warned it would stop trading with countries that imposed restrictions on its assets abroad in the face of tightening international sanctions.

The fourth round of UN resolution calls for measures against new Iranian banks abroad if a connection to the nuclear or missile programmes is suspected, as well as vigilance over transactions with any Iranian bank, including the central bank.

The country’s hardline authorities say sanctions have no impact on the Islamic state and have found ways to adapt to them. “Iranian banks face no difficulties because of the imposed sanctions … Such restrictions have no impact on our banks,” Bahmani said.

source: Reuters


 


زمین‌لرزه نسبتا شدیدی که نیمه‌شب گذشته در منطقه‌ی دامغان در استان سمنان رخ داد، دست‌کم سه کشته و ۴۰ زخمی برجای گذاشت. شدت این زمین‌لرزه ۹ / ۵ ریشتر بود. زمین‌لرزه‌ای دیگر صبح شنبه و چند ساعت پس از زمین‌لرزه نخست رخ داد.

به گزارش خبرگزار‌ی‌های ایران، زمین‌لرزه نخست ساعت ۲۳ و ۵۳ دقیقه در دشت کویر در جنوب دامغان واقع در استان سمنان رخ داد. شدت این زلزله ۹ / ۵ بود. خبرگزاری فارس گزارش داده که مرکز این زمین لرزه روستای “طرود” بود که حدود دو هزار نفر جمعیت دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفته است این زمین لرزه، به شش روستای منطقه کدو، طرود، بیدستان، فتوح کوهزر آسیب رسانده است.

زلزله‌ی نیمه‌شب گذشته در تهران نیز احساس شد و خبرگزاری‌های داخلی از وقوع زمین‌لرزه خفیف در تهران خبر دادند.

روز شنبه مقارن ساعت ۵ صبح زمین‌لرزه‌ی دیگری منطقه‌ی جنوب دامغان را لرزاند که شدت آن ۵ ریشتر بود. خبرگزاری فارس از قول مقام‌های محلی گزارش داده که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ زمین لرزه کوچک و بزرگ در شهرستان دامغان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، تاکنون دست‌کم دو کودک و یک زن سالخورده جان خود را از دست داده‌اند و بیش از چهل نفر نیز زخمی شده‌اند. خبرگزاری فارس از کشته‌شدن چهار نفر خبر داده است.

مقام‌های محلی در شهرستان دامغان به خبرگزاری ایسنا گفته‌اند، این حادثه به ۱۵ روستا خسارت وارد کرده که کارشناسان در حال برآورد خسارات احتمالی این زمین لرزه هستند.

مدیر عامل هلال احمر سمنان نیز گفته است:‌ در این حادثه تعداد زیادی مجروح شده‌اند که تعداد ۱۸ نفر از آنان برای مراقبت بیشتر به بیمارستان منتقل شده‌اند. به گفته‌ی او، به دلیل بافت سنتی منازل بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب داشتند.


 


میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت ایران در دیدار با گروهی از شرکت‌کنندگان در جنگ ایران و عراق در باره وضعیت امنیت در جامعه ایران، تحریم‌ها و خطرات حمله احتمالی نظامی به ایران سخن گفت.

به گزارش تارنمای کلمه، موسوی در این دیدار شرایط کنونی جامعه ایران را «ناامن» خواند و تنها راه بازگشت امنیت را در گرو «خواست مردم و جنبش متعلق به آن‌ها» دانست.

موسوی در این زمینه پرسید: «سوال مهم این است که چرا امروز که صبح تا شب از همه جا صدای مناجات، دعا و مداحی بلند است و همه شبکه‌های تلویزیون تمام وقت تبلیغات دینی و مذهبی پخش می‌کنند، در جامعه احساس امنیت وجود ندارد؟»

وی با تاکید بر این که «ایمان امنیت نمی‌آورد»، «امنیت انسانی» را با «امنیت دولتیان» متفاوت خواند و گفت: «کسانی که سوار بر زره‌پوش‌های امن دولتی چشم خود را می‌بندند و صحبت از عرضه نان به قیمت‌های بین‌المللی می‌کنند، درد و ترس مردم را لمس نمی‌کنند.»

موسوی از «ترس‌»های موجود در جامعه کنونی ایران نام برد و آن‌ها را «نشانه‌های حضور گسترده ظلم و نبود عدالت» خواند.

وی با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و دبیر شورای نگهبان گفت: «وقتی وزیر اطلاعات به دنبال امام جمعه و دبیر شورای نگهبان قانون اساسی دروغ می‌گوید، چگونه می‌توان در چنین جامعه‌ای امنیت را سراغ گرفت.»

حجت‌السلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی و آیت‌الله احمد جنتی، امام جمعه تهران و دبیر شورای نگهبان، رهبران معترضان را متهم به دریافت کمک‌های مالی از کشورهای خارجی کرده‌اند. سخنان میرحسین موسوی در رابطه با این دو اظهارنظر است.

موسوی ادامه داد: «بازگشت امنیت به جامعه با لباس‌های سیاه و مخوف که بر تن بسیج پوشانده می‌شود، به دست نمی‌آید. ایجاد دورنمای روشن و امنیت در جامعه در گرو آن است که پرده ظلم و بی‌عدالتی دریده شود و این کار جز با خواست یک‌پارچه مردم و جنبش متعلق به آن‌ها امکان‌پذیر نیست.»

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به خطرات ناشی از تحریم ایران از سوی کشورهای دیگر پرداخت و گفت: «کسانی که می‌توانند از تحریم‌ها کیسه خود را بیش‌تر پر سازند، نمی‌توانند نگرانی مردم را از آینده این تحریم‌ها و خطرهای ناشی از آن درک کنند.»

مقامات دولتی ایران در اظهارنظرهای اخیر خود بر بی‌اثر بودن این تحریم‌ها تاکید کرده‌ و حتا از آن به‌عنوان عاملی برای جهش اقتصادی کشور نام برده‌اند. محمود احمدی‌نژاد در روز اول شهریورماه امسال گفت: «دولت با آگاهی کامل موضوع تحریم را به یک فرصت برای جهش اقتصادی و خودکفایی بدل خواهد کرد.»

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود سیاست خارجی دولت کنونی را «ماجراجویانه» خواند که با «گزافه‌گویی‌ها و رجزخوانی‌ها» ایران را به مخاطره می‌کشند.

وی با تاکید بر این که «دشمنان ایران» به‌دنبال بهانه برای خشونت و تجاوز می‌گردند، گفت: «متاسفانه لفاظی‌های داخلی که در آن تمام کره زمین مورد تهدید قرار می‌گیرد بهانه لازم را برای تبلیغات لازم در این زمینه فراهم می‌سازد.»

محمود احمدی‌نژاد روز شنبه گذشته در گفت‌وگو با روزنامه قطری «الشرق» گفته بود که در صورت حمله به ایران، پاسخ تهران «کره زمین را شامل می‌شود.»

میرحسین موسوی در پایان سخنان خود گفت: «آن‌چه مربوط به جنبش سبز است واکنش به هرگونه تهدیدی از سوی بیگانگان با حفظ حد و مرز با اقتدارگرایان است.»

موسوی افزود: «مشفقانه و دل‌سوزانه توصیه می‌کنیم که قبل از این‌که دیر شود برای پیش‌برد سیاست خارجی معتدل و کاهش خطرات برای کشور از سرمایه‌های معتبر، عاقل و باتجربه استفاده شود.»


 


گزارشی منتشر شده است مبنی بر اینکه برنار کوشنر، وزیر امورخارجه فرانسه، از اعضای اتحادیه اروپا خواسته است برای نجات سکینه محمدی آشتیانی، به طور هماهنگ اقدام و در صورت لزوم از اهرم وضع تحریم‌های جدید علیه ایران استفاده کنند.

خبرگزاری فرانسه، روز جمعه ۲۷ اوت (پنجم شهریور) از دستیابی به نامه ای خبر داد که آقای کوشنر دو روز پیش (۲۵ اوت) برای کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ارسال کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، آقای کوشنر در این نامه نوشته است که برای “نجات” خانم محمدی آشتیانی انتشار نامه ای مشترک از سوی تمامی اعضای اتحادیه اروپا خطاب به مقامات ایران، ضروری است. او همچنین از اتحادیه اروپا خواسته است که برای توقف نقض حقوق بشر در ایران، تمهیداتی بیندیشد.

خبرگزاری فرانسه بخشی از این نامه را چنین نقل کرده است: “اتحادیه اروپا می بایست به مقامات ایران یادآوری کند که رویکرد انزوا طلبانه و بسته آنها، نظیر آنچه در زمینه برنامه‌های هسته ای این کشور روی داد، دارای هزینه هایی است که تنها با نشان دادن رفتار مسئولانه در زمینه رعایت موازین بین المللی حقوق بشر می توان از آن اجتناب کرد.”

وی اظهار امیدواری کرده است که شورای اروپا فعالیت‌های خود در زمینه این مسایل را از سر بگیرد و علیه کسانی که سازمان دهنده سرکوبها در ایران بودند، تدابیر تازه ای اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه فرانسه پیشنهاد کرده است که جلسه دهم و یازدهم سپتامبر (نوزدهم و بیستم شهریور) وزیران خارجه اتحادیه اروپا، فرصتی باشد برای بحث عمومی در مورد اقدامات اتحادیه اروپا برای پیشبرد حقوق بشر در ایران.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امورخارجه این کشور ضمن اظهار تاسف در مورد پرونده اعدام و سنگسار خانم محمدی آشتیانی، نوشته است: “بیشتر از یکسال است که هزاران نفر در ایران به خاطر مطالبه اساسی ترین حقوق خود بازداشت، زندانی، شکنجه و حتی اعدام شده اند.”

اتحادیه اروپا ماه گذشته تحریم های جدیدی را در کنار تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، علیه برنامه های هسته ای ایران وضع کرد که با واکنش منفی مقامات ایران مواجه شد.

فرانسه به زودی ریاست دوره‌ای گروه متشکل از هشت کشور بزرگ صنعتی جهان موسوم به گروه ۸ و نیز گروه ۲۰ که متشکل از بیست کشور بزرگ صنعتی و در حال توسعه است را برعهده خواهد گرفت.

خبرگزاری فرانسه همچنین از پیوستن رئیس جمهور فرانسه به کمپین “توقف سنگسار” از طریق امضای تومار برنار هنری لوی (نویسنده فرانسوی) خبر داد.

بنابر این گزارش، آقای سارکوزی روز چهارشنبه (۲۶ اوت – چهارم شهریور) با اظهار اینکه “فرانسه خود را در این زمینه مسئول می داند” تومار مجازی مربوط به حمایت از سکینه محمدی آشتیانی را امضاء کرد.

همسر آقای سارکوزی هم یک روز پیش‌تر به این کمپین پیوسته بود. تاکنون سه رئیس جمهور سابق فرانسه از جمله ژاک شیراک، تومار “سنگسار خانم محمدی آشتیانی را متوقف کنید” را امضاء کرده اند.

میلان کوندرا، باب گلداف و ژولیت بینوش از دیگر چهره های سرشناسی هستند که به جمع امضاء کنندگان این تومار پیوسته اند.

خانم محمدی آشتیانی، زن ۴۳ ساله ایرانی، به اتهام زنای محصنه و دست داشتن در قتل همسر خود، ابتدا به سنگسار محکوم شد اما مقامات قضایی ایران پس از واکنش های گسترده جهانی اعلام کردند که حکم سنگسار او متوقف شده است


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته