-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ شهریور ۸, دوشنبه

Latest New from Green Correspondents for 08/30/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

مهدی کروبی در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده اينچنين گفت : که بعضی از آقايان چنان سخن می گويند که گويی ظاهرا هر روز با جبرييل امين ارتباط داشته و پيامهای آسمانی برای آنها می آيد که حق و معيار اين است و آنها سوخته اند و پرونده ای قطور دارند.  در ارتباط با پيامبر و معصومين هم اگر چيزی وحی می شد به مردم تحکم نمی شد بلکه مشاوره و گفتگو بود. من تعجب می کنم که قدرت و دنيا چگونه انسان را به اينجا می کشاند و انسان اينچنين خودپسند می شود.
خبرنگاران سبز/ سیاست:
مهدی کروبی روز گذشته با عده ای از جوانان اصلاح طلب دیدار و سخنانی را اظهار کردند که به نقل از سحام نیوز در پی می آید :
در این دیدار مهدی کروبی چنین آغاز کرد: در اين ملاقاتها و ديد و بازديدهای مختلف سخن و بحث درباره خانواده اسرا ، آسيب ديدگان ، مجروحين و شهدای پس از انتخابات انسان را متاثر می کند به خصوص وقتی سخن از افراد بی نام و نشان می آيد که در جريان اين حوادث هزينه های بسياری را متحمل شده و بعضا هنوز هيچ اطلاعی از آنها در دست نيست ، در صورت اطلاع هم ، گاه سهوا مورد توجه کمتری قرار گرفته و به سختی با مشکلات پيش آمده و محدوديت هايی که به دنبال آن برايشان ايجاد شده دست و پنجه نرم می کنند .  انتظار نداشتيم که برای انتخابات حادثه ای به اين تلخی و پهناوری بوجود آيد. انتخاباتی که خرداد سال گذشته با شور و شوقی وصف ناپذير برگزار شد و امروز که اوايل شهريور ۸۹ است و يکسال و نيم از آن روز گذشته هر جا که می نشينيم بحث اسرا و جان باختگان را می شنويم.

ديديم با شناخته و ناشناخته چه کردند

جای تاثر دارد انتخاباتی که مردم دنبال رايشان بودند به اينجا منجر شود ، ديديم در اين مدت با انسانهای ارزشمند چه آنها که سرشناسند و چه آنها که ناشناسند چه کردند. اتهامی که به ما نسبت می دهند اين است که شکست خورده ايد و ماجراجويی می کنيد اما مطالبی وجود دارد که می گوييم حق با ماست، اگر قرار است رقابتی سالم و مسابقه ای برای پيروزی باشد چرا در اين مبارزه مسالمت آميز همه امکانات و مزايا برای يک گروه خاص است؟ اگر رسانه ها ، سايتها و فضای مجازی نباشد اخبار و اطلاعات ما و صدای ما به کسی نخواهد رسيد . تعطيلی روزنامه ها ، مطبوعات و رسانه از جمله محدوديتهايی است که برای ما وجود دارد و از اين سخت گيريها می توان متوجه شد که در گذشته چگونه بوده است.

دست آلوده شورای نگهبان در انتخابات

مهدی کروبی ضمن تاکيد بر ناعادلانه بودن انتخابات در رابطه با تقلب درانتخابات بيان داشتند : بحث عده ای اين است که تقلب شده است و عده ای هم مصرند که تقلب نشده است اما ما ميگوييم نه تنها تقلب شده  و در حد يکی دو ميليون نبوده که فراگير بوده و از قبل سرنوشت انتخابات تعيين شده بود. تنظيم شده بود که آن طرف ۲۵ ميليون و اين طرف هم چند ميليون و يکطرف هم حدود ۳۰۰هزار تا رای داشته باشد . حرف اين بود که اينها بايد شکست بخورند . برای اين مساله ادله کافی داريم و در همان مناظره ای که درخواستش را داريم بيان خواهيم کرد و همه مسائل روشن خواهد شد . آقايان می گويند شورای نگهبان ناظر است و بحث تقلب را رسيدگی و بررسی خواهد کرد و ما بايد از طريق قانونی پيگير شکايتمان شويم ولی اشکال اصلی به همين ناظر است که بی طرف نيست و بر همگان روشن است که بی طرفی را رعايت نکرده و دستشان آلوده ی خيانت به رای مردم است. در صورتيکه شورای نگهبان بی طرف است چرا يک جلسه يا مناظره رودرو برگزار نمی کنند من درخواست می کنم يک جلسه بگذراند هر کجا که ميخواهند دانشگاه ، مسجد ، صدا و سيما و در اين جلسه نمايندگانی از حاکميت ( هم نظارت و هم اجرا) حاضر باشند تا در اين جلسه ثابت کنيم که نه تنها تقلب شده  که کاملا مهندسی شده و سرنوشتش از قبل تعيين شده بوده است. ضمن اينکه خبرنگارانی مستقل مشروح اين مناظره را بدون دخل و تصرف برای مردم منتشر نمايند تا گفتگوها صادقانه منعکس شود.

 بعضی از آقايان چنان سخن می گويند که گويی ظاهرا هر روز با جبرييل امين ارتباط دارند

همچنين ما ثابت خواهيم کرد که هيات نظارتی که با غرض ورزی و جبهه گيری عمل می کند و هيات اجرايی که با سخنرانی ، تبليغات و صرف پولهای گزاف برای مقاصد شخصی و گروهی گام بر ميدارد و عليه ما و گروههای اصلاح طلب سخن می گويد عادلانه و بی طرفانه عمل نکرده اند.
در ادامه مهدی کروبی در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده اينچنين گفت : که بعضی از آقايان چنان سخن می گويند که گويی ظاهرا هر روز با جبرييل امين ارتباط داشته و پيامهای آسمانی برای آنها می آيد که حق و معيار اين است و آنها سوخته اند و پرونده ای قطور دارند.  در ارتباط با پيامبر و معصومين هم اگر چيزی وحی می شد به مردم تحکم نمی شد بلکه مشاوره و گفتگو بود. من تعجب می کنم که قدرت و دنيا چگونه انسان را به اينجا می کشاند و انسان اينچنين خودپسند می شود.
من در عجبم از اينگونه سخن گفتن آنهم از سوی کسانی که متدين و مومن هستند  واينگونه دروغ می گويند و چشم و برو بر واقعيات بسته اند ، استفاده از تعابير غلط و بی حرمتی چه معنايی دارد و آيا سرنوشت مردم در دست ماست؟ من  در اين مدت  به دين ، روحانيت و جمهوری اسلامی خدمت کرده ام و نه تنها خدمت بوده که دفاع از حق و رای مردم بوده است و برخلاف گفته برخی نه تنها نسوخته ام که به کاری که کرده ام افتخار می کنم.

ببينيم و بپرسيم که مردم به چه کسی وچه گروه تمايل و گرايش دارند

خودتان می دانيد که در ميان مردم رای نداريد و يا حداقل رايتان کم است . من حاضرم با هر کس که گفتيد ، از هر کجا که گفتيد ، از قهوه خانه ها شروع کنيم تا سينما و زيارتگاه ها ، از شمال تا جنوب ، از شرق تا غرب ، سواره و پياده در شهرها و بين راه برويم ، ببينيم و بپرسيم که مردم به چه کسی وچه گروه تمايل و گرايش دارند .

مردم چه کسانی هستند ؟

آيا مردم آنها هستند که حمله می کنند و ماشين و مغازه مردم را تخريب می کنند ؟ آيا مردم کسانی هستند که در گرمای تابستان اورکت ضخيم پوشيده ، زيپ آن را بالا کشيده و لباسشان چنان ورم کرده مانند خانمی که دوقلو حامله است  و زير اورکت انبار ادوات ضرب و شتم است و همه مردم از آنها ترس و وحشت دارند. يا مردم کسانی هستند که در کوچه و بازار و سراسر کشور معترض و ناراضی هستند و اعتراض خود را مسالمت آميز بيان می کنند؟

لکه ننگين کهريزک

وی ضمن اشاره به حادثه تلخ کهريزک گفت : مساله کهريزک لکه ای ننگين بود ، کهريزک که  در خصوص  فجايع آن صحبتها کرديم ، به جای رسيدگی و قضاوت عادلانه ، در سراسر کشور هجمه ها و حمله ها عليه ما را آغاز کردند و نهايتا به جايی رسيد که ضمن تاييد جنايات اتفاق افتاده در آن به سه تن از جان باختگان عنوان شهيد را اعطا کردند که جای بسی خوشحالی است ولی آيا باقی کسانی که همان روز و روزهای بعد کشته شده اند شهيد نيستند؟

حمايت از شکايت ۷ اصلاح طلب از سپاه پاسداران

مهدی کروبی ضمن حمايت از شکواييه ۷ نفر از اصلاح طلبان اين چنين عنوان داشتند : يک مقام امنيتی حرفهايی زده و به اصطلاح افشا گريهايی کرده است، آقايان محترم نهايتا نامه ای در جواب آن نوشته و شکايت خود را رسما اعلام کرده اند ، آيا با بگير و ببند و بازگرداندن آنها به زندان مساله حل می شود ؟ همين بازگرداندن به زندان خود يک عکس العمل است وی ضمن اشاره به محدوديتهای اعمال شده برای ايشان در اين مدت گفتند : نمی گذارند چند نفر دور هم جمع شوند ، اجازه برگزاری مراسم ختم و روضه و… نمی دهند رفت و آمدها و بازديدها کنترل می شود .
اجازه برگزاری يک راهپيمايی تضمين شده گويای همه چيز است ، جرات کنند اجازه برگزاری مراسم در يک مسجد به ما بدهند و خودشان استقبال و نظر مردم را ببينند. از حضور ما ميان مردم و گفت وگو با آنان ، از حق گويی ما و شنيدن حرف حق از سوی مردم می ترسند ولی امروز به کمک تکنولوژی و رسانه های مجازی ديگر نمی توان جلوی انتشار اخبار و حقايق را گرفت.

مجموعه ای از تجزيه و تحليل انتخابات ها در طول ۲۰ سال گذشته

مهدی کروبی از تهيه و تدوين مجموعه ای که به تجزيه و تحليل انتخابات برگزاری شده در طی ۲۰ سال گذشته  می پردازد خبر داد و بيان داشت : من انتخابات چند سال گذشته ، بعد از فوت امام که شامل پنج انتخابات مجلس ( دوره های چهارم ، پنجم ، ششم ، هفتم و هشتم) ، شش انتخابات رياست جمهوری ( دو دوره سازندگی ، دو دوره اصلاحات و دو دوره دولتی که عطر خوش خدمت و آرمان خواهيش نه ايران که همه دنيا را فراگرفته ) و همچنين ۳ دوره انتخابات خبرگان  است  را تجزيه و تحليل خواهم نمود چرا که از ابتدا در اين جريان فعال و در بطن آن بوده ام.




 
 

اگر کشورهای ديگر نظير امارات، تايلند، ارمنستان، لبنان، مالزی و چين را که مقصد گردشگری بسياری از ايرانيان است را هم به محاسبه‌ی بالا اضافه کنيم و به جای هشت ماه، يک دوره‌ی يک ساله را در نظر بگيريم به رقمی معادل چندين ميليارد دلار می‌رسيم.

خبرنگاران سبز/ اقتصاد:
هفته‌ی پيش خبری (+) خواندم در مورد سفر يک ميليون ايرانی به ترکيه طی ۸ ماه. اگر هر توريست به طور متوسط چند صد دلار در سفر خرج کند خبر فوق را می‌توان به اين صورت خواند: " خروج صدها ميليون دلار ارز از کشور تنها در ۸ ماه گذشته و تنها به منظور گردشگری در ترکيه".

حال اگر کشورهای ديگر نظير امارات، تايلند، ارمنستان، لبنان، مالزی و چين را که مقصد گردشگری بسياری از ايرانيان است را هم به محاسبه‌ی بالا اضافه کنيم و به جای هشت ماه، يک دوره‌ی يک ساله را در نظر بگيريم به رقمی معادل چندين ميليارد دلار می‌رسيم. رقمی که بزرگی آن را در مقايسه با درآمد ايران از فروش نفت می‌توان حس کرد. در آمد ايران از محل فروش نفت در سال ۸۸ معادل ۷۲ ميليارد بوده است؛ يعنی در حدود ۱۰ برابر خروج ارز از کشور توسط گردشگران ايرانی.

همچنين به اين نکته توجه داشته باشيد که در اين برآورد، گردشگری مذهبی را در نظر نگرفته‌ايم. اين در حالی است که اين نوع گردشگری نيز سهم موثری در خروج ارز از کشور دارد. تنها اشاره به اعزام حدود ۸۰۰ هزار نفر جهت عمره و در حدود يک ميليون نفر به سوريه، سهم اين نوع گردشگری را مشخص می‌کند.

نکته‌ی دردناک ماجرا آنجا است که کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به وجود اقليمهای گوناگون، طبيعت بکر و همچنين بناهای تاريخی ايران، گردشگری می‌تواند به عنوان يکی از منابع اصلی درآمد ايران محسوب گردد. اما اين اخبار نشان می‌دهند که ايران نه تنها درآمد مناسبی از اين طريق نداشته است بلکه عدم وجود سياستهای مناسب منجر به خروج ارز از کشور در مقياس بالای چند ميليارد دلار نيز می‌باشد.

بسياری برای توجيه اين شکست در جذب گردشگر، محدوديتهای مذهبی ايران را دست‌آويز قرار می‌دهند که اين تفکر در ميان مردم هم از مقبوليت خوبی برخوردار است.

نگارنده معتقد است که تفکر فوق ناشی از شناخت نامناسب از فرصتهای گردشگری است و شايد به اشتباه به دنبال جذب گردشگران اروپايی و آمريکايی هستيم. اگر بازار هدفمان را در ميان کشورهای همسايه و کشورهای مسلمان ببينيم مطمئنا بازار بهتری را خواهيم داشت. ضمن اينکه اگر زير ساخت مناسب را فراهم سازيم بسياری از کسانی که برای گردشگری از کشور خارج می‌شوند، ايران را ترجيح خواهند داد.

به نظر می‌رسد به جای پيدا کردن بهانه و طفره رفتن از يافتن راهکار بايد ديدگاهمان را به مقوله گردشگری تغيير دهيم و با سرمايه‌گذاری در اين بخش ميوه‌ی آن را در آينده‌ای نه چندان دور بچينيم.
منبع: (+)

 
 

خبرنگاران سبز/ آگاهی رسانی:
 با توجه به پرشمار بودن سايت‌های خبررسانی و البته وجود فيلتر که شمار بسيار را از دسترسی به اخبار محروم می‌کند خبرنگاران سبز در نظر گرفته است برای آگاهی رسانی موثر هر ۲۴ ساعت يک‌بار اخبار منتشر شده در وبگاه‌های گوناگون را به صورت سرخط و چکیده ای از خبر با داشتن لينک ارجاع به منبع اصلی به مردم عزيز ايران تقديم کند.

چاپ کردن این سرخط ها و توزیع آن بین مردم نیز پیش‌نهاد می‌شود. فراموش نکنید که رسانه شمایید.

نسخه پی.دی.اف را از ( اینجا ) دانلود کنید.
به کوشش: گروه خبرنامه خبرنگاران سبز

  • • خبرنگاران سبز: دعوت تاجزاده از کودتاگران برای مناظره
    مصطفی تاج زاده از نمایندگان اقتدارگراها خواسته که تمامی اسناد ادعایی یک ساله خود را جمع کنند و او را بدون هیچ سندی از همان زندان تحت الحفظ به صداوسیما ببرند، یا حتی در همان زندان اوین با او مناظره کنند. وی همچنین خواسته است متن ۷ صفحه ای که در بازجویی ها درباره تقلب در انتخابات نوشته است منتشر شود

  • • ندای سبز آزادی : سید محمد خاتمی : می توان گفت که نظامی منتسب به خدااست،اما در آن ظلم وجود دارد
    رئیس بنیاد باران با بیان این که "دولت آن است که حق انحصاری حمل سلاح را دارد" گفت: از مهمترین مسئولیت های ناشی از این حق، حق انحصاری دفاع از آزادی و امنیت شهروندان است. یعنی یک حکومت عادل نمی تواند این حق و امکان را علیه شهروندان، برای سرکوب و تحمیل خواسته های خود به کار ببرد. بلکه باید از آن در مسیر حراست از آزادی و امنیت شهروندان استفاده کند و این مساله یک معیار برای شناخت یک حکومت عادل است.

  • • جمهوری اسلامی يک سال پس از شعار نه غزه نه لبنان سبزها
    اين شعار عکس العملی در مقابل استفاده ابزاری از مسئله فلسطين از جانب حکومت ايران بود.مردم سو استفاده حکومت از آرمان فلسطين برای سرپوش گذاشتن بر ستمی که بر ملت ايران می رود را دليل سر دادن اين شعار ميدانستند.

  • • میزان خبر : پلمب ده ها مغازه در مشهد توسط نیروی انتظامی و بسیج
    از چهارشنبه‌ی گذشته، دو خیابان اصلی مشهد (واقع در خیابان خیام، بلوار سجاد) مشهد، که محل استقرار فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش (عمدتا زنانه) محسوب می‌شود، بدون هیچ‌گونه توضیحی عملا تعطیل شده و تمامی فروشگاه‌های مزبور، پلمپ شده‌اند. سرکوب و اعمال خشونت تنگ‌نظران و تمامیت‌خواهان در جمهوری اسلامی، فقط فعالان سیاسی و کنشگران مدنی را شامل نمی‌شود. زیر پوست سیاست در ایران، و در سطحی دیگر، اعمال فشارها و محدودیت‌ها و سرکوب‌های غریبی متوجه جامعه مدنی و شهروندان بی‌پناه ایران می‌شود که در بیشتر مواقع، اخبار و گزارش‌های آن، در جایی منتشر نمی‌شود و بازتاب لازم را پیدا نمی‌کند. ازجمله تحدیدهای غریب در هفته‌های اخیر، می‌توان به صدور مجازات‌های سنگین مالی و فشارهای روانی و تهدید و توهین و تحقیر شهروندان بی‌پناه در برخی شهرهای بزرگ کشور، به بهانه‌ی عدم رعایت حجاب اشاره کرد.

  • • ندای سبز آزادی : مدیریت و دیپلماسی کشور در حلقه دوستان محدود احمدی نژاد
    - زمانی در بیست و پنج شش سال پیش یکی از مدیران برنامه ریزی کشور، شکایت به هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس وقت ایران برده بود که عده ای قصد دارند کشور را هیاتی اداره کنند و حتی با برنامه ریزی سالیانه توسط سازمان برنامه و بودجه هم مخالفت می کنند. آن روزها البته این گروه مدیرانی که از دل مدیریت چرتکه ای بیرون آمده بودند نتوانستند نظر خود را به دولت و مجموعه حاکمیت تحمیل کنند و حتی وقتی به برنامه ریزی وجه غیر شرعی هم دادند با مخالفت امام رو به رو شدند. یک ربع قرن اما طول کشید تا محمود احمدی نژاد رویای آن مدیران هیاتی دیروز را محقق کند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را منحل نماید و طرفه آنکه اتفاقاً همین مردان بازار که پیش از این با سیستم برنامه ریزی کشوری مخالفت کرده بودند این بار با تصمیم عجیب رئیس جمهور وقت مبنی بر انحلال سازمان مدیریت کشور متعجب شده بودند.

  • • رهانا : اولین تماس حسن اسدی زیدآبادی و علی جمالی بعد از 7 روز
    در این تماس تلفنی علی جمالی و حسن اسدی زیدآبادی خبر از بازداشت خود در سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین دادند. به گزارش ادوارنیوز با وجود تمام شدن بازجویی های حسن اسدی زید آبادی وی همچنان در سلول انفرادی بند ۲۴۰ به سر میبرد و بازجویی های علی جمالی کماکان ادامه دارد. همچنین خانواده های این دو زندانی خبر از روحیه بسیار بالای آنها دادند. حسن اسدی زیدآبادی دبیر کمیته حقوق بشر سازمان در مقابل منزلش و علی جمالی رییس کمیته سیاسی سازمان نیز در مقابل ساختمان محل کارش بازداشت شده بودند.

  • • خبرنگاران سبز: سیگار کشیدن کروبی و پیپ کشیدن خاتمی و عکس‌هایی از علی خامنه‌ای
    در حاليکه گفته می‌شود تعدادی از مقامات رده بالا کشور به جز "سيگار يا پيپ کشيدن"، مواد مخدر نيز استعمال می‌کنند، مشخص نيست چرا سايت جهان نيوز تلاش کرده است با انتشار اينگونه اخبار بر عليه کروبی و خاتمی بنويسد.

  • • خبرنگاران سبز: داستان آن روباه و اینکه مصلحی شاهد جنتی می‌شود
    حيدر مصلحی خود بخوبی می‌داند وقتی با فرو کردن متوالی سر يک روزنامه نگار در کاسه توالت، او را مجبور می‌کنند تا به ارتباط نامشروع با نواميس سران معترضين اعتراف کند، بنابراين چه بسا "آن فرد" مورد نظر مصلحی نيز در زير فشار چنان اقراری که وی ادعا می‌کند کرده باشد.

  • • بی بی سی فارسی : تحقیقات درباره سه آمریکایی بازداشت شده به زودی به نتیجه می رسد‬
    حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران می گوید تحقیقات درباره سه شهروند آمریکایی بازداشت شده در این کشور به زودی به نتیجه می رسد. آقای مصلحی به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته است که پیش از اعلام وضعیت این سه نفر که ژوئیه سال گذشته در مرز کردستان عراق دستگیر شدند، باید نتیجه تحقیقات درباره آنها مشخص شود. آقای مصلحی همچنین وساطت شخصیت های خارجی برای آزادی این سه نفر را تایید کرد. حیدر مصلحی چند ماه پیش شین بائر، جاش فتال و سارا شورد را به جاسوسی متهم کرده بود. این سه نفر هنوز به طور رسمی تفهیم اتهام نشده اند.

  • • روز قدس چيست و چرا بايد سبز شود؟
    شايد پرداختن به روزى كه اصالت از روح الله خمينى مى گيرد براى بسيارى دور از ذهن و نادرست باشد. شايد پرداختن به روزى كه نامى از خارج از ايران دارد براى بسيارى توجيه نداشته باشد. اما به راستى روز قدس چه روزى است و چرا بايد سبز شود؟

  • • رهانا : ملاقات کابینی عبدالرضا تاجیک با خانواده‌اش
    بستگان عبدالرضا تاجیک وضع جسمی و حال روحی او را بهتر از ملاقات قبل توصیف می‌کنند. بنا به گفته‌ی تاجیک، وی در سلولی چندنفره در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس است. به گزارش میزان نیوز،تاجیک، روزنامه‌نگار، فعال ملی_مذهبی و همکار رسانه‌ای کانون مدافعان حقوق بشر، از ۲۲ خردادماه در پی احضار تلفنی، برای سومین بار در سه سال گذشته، بازداشت شده  و در زندان بسر می‌برد. ملاقات اخیر تاجیک، چهارمین دیدار وی با خانواده‌اش بوده، و او در این مدت (حدود ۸۰ روز بازداشت) تنها چهار بار تماس تلفنی داشته است.

  • • خبرنگاران سبز: پايان رسمى جنگ عراق توسط باراك اوباما
    باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا روز شنبه (۲۸ اوت / ۶ شهریور) و سه روز قبل از زمان تعیین شده برای پایان ماموریت جنگی نیروهای آمریکایی در عراق، اعلام کرد که جنگ در عراق خاتمه یافته و عراق کشوری مستقل است.

  • • میزان خبر : ورشکستگی بانک های ایران به علل داخلی
    "بانک های ایرانی در بحران جهانی ورشکست نشدند." این گفته از آن وزیر اقتصاد است. ورشکستگی بانک های ایرانی در پیامد بحران مالی جهانی، موضوعی بود که تقریبا هیچ کارشناسی  آن را پیش بینی نکرده بود چرا که بانک های ایرانی کمترین ارتباط را با بازارهای مالی جهان دارند وطبعا نه سودی از این موضوع میبرند نه زیانی. ولی ورشکست شدن بانک های ایران به خاطر عدم توازن در پرداخت تسهیلات  دستوری ومیزان سرمایه این بانک ها، موضوعی است که هماره مورد اشاره کارشناسان و اقتصاد دانهای ایران بوده وهست.

  • • خبرنگاران سبز: ترس از تجمع دليل لغو مراسم احيا در حرم خمينى
    به سنت هرساله و همزمان با شب‌های احیا در ماه رمضان، حرم آیت الله خمینی میزبان هزاران نفر از مردم تهران بود که در سه شب با سخنان  علی اکبر ناطق نوری، سید محمد خاتمی و حسن روحانی مراسم این شب‌ها را برگزار می‌کردند، اما در ادامه فشار به بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی و بيم از هر‌گونه تجمع،  این مراسم براى دومين سال متوالى برگذار نميگردد.

  • • احمدى نژاد را فخر فرهنگ سرزمين كوروش ناميدند
    معاون ارتباطات، امور بین‌الملل و استان‌های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از برگزاری کنگره فضل‌ ابن‌ شاذان و نیز ثبت اسم محمود احمدی‌نژاد به عنوان یکی از مفاخر فرهنگی کشور خبر داد. به گزارش روزنامه "جام جم"،محمدرضا شرف با اعلام برنامه‌های این انجمن در نیمه دوم سال، گفت: «مهم‌ترین فعالیت انجمن راه‌اندازی دبیرخانه کنگره ملی فضل‌ ابن شاذان است».

  • • بی بی سی فارسی : ترکیه در مورد اظهارات منسوب به بقایی توضیح خواست‬
    در پی انتشار اظهارات منسوب به حمید بقایی، معاون رئیس جمهوری ایران در مورد "نسل کشی ارامنه" توسط امپراطوری عثمانی، وزیر خارجه ترکیه خواستار توضیح تهران در این خصوص شد. به نوشته روزنامه "حریت" چاپ ترکیه، احمد داوود اغلو، وزیر امور خارجه این کشور گفته است که در پی اظهارات معاون رئیس جمهوری ایران، شخصا از منوچهر متکی همتای ایرانی خود توضیح خواسته و سفیر ترکیه در تهران هم با حضور در وزارت ‌خارجه جمهوری اسلامی اقدام مشابهی را انجام داده است.

  • • کامران دانشجو : مردم ایران، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه غير بسيجى را با خاک یکسان می‌کنند
    "اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که در آن متدینین، فرهنگ انتظار و فرهنگ بسیج مورد تمسخر قرار گیرد، اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که صدای اذان ظهر در آن بلند نشود به بهانه اینکه به کلاسهای درس آسیبی نرساند، اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که روحانی نتواند در آن وارد شود و ... اگر این دانشگاه وجود داشته باشد مردم ایران، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آن را با خاک یکسان می‌کنند."

  • • خبرنگاران سبز: حضور سبز، نمايشنامه روز قدس را رسوا خواهد کرد
    جنبش سبز به خوبی دريافته است که پاشنه آشيل غول استبداد دينی آگاهی مردمان است. وقتی پايگاه جهل و خرافه و دروغ فروپاشد، غول استبداد دينی خود به خود ذوب خواهد شد. و روز قدس يکی از همان روزهايی است که بنای نامشورع جور بر آن بنا شده است





 
 

جنبش سبز به خوبی دريافته است که پاشنه آشيل غول استبداد دينی آگاهی مردمان است. وقتی پايگاه جهل و خرافه و دروغ فروپاشد، غول استبداد دينی خود به خود ذوب خواهد شد. و روز قدس يکی از همان روزهايی است که بنای نامشورع جور بر آن بنا شده است.
خبرنگاران سبز/ احمد سعیدی:
حکومت ايران، مدعی است که جنبش سبز را به طور کامل سرکوب کرده است، اما حتی از برگزاری شب‌های قدر در حرم بنيانگذار حکومتش هم هراسان است و آن را تعطيل کرده است. کشور هنوز پادگان است و لرزش دست و دل کودتاگران از دور هويداست اما ادعای مضحک فتح جنبش را دارند.

در خيال کودتاگران، فتح خيابانها فتح جنبش است، اما نمی دانند که جنبش سبز دلها را فتح کرده است، و دلهای مردم جايی است که با لشکرکشی و حکومت نظامی فتح نمی شود. وقتی دلها با حکومت نباشد، خيابانهای مرده شهر خبر از آتشی می‌دهد که در زير خاکستر و در انتظار بهانه‌ای برای شعله‌ور شدن است.

برخلاف اين آشفتگی در آوردگاه متزلزل کودتا، در اردوگاه سبز وضعيت متفاوت است. جنبش سبز بعد از آن راهپيمايی‌های ميليونی، به اين باور رسيده است که بيشمار است و به اين بلوغ سياسی هم رسيده است که نبايد همه چيز را در خيابان جستجو کند. مگر چند بار بايد بی شماريشان را اثبات کنند؟

جنبش سبز به خوبی دريافته است که پاشنه آشيل غول استبداد دينی آگاهی مردمان است. وقتی پايگاه جهل و خرافه و دروغ فروپاشد، غول استبداد دينی خود به خود ذوب خواهد شد. و روز قدس يکی از همان روزهايی است که بنای نامشورع جور بر آن بنا شده است.

حکومتی که در نوع خودش ظالمانه ترين و وحشيانه‌ترين روشها را برای سرکوب مردمان خودش به کار برده است، امروز مدعی دفاع از حقوق فلسطينيان در برابر ظلم دولت نظامی اسراييل است. اين دروغ بين المللی صرفا از زبان دولت کودتا گفته نمی‌شود، بلکه با برگزاری راهپيمايی‌های صوری در حمايت از مردم فلسطين، می‌خواهند دروغشان را در نقابی گمراه کننده به نام مردم ايران جلوه دهند.

خوشبختانه عليرغم همه تدارکاتی که دولت کودتا انديشيده بود، حضور مقتدرانه سال گذشته جنبش سبز، نقاب را از چهره فريبکار حکومت ايران برداشت و پيامی شفاف را به دنيا مخابره کرد. امسال نيز روز قدس ديگری در راه است و کودتا در پی چينش نمايشنامه دروغين ديگری است.

از يک سو، می خواهند دروغ سی ساله‌اشان در دفاع از مظلوم را تکرار کنند و از سويی ديگر و در صورت عدم حضور جنبش سبز، می‌خواهند مارش دورغين پيروزی کامل را بنوازند. از همين روست که جنبش برای مقابله با اين طرح‌های شوم، در حال برنامه‌ريزی برای حضور سبز ديگری است.

بديهی است با هيمنه‌ای که دولت کودتا برای جلوگيری از تکرار رسوايی سال گذشته تدارک خواهد ديد، قرار نيست و ممکن هم نيست که با هزينه بسيار راهپيمايی ميليونی به نمايش گذاشته شود، اما همينقدر که اين نمايش کودتايی رسوا شود، خودش يک پيروزی است. همينقدر که خيابان‌های شهر چهره نظامی به خود بگيرد و سربازان دولت نظامی ايران همچون نظاميان اسراييلی برای جلوگيری از حضور واقعی مردم در خيابان قطار شوند، نمايش مضحکشان شکست می‌خورد.

در بدترين ( وشايد بهترين) شرايط، اگر باتومی بلند کنند و اگر گلوله‌ای شليک کنند، افتضاحی جهانی را به نمايش خواهند گذاشت که قابل پرده پوشی نيست و پيام جنبش سبز دگرباره جهانی می شود.

اهالی جنبش سبز در خارج از کشور نيز می‌توانند همزمان با روز نمايشنامه قدس، تصاوير سرکوب مردم ايران را به جهانيان نشان دهند و به رسوا کردن اين نمايش ياری رسانند. کافی است شعارهايی نظير دولت ايران دروغ می‌گويد در کنار تصاوير سرکوب قرار گيرد، تا هم پيام مردم ايران به دنيا مخابره شده باشد و هم از خرج کردن دولت کودتايی ايران از مشروعيت جعلی برای حمايت دروغين از مردم فلسطين جلوگيری شود.

جان کلام اينکه، روزهای سبز در راه است و نشاط در اردوگاه جنبش و هراس در لشکرگاه کودتا خود نشان از پيروزی زودهنگام جنبش سبز دارد. می توانيم با اين اميد، روزهای آينده را برای حضوری مدبرانه  برنامه ريزی کنيم.

 
 

"اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که در آن متدینین، فرهنگ انتظار و فرهنگ بسیج مورد تمسخر قرار گیرد، اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که صدای اذان ظهر در آن بلند نشود به بهانه اینکه به کلاسهای درس آسیبی نرساند، اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که روحانی نتواند در آن وارد شود و ... اگر این دانشگاه وجود داشته باشد مردم ایران، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آن را با خاک یکسان می‌کنند."
خبرنگاران سبز/ دانشگاه:
وزیر علوم امروز یکشنبه در مراسم افتتاح طرحهای عمرانی دانشگاه علم و صنعت، گفت: گفت: باید نیروسازی در دانشگاه به ترتیبی صورت گیرد تا افرادی که در دانشگاه تربیت می‌شوند بتوانند کرامت را حفظ کنند. ساختمان سازی، تجهیز کردن دانشگاه و ... همگی خوب است البته منوط بر اینکه دانشگاه اصلاح شود و آدم سازی در آن اتفاق بیافتد چون به دنبال تعالی بشریت هستیم. اگر این اتفاق نیافتد چنانکه همه بودجه ایران را نیز در دانشگاهها هزینه کنیم هیچ ارزشی ندارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که دانشگاهها باید برای نظام کادرسازی کنند، افزود: در صورتی که فضای دانشگاه در اختیار چپاولگران شرق و غرب قرار گیرد آنها فضای اسلامی دانشگاه را به فضای لیبرال دموکراسی مد نظر خود تبدیل می‌کنند و شاخص‌ها و ارزشهای دانشگاه و تعریف توسعه و پیشرفت را بر اساس همان چیزی که خود می‌خواهند قرار می‌دهند.
دانشجو با اشاره به پاره‌ای از چالش‌هایی که با عبارت "اگر دانشگاهی وجود داشته که ..." بیان می‌کرد، گفت: اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که در آن متدینین، فرهنگ انتظار و فرهنگ بسیج مورد تمسخر قرار گیرد، اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که صدای اذان ظهر در آن بلند نشود به بهانه اینکه به کلاسهای درس آسیبی نرساند، اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که روحانی نتواند در آن وارد شود، اگر دانشگاهی باشد که نه تنها مسجد بلکه یک نمازخانه نیز نداشته باشد که بتوان نماز جماعت را اقامه کرد و ... . اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که نه تنها در تمام ماه محرم و صفر بلکه در تمام طول سال کوچکترین مراسم مذهبی نیز در آن برگزار نشود و به جایش در چهارشنبه آخر سال گفته شود که اشکال ندارد برقصید و پایکوبی کنید ... اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که در یک اردوی دانشجویی ماشین را نگه می ‌دارند و به دانشجویان می‌گویند "حالا می‌توانید بروید پایین و شروع کنید" و سپس آهنگ مبتذل می‌گذارند و مراسم آنچنانی برگزار می‌کنند، در یک کلام می گویم خوب است چنین دانشگاهی اصلا وجود نداشته باشد چون اگر این دانشگاه وجود داشته باشد مردم ایران، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آن را با خاک یکسان می‌کنند. مردم بدانند که خدایی ناکرده اگر چنین دانشگاهی وجود داشته باشد و بخواهد در آن مسیرها گام بردارد و عده‌ای نیز خود را پشت تصویری پنهان کنند نمی توان در چنین دانشگاهی آدم پرورش داد.
وزير علوم در ادامه بنابر گزارش خبرگزاری برنا گفته است: اگر خدايي ناكرده دانشگاهي در كشور وجود داشته باشد كه دانشجويان آن براي يك كنفرانس علمي به مشهد مقدس بروند و زماني كه دانشجويان به زيارت حرم امام رضا (ع) مي‌روند، مسوولان دانشگاه به آنها اعتراض كنند كه شما براي كنفرانس علمي به اينجا آمده‌ايد يا مي‌خواهيد برويد امام رضابازي؟ همان بهتر كه اين دانشگاه نباشد. این قسمت از سخنان کامران دانشجو را خبرگزاری مهر، سانسور کرده است!
وی با اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه "دشمن دانشجویان را در دایره قرمز قرار داده و مشخص کرده اند" گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه آماج توطئه‌های دشمن است. نباید این واقعیت را دست کم بگیریم. لذا معلمان نسبت به هشدارهای رهبری معظم انقلاب وظیفه‌ای دارند یعنی نمی توانند وظیفه خود را به حضور صرف در کلاس درس دادن بسنده کنند.
مگر می‌شود ماه محرم برسد و استادی بدون گفتن یا اباعبدالله سر کلاس حاضر شود. وقتی می گوییم دغدغه دین داریم نمی‌توانیم علم و دین را از هم جدا بدانیم.
وی در اشاره به چالشهایی که درباره دانشگاهی که تحت عنوان "اگر چنین دانشگاهی وجود داشته باشد...." مطرح می کرد، گفت: اگر چنین دانشگاهی وجود داشته باشد و خدای ناکرده خیلی از این برنامه‌ها که مخالف فضای دینی و دانشگاهی ماست اتفاق بیافتد مطمئناً برای لغزاندن و منحرف کردن دانشگاه است. برای بی‌خیال کردن دانشجو است. آن وقت آیا اساتید ما می‌توانند بنشینند و مشاهده کنند که دانشجوی ما نسبت به سرنوشت انقلاب و مصالح کشور بی‌خیال شود؟ آنان که ولایتمدار هستند باید در این مسیر حرکت کنند. ولایتمداری فقط به نظر و زبان نیست بلکه باید در مسیرش حرکت کرد. 
خیلی ها در صحنه نظر و به زبان ولایتمدار بودند اما وقتی حضرت آقا فرمودند دیگر بس است، حقیقت دیگری را شاهد بودیم.
وزیر علوم با بیان اینکه معلمان دانشگاهها قائل به تعلیم توام با تربیت و علم توام با دین هستند، گفت: اساتید دانشگاهها در یکسال گذشته نشان دادند که علیرغم نقشه های زیاد دشمنان اما پوزه دشمن را به خاک مالیدند و در کنار مردم هوشیاری خود را نشان دادند. ما عهد بسته ایم در دانشگاههایمان در مسیر ولایت حرکت کنیم یعنی وقتی حضرت آقا فرمایشی را مطرح کردند و صددرصد مخالف نظرمان بود سمعاً و طاعتاً در عمل بپذیریم.
دانشجو با انتقاد از افرادی که تصمیمات وزیر علوم برای تغییر روسای دانشگاهها را سیاسی می دانند گفت: این چه بازی است درآورده اند. ۱۵۰ موسسه وابسته به وزارت علوم فعال است. در طول یکسالی که در وزارت علوم آمده ام، ۲۳ تغییر در روسای دانشگاهها صورت گرفته است اما می گویند این تغییرات فقط در دو ماه اخیر انجام شده است، با انصافها مگر قرار بود تغییرات را وسط سال انجام دهم.
لازم به ذکر است که وزیر علوم در تابستان امسال روسای حدود ۲۰ دانشگاه و پژوهشگاه را تغییر داده است. این تغییرات که به گفته کارشناسان تغییراتی سیاسی و در جهت "پادگانی" کردن دانشگاه ها و سرکوب اعتراضات دانشجویی است با واکنش های مختلفی همراه بوده است.
وزیر علوم با اشاره به وضعیت تغییر روسای دانشگاهها در دوران وزرای پیشین علوم گفت: همه وزرای گذشته زحمت کشیده اند اما نام وزیری را نمی خواهم ببرم که وقتی آمد ظرف کمتر از ۶ ماه ۹۰ درصد روسای دانشگاه ها از جمله رئیس دانشگاه علم و صنعت که فقط ۲۵ روز از حکم ریاستش می گذشت، تغییر داد. چرا آن زمان کسی نمی گفت این تغییرات بر اساس کار کارشناسی صورت نگرفته است.
وی تغییرات صورت گرفته در روسای دانشگاهها را حاصل ۱۵۰۰ ساعت کارکارشناسی دانست و گفت: چگونه ادعا می کنند این تغییرات سیاسی است. دولت که همان دولت است. اصلاً تغییر روسای دانشگاهها که جار و جنجال ندارد ضمن اینکه این تغییرات با استفاده از اختیارات وزیر صورت گرفته است. یادآور می شوم که از این حق خود برای تغییر روسای دانشگاهها نسبت به بقیه وزرا کمتر استفاده کردم.
کامران دانشجو، رئیس سابق ستاد انتخابات وزارت کشور در زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران بود، انتخاباتی که از آن به عنوان یک "کودتای انتخاباتی" یاد می شود و کامران دانشجو نیز به عنوان رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور یکی از مسولین این کودتا است. دانشجو پیش از این در زمان دولت نهم محمود احمدی نژاد سمت‌های چون استاندار تهران، قائم مقام و معاون سیاسی وزارت کشور و سرپرست وزارت کشور را بر عهده داشته‌ است. بعد از پیروز اعلام کردن احمدی نژاد در انتخابات سال گذشته کامران دانشجو به عنوان وزير علوم، تحقيقات و فناوری از مجلس رای اعتماد گرفت.
شبهات زیادی در مورد مدرک تحصیلی دانشجو وجود دارد و علاوه بر آن یک مورد سرقت علمی نیز از وی توسط نشریه "نیچر" محرز شناخته شده ‌است.

 
 

در حاليکه گفته می‌شود تعدادی از مقامات رده بالا کشور به جز "سيگار يا پيپ کشيدن"، مواد مخدر نيز استعمال می‌کنند، مشخص نيست چرا سايت جهان نيوز تلاش کرده است با انتشار اينگونه اخبار بر عليه کروبی و خاتمی بنويسد.
خبرنگاران سبز / از دیگر رسانه‌ها:
سايت جهان نيوز يکی از سايت‌های حلقه ای حامی کودتاچيان است که بخشی زيادی از اخبار خود را به ايجاد اختلاف بين رهبران جنبش سبز اختصاص می دهد. جهان نيوز به مديريت محمدرضا زاکانی که از حاميان ولايت فقيه است، طی ماه های گذشته اخبار دروغ بسياری در مورد ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و همچنين برخی ديگر از فعالين سياسی همچون محمد خاتمی، عبدالله نوری، محمد علی ابطحی، مصطفی تاج زاده و … با هدف حاشيه سازی و درگيری بين نيروهای سياسی مخالف کودتا و احمدی نژاد منتشر کرده است.

اين سايت در خبر امروز خود به نقل از محمدعلی ابطحی نوشته است: "شماره عکسی از آقای کروبی که توی جلسه مجمع نشسته بود را يادداشت کردم و عصری تلفنی به همکارم گفتم اين عکس را بگذارد. آخرم نفهميدم اشتباه از من بود يا از او. هر دو مون نيم من بوديم.زير بار نرفتيم. اتفاقی که افتاد اين بود که آفای کروبی دريکی از جلسات سيگار بغل دستی اش را گرفته بود که پکی بزنه که عکس گرفته بودم. اين عکس اشتباهی پابليش شد. به قول تهرونی ها ادد فردايش هم روزنامه اعتماد اين عکس را به نقل از سايت من منتشر کرد.

کلی رابطه مون با آقای کروبی گل آلود شد. رئيس مجلس بود. هرچی آمديم قسم و آيه بخوريم که تصادفی بوده، کسی باور نمی‌کرد. ما هم اون روی فلانمون بالا آمد و شروع کرديم به دفاع کردن که اصلا خيلی هم کار خوبيه. مردم بايد مسئولانشان را بی روتوش ببينند و از اين حرفا.

خانم کروبی بعدها پيغام داده بود که اگر راست ميگی، چرا تا حالا عکس آقای خاتمی را با پيپ نگذاشتی؟ راست می‌گفت البته ولی به روی مبارکمون نياورديم. تا اينکه خوشبختانه تو ماجرای انتخابات ديگه روابطمون با آقای کروبی خيلی خوب شد."

سايت جهان نيوز با انتشار اين خبر و درج کامنت هايی تلاش کرده است تا به مهدی کروبی و محمد خاتمی توهين کند در حاليکه پيش از اين عکس هايی از آیت الله خامنه‌ای در سال‌های گذشته در حال پيپ و سيگار کشيدن، منتشر شده است.

در حاليکه گفته می‌شود تعدادی از مقامات رده بالا کشور به جز "سيگار يا پيپ کشيدن"، مواد مخدر نيز استعمال می‌کنند،  مشخص نيست چرا سايت جهان نيوز  تلاش کرده است با انتشار اينگونه اخبار بر عليه کروبی و خاتمی بنويسد.
(+)
لینک این نوشته در جهان نیوز (+)

 
 

معاون ارتباطات، امور بین‌الملل و استان‌های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از برگزاری کنگره فضل‌ ابن‌ شاذان و نیز ثبت اسم محمود احمدی‌نژاد به عنوان یکی از مفاخر فرهنگی کشور خبر داد.
خبرنگاران سبز/ سياست:
معاون ارتباطات، امور بین‌الملل و استان‌های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از برگزاری کنگره فضل‌ ابن‌ شاذان و نیز ثبت اسم محمود احمدی‌نژاد به عنوان یکی از مفاخر فرهنگی کشور خبر داد.
به گزارش روزنامه "جام جم"،محمدرضا شرف با اعلام برنامه‌های این انجمن در نیمه دوم سال، گفت: «مهم‌ترین فعالیت انجمن راه‌اندازی دبیرخانه کنگره ملی فضل‌ ابن شاذان است».
وی همچنین درخصوص ثبت نام محمود احمدی‌نژاد به عنوان یکی از مفاخر فرهنگی کشور به مهر گفت: «هر کسی که در کشور ما به یک پست عالی سیاسی مانند ریاست یکی از قوا می‌رسد، جزو سرآمدهای نخبگان سیاسی است و با این پیش فرض بود که آقای احمدی‌نژاد برای این عنوان برگزیده شد».

 
 

به سنت هرساله و همزمان با شب‌های احیا در ماه رمضان، حرم آیت الله خمینی میزبان هزاران نفر از مردم تهران بود که در سه شب با سخنان  علی اکبر ناطق نوری، سید محمد خاتمی و حسن روحانی مراسم این شب‌ها را برگزار می‌کردند، اما در ادامه فشار به بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی و بيم از هر‌گونه تجمع،  این مراسم براى دومين سال متوالى برگذار نميگردد..
خبرنگاران سبز/جامعه/ مراسم احيا:

سال گذشته روابط عمومی آستان امام خمینی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که به واسطه مشكلاتی كه حرم مطهر امام با آن روبروست از برگزاری مراسم شب‌های احیا معذور می‌باشد.
این در حالی بود که مراسم سنتی شبهای قدر حرم حضرت معصومه نیز به خاطر فشارهای امنیتی لغو شده بود.

امسال نیز خبرآنلاین نیز در تماسی با روابط عمومی باز هم با همین پاسخ روبه رو شد و عدم برگزاری مراسم را ادامه تعمیرات اعلام کرد.
این سایت خبری نوشت: درهمین حال شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در خبری مسیرهایی که این شرکت شب زنده داران شبهای قدر را سرویس می دهد عنوان کرد اما مقصد و مبدا هیچ یک حرم امام نیست.
مسئولین مرقد به خبرآنلاین گفته اند که هیچ برنامه رسمی از سوی حرم برگزار نخواهد شد اما درمرقد باز است و خیلی از پیروان امام برنامه خصوصی خودشان را خواهند داشت.

 
 

مصطفی تاج زاده از نمایندگان اقتدارگراها خواسته که تمامی اسناد ادعایی یک ساله خود را جمع کنند و او را بدون هیچ سندی از همان زندان تحت الحفظ به صداوسیما ببرند، یا حتی در همان زندان اوین با او مناظره کنند. وی همچنین خواسته است متن ۷ صفحه ای که در بازجویی ها درباره تقلب در انتخابات نوشته است منتشر شود
خبرنگاران سبز/ سياست/كودتاى انتخاباتى:
مصطفی تاج زاده تیم کودتا را به برگزاری مناظره در صداوسیما یا زندان اوین دعوت کرد. به گزارش کلمه، فخر السادات محتشمی پور با انتشار مطلبی محتوای گفتگوی خود را با این فعال اصلاح طلب منتشر ساخت. طبق این نوشته، مصطفی تاج زاده از نمایندگان اقتدارگراها خواسته که تمامی اسناد ادعایی یک ساله خود را جمع کنند و او را بدون هیچ سندی از همان زندان تحت الحفظ به صداوسیما ببرند، یا حتی در همان زندان اوین با او مناظره کنند. وی همچنین خواسته است متن ۷ صفحه ای که در بازجویی ها درباره تقلب در انتخابات نوشته است منتشر شود. همچنین تاج زاده در این گفتگو طرح بحث تقلب را ترفند کودتاگران برای انحراف اذهان جامعه از مسائل و گناهان بزرگتر خود دانسته است و پرسیده است اگر جناح حاکم خود را پیروز و بر حق می داند، چرا با تشکیل هیئتی بی طرف به شکایت ها رسیدگی نکرد، و در عوض منتقدین را سرکوب کرد.

سید مصطفی تاجزاده پس از دیدار با همسر خود پس از اطلاع یافتن از پخش فیلمی از او توسط رسانه های دولتی که مدعی عدم تقلب در انتخابات بود، گفت: نمی دانم چرا همه گفتار ها و نوشتارهای مربوط به انتخابات در زمان حضور من در زندان منتشر میشود و وقتی بیرون زندان بودم خبری از آن نبود! وی گفت: من حدود ۷ صفحه در مورد تقلب در انتخابات در بازجویی ها نوشته ام که خوب است برای روشنگری متن کامل و بدون تصرف آن را منتشر کنند. وی تأکید کرد که کودتاگران با طرح موضوع تقلب و موارد حاشیه ای می خواهند حواس مردم را از کودتا منحرف و ما را از شکایت منصرف کنند. در حالی که رسیدگی به این شکایت مایه حیات نظام خواهد بود و اگر به شکایت من از جنتی در ده سال پیش رسیدگی می شد، کار به «کودتا» کشیده نمی شد و اگر به این شکایت هم رسیدگی نشود باید فاتحه «انتخابات آزاد» را خواند.

تاجزاده افزود: همه این شلوغ کاری ها و تبلیغات رسانه های دولتی برای این است که کسی سؤال نکند که چرا به اعتراضات رسیدگی نشد بلکه با منتقدین سرکوبگرایانه برخورد شد.
چرا روز عاشورا با ماشین از روی پیکر عزاداران رد شدند و آنان را از روی پل به زمین پرتاب کردند و خواهر زاده کاندیدای اصلاح طلبان را به شهادت رساندند. حوادثی که در هیچ کشور دموکراتیکی روی نمی دهد. اگر جناح پیروز خود را برحق می داند پس چرا با تشکیل هیأت بی طرف مورد قبول نامزدهای ریاست جمهوری، نه آقای جنتی و مرتضوی، به همه شکایت ها رسیدگی نشد.

راستی آزمایی حزب پادگانی انتخابات آزاد است!


رئیس ستاد انتخابات دولت اصلاحات تأکید داشت، نوار مشفق مشخص کرد که چرا هرگز چنین هیأتی تشکیل نشد. بی شک تشکیل هیأتی بی طرف منجر به زیر سؤال رفتن انتخابات گذشته می شد و همه جنجال ها برای ریشه کنی انتخابات آزاد در آینده است در حالی که «راستی آزمایی» حزب پادگانی انجا انتخابات آزاد است اما چون خود خوب می دانند که اقلیتی کودتاچی هستند، اجازه انتخابات آزاد را نمی دهند و این رابطه برای این اقلیت شکننده چون رابطه جن و بسم الله است.

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، همچنین در این دیدار کوتاه کابینی مجدانه آمادگی خود را برای مناظره با نمایندگان اقتدارگراها و کودتاگران اعلام کرد و گفت اگر راست می گویند و اعتماد به نفس دارند، 
همه شان جمع شوند و همه اسناد و مدارک یک ساله شان را بیاورند و مرا نیز از همین زندان بدون هیچ سندی تحت الحفظ به صدا و سیما ببرند تا با آنان مناظره کنم یا این که برای مناظره به اوین بیایند تا ثابت شود چه کسی در این انتخابات و در انتخابات پیشین (مجلس) کودتا کرده و برای انتخابات آتی هم برنامه دارد.

این شاکی از کودتاگران در پایان گفت: در مقالاتم به طور پراکنده در مورد اعترافات مشفق به نمایندگی از تیم کودتا مطالبی نوشته ام که به تناوب منتشر خواهد شد. البته چون این مطالب قبل از انتشار اعترافات بوده بعضی از آن ها نیاز به تغیبر و تکمیل دارد. با این حال امیدوارم توانسته باشم به طور مستند نشان دهم که اقلیتی استبدادطلب در جامعه ما به جنگ رأی و حق مردم رفته اند.

همسر تاجزاده با اظهار تأسف از این که پس از سیزده روز بی خبری روز شنبه موفق به ملاقات حضوری با همسرش نشده، روحیه ایشان را مثل همیشه عالی توصیف کرد ولی گفت نگرانی هایش برای وضعیت جسمی او باقی است و عدم حضور وی و آقای نوری زاد را در بند عمومی، غیر طبیعی و مشکوک دانست. وی گفت ایشان باید هر روز تماس تلفنی داشته باشند و ملاقات هایشان منظم باشد. هرچند که اعتراض اصلی به زندانی بودن آنان است و این قضیه تا آزادی بدون قید و شرطشان قابل پیگیری است.

 
 

باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا روز شنبه (۲۸ اوت / ۶ شهریور) و سه روز قبل از زمان تعیین شده برای پایان ماموریت جنگی نیروهای آمریکایی در عراق، اعلام کرد که جنگ در عراق خاتمه یافته و عراق کشوری مستقل است.
خبرنگاران سبز/سياست/ بين الملل:
رییس‌جمهور آمریکا در اظهارات هفتگی خود که از طریق رادیو و تلویزیون پخش شد، گفت که روز سه‌شنبه آینده و پس از هفت سال، ایالات متحده ماموریت جنگی خود در عراق را خاتمه داده و با توقف مسئولانه جنگ، قدمی بزرگ به جلو بر خواهد داشت.
اوباما که آخرین روزهای تعطیلات تابستانی خود را در ماساچوست سپری می‌کند، قرار است سه‌شنبه شب در یک سخنرانی تلویزیونی از کاخ سفید به موضوع جنگ در عراق بپردازد.
وی ضمن تصریح در این مورد که هنگامیکه نامزد تصدی پست ریاست جمهوری بوده، وعده داده بود به جنگ در عراق خاتمه دهد، گفت که به عنوان رییس‌جمهور آمریکا این کاری است که آن را به انجام داده و از زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک به نود هزار سرباز آمریکایی را به کشور بازگردانده است.
پس از هفت سال نبرد نظامی که سقوط نظام صدام حسین در عراق را در پی داشت، تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور ظرف هفته گذشته به پایین‌تر از سطح تعیین شده قبلی (۵۰ هزار سرباز) رسید. ارتش آمریکا از زمان حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ نزدیک به ۴۴۰۰ تن از سربازان خود را از دست داد.
بر اساس وعده اوباما، جنگ در عراق روز سه‌شنبه 31 اوت رسما خاتمه می‌یابد و سربازان آمریکایی باقیمانده در عراق قرار است پس از روز سه‌شنبه تنها به ارائه توصیه‌های لازم و کمک به ارتش عراق برای ایجاد امنیت بپردازند تا سرانجام بقیه آنها نیز تا سال آینده میلادی، خاک عراق را ترک کنند.
«عراق در تصمیم‌گیری برای آینده خود آزاد است»
رییس‌جمهور آمریکا در سخنان خود گفت: «مهم‌ترین نکته در پایان راه این است که جنگ خاتمه یابد. عراق مانند هر کشور مستقل دیگری در اتخاذ تصمیمات برای آینده خود آزاد است. از اکنون تا پایان سال آینده نیز تمامی سربازان آمریکایی خاک عراق را ترک خواهند کرد».
اوباما این فرصت را مغتنم دانسته و از شهروندان آمریکایی خواست تا در عملیاتی که از طرف کاخ سفید «قدردانی از سربازان» نام گرفته شرکت کرده و این کار را از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، یوتیوب، فلیکر و توییتر پیگیری کنند.
باراک اوباما که به مخالفت شدید با جنگ عراق معروف بوده است، همواره در سخنرانی‌های خود تلاش داشته تا میان تصمیم سیاسی جورج بوش در ارسال سربازان آمریکایی به عراق با نبرد روزمره این سربازان تمایز قائل شود.
وی در سخنرانی روز دوم اوت خود در برابر سربازان معلول و قدیمی آمریکا در آتلانتا گفته بود که جنگ عراق باعث بروز جدال بزرگی در آمریکا شد، به طوری که میهن‌دوستان زیادی با حمله به عراق مخالفت کرده و گروه دیگری با آن موافق بودند، با این حال هرگز اختلافی در حمایت از یک میلیون آمریکایی که خدمت نظامی خود را در عراق گذراندند، ایجاد نشد.
اوباما گفت: «نسل جدید سربازان آمریکایی باید بدانند که ملت آمریکا در قبال هر کسی که خدمت نظامی مقدس خود را انجام می‌دهد التزام داشته و به او احترام می‌گذارد».
وی افزود که به عنوان رییس‌جمهور آمریکا بر خود واجب می‌داند که بیمارستان‌های ویژه سربازان را توسعه داده و سیستم تامین اجتماعی را برای ارائه خدمات بهتر به آنها بهبود بخشد.
«هم‌پیمانی القاعده و حزب بعث به دنبال افزایش عملیات تروریستی»
اوباما خاتمه جنگ در عراق را در حالی اعلام کرد که نوری المالکی نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی نسبت به طرح و برنامه القاعده برای گسترش فعالیت تروریستی در عراق، هشدار داد.
مالکی گفت که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد هم‌پیمانی میان القاعده و شاخه‌های باقیمانده از حزب بعث ایجاد شده که با حمایت خارجی قصد دارد سلسله‌ای از انفجارها و ترورها را در مناطق مختلف عراق از شمال تا جنوب انجام دهند.
در حالی که پنج ماه پس از انتخابات پارلمانی،‌عراق هنوز شاهد تشکیل دولت نبوده و اختلافات در مورد چگونگی ترکیب دولت و نخست‌وزیر جدید ادامه دارد، مجموعه‌ای از حملات تروریستی ظرف دو هفته گذشته باعث کشته شدن ده‌ها عراقی شده و وضعیت امنیتی ناپایدار عراق را بیش از پیش نشان داده است.
ستیزه‌جویان در عملیاتی تروریستی که روز چهارشنبه علیه پلیس عراق گذشته صورت دادند باعث کشته شدن 62 عراقی شدند. در عملیات مشابه دیگری یک هفته قبل دست کم 57 نفر جان خود را از دست دادند. با این حال خشونت در عراق ظرف دو سال گذشته در نسبت با سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به شکل واضحی کم شده، هر چند که انفجارها و عملیات ترور روزمره کماکان ادامه دارد..

 
 

زمين لرزه ای به قدرت ۵.۹ در مقياس ريشتر، شب گذشته استان های سمنان، تهران و مازندران را لرزاند. در اين زلزله تا لحظه مخابره خبر دست کم ۴ کشته و ۴۰ مصدوم برجای گذاشت که حال ۱۰ تن از مصدومان وخيم گزارش شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ زمين لرزه در منطقه دامغان روی داد.
خبرنگاران سبز/ جامعه/ آرش طاهرنیا:
در پی وقوع زمين لرزه ۵.۹ ريشتری در ساعت ۲۳:۵۳ جمعه شب در دامغان، ۲ کودک و ۲ بزگسال در روستای کوه زر از توابع اين شهرستان جان باخته و حداقل ۴۰ نفر مصدوم شدند که وضعيت ۱۰مجروح نيز وخيم گزارش شده که با همکاری ماموران امدادی به بيمارستان برادران رضايی دامغان منتقل شده‌اند.
همچنين اين زمين لرزه استان‌های تهران و مازندران را هم لرزانده که بنا به گزارشات رسيده مردم سمنان و تهران در اکثر مناطق اين شهرها شب را در بيرون از خانه به صبح رسانده اند.

اين زلزله در عمق ۷ کيلومتری زمين و در فاصله ۵۴.۴۷ درجه شرقی و ۳۵.۴۹ درجه شمالی رخ داد. مرکز اين زلزله ۷۶ کيلومتری دامغان، ۹۸ کيلومتری شهر سمنان و ۲۷۸ کيلومتری تهران، اعلام شد.

بنا به گزارش فارس، بخشدار امير آباد از توابع دامغان گفت: «گروه‌های امدادی عازم منطقه شده اند و گرچه زمين لرزه شب گذشته در مناطقی از شهرستان دامغان خسارات مالی بر جای گذاشته است اما رسيدگی به مصدومان در اولويت قرار دارد. تعدادی از شهروندان منطقه آسيب ديده اند که در حالی رسيدگی و بررسی وضعيت آنها هستيم»

از سوی ديگر فرماندار شهرستان دامغان که به محل حادثه عزیمت کرده گفت: «نيروهای امدادی از هلال احمر، راه و ترابری، اورژانس و دستگاه های مسئول در اين زمينه به مناطق حادثه ديده اعزام شده اند. نشست ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه در فرمانداری شهرستان دامغان هم اکنون در حال برگزاری است و چند گروه برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام گردیدند»

در همين راستا ۵۴ زمين لرزه و پس لرزه کوچک و بزرگ در۲۴ساعت گذشته توسط مراکز لرزه نگاری موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران (+) به ثبت رسيده است.
منابع: (+) و "عصریاس" (+)

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته