-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 08/31/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

نهاد رهبری چقدر بايد خوش خيال باشند که فريب اين تملق و چاپلوسی را بخورند و اين ترفند ساده و بچه گانه را درک نکنند! واقعاً برای شما متاسفم که امور را به دست اين متملقان داده ايد! 
خبرنگاران سبز/ از دیگر رسانه‌ها:
 ديروز مطلبی از محمد علی رامين(معاون مطبوعاتی وزير ارشاد ) خواندم, او برای خاتمی عبارت لعنت الله عليه بکار برده بود، لذا تصميم گرفتم اين خاطره را بنويسم.

در راهروهای وزارت ارشاد رامين را ديدم، همسر و فرزند دکتر شريعتی هم آنجا بودند،به او گفتم: برای لغوامتياز دو نشريه پزشکی- که هر يک شخصيت حقوقی مستقل دارند - دو کاغذ آ۵(نصف آ۴) مصرف می کرديد! و در يک نامه نيم صفحه ای دو نشريه پزشکی را لغو امتياز نمی فرموديد! واز آن مهمتر, من را به عنوان يک مخالف و منتقد سر سخت بپذيريد و مباحث را با هم خلط نفرماييد, اين نشريات پزشکی است و ربطی به سياست ندارد!ا

 او گفت: برای من اين مسئله مهم است، موضع شما در مورد امام خامنه ای چيست؟

عرض کردم: بگذاريد نظرم را راجع به بالاتر از ايشان – امام خمينی – بگويم.

بر آشفت و گفت: " نه او بالاتر نيست! امام خمينی به گرد پای امام خامنه ای هم نمی رسد! " و برای اثبات ادعايش اضافه کرد: " امام شايد يک زمانی مطرح بود، اما امام خامنه ای به مراتب بالاتر از اوست، امام خمينی در اواخر دوره رهبری کم آورد، و می گفت دعا کنيد من از ميان شما بروم، ديگر نمی توانم! با آن همه شاگرد همراه و مطيع، و امام خامنه ای شاگردی نداشت، تازه شاگردان امام هم به او پشت کردند، امام خامنه ای يکه و تنها ۲۱ سال با اقتدار کشور را داره کرد و خم به ابرو نياورد، گله هم نمی کند! عصبانی هم نمی شود.

با خود گفتم: او به هيچ کدام اعتقاد ندارد، با تجليل از رهبری می خواهد پشتوانه او – امام – را بکوبد، بعد از کوبيدن امام راه برای کوبيدن رهبری هم باز می شود! من مطمئن هستم که روزی همين آقا رهبری را هم تخريب خواهد کرد!

نهاد رهبری چقدر بايد خوش خيال باشند که فريب اين تملق و چاپلوسی را بخورند و اين ترفند ساده و بچه گانه را درک نکنند! واقعاً برای شما متاسفم که امور را به دست اين متملقان داده ايد!

 
 

رهبران جنبش قاعدتا از مردم جهت حضور در مراسم روز قدس دعوت به عمل می آورند.
خبرنگاران سبز/ سیاست/ دیدارها:
 روز گذشته( ۸ شهريورماه) مهدی کروبی و ميرحسين موسوی از رهبران جنبش سبز با يکديگر ديدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگاران سبز اين ديدار در منزل ميرحسين موسوی انجام شده است . به گفته حسين کروبی فرزند مهدی کروبی، رهبران جنبش قاعدتا از مردم جهت حضور در مراسم روز قدس دعوت به عمل می آورند.

خبرهای بيشتر در مورد اين ديدار بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.

 مهدی کروبی پيش از اين وعده داده بود در راهپيمايی روز قدس حضور خواهد يافت و به گفته حسين کروبی ايشان بر قول خود با مردم خواهند ماند.

گفتنی است در دو روز گذشته منزل آقای کروبی در محاصره نيروهای لباس شخصی قرار داشته است. 

 
 

خبرنگاران سبز/ آگاهی رسانی:
 با توجه به پرشمار بودن سايت‌های خبررسانی و البته وجود فيلتر که شمار بسيار را از دسترسی به اخبار محروم می‌کند خبرنگاران سبز در نظر گرفته است برای آگاهی رسانی موثر هر ۲۴ ساعت يک‌بار اخبار منتشر شده در وبگاه‌های گوناگون را به صورت سرخط و چکیده ای از خبر با داشتن لينک ارجاع به منبع اصلی به مردم عزيز ايران تقديم کند.

چاپ کردن این سرخط ها و توزیع آن بین مردم نیز پیش‌نهاد می‌شود. فراموش نکنید که رسانه شمایید.

نسخه پی.دی.اف را از ( اینجا ) دانلود کنید.
به کوشش: گروه خبرنامه خبرنگاران سبز

  • • خبرنگاران سبز: کروبی: آیا مردم آنهایند که حمله می‌کنند و ماشين و مغازه مردم را تخريب می‌کنند؟
    مهدی کروبی : بعضی از آقايان چنان سخن می گويند که گويی ظاهرا هر روز با جبرييل امين ارتباط داشته و پيام‌های آسمانی برای آنها می‌آيد؛ که حق و معيار اين است و آنها سوخته‌اند و پرونده ای قطور دارند.  در ارتباط با پيامبر و معصومين هم اگر چيزی وحی می‌شد به مردم تحکم نمی‌شد بلکه مشاوره و گفتگو بود. من تعجب می‌کنم که قدرت و دنيا چگونه انسان را به اينجا می‌کشاند و انسان اينچنين خودپسند می‌شود.

  • • انقلاب اسلامی درهجرت : هشدارمادران عزادار درباره عواقب شکنجه زندانیان
    چندین تن از مادرانی که یکی از عزیزان خود را طی حوادث بعد از انتخابات از دست دادند با انتشار بیانیه نسبت به شکنجه های روحی و جسمی که زندانیان سیاسی متحمل می شوندشدیدا ابراز نگرانی کردند وتصریح کرده اند که «جان و سلامتی زندانیان، پس از آزادی همچنان در خطر است.» بیانیه موسوم به «مادران عزاردار پاک لاله» به موارد متعددی اشاره کرده است که زندانیان پس از آزادشدن با عواقب بسیار شدید روحی و جسمی مواجه شده اند. در این بیانیه «هشدار»آمیز از خانواده ها خواسته است که عواقب شکنجه های داخل زندان را جدی بگیرند تا بازگشت به سلامتی افراد آزاد شده تسهیل شود.

  • • پارلمان نیوز : رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی آزاد شد
    دکتر قربان بهزادیان‌نژاد نیمه‌شب گذشته و با قرار وثیقه پس از ۹ ماه زندان که هفته‌های اول آن در بازداشت انفرادی بود به منزل بازگشت.  قربان بهزادیان نژاد، استاد میکروبیولوژی در دانشگاه تربیت مدرس بود که اخیرا همراه با دکتر بهشتی از تدریس و دریافت حقوق منع شده است.   وی در سال‌های اخیر فعالیت‌های فرهنگی زیادی داشته است. بهزادیان‌نژاد معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیدمحمد خاتمی را در کارنامه مسئولیت‌های خود جای داده است. در سال‌های اخیر دکتر بهزادیان‌نژاد در موسساتی در زمینه علوم انسانی و مطالعات ایرانشناسی فعالیت می‌کرده و از مشاوران ارشد موسوی است.

  • • انقلاب اسلامی درهجرت : بیست دلیل بر بطلان ولایت فقیه از ابوالحسن بنی صدر
    طی ۴۰ سال، در نوشته ها و مصاحبه ها و سخنرانی ها (تعمیم امامت را پیش از انقلاب نوشته ام)، استقلال و آزادی هر انسان را در رهبری خویش تشریح کرده ام.  انواع نظریه های دینی و ایدئولوﮊیک مدعی ولایت این و آن مقام و این و آن سازمان بر مردم را نقد کرده ام.  در مجلس خبرگان، ۹ دلیل – دو دلیل از آن ۹ دلیل از مرحوم طالقانی حاضر در جلسه بود - بر بطلان ولایت فقیه، ارائه کردم.  در طول زمان، از رهگذر مطالعه، دلایل دیگر جسته و بر آن ۹ دلیل افزوده ام.

  • • رادیو فردا : متکی: دو کارت زرد به الیاس نادران و مدیریت مجلس داده‌ شود
    منوچهر متکی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، روز دوشنبه به اظهارات انتقادی الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس که یک روز پیش از آن مطرح شد واکنش نشان داد و  گفت «باید دو کارت زرد به الیاس نادران و مدیریت جلسه مجلس داده شود.» الیاس نادران، از نمایندگان منتقد دولت، روز یک‌شنبه در جلسه علنی مجلس و در جریان سؤال از وزیر خارجه، اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد را به دیدار با سفیر اسبق آمریکا در اسرائیل متهم کرد و گفت که در همایش اخیر ایرانیان خارج از کشور که آقای مشایی در آن حضور داشته، مشروب سرو شده و رقص‌های مختلط برپا شده‌است.

  • • هرانا : وکیل خانواده‌ی فرهاد، به پخش بدون اجازه‌ی آثار این خواننده از صدا و سیما معترض است
    در آستانه‌ی 9 شهریور ماه و هشتمین سالروز درگذشت فرهاد مهراد، همچنان وكیل خانواده‌ی این هنرمند از اعتراض خانواده‌ی فرهاد به پخش بدون اجازه‌ی آثار این خواننده ایرانی از صدا و سیما معترض است و می‌گوید: "وضعیت برگزاری جایزه‌ی فرهاد نامشخص است و امیدواریم در شرایط مساعد برگزار شود." به گزارش آفتاب، صالح نیكبخت، وكیل خانواده‌ی فرهاد، درباره‌ی آخرین وضعیت جایزه و پخش آثار فرهاد گفت: در آستانه‌ی سالگرد فوت فرهاد به عنوان نخستین خواننده‌ی پاپ كه صدای او در اندک زمانی با استقبال عموم مردم موجه شد، باید بگویم كه هنوز صدا و سیما بدون اخذ رضایت از ورثه‌ی نامبرده (همسر و خواهر او) صدا و موسیقی‌های مربوط به آواز و ترانه‌های این هنرمند را از رادیو و تلویزیون و كانال‌های مختلف پخش می‌كند.

  • • رادیو فردا : ضبط وسایل شخصی نسرین ستوده، همسر و فرزندان خردسالش
    مأموران امنيتی بعدازظهر روز شنبه ششم شهريورماه با مراجعه به منزل و محل کار نسرين ستوده، وکيل دادگستری، بعد از تفتيش اين دو مکان، اقدام به ضبط پرونده‌های اين وکيل دادگستری و حتی وسائل شخصی او، همسر و فرزندان خردسالش کردند. خانم ستوده وکالت تعدادی از زندانيان سياسی که در جريان اعتراض‌ها به نتايج انتخابات مناقشه‌برانگيز رياست جمهوری در سال گذشته، بازداشت شده‌اند را برعهده دارد. نسرين ستوده هم چنين احضاريه‌ای را از سوی دادسرای اوين دريافت کرده است.

  • • خبرنگاران سبز: دسته گل تازه جمهوری اسلامی: فاحشه خواندن بانوی اول فرانسه
    روزنامه تلگراف می‌نویسد: "روزنامه دولتی/حکومتی کيهان که در کنترل کامل حکومت مذهبی ايران و هم چنین شخص رهبرقرار دارد، پس از انتشار نامه خانم کارلا برونی خطاب به سکينه آشتيانی، مادر ۴۳ ساله محکوم به سنگسار که به صورت کم سابقه وسيعی در رسانه‌های مختلف دنيا منتشرشد، بانوی اول فرانسه و همسر رئيس جمهور آن کشور را يک "فاحشه" و روسپی خواند. در همين حال تلويزيون دولتی جمهوری اسلامی در راستای حملات از پیش تنظیم شده به بانوی اول فرانسه، به دليل نگارش اين نامه به خانم آشتيانی، پس از انتقاد شديد از کارلا برونی، وی را يک سوپرمدل با موارد اخلاقی خطاب کرد. کارلا برونی همسر رئيس جمهور فرانسه، پيش‌تر در قسمتی از نامه خود به سکينه آشتيانی نوشته است: «ريختن خون تو ، محروم کردن فرزندانی از مادر...چرا؟ چون زنده هستی و عشق می‌ورزی و يک زن و يک ايرانی هستی؟»

  • • هرانا : تجمع تعدادي از معلمين حق‌التدريس در مقابل مجلس
    جمعي از معلمين حق‌التدريس مقطع راهنمايي و متوسطه‌ي استان تهران در اعتراض به جذب 40 هزار نيروي جديد از سوي وزارت آموزش و پرورش و دعوت آنها به كار در مقطع دبيرستان به جاي اين افراد، ظهر امروز دوشنبه هشتم شهریورماه، براي چندمين بار در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند. به گزارش ايسنا، اين معلمين كه درخواست ملاقات با نمايندگان مجلس را داشتند، طي بيانيه‌اي اعتراض خود را نسبت به انتقال آنها از مقاطع دبيرستان و راهنمايي به دبستان اعلام كردند.

  • • مردمک : اتهام به مشایی: سرو مشروب و دیدار با سفیر آمریکا در اسرائیل
    در حالی که پس از حمایت قاطع محمود احمدی‌نژاد از مرد دوم دولتش، اسفندیار رحیم‌مشایی و همچنین تاکید رهبر جمهوری اسلامی بر «وحدت» انتقادهای اصولگرایان منتقد دولت به آقای رحیم‌مشایی فروکش کرده بود، امروز یک نماینده شاخص اصولگرا در مجلس، اتهام‌های تازه‌ای به او وارد کرد. الیاس نادران، نماینده مجلس هشتم در جلسه امروز، هفتم شهریور ماه مجلس شورای اسلامی، در جریان سوال از وزیر امور خارجه به شدت از اسفندیار رحیم مشایی انتقاد کرد.

  • • ایران امروز : جمعيت بيكاران كشور؛ يك قدم تا ۵ ميليون نفر
    بررسى گزارش‌هاى مركز آمار ايران نشان مى‌دهد كه در سال‌هاى گذشته و با وجود كم‌شمارى جمعيت فعال ايران، نرخ بيكارى ايران روند صعودى به خود گرفته و اين رشد به‌خصوص در بين جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال، افزايش چشمگيرترى داشته است. به گزارش ايلنا، نتيجه بررسى‌هاى انجام شده از سوى كارشناسان اقتصادى نشان مى‌دهد كه اعلام كاهش نرخ بيكارى در سال‌هاى اخير به دليل خارج ماندن بخش قابل توجهى از بيكاران از شمول "جمعيت فعال" و در نتيجه از شمول بيكاران بوده است

  • • خبرنگاران سبز: جان مهدی کروبی در خطر ؛ محاصره خانه کروبی توسط بسیج و لباس شخصی های مسلح
    نیروهای لباس شخصی دیشب هفتم شهریور ماه ۸۹ (شب قدر)، از شرکت حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در مراسم احیای شب قدر ممانعت بعمل آوردند. طبق گزارشات لحظه به لحظه، هم اینک بیش از ۵۰ نفر از نیروهای لباس شخصی و بسیج در اطراف منزل ایشان حضور دارند. نگرانی برای سلامتی و جان مهدی کروبی با وجود نیروهای لباس شخصی و بسیج که هویت خود را با پوشاندن سر و صورت مخفی نگاه داشته اند بیش از پیش گردیده است . به گزارش خبرنگار سحام نیوز، تعدادی از نیروهای لباس شخصی که به انواع سلاح ها همچون گاز اشک آور، دستبند، شوکر و باتوم مسلح بودند دیشب با حضور در برابر منزل کروبی از خروج ایشان جهت شرکت در مراسم احیای شب قدر ممانعت بعمل آوردند. گزارشات شاهدان عینی حاکی از آن است که نیروهای لباس شخصی دارای کارت بسیج بودند.

  • • جان بولتون: تنها راه باقی مانده نابودی کامل تأسیسات هسته ای ایران است / حمله به ایران فقط دو روز طول خواهد کشید
    خورشید فردای آن روزی که ایران تنگه هرمز را ببندد؛ طلوع نخواهد کرد. اگر ایران تصمیم بگیرد تنگه هرمز را ببندد این وضعیت حداکثر دو تا سه روز طول خواهد کشید زیرا قبل از این زمان، تنگه بازگشایی و نیروهای هوایی و دریایی ایران نیز نابود خواهند شد.اگر ایران تصمیم بگیرد چنین کاری انجام دهد می بایست نتایج آن را هم بپذیرد مثلا امکان دارد تولید نفت کشورهای عربی به میزان زیادی افزایش یابد تا بازارهای بین المللی بدون نیاز به نفت ایران یا تنگه هرمز، نفت خود را تامین کنند.

  • • هرانا: فوت مادر یک زندانی مقتول بر اثر خودسوزی
    مادر یک زندانی که به دلیل قتل پسرش در زندان، دست به خودسوزی زده بود، در بیمارستان ارومیه فوت کرد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، مادر "بهمن مسعودی" یکی از زندانیان محبوس در زندان مرکزی ارومیه که صبح روز اول شهریور ماه و پس از شنیدن خبر کشته شدن پسرش در زندان، با ریختن نفت بر روی بدنش اقدام به خودسوزی کرد. این مادر آذری زبان پس از انتقال به بیمارستان و علی رغم تلاش پزشکان به دلیل شدت جراحات وارده بر اثر سوختگی جان باخت. شایان ذکر است که بهمن مسعودی، یکی از زندانیان عادی محبوس در زندان مرکزی ارومیه بود که مورخ سی و یکم مردادماه به علت اصابت باتوم به سر در سلول انفرادی توسط یکی از ماموران زندان به نام "خانزاده" به قتل رسیده بود.

  • • رادیو فردا : استمداد مادر ندا آقا سلطان از مجامع بین المللی برای یافتن قاتل فرزندش
    هاجر رستمی، مادر ندا آقا سلطان، درگفت وگو با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، با بیان اینکه پيگيری هایش در داخل کشور تاکنون به جایی نرسیده خواستار پيداکردن قاتل دخترش توسط مجامع بين المللی، از جمله دادگاه لاهه و سازمان های حقوق بشری شد. او همچنین از تلاش حکومت برای آنچه تحريف واقعيت مرگ دخترش خوانده است گلايه کرد. خانم رستمی فيلم های پخش شده از صداوسيما، اظهارات برخی مقامات مسوول همچون امامان جمعه و به صورت خاص اظهارات عزت الله ضرغامی رييس صداوسيما درباره هنرپیشه بودن ندا آقا سلطان را از جمله این تلاش ها برشمرده است.

  • • مردمک : وزارت اطلاعات «مهاجم» می‌شود
    حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید سیاست وزارت‌خانه‌اش تغییر کرده است و از این پس رویکرد جدیدی را در پیش خواهد گرفت که تهاجمی خواهد بود.  آقای مصلحی در گفتگو با خبرگزاری فارس، رویکرد پیشین این وزارتخانه را «انفعالی» توصیف کرده و گفته بیرون آمدن از انفعال نیاز به زمینه‌سازی دارد و در دولت جدید این زمینه‌سازی انجام شده و در وزارت اطلاعات فضا و روحیه تهاجمی به وجود آمده است. 

  • • خبرنگاران سبز: گردشگری و خروج سالانه چندین میلیارد دلار از ایران
    اگر کشورهای ديگر نظير امارات، تايلند، ارمنستان، لبنان، مالزی و چين را که مقصد گردشگری بسياری از ايرانيان است را هم به محاسبه‌ی بالا اضافه کنيم و به جای هشت ماه، يک دوره‌ی يک ساله را در نظر بگيريم به رقمی معادل چندين ميليارد دلار می‌رسيم.





 
 

نگرانی برای سلامتی و جان مهدی کروبی با وجود نیروهایی لباس شخصی و بسیج که هویت خود را با پوشاندن سر و صورت خود مخفی نگاه داشته و مجهز به انواع سلاح می باشند و با خودروهای مختلف و موتورهای غول پیکر در اطراف منزل کروبی کماکان حضور دارند، بیش از پیش گردیده است.
خبرنگاران سبز/ سیاست/
نیروهای لباس شخصی دیشب هفتم شهریور ماه ۸۹ (شب قدر)، از شرکت حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در مراسم احیای شب قدر ممانعت بعمل آوردند. طبق گزارشات لحظه به لحظه، هم اینک بیش از ۵۰ نفر از نیروهای لباس شخصی و بسیج در اطراف منزل ایشان حضور دارند. نگرانی برای سلامتی و جان مهدی کروبی با وجود نیروهای لباس شخصی و بسیج که هویت خود را با پوشاندن سر و صورت مخفی نگاه داشته اند بیش از پیش گردیده است.

به گزارش خبرنگار سحام نیوز، تعدادی از نیروهای لباس شخصی که به انواع سلاح ها همچون گاز اشک آور، دستبند، شوکر و باتوم مسلح بودند دیشب با حضور در برابر منزل کروبی از خروج ایشان جهت شرکت در مراسم احیای شب قدر ممانعت بعمل آوردند. گزارشات شاهدان عینی حاکی از آن است که نیروهای لباس شخصی دارای کارت بسیج بودند.

طبق گزارشات لحظه به لحظه ، ماجرا تنها به ممانعت از شرکت کروبی -از رهبران جنبش سبز مردمی ایران- در مراسم عزاداری شب قدر به پایان نرسیده و طبق گزارشات عینی از منزل مهدی کروبی، هم اینک بیش از ۵۰ نفر از نیروهای لباس شخصی و بسیج در اطراف منزل ایشان حضور دارند.


گفتنی است مهدی کروبی چندی پیش خبر از حضور احتمالی خود در مراسم روز قدس داده است.

برخی از کارشناسان معتقدند مقاومت و شجاعت کروبی که نقش اصلی را در رسوا سازی ماجرای زندان کهریزک داشته، می تواند موجبات تحرکات برخی جهت انتقام جویی از وی را فراهم آورد.

 
 

در پی حمایت کارلا برونی، همسر رئیس جمهور و بانوی اول فرانسه، از سکینه محمدی آشتیانی که بازتابی جهانی داشت، روزنامه کیهان و تلویزیون ایران با حملاتی برنامه ریزی شده وی را یک فاحشه و روسپی لقب دادند.
خبرنگاران سبز/ سیاست خارجی/ ترجمه/ اسد میرزایی:
روزنامه‌های بنام دیلی‌میل و تلگراف (چاپ لندن) با پوشش دادن این حرکت نابخردانه حکومت اسلامی دردسر جدیدی برای ایران آفریده‌اند. کارلا برونی به جهت اقدام انسان دوستانه‌اش و واکنش به عمل غیرانسانی سنگسار از سوی رسانه‌های دولتی حکومت اسلامی، "فاحشه و بدکاره" نامیده شده است.

روزنامه تلگراف می‌نویسد: "روزنامه دولتی/حکومتی کيهان که در کنترل کامل حکومت مذهبی ايران و هم چنین شخص رهبرقرار دارد، پس از انتشار نامه خانم کارلا برونی خطاب به سکينه آشتيانی، مادر ۴۳ ساله محکوم به سنگسار که به صورت کم سابقه وسيعی در رسانه‌های مختلف دنيا منتشرشد، بانوی اول فرانسه و همسر رئيس جمهور آن کشور را يک "فاحشه" و روسپی خواند. در همين حال تلويزيون دولتی جمهوری اسلامی در راستای حملات از پیش تنظیم شده به بانوی اول فرانسه، به دليل نگارش اين نامه به خانم آشتيانی، پس از انتقاد شديد از کارلا برونی، وی را يک سوپرمدل با موارد اخلاقی خطاب کرد. کارلا برونی همسر رئيس جمهور فرانسه، پيش‌تر در قسمتی از نامه خود به سکينه آشتيانی نوشته است: «ريختن خون تو ، محروم کردن فرزندانی از مادر...چرا؟ چون زنده هستی و عشق می‌ورزی و يک زن و يک ايرانی هستی؟»

بی‌گمان علاوه بر برخورد شدید دولت فرانسه و نیکولا سارکوزی باید منتظر اعتراض سایر دول و سازمانهای بین المللی با این حرکت خارج از عرف حکومت اسلامی بود.

 
 

مهدی کروبی : بعضی از آقايان چنان سخن می گويند که گويی ظاهرا هر روز با جبرييل امين ارتباط داشته و پيام‌های آسمانی برای آنها می‌آيد؛ که حق و معيار اين است و آنها سوخته‌اند و پرونده ای قطور دارند.  در ارتباط با پيامبر و معصومين هم اگر چيزی وحی می‌شد به مردم تحکم نمی‌شد بلکه مشاوره و گفتگو بود. من تعجب می‌کنم که قدرت و دنيا چگونه انسان را به اينجا می‌کشاند و انسان اينچنين خودپسند می‌شود.
خبرنگاران سبز/ سیاست:
مهدی کروبی روز گذشته با عده‌ای از جوانان اصلاح طلب دیدار داشت. مشروح سخنان وی به نقل از سحام نیوز به شرح زیر است:

در اين ملاقاتها و ديد و بازديدهای مختلف سخن و بحث درباره خانواده اسرا ، آسيب ديدگان ، مجروحين و شهدای پس از انتخابات انسان را متاثر می کند به خصوص وقتی سخن از افراد بی نام و نشان می آيد که در جريان اين حوادث هزينه های بسياری را متحمل شده و بعضا هنوز هيچ اطلاعی از آنها در دست نيست ، در صورت اطلاع هم، گاه سهوا مورد توجه کمتری قرار گرفته و به سختی با مشکلات پيش آمده و محدوديت هايی که به دنبال آن برايشان ايجاد شده دست و پنجه نرم میکنند. 

انتظار نداشتيم که برای انتخابات حادثه‌ای به اين تلخی و پهناوری بوجود آيد. انتخاباتی که خرداد سال گذشته با شور و شوقی وصف ناپذير برگزار شد و امروز که اوايل شهريور ۸۹ است و يکسال و نيم از آن روز گذشته هر جا که می نشينيم بحث اسرا و جان باختگان را می‌شنويم.

ديديم با شناخته و ناشناخته چه کردند
جای تاثر دارد انتخاباتی که مردم دنبال رايشان بودند به اينجا منجر شود ، ديديم در اين مدت با انسانهای ارزشمند چه آنها که سرشناسند و چه آنها که ناشناسند چه کردند. اتهامی که به ما نسبت می دهند اين است که شکست خورده ايد و ماجراجويی می کنيد اما مطالبی وجود دارد که می گوييم حق با ماست، اگر قرار است رقابتی سالم و مسابقه ای برای پيروزی باشد چرا در اين مبارزه مسالمت آميز همه امکانات و مزايا برای يک گروه خاص است؟ اگر رسانه ها ، سايتها و فضای مجازی نباشد اخبار و اطلاعات ما و صدای ما به کسی نخواهد رسيد . تعطيلی روزنامه ها ، مطبوعات و رسانه از جمله محدوديتهايی است که برای ما وجود دارد و از اين سخت گيريها می توان متوجه شد که در گذشته چگونه بوده است.

دست آلوده شورای نگهبان در انتخابات
مهدی کروبی ضمن تاکيد بر ناعادلانه بودن انتخابات در رابطه با تقلب درانتخابات بيان داشتند : بحث عده ای اين است که تقلب شده است و عده ای هم مصرند که تقلب نشده است اما ما ميگوييم نه تنها تقلب شده  و در حد يکی دو ميليون نبوده که فراگير بوده و از قبل سرنوشت انتخابات تعيين شده بود. تنظيم شده بود که آن طرف ۲۵ ميليون و اين طرف هم چند ميليون و يکطرف هم حدود ۳۰۰هزار تا رای داشته باشد.

حرف اين بود که اينها بايد شکست بخورند . برای اين مساله ادله کافی داريم و در همان مناظره ای که درخواستش را داريم بيان خواهيم کرد و همه مسائل روشن خواهد شد . آقايان می گويند شورای نگهبان ناظر است و بحث تقلب را رسيدگی و بررسی خواهد کرد و ما بايد از طريق قانونی پيگير شکايتمان شويم ولی اشکال اصلی به همين ناظر است که بی طرف نيست و بر همگان روشن است که بی طرفی را رعايت نکرده و دستشان آلوده ی خيانت به رای مردم است.

در صورتيکه شورای نگهبان بی طرف است چرا يک جلسه يا مناظره رودرو برگزار نمی کنند من درخواست می کنم يک جلسه بگذراند هر کجا که ميخواهند دانشگاه ، مسجد ، صدا و سيما و در اين جلسه نمايندگانی از حاکميت ( هم نظارت و هم اجرا) حاضر باشند تا در اين جلسه ثابت کنيم که نه تنها تقلب شده  که کاملا مهندسی شده و سرنوشتش از قبل تعيين شده بوده است. ضمن اينکه خبرنگارانی مستقل مشروح اين مناظره را بدون دخل و تصرف برای مردم منتشر نمايند تا گفتگوها صادقانه منعکس شود.

 بعضی از آقايان چنان سخن می گويند که گويی ظاهرا هر روز با جبرييل امين ارتباط دارند
همچنين ما ثابت خواهيم کرد که هيات نظارتی که با غرض ورزی و جبهه گيری عمل می کند و هيات اجرايی که با سخنرانی ، تبليغات و صرف پولهای گزاف برای مقاصد شخصی و گروهی گام بر ميدارد و عليه ما و گروههای اصلاح طلب سخن می گويد عادلانه و بی طرفانه عمل نکرده اند.

در ادامه مهدی کروبی در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده اينچنين گفت : که بعضی از آقايان چنان سخن می گويند که گويی ظاهرا هر روز با جبرييل امين ارتباط داشته و پيامهای آسمانی برای آنها می آيد که حق و معيار اين است و آنها سوخته اند و پرونده ای قطور دارند.  در ارتباط با پيامبر و معصومين هم اگر چيزی وحی می شد به مردم تحکم نمی شد بلکه مشاوره و گفتگو بود. من تعجب می کنم که قدرت و دنيا چگونه انسان را به اينجا می کشاند و انسان اينچنين خودپسند می شود.

من در عجبم از اينگونه سخن گفتن آنهم از سوی کسانی که متدين و مومن هستند  واينگونه دروغ می گويند و چشم و برو بر واقعيات بسته اند ، استفاده از تعابير غلط و بی حرمتی چه معنايی دارد و آيا سرنوشت مردم در دست ماست؟ من  در اين مدت  به دين ، روحانيت و جمهوری اسلامی خدمت کرده ام و نه تنها خدمت بوده که دفاع از حق و رای مردم بوده است و برخلاف گفته برخی نه تنها نسوخته ام که به کاری که کرده ام افتخار می کنم.

ببينيم و بپرسيم که مردم به چه کسی وچه گروه تمايل و گرايش دارند
خودتان می دانيد که در ميان مردم رای نداريد و يا حداقل رايتان کم است . من حاضرم با هر کس که گفتيد ، از هر کجا که گفتيد ، از قهوه خانه ها شروع کنيم تا سينما و زيارتگاه ها ، از شمال تا جنوب ، از شرق تا غرب ، سواره و پياده در شهرها و بين راه برويم ، ببينيم و بپرسيم که مردم به چه کسی وچه گروه تمايل و گرايش دارند.

مردم چه کسانی هستند ؟
آيا مردم آنها هستند که حمله می کنند و ماشين و مغازه مردم را تخريب می کنند ؟ آيا مردم کسانی هستند که در گرمای تابستان اورکت ضخيم پوشيده ، زيپ آن را بالا کشيده و لباسشان چنان ورم کرده مانند خانمی که دوقلو حامله است  و زير اورکت انبار ادوات ضرب و شتم است و همه مردم از آنها ترس و وحشت دارند. يا مردم کسانی هستند که در کوچه و بازار و سراسر کشور معترض و ناراضی هستند و اعتراض خود را مسالمت آميز بيان می کنند؟

لکه ننگين کهريزک
وی ضمن اشاره به حادثه تلخ کهريزک گفت : مساله کهريزک لکه ای ننگين بود ، کهريزک که  در خصوص  فجايع آن صحبتها کرديم ، به جای رسيدگی و قضاوت عادلانه ، در سراسر کشور هجمه ها و حمله ها عليه ما را آغاز کردند و نهايتا به جايی رسيد که ضمن تاييد جنايات اتفاق افتاده در آن به سه تن از جان باختگان عنوان شهيد را اعطا کردند که جای بسی خوشحالی است ولی آيا باقی کسانی که همان روز و روزهای بعد کشته شده اند شهيد نيستند؟

حمايت از شکايت ۷ اصلاح طلب از سپاه پاسداران
مهدی کروبی ضمن حمايت از شکواييه ۷ نفر از اصلاح طلبان اين چنين عنوان داشتند : يک مقام امنيتی حرفهايی زده و به اصطلاح افشا گريهايی کرده است، آقايان محترم نهايتا نامه ای در جواب آن نوشته و شکايت خود را رسما اعلام کرده اند ، آيا با بگير و ببند و بازگرداندن آنها به زندان مساله حل می شود ؟ همين بازگرداندن به زندان خود يک عکس العمل است وی ضمن اشاره به محدوديتهای اعمال شده برای ايشان در اين مدت گفتند : نمی گذارند چند نفر دور هم جمع شوند ، اجازه برگزاری مراسم ختم و روضه و… نمی دهند رفت و آمدها و بازديدها کنترل می شود.

اجازه برگزاری يک راهپيمايی تضمين شده گويای همه چيز است ، جرات کنند اجازه برگزاری مراسم در يک مسجد به ما بدهند و خودشان استقبال و نظر مردم را ببينند. از حضور ما ميان مردم و گفت وگو با آنان ، از حق گويی ما و شنيدن حرف حق از سوی مردم می ترسند ولی امروز به کمک تکنولوژی و رسانه های مجازی ديگر نمی توان جلوی انتشار اخبار و حقايق را گرفت.

مجموعه ای از تجزيه و تحليل انتخابات ها در طول ۲۰ سال گذشته
مهدی کروبی از تهيه و تدوين مجموعه ای که به تجزيه و تحليل انتخابات برگزاری شده در طی ۲۰ سال گذشته  می پردازد خبر داد و بيان داشت : من انتخابات چند سال گذشته ، بعد از فوت امام که شامل پنج انتخابات مجلس ( دوره های چهارم ، پنجم ، ششم ، هفتم و هشتم) ، شش انتخابات رياست جمهوری ( دو دوره سازندگی ، دو دوره اصلاحات و دو دوره دولتی که عطر خوش خدمت و آرمان خواهيش نه ايران که همه دنيا را فراگرفته ) و همچنين ۳ دوره انتخابات خبرگان  است  را تجزيه و تحليل خواهم نمود چرا که از ابتدا در اين جريان فعال و در بطن آن بوده ام.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته