-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

Latest New from Green Correspondents for 08/29/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

حيدر مصلحی خود بخوبی می‌داند وقتی با فرو کردن متوالی سر يک روزنامه نگار در کاسه توالت، او را مجبور می‌کنند تا به ارتباط نامشروع با نواميس سران معترضين اعتراف کند، بنابراين چه بسا "آن فرد" مورد نظر مصلحی نيز در زير فشار چنان اقراری که وی ادعا می‌کند کرده باشد.
خبرنگاران سبز/ نقد و نظر/ سیاست/ مهیار فراورده:

پس از اتهام احمد جنتی دبير [مادام العمر] شورای نگهبان به رهبران سبز، از وی خواسته شد که برای اتهام کمک يک ميليارد دلاری آمريکا به رهبران جنبش سبز سند ارائه کند. پس از يک ماه سکوت و بحث‌های گوناگون در داخل و بيرون مجلس، "نظام" راه چاره را در آن ديد که نقش "شاهد" را به حيدر مصلحی وزير اطلاعات بسپارد.

حيدر مصلحی روز چهارشنبه سوم شهريور نه تنها تأييد کرد اين اتهام "واقعيت" دارد، بلکه ادعا کرد که کمک کشورهای خارجی به رهبران جنبش اعتراضی حتی "بيش از يک ميليارد دلار" بوده است. (+)

دلايل حيدر مصلحی برای تأييد ادعای مطرح شده همانقدر مستند است که دلايل اتهام "محارب" به آزاديخواهان دربند، و همان اندازه ارزش حقوقی دارد که اعتراف های گرفته شده در زير شکنجه.

يکی از مستندات حيدر مصلحی که بعنوان "شاهد روباه" به صحنه آمده، «اقرار فردی مرتبط با اين رهبران» است که پس از دستگيری به «دريافت مبلغ قابل توجهی پول از سوی دشمنان انقلاب اقرار کرده است.»

حيدر مصلحی خود بخوبی می‌داند وقتی با فرو کردن متوالی سر يک روزنامه نگار در کاسه توالت، او را مجبور می‌کنند تا به ارتباط نامشروع با نواميس سران معترضين اعتراف کند، بنابراين چه بسا "آن فرد" مورد نظر مصلحی نيز در زير فشار چنان اقراری که وی ادعا می‌کند کرده باشد. اين موارد در "نظام" حاکم بر ايران چيز تازه‌ای نيست که برای مردم فاش نشده باشد.

اما انتخاب مصلحی برای مأموريت "شاهد روباه" بدون دليل و مناسبت نبوده است، چرا که وی در روز سه شنبه ۱۹ مرداد در بيست و هفتمين اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور گفته بود: « آنها [استکبار] در فتنه پارسال حدود ١۷ ميليارد دلار در ايران هزينه کردند.» (+)

مستندات مصلحی در مورد ادعای فوق همانقدر دروغ است که خود ادعا. وی «ترويج فرقه بهاييت در برخی مدارس کشور» را از فعاليت های استکبار دانسته و ادعا کرده که «بهايی‌ها با ايجاد مراکز آموزشی، مهد کودک و مدارس غيرانتفاعی به مقاصد سوء خود دست می‌يابند.»

براستی، در حاليکه مساجد سنی ها را که مسلمان نيز هستند در اقصا نقاط کشور ويران کردند و برخی از رهبران مذهبی آنها را به بند کشيدند، کدام مهد کودک و مدرسه بهايی در کشور در حال فعاليت است؟

سند ديگر مصلحی برای توجيه رقم ١۷ ميليارد دلار، از همان دست اعترافاتی است که می‌شود زير فشار گرفت: «برای نمونه فردی که پشتيبانی خبری برای سران فتنه داشته، چندی پيش دستگير شد و به کمک‌های سرويس‌های اطلاعاتی سيا (CIA) اعتراف کرده است.»

تنها آدرسی که مصلحی از ١۷ ميليارد دلار ادعايی خود می‌دهد، يک رقم ٣١۵ هزار دلاری است که به نوشته جهان نيوز «استکبار در مقطعی بيش از ٣١۵ هزار دلار در اختيار اين تشکل قرار داد.» (+) اينکه اين پول در کدام مقطع زمانی و به چه وسيله ای به تشکل رسيده و چگونه مصرف شده، مواردی نيستند که وجدان مصلحی را ناراحت کند.

البته آقای مصلحی در همين رابطه، کانون صنفی معلمان ايران را "تشکلی ضد انقلابی" خوانده است و معلوم نيست درک او از انقلاب چيست.

باری، معممينی که در لباس روحانی زير نام اصولگرا در کودتای انتخاباتی با نظاميان هم‌آواز شدند، بايد تا کنون دريافته باشند که هدف "باند احمدی نژاد" تنها کوتاه کردن دست اصلاح طلبان از قدرت نيست، بلکه آنها در نظر دارند تا "روحانيت" را نيز بکلی از حلقه قدرت خارج کنند.

شاهد اين ادعا رحيم مشايی است که سازی کاملا مخالف ساز رهبری کوک کرده و آهنگ‌هايی می نوازد که به هيچ ترتيبی به گوش رهبری خوش نمی‌آيد، اما خامنه‌ای جرأت مقابله با وی را ندارد و از اينکه خواستار برکناری او شود درمانده است.

 
 

شايد پرداختن به روزى كه اصالت از روح الله خمينى مى گيرد براى بسيارى دور از ذهن و نادرست باشد. شايد پرداختن به روزى كه نامى از خارج از ايران دارد براى بسيارى توجيه نداشته باشد. اما به راستى روز قدس چه روزى است و چرا بايد سبز شود؟
خبرنگاران سبز/ سياست/ خسرو امينى:
اولين بار ابراهيم يزدى با سمت وزير امور خارجه دولت موقت انقلاب 57 ثبت آخرين جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس پيشنهاد داد ودر ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل، سید روح‌الله خمینی بدون اشاره به ابراهیم یزدی، از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.
خمينى در مورد روز قدس گفت : «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم.»

و اين رويه هر ساله بصورت حكومتى تعقيب ميشد و عده اى از عمال، وابستگان، مستخدمين تحت امر حكومت و پاره‌ اى از مردم در آن مراسم شركت ميكردند و بر عليه صهيونيسم، ماهيت اسرائيل و استكبار جهانى شعار ميدادند و پس از آن در نماز جمعه هفته شركت ميكردند.

سال 1388 و در پى كودتاى دهمين دوره رياست جمهورى و فضاى اعتراضى حاصل از آن، اين مراسم نيز شكلى ديگر به خود گرفت و با شعارهايى جديد و بسيار جنجالى دنبال شد. شعار معروف " نه غزه، نه لبنان، جانم فداى ايران" شاخص ترين شعار آنروز بود و تا رسيدن به روز قدس سال جارى، يعنى با گذر يكسال از آن، كماكان محل بحث و نقد و تاييد و انكار است.

در آستانه روز قدس 1389 لازم است با بازنگرى بر اين روز، دليل ضرورت سبز بودن و آميختگى با جنبش اعتراضى و آزاديخواهانه ملت ايران را بررسى كنيم.
چنانچه پيشنر ذكر شد، اينروز بر پايه نفى ظلم و استكبار مناسبت يافت.
ملت ايران با حضور اعتراضى خود ميتوانند ظلم مدعيان ظلم ستيزى جهانى در خانه خود را به رخ جهانيان بكشند و مشروعيت حكومتى را كه داعيه رهبرى امت اسلام و صيانت از حقوق مسلمين در سراسر پهنه گيتى را دارد زير سوال ببرند.
ملت ايران با حضور اعتراضى خود ميتوانند چشم جهانيان را به صلح طلبى و دموكراسى خواهى نهادينه در فرهنگ ايران بگشايند.
ملت ايران با حضور اعتراضى خود ميتوانند در بين توده هاى مسلمان،  آبرويى را كه حكومت اسلامى ايران به ضرب هزينه بسيار در اين سالها براى خود خريده است و ادعاى رهبرى جهان اسلام او را به يكباره بر آب بريزند و مقبوليت پوپوليستى حكومت را زايل نمايند.
ملت ايران با حضور اعتراضى خود ميتوانند مجامع و شوراهاى بين المللى حقوق بشر را از ظلم و ستم حكومت اسلامى بر مردم خود آگاه سازند و در روزى كه رسانه هاى جهانى به اخبار آن پوشش ميدهند، صداى خود را به جهان آزاد برسانند.
ملت ايران با حضور اعتراضى خود ميتوانند مشروعيت داخلى حكومت را در بين توده و اقشار هنوز معتقد به رژيم زير سوال برند و هر وجدان آگاهى را متوجه سازند كه چراغى اگر هست، به خانه رواست و بر حتى مسجد نيز حرام است.
ملت ايران با حضور اعتراضى خود ميتوانند به حكومت و رهبر و مسئولين نظام بفهمانند كه حناى تزوير آنان ديگر رنگى ندارد و علاوه بر زنده و پويا بودن جنبش اعتراضى و آزاديخواهانه ملت، حتى روزهاى مناسبتى خود حكومت نيز از اين موج مبرى نيست و در ساحل آرامش نخواهد بود.
ملت ايران با حضور اعتراضى خود ميتوانند به خود و به يكديگر بقبولانند كه ايران در مسير آزادى گام نهاده است و راه پس رفت و سكون، ديگر براى هميشه بسته خواهد بود.

 
 

اين شعار عکس العملی در مقابل استفاده ابزاری از مسئله فلسطين از جانب حکومت ايران بود.مردم سو استفاده حکومت از آرمان فلسطين برای سرپوش گذاشتن بر ستمی که بر ملت ايران می رود را دليل سر دادن اين شعار ميدانستند.
خبرنگاران سبز/ سیاست/ وحید زادقی:
بيست و هفتم شهريور سال گذشته روزی بود که مردم سبزايران برای اولين بار در برابر سياست های عوام فريبانه حکومت واکنش نشان دادند و با سردادن شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ايران صدای اعتراض خود را به تمام جهانيان رساندند. 

با نگاهی گذرا به ديپلماسی يک سال اخیر جمهوری اسلامی از بعد از روز قدس ميتوان شکست را در ناصيه اقتدارگرايان مشاهده کرد.اين شعار آنچنان بازخورد در سطح داخلی و خارجی داشت که در تصميمات آينده کشورهای همسايه اثر داشت به طور نمونه نماينده کشور لبنان در زمان سخنرانی احمدی نژاد در نيويورک سالن اجلاس را همانند اغلب کشورهای ديگر ترک کرد و نهايتا به قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنيت سازمان ملل بر عليه ايران رای ممتنع داد که دست کمی از رای مثبت و همراهی با تحريم ها نداشت . در ادامه سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان در پيامی به حوادث پس از انتخابات ايران اشاره و تصريح کرد، «شعار نه غزه، نه لبنان اثر منفی زيادی داشته، بويژه که رسانه‌ها و ماهواره‌های غربی اين شعار را برای ايجاد ذهنيت منفی پوشش می‌دهند». 

شعارهای ملی گرايانه جنبش سبز که با تــم اعتراضی همراه بود، بعدها در جهت گيری های بين المللی در سطح خاورميانه نيز تاثير چشمگيری داشت. بطوريکه اعتراض مردم ايران و برخورد حکومت با مردم  ايران، بر روی نتيجه انتخابات عراق و لبنان تاثير مستقيم داشت و نتيجه را به سمت سکولارهای اين دو کشور سوق داد. با توجه به سرمايه گذاری های کلان جمهوری اسلامی که به گفته "جو بايدن" جمهوری اسلامی ۱۰۰ ميليون دلار هزينه کرده بود، به واقع يک شکست بزرگ برای ديپلماسی مداخله جويانه ايران بود که يقينا آرايش سياسی جديدی در خاور ميانه به وجود خواهد آورد. اينها تنها بخشی از تاثيرات شعار نه عزه نه لبنان و ادامه مبارزات مدنی و طلح جويانه مردم ايران بود که بر جوارح جمهوری اسلامی مانند زخمی، نقش بسته شده است .

اما در داخل نیــز اين شعار بازتاب جالبــی داشت:

علی خامنه ای با انتقاد صريح به رهبران جنبش سبز و طرفداران آن بيان داشت که مخالفان يک مبارزه انتخاباتی را به مبارزه عليه نظام بدل کرده اند و چرا در برابر طرح برخی شعارها در اين روز، که او آنها را «به نفع رژيم قدس و عليه فلسطين» توصيف کرد، موضع نگرفته‌اند؟ 

حسن قشقاوی، معاون وزير امور خارجه  با انتقاد از طرح شعارهايی نظير «نه غزه و نه لبنان، جانم فدای ايران»، اينگونه سخنان را تهديد حاکميت ملی دانست و گفت: اين شعار آنقدر تلخ و گزنده بود که طرح اين شعارها تنزل ايران در حد کشوری تاکتيکی است.
محسن قرائتی رئيس ستاد اقامه نماز کشور نيز در اظهار نظری طرح شعار نه غزه، نه لبنان را مخالف نماز، روزه، زکات و قرآن دانسته بود .

علی لاريجانی نيز با تاکيد بر اينکه جدال ها و ستيزهای بعد از انتخابات به ضرر انقلاب بود به شعار «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ايران» معترضان به نتيجه انتخابات اشاره کرد و گفت؛ اين شعار، شعار منحرفان انقلاب ما محسوب می شود.
اما اين شعار عکس العملی در مقابل استفاده ابزاری از مسئله فلسطين از جانب حکومت ايران بود.مردم  سو استفاده حکومت از آرمان فلسطين برای سرپوش گذاشتن بر ستمی که بر ملت ايران می رود را دليل سر دادن اين شعار ميدانستند.
براستی چه حادثه‌ای پيش آمده که اکثريت ملت ايران  که در برابر سياست حاکمان خود بی تفاوت بوده اند در راهپيمايی‌ روز قدس که ميعادی  برای حمايت از فلسطينی‌هاست شعار نه غزه و نه لبنان جانم فدای ايران سردادند؟ البته انتظار ميرود در مراسم امسال نيز شاهد اين دست شعارها از جانب طرفداران جنبش سبز باشيم.

اين شعار زنگ خطری بود برای حاکميت و اين سوال را در ذهن هر انسان دغدغه داری متبادر می‌کند که آيا حاکميت با رفتار غيراسلامی و غيرانسانی خود بخصوص کارهائی که در دوره چهار سال گذشته و بالاخص پس از انتخابات داشته است سبب چنين شعارهائی شده است؟ نکته قابل توجه  سال گذشته اينکه از تمامی عقايد و ايدئولوژی های اعتقادی دراين روز شرکت کرده بودند. 
البته ميتوان دلايل ديگری نيز برای سردادن اين شعار از جانب هواداران جنبش سبز متصور شد مثلا ميتوان گفت: دليل ديگر اين شعار مشاهده افرادی از حزب الله لبنان در ميان سرکوبگران ( که عکس عده ای از آنها در اينترنت موجود است) بود. وجود کمکهای بلاعوض و بدون موضوع حکومت به حزب الله و حماس، در حاليکه مردم ايران خود به آنها بيش از بقيه نياز دارند. حجم بالای خبر از فلسطين و حزب الله  لبنان و اسراييل ، در طول اين ۳۰ سال باعث شده است که اساسا مردم از هر چيز که مربوط به آنها باشد، بيزار شوند. حکومت ايران در طول ۳۰ سال گذشته شايد بالغ بر ۳۰ درصد کل اخبارش، مربوط به فلسطين بوده است.اينها باعث شده است که مردم در اين مورد واکنس منفی نشان دهند. 

اما در مقابل حکومت و افراطيون معتقد هستند که به دليل اينکه ما مسلمانيم، مردم و حکومت ما بايد از«مظلومين» فلسطينی، يمنی و سين کيانگ چينی دفاع کنند، اما افراطيون در جمهوری اسلامی بايد توضيح دهند که چرا فلسطينيان و لبنانی‌های مسلمان  از حقوق  مردم ايران دفاع نمی‌کنند؟

جنبش سبز در درجه اول به دنبال احقاق حق پايمال شده مردم ايران و در درجه بعدی به دنبال برقراری صلح و آشتی با تمامی کشورهاست.جنبش سبز هر سبوبيت ای را در جهان محکوم و تقبيح ميکند اما حق آزادی و زندگی را در اولويت به مردم کشور خودش ميداند. 

 
 

خبرنگاران سبز/ آگاهی رسانی:
 با توجه به پرشمار بودن سايت‌های خبررسانی و البته وجود فيلتر که شمار بسيار را از دسترسی به اخبار محروم می‌کند خبرنگاران سبز در نظر گرفته است برای آگاهی رسانی موثر هر ۲۴ ساعت يک‌بار اخبار منتشر شده در وبگاه‌های گوناگون را به صورت سرخط و چکیده ای از خبر با داشتن لينک ارجاع به منبع اصلی به مردم عزيز ايران تقديم کند.

چاپ کردن این سرخط ها و توزیع آن بین مردم نیز پیش‌نهاد می‌شود. فراموش نکنید که رسانه شمایید.

نسخه پی.دی.اف را از ( اینجا ) دانلود کنید.
به کوشش: گروه خبرنامه خبرنگاران سبز

  • • خبرنگاران سبز: زمین لرزه در دامغان: دست کم ۴ کشته و ۱۰ مصدوم
    زمين لرزه ای به قدرت ۵.۹ در مقياس ريشتر، شب گذشته استان های سمنان، تهران و مازندران را لرزاند. در اين زلزله تا لحظه مخابره خبر دست کم ۴ کشته و ۴۰ مصدوم برجای گذاشت که حال ۱۰ تن از مصدومان وخيم گزارش شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ زمين لرزه در منطقه دامغان روی داد.

  • • ایران امروز : گزارش سازمان ملل از تبعیض قومی در ایران
    گزارش کمیسیون رفع تبعیض نژادی و "سکوت" رسانه های ایرانی کمیسیون و یا کــمـیـته هیجده نفره ناظر بر رفع تبعیض نژادی سازمان ملل مـتـحـد (The Committee on the Elimination of Racial Discrimination) در گزارش (۱) دوره ای خود که دیروز جمعه پنجم شهریور۱۳۸۹ در مقر سازمان ملل در ژنو منتشر شد، در راستای کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت ایران مصرانه تقاضا نمود تا به تبعیض نژادی (Racial Discrimination) برعلیه اقوام (ملیت های) ایرانی نظیر بلوچ، کرد، آذری، عرب، ترکمن و غیره پایان دهد.

  • • هرانا : زندان در تبعید! دور تازه فشار بر زندانیان بند سیصد و پنجاه
    خبرگزاری هرانا - تبعید زندانی های سیاسی اوین به دیگر زندان های کشور ، فشار بر زندانیان سیاسی را وارد فاز تازه ای کرده است. به گزارش کلمه، در دو هفته اخیر حداقل شش زندانی سیاسی از بند 350 اوین به زندان های رجایی شهر، گنبدکاووس و زنجان منتقل شده اند. مجید توکلی، احمد کریمی و حامد روحی نژاد از جمله این زندانیان هستند.   زندانیان بدون اطلاع خانواده و وکلای مدافع خود به زندان های دیگر انتقال پیدا کرده اند.تعدادی دیگر از خانواده های زندانیان این بند نیز در هراس تبعید عزیزان شان به سر می برند .تداوم قطع تلفن های بند 350 به این نگرانی ها افزوده است.

  • • انقلاب اسلامی در هجرت : تظاهرات پشتیبانی از سکینه محمدی آشتیانی در پاریس و ۹۹شهر دیگرجهان
    رادیو فرانسه- امروز (شنبه) تظاهراتی به منظور پشتیبانی از سکینه محمدی آشتیانی در شهرهای پاریس، لیون و تولوز در فرانسه بر گزار گردید.همچنین تظاهرات دیگری به همین منظور در ۹۷ شهر جهان بر گزار میگردد. این تظاهرات در فرانسه به دعوت سازمان های دفاع از آزادی و حقوق بشر، از جمله اتحادیه بین المللی حقوق زنان انجام پذیرفته است. انجمن ها و شخصیت های بسیاری در فرانسه با این حرکت اعتراضی اعلام همبستگی نموده و با آن همراه شده اند.

  • • هرانا: پایان اعتصاب غذای نیما نحوی همزمان با موافقت با درخواست انتقالی وی
    خبرگزاری هرانا - صبح امروز شنبه، نیما نحوی دانشجوی دربند زندان متی کلای بابل پس از حصول اطمینان از موافقت مسئولین دادگستری و دادستانی زندان متی کلای شهرستان بابل به اعتصاب غذای خود پایان داد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، صبح شنبه دادگستری و دادستانی شهرستان بابل با درخواست انتقالی نیما نحوی فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل موافقت کردند.

  • • خبرنگاران سبز: نامه عیسی سحرخیز از زندان به دبیرکل سازمان ملل
    از جنابعالی تقاضا دارم حال که حقوق قانونی شهروندان ايرانی رعايت نشده و حتی اوضاع آنان با تبعيد به زندان رجايی شهر که محل اصلی نگهداران جنايتکاران خطرناک است و بازداشتگاههای اوين که از کوچکترين حقوق انسانی زندانيان در آنها رعايت نمی گردد بدتر نيز شده است، به موارد زير توجه و در صورت مصلحت در خصوص تک تک موارد يا مجموعه آن اقدامات لازم به عمل آوريد.

  • • رادیو فردا : تغییر در محتوای علوم انسانی در ایران بر اساس مبانی اسلام
    درست یک سال پس از آن که رهبر جمهوری اسلامی از تحصیل تعداد فراوانی از دانشجویان ایرانی در رشته‌های علوم انسانی ابراز نگرانی و ناخشنودی کرد، وزیر علوم ایران از تغییر محتوای رشته‌های علوم انسانی خبر داد. اوایل شهریورماه سال ۱۳۸۸ و به دنبال آغاز اعتراض مردم ایران به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، آیت‌الله علی خامنه‌ای از تحصیل دو میلیون دانشجوی ایران در رشته‌های علوم انسانی ابراز نگرانی کرد. به گفته رهبر جمهوری اسلامی در آن زمان، «آموزش علوم انسانى در دانشگاه‌ها منجر به ترويج شكاكيت و ترديد در مبانى دينى و اعتقادى خواهد شد».

  • • رادیو فردا : پنج سال زندان برای رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی
    قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، سرانجام پس از هشت ماه بازداشت، در دادگاه بدوی به تحمل پنج سال حبس تعزیری و پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. آقای بهزادیان‌نژاد که در تیرماه سال ۸۸، به طور موقت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، بار دیگر پس از وقایع روز عاشورا به همراه جمعی از مشاوران نزدیک میرحسین موسوی بازداشت شد و از آن زمان نزدیک به هشت ماه است که بدون اطلاع‌رسانی دقیق در مورد وضعیت پرونده‌اش در زندان به سر می‌برد. وی در تیرماه سال ۸۹ به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

  • • خبرنگاران سبز: تعلیق مرتضوی و معاونانش: تسویه حساب یا ...؟
    بايد منتظر ماند و ديد آيا به نعل و ميخ زدن های مداوم آقای آيت الله بالاخره نتيجه ای برای خانواده های قربانيان جنايات کهريزک خواهد داشت يا نه؟ و اگر دارد آيا پس از اين احکام، سيستم قضايی پاتک متقابلی را از طرف مقابل دريافت خواهد کرد يا اتفاق جديدی نخواهد افتاد؟

  • • مردمک : موسوی: ترس در جامعه ایران ریشه دوانده است
    چند روز پس از انتشار خبر ممنوعیت ذکر نام سران اصلاح‌طلب در مطبوعات و رسانه‌های ایران٬ میرحسین موسوی، چنین واکنش‌هایی را نشانه‌ای از انجماد نظام دانست و درباره بروز نشانه‌های آشکار ظلم و ناامنی در جامعه هشدار داد. به گزارش پایگاه اینترنتی کلمه، آقای موسوی در دیدار با تعدادی از رزمندگان جنگ هشت ساله ایران و عراق، شرایط جامعه را ناامن توصیف کرد و ریشه دواندن ترس در جامعه را نشانه وجود ظلم گسترده و نبود عدالت در ایران دانست.

  • • مردمک : ممانعت از برگزاری مراسم یادبود اعدام شدگان 67
    ماموران امنیتی مانع برگزاری مراسم یادبود بیست و دومین سالگرد اعدام شدگان سال 67 در گورستان خاوران شدند. به گزارش «خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران»، ماموران امنیتی در روز جمعه پنجم شهریور ماه با حضور در گورستان خاوران و جاده‌های منتهی به این منطقه، مانع حضور خانواده‌های اعدام شدگان و برگزاری مراسم یادبود در این گورستان شدند. گفته می‌شود نیروهای امنیتی با استقرار در یک کیلومتری مسیر ورود به خاوران، خودروهای عازم خاوران را تفتیش و چندین نفر را بازداشت کرده‌اند.

  • • خبرنگاران سبز: يكصد و چهل هـــــزار ميليارد تومان بدهى دولت
    بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرد که دولت دهم بیش از 127 میلیارد دلار به نهادهای داخلی و خارجی بدهکار است.دولت در حالی بزرگترین بدهکار سیستم بانکی است که از سال گذشته تا کنون چندین بار به دلیل عدم توانایی بانک‌ها در وصول مطالبات معوق خود، موضوع ورشکستگی بانک‌ها مطرح شده است.

  • • عصر ایران : انتقاد حسین شریعتمداری از خطیب جمعه تهران/ توبه سران فتنه مربوط به خداست و مانع مجازاتشان نیست
    حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي صديقي در خطبه نماز جمعه تهران - 92/5/98- با اشاره به اين توصيه و از نگاهي دلسوزانه و خيرخواهانه گفت: «در ماه رمضان ميهمان خدا هستيم و اوست كه ما را دعوت كرده و در را نبسته است، لذا سراغ كساني كه از نظام جدا شده اند برويم و ببينيم درد و مشكل كجاست. آيا تاكنون مانند پيامبر(ص) بوده ايم كه منتظر بود تا كساني كه او را آزار مي دادند و زير پايش خار مي گذاشتند، ابراز پشيماني كنند و برگردند؟» حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان به از سخنان حجه الاسلام صدیقی در خطبه نماز جمعه هفته گذشته انتقاد کرد.

  • • عصر ایران : واکنش روسیه به پیشنهاد ایران برای تشکیل کنسرسیوم هسته ای: اعتماد نداریم
    مسکو به پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم مشترک با تهران را برای تولید سوخت هسته ای در خاک  روسیه پاسخی مبهم داد و آن را منوط به بررسی های بیشتر دانست. به گزارش عصر ایران ، روزنامه الحیات چاپ لندن در شماره امروز شنبه خود نوشت:"سرگی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که تحریم های شورای امنیت علیه ایران، همکاری با این کشور را در زمینه کاربرد صلح آمیز انرژی هسته ای از جمله ساخت نیروگاه های آب سبک ، منع نمی کند." علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنجشنبه گذشته گفته بود تهران پیشنهاد کرده است کنسرسیوم مشترکی با مسکو برای تولید سوخت هسته ای ایجاد شود.

  • • رادیو فردا : اشتون: اروپا موضع مشترک خود را در رد مجازات سنگسار اعلام کند
    کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا روز جمعه و در پاسخ نامه وزیر خارجه فرانسه گفت:«در مورد پرونده خانم سکینه محمدی آشتیانی که به مجازات سنگسار محکوم شده، فکر کنم شما هم با من هم عقیده باشید که زمان آن فرا رسیده که اتحادیه اروپا در موضعی مشترک، مخالفت خود را با هرگونه مجازات دوران و اعصار گذشته اعلام کرده و آن را رد کند.»

  • • خبرنگاران سبز: شاعران واقعى سرزمين من در برابر «سلطه» اند ، نه پاچه خار قدرت
    امروز کار فرهنگ و ادب ایران زمين به جایی رسیده است که خبرگزاری سپاه، درباره «خاکساری»، «بی شخصیتی» و «خودکم بینی» شاعران معاصر در برابر «قدرت اهریمنی» خامنه ای راست و دروغ به هم می بافد. از نگاه این خبرگزاری انگار این شاعران هم و غمی ندارند جز به یغما بردن چفیه آقا (که انگار این چفیه ها تمام شدنی هم نیست) ، گدایی کردن نانهای تبرک شده به دست رهبر! و گوش سپردن به ایرادهای ادبی یک مدعی بی پیشینه





 
 

زمين لرزه ای به قدرت ۵.۹ در مقياس ريشتر، شب گذشته استان های سمنان، تهران و مازندران را لرزاند. در اين زلزله تا لحظه مخابره خبر دست کم ۴ کشته و ۴۰ مصدوم برجای گذاشت که حال ۱۰ تن از مصدومان وخيم گزارش شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ زمين لرزه در منطقه دامغان روی داد.
خبرنگاران سبز/ جامعه/ آرش طاهرنیا:
در پی وقوع زمين لرزه ۵.۹ ريشتری در ساعت ۲۳:۵۳ جمعه شب در دامغان، ۲ کودک و ۲ بزگسال در روستای کوه زر از توابع اين شهرستان جان باخته و حداقل ۴۰ نفر مصدوم شدند که وضعيت ۱۰مجروح نيز وخيم گزارش شده که با همکاری ماموران امدادی به بيمارستان برادران رضايی دامغان منتقل شده‌اند.
همچنين اين زمين لرزه استان‌های تهران و مازندران را هم لرزانده که بنا به گزارشات رسيده مردم سمنان و تهران در اکثر مناطق اين شهرها شب را در بيرون از خانه به صبح رسانده اند.

اين زلزله در عمق ۷ کيلومتری زمين و در فاصله ۵۴.۴۷ درجه شرقی و ۳۵.۴۹ درجه شمالی رخ داد. مرکز اين زلزله ۷۶ کيلومتری دامغان، ۹۸ کيلومتری شهر سمنان و ۲۷۸ کيلومتری تهران، اعلام شد.

بنا به گزارش فارس، بخشدار امير آباد از توابع دامغان گفت: «گروه‌های امدادی عازم منطقه شده اند و گرچه زمين لرزه شب گذشته در مناطقی از شهرستان دامغان خسارات مالی بر جای گذاشته است اما رسيدگی به مصدومان در اولويت قرار دارد. تعدادی از شهروندان منطقه آسيب ديده اند که در حالی رسيدگی و بررسی وضعيت آنها هستيم»

از سوی ديگر فرماندار شهرستان دامغان که به محل حادثه عزیمت کرده گفت: «نيروهای امدادی از هلال احمر، راه و ترابری، اورژانس و دستگاه های مسئول در اين زمينه به مناطق حادثه ديده اعزام شده اند. نشست ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه در فرمانداری شهرستان دامغان هم اکنون در حال برگزاری است و چند گروه برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام گردیدند»

در همين راستا ۵۴ زمين لرزه و پس لرزه کوچک و بزرگ در۲۴ساعت گذشته توسط مراکز لرزه نگاری موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران (+) به ثبت رسيده است.
منابع: (+) و "عصریاس" (+)

 
 

امروز کار فرهنگ و ادب ایران زمين به جایی رسیده است که خبرگزاری سپاه، درباره «خاکساری»، «بی شخصیتی» و «خودکم بینی» شاعران معاصر در برابر «قدرت اهریمنی» خامنه ای راست و دروغ به هم می بافد. از نگاه این خبرگزاری انگار این شاعران هم و غمی ندارند جز به یغما بردن چفیه آقا (که انگار این چفیه ها تمام شدنی هم نیست) ، گدایی کردن نانهای تبرک شده به دست رهبر! و گوش سپردن به ایرادهای ادبی یک مدعی بی پیشینه!
خبرنگاران سبز/ ادبيات/ از وبلاگها:
«ناصر خسرو قبادیانی» در تاریخ ادبیات سرشار از مدح و تملق شاعران ایران زمین از صاحبان زر و زور، ستاره درخشانی بود که ندای او همچنان در گوش آزادگان طنین انداز است: «من آنم که بر پای خوکان نریزم، مر این قیمتی در لفظ دری را». اما واقعیت این است که قدرتهای حاکم در طول تاریخ، همواره تلاش وافری در به گروگان گرفتن فرهنگ و ادب و خصوصا شعر از خود نشان داده اند و امثال ناصر خسرو که برای پاسداشت «حقیقت»، رنج آوارگی را بر خود هموار نماید، چندان نبوده اند.
در روزگار ما نیز فقیهان حاکم به رغم در درست داشتن همه ابزارهای قدرت از جمله انواع رسانه های دیداری و شنیداری، همچنان نمی توانند سودای به بند کشیدن ادبیات را از سر بیرون کنند و شاعران منتقد که هیچ، حتی «بی طرفها» را هم بر نمی تابند. از بد حادثه ، هر چقدر «رضاشاه» و «محمدرضاشاه» از ادبیات (منظور ادب نیست) بری بودند و هر چقدر آیت الله خمینی -با وجود ذوق شاعری- تا دم مرگش لاف ادبی نزد، اما مردم ایران سالهاست اسیر فردی شده اند که خود را نه تنها شاعر، بلکه «شعرشناس» و «منتقد ادبی» می داند.
سالهاست که شاعران این سرزمین گاه و بیگاه باید محفل ادبی آقا را گرم کنند و شعری بخوانند و غلطهای ادبی اشان را متوجه شوند! ایشان حتی به شعر «علی معلم دامغانی» با آن هیبت و سر و وضع، کنایه می زند : «طوری حرف بزنید که همه شعرهای شما را بفهمند، حتی آنها که با شعر مانوس نیستند» (به نقل از خبرگزاری سپاه). در میزان اعتماد به نفس مقام محترم (!) رهبری در اشکال گرفتن به علی معلم همین بس که یک نسل از شاعران معاصر ایرانی، شاگرد علی معلم بوده اند، ده ها سروده او را خوانندگان دستمایه قرار داده اند و یا در کتابهای مدارس و دانشگاه ها تدریس می شوند. اصلا سبک علی معلم «پیچیده گویی» است. آقا تلویحا به ایشان می گوید : «به اندازه درک و شعور من و بقیه مردم شعر بگو!». اما آقا با ادبیات علی معلم مشکل ندارد! اگر بیت آغازین شعر علی معلم را بدانید متوجه می شوید که مفهوم آن خیلی ساده است و عامه مردم آن را به خوبی درک می کنند اما این بیت حاوی کلماتی است که حضرت آقا به آن آلرژی دارد و دلخوری اش از این بابت است: «دريغ است از ولي اما ولي تنهاست بيمردم. / علي آري علي حتي علي تنهاست بيمردم». آقای خامنه از دو کلمه این بيت خوشش نمی آید: «مردم» و «تنهایی» . برای اولی ارزش قائل نیست و از دومی به شدت می ترسد.
به بقیه ابیات علی معلم کاری ندارم اما در گزندگی این بیت همین بس که رجانیوز می نویسد: «كاغذی كه معلم از رويش می‌خواند زردرنگ بود و نمی‌دانم رنگ ماندگی بود يا رنگ كاغذ. شعر معلم خيلی سخت بود. كلمات سخت، وزن سخت. چندتا مرد كهن می‌خواهد فهميدنش». گزارشگر رجا نیوز خیلی بی ذوق است چون معمولا «مرد کهن» را با «گاو نر» می آورند ! حالا شما پیدا کنید گاو نر را! این گزارشگر رنگ کاغذ علی معلم را زرد و مانده و قدیمی دیده که نشان دهد معلم این شعر را پس از انتخابات نگفته است و احتمالا به زمان ملی شدن صنعت نفت مربوط می شود!
 پای ثابت مراسم شعرخوانی رهبر «غلامعلی حداد عادل» است.  شاید ندانید که وی غیر از ابطال آرای «علی رضا رجایی» در مجلس ششم و تکیه زدن بر جای او ، دستی هم در شاعری دارد. حداد عادل که قبلا آقای خامنه ای را همتای «خواجه رشیدالدین فضل الله» (صاحب کتاب سترگ جامع التواریخ) و خواجه نصیرالدین طوسی (فیلسوف، متکلم، فقیه، دانشمند، ریاضیدان و سیاست‌مدار ایرانی و صاحب اخلاق ناصری) دانسته بود، در شعری که برای پدر دامادش (آقا مجتبی) سروده است، «خنده های گاه گاه خامنه ای» را به «خنده خورشید صبح» تشبیه می کند. حداد عادل در این غزل دل دریایی آقا را مایه امید کشتی نشینان می داند. شاید منظورش همان قایق شکسته ای است که به قول مهدی کروبی متجاوزانی مانند طائب ، نقدی ، احمد خاتمی ، جنتی ، رادان و … از آن آویزانند و البته از این لحاظ حق با حداد عادل است!
امروز کار فرهنگ و ادب ایران زمين به جایی رسیده است که خبرگزاری سپاه، درباره «خاکساری»، «بی شخصیتی» و «خودکم بینی» شاعران معاصر در برابر «قدرت اهریمنی» خامنه ای راست و دروغ به هم می بافد. از نگاه این خبرگزاری انگار این شاعران هم و غمی ندارند جز به یغما بردن چفیه آقا (که انگار این چفیه ها تمام شدنی هم نیست) ، گدایی کردن نانهای تبرک شده به دست رهبر! و گوش سپردن به ایرادهای ادبی یک مدعی بی پیشینه!
اما شاعری فقط موزون و مقفا گفتن و نوشتن نیست! عنصر اصلی شعر احساس است. آن که احساس دارد، نمی تواند صدای خرد شدن استخوانهای آزادگان را در سلولهای تنگ و تاریک بشنود و همچنان بی تفاوت بماند! آن که بغض در گلومانده مادران داغدار نداها و سهرابها را می بیند و درک می کند، نمی تواند به آسودگی با قاتلان جوانان این سرزمین همنفس و هم سفره شود و «ر» بدهد و «گاف» تحويل بگيرد!  شاعری که خود را مردمی می داند، از شرمندگی مردان بی پول در برابر زن و فرزند ، از روسپیان ناچار این شهر ، از یتیمان سر چهارراه، از جوانان بی آینده، از معتادان ولگرد، از بیکاران ناامید و از ده ها گرفتاری این مردمان نباید بی خبر باشد.
شاعرانی که از سر تهدید ، تطمیع و یا به پای خود ، بزم ظالمان را زینت دادند، مسئول عمل خویشند و انصاف نیست کسی عرصه عمومی را بر آنها تنگ کند، اما بدانند این حق تک تک ماست که آنها را در قلبهایمان خط بزنیم و شرف هنرمندانی را بستاییم که جامه اعتبارشان را با ستایش دیکتاتور، آلوده نکردند. درود بر روان شاعر بزرگ این سرزمین «مهدی اخوان ثالث» که در روزگان غریبی و نداری، شجاعانه در برابر دعوت خامنه ای برای ارزان خریدنش، ایستادگی کرد و با وجود ضرب و شتم شدید توسط عمال خامنه ای و به رغم قطع حقوق و مزایا، مانیفست بزرگ ناصر خسرو را چنین احیا نمود: «ما شاعران همیشه بر سلطه بوده‌ایم نه با سلطه».
شعری زیبا از «آقا جعفر خامنه ای» از شاعران دوران مشروطیت ، حسن ختام این یادداشت خواهد بود:
 من ای خدا به تو نالم ز زاهدان ریایی
که عالمی بفریبند با قبا و ردایی
به خلق حُرمت می، می‌کنند ذکر ولی خود
 ز خون بی‌گنهان مست هر صبا و مسایی
به گاه موعظه آزار مور را نپسندند
به قتل و غارت شهری کنند حکمروایی
دهند مردم بیچاره را به پنجۀ جلاد
نه شرمشان ز پیمبر، نه بیمشان ز خدایی!

 
 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرد که دولت دهم بیش از 127 میلیارد دلار به نهادهای داخلی و خارجی بدهکار است.دولت در حالی بزرگترین بدهکار سیستم بانکی است که از سال گذشته تا کنون چندین بار به دلیل عدم توانایی بانک‌ها در وصول مطالبات معوق خود، موضوع ورشکستگی بانک‌ها مطرح شده است.
خبرنگاران سبز/ اقتصاد:
بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرد که دولت دهم بیش از 127 میلیارد دلار به نهادهای داخلی و خارجی بدهکار است.
روزنامه مردم سالاری در حالی این خبر را به نقل از بانک مرکزی نقل کرده است که وب سایت رسمی دولت، به نقل از بانک مرکزی خبر روزنامه مردم سالاری را مبنی بر بدهی 127 میلیارد دلاری دولت را تکذیب کرد.
خبر بدهی دولت در حالی تکذیب شده است که برآوردها نشان می‌دهد که بدهی دولت به نهادهای داخلی و خارجی بیشتر از این مقدار ارزیابی شده است.
پایگاه خبری آفتاب نیوز، میزان بدهی دولت به نهادهای مختلف را بالغ بر 140 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است که پرداخت آن بیش از 10 سال به طول می‌انجامد.
بر اساس این گزارش، دولت با وجود هزینه 256 هزار میلیارد تومانی در 4 سال گذشته، از اول مرداد 84 تا آخر مرداد 1388، بدهی‌های سنگینی به سازمان‌ها، شرکت‌ها و کشور‌های خارجی دارد که رقم دقیق این بدهی‌ها به بیش از 140 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

بانک‌ها بزرگترین طلبکاران دولت
بر اساس گزارش‌ آفتاب نیوز، مهمترین و بیشترین میزان بدهی دولت به بانک‌ها است که 55 هزار و 400 میلیارد تومان برآورد شده است.
از سوی دیگر خبرآنلاین بهمن ماه سال گذشته گزارش داد که بدهی دولت به بانک‌ها در نیمه نخست سال 88 به بیش از 13 هزار 400 میلیارد تومان رسیده است.
بر اساس این گزارش، این شاخص در نیمه اول سال 77 به بالغ بر 8 هزار 500 میلیارد تومان رسیده بود. مقایسه این دو رقم 57 درصد رشد در بدهی دولت به بانک‌‌ها را تائید می‌کند.
در عین حال محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی، مرداد ماه از نامه این بانک به دولت برای تسویه کل طلب سیستم بانکی از دولت خبر داد و اعلام کرد که براساس جدیدترین آمارها، حجم کل مطالبات معوق بانک‌ها به حدود 4 هزار و 400 میلیارد تومان کاهش یافته است.
در عین حال بدهی دولت به بانک‌های خصوصی و موسسات مالی اعتباری نیز افزایش یافته است. خبرآنلاین در فروردین ماه بر اساس گزارش بانک مرکزی نوشت که بدهی دولت به بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری غیربانکی از 450.4 میلیارد تومان در اسفندماه سال 87 به 1502.3 میلیارد تومان در آذرماه سال 88 رسید و دو هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
دولت در حالی بزرگترین بدهکار سیستم بانکی است که از سال گذشته تا کنون چندین بار به دلیل عدم توانایی بانک‌ها در وصول مطالبات معوق خود، موضوع ورشکستگی بانک‌ها مطرح شده است.

تامین اجتماعی؛ دیگر طلبکار دولت
از سوی دیگر بدهی دولت به تامین اجتماعی نیز در شمار دیون عمده دولت به شمار می‌رود. به گزارش پایگاه خبری آفتاب نیوز، بنا به اعلام اعضای کارفرمایی شورای عالی تامین اجتماعی و نماینده کارگران در این سازمان، دولت 2 هزار و 100 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.
نماینده کارگران و دبیر شورای عالی تامین اجتماعی، فروردین ماه در گفت و گو با خبرآنلاین میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را یک هزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرده بود.
بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در آبان ماه سال گذشته یک هزار و 700 میلیارد تومان گزارش شده بود.
این بدهی در حالی افزایش یافته است که بر اساس برنامه چهارم توسعه دولت موظف بود تا کل بدهی خود به سازمان‌های بیمه گر را تسویه کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مروج حسینی، عضو شورای عال تامین اجتماعی پیش بینی کرده است که امسال بدهی دولت به این سازمان به 23 هزار میلیارد تومان می‌رسد.
سال 88 سال پایانی برنامه چهارم بود و دولت نه تنها موفق به پرداخت کامل بدهی خود به سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان تامین اجتماعی نشده است، که میزان بدهی‌ها نیز افزایش یافته است.
براساس قانون بودجه سال 89 میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح نیز 4 هزار و 500 میلیارد تومان بدهکار است که باید در سال جاری نسبت به پرداخت آن اقدام کند.
از سوی دیگر به علت عدم پرداخت بدهی‌ بیمه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی؛ کارکنان وزارت بهداشت و پرستاران نیز بابت کارانه، اضافه کاری و پاداش خود حدود 400 میلیارد تومان از دولت طلب دارندکه هنوز پرداخت نشده است.

بدهی در ازای دریافت انرژی
دولت به وزارت نیرو در بخش آب و برق نیز 6 هزار میلیارد تومان بدهکار است. بیش از 5 هزار میلیارد تومان از این بدهی، مربوط به مطالبات پیمانکار صنعت برق است که دولت هنوز آن را پرداخت نکرده و به این واسطه مشکلات زیادی را بر بخش خصوصی فعال در صنعت برق تحمیل کرده است.
حمیدرضا صالحی، دبیر سندیکای صنعت برق، 27 تیر ماه در گفت و گو با خبرگزاری فارس با توجه بدهی کلان دولت به پیمانکاران صنعت برق گفت که دولت تا کنون تنها 10 درصد از بدهی 5 هزار و 400 میلیارد تومانی خود را پرداخت کرده است.
به گزارش ایسنا، محمد پارسا، رئیس هیئت مدیره سندیکای برق می‌گوید که تولیدكنندگان صنعت برق به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان درحال از بین رفتن تدریجی هستند.
به گفته آقای پارسا بسیاری از این تولیدكنندگان صنعت برق با تغییر شغل به واردكننده تبدیل شده‌ و عملا ورشكست شده‌اند و تنها این ورشكستگی را اعلام رسمی نكرده‌اند.
دولت در شرایطی بدهی خود به پیمانکاران را تسویه نکرده است که در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا منابع مورد نیاز خود را برای پیشبرد پروژه‌‌های عمرانی از طریق فروش اوراق مشارکت تامین کند.
براساس گزارش آفتاب نیوز، دولت در سال 1385 حدود 3 هزار و 700 میلیارد تومان، در سال 86 تقریبا 4 هزار و 800 میلیارد تومان ، در سال 87، بالغ از 980 میلیارد تومان و در سال 88 بیش از 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه کرده است.
همچنین دولت در سال‌های 88 و 89 حدود 750 میلیون یورو اوراق مشارکت ارزی معادل یک هزار میلیارد ریال منتشر کرده است. همچنین از ابتدای سال 89 تاکنون حدود هزار و 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت بابت طرح‌های نیروگاهی و پارس جنوبی منتشر شده است.
در مجموع اوراق مشارکت فروش رفته بیش از 12 هزار و 500 میلیارد ریال است که با توجه به سود حداقل 15 درصدی این اوراق، دولت حداقل 16 هزار میلیارد تومان بابت اصل و سود اوراق فروش رفته بدهکار است.
سایر بدهی‌های معوق دولت
با وجود این ارقام قابل توجه بدهی، دولت بدهی‌های دیگری را هم دارد که هنوز موفق به پرداخت آن نشده است. در حال حاضر دولت 2 هزار 800 میلیارد تومان بابت بدهی معوق فرهنگیان از سال 76 تا سال 87 بدهکار است.
همچنین دولت 450 میلیارد تومان به بنیاد تعاون سپاه پاسداران و 700 میلیارد تومان نیز به شهرداری بدهکار است.
از سوی دیگر دولت بخشی از درآمدهای نفت در سال‌های 86 و 87 را به خزانه یا حساب‌های بانک مرکزی واریز نکرده است که از این بابت یک میلیارد دلارمعادل هزارمیلیارد تومان برای سال 86 و 7 میلیارد دلار معدل 7 هزار میلیارد تومان بایت سال 1387 به خزانه بانک مرکزی یا مردم ایران بدهکار است که قابل چشم پوشی نیست.
ارقام بدهی یاد شده گذشته از بدهی‌های خارجی دولت و نیز کسری بودجه‌های سنواتی است که دولت هر سال همچون جزئی لاینفک در لایحه بودجه لحاظ می‌کند و از بودجه‌های سنواتی جدایی ناپذیر است.

 
 

از جنابعالی تقاضا دارم حال که حقوق قانونی شهروندان ايرانی رعايت نشده و حتی اوضاع آنان با تبعيد به زندان رجايی شهر که محل اصلی نگهداران جنايتکاران خطرناک است و بازداشتگاههای اوين که از کوچکترين حقوق انسانی زندانيان در آنها رعايت نمی گردد بدتر نيز شده است، به موارد زير توجه و در صورت مصلحت در خصوص تک تک موارد يا مجموعه آن اقدامات لازم به عمل آوريد.
خبرنگاران سبز/ حقوق بشر :
 عیسی سحرخیز، روزنامه نگار زندانی، با نوشتن نامه ای خطاب به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، با وی خواسته هایی را مطرح کرده است، به گزارش خبرنگاران سبز به نقل از سایت مهدی سحرخیز متن کامل این نامه به شرح زیر است:

 بنام خدا

جناب بان کی مون دبير کل سازمان ملل متحد

با اهدای سلام و احترام

پيرو نامه چند ماه گذشته خويش در تاريخ ۲۶ فروردين ماه، زمانيکه قرار بود جنابعالی به ايران تشريف بياوريد و به دلايل اداری و مسائل سياسی چنين سفری انجام نشد و در آن زمان اينجانب عيسی سحرخيز به نمايندگی از سوی جمعی از زندانيان عقيدتی، مطبوعاتی و سياسی مستقر در بند ۳۵۰ زندان اوين از شما دعوت کردم تا به محل بازداشتگاه و نگهداری ما مراجعه تا با واقعيت های موجود در زندان های ايران آشنا شويد.

اکنون که در آستانه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نشست های تابع آن در ماه سپتامبر ۲۰۱۰ ميلادی قرار گرفته ايم تقاضای خويش و دوستانم را به گونه ای ديگر به آن جناب مطرح می سازم.

از آنجائيکه مقامات سياسی و قضايی جمهوری اسلامی طی اين ۱۱ ماه گذشته حاضر نشده اند به شکايت های بر حق و متعدد اينجانب و دوستان و ديگر قربانيان تحت شکنجه و آزار و اذيت های گوناگون روحی، جسمی و جنسی حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری۲۲ خرداد ۸۸ رسيدگی و عاملان و آمران شناخته شده اين جريان ها از جمله مقامات عالی رتبه قضايی امنيتی چون آقايان سعيد مرتضوی دادستان و غلامحسين محسنی اژه ای وزير اطلاعات و شخصيت های سياسی عالی رتبه چون آقايان محمود احمدی نژاد وآيت الله خامنه ای که بنا بر وظايف و مسئوليت های قانونی مندرج در قانون اساسی و قوانين موضوعه ايران و همچنين مقررات و منشورهای بين المللی پذيرفته شده از جانب ايران نقش مستقيم در اعمال نقض حقوق بشر و جنايت عليه بشريت داشته و يا در قبال آن سکوت کرده اند تحت پيگرد قانونی و مجازات قرار دهند، از جنابعالی تقاضا دارم حال که حقوق قانونی شهروندان ايرانی رعايت نشده و حتی اوضاع آنان با تبعيد به زندان رجايی شهر که محل اصلی نگهداران جنايتکاران خطرناک است و بازداشتگاههای اوين که از کوچکترين حقوق انسانی زندانيان در آنها رعايت نمی گردد بدتر نيز شده است، به موارد زير توجه و در صورت مصلحت در خصوص تک تک موارد يا مجموعه آن اقدامات لازم به عمل آوريد.
۱- اعزام نماينده تام الاختيار خويش در امور حقوق بشر برای رسيدگی به چگونگی رعايت اعلاميه جهانی حقوق بشر در ايران بويژه طی ۱۵ ماه اخير تسريع نمايند.

۲- يک کميته حقيقت ياب را برای رسيدگی به ابعاد و گستردگی جنايت عليه بشريت طی مدت مذکور تعيين و هرچه سريعتر به ايران اعزام و نتايج تحقيق ، بررسی و دستاورد های آن را طی گزارش رسمی به مجمع عمومی سازمان ملل و نهادهای تابعه ارائه شود ودر صورت ضرورت در ارگانهای حقوقی و قضايی تابعه با خاطئان يا جنايتکاران احتمالی برخورد گردد.

در خاتمه از آنجائيکه در مورد صحت انتخابات رياست جمهوری گذشته ايران مباحث بسياری وجود دارد و نهادهای بين المللی نيز آنرا تائيد نکرده اند و به خصوص ميليونها شهروند ايرانی آقای محمود احمدی نژاد را نماينده قانونی و مشروع خود نمی دانند، اجازه فرمائيد هياتی از نمايندگان واقعی ملت ايران از جمله جمعی از قربانيان و شکنجه شدگان ايام اخير به مصلحت و انتخاب جنابعالی يا نماينده تام الاختيارتان همزمان با حضور آقای احمدی نژاد و هيات ايرانی در ايام برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در مقر اين نهاد بين المللی در نيويورک حضور يافته و گوشه هايی از واقعيت های موجود جامعه ايران به خصوص در زمينه زير پا گذاشتن قوانين داخلی و ميثاق های بين المللی و منشور های سازمان ملل و اعلاميه حقوق بشر را بيان دارند و چون استحضار داريد همچنان که در برابر دولت ها متعهد است بيشتر از آن در قبال ملت ها و حقوق آنها وظيفه خطيری به عهده دارد.

در اين زمينه برنده جايزه نوبل سرکار خانم شيرين عبادی وکيل تام الاختيار اينجانب و فرزندم مهدی سحرخيز جهت هرگونه همکاری و هماهنگی های لازم معرفی می گردند.

با احترام فراوان

عيسی سحرخيز 

 
 

شيوا نظرآهاری به دنبال ناآرامی‌های سال گذشته و يک روز پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران بازداشت و پس از بيش سه ماه زندان، با قرار وثيقه آزاد شد.وی بار ديگر در آذرماه سال گذشته، هنگامی که قصد شرکت در مراسم درگذشت آيت‌الله حسينعلی منتظری در قم را داشت بازداشت شد و به گفته وکيلش به محاربه، اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم و تبليغ عليه جمهوری اسلامی متهم شد، اتهاماتی که شخص وی آنها را رد کرده است.
خبرنگاران سبز/ حقوق بشر :
شيوا نظر آهاری، شهروند ۲۶ ساله ايرانی و مدافع حقوق بشر در حال حاضر به طور غير قانونی در يکی از بدنام ترين زندانهای جهان به خاطر دفاع از حقوق ديگران زندانی می باشد.

 تاريخ محاکمه او روز ۱۳ شهريور ۸۹ تعيين گشته است. اتهامات اواجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم و نگران کننده تر از همه محاربه است. حداکثر مجازات تعيين شده برای محاربه در قوانين ايران اعدام می باشد. شيوا از سال ۱۳۸۳ در سه نوبت مختلف دستگير و به زندان اوين منتقل شده و مدتهای طولانی از دوران بازداشت خود را در سلولهای انفرادی سپری کرده است. آخرين بار در ۲۹ آذر ۱۳۸۸ دستگير شد و از آن زمان تا کنون در بلا تکليفی به سر می برد چرا که تا تير ماه امسال، قوه قضاييه از دادن جزييات اتهامات او سر باز می زد.

 گروهی از فعالين و مدافعين حقوق بشر گرد هم آمدند تا به راه اندازی يک کارزار بين المللی برای جلب توجه افکار عمومی به بازداشت و اسارت غير قانونی شيوا نظر آهاری اقدام کنند. پيام اصلی اين کارزار ساده و سرراست است: شيوا را فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد کنيد. اين کارزار روشهای ارتباطی گوناگونی را برای انتشار داستان و پرونده شيوا در سطح بين المللی به کار می برد. هزاران نفر از حاميان نامه های بسياری را تا کنون به سازمان ملل، سفارتخانه های ايران و رسانه ها فرستاده اند و از همه سازمان های متبوع درخواست کرده اند که برای رهايی شيوا اقدامات مقتضی را اتخاذ کنند. در مرحله بعدی از حاميان در سرتاسر جهان درخواست شده که در يک کارزاری شرکت کنند که طی آن از خانه يا دفتر کار خود عکس يا ويدئويی در حمايت از شيوا ارسال کنند.

همچنين، سازمانهای حقوق بشری و غير سياسی مانند عفو بين الملل، ديده بان حقوق بشر، و خبرنگاران بدون مرز مواضع محکمی عليه زندانی شدن شيوا گرفته اند و خواستار آزادی فوری او شده اند. اين کارزار هرگونه اتهامی عليه شيوا نظر آهاری ار نادرست می پندارد. شيوا فردی است دوستدار و عاشق آزادی که فعاليتهايش هميشه در جهت دفاع از حقوق آن دسته از شهروندان ايرانی بوده است که فراموش شده اند و يا حقوقشان مورد تعرض قرار گرفته است. در روزهای ۱۱ و ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ طرفداران او در برابر سفارتخانه های جمهوری اسلامی گرد آمده و ماسکهای مزين به عکس شيوا را بر صورت خود زده تا همدردی خويش با او حمايت خود از او را به نمايش بگذارند شهرهای تاييد شده: لندن، پاريس، برلين، واشنگتن،، تورنتو مکان، ساعت و روز تجمعات در سايت کمپين برای شيوا به روز خواهد شد 

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته