-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

احمدی نژاد از پیش بینی نتایج مسابقات جام جهانی توسط اختاپوس انتقاد می کند

رییس جمهوری اسلامی ایران از «پال» - اختاپوسی که با پیش بینی درست نتایج هشت مسابقه جام جهانی مشهور شد، انتقاد کرده است.

محمود احمدی نژاد «پال» را نماد فساد و انحطاط در جهان غرب نامید.

به گزارش رسانه های ایران، احمدی نژاد که روز جمعه در سخنانی در یک فستوال جوانان در تهران درباره اختاپوس بحث کرد، همچنین گفت کسانی که پیش گویی اختاپوس را باور دارند، نمی توانند رهبران ملت هایی مانند ایران «که در جستجوی کمال انسانی» هستند، باشند.

«پال» در مرکز «سی لایف» در اوبرهاوزن در آلمان زندگی می کند.

هشت پای دریایی نتیجه مسابقات امسال جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی را با انتخاب خوردن صدف های دریایی از جعبه ای که پرچم تیم برنده روی آن چسبانده شده بود، تعیین کرد.

«پال» برنده تمام هفت مسابقه آلمان را پیش بینی کرد. او همچنین اسپانیا را به عنوان شکست دهنده هلند در مسابقه نهایی برگزید.

هند میلیون ها دلار هواپیما از بریتانیا می خرد

هند و بریتانیا قرارداد دفاعی عمده ای امضا کرده اند و در مورد همکاری های اتمی به توافق رسیده اند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، که در راس هیات تجارتی بزرگی به هند رفته است، روز چهارشنبه در سخنانی در یک شرکت فناوری در بنگالور، خواهان تقویت مناسبات بین دو کشور شد و گفت او می خواهد رابطه دو جانبه موجب رشد اقتصاد و کاهش ارقام بیکاری شود.

هند موافقت کرده است ۵۷ فروند جت آموزشی «هاک» از یک شرکت بریتانیایی به ارزش نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار خریداری کند.

همچنین، وزیر تجارت بریتانیا اعلام کرد شرکت های بریتانیایی اجازه خواهند داشت فناوری اتمی غیر نَظامی به هند صادر کنند. این توافق مشابه قراردادی است که هند با آمریکا امضا کرده است.

دیوید کامرون همچنین به نگرانی های ناشی از تهدید امنیتی در پاکستان پرداخت و گفت اسلام آباد نباید اجازه دهد تروریسم به هند، افغانستان و نقاط دیگر صادر شود.

سفر سه روزه نخست وزیر بریتانیا به هند تا روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت. او قرار است با نخست وزیر و رییس جمهوری نیز ملاقات کند.

در برخورد اتوبوس به بمب کنار جاده ای درافغانستان ۲۶ تن کشته شدند

مقامات افغانستان می گویند در برخورد یک اتوبوس به یک بمب کنار جاده ای در جنوب شرقی کشور دست کم ۲۵ تن کشته شدند.

بمب روز چهارشنبه در بزرگراهی در ناحیه دلارام در ایالت نیمروز منفجر شد. اتوبوس رهسپار کابل بود.

یک سخنگوی طالبان هر مسئولیتی را در این حمله، که در آن بیش از ۲۰ نفر نیز مجروح شدند، تکذیب کرد.

در حمله ای جداگانه در روز چهارشنبه، به گفته ناتو در برخورد یک خودرو به یک بمب کنارجاده ای در جنوب افغانستان، دو غیر نظامی کشته شدند.

ناتو همچنین گفت پیشتر در روز سه شنبه، دو شهروند افغان در انفجارهای مشابه در ایالت های زابل و پکتیا کشته شدند.

یک مقام فرماندهی مشترک آیساف حملات را محکوم کرد و گفت شورشیان قادر نخواهند بود ائتلاف را از تامین امنیت در افغانستان بازدارند.

در این میان، روز چهارشنبه، ناتو گفت یک هواپیمای بدون سرنشین در ایالت غندوز سقوط کرد. مقامات می گویند هواپیما حامل اسلحه یا اطلاعاتی که باری شورشیان قابل بهره برداری باشد، نبود.

۱۵۲ تن در سقوط هواپیمای مسافری در پاکستان کشته شدند

در سقوط یک هواپیمای مسافری در نزدیکی اسلام آباد، پایتخت پاکستان، در روز چهارشنبه، تمام ۱۵۲ مسافر و سرنشین آن کشته شدند.

مقامات می گویند جت ارباس، متعلق به شرکت هواپیمای اربلو، زمانی که در هوای ابری و شرایط بارانی سقوط کرد، از شهر کراچی رهسپار اسلام آباد بود و برای فرود آماده می شد.

تیم های نجات و هلیکوپترها به منطقه جنگلی در تپه های مارگالا فرستاده شدند، اما شرایط دشوار زمین و هوا کار آنها را مشکل می کند.

دست کم ۸۰ جسد پیدا شده است. سفارت آمریکا در پاکستان می گوید دو شهروند آمریکایی در سقوط هواپیما کشته شدند.

مقامات می گویند آنها جعبه سیاه ضبط مکالمات در کابینه هواپیما را یافته اند و تحقیقاتی را درباره علت سقوط آغاز کرده اند.

 یک سخنگوی شرکت اربلو گفت هواپیما مشکل فنی نداشت و خلبانان هیچ علامت اضطرای نفرستاده بودند.

بسیاری از ساکنان اسلام آباد گفتند آنها هواپیما را که پیش از سقوط در ارتفاعی بسیار پایین پرواز می کرد دیدند.

دولت پاکستان یک روز عزای عمومی اعلام کرده است.

 

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در بیانیه ای به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و اظهار داشت «در این لحظه اندوهبار» مردم آمریکا در کنار مردم پاکستان ایستاده اند.

گزارش: واکنش ها نسبت به تحريم های عليه ايران ادامه دارد

روسيه، اسراييل و ايران نسبت به تحريمهای جديد اتحاديه اروپا، عليه ايران واکنش نشان دادند. روسيه تحريمها را غيرسازنده توصيف کرد؛ ايران، آنها را محکوم و اسراييل از تحريم ها استقبال کرد.

وزارت امور خارجه روسيه در يک بيانيه می گويد تحريمهای اتحاديه اروپا تلاش ديپلماتيک بين المللی در اين زمينه را تضعيف ميکند. مسکو در اين زمينه از آمريکا هم انتقاد کرده است و خاطر نشان می کند که اين روش وارد کردن فشار، بی اعتنايی به اصول همکاريست.

اما آمريکا معتقد است وضع و اعمال تحريمهای يکجانبه در راستای قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل است و اين نظر را در بيانيه اينکشور ذکر می کند که بنام هيلاری کلينتون و تيموتی گايتنر، وزرای خارجه و خزانه داری، صادر شده است. دو وزير ضمن استقبال از اقدام اتحاديه اروپا و کانادا اظهار داشتند جای تأسف دارد که جامعه بين المللی ناچار به چنين اقداماتی است.

اما وزارت خارجه اسراييل نيز در بيانيه ای گفته است اقدام اتحاديه اروپا پيامی روشن برای ايران است و ساير کشورها نيز بايد به اقدامی مشابه دست بزنند.

وزارت امور خارجه ايران، اقدام اتحاديه اروپا را پيروی از آمريکا و تخاصمی، توصيف کرد. ايران می گويد که تحريم ها جو را برای گفتگو، خدشه دار ميکند.

کترين اشتون، مسئول سياستگزاری اتحاديه اروپا، عدم تبعيت ايران از قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل و آژانس بين المللی انرژی اتمی را علت وضع تحريمها ذکر کرد. فرانکو فراتينی، وزير امور خارجه ايتاليا، در بروکسل گفت ايران بارها قول داده بود به مذاکره بازگردد، اما به قول خود وفا نکرد و اين قابل قبول نيست. آقای فراتينی اظهار داشت که اتحاديه اروپا ميخواهد به ايران بگويد ما در انتظار مذاکره هستيم.

از سوی ديگر روسيه ضمن اينکه منتقد تحريمهاست روز سه شنبه در بيانيه ای ديگر از رييس جمهوری ايران انتقاد کرد. جمعه گذشته محمود احمدی نژاد گفت مسکو عليه ايران شده است و به همراه آمريکا در مورد برنامه هسته ای ايران دروغ منتشر ميکند. بيانيه وزارت خارجه روسيه اين اظهارات را شعارهای غيرمسؤلانه خوانده و می گويد که بجای آن بهتر است ايران به مذاکره با گروه پنج بعلاوه يک بازگردد.

نماينده ايران در آژانس اتمی سازمان ملل پس از تسليم پاسخ ايران در مورد تبادل سوخت به مدير کل آن نهاد گفت ايران آماده است فوراً به مذاکره بپردازد.

در خبری ديگر روز دوشنبه وزير دفاع اسراييل در واشنگتن بود و با وزير امور خارجه آمريکا در مورد مسايل مختلف از جمله برنامه اتمی ايران و تحريمها گفتگو کرد. اهود باراک در وزارت خارجه با خبرنگاران صحبت نکرد اما در گفتگويی با روزنامه واشنگتن پست گفت که تا اين زمان تحريمها مؤثر نبوده اند و در مورد آينده هم خوش بين نيست. لذا ميگويد اسراييل معتقد است هيچ گزينه ای نبايد حذف شود.

اما روز سه شنبه وبسايت خبرگزاری روسی رای نووستی نوشت که تحريمها عليه ايران فروش تعداد هواپيمای توپولف ۲۰۴ آنکشور به ايران را به مخاطره انداخته است چرا که موتورهای آن هواپيماها متعلق به رولزرويس انگليسی است که اکنون شامل تحريمهای اتحاديه اروپاست.

برای نخستين بار يک آمريکايی مدير عامل شرکت بی پی ميشود

حدود سه ماه پس از انفجار يکی از چاه های نفت شرکت بی پی در خليج مکزيک و بحران زيست محيطی ناشی از آن بی پی اعلام کرد، تونی هيوارد، مدير عامل اين شرکت بريتانيايی از سمت خود کنار می رود.

در حالی که انتقادها از عملکرد بی پی در جريان نشت نفت از يکی از چاه های اين شرکت در خليج مکزيک ادامه دارد، روز سه شنبه بی پی اعلام کرد تونی هيوارد، مدير عامل بی پی، اول اکتبر سال جاری که حدود دو ماه ديگر است، از سمت خود کناره گيری می کند.

بی پی در بيانيه ای که روز سه شنبه منتشر کرد تاکيد کرد که اين تصميم در پی توافق دوجانبه با هيات مديره اين شرکت اتخاذ شده است.

به دنبال انفجار در يکی از سکوهای نفتی بی پی در خليج مکزيک که ۱۱ کشته برجای گذاشت، تونی هيوارد مدير عامل بی پی به دليل عملکرد اين شرکت در جريان نشت نفت با انتقادهای فراوانی روبرو شد.

حتی برخی از اظهارات او مانند اين که می خواهد به زندگی عادی خود برگردد، خشم افکار عمومی در آمريکا را برانگيخت. از سوی ديگر، شرکت تونی هيوارد در يک مسابقه قايقرانی در ماه ژوئن در جريان بحران نشت نفت نيز از سوی رسانه ها به عنوان نشانه بی اعتنايی او به بحران در خليج مکزيک تعبير شد.

قرار است باب دادلی، که يک آمريکايی است و مسؤليت عمليات پاکسازی در خليج مکزيک را بر عهده دارد، جايگزين تونی هيوارد شود. اين نخستين بار است که يک غيربريتانيايی مدير عامل بی پی می شود. هيوارد تا سی ام ماه نوامبر عضو هيات مديره بی پی خواهد بود و قرار است بعد از آن به عنوان مدير عامل غير پاجرايی يکی از واحدهای اين شرکت که به طور مشترک در روسيه فعال است، فعاليت کند.

در همين حال شرکت بی پی روز سه شنبه اعلام کرد در سه ماهه دوم سال جاری ميلادی ۱۷ ميليارد دلار به دليل بحران نفتی در خليج مکزيک از دست داده است. بی پی می گويد در ۱۸ ماه آينده ۳۰ ميليارد دلار از دارايی های خود را برای جبران هزينه های اين شرکت در معرض فروش، خواهد گذاشت.

کامرون و اردوغان در ترکيه در مورد ايران و غزه گفتگو کردند

ديويد کامرون، نخست وزير بريتانيا، برای گفتگو با رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه، به اين کشور سفر کرده است. دو رهبر در رابطه با مسائل مختلف منطقه ای از جمله برنامه اتمی ايران عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا و محاصره غزه گفتگو کردند.

برنامه اتمی ايران از جمله مسايل مورد مذاکره ميان رهبران ترکيه و بريتانيا بود. کامرون در کنفرانس خبری مشترک خود با اردوغان گفت بريتانيا و ترکيه خواهان ايرانی مسلح به سلاح اتمی نيستند.

آقای کامرون می گويد با وجود اختلاف نظرهای موجود، ترکيه و بريتانيا بايد در جهت اين هدف مشترک تلاش کنند که ايران در جهت دستيابی به سلاح اتمی حرکت نکند.

نخست وزير بريتانيا گفت تحريم های جديد برای مشخص شدن ماهيت واقعی برنامه اتمی ايران است.

نخست وزير بريتانيا گفت تحريم هايی که اين هفته توسط اتحاديه اروپا به تصويب رسيد برای آنست تا تهران به جامعه بين الملل نشان دهد که برنامه اتمی جمهوری اسلامی، ماهيتی صلح آميز دارد.

ديويد کامرون گفت جهان خواستار کمک ترکيه، به منظور قانع کردن ايران در اين زمينه است.

ترکيه با دور جديد تحريم های عليه ايران مخالفت کرده است. رجب طيب اردوغان تأکيد کرد کشور متبوع وی از دستيابی ايران به انرژی صلح آميز اتمی حمايت می کند. در همين حال وی از برخورد جامعه جهانی در رابطه با برنامه اتمی اسراييل انتقاد کرد.

در ماه مه، طی گفتگوهای سه جانبه ميان ايران، ترکيه و برزيل، مقام های تهران موافقت کردند ۱۲۰۰ کيلوگرم از اورانيوم با غنای پايين را در ازای دريافت اورانيوم با غنای بيست درصد، به ترکيه ارسال کنند.

روز سه شنبه آقای کامرون تاکيد کرد حتی با پذيرش اين طرح باز هم ايران حدود ۵۰ درصد از اورانيوم با غنای پايين را در خاک خود نگه خواهد داشت.

عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا از ديگر مسائل مورد بحث ميان رهبران بريتانيا و ترکيه بود.

ديويد کامرون که برای نخستين بار در مقام نخست وزيری، به ترکيه سفر کرده است گفت پيوستن اين کشور به اتحاديه اروپا باعث رونق اقتصادی و ثبات سياسی بيشتر منطقه خواهد شد.

آقای کامرون می گويد زمانی که به اقدامات ترکيه در مقام عضو ناتو و تلاش های اين کشور برای دفاع از اروپا می انديشد، از عدم پذيرش اين کشور در اتحاديه اروپا بسيار خشمگين می شود.

ديويد کامرون تاکيد کرد که وی يکی از مدافعان اصلی عضويت ترکيه در اتحاديه اورپاست و برای اين امر مبارزه خواهد کرد.

ایران آماده از سرگیری مذاکرات اتمی با غرب است

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، گفت آماده مذاکرات اتمی با غرب در ماه آینده است، اما با شرایطی که خود به تازگی پیشنهاد کرده است.

آقای احمدی نژاد در مصاحبه ای با شبکه دولتی انگلیسی زبان پرس تی وی دوباره بر این شرایط تاکید کرد، از جمله اظهار نظر صریح کشورهای غربی در مورد زرادخانه اتمی که اسراییل به داشتن آن متهم است.

وی خواستار آن شد که ترکیه و برزیل در مذاکرات شرکت داشته باشند. این دو کشور در ماه مه برای احیای موافقتنامه مبادله سوخت اتمی با ایران تلاش کردند.

رییس جمهوری اسلامی ایران، پس از آن که اتحادیه اروپا و کانادا روز دوشنبه تحریم هایی سخت بر ایران وضع کردند، تمایل خود را برای ازسرگیری مذاکرات اعلام کرد. این تحریم ها بخش های انرژی، تجارت خارجی و بانکداری را هدف گرفته اند.

آقای احمدی نژاد و دیگر مقامات بلندپایه ایرانی از تحریم های اتحادیه اروپا انتقاد کردند و گفتند این اقدام ها هیچ تاثیری بر ایران نخواهد گذاشت.

روسیه که عضو دارای حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است، می گوید تحریم ها «غیر قابل پذیرش» و بر خلاف تلاش های شورای امنیت برای حل مساله اتمی ایران است.

کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت تحریم ها پیام قدرتمندی در مورد برنامه اتمی ایران که موجب «افزایش نگرانی» شده است، به آن کشور می فرستد.

تحریم ها نشانه آخرین تلاش های جامعه بین المللی برای مجازات ایران به خاطر سرپیچی از متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم است. در هفته های اخیر، شورای امنیت سازمان ملل متحد، دور چهارم تحریم را بر ایران وضع کرد و ایالات متحده آمریکا نیز اقدام به تحریم اقتصادی ایران کرد.

ایران در مورد اسراییل که متهم به داشتن سلاح های اتمی است گفت این امر مانع اصلی تحقق خاورمیانه ای بدون سلاح های اتمی است. اسراییل این اتهام را تایید یا تکذیب نمی کند.

پرزیدنت اوباما: اسناد جنگ افغانستان نکته تازه ای را فاش نمی کند

پرزیدنت باراک اوباما می گوید انتشار هزاران سند درباره جنگ در افغانستان، هیچ نکته تازه ای را نشان نمی دهد.

آقای اوباما روز سه شنبه گفت در حالی که درز اطلاعات نظامی حساس نگران کننده است، اما اسناد هیچ نوع اطلاعاتی که در استراتژی جنگی جدید او به آنها پرداخته نشده باشد، ارائه نمی دهد.

اسنادی که روز یکشنبه در وب سایت ویکی لیکز منتشر شد، شش سال گذشته جنگ در افغانستان را در بر می گیرد، و جزییات تلفات ناشی از حملات نیروهای ائتلاف و این اتهام را که سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان از برخی از گروه های شورشی در افغانستان حمایت می کند، شامل می شود.

پرزیدنت اوباما در کاخ سفید به خبرنگاران گفت بر اساس استراتژی جدید، ایالات متحده تعهد خود را نسبت به افغانستان افزایش داده و بر پاسخگویی بیشتر آن کشور و همسایه اش، پاکستان، تاکید گذاشته است.

روز سه شنبه، شورای ملی امنیت افغانستان گفت اسناد فاش شده نشان می دهد آمریکا، نقش پاکستان را در شورش های افغانستان نادیده گرفته است.

شورا در بیانیه ای در اشاره به پاکستان گفت سیاست نامشخص آمریکا نسبت به نیروهایی که «از تروریسم به عنوان ابزاری برای مداخله استفاده می کنند» پیامدهای فاجعه باری داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اتهامات حمایت کشورش از عناصر شورش افغانستان را رد کرد و آنها را «بعید و تحریف شده» نامید.

پیشتر، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا از انتشار هزاران سند محرمانه درباره شش سال گذشته جنگ در افغانستان انتقاد کرده است.

دریادار مایک مولن روز سه شنبه در راه افغانستان به عراق به خبرنگاران گفت او از انتشار غیر مجاز اسناد، که می تواند سربازان آمریکایی در افغانستان را به خطر بیاندازد، «وحشت» کرد.

اسناد، که روز یکشنبه از طریق وی سایت ویکی لیکز منتشر شد، سرویس اطلاعات و امنیت پاکستان - آی اس آی - را به حمایت از برخی از گروه های شورشی متهم می کند.

مولن می گوید یک جنبه اصلی استراتژی های قبلی و فعلی آمریکا این است که مناسبات با پاکستان بهتر شود تا آنکه مقامات قادر شوند القاعده و دیگر گروه های مرتبط با آن را سرکوب کنند.

دریادار مایک مولن، که در دو سال و نیم گذشته ۱۹ بار از پاکستان دیدن کرده است، گفت آس اس آی از نظر استراتژیکی باید جهت خود را تغییر دهد، اما اظهار داشت نمی تواند بگوید علیرغم تلاش های او و دیگر مقامات آمریکایی، این تغییر چه اندازه بوده است.

روز سه شنبه، شورای ملی امنیت افغانستان گفت اسناد فاش شده مغایرتی را در سیاست آمریکا که نقش پاکستان در شورش افغانستان را نادیده گرفته است، منعکس می کند.

شورا در بیانیه ای در اشاره به پاکستان گفت سیاست نامشخص آمریکا نسبت به نیروهایی که «از تروریسم به عنوان ابزاری برای مداخله استفاده می کنند» پیامدهای فاجعه باری داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اتهامات حمایت کشورش از عناصر شورش افغانستان را رد کرد و آنها را «بعید و تحریف شده» نامید.

مقامات آمریکایی می گویند در این باره که چه کسی استاد محرمانه را در اختیار «ویکی لیکز» قرار داد تحقیق می کنند. یک مقام نظامی می گوید ممکن است «اگر نه هفته ها، روزها» طول بکشد تا معلوم شود اسناد منتشر شده در اینترنت چگونه می تواند بر زندگی سربازان آمریکایی و شریکان ائتلاف اثر بگذارد.

«جولیان آسانگ» بنیان گذار ویکی لیکز می گوید بیش از ۹۱ هزار سند محرمانه در اختیار دارد، جزییات تلفات غیر نظامیان در جریان حملات نیروهای ائتلاف علیه طالبان از آن جمله است.

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت درز اسناد غیر قانونی است، اما افشاگری های گسترده ای را شامل نمی شود. او یاد آور شد که آمریکا مدت ها نگران تلفات غیر نظامیان و پناهگاه های امن ستیزه گران در پاکستان بوده است.

جیمز جونز، مشاور امنیت ملی پرزیدنت اوباما، گفت اسناد این واقعیت را که آقای اوباما سال پیش استراتژی جدیدی را، با افزایش عمده منابع برای افغانستان و تمرکز بر پناهگاه های القاعده و طالبان در پاکستان اعلام کرد، منعکس نمی کند.

تشکیل دومین جلسه پارلمان عراق به تاخیر افتاد

پارلمان عراق آنچه را دومین جلسه آن از زمان برگزاری انتخابات در ماه مارس می بود، به تاخیرانداخته است.

قانون گزاران روزسه شنبه گفتند آنها نتوانسته اند درباره شکل دولت جدید به توافق برسند. این تاخیر بن بست سیاسی در کشور را تمدید می کند. تاریخی برای تشکیل جلسه بعدی پارلمان تعیین نشده است.

دریادارمایک مولن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز سه شنبه به عراق رفت و گفت پیشرفت دولت عراق و نیروهای امنیتی اجازه می دهد خروج سربازان آمریکا ادامه پیدا کند. او گفت ۵۰ هزار سرباز تا سپتامبر عراق را ترک خواهند کرد.

مولن می گوید نقشی که نیروهای عراقی از زمان خروج سربازان آمریکایی از شهرهای اصلی در سال گذشته بر عهده گرفته اند، او را تحت تاثیر قرار داده است. مولن می گوید خشونت از یک سال پیش کمتر شده و به پایین ترین سطح از سال ۲۰۰۳ رسیده است.

دریادار مولن با رهبران کشوری و لشکری عراق از جمله وزیر دفاع، نوری مالکی نخست وزیر فعلی، و ایاد علاوی نخست وزیر پیشین ملاقات کرد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته