-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 31/08/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



محمد خاتمی امروز در دیدار با «کمیته دانشجویی سابق دبیرخانه حمایت از فلسطین»، رای و رضایت مردم را «پایه استقرار یک نظام مشروع» خواند.

آقای خاتمی در تعریف مردم‏سالاری گفت: «این یعنی ما می‏خواهیم رضایت و رای مردم باشد و آنها بگویند ما این حکومت را می‏خواهیم و به همین دلیل هم حکومت موظف است برای استقرار و تداوم خودش همواره رای و رضایت مردم را در نظر داشته باشد.»

رئیس‏‌جمهوری سابق ایران تصریح کرد: «نمی‏توانیم بیاییم برای دیگران بگوییم که آنها باید آزاد باشند و بر سرنوشت خود حاکم بوده، تحت سلطه نباشند و استعمار و استبداد در آنجا نباشد، ولی در مورد خودمان اگر این مسائل پیش آمد، بی‏تفاوت باشیم.»

آقای خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص روز قدس با اشاره به اینکه «گرامیداشت روز قدس مقتضای یک رسالت الهی و انسانی است» افزود: مسائل بشری به هم پیوسته و «یا ایران یا فلسطین» برداشت غلطی است‬.

وی گفت که این روز باید از سوی جریانات اصلاح طلب و آزادی خواهی که در متن این انقلاب بوده‌اند بیشتر مورد توجه باشد.

خاتمی در ادامه افزود: «این روز، روز نمادینی برای ابراز دلبستگی به این حق و بیزاری از باطلی است که در دنیا تحقق پیدا کرده است و آن هم اختصاص به فلسطین ندارد.»

به گفته وی «نباید راضی بود که به نام دفاع از مردم فلسطین مسائلی مطرح شود که بهانه‌‏های بیشتری برای سرکوب ملت فلسطین و مقابله با نظام جمهوری اسلامی داده شود.»

منبع: پارلمان نیوز و مردمک


 


رهبر مژدهي‌آذر، رئيس شوراي عالي داروخانه‌هاي كشور در مورد فروش الكل در داروخانه‌هاي كشور به منظور مصرف شرب هشدار داد و گفت: «افراد سودجو وجود دارند كه الكل صنعتي را به برخي مردم مي‌فروشند و ضررهاي جسمي به اين افراد وارد مي‌كنند.»

آقای مژدهی‌آذر در گفتگو با ایلنا، با بيان اينكه فروش الكل صنعتي در داروخانه‌ها براي مصارف گوناگوني همچون ضدعفوني‌ كردن، تميز كردن، روشن كردن چراغ الكلي، تركيب براي حلال‌هاي نقاشي و تزريق به فروش مي‌رسد، اما گاهي شاهد فروش اين الكل براي مصرف شرب هستيم كه بايد كنترل نسبي در سطح داروخانه‌ها انجام شود.

وی از وزارت بهداشت خواست که با افزودن مواد تلخ، الکل طبی راغیرقابل شرب كند.

استفاده از ماده تلخ کننده برای الکل از دو سال پیش تا کنون در دستور کار نهادهای مسئول قرار دارد و سردار احمد روزبهانی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی از برگزاری جلسه با وزارت بهداشت درباره جلوگیری از عرضه الكل سفید خالص خبر داد، اما هنوز این نوع الکل در دسترس مصرف‌کننده ایرانی است.

محمدرضا شانه‌ساز مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت روز چهارم مرداد گفته بود: الکل عرضه شده در داروخانه‌ها از نظر پزشکی غیرخوراکی است و وزارت بهداشت افزودن ماده تلخ‌کننده به آن و افزایش نظارت و بازرسی از داروخانه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

ابراهیم نقدی، مدیر کل حقوقی گمرک ایران، مشروبات الکلی را یکی از عمده‌ترین کالاهای قاچاق وارداتی کشف شده در ایران در 11 ماه اول سال 88 اعلام کرد. به گفته اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی نیز مصرف سالانه الکل در ایران بیست میلیون لیتر است.

منبع: ایلنا و مردمک
 


 


بررسی گزارش‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته و با وجود کم‌شماری جمعیت فعال ایران، نرخ بیکاری ایران روند صعودی به خود گرفته و این رشد به‌خصوص در بین جوانان 15 تا 24 سال، افزایش چشمگیرتری داشته است.

در حالی که مرکز آمار ایران جمعیت فعال کشور در بهار گذشته را بیش از بیست و چهار میلیون نفر اعلام کرده است، در حال حاضر از این میزان، نزدیک به پنج میلیون نفر (حدود یک پنجم) رسما بیکار محسوب می‏‌شوند.

هم‌اکنون نرخ بیکاری در کشور به بالاترین میزان خود در سال‌های اخیر یعنی ١٨ درصد رسیده است. این برآوردها نشان دهنده افزایش نرخ بیکاری در کشور، در چهار سال گذشته بوده که هم به میزان جمعیت فعال کشور افزوده شده و هم تعداد مشاغل ایجاد شده کم‌تر بوده است.

بر اساس گزارش‌های بانک جهانی، در سال‌های اخیر حدود ۷۰ درصد جمعیت ایران زیر ۳۵ سال سن دارند. مرکز آمار ایران میزان بیکاری جوانان را 29.6 درصد اعلام کرده که بيش از دو برابر نرخ متوسط بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ایران برای غلبه بر مشکل بیکاری، نیازمند رشد اقتصادی بالای 8 درصد است و این درحالی است که در طول سال‌های گذشته متوسط رشد اقتصادی کمتر از 3 تا 5 درصد گزارش شده است که بیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، مرهون قیمت‌های بالای نفت بوده است.

منبع: ایلنا


 


آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی در جمع دانشجویان حامی خود گفته است: آزاداندیشی جایش در تلویزیون نیست. به گفته رهبر جمهوری اسلامی «محل مناظرات و آزاد اندیشی نه در محافل عمومی همچون تلویزیون، که در محافل خصوصی‌ست.»

 


تعدادی از نیروهای لباس شخصی که به انواع سلاح ها همچون گاز اشک آور، دستبند، شوکر و باتوم مسلح بودند دیشب با حضور در برابر منزل مهدی کروبی از خروج وی جهت شرکت در مراسم احیای شب قدر ممانعت بعمل آوردند.

بر اساس گزارش‌ها هم اینک بیش از ۵۰ نفر از نیروهای لباس شخصی و بسیج در اطراف منزل مهدی کروبی حضور دارند.

نیروهایی لباس شخصی و بسیج هویت خود را با پوشاندن سر و صورت خود مخفی نگاه داشته و مجهز به انواع سلاح می باشند. این افراد همچنین با خودروهای مختلف و موتورهای غول پیکر در اطراف منزل کروبی کماکان حضور دارند.

نگرانی برای سلامتی و جان مهدی کروبی، با وجود این افراد افزایش یافته است.

گفتنی است مهدی کروبی چندی پیش خبر از حضور خود در مراسم روز قدس داده بود.

منبع: سحام نیوز
 


 


علی بهزادی، از روزنامه نگاران قدیمی ایران، روز شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۹ در سن ۸۵ سالگی در تهران درگذشت. مهم ترین دستاورد مطبوعاتی آقای بهزادی انتشار مجله سپید و سیاه از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۸ و مجله دانستنیها در بعد از انقلاب بود.

بهزادی یکم فروردین سال ۱۳۰۴ در رشت متولد شده و در سال ۱۳۳۲ و بعد از بازگشت از تحصیلات در اروپا، مجله «سپید و سیاه» را منتشر کرد.

مجله سپید و سیاه در سال ۱۳۵۳ بعد از ۲۲ سال انتشار توقیف شد. اما بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ آقای بهزادی مجددا انتشار این مجله را از سر گرفت.

در تابستان ۱۳۵۸ و در موج توقیف مطبوعات در ایران، مجله «سپید و سیاه» نیز برای همیشه توقیف شد و آقای بهزادی تحت تعقیب قرار گرفت.

ناصر تقوایی، کارگردان ایرانی و از دوستان نزدیک و بستگان آقای بهزادی، به بی بی سی فارسی گفت: «آقای بهزادی مدتی پنهانی زندگی می کرد و در بخشی از این دوران در خانه من زندگی می کرد. او بعد از مدتی وکیل گرفت و از اتهاماتش تبرئه شد.»

علی بهزادی در سال های بعد از انقلاب ایران نیز سعی کرد به کار مطبوعاتی بازگردد و این بار امتیاز مجله «دانستنیها» را به نام دخترش گرفت و آن را منتشر کرد.

آقای بهزادی پیش از مرگش گفته بود که در طول زندگی اش ۵۰ سال کار روزنامه نگاری کرده، ۴۰ سال در دانشگاه ها (دانشگاه علوم ارتباطات، دانشکده حقوق دانشگاه تهران و دانشکده شهربانی) تدریس کرده و سی و چند سال هم کار وکالت دادگستری کرده است.

از مهم‌ترين آثار قلمی او می‌توان از سه جلد کتاب شبه‌خاطرات او که به نوعی اتوبيوگرافی است ياد کرد که ماجرای آشنايی خود با شخصيت‌های پرآوازه و معروف کشور و هم‌چنين حوادثی که در طول ۳۰ سال دوران روزنامه‌نگاری‌اش اتفاق افتاده بود. اين کتاب با نثری زيبا و ساده و روان به رشته‌ی تحرير درآورده شده، امروزه يکی از منايع مهم تاريخ روزنامه‌نگاری محسوب می‌شود.

منبع: بی‌بی‌سی و روزآنلاین


 


مأموران امنيتی بعدازظهر روز شنبه با مراجعه به منزل و محل کار نسرين ستوده، وکيل دادگستری، بعد از تفتيش اين دو مکان، اقدام به ضبط پرونده‌های اين وکيل دادگستری و حتی وسائل شخصی او، همسر و فرزندان خردسالش کردند.

این وکیل دادگستری گفت که از ساعت ۳.۵ بعداز ظهر روز شنبه تا ساعت ۷.۵، قریب چهار ساعت منزل و محل کار وی توسط ۱۰ مأمور وزارت اطلاعات مورد بررسی و تفتیش قرار گرفته است.

خانم ستوده ادامه داد: «همزمان به من اخطاریه‌ای دادند که من تا سه روز در دادسرایی در زندان اوین حاضر و به اتهاماتم که تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی پاسخ دهم.»

وی تأکید کرد که این اتهامات را به هیچوجه قبول ندارد و اتهامات همانقدر مضحک هستند که نسبت به موکلانش مطرح شده‌اند.

ستوده اضافه کرد: «این موضوع که افرادی این قدرت را دارند هر وقت بخواهند وارد زندگی شما شوند و وسایل شما را مورد تفتیش قرار دهند توهینی به هر شهروند است.»

نسرین ستوده از وکلایی است که در سال‌های اخیر دفاع از شمار زیادی از پرونده‌های سیاسی و حقوق بشری را بر عهده داشته است که در میان موکلانش می‌توان به عیسی سحر خیز، شیرین عبادی و آرش رحمانی پور  اشاره کرد.

منبع: رادیو فردا


 


قربان بهزادیان نژاد، رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی پس از ۹ ماه اسارت که هفته های اول آن در بازداشت انفرادی بود، شب گذشته موقتا از زندان آزاد شد.

آقای بهزادیان نژاد اخیرا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری و یک میلیون ریال جریمه‌ی نقدی محکوم شد.

بر اساس این حکم  که روز سه شنبه هفته گذشته به این استاد دانشگاه زندانی ابلاغ شد، وی به اتهام توهین به محمود احمدی‌نژاد به صد هزار تومان جزای نقدی محکوم شده است.

قربان بهزادیان نژاد، استاد میکروبیولوژی در دانشگاه تربیت مدرس بود که اخیرا همراه با دکتر بهشتی  از تدریس و دریافت حقوق  منع شده است. در سال های اخیر دکتر بهزادیان نژاد در موسساتی در زمینه علوم انسانی و مطالعات ایرانشناسی فعالیت می کرده و از مشاوران ارشد موسوی است.

منبع:‌ کلمه

پیشینه:
پنج سال حبس تعزیری برای رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی


 


مراسم احیای شب قدر در مشهد که قرار بود به همت فعالان دانشجویی این شهر و با سخنرانی آقایان طهماسبی، قابل و علیجانی برگزار شود، با فشار نیروهای امنیتی و دخالت نیروی انتظامی لغو شد.

ساعاتی پس از انتشار دعوت عمومی برای شرکت در این برنامه، نیروهای امنیتی شهر مشهد با تماس‌هایی ناشناس، برخی از برگزارکنندگان این برنامه را تهدید کردند که در صورت برگزاری برنامه شبهای قدر، بازداشت خواهند شد.

این تهدیدها به خصوص علیه حسین فرزین، معاون پیشین شهردار مشهد و از فرماندهان سپاه در دوران جنگ، شدت بیشتری داشته است. مراسم سه شب احیا قرار بود در منزل آقای فرزین برگزار شود.

در اولین روز برگزاری این مراسم نیز چند دستگاه ماشین نیروی انتظامی با حضور در محل، از برگزاری این برنامه جلوگیری کردند.

پیش از این اعلام شده بود که در مراسم بزرگداشت لیالی قدر در شبهای نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، به ترتیب آقایان علی طهماسبی، احمد قابل و رضا علیجانی به سخنرانی خواهند پرداخت.

از سوی دیگر حراست دانشگاه تبریز در اقدامی تنها هیئت مستقل و کاملا دانشجویی دانشگاه تبریز را بست.

بر اساس این گزارش، ماموران حراست دانشگاه تبریز در اقدامی خودسرانه و به دور از حوزه وظایف خود، اقدام به بستن درِ اتاق های هیئت مکتب الشهدای دانشگاه تبریز کرده و همچنین از عدم برگزاری مراسم شب‌های قدر توسط این هیئت خبر داده‌اند.

گفتنی است هیئت مکتب‌الشهدای دانشگاه تبریز علاوه بر فعالیت‌های گسترده فرهنگی، در سال‌های گذشته اصلی‌ترین میعادگاه جوانان و دانشجویان شهر تبریز در مناسبت‌ها و مراسم‌های مذهبی بوده است.

منبع:کلمه (+,+)


 


وب‌سایت میزان‌ از پلمب چند فروشگاه پوشاک و کیف و کفش زنانه توسط نیرو‌های بسیج و پلیس در شهر مشهد خبر داد.

به گزارش این وب‌سایت، برخی فروشگاه‌های دو خیابان اصلی مشهد (واقع در خیابان خیام، بلوار سجاد) از چهارشنبه گذشته بدون هیچ‌گونه توضیحی پلمب شده‌اند.

صاحبان مغازه‌ها و فروشگاه‌های لوکس خیابان‌های خیام که اجاره بهای سنگینی را پرداخت می‌کنند، به این اقدام غیرقانونی اعتراض دارند.

علاوه بر این گزارش‌های موثق همچنین از صدور احکام و جریمه‌های چند صد هزار تومانی به‌ خاطر آنچه «بدحجابی» خوانده می‌شود، در مشهد گزارش شده است.

موارد متعددی از بازداشت‌های خودسرانه و صدور جریمه‌های مالی به‌خاطر «لاک زدن ناخن‌ها»، «کوتاه بودن آستین مانتو»، «نداشتن جوراب»، «آرایش»، «قرار دادن عینک آفتابی بالای پیشانی و روی موها» و ... توسط نیروی انتظامی و بسیج گزارش شده است.

بر اساس موازین شرعی، در ایران، زنان ملزم به پوشاندن موهایشان و پوشیدن مانتوهای بلند و گشاد در اماکن عمومی از جمله دفاتری هستند که با آقایان همکارند.

پلیس گاهی این شرکت‌های خصوصی را به منظور اطمینان از رعایت این معیار کنترل می‌کند و درصورت لزوم این دفاتر را می‌بندد.

برخی از کافی‌شاپ‌ها در ایران نیز پس از آن‌که پلیس اعلام کرد فروشندگان یا مشتریان این مراکز معیارهای گفته شده را رعایت نکرده‌اند، بسته شدند.

رستوران‌ها و امکان عمومی دیگر در ایران اغلب پیام‌هایی را در مغازه هایشان نصب کرده‌اند که در آن‌ها از مشتریان خواسته شده حجاب اسلامی را رعایت کنند.

منبع: میزان خبر


 


هاجر رستمی مادر ندا آقاسلطان خواستار پیدا کردن قاتل دخترش توسط مجامع بین‌المللی از جمله دادگاه لاهه و سازمان‌های حقوق بشری شد.

به گفته خانم رستمی پیگیری‌های خانواده برای یافتن قاتل ندا به نتیجه‌ای نرسیده است.

او به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته است: «هیچ حرفی ندارم به دولت بزنم، تمام این مدت سکوت کردم، فقط از دنیا می‌خواهم به داد من برسند و قاتل ندا را پیدا کنند.»

مادر ندا آقاسلطان در خصوص مستندسازی‌های صدا و سیما و تلاش برای تحریف واقعیت از طریق نمایش فیلم در شبکه سراسری در مورد مرگ دخترش گفته است: «من فیلم را ندیدم، فقط شنیدم. نمی‌خواهم که ببینم! نظری هم ندارم. تا به حال سه بار فیلم درست کردند، هر بار حرف قبلی خودشان را نقض کردند.»

وی در خصوص اهدافی که چنین برنامه‌هایی دنبال می‌کنند، افزود: «می‌خواهند بگویند مملکت آزادی داریم، هر کسی می‌تواند ابراز عقیده کند و آزادی تمام و کمال در مملکت ایران وجود دارد؛ در صورتی که اصلا چنین چیزی وجود ندارد.»

هاجر رستمی در پاسخ به این پرسش که آیا مطالب مطرح شده در مستندهای تولید شده را باور دارد یا خیر، پاسخ داد: «هیچ کس این دروغ‌ها را باور نکرده، نه مردم ایران نه مردم جهان و گفتند قاتل یک زن است.»

ندا آقاسلطان متولد سوم بهمن۱۳۶۱ یکی از ده‌ها تنی است که در جریان اعتراض به انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در محله امیرآباد، به ضرب گلوله کشته شد.

منبع: کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران

پیشینه
مستند صدا و سیما روزنامه سپاه را افشا کرد
مراسم بزرگداشت ندا با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد


 


روزنامه مردمسالاری براساس گزارش‌های رسمی اعلام کرد هزینه ماهانه خانوار چهار نفره شهری از ۸۶۴ هزار تومان در سال ۸۸ به یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان در سال ۸۹ افزایش یافته است.

این آمار جدید در شماره امروز دوشنبه روزنامه مردمسالاری منتشر شده است.

این روزنامه در گزارش خود آمار‌های دیگری از وضعیت اقتصادی خانواده‌های شهری در ایران منتشر کرده و نوشته که سطح زندگی کارمندان در سال‌های اخیر تنزل یافته است.

منابع آماری این گزارش در روزنامه مردمسالاری محفوظ است.

ایران بیش از ۷۰ میلیون جمعیت دارد که براساس اعلام حسنعلی ضیایی، معاون وزیر رفاه، بیش از ۱۷ میلیون نفر از این جمعیت زیر خط فقر قرار دارند.

گزارش‌های غیررسمی، از قرار گرفتن بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت ایران در زیر خط فقر حکایت دارد، اما مسئولان وزارت رفاه حاضر نیستند این گزارش‌ها را تائید کنند.

آخرین گزارش وزارت رفاه درباره میزان خط فقر، مربوط به چهار سال گذشته است که در آن اعلام شده بود حدود ۱۰ میلیون ایرانی زیر خط فقر قرار دارند.

منبع: روزنامه مردمسالاری

پیشینه
۱۰ میلیون ایرانی زیر خط فقر مطلق قرار دارند
وزیر رفاه: آمارهایی که در مورد خط فقر اعلام می شود را قبول ندارم


 


یک نماینده مجلس از تصویب افزایش تعطیلات عید فطر به سه روز در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

ستار هدایت‌خواه روز گذشته (یکشنبه) با اعلام این خبر گفت کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین تعطیلی ۱۲ فروردین و ۲۹ اسفند را لغو کرده است.

نمایندگان مجلس روز سه‌شنبه دوم شهریو نیز به یک فوریت طرح افزایش تعطیلات عید فطر رای مثبت داده بودند.

یک فوریت این طرح در حالی به تصویب رسید که دولت در ماه رمضان، میزان ساعات کار ادارات دولتی را کاهش داده که این اقدام با مخالفت‌هایی روبرو شد.

براساس محاسبات انجام شده، تعداد روزهای تعطیل کشور بیش از ۱۳۰ روز است و خسارات هر یک روز تعطیلی، چهار هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد و روزنامه همشهری


 


گروه امنیتی «آشیانه» ادعا کرد طی دو روز گذشته به مناسبت روز «مبارزه با تروریسم» بیش از یک هزار سایت دولت بریتانیا، آمریکا و فرانسه را هک کرده است.

بهروز کمالیان مدیر این گروه امروز دوشنبه هدف از این حمله اینترنتی را «اعتراض به اقدامات ضد بشری حامیان تروریسم و در راس آنها آمریکا و انگلیس با روشی نو» اعلام کرده است.

کمالیان در ادامه گفت: «این پروژه از روز شنبه آغاز شد و تا صبح روز دوشنبه 8 شهریور ادامه پیدا کرد و در این مدت موفق شدیم بیش از هزار سایت دولتی آمریکا، انگلیس و فرانسه را هک کنیم.»

به گفته وی «بر روی صفحه اصلی سایت‌های هک شده عکسی با نماد ایران و در بالای آن عکس‌هایی از شهیدان رجایی و باهنر و متنی دو زبانه به زبان فارسی و انگلیسی که شامل اعتراض این گروه به آمریکا، انگلیس و فرانسه بوده قرار گرفته است.»

در این متن آمده است: «تروریسم از اساسی‌ترین معضلات کنونی جامعه جهانی و به ویژه در یکصد سال اخیر ریشه مهم‌ترین تهدیدها بر ضد ملت‌ها و امنیت جهانی بوده است.»

گروه امنیتی آشیانه یکی از گروه‌های قدیمی و فعال جمهوری اسلامی در زمینه امنیت شبکه و هک است.

منبع: خبرگزاری فارس


 


مهدی کروبی، با اعلام حمایت از  شکایت هفت فعال اصلاح‌طلب از فرماندهان قرارگاه ثارالله، برای روشن شدن «تقلب» و «خیانت به رای مردم» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، حاکمیت را به «مناظره» دعوت کرد.

آقای کروبی که در دیدار با گروهی از جوانان اصلاح طلب سخن می‌گفت، بار دیگر نتایج انتخابات را از پیش «تنظیم شده» دانست و اظهار داشت که قرار بود «آن طرف ۲۵ میلیون و این طرف هم چند میلیون و یک طرف هم حدود ۳۰۰هزار تا رای داشته باشد.»

وی تصریح کرد: «بحث عده‌ای این است که تقلب شده است و عده‌ای هم مصرند که تقلب نشده است، اما ما می‌گوییم نه تنها تقلب شده و در حد یکی دو میلیون نبوده که فراگیر بوده و از قبل سرنوشت انتخابات تعیین شده بود.»

کروبی گفت از پیش تصمیم گرفته شده بود که «آن طرف بیست و پنج میلیون و این طرف هم چند میلیون و یک طرف هم حدود سیصد هزار» رای داشته باشد.

مهدی کروبی در ادامه با اشاره به سخنان سردار مشفق گفت: «یک مقام امنیتی حرفهایی زده و به اصطلاح افشاگری هایی کرده است، آقایان محترم نهایتا نامه ای در جواب آن نوشته و شکایت خود را رسما اعلام کرده اند، آیا با بگیر و ببند و بازگرداندن آنها به زندان مسئله حل می شود؟»

اشاره مهدی کروبی به شکایت هفت فعال اصلاح‌طلب از فرماندهان قرارگاه ثارالله در پی انتشار سخنرانی «سردار مشفق» در اینترنت است.

مهدی کروبی در ادامه با تشریح خواسته خود برای مناظره گفت: «در صورتیکه شورای نگهبان بی‌طرف است چرا یک جلسه یا مناظره رودرو برگزار نمی‌کنند؛ من درخواست می‌کنم یک جلسه بگذراند هر کجا که می‌خواهند دانشگاه، مسجد، صدا و سیما و در این جلسه نمایندگانی از حاکمیت( هم نظارت و هم اجرا) حاضر باشند تا در این جلسه ثابت کنیم که نه تنها تقلب شده که کاملا مهندسی شده و سرنوشتش از قبل تعیین شده بوده است؛ ‌ضمن اینکه خبرنگارانی مستقل مشروح این مناظره را بدون دخل و تصرف برای مردم منتشر نمایند تا گفت‌وگوها صادقانه منعکس شود.»

این رهبر اصلاح‌طلب‌ خطاب به حاکمیت گفت: «خودتان می‌دانید که در میان مردم رای ندارید و یا حداقل رایتان کم است. من حاضرم با هر کس که گفتید، از هر کجا که گفتید، از قهوه خانه‌ها شروع کنیم تا سینما و زیارتگاه‌ها، از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب، سواره و پیاده در شهرها و بین راه برویم، ببینیم و بپرسیم که مردم به چه کسی وچه گروه تمایل و گرایش دارند.»

آقای کروبی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 نیز طی نامه ای به آیت الله خامنه ای، فرزند او، مجتبی خامنه ای، و نیز سپاه و بسیج را به حمایت از محمود احمدی نژاد و دخالت در انتخابات متهم کرده بود.

منبع: سحام نیوز، بی‌بی‌سی و رادیو فردا


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته