-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

Latest Posts from Iran Dar Jahan for 08/31/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سکینه محمدی آشتیانی یکی از صدها ایرانی در صف مرگ و یکی از حداقل دوجین افرادی است که با سنگسار مواجه است. پس چرا دنیا فقط به فکر او است؟ پاسخ این است: اول این که فرزندان و وکیلش، محمد مصطفایی و هم اکنون جاوید هوتن کیان، این شجاعت را داشته اند که با سخن گفتن از گرفتاری او، رژیم را به مبارزه بطلبند. فرزندانش نامه سرگشاده ای منتشر کردند و از جوامع بین الملل تقاضای نجات زندگی او را کردند و عکسی از او را در یک سایت عمومی منتشر کردند. بنابراین او برای میلیونها نفری که توانستند عکسش را ببینند، یک فرد واقعی شد.

دوم این که خانم آشتیانی سمبل بربریت قوانین ایران شده است، درست مثل ندا آقاسلطان، دانشجویی که در تظاهرات عظیمی که سال گذشته بعد از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده بود به ضرب گلوله کشته شد و نماد اپوزیسیون ایران شده است.

این زن با این دورنما مواجه است؛ قبل از طلوع صبح از سلولش در زندان تحویل گرفته می شود، در کفن پچیده شده، تا سینه در خاک دفن می شود و مورد اصابت های پی در پی سنگ قرار می گیرد تا وقتی که به خاطر انتساب به «جرم» زنای محصنه بمیرد؛ چیزی که در بسیاری از کشورها حتی به عنوان جرم هم درنظر گرفته نمی شود. هرچند در مورد سکینه، شرایط کاملا آشکاری برای تخفیف مجازات وجود داشت: او در ازدواجی بدون عشق گیر افتاده بود که طبق قانون ایران، راه خلاص و رهایی از آن وجود ندارد. علاوه بر این او ۹۹ ضربه شلاق و ۵ سال حبس را تحمل کرده است در حالی که مردی که ثابت شده قاتل شوهر سکینه است به مجازات نسبتا جزئی محکوم شده است.

همچنان که شوک و عصبانیت بین المللی افزایش یافت، رژیم در تعقیب آقای مصطفایی، وکیل مشهور حقوق بشری برآمد که تنها جرمش شایستگی خیلی زیاد در حرفه اش بود. مقامات او را به انحرافات مالی متهم کردند و مجوز دستگیری اش را صادر کردند. آنها ناتوان از یافتن او، همسرش را گروگان گرفتند. آقای مصطفایی هم اکنون در تبعید در نروژ است در حالی که آقای کیان، که خانه اش مورد هجوم قرار گرفته از این در هراس است که می تواند هدف بعدی خشم رژیم باشد.

تجاوز و تخطی ایران از همه استاندارد و کنوانسیون های بین المللی به همین جا ختم نمی شود. رژیم، عصبانی و شرمسار از اعتراض های صورت گرفته، برای تبرئه خود، فیلم هایی از اعترافات خانم آشتیانی را پخش کرد که در آنها او به قتل عمد شوهرش متهم شد؛ اتهامی که قبلا از آن تبرئه شده بود. چگونه آن «اعترافات» فکرنشده بدست آمده است و او نمی تواند این را فاش کند چون هم اکنون اجازه دیدار با ملاقات کنندگانش را ندارد.

تمرکز بین المللی بر مساله خانم آَشتیانی، تبعیض آمیز نیست. او نماینده همه قربانیان رژیمی فوق العاده فاسد است و به نمونه مورد آزمایش تبدیل شده که نتیجه آن تاثیر بزرگی بر رفتار آینده ایران دارد.

* از: مارتین فلتچر / در: تایمز


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irandarjahan-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irandarjahan@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته