-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 07/26/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 ۴۰۰ هزار كودک افغاني که از سال گذشته به دليل نداشتن مدرک هويت نتوانستند وارد مدارس ايراني شوند همچنان از آموزش و تحصيل محروم هستند. آنان یک ماه بعد از شروع سال تحصیلی از وضعیت ادامه تحصیل خود در آن سال با خبر می‌شوند.

اکرم خاتم، فعال حقوق کودکان با بیان این مطلب گفت: «درحالي كه تمام دانش‌آموزان ايراني در حال ثبت نام در مدارس و انجام مقدمات آغاز سال جديد تحصيلي هستند، ۴۰۰ هزار دانش آموزافغاني همچنان منتظر پيام تائيد و مجوز دولت مبني بر آموزش كودكان افغان در مدارس کشور هستند.»

به گفته‌ی وی «اين كودكان از امكانات تحصيلي و بهداشتي محروم هستند و روزانه در سطح شهر و خيابان‌هاي شهرها و روستاها به فال‌فروشي و ساير مشاغل سخت در كارگاه‌ها مشغول هستند.»

اکرم خاتم افزود: «سال گذشته، تعداد محدودی از این دانش‌آموزان بنا به تائيد دولت توانستند در مدارس کشور ثبت نام کنند؛ اگرچه این تعداد تنها ده درصد کودکان لازم‌التعلیم مهاجر را تشکیل می‌دهد، آنان همچنان دل‌نگران و چشم به راه تایید مجدد حکم دولت مبنی بر ادامه تحصیل خود در سال جدید هستند.»

اين فعال حقوق كودكان در پایان گفت که «كودكان افغان علاقه و تمايل زيادي به ادامه تحصيل دارند و تنها راه براي بهبود زندگي خود را در آموزش مي‌دانند.»

منبع: ایلنا


 


جمعی از کارکنان خودروسازی سایپا در نامه سرگشاده‌ای به مدیر عامل این شرکت خواستار روشن شدن وضعیت واگذاری بلوک 18 درصدی سایپا در ادامه اجرای برنامه خصوصی سازی دولت شدند.

پس از 20 روز رقابت فشرده بلوک 18 درصدی سهام شرکت سایپا به ارزش 1.5 میلیارد دلار به تعاونی کارکنان این شرکت فروخته شد. شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا چندی پیش با هدف ایجاد اندوخته مالی سود آور برای حدود 19000 نفر از پرسنل این شرکت راه اندازی شد که هر ماه مبلغی از حقوق پرسنل کسر و به حساب این شرکت واریز می شود. اختیار مدیریتی این شرکت نیز طی وکالت نامه هایی به صورت غیر مستقیم در اختیار مدیریت شرکت قرار گرفته است. سازمان خصوصی‌سازی‌ اول تیر ماه امسال در ادامه اجرای برنامه خصوصی‌سازی،‌ 18 درصد از سهام شرکت سایپا را به وکالت از دولت (سازمان گسترش و نوسازی صنایع) در بورس تهران عرضه کرده بود.

خرید بلوک 18 % سهام به نام کارکنان سایپا سوالات زیادی را در میان این قشر کارگری به وجود آورده است که در قالب نامه ای از آقای مهندس پوستین دوز پرسیده شده است. کارگران در بخش هائی از این نامه سرگشاده پرسیده اند:

- اولین سوال آن است که سرمایه شرکت سرمایه گذاری کارکنان با توجه به تازه تاسیس بودن به 35 میلیارد تومان هم نمی رسد، پس چگونه با این سرمایه اندک 1583 میلیارد تومان تعهد برای آن ایجاد کرده اید؟

- قیمت هر سهام که حضرت عالی به نام کارکنان خریده اید، 846 تومان بوده است، این در حالی است که اگر خودمان به صورت خورد این سهام را در بازار معامله می کردیم هر سهم را 244 تومان خریداری می کردیم، یعنی قیمت هر سهم برای کارکنان 3-4 برابر قیمت واقعی در آمده است و قرار است از این میزان سودی حدود 7% برای کارکنان حاصل شود که حقیقتا عادلانه نیست.

- آقای پوستین دوز، کارکنان سایپا سالیان سال است که شاهد رشد صعودی و غیر طبیعی برخی قطعه سازان نورچشمی هستند و همیشه این بحث در بین کارکنان مطرح است که این ثروت عظیم از کجا حاصل شده است!؟ آیا مثلث زر و زور و تزویر در بین خودروسازها و برخی قطعه سازها شکل گرفته است ؟! ما از شما انتظار زیادی نداریم، فقط می خواهیم بدانیم که آیا این سهام واقعا برای کارکنان خریداری شده و یا آنکه به نام کارکنان و به کام سرمایه داران!؟

- جناب مدیر عامل، برای ما کارکنان بسیار سنگین است که ببینیم مدیران ما منافع حداقلی ما را در اختیار سرمایه داران و قطعه سازان قرار داده اند. برای رفع ابهام در این خصوص می بایست تمام تلاش خود را برای عدم حضور قطعه سازان نور چشمی به کار بندید و بدانید که کارکنان این شرکت هیچ علاقه ای برای شراکت با این نور چشمی ها را ندارند.در پایان از حضرت عالی تقاضامندیم جلسه ای را با نمایده کارکنان ترتیب داده و آنان را نسبت به این گونه اقدامات توجیه نمایید و در غیر این صورت از نهاد های نظارتی می خواهیم که به خواسته ما رسیدگی نمایند.

اما سوال اصلی پیرامون این معامله که ثمرات آن می توانست به نفع کارکنانی باشد که باراصلی تولید را هم آنان برعهده دارند این است که واقعا کنسرسیوم پیروز رقابت فروش سهام، خودروسازان متشکل از پرسنل ایران خودرو بوده است؟

واقعیت ها در فروش 18% سهام شرکتهای ایران خودرو و سایپا نشان میدهد که در مقابل سهم 11درصدی قطعه سازان، تنها 1% از این سهام به کارکنان این دوخودروساز بزرگ می رسد. شرکتهای سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن و سرمایه گذاری ملی ایران نیز باقی سهام را به خود اختصاص می دهند. رسانه های دولتی پس از کسب درآمدی نزدیک به 1000 میلیارد تومان، فروش این بلوک ها در راستای اصل 44 و خصوصی سازی را موفقیت بزرگی قلمداد کردند:

كارگران صنعتي وساير كاركنان شركت سايپا به دنبال واگذاري بلوك 18 درصدي سهم دولت به كاركنان اين شركت، از دكتر محمود احمدي نژاد و مهندس علي اكبر محرابيان  مرد شماره يك صنعت كشور قدرداني كردند.

پس از انتشار خبر واگذاري بلوك 18 درصدي سهام سايپا به كاركنان اين شركت، موجي از شادي كاركنان شركت هاي گروه سايپا را در بر گرفت . كارگران شركت هاي سايپا ضمن تشكر از دولت بابت حمايت از آنان اعلام كردند دولت با واگذاري بلوك 18درصدي سهام به كاركنان ، اصل 44 را در مورد سايپا به بهترين نحوه اجرا كرده و از اين پس انگيزه و تلاش خود را براي بهبود كيفيت و كميت توليدات و جلب رضايت مشتريان و كاهش هزينه ها بيشتر خواهند كرد.

این در حالیست که در همین رابطه در روزهای اخیر شاهد برخی نا آرامی ها و اعتراض های پراکنده ای در شرکت های ایران خودرو و سایپا بوده ایم که به زعم کارگران و نمایندگان انها چنانچه با پاسخ مناسبی از جانب مسئولین روبرو نشود، با تهدیداتی جدی از جانب کارگران مواجه خواهد شد. 

منابع: فارس نیوز و رجانیوز و فردا و فرارو


 


 

دولت دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد 40 درصد از کارکنان خود را حداکثر تا پایان مرداد ماه سال 89 به خارج از تهران منتقل کنند.

وزیران «کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران» اعتبارات مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان رسمي و پيماني را از اعتبارات دستگاه اجرايي استان تهران کسر و به اعتبارات دستگاه‌هاي اجراي استان‌هايي که افراد منتقل مي شوند، اضافه کردند.

همچنین بر اساس مصوبه دولت، نيروهاي شاغل در دستگاه‌هاي اجرايي مستقر در تهران که در کرج و ساير شهرستان‌هاي استان تهران ساکن هستند، به محل سکونت خود منتقل می‌شوند.

این تصمیم دولت، دستگاه‌هاي اجرايي را موظف کرد شرکت‌هاي دولتي را تا پايان مرداد ماه سال 1389 از تهران منتقل کنند.

بخش ديگري از مصوبه دولت، ممنوعیت هر گونه استخدام و ايجاد سازمان و پست‌هاي جديد در تهران است.

موسسات پژوهشی و آموزشی نیز از دیگر مراکزی هستند که بنا به تصمیم دولت باید از تهران خارج شوند.

این مصوبه دولت، انتقال بخشي از وزارتخانه و ستاد مرکزي به اطراف تهران و استان‌هاي همجوار تهران مانند قزوين و سمنان  را نیز در دستور کار دستگاه‌‌های اجرایی قرار داد.

در حالی این  مصوبه امروز توسط محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد ابلاغ شد که تا به حال کارکنان میراث فرهنگی و گردشگری ایران 2 بار با ایجاد تجمع در مقابل مجلس به انتقال اجباری از تهران به اصفهان و شیراز اعتراض کردند.

یکی از معترضین وضعیت افراد منتقل شده را بد توصیف کرده و گفته بود: «آنها از وضعیت اسکان خود به شدت ناراضی هستند و حقوق آنها پس از انتقال هنوز پرداخت نشده است.»

همچنین بنابه آیین‌نامه کارگروه انتقال، بازگشت دوباره افراد منتقل شده «نقض غرض» است و كارمندان شاغل و بازنشستگان حداقل بمدت ۱۰سال اجازه بازگشت به تهران را نخواهند داشت.

منبع: جهان نیوز

پیشینه خبر: دومین تجمع کارکنان میراث فرهنگی در پی انتقال اجباری از تهران


 


عمادالدین باقی، در پرونده مربوط به انجمن دفاع از حقوق زندانیان پس از گذشت دوسال از محاکمه‌اش به یک سال حبس تعزیری و ۵ سال ممنوعیت از فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای محکوم شده است.

این در حالی که آقای باقی در انتظار دادگاه دیگری برای رسیدگی به پرونده شکایت وزارت اطلاعات از او بخاطر مصاحبه منتشر شده با آیت الله منتظری در شبکه بی‌بی‌سی است.

در حکم تازه عمادالدین باقی اتهاماتی همچون «اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «افشاء اسناد طبقه بندی شده {درباره زندانیان}»، «ارتباط با خانواده زندانیان مروج مسیحیت برای پیگیری وضعیت آنان» و «حمایت معنوی از عوامل بمب گذاری اهواز با نامه نگاری به رئیس قوه قضائیه و وزیر اطلاعات» مطرح شده است.

عمادالدین باقی می‌گوید مهم‌ترین اتهام انتسابی وی پیگیری امور زندانیان و کمک‌های نقدی وحقوقی انجمن دفاع از حقوق زندانیان برای خانواده زندانیان است که طبق اساسنامه انجمن که به تایید وزارت کشور رسیده و بر همان اساس پروانه رسمی صادر شده است.

به گفته‌ی وی «این جزو وظایف ذاتی انجمن بوده و اگر هم چنین انجمنی وجود نداشت یک تکلیف شخصی انسانی بر تک تک اعضای انجمن و شهروندان به شمار می آید.»

آقای باقی افزوده «من انتظاری جز برائت نداشتم و انجمن دفاع از حقوق زندانیان و کلیه همکاران فرهیخته انجمن بخاطر خدماتی که در چارچوب قانون انجام داده اند باید مورد تقدیر قرار گیرند نه مجازات. به نظر من هیچ سندی برای بیگناهی من و انجمن محکم تر از همین رای دادگاه نیست.»

 عماد‌الدین باقی روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر ماه گذشته پس از 180 روز بازداشت به قید وثیقه‌ای 200 میلیون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شد.

منبع: جرس


 


داریوش قنبری، عضو کمیسیون آمورش و تحقیقات مجلس در یادداشتی چین و روسیه را غیرقابل اعتماد دانست و در خصوص اعزام دانشجو به این کشورها گفت: «نباید فرزندانمان را به چین و روسیه بسپاریم

وی  با بیان اینکه باید از بابت این تصمیم وزارت علوم اظهار نگرانی کنیم گفت: «ما از روسیه ادوات جنگی می خریم اما نه آنهایی را که آخرین متد هستند. چین هم اینچنین با ما رفتار می‌کند و بهترین کالاهای خود را در اختیار ما نمی گذارد و ممکن است چینی‌ها و روس‌ها رفتار و نگرش دانشجویان ما راهم تغییر دهند و در کل فرستادن دانشجویان به روسیه و چین نمی تواند به نفع ما باشد

قنبری موضع ستیزه جویانه آمریکا و اروپا را بهتر دانست و گفت: «مواضع کشورهای اروپایی و آمریکایی از آنجایی که علیه ایران هستند مشخص است، اما دو کشور روسیه و چین هیچ کدام مواضع مشخصی ندارند و موضع این کشورها می تواند برای ما درد سر ساز باشد

او این 2 کشور را از نظر علمی درجه 2 نامید و گفت: «هیچگاه با لحاظ کردن پیشرفتهای گسترده اقتصادی و صنعتی نمی توان آنها را در ردیف علمی برتری دانست واینکه دانشجویان ایرانی را برای ادامه تحصیل به این کشورها ترغیب وتشویق کرد

«چه خوب است که وزارت علوم هم همچنان به وظیفه علمی خود عمل کند و خود را درگیر مسائل اقتصادی ننماید و نباید با این اقدامات دانشجویان و استعدادهایمان را به کشورهایی بفرستند که به لحاظ علمی در شرایط نامناسبی قرار دارند

وی با اشاره به رای چین و روسیه در قطعنامه اخیر علیه ایران گفت: «ساده لوحانه فکر کرده‌ایم اگر بخواهیم بر این باور باشیم که این دو کشور هم اکنون مواضع‌شان با مواضع کشورهای اروپایی و آمریکایی فرق دارد

به تازگی ارسلان قرباني، معاون وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری گفته بود: «مراودات علمی ایران با کشورهای چین، روسیه، و ونزوئلا افزایش پیدا می‌کند و دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌های این کشورها اعزام می‌شوند

منبع: خبرانلاین

پیشینه خبر: معاون وزیر علوم: اعزام دانشجو به چین، روسیه و ونزوئلا افزایش می‌یابد


 


جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف (متقن) در نامه‌ای سرگشاده به عیسی سحرخیز،‌ از دفاعیه این روزنامه‌نگار در دادگاه تقدیر کردند.

 عیسی سحرخیز در نامه سرگشاده‌ای که به تازگی منتشر شده،‌ با دفاع از خود و رد اتهاماتی که دادگاه به او نسبت داده، بر حق خود در پیگیری شکایت علیه علی خامنه‌ای، غلامحسین محسنی اژه‌ای و محمود احمدی‌نژاد از طریق مراجع قضایی بین‌المللی تاکید کرده است.

مدرسین و طلاب قم و نجف در نامه‌ی خود خطاب به سحرخیز نوشته‌اند: «دریافتیم که چگونه حضرتعالی قاضی عامل به امر رهبر را در بازی 2 سر باخت قرار دادید و با استفاده از اتهامات واهی که نثار شما نموده اند، شخص سید علی خامنه ای را بازنده اصلی قلمداد کردید.»

آنها افزوده‌اند: «شما چه زیبا سخن از قرآن و احادیث مطرح نمودید در حالی که به قطع یقین گوش شنوایی در این حکومت ظلم و استبداد کفر خواهد بود.»

در پایان این نامه آمده است: «شما افتخار این جنبش آزادی خواه هستید و ما به ایمان قوی شما که در برابر بدترین فشارهای موجود و بدترین شکنجه ها، از اعتقاد خود روی برنگرداندید غبطه می خوریم. از درگاه باری تعالی خواستار آزادی هرچه سریعتر شما و دیگر در بندان، صبر بر خانواده معزز و مکرم شما و دیگر اسیران راه حق و رسوایی ظالمان همراه با پیروزی مردم مظلوم بر حکومت ظالم می باشیم.»

منبع: وب‌سایت متقن

پیشینه
سحرخیز از خامنه‌ای، احمدی‌نژاد و اژه‌ای شکایت کرد


 


زهرا رهنورد گفت که بخشی از حاکمیت ایران، زنان را برای خود «تهدید جدی» تلقی می‌کند.

وی که در دیدار با فعالان سیاسی کرج سخن می‌گفت افزود: «این بخش از حاکمیت زنان را در خیابان‌ها، زندان‌ها و رسانه‌های خود به انواع مختلف مورد تعرض قرار می‌دهد و با سرکوب، شکنجه، اعدام و ترور شخصیت آنها را در معرض فشار بی‌سابقه‌ای قرار داده است.»

خانم رهنورد گفت که «این گونه رفتار مردان شرافتمند ایرانی را متاثر کرده  و قطعا  بر پافشاری مردان بر دموکراسی و آزادی خواهی خواهد افزود.»

به گفته‌ی وی «جنبش سبز نیز می‌داند که تحقق آرمانهای بلند آن بدون حضور زنان و توجه به مطالبات آنان میسر نخواهد بود.»
 
زهرا رهنورد در بخش دیگری از سخنان خود گفت که با گذشت زمان و با ظهور امام دوازدهم شیعیان «زنان به چنان رشد و تفاهمی می‌رسند که حتی در خانه هم به اجتهاد خواهند پرداخت و این نهایت دسترسی زنان به علم، دانش، آزادی و برابری است.»

منبع: کلمه


 


مهرانگیز کار
روزآنلاین

قرار بود انقلاب ایران انفجار نور باشد. قراربود اهل تشیع با اهل تسنن وحدت کنند. قرار بود در مساجد شیعه و سنی نمازگزاران نماز بگزارند و اذان بخوانند، هریک به سبک و باور خود. قرار نبود دولت بر آمده از انقلاب ایران بی کفایتی را به جائی برساند که نابهنجار سیاستگذاری کند و چیزی از تعادل که لازمه ی مدیریت بر یک مجموعه ی ناهمگون است باقی نگذارد. دولتی که در  کارنامه ی شعاری اش بیشمار دعوت به وحدت ثبت شده و در مدیریت اجرائی اش هر آنچه ثبت شده  تفرقه است و تشویش و تحریک خود بر کرسی تجزیه طلبی نشسته است.

مجموعه ی امنیتی، اجرائی که دل به طناب دار بسته و وحدت و امنیت را در پناه آن می جوید دیر نخواهد بود که سرزمین کهن ایران را از کف مالکان شیعه و سنی و مسیحی و کلیمی و زردشتی و بهائی و بی دین و دین دار از هر قوم و قبیله خارج کند و فرهنگ و تمدن قوم آریائی را به بهانه های هیچ و پوچ  به نابودی بکشاند. ایجاد نفرت و کینه در اقشار مردم زمینه سازی برای تجزیه است که دولت های ایران یکی پس از دیگری از عهده اش بر آمده اند و این یکی دولت بر انها افضل است و با اعدام جوانان در مناطق مرزی به تحریک خواست جدائی طلبی و تقویت دستجات جدائی طلب می پردازد.

دوست نداریم بمب گذاری زاهدان را آغاز خونین سلسله رویدادهائی شوم  نشانه گذاری  کنیم و آن را  نقطه ی پایان برآن خوشدلی بگذاریم که 31 سال است به برکت آن خود را سر پا نگاهداشته ایم و به خود باورانده ایم که این حکومت هر آنچه در حق ایرانیان ظلم روا داشته، همین قدر که در یک منطقه ی جغرافیائی پر حادثه راه بر تروریسم انتحاری  بسته است، می شود چراغی فرا راهش شد و نگذاشت دعواها در آن ملک که در محاصره ی انتحاری هاست چنان بالا بگیرد که سنگ روی سنگ بند نشود.

بسیار از تند روی اجتناب می کردیم وخشم فرو می خوردیم تا شاید جنگ داخلی، ماجراهای انتحاری را به مردمی که در آتش بی خردی مدیران می سوزند اضافه نکند. افسوس چه  بخواهیم و نخواهیم  خوشدلی  پایان یافته و این احتمال به یقین تبدیل شده که دشمن بی تردید داخلی است. همان است که وانمود می کند با دشمن خارجی در نبرد است و همان است که اقلیتهای دینی و قومی ایرانی را تحریک و تشویق می کند به انتقامجوئی و خشونت ورزی. پایان کار روشن است. ایران یک پارچه خون می شود و مدیران که خود با این مردم دشمنی ها کرده وفزون بر آن از دوست دشمن ساخته اند، همه را به بیگانه نسبت می دهند تا قدری فقط قدری بر عمر غیر طبیعی شان بیافزایند.

بدیهی است قدرتهای بزرگ هم بچه یتیم نیستند تا در این ماجرا جوئی های کودکانه  از منافع خود درگذرند و بشوند غلام حلقه به گوش رجزخوانی های روزمره ی مدیرانی که ادبیات شان به تنهائی خطرناک است و شراب یاد مستان می اورد و برنامه های تجزیه طلبانه را در محافل سیاسی جهان به احتمال زیاد  به صورت تازه ای به بحث می گذارد.

مدیرانی که خود خواست تجزیه طلبی را در میان اقوام ایرانی تقویت می کنند به دزدانی می مانند که جار می زنند "آی دزد ، آی دزد" و خود بر کناره می نشینند. امریکا و انگلیس را دراز کرده اند. یادشان رفته است چه اندازه مولوی ها ی سنی و حقوق بشری های شیعه  آنها را به حسن رفتار با اهل تسنن دعوت کردند.  چه اندازه التماس کردند که در شهر 14 میلیونی تهران اجازه بدهید اهل تسنن فقط  یک مسجد داشته باشند، چه اندازه یرای آنکه از یک ایستگاه رادیوئی محل استقرار اهل تسنن اذان خود شان پخش بشود وقت و حوصله صرف شد و اگر در جائی اجازه داده شد اذان شافعی بخوانند، در جاهای دیگر صدا و سیما در برابر ایرانیان سنی که عموما مرز نشین بوده و در جنگ هشت ساله ایران و عراق بسیار جان و مال فدا کرده اند، تعهدی احساس نکرده و از درک نقش خود برای جلب و جذب اقوام مرزنشین ایرانی عاجز است. چه اندازه توصیه شد برای زبان مادری اقوام ایرانی اعتبارو احترام بیشتری قائل بشوید وسهمی از این پول نفت را که بی حساب به جیب خود و نهادهائی می زنید که نظارتی بر آن نیست، به محرومیت زدائی و کار آفرینی در مناطق مرزی اختصاص بدهید. همه ی توصیه ها به سنگ خورد و سر انجام دولت لباس مبدل را از تن جدا کرد و ماهیت تجزیه طلبی اش را آشکار.

با همه ی این حرفها ایرانیان سنی با وجود تبعیض ها و ستمها که تحمل کرده و می کنند در رویداد اخیر راهگشای تروریسم انتحاری به ایران نشده اند. داغ نامهربانی بسیار بر سینه دارند ولی تن به آن تروریسم که منطقه را در کام گرفته است نمی سپارند. این هم یکی از آن خطاهای امنیتی است که از باب خودنمائی اعلام کرده اند 40 نفر تا کنون در این ارتباط دستگیرشده اند. از بس دستگیری ها مثل دیگر نمایش های امنیتی بی پایه بوده بلافاصله توضیح داده اند البته دست اینان در کار نبوده، ولی قصد اغتشاش پس از انفجار را داشته اند.

وجود یک گروه مسلح سنی آنسوی مرز هنگامی غیر قابل کنترل شد که دستگاه های امنیتی ایران در امری خطیر که با امنیت مردم سیستان و بلوچستان در پیوند است و تمامیت ارضی ایران را تهدید می کند، با همان بی خردی و شتابزدگی برخورد کردند که شیوه ی مرسوم شان است. یادشان رفت که از برای حفظ تمامیت ارضی و امنیت مردم یک استان کلیدی و حساس می شود دندان روی جگر گذاشت و مدتی اجرای احکام خاصی را به تاخیر انداخت با هدف کنترل دقیق تر اوضاع . اکنون برای آن شتابزدگی عذرها می آورند که درستی آن محل تردید است.

ایرانیان از دولتهای خارجی توقع ندارند تا از تمامیت ارضی و امنیت داخلی و خارجی شان پاسداری کنند و در حیرت مانده اند که دولت متبوع آنها چرا به جای توضیح پیرامون قتل 27 نفر و مجروح شدن کثیری ایرانی ، بی آنکه از مسئولیت های خود بگوید، پای دولتهای خارجی را به ماجرا می کشاند که حتی به فرض صحت چیزی از بار مسئولیت دولت ایران نسبت به موضوعی تا به این درجه ملی کم نمی کند.

مگراین همان  دولت نیست که عربده ی رئیس آن  گوش فلک را کر کرده و رجز خوانی را به جائی رسانده که برخی تصور می کنند ناجی محمود احمدی نژاد آمده است تا جهان را پر از عدل و داد کند. دولتی با این همه ادعا درست در آن هنگام که به قول خودش دشمن با بمب و تجهیزات جنگی و لشکریان ریگی به انتقام خون ریگی به خاک ورود می کند و همزمان به خاک ایران و جان ایرانیان تجاوز روا می دارد کجا بوده است؟ لابد دستش بند شکنجه و بازجوئی از روزنامه نگاران و فعالان حقوق زن و حقوق بشر بوده و نگهبانی از مرزها را فرع بر آن می داند. این دولت رجزخوان و طبقه ی گردن کلفتی که درست کرده و به جان جوانان این سرزمین انداخته از قرار زورش در همین حد است که شهروندان بی دفاع و نازک بدن را در برابر چشم جهانیان زیر چکمه له کند. طرح حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی ببافد و زنان این سرزمین را در جای دشمن تهدید کند. این دولت زورش در همین حد و اندازه است تا انسانهای شریف رادر زندانهائی به نام کهریزک و سگدونی و مانند آن کتک بزند. فعال حقوق بشر را نیمه شب بازداشت کند. فرزند را از آغوش مادر جدا کند، مادر را درموقعیت فلج موضعی به بازجوئی بکشاند و همسران فعالان حقوق بشر را روبروی صدا و سیما بنشاند تا از همسرشان بد بگویند و از آن بیش روزنامه ی کیهان بلندگوی تبلیغاتی اش را بر انگیزد تا به بهانه ی خاطره گوئی های خیالی و کذب ومسخره  از بازاریانی که نمی خواهند به چپاولگران  باج بدهند ، بد بگوید و آنها را به مفتخوری متهم کند.

شگفتا که  دولت رجزخوان در رویداد انفجار، هم حاضر بود، هم غایب!  حاضر بود از آن رو که در ناراضی تراشی و سرکوب و ایجاد نفرت و بیزاری در جهان یگانه است و توانسته بر تضادها و تبعیض های تاریخی بیافزاید،  شیعه و سنی را به جان هم انداخته وشعار وحدت می دهد و غایب بود از آن رو که ضعیف کش است و با آنکه با یقین می گوید کار کار دشمن است، خود از ترس دشمن در حساس ترین منطقه جا خالی می کند و  پا به  فرار می گذارد تا دشمن کارش را سر صبر به انجام برساند.

اوضاع با سیاستهای نابخردانه بسی خطرناک شده است. عادلانه نیست اگر خبط و خطاهای 31 سال اخیر را جملگی به دولت احمدی نژاد نسبت بدهیم، اما حق ایرانیان است که حتی اگر احمدی نژاد به رای مردم هم  برسرکار آمده بود، به علت  بحرانهای خطرناکی که در امنیت ملی ایجاد کرده  است او را از صحنه ی سیاستگزاری کشور برانند. آیا ایرانیان در نهادهای انتخابی اساسا نمایندگانی دارند تا کار را صلح آمیز پیش ببرند یا باقی می ماند آینده ای که انفجاری است، نه فقط در سیستان و بلوچستان که در کل جغرافیای ایران .


 


آزادراه صد و بیست کیلومتری تهران‌ - شمال در حالي وارد هجدهمين سال آغاز ساخت خود مي‌شود كه كمتر از 10 درصد پيشرفت فيزيكي داشته‌است.

پروژه 18 ساله آزادراه تهران - شمال كه طبق وعده تا پايان دولت دهم بايد به بهره‌برداري برسد، هر روز با مشكل جديدي مواجه مي‌شود كه عمليات كند ساخت و ساز آن را متوقف مي‌كند.

به گزارش ایسنا مسوولان امر هميشه تاكيد دارند اين پروژه متوقف نشده و در حال اجراست، ولي واقعيت اين است كه پيشرفت آن همچنان در حد هفت تا هشت درصد مانده‌است.

رييس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در‌این‌باره گفته‌: «برآورد اوليه این پروژه حدود هفده سال پيش 250 ميليارد تومان تخمين زده شده‌بود، اما اكنون پس از گذشت چندين سال اين پروژه تنها هفت تا هشت درصد پيشرفت كرده و براي تكميل به حدود 1200 ميليارد تومان ديگر اعتبار نياز دارد.»

بهبهاني سال گذشته گفته بود: «اين پروژه داراي تونل‌ها و پل‌هاي زيادي است كه قرارداد اوليه آن دو سال قبل با چيني‌ها بسته شده و هم‌اكنون در حال مذاكره هستيم كه اگر با قيمت دو سال قبل توافق شود كار آغاز شود. در غير اين صورت دوباره بايد مناقصه برگزار و سرمايه‌گذار جديد انتخاب شود.»

مطالعات ساخت اين آزادراه براي نخستين بار با وعده‌ی ساخت پنج ساله در سال 1356 به تصويب رسيد و هزينه آن طبق نظر فرانسوي‌هاي داوطلب اجرا تا ده سال پس از بهره‌برداري حدود 75 ميليارد تومان برآورد شده بود.

منبع: ایسنا


 


دكتر محمدرضا پورابراهيمي با اشاره به واگذاري بلوك 18 درصدي سايپا به تعاوني كاركنان اين شركت، از نحوه واگذاري سهام ايران‌خودرو و سايپا انتقاد كرد.

عضو شوراي عالي بورس گفت: «برخي تصور مي‌كنند شركت‌هاي مشمول واگذاري، مادام‌العمر بايد توسط وزارت صنايع اداره ‌شود.»

معاون اقتصادي شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي گفت:‌ «سوال ما اين است كه اين تعاوني اين ميزان منابع را از چه محلي آورده‌است؟ ‌ميزان گردش منابع آن در سال‌هاي گذشته چقدر بوده‌؟ چطور در اين معامله سنگين مي‌خواهد ورود پيدا كند در حالي كه سابقه‌ي آن نشان مي‌دهد كه در گذشته توانايي خريداري يك درصد سهم را هم نداشته‌است

وي تاکید کرد: «روح حاكم بر چنين روشي اين است كه تصدي‌گري اين شركت‌ها از اختيارات وزارت خانه‌هاي مربوط خارج نشود.»

پورابراهيمي افزود: «اگر شرايطي فراهم شود كه تعاوني راي خود را به شخصي واگذار كند كه تاكنون مديريت شركت را بر عهده داشته‌است، غيرمستقيم مجددا مديريت ادامه پيدا مي‌كند و اين رويكرد، رويكرد خصوصي‌سازي مطلوب در نظام اقتصادي كشور نيست.»

به گفته‌ي او علامت سوال بزرگی وجود دارد كه اين شركت منابع را از كجا تامين كرده و در آينده راي را به چه كسي ‌خواهد داد.

بلوك 18 درصدي ايران خودرو و سايپا به ترتيب به كنسرسيومي به نمايندگي از تعاوني كاركنان ايران خودرو و تعاوني كاركنان سايپا واگذار شده‌اند.

پیشینه:

سازمان خصوصی‌سازی: در فروش سهام سایپا زورمان به شبه‌دولتی‌ها نرسید

منبع: ایسنا


 


نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفته که باید حرم احمدابن اسحاق اشعری قمی در سرپل‌ذهاب کرمانشاه به جمکران دوم ایران تبدیل شود.

آیت‌الله شیخ مصطفی علماء امروز یکشنبه در جلسه ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی احمدابن اسحاق گفته که «بقعه مبارکه ایشان» این ظرفیت را دارد که به عنوان جمکران ثانی تبدیل شود.

این روحانی افزوده که «با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان نظام در آن ‌سوی مرزها، درصدد هستیم دانشگاه علوم قرآنی را نیز در سرپل ذهاب دایر کرده و در کنار این دانشگاه، دانشکده‌های مختلفی از جمله علوم حدیث نیز برقرار شود.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه اظهار داشته که «ساماندهی حرم احمدابن اسحاق و انجام طرح جامع بارگاه و مزار شهدای سرپل ذهاب باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.»

آرامگاه احمد‌ابن اسحاق در مرکز شهر سرپل ذهاب قرار دارد و مهمترین زیارتگاه این شهر به‌شمار می‌رود.

ساختمان قدیمی این بنا در اثر جنگ هشت ساله عراق علیه ایران ویران و پس از پایان جنگ بازسازی شد.

منبع: خبرگزاری فارس


 


انوشیروان محسنی نماینده مجلس می‌گوید خوردن آب جنوب شهر تهران توسط نوزادان ممکن است باعث «خفگی» آنها شود.

آقای محسنی دلیل این امر را تداخل فاضلاب با آب آشامیدنی و وجود نیترات در آب جنوب شهر تهران اعلام کرده است.

پیش‌تر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت بالا بودن نیترات در آب جنوب تهران را تائید کرده و گفته بود تیمی را مامور رسیدگی به این موضوع کرده است.

در سال‌های گذشته گزارش‌های متعددی درباره آلودگی آب آشامیدنی تهران منتشر شده، اما در بسیاری از موارد دولت وجود آلودگی در آب را تکذیب کرده است.

آب تهران از رودخانه‌ها، سدها و منابع زیر زمینی تامین می‌شود و بعضی گزارش‌ها نشان می‌دهد که عمده آب‌های آلوده به نیترات مربوط به چاه‌هایی است که بخشی از آب آشامیدنی شهر تهران را تامین می‌کنند.

در استانداردهای بین المللی، میزان نیترات در آب حدود ۵۰ میلی گرم در هر لیتر است، اما کارشناسان بهداشت می‌گویند همین مقدار نیترات نیز اگر در دراز مدت نوشیده شود، عوارضی برای مصرف کننده خواهد داشت.

منبع: کلمه

پیشینه
وزیر بهداشت می گوید آب تهران آلوده است؛ وزیر نیرو تکذیب می کند!
وزیر بهداشت: آب تهران آلوده است،‌ کودکان شیرخوار و زنان بارداراستفاده نکنند


 


وزارت کشور آلمان اعلام کرد نخستين گروه از پناهندگان سياسی ايرانی، متشکل از ۱۲ روزنامه‌نگار و فعال سیاسی از ترکيه وارد خاک این کشور شدند.

سخنگوی وزارت کشور آلمان گفته با درخواست پناهندگی ۲۶ ايرانی ديگر موافقت شده و درخواست‌های ديگری نيز در دست بررسی است که مجموعاً، شمار درخواست‌‌ها را به ۵۰ مورد می‌رساند.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که «اعطای پناهندگی به این ۵۰ نفر، بیشتر برای نشان دادن همبستگی دولت آلمان با ایرانیانی است که در جریان حوادث پس از انتخابات با اذیت و آزاد دولت خود مواجه شده‌اند.»

پیش‌تر مجله‌ آلمانی اشپيگل به نقل از يک فعال ايرانی حقوق بشر خبر داده بود که بيشتر افراد پناهنده از روزنامه‌نگاران منتقد دولت ايران محسوب می‌شوند که تهران آنها را مخالف و ناراضی سياسی تلقی می‌کند.

رسیدگی به وضعیت این عده از پناهجویان با همکاری مقام‌های آلمان، ترکیه و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد.

دولت آلمان در بدو امر گفته بود که تنها به بیست ایرانی پناهندگی خواهد داد ولی پس از انتقاد حقوق بشری حاضر به پذیرفتن پناهندگان بیشتری شد.

منبع: بی‌بی‌سی و عصر ایران


 


عیسی سحرخیز در نامه سرگشاده‌ای بر حق خود در پیگیری شکایت علیه علی خامنه‌ای، غلامحسین محسنی اژه‌ای و محمود احمدی‌نژاد از طریق مراجع قضایی بین‌المللی تاکید کرد.

آقای سحر‌خیز که در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته دستگیر و زندانی شده است، در نامه خود از صادق لاریجانی خواسته که به شکایتش علیه این سه مقام جمهوری اسلامی رسیدگی کند.

این روزنامه‌نگار نوشته که «اگر طی یک ‌ماه از تاریخ انتشار نامه، مقدمات تشکیل دادگاه علیه افراد فوق به ‌عمل نیاید، این حق را برای خود محفوظ» می‌داند که از طریق شیرین عبادی، شکایتش را در مجامع قضایی جهان پیگیری کند.

عیسی سحرخیز از این افراد به ‌عنوان آمران و عاملان یا کسانی نامبرده «که طی یک‌سال گذشته در برابر تخلفات علنی و مظالمی که علیه» وی و خانواده‌اش صورت گرفته «سکوت توأم با رضا کرده‌اند.»

سحر‌خیز در نامه خود درباره علی خامنه‌ای نوشته که وی «به خود حق دخالت در تمام امور مقننه، مجریه و قضائیه کشور را داده و می‌دهد و روسای قوا برخلاف روح و مفاد قانون اساسی سخنان و اوامر او را فصل‌الخطاب امور می‌دانند.»

به نوشته سحرخیز، آقای خامنه‌ای «به تبع این مقام و مسئولیت باید پاسخگوی اعمال افراد تحت امر و تخلفات گسترده باشد.»

این روزنامه‌نگار ادامه داده است: «پرسش این است که چرا ایشان {خامنه‌ای} در قبال جنایات کهریزک دخالت مستقیم می‌کند، اما در قبال جنایات و شکنجه‌های صورت گرفته در بازداشتگاه‌های مختلف زندان اوین سکوت می‌‌نماید.»

وی در بخش دیگری از نامه خود به سابقه غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور اشاره کرده و درباره وی نوشته است: «ایشان فردی است که در زمان‌های گوناگون و در پست‌های مختلف شخصا به ضرب و شتم دستگیرشدگان می‌پرداخت.»

سحرخیز افزوده که «آقای محسنی اژه‌ای در رأس افرادی قرار دارد که اینجانب علیه آنان شکایت کرده‌ام، چون مأموران تحت امر ایشان، مرا در زمان دستگیری زیر ضربات مشت و لگد گرفته و شکنجه کرده‌اند.»

به نوشته این روزنامه‌نگار، محسنی اژه‌ای «همان کسی است که در جایگاه ریاست دادگاه ویژه روحانیت، ظلم عظیمی را به دستور ...، رهبری نظام جمهوری اسلامی، علیه مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری، بیت ایشان و شاگردانش روا داشت.»

وی در بخش دیگری از این نامه از محمود احمدی‌نژاد به عنوان مسئول بخشی از تخلفات محسنی اژه‌ای نام برده و خواستار رسیدگی به تخلفات رئیس دولت دهم در این خصوص شده است.

آقای سحرخیز اسفند ماه سال گذشته نیز در پیامی به خانواده‌اش، علی خامنه‌ای را مسئول تمام وقایع پس از انتخابات دانسته بود.

وی تیر ماه سال‌جاری هم در جریان محاکمه‌اش در دادگاه گفته بود از آقای خامنه‌ای، احمدی‌نژاد و غلامحسین اژه‌ای به خاطر سکوتشان در قبال حوادث یک سال گذشته شکایت خواهد کرد.

منبع: وب‌سایت جرس

پیشینه
عیسی سحرخیز: خامنه‌ای مسئول همه وقایع است
عیسی سحرخیز در دادگاه: خامنه‌ای فاقد مدیریت، عدالت و تقواست


 


محمود احمدی‌نژاد با استقبال از طرح تحریم صدور بنزین به ایران، ادعا کرد که جمهوری اسلامی در صورت اعمال این تحریم، می‌تواند طی دو روز ۱۷ میلیون لیتر جایگزین کند.

آقای احمدی‌نژاد گفته که تحریم صدور بنزین به ایران از سوی غرب از «آروز‌های» اوست و دولتش برای مقابله با آثار این تحریم‌ها از آمادگی کامل برخوردار است.

احمدی‌نژاد پیش‌تر گفته بود در صورت قطع صادرات بنزین به ایران، تهران خواهد توانست بنزین مورد نیاز خود را ظرف یک‌هفته تولید کند.

وی چهاردهم فروردین ماه امسال گفته بود که در صورت تحریم صادرات بنزین، دستور خواهد داد تا متخصصان ایرانی، «ظرف یک هفته تا ۲۰ روز» بنزین تولید کنند.

رئیس دولت دهم همچنین با هشدار به کشور‌هایی که با «سناریوی آمریکا علیه ایران» همراهی می‌کنند گفته مردم ایران این همسویی را «دشمنی» تلقی کرده و پاسخ آن را خواهند داد.

به گفته احمدی‌نژاد «هرکس تصمیم بگیرد علیه ملت ایران اقدامی کند و کشتی‌های ایرانی را بازرسی کند بلافاصله عکس‌العمل ملت ایران را دریافت خواهد کرد.»

وی در عین حال خطاب به رهبران کشور‌های غربی گفته که «زورتان به ایران نمی‌رسد و می‌خواهید چند فقیر بیچاره را در منطقه مورد هدف قرار دهید که به نتیجه‌ای نمی‌رسید.»

احمدی‌نژاد با «بیچاره» خطاب کردن این رهبران از آنها پرسیده که «شما از یک بمب اتمی ایران می‌ترسید؟ شما که چند هزار بمب دارید. این نشان می‌دهد شما دروغگو، ترسو و فریبکارید.»

فشار‌های سیاسی و اقتصادی به جمهوری اسلامی به خاطر ادامه سیاست‌های هسته‌ای‌اش طی ماه‌های اخیر از سوی کشور‌های غربی و شورای امنیت سازمان ملل افزایش یافته است.

در این مدت چندین شرکت نفتی مبادلات نفتی خود با ایران را قطع کرده یا کاهش داده‌اند.

ایران با وجود تولید بالای نفت، به خاطر کمبود پالایشگاه، ناچار به وارد کردن مواد پالایش‌‌شده نفتی از جمله بنزین است. این امر باعث شده تا دولت ناچار به پرداخت یارانه زیاد برای مهار قیمت بنزین شود.

براساس اعلام مقام‌های رسمی، مصرف بنزین در ایران روزانه حدود شصت میلیون لیتر است.

منبع: خبرگزاری مهر

پیشینه
توتال فروش بنزین به ایران را متوقف کرد
تصویب لایحه تحریم واردات بنزین به ایران در سنای آمریکا


 


محمدعلی جعفری برای نخستین بار به حمایت برخی از «پاسداران» از رهبران جنبش سبز اعتراف کرد و گفت اقناع این گروه از پاسداران بهتر از «حذف» آنهاست.

فرمانده سپاه پاسداران در پاسخ به پرسشی که چرا با پاسداران «حامی فتنه» برخورد نشده است، گفت: «خیلی از ابهامات رفع شده و آنها قانع شدند حرکت اشتباه بوده و این بهتر از برخورد فیزیکی و حذف است.»

اگرچه آقای جعفری به تعداد و میزان مخالفت‌ها در درون سپاه پاسداران اشاره نکرده، اما در دوران رقابت‌های انتخاباتی، شماری از فرماندهان سابق سپاه از میرحسین موسوی حمایت کرده بودند.

محسن رشید، رئیس سابق مرکز مطالعات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محمد عزلتی مقدم، رئیس كمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی موسوی، از جمله فرماندهان سابق سپاه و حامی موسوی به‌شمار می‌روند.

خانواده‌‌های فرماندهان برجسته‌ای چون همت، باکری و زین‌‌الدین نیز پیش از انتخابات با صدور بیانیه‌ای از موسوی حمایت کرده بودند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفته که «محاکمه سران فتنه قرار است مردمی باشد و این محاکمه در حال صورت گرفتن در اذهان مردم است و محاکمه قانونی هم در زمان خود صورت می‌گیرد.»

منبع: خبرگزاری مهر


 


عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر که از ۲۲ خرداد ۸۹ در بازداشت است، در ملاقات با خواهرش از «هتک حرمت» خود در زندان اوین و در حضور معاون دادستان خبر داده است.

پروین تاجیک، خواهر عبدالرضا تاجیک، گفت روز پنجشنبه ۲۴ تیر برای اولین بار بعد از بازداشت اخیر برادرش توانسته او را ملاقات کند و او در این ملاقات گفته است که شب اول بازداشت در حضور معاون دادستان و بازپرس شعبه اول دادسرا، «هتک حرمت» شده است.

خانم تاجیک گفت برادرش درخواست فوری داشته که با عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، و محمد شریف، وکیل مدافعش، در زندان دیدار کند تا آنها را در جریان جزئیات این اتفاق قرار دهد.

همزمان خانواده عبدالرضا تاجیک در نامه‌ای به اطلاع صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، رسانده‌اند با وجودی که شرح ملاقات با برادرشان و آنچه که بر او رفته است را طی نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی توضیح داده‌اند، اما با گذشت ۱۰ روز هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

شیرین عبادی در واکنش به این واقعه گفت: «من در درجه اول اظهار تاسف می‌کنم به حال قوه قضاییه که این چنین استقلال خود را از دست داده است و تسلیت می‌گویم به دادستان تهران که دادسرا را به صورتی درآورده است که در حضور معاون دادستان به یک روزنامه‌نگار هتک حرمت می‌شود.»

شیرین عبادی این رفتار با زندانی را مرگ قوه قضائیه دانست و گفت: «جز اینکه من بگویم، آقای دولت‌آبادی تسلیت بر شما و قضات گرانقیمت و گرانقدر، که قوه قضاییه را این چنین به کشتن دادید، حرف دیگری نمی‌توانم، بزنم.»

  عبدالرضا تاجیک، با کانون مدافعان حقوق بشر نیز که زیر نظارت خانم عبادی فعالیت می کرد همکاری داشت. وی بعد از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شد و پس از 46 روز بازداشت، با وثیقه 100 میلیونی آزاد شده بود. آقای تاجیک مجددا هشتم دی ماه ۸۸ بازداشت و ۹ اسفندماه آزاد شد. این برای بار سوم است که این روزنامه‌نگار بازداشت می‌شود.

منبع: بی‌بی‌سی و رادیو فردا

پیشینه:
«تاجیک از زمان بازداشتش مفقود شده و هیچ خبری از او نیست»


 


آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: «کجا مردم ولی‌نعمتان هستند؟ به یک قاضی گفتم شما پدر مردم را درآوردید و برخی از مدیران کل نیز پدر بعضی‌ها را درآورده‌اند آنموقع می‌گویند مردم ولی‌نعمتان هستند.»

نماینده ولی فقیه و مجلس خبرگان رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: «ولی‌نعمت خداست و بی نیاز از امام زمان نمی‌توان بود، می‌شود به رئیس جمهور و رهبر دروغ گفت اما نمی‌شود به امام زمان دروغ گفت

وی گفت: «پس از انقلاب متاسفانه نه وکیل با عرضه‌ای در مجلس داشتیم، نه يك استاندار قوی.»

او با بیان این‌که « موسیقی در هرخانه ای رفت نفاق ایجاد می کند و مهر و محبت را از خانواده ها می گیرد» گفت: «یک مدیرکل ارشادی بود در این استان که وقتی از این استان به اراک رفت کاری کرد در آنجا که برخی آخوندها با لباس آخوندی برای بچه‌ها ویالون می‌زدند.»

وی با طرح این پرسش که «در قوم لر آرامش آن زمان بیشتر بود یا الان؟» ادامه داد: «بچه ها اکنون به فکر مرگ پدر هستند و به باباهای خود فحش می‌دهند و این از اثرات موسیقی در خانواده‌هاست.»

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، گرانی کنونی در کشور را نیز غضب الهی دانست و اظهار داشت: «اکنون جنس هست اما گران است و عده‌ای دلشان می خواهد اما نمی‌توانند جنس مورد دلخواه خود را بخرند.»

کرامت‌الله ملک‌حسینی با بیان این که خدا کند غضب الهی به نباریدن برف و باران اکتفا کند، زیاد شدن مواد مخدر و فحشاء در جامعه را نیز از غضب‌های الهی برشمرد و یادآور شد: «دلیل این غضب ها اجرایی نشدن احکام الهی است و مدیران باید به فکر رفع مشکلات مردمی باشند.»

منبع: ایلنا


 


 

اسحاق جهانگیری، وزیر صنایع دولت اصلاحات با بیان اینکه «طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، هرچه به عملیاتی شدن نزدیک می‌شود، هزینه‌های اجرایی نشدن آن برای دولت و مردم افزایش می‌یابد» گفت: «البته در مقطع فعلی اجرایی نشدن طرح هدفمند کردن یارانه ها کم هزینه تر است.»

وی از این طرح به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های اقتصادی دولت نام برد، ولی گفت: «دولتی باید این کار را بر عهده بگیرد که از نظر توان مدیریتی و نیز تصمیم‌گیری قدرت بالایی داشته باشد.»

به اعتقاد وی «در کوتاه مدت با افزایش جدی قیمت‌ها مواجه خواهیم شد به همین دلیل مدیریت اجرای طرح از اهمیت برخوردار است.»

جهانگیری همچنین در ادامه به انتقاد از سخنان مسئولان نظام در رابطه با تحریم‌ها پرداخت و گفت: «مسئولان نباید به گونه‌ای صحبت کنند که با درک عمومی جامعه و واقعیاتی که با آن سر و کار دارند تفاوت زیادی داشته باشد. اینکه گفته شود تحریم‌ها کاغذ پاره است یا از آن استقبال می‌کنیم یا اینکه تحریم ها به ما کمک می‌کند تا به سمت خودکفایی حرکت کنیم، حرف‌های دقیقی نیست.»

وی با بیان اینکه از ابتدای بهره‌برداری نفت تا به امروز(حدود 100 سال) حدود 900 میلیارد دلار درآمد نفت داشتیم که بیش از 400 میلیارد دلار آن در دولت احمدی‌نژاد خرج شد گفت: « بسیاری از کشورهای نفت خیز دنیا با استفاده از فرصت افزایش قیمت‌های نفت در سال‌های اخیر،  حساب‌های ذخیره ارزی‌شان چند100 میلیارد دلار است ولی تنها حساب ذخیره ارزی کشور ما فاقد موجودی است.»

به گفته وی «زمانی که اصلاح‌طلبان روی کار بودند، اصول‌گرایان همواره آنان را متهم می‌کردند به این که از نظر مسایل ارزشی و برخورد با فساد اقتصادی ضعیف عمل می‌کنند و برای کسب قدرت هزینه زیادی بر نظام تحمیل کردند ولی متاسفانه طبق اظهار نظر برخی از چهره های شاخص اصولگرایی فساد در بالاترین سطوح مدیریتی که در هیچ دولت دیگری مطرح نبوده امروز مطرح است، متعجب‌ام که چرا از کنار موضوعی به این مهمی به سادگی می‌گذرند، هر چه سریع‌تر قوه قضائیه باید به این مسأله رسیدگی و ختم آن را هر آنچه هست اعلام کند.»

«اینکه بگویند ما سفر زیاد کردیم، درست، ولی دستاورهای آن برای مردم و کشور چیست؟ در بخش اقتصادی با هزینه کردن منابع هنگفت نفت چه دستاوردی وجود دارد، سرنوشت سند چشم انداز چه شد؟ سرنوشت برنامه چهارم چه شد؟انسجام نیروهای سیاسی درون نظام در چه وضعیتی قرار دارد، فضای بین‌المللی چگونه است ... و دهها پرسش دیگر.»

منبع: روزنامه مردم‌سالاری


 


سيدحميد شريفي آل‌هاشم اعلام كرد: «روز گذشته پس از حدود يك هفته پلمپ برخي از كارگاه‌هاي حوزه هنري و
اتاق هنرمندان شکسته شده و وسایل موجود در آنجا را برداشته اند. نگارخانه «چليپا» نیز همچنان پلمپ است.»

این نقاش و هنرمند حوزه هنری ضمن اعلام این خبر گفت: روز شنبه هفته گذشته تقريبا از 12 شب به بعد تا صبح، درهای نگارخانه چلیپا را شكسته بودند و قفل‌ها را عوض كرده و دوباره درها را پلمپ كرده بودند و روي درها دوربين‌هاي مخفي مداربسته كار گذاشته بودند . چون پلمپ بعضي از اتاق‌هايي كه وسايل شخصي‌مان در آن جا بود را باز كرديم، مي‌خواستند ما را به نيروي انتظامي تحويل دهند.

وی افزود: روز جمعه متوجه شدیم که همه درهای پلمپ‌شده را شکسته‌اند و نیمه‌شب تمام اموال شامل آثار و اسناد هنری، کارهای تحقیقاتی،اسناد شخصی و خانوادگی ما را به غارت برده بودند؛ کسی هم پاسخگو نبود.

او همچنین به كارگراني كه درحال نصب داربست در اين فضا بودند، اشاره كرد و ابراز عقيده كرد: امروز با نصب داربست قصد پوشاندن اين عمل وقيح را دارند و هنوز نه رييس سازمان تبليغات اسلامي و نه رييس حوزه هنري هيچ‌كدام در اين‌باره صحبتي نكرده‌اند و يا حتي براي بازديد به اين مكان نيامده‌اند.

در اعتراض به این اقدامات، روز گذشته هنرمنداني چون كاظم چليپا، مصطفي گودرزي، علي شاه‌حاتمي، عطا سلمانيان، محمود فرهنگ، مرتضي اسدي، نادر قشقايي، حسين نيرومند، كاميار صادقي، ناصر هاشم‌زاده در حوزه هنري حضور يافتند.

شریفی گفت: در ضلع شمالي حوزه هنري كتابخانه تخصصي شهيد مرتضي آويني، رواق هنرمندان، كارگاه هنري شهيد سعيد جان‌بزرگي، سالن شهيد آيت سيفي، آبدارخانه، كارگاه مجسمه‌ علي‌اصغر يوزباشي، حسينيه شهدا، نگارخانه چليپا، اتاق و كارگاه هنري ابوالفضل عالي و كارگاه گرافيك مورد آسيب قرار گرفته و اشياي موجود در آنها ناپديد شده است.

وی در مورد آتش سوزی دو هفته‌ی اخیر در سااختمان حوزه هنری، فقط اين جمله‌ي سئوالي را مطرح مي‌كند كه آيا مسئولان حوزه هنري تمايل ندارند كه هنرمندان انقلاب در اين فضا دورهم جمع شوند و با يكديگر تبادل‌نظر كنند؟

شریفی مدعي شد: اين آتش‌سوزي روز 18 تير اتفاق افتاد و متأسفانه حوزه هنري آن را 25 تيرماه اعلام كرد که می توانید تاریخ دقیق این آتش سوزی را در وبسایت آتش نشانی تهران ببینید. در این آتش سوزی بیش از 200 تابلو از آرشیو اصلی حوزه هنری سوخته است.

اين هنرمند با اشاره به اين مطلب كه اتفاق اخير براي ما قابل درك نيست و منشاء آن مشخص نيست، افزود: اينگونه شايع شده است كه تغيير اخير مديريت حوزه هنري به اين دليل بود كه هنرمندان انقلاب مشكلات‌شان را مطرح كردند و در اين راستا گويا مسوولان فعلي حوزه نيز شايد واهمه دارند كه با مطرح شدن موضوع سوختن آثار هنري براي مديريت آنها نيز مشكل ايجاد شود و از اين بابت احساس خطر مي‌كنند.

شريفي تأكيد كرد: عرصه هنر، عرصه تفكر است، نه نزاع و گروه و سياست و ما اگر انديشه‌اي داشته باشيم با زبان هنر بيان مي‌كنيم، اما متأسفانه عده‌اي تنگ‌نظر هستند و فقط منافع خودشان را مي‌بينند.

علي‌اصغر يوزباشي هنرمند مجسمه‌ساز نيز ضمن اشاره به آتش‌سوزي اخير در حوزه گفت: مسئولان حوزه هنري مي‌گويند آثار سوخته شده در آتش‌سوزي اخير متعلق به جوانان بوده است، آيا آثار جوانان ارزشمند نيست و نبايد از آنها نگهداري شود؟! 

هفته گذشته و در پی انتشار خبر آتش سوزی، مسئولین حوزه هنری اعلام کردند: تابلوهاي آتش‌گرفته در شبستان حوزه‌ي هنري مربوط به آثار هنرجويان جشنواره‌ي هنرهاي تجسمي جوان مي‌شود كه دوسال پيش قرار بوده آثارشان را از حوزه هنري پس بگيرند كه مراجعه نكرده بودند و تعداد آن‌ها حدود 30 اثر بوده است. 

منبع: ایسنا
عکس روی جلد از آخرین نمایشگاه عکس در نگارخانه چلیپا با عنوان «ما محرومیم»


 


مالکیت «پرشین بلاگ»، نخستین سرویس‌دهنده وبلاگ فارسی پس از نه سال فعالیت به فروش گذاشته‌شد.

آن‌گونه که وبلاگ اخبار پرشین بلاگ نوشته، قرار است مالکیت این وبلاگ از طریق پیشنهاد و مذاکره با علاقه‌مندان «دارای شرایط» و با هدف گسترش فعالیت‌های وبلاگی در جامعه مجازی واگذار شود.

در اطلاعیه‌ای که برای واگذاری سایت پرشین بلاگ منتشر شد، آمده‌است که اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با معرفی خود و شرح فعالیت‌هایشان در جامعه مجازی پیشنهاد خود را به آدرس ای‌میل مهدی بوترابی، مالک فعلی پرشین‌بلاگ ارسال کنند.

پرشین بلاگ، یک سرویس وبلاگ‌نویسی رایگان به زبان فارسی در ایران است و کاربران زیادی دارد. مدیریت پرشین بلاگ تاکید کرده‌است که خدمات سایت مانند گذشته ادامه خواهدداشت و مشکلی برای کاربران پیش نمی‌آید.

پرشین بلاگ در دوره نه ساله فعالیت خود چندین بار فیلتر شد و از دسترس هکرها نیز در امان نماند؛ مدیریت پرشین بلاگ نیز در این مدت دچار تغییراتی شد.

این سرویس وبلاگ‌نویسی از سال 87 به شدت مورد حمله برخی از رسانه‌های حامی دولت بود. سرانجام با روی کار آمدن دولت دهم و محدود شدن سایت‌های داخلی، از شهریورماه 1388 پرشین بلاگ در ایران فیلتر و از دسترس کاربران خارج شد و مدیران آن نیز به مراجع قضایی احضار شدند.

پیشینه:

بلاگفا و پرشین‌بلاگ فیلتر شدند

مدیرعامل سابق پرشین بلاگ بازداشت شد

یک ماه بی‌خبری از مهدی بوترابی

منبع: اخبار پرشین‌بلاگ، مردمک
 


 


محسن آرمين، پس از هفتاد روز بازداشت، بعدازظهر شنبه با تودیع وثيقه 200 ميليون توماني آزاد شد.

سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که26 اردیبهشت امسال بازداشت شده‌بود در طول مدت بازداشت فقط یکبار از حق ملاقات با خانواده بهره‌مند شد.

اتهام اصلی آرمین ارتكاب جرايم عليه امنيت ملي، و عمده ترین دلیل مطرح شده توسط دادستان برای بازداشت او، بیانیه‌های سازمان مجاهدین انقلاب در طول یک سال گذشته بود.

پیشینه:

محسن آرمین و مسعود حیدری بازداشت شدند

سازمان مجاهدین: «بازداشت آرمین نشانه بی‌تدبیری خواب زدگان است»

منبع: جرس


 


نماينده مردم تويسرکان در مجلس گفت: «در بخش سازمان‌دهي در کشور، صنعت ما با يک دوزخ مواجه است. واردات بي‌رويه کمر توليد را شکسته و اين به ساختار بودجه دولت بر مي‌گردد.»

شهریار طاهرپور درباره ارتباط واردات و نقش دولت توضیح داد:«ساختار بودجه دولت به اين ترتيب است که چهل درصد به وسيله ماليات و بقيه به وسيله فروش ارز تامين مي شود.»

او با تاکید بر اینکه در کشور، فرهنگ صنعتي بسيار ضعيف است، مشکلات «نقدینگی، بازار، واردات بی‌رویه، فرهنگ صنعتی و سازماندهی» را پنج مشکل عمده در صنعت کشور برشمرد.

طاهرپور بدون آن که مستقیما به حضور گسترده شبه‌ دولتی‌ها در فرایند خصوصي سازي اشاره کند گفت: «بايد بخش خصوصي واقعي داشته باشيم.»

پیشینه: سازمان خصوصی‌سازی: در فروش سهام سایپا زورمان به شبه‌دولتی‌ها نرسید

منبع: ایسنا


 


همچون سال‌هاي پيش، دوستداران آثار شاملو در دهمين سالروز درگذشت وي در محل آرامگاه او حاضر شدند.

 تعدادي از آشنايان و چهره‌هاي ادبي و هنري در اين مراسم تكريم، از ساعات ابتدايي بعدازظهر روز شنبه 2 مردادماه براي بزرگداشت اين هنرمند بر مزارش در امامزاده طاهر(ع) حضور يافتند.

اين مراسم در شرايطي برگزار شد كه از همان ساعات ابتدايي؛ ماموران انتظامي قصد كنترل و جلوگيري از تجمع علاقمندان به اين شاعر را داشتتد و آنان را دعوت به ترك محل مي‌كردند.

آيدا سرکیسیان (همسر زنده‌ياد احمد شاملو) گفت: من و تعدادي از دوستان و آشنايان همچون سال‌هاي گذشته بر مزار شاملو حاضر شديم اما از ما خواستند تا محل را ترك كنيم. وي گفت: ما قصد داشتيم تا با دعا خواندن و شعرخواني بر مزار شاملو، روح وي را شاد كنيم اما اجازه داده نشد هيچيك از اين فرصت‌ها حاصل شود. به همين دليل من در همان دقايق نخست محل را ترك كردم.

احمد شاملو در ۲۱ آذر۱۳۰۴ در تهران متولد شد و در سن هفتاد و پنج سالگي در تاريخ ۲ مرداد ۱۳۷۹ بعد از مدت‌ها تحمل بيماري درگذشت.

منبع: ایلنا


 


روز شنبه جمعی از «آزادگان» در اعتراض به قطع شدن حقوق و مزایا خود و همچنین سیاست‌های بنیاد شهید در مقابل این سازمان دست به تحصن اعتراضی زدند و شعارهایی علیه مسئولان سر دادند.

پس از ساعتی از تحصن، متحصنین به داخل بنیاد شهید دعوت شدند و مسئولان به آنها وعده دادند تا در آینده نزدیک مشکلاتشان برطرف شود.

یکی از این معترضین گفت: «وعده داده شده به زودی مشکلات ما حل شود که در صوت تحقق نیافتن وعده مسئولان، این بار با تعداد بیشتری جلوی این ساختمان تجمع خواهیم کرد.»

منبع: تابناک


 


دادگاه تجدید نظر، حکم دادگاه بدوی بهاره هدایت مبنی بر نه سال و نیم حبس را تایید کرد.

به گزارش ادوار نیوز، حکم هفت سال و نیم حبس خانم هدایت که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه صادر شده‌بود، عینا در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تایید شده‌است.

همچنین حکم دو سال حبس تعلیقی او در پرونده قدیمی‌اش در ارتباط با تجمع روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۵ از حالت تعلیق خارج شده و به این حکم اضافه می‌شود.

بهاره هدایت به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال حبس، به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس و به اتهام توهین به رئیس‌جمهور و تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس محکوم شده‌است.

خانم هدایت در موج بازداشت‌های بعد از وقایع عاشورای تهران بازداشت شد و در حال حاضر در بند زنان زندان اوین در بازداشت است.

ادوار نیوزنوشته حکم بهاره هدایت سنگین ترین حکم قضایی است که تاکنون برای یکی از اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) صادر شده‌است. دفتر تحکیم وحدت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از مهدی کروبی حمایت می‌کرد.

منبع: ادوارنیوز


 


گوگل در بخش پرسش و پاسخ پروژه «یک روز زندگی»، ایران را در ابتدای لیست کشورهایی قرار داده که مردمش نمی‌توانند در این پروژه شرکت کنند.

وبسایت گوگل در پاسخ به این پرسش که چه کسانی می‌توانند در پروژه یک روز زندگی شرکت کنند نوشته:«هر فرد بالای سیزده سالی می‌تواند مستند خود را ارسال کند مگر آن‌که ساکن و یا دارای تابعیت هر یک از کشورهای ایران، سوریه، کوبا، سودان، کره شمالی، و برمه باشد.» به نوشته‌ی گوگل این قانون برای هر فرد یا نهادی که مشمول نظام تحریم‌ها و یا قوانین کنترلی آمریکا باشد صادق است.

«یک روز زندگی» یک تجربه تاریخی و جهانی در سینماست که در آن مردم سراسر جهان از «یک روز زندگی» خود در 24 جولای فیلم می‌گیرند و برجسته‌ترین کارها در قالب فیلمی به کارگردانی کوین مک‌دونالد(+) و تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات(+) به نمایش درخواهد آمد. همه فیلم‌های ارسالی چه برای فیلم بلند ریدلی اسکات انتخاب شوند یا نه، در صفحه «یک روز از زندگی» باقی خواهندماند تا به نسل‌های آینده نشان‌دهند زندگی در 24 جولای 2010 چگونه بوده‌است.

پیشینه:

مردم جهان با هم فیلم مستند «یک روز زندگی» را می سازند

منبع: گوگل، یک روز زندگی


 


اول اینکه منابع موثق که بر منکرشان صلوات می گویند میرحسین موسوی دارد در تهران مسافرکشی می کند! خب مسافرکشی شفل شریفی است که صدهزار بار بهتر از دزدی و حیف و میل مال مردم در راه اشاعه دروغ است. اما کسانی که مسافرکشی کابوس زندگی شان بوده و حالا به آلاف اولوف رسیده اند تا دهان نامبارک شان را به به هر چرند و پرندی باز کنند باید بروند به عاقبت شان فکر کنند که ممکن است مسافرکشی برایشان آرزو بشود. این متن تولیدشده در کارخانه عقب اتفادگان رسانه ای را ملاحظه فرمایید:

منابع موثق از سطح شهر تهران به پیام خرداد اعلام داشته اند که میرحسین موسوی برای تامین مخارج زندگی خود به شغل مسافرکشی روی آورده است.

به گزارش اختصاصی پبام خرداد؛ خبرنگار پیام خرداد بر اساس تحقیقات میدانی خود متوجه شد که میرحسین موسوی یکی از کاندیدای شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری دهم برای تامین مخارج زندگی خود به شغل شریف مسافرکشی روی آورده است.

گفته می شود که میرحسین موسوی بعدازظهرها در منطقه  قلهک به شریعتی با خودروی شخصی خودش مشغول مسافر کشی است این اقدام موسوی بهت و حیرت حامیان وی را فراهم ساخته است.

البته یکی از حامیان موسوی به خبرنگار پیام خرداد گفته است که موسوی به دلیل شرافتی که دارد برای تامین مخارج زندگی خود سخت ترین شغل را انتخاب کرده است و این نمی تواند برای او عیب و ننگ باشد!

گویا پس از کنار گذاشتن میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر و عدم تدریس وی در دانشگاه موسوی برای تامین مخارج خود مجاب به مسافرکشی شده است. (تازه تصویر هم دارد! ولی خبر به فنا رفته از اینجا ببینید)

دوم اینکه روزنامه اولترا-معتبر رسالت کشف کرده که محسن کدیور همین تازگی رفته بوده زیارت به اسرائیل. می گویید نه داستان را به نقل از خبر آنلاین بخوانید:

محسن کدیور، از اعمال فشار بر بهائیان در ایران خرده می گیرد و محروم کردن شهروندان بهائی از امکان ادامه تحصیل در دانشگاهها را «نقض آشکار قانون اساسی و موازین شرعی (مطابق فتوای مرحوم آیت الله منتظری)» می خواند. روشن است که کدیور نمی تواند وابستگی بهائیت به اسرائیل و استکبار جهانی را ببیند و این آیین سراسر فساد و کفر را عاملی برای تفرقه میان مسلمین و براندازی حکومت  اسلامی مشاهده کند، زیرا کدیور به تازگی از سفر اسرائیل بازگشته است.

سوم می گوید آقاجان ای منبع معتبر و موثق! تو که از داخل مملکت ات خبر نداری و هر چه دروغ است سر هم می کنی از اسرائیل چه خبر داری؟ سعدی علیه الرحمه می فرماید:

منجمی به خانه در آمد یکی مرد بیگانه را دید با زن او به هم نشسته دشنام و سقط گفت و فتنه و آشوب خاست. صاحب دلی که برین واقف بود گفت:

تو بر اوج فلک چه دانى چیست       که ندانى که در سرایت کیست

 

 


 


انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران خبر تعطیلی موقت این انجمن را که در خبرگزاری های گوناگون و اغلب به نقل از خبرگزاری مهر کار شده بود تکذیب کرد.

به گفته معاونت ارتباطات این انجمن، خبر تعطیلی موقت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی که در خبرگزاری مهر منتشرشده برداشت نادرستی از خبری بوده که روی وبسایت این انجمن منتشر شده‌بود.
محمدرضا شرف  گفت: «اغلب مراسم و همایش‌هایی در این انجمن برگزار می‌شود که به دلیل انجام برخی تعمیرات در ساختمان اصلی انجمن تا هشتم مرداد انجام هیچ مراسمی در این ساختمان میسر نیست اما کارکنان انجمن بر سرکارند و اصولا انجمن به طور موقت نیز تعطیل نشده و در انجمن هم باز است.»

وبسایت انجمن در خبری روی صفحه اول خود نوشته‌بود(+): «با توجه به تعمیرات ضروری و اساسی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، برگزاری هرگونه مراسمی تا تاریخ هشتم مرداد امسال امکان پذیر نمی‌باشد. لذا لغو کلیه مراسم پیش بینی شده تا تاریخ مذکور را به اطلاع می‌رساند.»

خبرگزاری مهر بر اساس این اطلاعیه در خبری نوشته‌بود انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به دلیل تعمیرات ساختمان قدیمی آن فعلا و حداقل تا هشتم مرداد تعطیل شد و رسانه‌های گوناگونی این خبر را به نقل از مهر منتشر کرده بودند. (+،+،+،+)  

انجمن آثار و مفاخر ملی در اطلاعیه مجددی که دقایقی پیش در وبسایت خود منتشر کرد(+)، رو به خبرگزاری مهر نوشته: «با توجه به درج خبری مبنی بر تعطیلی موقت این انجمن در خبرگزاری مهر، خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به اصلاح خبر مذکور به شرح ذیل اقدام نمایند: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی موقتاً تعطیل نشده است بلکه برگزاری هرگونه مراسمی تا تاریخ 89/05/08 لغو شده است و کارکنان انجمن مذکور همچنان به فعالیتهای جاری خود مشغول می باشند.»

منبع: وبسایت انجمن آثار و مفاخر ملی، مهر
 


 


مالک اصلی شبکه «فارسی‌1» از پیشنهاد مدیران این شبکه جنجالی ماهواره برای گفت‌وگو با مدیران جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

حاجی كمیل گفت: «ما اتهام همكاری با یهودی‌ها را هتك حرمت خود می‌دانیم و شكایتی را هم به سفارت ایران در كابل تحویل داده‌ایم. ما در ابتدای تأسیس مورد اتهام قرار گرفته‌ایم كه وابسته به جمهوری اسلامی ایران هستیم، سپس مورد اتهام قرار گرفتیم كه وابسته به جنبش سبز هستیم و در این اواخر هم متهم می‌شویم كه وابسته به مجموعه‌ای از یهودی‌ها هستیم كه در واقع من همه اینها را شدیداً تكذیب می‌كنم. ما به عنوان یك رسانه مستقل این را برای خود عار می‌دانیم كه وابستگی به هر مجموعه‌ای از داخل یا خارج داشته باشیم.»

حاجی کمیل با تاکید بر اینکه «ما به هیچ‌وجه قصد هیچ‌گونه تهاجمی را نداریم»، گفت: « به اصطلاح رسانه‌های ایران، ما منحرف شدیم و منحرف‌كننده هستیم. لطفاً صداوسیما، وزارت محترم ارشاد و نهادهای فرهنگی بیایند ما را هدایت كنند. ما اعلام می‌كنیم این آمادگی را داریم كه با صداوسیما برنامه‌های مشترك تولید كنیم. ما این آمادگی را داریم كه مثلاً به جای «ویكتوریا» بیاییم سریال مولانا را بسازیم، از زندگی رودكی، سنایی و سایر مشاهیر بزرگ ایران مستندسازی و سریال‌سازی كنیم. این كار دو فایده دارد؛ اول اینكه ما هدایت می‌شویم و دوم اینكه ما ثابت می‌كنیم به هیچ گروه و سازمان خارجی وابسته نیستیم و یك مجموعه مستقل هستیم.»

مشاور ارشد و مدیر هماهنگی گروه رسانه‌ای موبی، در ادامه تاکید کرد: «از روزتاسیس تلویزیون احترام به مناسبت‌های مذهبی به عنوان یك اصل در كار ما وجود داشته است. ما برای اولین بار به عنوان یك شبكه‌ای كه از خارج ایران پخش می‌شود، در اذان «علیاً ولی‌الله» را گذاشتیم؛ آن‌ هم از قلب یك كشور عربی كه مجموعه‌ای از وهابیت هم در این كشورهای عربی فعال هستند.»

حاجی کمیل در خصوص ارتباط این شبکه ماهواره‌ای با مورداک نیز گفت: «اتفاقاً من مورداك را زمانی شناختم كه نامش را از طریق رسانه‌های ایران شنیدم. بعد متوجه شدم كه به عنوان بزرگترین امپراطور رسانه در دنیا مطرح است و اتهام بستن ما به مورداك مثل این می‌ماند كه فلان بقالی كوچك سر كوچه مال فلان رئیس‌جمهور است؛ در حقیقت یكی از بخش‌های شریكِ شریكِ شریكِ ما با فاكس‌نیوز (شبكه تلویزیونی آمریكایی متعلق به مورداك) شراكت دارد كه ربطی به ما ندارد. ما هرگونه رابطه مستقیم و غرض‌آلود را با مجموعه مورد اشاره شما تكذیب می‌كنیم.»

متن گفت‌وگوی مشروح کمیل با ماهنامه مدیریت ارتباطات در وبسایت این ماهنامه موجود نیست

پیشینه:

آیا جمهوری اسلامی از فارسی وان حمایت می کند؟

«موفقیت فارسی‌وان به خاطر سیاست‌گذاری‌های تلویزیون است»

منبع: تابناک


 


یک روز پس از آن که یک نماینده مجلس دولت محمود احمدی‌نژاد را به دروغ‌گویی و عدم ارسال مصوبات خود به مجلس متهم کرد،‌ رئیس مجلس نیز با تأکید بر اینکه مصوبات دولت به مجلس نرسیده، این اقدام دولت را «تخلف از قانون اساسی» دانست.

علی لاریجانی روز شنبه به دولت جمهوری اسلامی یادآوری کرد که مطابق قانون اساسی ایران هر چه در دولت به تصویب می‌رسد، باید برای رئیس مجلس ارسال شود تا وی آنها را بررسی کند.

اشاره آقای لاریجانی به اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی است که بر اساس آن دولت موظف است کلیه تصویب‌‌نامه‌‏ها و آیین‌‌نامه‌ها و مصوبات‏ کمیسیون‌های تشکیل شده در دولت را برای بررسی به مجلس شورای اسلامی بفرستد.

این در حالی است که به گفته محمدرضا خباز، نماینده مجلس، دولت دهم در سه ماه گذشته تنها دو مصوبه خود را برای بررسی به مجلس شورای اسلامی فرستاده است.

علی لاریجانی نیز در پاسخ به سؤالی درباره ادامه این روند از سوی دولت ایران گفته است که برخورد با این روند «راه‌هایی دارد، اما باید از طرق خاصش رفت که کم‌هزینه‌تر باشد.»

اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی، حق تشخیص مغایرت نداشتن مصوبات و آئین نامه‌های دولت با قوانین عادی را در اختیار رئیس مجلس قرار داده است.

براساس اصل ۸۵، مصوبات دولت باید همراه با ابلاغ برای اجرا به اطلاع رئیس مجلس برسد.

وب‌سایت الف متعلق به احمد توکلی، نخستین سایتی بود که ماه گذشته از توقف ارائه مصوبات هیات دولت به مجلس خبر داده بود.

منبع: رادیو فردا و ایسنا

پیشینه
یک ماه است که مصوبات دولت به مجلس ارسال نمی‌شود


 


گزارش خبری

آیا رابطه‌ای بین تورنتو و سیاست مدل کوتاه کردن مو در تهران وجود دارد؟

گروهی از مشاوران ایرانی خود را انجمن تبلیغات کانادا نامیده‌اند.
 
این تیتر خبری صبح جمعه تورنتو استار در کانادا بود. تورنتو‌ استار در مطلبی با اشاره به غیرواقعی بودن "انجمن تبلیغات و بازاریابی کانادا" چنین می نویسد:
 
حتی اگر در قلب صنعت تبلغیات در کانادا کار و زندگی می کنید، بعید به نظر می رسد عضو "انجمن تبلیغات و بازاریابی کانادا" باشید چرا که چنین انجمنی وجود خارجی ندارد. اما ظاهرا گروهی در تهران چنین ادعائی دارند.
 
افشین نعمتی چندی پیش در کنفرانسی مطبوعاتی به عنوان مشاور در تعیین مدل موهای مردان منطبق با استاندارهای دولت ایران شرک کرده است. وی در مصاحبه ای ویدیوئی مدل موهای مورد تائید در ایران را برای جهانیان شرح می دهد. نعمتی مدعی است که در تورنتو زندگی می کند و در وبسایت او مدرک دکترای مدیریت بازرگانی از دانشگاه یورک درج شده است.
 
اما این هم درست نیست، چرا که دانشگاه یورک هیچگاه چنین رشته تحصیلی نداشته است و حتی اسمی با عنوان افشین نعمتی در این دانشگاه ثبت نشده است. در همین زمینه تعدادی از ایرانیان مقیم تورنتو به همراه شخصی که شماره تلفن او به عنوان تلفن تماس در وبسایت نعمتی درج شده است خواهان این شده اند که دولت کانادا چرا باید در تعیین مدل موی ایرانی در تهران نقش داشته باشد.
 
سازمان استاندارهای تبلیغات در کانادا میگوید هیچ گاه نامی از "انجمن تبلیغات و بازاریابی کانادا" نشنیده است و در شگفت است چرا باید چنین سازمانی با پرچم و لوگوی کانادا در تهران شکل بگیرد. لیندا جی ناجل رئیس سازمان استاندارهای تبلیغات کانادا با اظهار بی اطلاعی از چنین نهادی می گوید: مطالب این وبسایت با واقعیت همخوانی ندارد. با این همه نام اختصاری این شرکت (ای ام ای سی ای) در سال 2006 در استان انتاریو کانادا با حق امتیاز افشین نعمتی ثبت شده است اما شماره تلفن روی این وبسایت متعلق به شخص دیگری است که در دفتر حسابداری مالیاتی کار می کند. وی شگفت زده از این رفتار میگوید: نعمتی از مشتریان ماست که هر ساله برای جمع بندی مالیات به ما مراجعه میکند اما این اجازه هرگز به وی داده نشده است که از تلفن تماس ما به نام خودش استفاده شخصی کند.
 
فرخ زندی استاد مدرسه بازرگانی دانشگاه یورک با اظهار تعجب می گوید: استفاده از نام دانشگاه یورک تنها برای سوءاستفاده و کسب اعتبار بوده است. در همین زمینه یکی دیگر از اساتید علوم سیاسی دانشگاه یورک می گوید: تحقیقات دانشجویان ایرانی دانشگاه یورک نشان می دهد حتی نگارش نوشته ها در این وبسایت به صورت کلمه به کلمه از انجمن مشابهی برداشته و جعل شده است؛ همانطور که اطلاعات شخصی نعمتی از بیوگرافی شخص دیگری کپی شده است.
 
همه اینها در حالیست که در کلیپ‌های خبری که در همین زمینه از تلویزیون ایران پخش شده است، گزارشگر تلویزیون اعلام می کند که این متخصصان به زودی و با حمایت وزارت امور خارجه ایران آکادمیهای آموزش و ترویج مدل موی ایرانی- اسلامی را در کانادا تاسیس و راه اندازی خواهند کرد.
 

 


با وجود اینکه هفته پیش مدیرعامل شرکت نفت گفته بود پای چینی ها را  از نفت قطع می کند، ایران رسما پیشنهاد داده است تا پول نفت خود را به یوآن در بانکهای چین دریافت کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود از مذاکرات ایران با چین درباره استفاده از واحد پول چین، یوآن، در معاملات نفتی دو کشور خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از یک مقام اگاه که نخواسته نامش فاش شود نوشت:

پیشنهاد استفاده از یوآن به جای یورو و دلار چند ماه پیش توسط پالایشگاه دولتی سینوپک چین مطرح شده، اما اخیرا مقامات جمهوری اسلامی این پیشنهاد را رسما با چین در میان گذاشته‌اند. بر اساس این پیشنهاد، ایران که سومین تامین‌کننده نفت خام چین است با افتتاح حسابی بانکی به یوآن در چین بخشی از پول نفت خود را در این حساب بانکی دریافت خواهد کرد و در ازای بخشی دیگر سوخت و تجهیزات از چین خواهد گرفت.

این پیشنهاد در حالی از سوی ایران مطرح شده که چین به دلیل ریسک سیاسی و رو در رو قرار گرفتن با آمریکا رغبت زیادی به آن ندارد.

چین در اخرین قطعنامه علیه ایران با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همراه شد اما با وجود کاهش روزانه 366 هزار بشکه ای معاملات نفتی خود همچنان به عنوان اولین مشتری نفت ایران محسوب می شود.

همچنین پس از تحریم اخیر امریکا در خصوص جلوگیری از فروش بنزین به ایران، چین تنها کشوری بود که از ادامه صادرات بنزین به ایران خبر داد و کمپانی های بزرگ نفتی چین فروش بنزین خود به ایران را افزایش دادند.

اما در ایران گویا در بین مقامات مختلف سیاسی و اقتصادی دیدگاههای جداگانه ای در باره نوع ارتباط با چین مطرح است. هفته پیش قلعه بانی، مدیر عامل جدید شرکت ملی نفت ایران در گفت و گو با خبر گزاری ایسنا به صراحت اعلام کرده بود که: "پای چینی ها را از صنعت نفت قطع میکنیم". از سوی دیگر مرتضی زاغی، یکی از اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت نیز در گفت و گو با خبر انلاین تجهیزات نفتی خریداری شده از چین را یکی از مهمترین دلایل ایجاد صف در جایگاههای سوخت عنوان کرده بود.

با گذشت بیش از یک ماه از تصویب دور تازه تحریم‌ها علیه ایران، ایران روزبه‌روز در استفاده از یورو و دلار با مشکل بیشتر مواجه شده و بیش از پیش از نظام مالی جهانی کنار گذاشته ‌شده است. به همین دلیل بود که رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد نیز اعلام کرد که با توجه نیاز ایران به درامدهای نفتی از هر ارزی برای فروش نفت استفاده خواهیم کرد.

منابع جهانی، تجارت و معاملات دوجانبه ایران و چین در سال گذشته را بیش از ۲۱ میلیارد دلار اعلام کردند و گزارش دادند که در سه ماهه اول سال جاری با وجود تحریم ها این میزان تقریبا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: رویترز و خبر آنلاین (+ و +) و مردمک


 


 ٥٨ شخصیت و نهاد بین‌المللی طی فراخوانی، شنبه ٢٤ ژوئیه ٢٠١٠ (دوم مرداد ٨٩) را به عنوان روز بین‌المللی سکینه و اعتراض جهانی علیه سنگسار اعلام کردند.

امضا کنندگان این فراخوان شخصیت‌های مطرحی از بریتانیا، آمریکا، هند، ایتالیا، کانادا، فرانسه، سوئد، لهستان، بوسنی، بلژیک، پاکستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، ایسلند، سوئیس، دانمارک، استرالیا و آلمان هستند.

نازنین افشین‌جم، شهلا ابقری، مینا احدی، ریچارد داوکینز و سونیا جابر از جمله امضا‌کنندگان این فراخوان هستند.

در این فرخوان از سرنوشت سکینه محمدی ٤٣ ساله و خطر اعدام او در جمهوری اسلامی اظهار نگرانی شده است.

در بخشی از متن این فراخوان آمده است: «ما مردم را در هرجایی که هستند فرا می‌خوانیم تا با تبدیل روز شنبه ٢٤ جولای به روز بین‌المللی سکینه محمدی آشتیانی اعتراضات خود را شدت دهند.»

در این فراخوان آمده است: «ما از شما {مردم} می‌خواهیم شنبه ساعت ٢ بعدازظهر در مراکز شهرهای سراسر جهان با در دست داشتن عکس‌های سکینه و پیام‌هایی در دفاع از او و همچنین در اعتراض علیه سنگسار و اعدام به خیابان‌ها بیایید.»

این فراخوان در پایان تاکید کرده است: «به ما بپیوندید و کاری کنید جهان یکپارچه خشم علیه این بربریت قرون وسطایی و حمایت از انسانیت شود.»

سکینه محمدی آشتیانی پیش‌تر به سنگسار محکوم شده بود، اما در پی اعتراض‌های جهانی، دولت ایران اعلام کرد که او سنگسار نخواهد شد، اما حکم اعدامش همچنان پابرجاست.

برای اطلاعات بیشتر به اینجا و اینجا نگاه کنید

پیشینه
سکینه محمدی سنگسار نمی‌شود
عفو بین‌الملل: سنگسار سکینه محمدی لغو شود


 


نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، در مقابل کاهش ۵۶ درصدی محبوبیت محمود احمدی‌نژاد، محبوبیت میرحسین موسوی ۲۲ درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی توسط جهاد دانشگاهی کشور و به سفارش یک مرجع امنیتی انجام شده که در آن بیش از ۷۶ درصد پاسخ‌دهندگان خواستار تغییرات اساسی در وضع موجود هستند.

در این نظرسنجی که خرداد ماه سال‌جاری انجام شده است، از شهروندان تهرانی درباره ۹ مسئله اساسی کشور پرسش شده است.

براساس نتایج این نظرسنجی، بزرگترین بحران‌ها در ایران، مشکلات اقتصادی و نبود آزادی‌های سیاسی عنوان شده است.

تهدیدهای بین‌المللی و خطر حمله نظامی نیز از دیگر دغدغه‌های مردم است.

این در حالی است که وضعیت پوشش زنان در جامعه، اولویت آخر مردم تهران عنوان شده است.

این نظرسنجی همچنان نشان می‌دهد که ۶۵.۲ درصد مردم معتقدند اعتراض‌ها به وضعیت موجود به صورت پنهانی ادامه دارد.

۵۴.۳ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم معتقدند که حوادث انتخابات بعد از سال ۸۸ موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات‌ آتی خواهد شد.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، بیش از ۶۹ درصد شرکت‌کنندگان، وضعیت کشور را مبهم و نگران‌کننده تشخیص داده‌اند.

نتایج کامل این نظرسنجی را بخوانید


 


رئیس دانشگاه الزهرا می‌گوید هفت مدرس این دانشگاه به «دلیل رکود علمی» اخراج شده‌اند و شش عضو هیات علمی دیگر نیز در آستانه اخراج قرار دارند.خبرگزاری فارس ادعا کرده که این افراد از نزدیکان به زهرا رهنورد هستند.

محبوبه مباشری گفته که این تصمیم در جلسه اخیر کمیته جذب اعضای هیات علمی دانشگاه الزهرا اتخاذ شده است و شامل آن دسته از اعضای هیات علمی که در سنوات طولانی تدریس، همچنان استادیار باقی مانده‌اند نیز می‌شود.

به گفته خانم مباشری «آن دسته از اعضای هیات علمی نیز که ظرف سنوات طولانی تدریس همچنان استادیار باقی مانده و نتوانسته‌اند ترفیع پایه بگیرند نیز اخراج می‌شوند.»

مباشری افزوده که تاکنون «رکود علمی شش عضو هیات علمی دیگر دانشگاه الزهرا نیز شناسایی شده است که وضعیت آنها در کمیته مربوطه بررسی می‌شود و در صورتی که رکود علمی‌ آنها به طور قطعی در هیات ممیزه تشخیص داده شد حکم اخراجشان صادر می‌شود.»

وی در تشریح دلایل اخراج این شش عضو هیات علمی به دلایلی نظیر «عدم توانایی در گرفتن پایه ترفیع به موقع یا عدم موفقیتشان در تبدیل وضعیت از حالت پیمانی به رسمی آزمایشی» اشاره کرده است.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از شبکه خبر دانشجو نوشته که این مدرسین از دوستان و نزدیکان به زهرا رهنورد هستند.این خبرگزاری ادعا کرده که این افراد با «زد و بند‌های سیاسی» وارد دانشگاه الزهرا شده‌اند.

از زمان به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد در ایران ده‌ها استاد دانشگاه به اجبار بازنشسته و یا اخراج شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس و خبرگزاری مهر

پیشینه
«بازنشستگی» ۳۰ استاد دانشگاه تهران


 


محمود احمدی نژاد از سخنان اخیر دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه درباره برنامه اتمی ایران انتقاد کرد و آن را بخشی از «سناریوی» آمریکا علیه جمهوری اسلامی دانست.

احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در جشنواره ملی جوان «دشمنان» ایران را متهم کرد که از طریق «جنگ روانی» تلاش می‌کنند تهران را تحت فشار قرار دهند.

به گفته رئیس دولت دهم، «دشمنان یک طراحی جنگ روانی و شیطنت علیه جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند و با برخی نیز در داخل هماهنگ کرده‌اند که فضای سنگینی را به قول خودشان علیه ما در دنیا ایجاد کنند.»

احمدی‌نژاد هدف از اجرای‌ این «سناریو» که به گفته وی توسط مدودف کلید زده شده است را ضعیف کردن «اراده ملت ایران» دانست.

دیمیتری مدودف دوشنبه، ۲۱ تیر (۱۲ ژوئیه) گفته بود که ایران به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر می‌شود.

احمدی‌نژاد در واکنش به این اظهارات گفت: «حرفی که رئیس‌جمهور روسیه زد، آگهی نمایشنامه تبلیغاتی که آمریکا می‌خواهد علیه ایران اجرا کند را کلید زد.»

در ماه‌های اخیر رفتار روسیه در قبال تهران، موجب گلایه آشکار مقام‌های ایرانی شده و چندی پیش نیز محمود احمدی‌نژاد در یک سخنرانی عمومی در سفر استانی خود به کرمان، توضیح رفتار مسکو در قبال تهران را مشکل خوانده بود.

منبع: بی‌بی‌سی، رادیو فردا و مهر

پیشینه
احمدی‌نژاد: روسیه مراقب باشد دشمن ایران نشود
روسیه سخنان احمدی‌نژاد را «عوام‌فریبی سیاسی» خواند


 


بیش از ۴۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را امضا کرده‌اند که در صورت ادامه سیاست‌های اتمی تهران، از حمله نظامی اسرائیل به ایران حمایت می‌کند.

لوئی گومرت، یکی از نمایندگان ایالت جنوبی تگزاس پیش نویس این قطعنامه را تهیه کرده است و تا روز جمعه (یکم مرداد) ۴۶ عضو مجلس نمایندگان آن را امضا کرده‌اند.

بر اساس این پیش‌نویس، اگر هیچ راه صلح آمیزی «طی مدت زمان قابل قبولی» برای مقابله با «خطر فوری» ایران علیه موجودیت اسرائیل پیدا نشود، تل‌آویو می‌تواند از هر وسیله‌ای حتی نیروی نظامی علیه تهران استفاده کند.

در این پیش‌نویس به موارد متعدد «تهدیدهای» لفظی ایران علیه اسرائیل با ذکر نقل قول و زمان آن اشاره شده است.

قطعنامه‌های مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای کاخ سفید لازم‌الاجرا نیست و صرفا نظر این دو رکن کنگره را بیان می‌کند.

اکثریت قریب به اتفاق اعضای کنگره، از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، در ماه ژوئن به تشدید تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران رای مثبت دادند.

منبع: بی‌بی‌سی و پرس‌تی‌وی

پیشینه
ذوالنور: تل آویو و پایگاههای امریکا از موشکهای ما در امان نیست


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته