-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ شهریور ۵, جمعه

Latest New from Green Correspondents for 08/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

توانچه به علت عملکرد غيرقانونی قاضی صادر کننده حکم، که از ارسال حکم به دادگاه تجديد نظر خود داری کرده بود، از پذيرش حکم اجتناب کرده و از تسليم خود خودداری نمود. ... در پی گيری های به عمل آمده دادگاه انتظامی قضات، قاضی متخطی را بازخواست و درخواست کرده بود تا پرونده وی به اين مرکز جهت بررسی مجدد ارسال شود که با تمرد قاضی مربوطه روبه رو گشته بود. 

خبرنگاران سبز/ حقوق بشر:
عابد توانچه عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير و از فعالين شناخته شده چپ، امروز به منظور گذراندن يک سال حبس و برای جلوگيری از مصادره وثيقه ضامن خود، با حضور در دادگاه انقلاب خود را معرفی کرده و به زندان اراک منتقل شد.

توانچه به علت عملکرد غيرقانونی قاضی صادر کننده حکم، که از ارسال حکم به دادگاه تجديد نظر خود داری کرده بود، از پذيرش حکم اجتناب کرده و از تسليم خود خودداری نمود. وی به همراه دکتر ناصر زرافشان وکيل خود شکايت نامه ای را در دادگاه انتظامی قضات تنظيم کرد. در پی گيری های به عمل آمده دادگاه انتظامی قضات، قاضی متخطی را بازخواست و درخواست کرده بود تا پرونده وی به اين مرکز جهت بررسی مجدد ارسال شود که با تمرد قاضی مربوطه روبه رو گشته بود. به گفته منابع آگاه، اداره اطلاعات اراک در رسيدگی به پرونده نقش مستقيم داشته و فشار زيادی را بر قوه قضائيه تحميل کرده است.


مامورين وزارت اطلاعات در تلاش های چندين باره خود برای دستگيری عابد توانچه بارها به منزل پدريش يورش بردند و خانواده وی را تهديد به پلمپ منزل کردند، اما هيچگاه موفق به بازداشت وی نشدند. تيم تعقيب و تجسس وزارت اطلاعات پس از مدت ها تلاش ناموفق برای دستگيری وی، سرانجام فشارهای خود بر دستگاه قضايی را افزايش داد تا آنکه سرانجام دو هفته پيش دادگاه انقلاب اراک حکم مصادره وثيقه توانچه را صادر کرد. در پی اين اقدام وی ناچار به تسليم خود به دادگاه و پذيرش اين حکم غيرقانونی شد. 
منبع : (+)

 
 

مردم گرمازده که برای هواخوری بعد از افطار به خيابان‌ها و اماکن عمومی می‌روند، دائماً با صحنه‌های حضور نيروهای ويژه‌ سپاه و لباس شخصی مواجه هستند که متاسفانه در بسياری از مواقع به برخورد فيزيکی با خانواده‌هایی که به تفريح و يا ديد و بازديد می پردازند منتهی شده و یا به فحش و بازرسی بدنی و خودرو و تذکر برای نوع پوشش بانوان و بازداشت ِ معترضانی که با فرزندان و مادران و پدران خود هستند سرانجام می‌یابد.
خبرنگاران سبز/ فیلم/ اهورا ایران پرست : 
به گزارش خبرنگاران سبز از سطح شهر تهران حضور گسترده نبروهای نظامی در ماه رمضان با شگفتی و پرسش مردم مواجه شده است.

در صورتی که این ماه در رسانه‌های وابسته به نظام، ماه ميهمانی و رحمت الهی خوانده می‌شود حضور اين همه نيرو و خودرو و وسايل حمل و نقل، ويژه انتقال نيروهای ويژه به ماموريت‌های شهری و خودروهای مخصوص حمل بازداشت شدگان در سطح شهر تهران علامت سئوال‌های بسیاری را برانگیخته است.

ماه ِ رمضان که تمام ِ رستوران ها و اماکن تفريحی-ورزشی تا افطار تعطيل است، مردم گرمازده که برای هواخوری بعد از افطار به خيابان‌ها و اماکن عمومی می‌روند، دائماً با صحنه‌های حضور نيروهای ويژه‌ سپاه و لباس شخصی مواجه هستند که متاسفانه در بسياری از مواقع به برخورد فيزيکی با خانواده‌هایی که به تفريح و يا ديد و بازديد می پردازند منتهی شده و یا به فحش و بازرسی بدنی و خودرو و تذکر برای نوع پوشش بانوان و بازداشت ِ معترضانی که با فرزندان و مادران و پدران خود هستند سرانجام می‌یابد.
فیلم زیر تنها گوشه‌ای از ازدحام ماشین‌های پلیس را در گوشه‌ای از پایتخت در ساعت‌های بعد از افطار نشان می‌دهد. 


 
 

خبرنگاران سبز/ آگاهی رسانی:
 با توجه به پرشمار بودن سايت‌های خبررسانی و البته وجود فيلتر که شمار بسيار را از دسترسی به اخبار محروم می‌کند خبرنگاران سبز در نظر گرفته است برای آگاهی رسانی موثر هر ۲۴ ساعت يک‌بار اخبار منتشر شده در وبگاه‌های گوناگون را به صورت سرخط و چکیده ای از خبر با داشتن لينک ارجاع به منبع اصلی به مردم عزيز ايران تقديم کند.

چاپ کردن این سرخط ها و توزیع آن بین مردم نیز پیش‌نهاد می‌شود. فراموش نکنید که رسانه شمایید.

نسخه پی.دی.اف را از ( اینجا ) دانلود کنید.
به کوشش: گروه خبرنامه خبرنگاران سبز

  • • خبرنگاران سبز: آیت الله خرازی (دبیرکل حزب الله) : نفوذ صهيونيست در ارکان بالای حکومت
    چطور می شود از يک روستای تبعه لاريجان بعضی از سران ما از آنجا سر درآورده باشند.چه طور شده به آنها اعتماد کرده ايم؟ سوابق اينها را بايد ببينيم که از کجا اين مسائل آب ميخورد.من اينها را در بسياری از مراکز قدرت نظام دنبال کرده ام. تمام مشکلاتی که در اين سی سال در نظام داريم با تمام صراحت عرض ميکنم از اين افراد است.

  • • هرانا : دختر زهرا بهرامی: مادرم را نجات دهيد
    روز شنبه ششم شهريور، زهرا بهرامی، هلندی ايرانی‌تبار، در شعبه 15 دادگاه انقلاب محاکمه خواهد شد. قاضی صلواتی، رئيس دادگاه، بطور شفاهی به زهرا بهرامی گفته است که وی به اعدام يا حبس ايد محکوم خواهد شد. بنفشه عرفانی، دختر زهرا بهرامی، در مصاحبه با تلوبزيون هلند از سازمان‌های مدافع حقوق بشر و دولت هلند خواست اجازه ندهند مادرش به جرم گناهان ناکرده محاکمه و اعدام شود. زهرا بهرامی، 45 ساله و دارای دو فرزند، حدود بيست سال پيش به هلند آمد. او دارای تابعيت هلندی است

  • • خبرنگاران سبز: خطر اعدام شیوا نظر آهاری
    شيوا نظرآهاری به دنبال ناآرامی‌های سال گذشته و يک روز پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران بازداشت و پس از بيش سه ماه زندان، با قرار وثيقه آزاد شد.وی بار ديگر در آذرماه سال گذشته، هنگامی که قصد شرکت در مراسم درگذشت آيت‌الله حسينعلی منتظری در قم را داشت بازداشت شد و به گفته وکيلش به محاربه، اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم و تبليغ عليه جمهوری اسلامی متهم شد، اتهاماتی که شخص وی آنها را رد کرده است.

  • • ندای سبز آزادی : مراسم جشن میلاد بر مزار شهید فرج زاده+عکس
    مراسم تولد شهرام فرج زاده از شهدای جنبش سبز با حضور خانواده و جمعی از مادران عزادار جنبش سبز روز دوشنبه هم زمان با افطار بر سر مزار این شهید در بهشت زهرای تهران برگزار شد به گزارش خبرنگار کلمه، در این مراسم تعدادی از مادران شهدای جنبش سبز از جمله مادر ندا آقاسلطان و مادر رامین رمضانی نیز حضور داشتند.

  • • هرانا : بهزاد کردستانی شاعر و نویسنده کرد بازداشت شد
    بهزاد کردستانی از شاعران سرشناس کرد، روز گذشته از سوی نیروهای اطلاعات حوالی منزل خود در شهرستان مریوان دستگیر شد. به گزارش روا نیوز، این نویسنده کرد پیش تر نیز از سوی ستاد خبری اطلاعات شهرستان مریوان چندین بار احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود. نامبرده هم چنین از چهره های شناخته شده استان و از فعالین اجتماعی شهر مریوان بوده که در فعالیت های مردمی و زیست محیطی از جمله برای مهار آتش سوزی های اخیر مراتع و جنگل های کردستان فعالیت داشت.

  • • رادیو فردا : شاکیان جدید قرارگاه ثارالله؛ شکایت همسران‌مان را پیگیری می‌کنیم
    همسران هفت فعال اصلاح‌طلبی که پیش از این علیه فرماندهان قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران اعلام «جرم کرده‌اند» در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه اعلام کردند که شکایت همسران خود را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد.

  • • عصر ایران : شدیدترین اتهام زنی فرانسه: ایران «قلب همه بحران ها» است
    نیکولا سارکوزی دیروز چهارشنبه در نشست سالیانه سفرای فرانسه در شهر پاریس اظهار داشت: ایران قلب بحران های شدید در جهان است که از پاکستان آغاز و تا دولت های آفریقایی ادامه دارد. سارکوزی ادامه داد: ایران خشونت و افراط گرایی را در منطقه تغذیه می کند. این کشور به ویژه تهدید اساسی برای امنیت بین الملل در زمینه گسترش سلاح هسته ای است.

  • • مردمک : وزیر نفت: ایران واردات بنزین را قطع می‌کند
    مسعود میرکاظمی، وزیر نفت می‌گوید که ایران در زمینه تولید بنزین خودکفا شده است و به زودی با افزایش ظرفیت تولید، واردات بنزین را قطع خواهد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‏رسانی دولت، آقای میرکاظمی امروز (سوم شهریور) گفت: به زودی 20 میلیون لیتر در روز به تولید ما اضافه می‌شود و به آنهایی که قصد دارند در زمینه بنزین بر ما فشار وارد کنند، اعلام خواهیم کرد که ایران هر گونه بخواهد تصمیم می‌گیرد.

  • • خبرنگاران سبز: نامه مهدیه گلرو به مناسبت سالروز ازدواجش از اوین
    هر که هر چه می خواهد بگويد زبان نوشتن شفاف است خواه از عشق بنويسی خواه از عدالت. اين زبان آنقدر روشن است که اگر ابله ۱۰۰ بار هم بخواند باز چيزی دستگيرش نخواهد شد. اين حس در گوشه وجودم ماند تا امروز در سالروز پيوندمان بهانه ای برای گفتنش يافتم.

  • • مردمک : هشدار مشارکت درباره محو استقلال قوه‌قضائیه و سقوط نظام
    جبهه مشارکت ایران اسلامی به رفتار بازجویان و ماموران زندان اوین با مصطفی تاج‌زاده و محمد نوری‌زاد، دو نفر از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، اعتراض کرد و درباره «محو کامل استقلال قوه قضائیه و کشیندن نظام به ورطه سقوط» هشدار داد. در بیانیه‌ این حزب عمده اصلاح‌طلبان ایران، قوه قضائیه «بازیچه‌ای در دست بازجویان و مفتشان زندان» خوانده شده که و تاکید شده که ادامه این راه موجب «محو کامل استقلال قوه قضائیه و کشاندن نظام به ورطه سقوط» خواهد شد.

  • • ندای سبز ازادی : منزل شهید آیت الله دستغیب تخریب کامل شد
    در واکنش به تخریب کامل منزل شهید آیت الله دستغیب، فرماندار شیراز با حضور در آن محل، از این اقدام شدیدا انتقاد کرد. اعتراض این مقام اجرایی در حالیست که چندی پیش برخی دستگاههای دولتی از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فارس و شرکت عمران و بهسازی استان، به بهانه احیای بافت قدیم شیراز منزل آن شهید را که می توانست به محلی تاریخی و فرهنگی تبدیل شود، به طور کامل تخریب کردند.

  • • خبرنگاران سبز: میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به دیدار محمدرضا جلایی پور رفتند
    در اين ديدار مهندس ميرحسين موسوی ضمن ابراز تاسف از ۵ ماه بازداشت انفرادی محمدرضا جلائی‌پور در طول سال گذشته، گفت : يکی از نشانه های ملموس، مرئی و رو به رشدی که زير پوست جامعه در جريان است روند ريزش تدريجی حاميان دولت و رويش بدنه جنبش سبز است .

  • • سحام نیوز : بیانیه مهدی کروبی به‌مناسبت برکناری پروفسور یوسف ثبوتی
    به‌دنبال برکناری پروفسور یوسف ثبوتی چهره برجسته علمی کشور از ریاست مرکز تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی با انتشار بیانیه‌ای این اقدام خسارت‌بار را محکوم کرد. شایان ذکر است که پروفسور یوسف ثبوتی در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری از حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی حمایت کرده بود.

  • • کلمه : روند افزایش بدهی‌ها ادامه دارد؛ بدهی 140 هزار میلیارد تومانی دولت
    این گزارش در حالی به اعلام بانک مرکزی مبنی‌بر کذب بودن بدهی 127 میلیارد دلاری دولت استناد نموده که هیچ گزارشی از بانک مرکزی یا مسئولان این بانک در مورد تکذیب بدهی 127 میلیارد دلاری دولت در پایگاه این بانک یا سایر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها درج نشده و مسئولان روابط عمومی بانک مرکزی هم خبری از درج این گزارش در سایت دولت ندارند و معلوم نیست سایت دولت این خبر را به نقل از کدام مسئول و مقام بانک مرکزی درج نموده است.

  • • مردمک : استقبال دولت از طرح مجلس برای تعطیلی سه روزه فطر
    نمایندگان مجلس به فوریت طرحی رای داده‌اند که تعطیلی عید به فطر به سه روز افزایش یابد. امروز دستیار ارشد رئیس‌جمهوری خبر داده است که دولت از این طرح استقبال می‌کند. مجتبی هاشمی ثمره در حالی از این طرح استقبال کرده که معاون رئیس‌جمهوری در امور مجلس معتقد است که این طرح، نیازمند مطالعات بیشتری است.





 
 

در اين ديدار مهندس ميرحسين موسوی ضمن ابراز تاسف از ۵ ماه بازداشت انفرادی محمدرضا جلائی‌پور در طول سال گذشته، گفت : يکی از نشانه های ملموس، مرئی و رو به رشدی که زير پوست جامعه در جريان است روند ريزش تدريجی حاميان دولت و رويش بدنه جنبش سبز است .
خبرنگاران سبز/ جامعه:

ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد با محمدرضا جلائی‌پور، مدير پويش موج سوم که به تازگی از زندان آزاد شده است، ديدار و گفت وگو کردند. 

در اين ديدار مهندس ميرحسين موسوی ضمن ابراز تاسف از ۵ ماه بازداشت انفرادی محمدرضا جلائی‌پور در طول سال گذشته، گفت : يکی از نشانه های ملموس، مرئی و رو به رشدی که زير پوست جامعه در جريان است روند ريزش تدريجی حاميان دولت و رويش بدنه جنبش سبز است . اتفاقاتی از جنس چنين برخوردهای ناعادلانه و تاسف‌باری با جوانان نخبه، افتخارآفرين، قانون‌گرا، اخلاقی و متدين از جمله عواملی است که توجه وجدان‌های بيدار را بيشترجلب می‌کند، سرعت اين ريزش و رويش را افزايش می‌دهد و در نظام باور و مواضع مخالفان جنبش سبز ترک‌های بيشتری ايجاد می‌کند که پس از مدتی آثار خود را در رفتار افرادی که به واسطه چنين برخوردهای کوری دچار ترديد و سپس تغيير می‌شوند ، نشان می‌دهد.

دکتر زهرا رهنورد نيز ضمن ابراز خرسندی از آزادی محمدرضا جلائی‌پور، گفت : متاسفانه بسياری ازاين برخوردها بر اساس تصميم‌گيری‌های روزمره انجام می شود و عاملان چنين برخوردهايی در عمل طرحی منسجم و کلی ندارند که در چارچوب آن تصميم بگيرند و آثار مخرب و هزينه‌های رفتارهای خود را بسنجند.

محمدرضا جلائی‌پور، دارنده مدال طلای المپياد ادبی و رتبه يک کنکور سراسری سال ۸۰ و دانشجوی ممتاز دانشگاه های تهران، لندن و آکسفورد تابستان سال گذشته نيز ۸۸ روز را در سلول‌های انفرادی زندان اوين گذرانده بود و بعد از آن يک بار ديگر نيز در مراسم دعای کميل معروف بازداشت شده بود.

جلايی پور برای بار سوم نيز شصت و شش روز در انفرادی نگهداری شد.

 
 

شيوا نظرآهاری به دنبال ناآرامی‌های سال گذشته و يک روز پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران بازداشت و پس از بيش سه ماه زندان، با قرار وثيقه آزاد شد.وی بار ديگر در آذرماه سال گذشته، هنگامی که قصد شرکت در مراسم درگذشت آيت‌الله حسينعلی منتظری در قم را داشت بازداشت شد و به گفته وکيلش به محاربه، اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم و تبليغ عليه جمهوری اسلامی متهم شد، اتهاماتی که شخص وی آنها را رد کرده است.
خبرنگاران سبز/ حقوق بشر :

 سازمان مستقل فريدم‌هاوس (خانه آزادی) روز سه‌شنبه در بيانيه‌ای نسبت به "خطر اعدام" برای شيوا نظرآهاری که به "محاربه" متهم شده است ابرازی نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری او شد. (+)

به گزارش راديو فردا، اين سازمان که مقر اصلی آن در واشينگتن است، روز سه‌شنبه، دوم شهريورماه، ضمن ابراز نگرانی از طرح اين اتهام و همچنين اظهارات رجا‌نيوز، وب‌سايت حامی محمود احمدی‌نژاد، مبنی بر متهم کردن خانم نظر‌آهاری به "فعاليت برای سازمان مجاهدين خلق" اعلام کرد که اتهام دخيل بودن در عمليات تروريستی معمولا در جمهوری اسلامی با مجازات اعدام همراه است و تأکيد کرد که خانم نظر‌آهاری هيچ‌گاه در فعاليت‌های خشونت‌آميز شرکت نکرده و انگيزه‌های خشونت‌آميز نداشته است.

خانم پائولا شريفر، يکی از مديران اين سازمان، نيز ضمن ابراز نگرانی از احتمال اعدام شيوا نظرآهاری به دليل اين اتهامات، از دولت ايران خواست تا خانم نظر‌آهاری را از اتهامات وارده تبرئه کرده و او را بدون آزار و اذيت فوراً آزاد کنند.

شيوا نظرآهاری به دنبال ناآرامی‌های سال گذشته و يک روز پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران بازداشت و پس از بيش سه ماه زندان، با قرار وثيقه آزاد شد.

وی بار ديگر در آذرماه سال گذشته، هنگامی که قصد شرکت در مراسم درگذشت آيت‌الله حسينعلی منتظری در قم را داشت بازداشت شد و به گفته وکيلش به محاربه، اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم و تبليغ عليه جمهوری اسلامی متهم شد، اتهاماتی که شخص وی آنها را رد کرده است.

قرار بر اين است که دادگاه شيوا نظرآهاری در تاريخ ۱۳ شهريورماه سال جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شود.
وکيل سه آمريکايی دربند: موکلانم شش ماه است بازجويی نشده‌اند.

از ديگر سو، مسعود شفيعی، وکيل سه آمريکايی که در تاريخ ۹ مرداد سال ۸۸ به اتهام ورود غيرمجاز به خاک ايران، در منطقه مرزی ايران و عراق بازداشت شدند، روز سه‌شنبه به کمپين بين‌المللی حقوق بشر گفت که سه موکلش ۶ ماه است که بازجويی نشده‌اند و اين درحالی است که مقامات قضايی اعلام کرده‌اند تحقيقات بر روی اين پرونده همچنان ادامه دارد.

وی همچنين با اعلام اين‌که سارا شورد، يکی از اين سه نفر، از "بيماری حاد زنانه" رنج می‌برد گفت که از مقامات ايرانی خواسته‌ است تا زمان دادگاه، خانم شورد به سفارت سوئيس منتقل شود که اين درخواست توسط مقامات قضايی ايران رد شده است.

آقای شفيعی در اين گفت‌وگو از نوشتن نامه‌ای برای دادستان تهران نيز خبر داد و تصريح کرد که در اين نامه اعلام کرده است در صورت بروز هر حادثه ناگواری برای سارا شورد، مسئولين پرونده بايد پاسخ‌گو باشند.

وی علاوه بر اين اتهام "جاسوسی" را که از سوی مقامات قضايی عليه اين سه آمريکايی مطرح شده‌ است رد کرد و افزود که با "فرض محال" اگر اتهام جاسوسی هم مطرح باشد، مجازات آن "حداقل يک سال حبس است."

وکيل اين پرونده در ادامه با اشاره به اين‌ که اين پرونده از حالت قضايی خارج شده و جنبه سياسی به خود گرفته است‌ افزود: "چون آب و رنگ قضايی در اين پرونده نمی‌بينم، هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد."


 
 

هر که هر چه می خواهد بگويد زبان نوشتن شفاف است خواه از عشق بنويسی خواه از عدالت. اين زبان آنقدر روشن است که اگر ابله ۱۰۰ بار هم بخواند باز چيزی دستگيرش نخواهد شد. اين حس در گوشه وجودم ماند تا امروز در سالروز پيوندمان بهانه ای برای گفتنش يافتم.
خبرنگاران سبز/ حقوق بشر:
دهانت را می بويند مبادا گفته باشی دوستت دارم. دلت را می بويند. روزگار غريبيست نازنين. دهانت را می بويند شايد شاملو هرگز از خاطرش هم عبور نمی کرد که روزی اين شعر مصداق واقعی ۳۲ روز انفرادی و ۳ ماه بازداشت باشد.

اين خط از شاملو لحظه ای در بازجويی از خاطرم گذشت که از بازجو پرسيدم دليل بازداشت وحيد چيست؟ و او هم چون هميشه با وقاحت گفت چون می دانستيم چقدر اياق هستيد و از رابطه شما آگاه بوديم می دانستيم با بودن او کار ما برای حرف کشيدن از تو آسان می شود. همان لحظه حس کردم دهانم را بوييده اند و از عشقی را که در پستوی خانه پنهان نکرده بوديم آگاه شده اند اما عشق ميراثی نيست که چون پول در ته گوشه جيب پنهان بماند. می خواهم از اين پنهان آشکار بگويم.

هر که هر چه می خواهد بگويد زبان نوشتن شفاف است خواه از عشق بنويسی خواه از عدالت. اين زبان آنقدر روشن است که اگر ابله ۱۰۰ بار هم بخواند باز چيزی دستگيرش نخواهد شد. اين حس در گوشه وجودم ماند تا امروز در سالروز پيوندمان بهانه ای برای گفتنش يافتم.

عزيزم با خاطره ۲۰۹ ما قادريم بگوييم توانستيم يکديگر را در بزرگترين جولانگاه دشمن دوست داشته باشيم و می توانيم بگوييم زنده بوديم. حالا نيز بيش از ۳ ماه از آخرين بار که بدون اين شيشه های زنگ آلود نازيبا ديدمت می گذرد و اين هم سنديست ديگر بر اثبات عدالت و مهرورزی. اما همانقدر که تيغه بی عدالتی برای ما برنده بوده است تيغه عدالت نيز روزی برهنه خود را نشان خواهد داد. و اين نتيجه تلاش نسل ما خواهد بود که در سالهای سياه جنگ به دنيا آمديم و در سالهای بعد عاشق شديم. عشقی که به ما می گويد مايوس نباش چون سالهای خوب در انتظار ماست. اما از ۹ ماهی که بی تو سپری شد عزيزترينم. زندگی ما را به آزمون کشيد و نغمه هايم را به لابه لای نرده ها و ديوارها آورد.

اينجا به هر سو بنگری جداييست. روزهای ۲۵ سالگی در گوشه محبس می گذرد. روزها گم می شوند و تلخی بر زبانم جوانه می زند. آزادی ام محو شده و بسيار از دست داده ام و اندکی حتی نصيبم نشده و در اين نداشتن ها قربانی شده ام. می گويند در زندان غروب اندوه زايد و شب روح را می فشارد. اگر غمی در چشمانم ديدی از آن من نيست اندوه من بيش از بيرون اين ديوارها نيست که غم بی عدالتی و حق کشی اندوه را به نهايت رسانده بود و اينجا غم دوری توست که کارد را به استخوان می رساند. اينجا هيچ کس آنقدر که آزادی را دوست دارد نمی تواند کسی را دوست داشته باشد اما من …

بر تو ترديدها آوار خواهند شد و اميدت به شکست بدل می شود اما در همين لحظه است که بايد به ياد آوری تلاش برای بهتر زيستن را زنده گی کردن و نه زندگی کردن را. اگر خودت را از روزمرگی نجات نمی دادی و اگر خودت را پرت نمی کردی اکنون چشمه ای بودی در کوهستان که جز گوسفندی و چوپانی کسی به تماشايت نمی آمد چشمه ای بودی در کوهستان که جز گرگ پيری تو را نمی ديد. اما اينک زندگی ما درياييست که هيچ گاه بوی تعفن آب راکد را نمی گيرد. اينک بين ما فاصله هاست و می ترسم گمان کنی حقم را بر عشقم ترجيح داده ام اما عشقت نيز حق من بود که در کنار ديگر حقوقم غصب شد. و اينک سرشار از حسرت توام و آبستن تغييرات بزرگ.

اندکی صبر سحر نزديک است.

 
 


اصلی ترین نیاز حکومت ایران در حال حاضر، به دست آوردن فرصت کافی برای تکمیل پروژه " سپاه اتمی" است تا با اتکاء به آن، خواب‌های هولناکی را که برای کره خاکی دیده است به تعبیر نزدیک سازد و در مقابل، تحریم سپاه و صنایع و دارایی‌های وابسته به آن آرامترین موضعی است که تا‌کنون دولت‌های اروپایی برای دفاع از امنیت ملی خود و صلح جهانی در برابر توسعه طلبی‌های رژیم ایران از خود نشان داده اند.
خبرنگاران سبز/سیاست/ گروه بین الملل کارشناسان ایران سبز
پس از بالا گرفتن مناقشه اتمی ایران در سطح بین المللی و اجرای قطعنامه های تحریم علیه نهادهای دولتی یا وابسته به سپاه پاسداران از سوی سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان ، حکومت اسلامی مانورهای نظامی برای وحشت زده کردن دولتها و ملتهای جهان را تشدید کرده است. فراتر از این اقدامها ، رهبر جمهوری اسلامی هشدار داد که در صورت بروز هر گونه درگیری، رژیم ایران صحنه نبرد را به بیرون از منطقه خواهد کشاند. به موازات این اظهارات ، محمود احمدی نژاد نیز که با حمایت آشکار آیت الله خامنه ای و در پی اجرای یک کودتای سیاسی - نظامی دولت ایران را در اختیار گرفته است تهدید کرد در صورت وقوع هرگونه برخورد نظامی ، کل کره زمین را به صحنه عملیات نظامی رژیم ایران مبدل خواهند کرد. فارغ از خلاف عرف و قوانین بین المللی بودن این سخنان نکات قابل اعتنای دیگری هم در این مواضع وجود دارد که می توان به برخی از آنها اشاره کرد

1- جمهوری اسلامی در حالی کل بشریت و کره خاکی را تهدید به برخورد نظامی کرده که خود را پرچمدار عدالت و آزادی و رهایی بشر می داند و مدعی است که استحقاق مدیریت جهان را دارد. فارغ از اینکه قایل شدن چنین حق از سوی حاکمان نشان از چند ذهن پریشان دارد ، در عین حال مشخص نیست آنان تصور کرده اند در صورت محقق شدن چنین تهدیدی چه تعداد از ساکنان بی گناه و بی پناه کره خاکی را طعمه حملات خویش خواهند ساخت؟و آیا این تهدید با آن ادعا همه ادعاهای انسانی و تعالی و مدیریت اخلاقی! همخوانی دارد؟

2- حکومت اسلامی در طول سالیان ، بویژه در طول یکسال گذشته عامل شدید ترین سرکوبهای اجتماعی مردم ایران بوده و به استناد هزاران عکس ، فیلم و گزارش غیر قابل انکار، قتل عام و حبس و شکنجه هزاران آزادیخواه معترض را در پرونده ضخیم خویش ثبت کرده است. اما با صحنه سازیهای عجیب و غریب در تکذیب این حقایق ، همچنان بر طبل بی گناهی و توجیه رفتارهای خویش می کوبد.تهدید امنیت جهان از سوی سران نظام اسلامی اکنون نشان می دهد تا چه اندازه اسناد جنایت های این رژیم در خیابانها و زندانها صحت دارد.

3- رهبران حکومت اسلامی که در انظار عمومی و رسانه های تحت کنترل خویش مدام به هماورد طلبی و تحقیر و توهین نسبت به غرب و مجامع بین المللی مشغولند ، در پشت پرده اما با اعزام دهها هیات به نمایندگی از دفتر رهبر نظام و یا از سوی دولت احمدی نژاد یا به نام هیات های بازرگانی ایران و .... در پی جلب رضایت دولت های غربی و کاستن از میزان تحریمها علیه حکومت خود هستند و در این رابطه از ارائه هر گونه امتیازی اباء ندارند و برای پرداخت هر نوع هزینه ای نیز اعلام آمادگی می کنند.البته تا کنون این همه تلاش و ارائه پیشنهاد های رنگارنگ از سوی فرستادگان رژیم به نمایندگان دولتهای غربی تاثیری در روند مذاکرات نداشته و همه به روشنی دریافته اند که رقابت هیات های نمایندگی ایرانی با یکدیگر بر تجدید رابطه با غرب و لغو گام به گام تحریمها ، صرفا سمبل در هم ریختگی شدید در هیات حاکمه نظام و آشفتگی آنها در کنترل اوضاع داخلی و بین المللی است. اما سوال مهم آن است که چگونه می توان آنچنان در قالب هیات های نمایندگی ، آماده مذاکره با دولت های غربی بود ولی از آن سو در رسانه های وابسته به خود ، جهان و ملتهای جهان را تهدید به نابودی کرد؟! آیا حاکمان رژیم حقیقتا امیدوارند که در پس چنین رفتارهای به دور از عقلانیت به هدف های خود در جامعه جهانی دست یابند؟

4- حکومت ایران همواره مدعی است که قصد دستیابی به سلاح هسته ای را ندارد و این اقدام را مخالف موازین و آموزه های دینی خود می داند. از سوی دیگر اما نشان داده که در هنگام ضرورت ، فتواهای خلق الساعه ای صادر می کنند که به این یا آن دلیل ، اقدامهای خلاف شرع جایز است! پس چه تضمینی وجود دارد که در صورت بروز هرگونه رویدادی ، فتوایی مبنی بر مجاز بودن تولید بمب اتمی بر خلاف شرع ، اما بنا به بهانه حفظ دولت اسلامی صادر نشود؟ همانگونه که اخیرا فتوایی مبنی بر مجاز بودن رفتارهای خلاف شرع در "جنگ سایبری "را صادر کردند! و بسیار مهمتراینکه آیا ممکن است کره زمین را تهدید کرد بدون آنکه به سوی تولید سلاح های کشتار جمعی حرکت کرد؟! و آیا تهدید کره زمین به حمله نظامی موید این نکته نیست که تحریمهای اقتصادی علیه نظام اسلامی چنان تاثیر گذار بوده که نا خواسته ، رهبران رژیم را به اعترافی وحشتناک وادار کرده است؟! و نهایتا آیا همین اعتراف ، اهمیت تحریم ها را در افشاء شدن چهره حقیقی حاکمان ایران را تایید نمی کند؟

5- در دوره حکومت اصلاحات در ایران که موضوع تنش زدایی در عرصه سیاست خارجی و" گفتگوی تمدنها "مطرح شد و مورد استقبال سازمان ملل و دولتهای جهان قرار گرفت ، گروهی که هم اینک بر مسند حکومت ایران نشسته اند به شکل های گوناگون در مخالفت با این پیشنهاد و در تخریب روابط ایران با جهان فعالیت می کردند. اینک همان گروه که از پشت پرده قدرت به پشت میز قدرت رسیده اند و چهره آنان به وضوح دیده می شود ، با رفتارهای ضد ملی علیه شهروندان ایرانی و سپس با فراتر رفتن و تهدید امنیت ملی اروپا و جهان ، سیر حرکت خود را با سرعت به سوی " تهدید تمدنها" متمرکز می کنند و در این راه از هیچ اقدامی اباء ندارند. لااقل یک دلیل مشخص در این بین ، موشکهای دور بردی است که رژیم ایران از مدتی پیش به سوی به قاره اروپا نشانه رفته و آشکارا امنیت اروپا را مورد تهدید قرار داده است.

6- اصلی ترین نیاز حکومت ایران در حال حاضر، به دست آوردن فرصت کافی برای تکمیل پروژه " سپاه اتمی" است تا با اتکاء به آن، خواب‌های هولناکی را که برای کره خاکی دیده است به تعبیر نزدیک سازد و در مقابل، تحریم سپاه و صنایع و دارایی‌های وابسته به آن آرامترین موضعی است که تا‌کنون دولت‌های اروپایی برای دفاع از امنیت ملی خود و صلح جهانی در برابر توسعه طلبی‌های رژیم ایران از خود نشان داده اند.

 
 







گفته می شود حسینیان حال وخیمی دارد و امید بهبودی او بسیار کم است. 
خبرنگاران سبز/ جامعه: 
روح الله حسینیان نماینده مجلس از حامیان دولت به علت سکته قلبی در بیمارستان بستری شد.



منابع خبری خبرنگاران سبز در بیمارستان بقیه الله تهران پیش از این خبر بستری شدن روح الله حسینیان را به ما اطلاع داده بودند لیکن بنابر برخی ملاحظات خبری تصمیم گرفتیم تا تایید خبر، از انتشار آن جلوگیری کنیم.

پس از انتشار خبر در خبرگزاری‌های دولتی با منابع خبری تماس گرفته و وضعیت حسینیان را جویا شدیم. گفته می‌شود حسینیان حال وخیمی دارد و امید بهبودی او بسیار کم است.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته