-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

Latest news from Jaras for 07/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



طراح : James Cross

 


رهبری مامور حفظ نظام و ادامه راه علی (ع) است
جـــرس: دبیر شورای نگهبان ادعا کرد "آمریکایی ها یک میلیارد دلار از طریق افراد سعودی که هم اکنون عامل آمریکا در منطقه هستند، به سران فتنه دادند و همین سعودی ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می کردند، گفتند، اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر هم می دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد. "

 

به گزارش ایلنا، احمد جنتی ظهر سه شنبه در مسجد مقام جمکران، اظهار عقیده کرد "از آغاز بیست و یک سال رهبری آیت الله خامنه ای، فتنه‌های داخلی و خارجی فراوانی شروع شد که رذیلانه ترین و خبیثانه ترین آن ها فتنه ۸۸ بود. "


امام جمعه موقت تهران، با تکرار بدون استناد برخی ادعاهای حامیان دولت، افزود: "من می‌گویم، خدایا به حق صاحب الزمان، انتقام بچه های مسلمانی که این ها(سران فتنه)، یا کشتند و یا بلا به سرشان آوردند، یا فریب دادند، خدایا انتقام این ها را از سران فتنه بگیر. "


احمد جنتی، اشاره ای به شکنجه ها، آزارهای جنسی، ربایش، ضرب و شتم و قتل مردم بیدفاع معترض به تغییر نتایج انتخابات نکرد.


وی همچنین ادامه داد "علاوه بر فتنه عظیم۸۸، در طول رهبری آیت الله خامنه ای، فتنه های دیگری هم ایجاد شد که حتی چندین بار تا حد سقوط نظام رفتیم، اما همان خدایی که نگاهبان انقلاب در واقعه صحرای طبس بود، باز هم انقلاب را حفظ کرد. "


جنتی مدعی شد: در فتنه اخیر، سران فتنه با کمک آمریکایی ها فتنه ای را برپا کردند و مطمئن بودن که با کمک آمریکا دیگر کار انقلاب تمام می شود و چیزی برای نظام باقی نمی ماند، چرا که جنگ نرم است و این گونه مردم از نظام می برند و نظام وقتی مردم را نداشت، خود به خود سقوط می کند.


وی با بیان این که "در سوی دیگر جریان فتنه، خدا چیز دیگری می خواست"، ادعا کرد "خدا می خواست، تا کار به دست بندگان صالح خدا بیافتد و این انقلابی که مقدمه ظهور است باقی بماند و به همین دلیل خداوند این سران فتنه را رسوا کرد. "


دبیر شورای نگهبان سپس گفت "من سندی را به دست آوردم که آمریکایی ها یک میلیارد دلار از طریق افراد سعودی که هم اکنون عامل آمریکا در کشور های منطقه هستند، به سران فتنه دادند و همین سعودی ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می کردند، گفتند، اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر را هم می دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد.


وی تصریح کرد: عربستان سعودی نوکر سرسپرده آمریکاست و ذلیلانه از آن اطاعت می کند اما آن حکومتی که در دنیا روی پای خودش ایستاده و با قدرت و عزت، شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهد، آن حکومت اسلامی ایران است. 


جنتی در بخش دیگری از سخنان خود  به حوادث پس از انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به حادثه انفجار مسجد ابوذر گفت: تمام دکترها از رهبر معظم انقلاب قطع امید کرده بودند و حتی خود رهبر معظم انقلاب، باورشان نمی شد زنده بمانند، اما خداوند با مددهای خاص و همیشگی اش، ایشان را ذخیره ای برای روز مبادا قرار داد. 


وی مدعی شد به همین دلیل در زمانی که امام خمینی(ره) رحلت کرد، خداوند متعال، سمت رهبری انقلاب را بر مقام معظم رهبری محول کرد و ایشان، مأمور شد از طرف خداوند، که این انقلاب را و این نظام را و این راه علی(ع) را حفظ کند و ادامه دهد.

 

 




 


جـــرس: کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، خواستار توقف بازداشت محمد مصطفایی، وکیل حقوق بشر و آزادی وی شد.


مصطفایی، هفته گذشته گفته بود که روز شنبه دوم امرداد ماه، به شعبه امنیت دادسرا احضار شده است، که از همان روز ناپدید شده و از مکان دقیق وی، اطلاعی در دست نیست. همسر وی و برادر ایشان نیز، هنگامی که برای بردن خودرو مصطفایی، به نزدیکی محل کار وی مراجعه کرده بودند، بازداشت شدند.


کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، با انتشار گزارشی تحت عنوان "دستگیری وکیل پروندهء سنگسار را متوقف کنید"، فعالیت های اخیر محمد مصطفایی را، در راستای دفاع از موکلش سکینه آشتیانی که به جرم زنا محکوم به سنگسار شده است، مورد توجه بین المللی اعلام کرد.


هادی قائمی سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، خاطرنشان می کند "تلاش مصطفایی علیه سنگسار موکلشان، نقض قوانین نیست. بر عکس، ایشان تلاش در اجرای قانون و حقوق شهرواندان ایران داشته است."


وی اضافه کرد: "تکاپوی واضح برای توقف فعالیتهای مهم آقای مصطفایی، نقض مستقیم تعهدات بین المللی ایران در زمینهء حقوق بشردر راستای حق دسترسی شهروندان به وکیل دادگستری مستقل است."


کمپین همچنین خواستار آزادی فوری همسر مصطفایی و برادرش شد که به باور کمپین "گروگانهای ربوده شده هستند."


در این گزارش آمده است، مصطفایی در مصاحبه ای با کمپین در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۸۹، گفته بود "من هیچ جرمی مرتکب نشده ام که بخواهند من را نگهدارند. کار من به عنوان وکیل دفاع از متهمان است و همه روند کار به صورتی قانونی انجام می شود و هیچ بخشی وجود ندارد که خارج از قانون باشد. من به قانون احترام می گذارم و همواره شان دستگاه قضایی را محترم می شمارم و نگاه حرفه ای در رابطه با کارم دارم و بنابراین دلیلی برای دستگیری وجود ندارد. با این وجود هر احتمالی همواره وجود دارد."


گفتنی است به دنبال تظاهرات پس از انتخابات ایران، در جریان سرکوب معترضان و فعالان جامعه مدنی چندین وکیل حقوق بشرممنوع الخروج، دستگیر، بازداشت، شکنجه و محاکمه شده اند. این گروه از جمله شامل افرادی مانند محمدعلی دادخواه، شادی صدر و عبدالفتاح سلطانی می باشد.


کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، همچنین آورده است "مقامات قوه قضا ییه ایران، به طور مستمر از ملاقات زندانیان عقیدتی با وکلایشان، دسترسی وکلای آنان به پرونده ها و مدارک دادگاه، و اظهار نظرحقوقی آنان در طول محاکمات جلوگیری می کنند. مطابق اطلاعاتی که از وکلای حقوق بشر به دست کمپین رسیده است، مقامات به برخی زندانیان دستور داده اند تا وکلای خود را تعویض کنند و از ارائهء خدمات حقوقی وکلا برای موکلانشان خودداری کرده اند."


هادی قائمی گفت: "حکم دستگیری محمد مصطفایی مدرک دیگری از تحلیل رفتن حقوق قانونی در ایران است."


لازم به ذکر است محمد مصطفایی، طی سالیان اخیر، وکیل مدافع تعداد زیادی از نوجوانان محکوم به اعدام بود و همچنین دفاع از متهمین زیادی از پرونده های سیاسی و اجتماعی را به عهده داشته است.


 


لیست افراد و موسسات
جـــرس: جزئیات کامل تحریم های جدید، بیسابقه و مضاعفی که سران ٢۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، روز دوشنبه چهارم امرداد ماه آنرا علیه جمهوری اسلامی تصویب کردند، یک روز بعد، در نشریه رسمی آن اتحادیه منتشر گردید، تا جزئیات و فهرست تحریم هایی که ده ها شرکت و شخصیت حقیقی جمهوری اسلامی را بر می گیرد، در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار گیرد.


وزرای خارجه کشورهای عضو اتحاديه اروپا، روز دوشنبه چهارم امردادماه (٢۶ ژوئیه)، رسما تحريم‌هایی مضاعف بر تحریم های جهانی را، عليه جمهوری اسلامی تصويب کردند؛ که بنا به قول منابع دیپلماتیک، بسیار فراگیر و در نوع خود بیسابقه بوده و محدوديت‌هايی را در حوزه‌های تجارت، مالی- بیمه، انرژی، سیاسی و حمل و نقل در نظر گرفته است.


در فهرست و جزئیات این تحریم ها که ده ها شرکت، موسسه و شخصیت حقیقی ایران را در بر می گیرد، نام شصت و شش شرکت و شخص حقیقی که گفته می شود به نحوی با برنامه های هسته ای یا موشکی جمهوری اسلامی ارتباط دارند، به چشم می خورند.


در این گزارش، نام علی دیواندری، مدیر عامل بانک ملت، محمد رضا موثق نیا، مدیر گروه صنایع ثامن الائمه (وابسته به سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع ایران)، فریدون محمودیان (شرکت فولمن) و محمد مخبر (عضو هیئت مدیره سینا بانک و از افراد مرتبط با دفتر رهبر جمهوری اسلامی، از جمله شخصیت هایی حقیقی هستند که نام آنها در این فهرست آمده است.


بانک های ملی و کلیه شعب و موسسات وابسته به آن از جمله بانک آریان، شرکت آسا، بانک کارگشایی، شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران، چاپخانه بانک ملی، شرکت توسعه سرمایه گذاری سیمان، شرکت سیمان شمال، شرکت سیمان مازندران و نساجی مازندران از جمله موسساتی هستند که مشمول تحریم های تازه اتحادیه اروپا قرار گرفته اند."


همچنین بانکهای صادرات، رفاه، ملت و توسعه صادرات ایران و همچنین بانک فیوچر که در بحرین مستقر است و دو سوم آن به ایران تعلق دارد نیز مشمول این تحریم ها شده است.
در فهرست منتشر شده همچنین نام شرکت صنایع هوایی ایران، شرکت فناوری سانتریفیوژ ایران، شرکت بیمه ایران، ماشین سازی اراک و شرکت پرتو صنعت دیده می شود.


اسامی شش شخص و پنج شرکت مربوط به سپاه نیز در این فهرست منتشر شده و نام بیست و چهار شرکت فعال در زمینه کشتی رانی ایران نیز در این فهرست دیده می شود که اکثر آنها در ایران مستقر هستند، اما بعضی از آنها در کشورهایی نظیر چین، مالت، سنگاپور، بریتانیا، امارات متحده عربی و آلمان فعالیت می کنند.


اسامی اعضای تحت تحریم سپاه پاسداران به شرح زیر است:
١- دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه
٢- پرویز فتاح؛ جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیا
٣- سردار محمدرضا نقدی؛ فرمانده کل بسیج
۴- سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه
۵- رستم قاسمی؛ فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا
۶- حسین سلامی؛ جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران


نهادهای تحت تحریم نیز به ترتیب زیر می باشند:
١- سپاه پاسداران
٢- فرماندهی موشکی الغدیر
٣- ناصرین وحید
۴- سپانیر (بخش گاز و انرژی و سوخت متعلق به سپاه)
۵- سپاه قدس


اسامی شرکت ها، سازمانها و موسسات ایرانیِ تحت تحریم اتحادیه اروپا نیز، به شرح زیر است:
١- شرکت صنایع آذرآب
٢- بانک ملت؛ تمام شعبات و شرکت های توابع آن
٣- بانک ملی و شرکت های توابع آن
۴- بانک رفاه
۵- بانک صادرات ایران؛ تمام شعبات و شرکت های توابع آن
۶- بانک سینا
۷- شرکت صنعتی اسنیکو
۸- شرکت اعتماد امین
۹- بانک توسعه صادرات ایران؛ تمام شعبات و توابع آن
١۰- شرکت صنعتی فجر
١١- شرکت فولمن (وابسته به فوردو قم)
١٢- بانک آینده (فیوچر)؛ مستقر در بحرین
١٣- سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران
١۴- شرکت صنایع هواپیمایی
١۵- کارخانجات صنایع هواپیمایی ایران
١۶- شرکت تکنولوژی سانتریفوژ ایران
١۷- شرکت صنایع ارتباطی ایران
١۸- شرکت بیمه ایران
١۹- سازمان صنایع هواپیمایی ایران
٢۰- شرکت نورشناسی اصفهان
٢١- شرکت جاودان مهر توس
٢٢- شرکت کالا نفت
٢٣- ماشین سازی اراک
٢۴- مدیریت ساخت نیروگاههای اتمی ایران
٢۵- شرکت پرتو صنعت
٢۶- سازمان پدافند غیر عامل؛ تحت فرماندهی پاسدار غلامرضا جلالی
٢۷- پست بانک
٢۸- شرکت راکا؛ از بخشهای کالا الکتریک
٢۹- موسسه تحقیقات تکنولوژی اتمی
٣۰- شیلر نوین؛ متعلق به سازمان صنایع دفاع
٣١- گروه صنعتی شهید احمد غلامی
٣٢- شرکت شاخص بهبود صنعت
٣٣- اداره تعاون تکنولوژی؛ زیر نظر نهاد ریاست جمهوری
٣۴- یاسا پارت؛ تمامی شعبات و توابع آن


شرکت ها و خطوط کشتی رانی تحت تحریم اتحادیه اروپا، به فهرست زیر است:
١- خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی؛ تمام شعبات و توابع بیست و چهارگانه آن


گفته می شود این تحریم ها که بخش عمده آن یک روز پس از تصویب به اجرا گذاشته شده است، شدید ترین تحریم هایی است که اتحادیه اروپا تا کنون علیه یک کشور خارجی اعمال کرده و شدید تر از تحریم هایی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد اواخر اردیبهشت ماه علیه ایران تصویب کرده بود.


واکنش ایران
چند ساعت پس از تصویب این تحریم ها در روز دوشنبه رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این اقدام اتحادیه اروپا را "بی اثر" خواند و تاکید کرد که این مساله فقط به پیچیده تر شدن شرایط کمک خواهد کرد.


از سوی دیگر ایران در نامه ای به مدیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای آمادگی اش را برای مذاکره درباره تبادل سوخت اعلام کرد.


اما محمود احمدی نژاد، بار دیگر برای مذاکره بر سر تبادل سوخت هسته ای شرط های ماه گذشته خود را اعلام کرد و گفت که ایران به مذاکرات خود با گروه ۱+۵ در حالی ادامه خواهد داد که کشورهای جدیدی (ترکیه و برزیل) نیز به گروه مذاکره کننده، اضافه شود و کشورهای غربی حسن نیت خود را نشان دهند و دیدگاه خود را درباره برنامه های هسته ای اسرائیل اعلام کنند.


واکنش های خارجی
بعد از اعلام رسمی تصمیم اتحادیه اروپا درباره وضع تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی، کشورهای روسیه، چین، هند، آمریکا، برزیل و ترکیه به وضع این تحریم ها واکنش نشان دادند


در واکنش به تحریم های اتخاذ شده و مصوب اتحادیه اروپا، مقامات روسیه، کشوری که پیشتر به تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران رای مثبت داده بود، از تحریم های تازه اتحادیه اروپا انتقاد کرده و آن را "غیرقابل قبول" دانستند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با "غیر قابل قبول" خواندن تصمیم اتحادیه اروپا درباره وضع تحریم های جدید علیه ایران گفت که چنین اقداماتی تنها به بغرنج تر شدن وضعیت می انجامد و از احتمال همکاری ایران با غرب بر سر برنامه های هسته ای این کشور می کاهد.


دولت کانادا نیز به طور جداگانه تحریم های تازه ای را علیه ایران تصویب کرد که بیشتر به صنعت نفت ایران و پالایش نفت خام و گاز طبیعی مایع مربوط می شود. منع سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران و همچنین تدابیری که به سپاه پاسداران ارتباط پیدا می کند، از جمله این تحریم هاست. در چارچوب این تحریم ها، کشتی هایی که به ایران می روند و ظن آن می رود محموله آنها کالاهای غیرقانونی باشد ، بازرسی خواهند شد.


وزرای امور خارجه و خزانه داری آمریکا نیز، با صدور بیانیه ای مشترک، از تحریم های اتحادیه اروپا استقبال بعمل آورده و خطاب به مقامات دولت ایران خاطرنشان کردند "يا به مسئوليت خود عمل کنيد و يا در انتظار انزوای بيشتر و عواقب آن باشيد."


در واکنشی دیگر به تحریم های اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته ای ایران، وزیر خارجه برزیل، سه شنبه ۲۷ ژوئیه (پنجم مرداد) از اقدام اتحادیه اروپا انتقاد کرد. سلسو آموریم، وزیر خارجه برزیل، در حاشیه دیدار خود از اسرائیل خاطرنشان کرد "برزیل از تحریم های جدید تحریم های یکطرفه اروپا، پیروی نمی کند؛ اما به تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد در این رابطه پایبند خواهد بود."


هند، از دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل هم در واکنشی مشابه، از تحریم های جدید اتحادیه اروپا انتقاد کرده است.


ترکیه نیز اعلام کرده است که کشورش در روابط اقتصادی خود با ایران تنها به تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد وفادار خواهد ماند و تحریم های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا را در مناسبات اقتصادی خود با ایران دخالت نخواهد داد.


مقامات جمهوری اسلامی، همواره از صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای خود دفاع کرده و ادعای غرب مبنی بر تلاش این کشور برای استفاده از برنامه های هسته ای با مقاصد نظامی را رد کرده اند.


حمیدرضا ظریفی نیا


 


جـــرس: یک روز پس از تصویب و اجرایی شدن تحریم های فراگیر و مضاعف اتحادیه اروپا و کانادا، علیه جمهوری اسلامی و برخلاف ادعای نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیرامون "آمادگی ایران برای آغاز بدون شرط مذاکرات هسته ای"، محمود احمدی نژاد، آغاز دوباره مذاکرات با کشورهای غربی بر سر برنامه هسته ای ایران را، کاملا "مشروط" به شروط ماه گذشته ذکر کرد.


روز دوشنبه، چهارم امردادماه، بلافاصله بعد از تصویب تحریم های ویژه و بیسابقۀ اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی و یک هفته بعد از اظهارات صدراعظم آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لزوم "مذاکره سریع هسته ای" با ایران، علی اصغر سلطانیه، نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی، از آمادگی دولت ایران برای "گفتگوهای سریع و بدون پیش شرط پیرامون تامین سوخت راکتور تهران" خبر داده بود.


به گزارش مهر، احمدی نژاد روز سه شنبه پنجم امرداد (۲۷ ژوئیه)، طی مصاحبه ای تلویزیونی، با تکرار شروط ماه گذشتۀ خود، اظهار داشت "ما به مذاکرات خود با گروه ۱+۵ در حالی ادامه خواهیم داد که کشورهای جدیدی نیز به این گروه مذاکره کننده افزوده شوند و همزمان کشورهای غربی حسن نیت خود را برای ادامه این مذاکرات نشان دهند و همچنین دیدگاه خود را درباره برنامه های هسته ای اسرائیل اعلام کنند."


سخنان احمدی نژاد تنها یک روز پس از تسلیم نامه ایران به مدیرکل سازمان بین المللی انرژی اتمی، توسط سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس صورت می گیرد که طی آن، جمهوری اسلامی آمادگی خود را برای از سرگیری مذاکرات هسته ای بدون هیچ پیش شرطی اعلام کرده بود.


گفتنی است، وزیران خارجه اتحادیه اروپا در جلسه دوشنبه (۲۶ ژوئیه - چهارم امرداد) خود در بروکسل (پایتخت بلژیک)، تحریم های جدیدی را، علیه جمهوری اسلامی تصویب کردند.


هر چند امریکا از این تحریم ها استقبال کرده است ولی روسیه معتقد است این  تحریم های یک جانبه بوده و مانعی در روند مذاکرات هسته ای با ایران می باشد.



 


جرس: مسئول پيگيری سفر نمايندگان به غزه گفت: متاسفانه به رغم تمام پيگيری ها دولت مصر تا اين لحظه با سفر چهار نفر از نمايندگان به غزه موافقت نکرده است. 


به گزارش خبرگزاری مهر ، محمود احمدی بيغش نماينده شازند در مجلس با بيان اينکه چهار نماينده مجلس آماده سفر به غزه هستند گفت: ما نمايندگان تمام هماهنگی های لازم را انجام داديم و حتی بليط هواپيما جهت پرواز به مصر آماده است اما متاسفانه دولت مصر اعلام کرد که تا اين لحظه برای سفر نمايندگان ويزا صادر نشده است.


مسئول پيگيری سفر نمايندگاه به غزه با انتقاد از دولت مصر گفت: دولت مصر متاسفانه تاکنون کارشکنی های زيادی انجام داده و حتی از چهار نماينده ای که قصد سفر به غزه را داشتند سوابق کاری درخواست کرد که ما نيز سوابق کاری خود را برای دولت مصر ارسال کرديم اما متاسفانه هنوز ويزايی برای انجام اين سفر صادر نشده و دولت مصر اعلام کرد که تا اين لحظه با انجام سفر موافقت نشده است.


علاوه بر احمدی بيغش، شبيب جويجری نماينده اهواز، پرويز سروری نماينده تهران و عوض حيدرپور نماينده شهرضا چهار نماينده ای هستند که تصميم دارند از طريق خاک مصر به غزه سفر کنند.

 

بیغش در تیرماه گفته بود که اگر مصر با ویزای آنان موافقت نکند از راه دیگری به غزه خواهند رفت.


پس از حمله اسراییل به کشتی های کمک رسانی، مقامات ایران اعلام کردند برای کمک به مردم فلسطین علاوه بر ارسال کمک، نمایندگانی نیز اعزام خواهند کرد. 200 تن از نمایندگان برای این اعزام اعلام آمادگی کرده بودند.


اسراییل نسبت به اعزام کشتی های ایرانی هشدار داده بود. 


 


 


جـــرس: محمود احمدی نژاد معتقد است "زمانی‌كه طرح دو بچه كافی است، بعنوان طرحی استعماری مطرح شد، همان عده‌ای كه خودشان را روزی دهنده انسان می‌دانند، سروصدا و هیاهو به راه انداختند در حالی كه كاملاً در اشتباه هستند. "


به گزارش ایلنا ، رئیس دولت دهم، ظهر سه شنبه پنجم امردادماه، در مراسم افتتاح طرح ملی «تامین آتیه مهر امام رضا»، این طرح را "توجه ویژه امام زمان به ملت ایران دانست" و گفت: بر اساس این طرح، دولت برای هر نوزاد حساب بانكی یك میلیون تومانی افتتاح می كند و سالانه مبلغی نیز به آن اضافه خواهد كرد، والدین نوزادان هم می توانند برای موفقیت هرچه بیشتر طرح ماهیانه مبلغی به آن حساب اضافه كنند.


وی بدون اشاره به ظرفیت های اجتماعی، تربیتی، اقتصادی و آموزشی کشور، مدعی شد "عده‌ای كه خودشان را جای خدا نشانده‌اند، با محاسبات مادی و محدود خود، چنین عنوان می‌كنند كه مثلا وجود دو بچه برای زندگی كافی است در حالی كه براساس آموزه‌های دینی میراثی ارزشمند‌تر از فرزندان صالح وجود ندارد و زندگی بدون خانواده فاقد لذت و شیرینی است.
زمانی‌كه طرح دو بچه كافی است بعنوان طرحی استعماری مطرح شد، همان عده‌ای كه خودشان را روزی دهنده انسان می‌دانند سروصدا و هیاهو به راه انداختند در حالی كه كاملاً در اشتباه هستند"


گفتنی است، اوایل سال جاری نیز، احمدی نژاد در همايش روز ملی شوراهای اسلامی گفته بود "غربی‌ها ۴۰ سال پيش گفتند که جمعيت را کنترل کنيد و بچه کمتر زندگی بهتر. اکنون ببينيد همان‌ها به کجا رسيدند به جايی رسيده‌اند که جمعيت آنها پير شده‌اند و دارد از بين می‌رود و چند سالی است که خانواده‌ها را تشويق می‌کنند که فرزند بياورند.

وی ادعا کرد: "عده‌ای در کشور ما نيز پيدا شدند که چشم بسته گفتند ببينيم آنها چکار می‌کنند، ما نيز همان کار را بکنيم و گفتند دو بچه کافی است و در اين ارتباط قانون وضع کردند و گفتند سه بچه را بيشتر بيمه نمی‌کنيم."

احمدی نژاد اظهار عقیده کرده بود "می‌گويند دو بچه کافی است. يعنی اينکه ۴۰ سال ديگر چيزی از ملت ايران وجود ندارد."

محمود احمدی نژاد در فروردين ماه سال جاری نیز، در يک برنامه تلويزيونی به سياست ها کنترل جمعيت حمله کرده و گفته بود به نوزادانی که از اول سال ۸۹ متولد شوند يک ميليون تومان پرداخت می شود.

اين اظهارات احمدی نژاد با واکنش نمايندگان مجلس نیز رو به رو شده بود؛ چرا که در همين زمینه، عليرضا مرندی، عضو کميسيون بهداشت و وزير اسبق بهداشت خاطرنشان کرد :"افتتاح حساب يک ميليون تومانی برای فرزندان به طور حتم منجر به افزايش جمعيت می شود؛ در حالی که بر خلاف تصور همگان اين مبلغ به راحتی در دسترس خانواده قرار نمی گيرد و ثانيا هنگامی می تواند مورد استفاده قرار گيرد که ارزش ريالی فعلی را نخواهد داشت." مرندی همچنين گفته بود: "تشويق به فرزند آوری در خانواده هايی با بعد خانواری کم که با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رو به رو هستند منجر به گسترش آسيب های اجتماعی، مشکلات اقتصادی، بيکاری، بی سوادی و سوءتغذيه در کشور می شود."


 


جـــرس: دبیركل حزب‌ مؤتلفه اسلامی طی نشست دبیران آن حزب، با بیان اینکه "هر كس آتش جنگ در منطقه را برافروزد در آن خواهد سوخت"، خاطرنشان کرد "برخی می‌گویند فقط جنگ مانع فروپاشی اسرائیل است، اما ما معتقدیم جنگ فروپاشی اسراییل را تسریع می‌كند."


به گزارش فارس، محمد نبی حبیبی دبیركل حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به رخدادهای اخیر در منطقه و نظرات احتمالی دادگاه بین‌المللی ترور رفیق حریری (نقش حزب الله در ترور نخست وزیر سابق لبنان)، گفت:‌ هر كس آتش جنگ در منطقه را برافروزد در آن خواهد سوخت. برخی می‌گویند فقط جنگ مانع فروپاشی اسرائیل است. ما معتقدیم جنگ فروپاشی را تسریع می‌كند.


وی در ادامه اظهار داشت: سید حسن نصرالله در گفت‌وگو با خبرنگاران، پشت صحنه معركه‌گیری جدید اسراییل و آمریكا را در این مورد فاش كرد. غرب می‌خواهد شكست‌های خود را در نرسیدن به نقشه راه و به اصطلاح صلح با تزریق خشونت در لبنان و اخلال در روابط این كشور با سوریه جبران كند.
حبیبی تصریح كرد: اسراییل قصد حمله به سوریه و لبنان را دارد تا به قول خودشان عقبه استراتژیك ایران را بزند، بی‌تردید آنها شكست سهمگین‌تری را در این توطئه جدید پذیرا خواهند شد.


دبیركل حزب مؤتلفه اسلامی، همچنین با اشاره به سخنان اخیر رئیس دولت در مورد هشدار به غرب و به ویژه روسیه اظهار عقیده کرد:‌ ما در دولت نهم و دهم شاهد یك چشم بیدار و هوشیار در سیاست خارجی هستیم، ما هشدارهای احمدی‌نژاد را جدی می‌دانیم و غرب را از هرگونه ماجراجویی برحذر می‌داریم.


وی در ادامه اظهار داشت:‌ آمریكا سیاست حذف رقبا را با شیوه زیركانه دنبال می‌كند متاسفانه روسیه و چین متوجه این ترفند آمریكا نیستند و روسیه اكنون داخل سناریوی آمریكا عمل می‌كند و این چیزی نیست كه از نگاه تیزبین دولت و ملت ایران پنهان باشد.


حبیبی در خصوص دیدار خود و عسگراولادی با محمود احمدی نژاد گفت: این دیدار صمیمی و معمولی بود، البته در مورد مهمترین مباحث مربوط بین اصولگرایان نیز صحبت شد.
حبیبی درباره گمانه‌زنی‌هایی كه پیرامون این دیدار در رسانه‌ها صورت گرفته گفت: گفتگو بین اضلاع اصولگرایی هیچ وقت در میان اصولگرایان تعطیل نبوده است، این یك دیدار ساده، صمیمی و معمولی بود، البته در مورد مهمترین مباحث مربوط بین اصولگرایان نیز صحبت بود.


وی مدعی شد "اختلاف‌افكنی بین اصولگرایان بخشی از ترفندهای نبرد نرم علیه انقلاب است، اصولگرایان هر اختلافی داشته باشند در تعمیق و تحكیم پایه‌های نظام ولایی، وحدت و همگرایی و بسط ید ولایت فقیه هیچ اختلافی ندارند، همین رمز همگرایی و وحدت اصولگرایان است. "


دبیركل حزب‌ مؤتلفه اسلامی، بدون اشاره به شرایط موجود برای روزنامه نگاران در ایران، خبر اعطای پناهندگی سیاسی دولت آلمان به پنجاه روزنامه‌نگار ایرانی را مورد بررسی و نقد قرار داد و بیان داشت: بارها در دوران اصلاحات گفته شده بود برخی روزنامه‌نگاران در داخل همان حرف‌های دشمن را می‌زنند برخی باور نمی‌كردند، اكنون این خبر یك شاهد زنده برای این ادعا است. متاسفانه عده‌ای از روزنامه‌نگاران در داخل نه دغدغه اسلامی دارند نه دغدغه ملی فقط دغدغه بازگشت غرب در ایران را دارند، لذا برای آنها كار می‌كنند. اكنون فضای كشور یك فضای نامساعد برای كار برای دشمنان نظام است لذا اینها به وطن اصلی خودشان برمی‌گردند ما اینها را وطن‌دوست نمی‌دانیم لذا همیشه لعن و نفرین مردم ما را بدنبال خود دارند.



 


 

جرس: دکتر سیامک ره‏پیک، رئیس اسبق و از بنیان‏گذاران‏ پژوهشکده مطالعات راهبردی و مدیر مسئول کنونی فصلنامه مطالعات راهبردی، 26/4/1389 از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به عنوان عضو جدید حقوق‏دان شورای نگهبان انتخاب شد. پژوهشکده مطالعات راهبردی متعلق به وزارت اطلاعات است و پژوهش در حوزه امنیت ملی وظیفه سازمانی آن است.



یکی دیگر از مشاغل سیامک ره پیک ریاست هیأت مرکزی بدوی انتظامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است. وظیفه وی در این سمت پاکسازی عناصر نامطلوب از وزارت علوم بوده است. برای آشنائی با گرایش سیاسی و میزان دانش حقوقی وی نامه اداری وی به محسن کدیور عینا در ذیل می آید:  

بسمه تعالی

تاریخ ۱۳۸۹/۱/۱۵

شماره ۱۱۱/۲۵۶۶۷/م

پیوست ـــــــــــــــــــــــ

«ابلاغ اتهام»

جناب آقای محسن کدیور

عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

با عنایت به گزارش شماره ۷/۱۱۱۴۵۶/م مورخ ۸۸/۶/۳ مدیر کل محترم دفتر مرکزی حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر انتشار مقاله توهین آمیز به مسئولین ارشد کشور به عنوان "تنفیذ در مسجد ضرار" [و] بیانیه سوم ژانویه ۲۰۱۰ ["خواسته های بهینه جنبش سبز"] بر علیه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی [و] داشتن سابقه محکومیت در دادسرای ویژه روحانیت که توسط مدیر کل تعیین صلاحیت و اسناد وزارت اطلاعات تایید شده است. پرونده شما به اتهام ارتکاب اعمال خلاف مصالح نظام جمهوری اسلامی منطبق با بند ۱۶ ماده ۷ قانون مقررات انتظامی در هیات مرکزی بدوی انتظامی مطرح است. لذا مقتضی است ظرف ۱۰ روز پس از رویت این برگه لایحه دفاعیه خود را به انضمام مدارک و مستندات به این هیات به نشانی تهران، شهرک قدس، میدان صنعت، خیابان خوردین، خیابان هرمزان، نبش خیابان پیروزان جنوبی طبقه ۷ دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی اعضای هیات علمی وزارت ارائه نمائید و در غیر این صورت طبق ماده ۱۵ آیین نامه اجرایی قانون مقررات انتظامی به تخلف شما رسیدگی خواهد شد. / ع

سیامک ره پیک

رئیس هیأت مرکزی بدوی انتظامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

  

دانش حقوقی آقای ره پیک آنقدر است  که نمی داند، هر محکومیتی بعد از پنج سال مشمول مرور زمان می شود و در حکم کدیور نیز جز زندان چیزی نبوده است. وی در مرداد 1379 از زندان اوین آزاد شده است و در زمان ابلاغ اتهام فوق 11 سال از پایان محکومیت سیاسی وی گذشته است.  استناد به اظهار نظر یک استاد دانشگاه در قالب مقاله و بیانیه قبل از صدور حکم دادگاه صالحه به عنوان "اتهام" مطابق کدام قانون صورت می گیرد؟ این نامه به دلیل اینکه از موارد آشکار تفتیش عقیده و نقض آزادی بیان مصرح در اصول 23 و 24 قانون اساسی است به شکل علنی منتشر می شود. راستی آیا عناصر وزارت اطلاعات با بینش و دانشی در حد فوق، توان نگهبانی از قانون اساسی را دارند؟



 


 

جرس: بیش از 89 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی این هفته جرس معتقدند که عملکرد یکساله وبسایت خبری – تحلیلی جرس نمره ای بین "خوب و خیلی خوب" است.
یکسال از آغاز به کار پایگاه اطلاع رسانی جنبش راه سبز (جرس) گذشت و زمان آن رسید تا مخاطبان، به عنوان مهمترین رکن این وبسایت نظر خود را بیان کنند.
سال گذشته و پس از اعلام نتایج شگفت انگیز انتخابات ریاست جمهوری و محرز شدن نقش نظامی ها و دولت محمود احمدی نژاد در تقلب گسترده در آرای ملت، مردم به صورت گسترده و خودجوش به خیابانها آمدند و اعتراض خود را نسبت به خیانت در اعتماد آنها با تظاهرات سکوت به نمایش گذاشتند. آنها تنها یک سئوال داشتند و آن اینکه "رای ما کجاست؟"
اما دولت و نظامیانی که پیش بینی واکنش خودجوش مردم را داشتند به یکباره تعداد بسیاری زیادی از فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و شهروندان را دستگیر کردند. از سوی دیگر دولت با فیلتر کردن وبسایتهای خبری منتقدین، ارسال پارازیت بی سابقه بر رسانه های خبری و توقیف رسانه های مکتوب داخلی موجب شد تا مردم خود بار اطلاع رسانی را در راستای "هر شهروند ، یک رسانه" بر عهده بگیرند.
عملکرد شهروندان در انعکاس خبرها و آنچه در خیابانها رخ میداد آنچنان تاثیر گذار بود که دولت تعداد بسیار زیادی از فعالان اینترنتی را بازداشت و "دادگاه نمایشی چهارم" را برگزار کرد.
در چنین فضای بسته و خفقانی بود که بانگ "جرس" به گوش رسید. سایت جرس از همان ابتدای کار خود شورای سیاستگزاری و اساسنامه خود را اعلام کرد تا همگان بدانند که سایت جرس و گردانندگان آن چه خط مشی فکری دارند و ایده آل آنها چیست؟

جرس نمره قبولی گرفت


اما در آخرین نظر سنجی سایت جرس که همزمان با یکمین سالگرد فعالیت این وبسایت بود، "جرس" عملکرد خود را در معرض قضاوت مخاطبان خود قرار داد.
در این نظر سنجی یک پرسش خاص مطرح شده بود و آن اینکه : " عملکرد یک ساله جرس را در سه حوزه خبر رسانی (صحت، دقت و سرعت)، تحلیل (عمق و گستره و روابط علّی) و راهبرد (ارتقای آگاهی های استراتژیک و فرهنگ گفتگو) چگونه ارزیابی می کنید؟ "
برای پاسخ دادن نیز جرس از روش ساده نمره دادن استفاده کرد تا مخاطبان بتوانند راحتتر نظر خود را در میان بگذارند. گزینه اول "بسیار خوب و رضایت بخش بود" یعنی نمره ای بین 16 تا 20 . گزینه دوم "خوب و قابل قبول" بود یعنی نمره ای بین 16 تا 12 ، گزینه سومی که در اختیار شرکت کنندگان در نظر سنجی بود "بد و مردود" بود یعنی نمره 7 تا 12 ، نمره 0 تا 7 نیز به عنوان گزینه " فاجعه و بسیار بد" در رتبه چهارم قرار گرفت.آراء شرکت کنندگان در این نظرسنجی به شرح زیر بود:


1.        بسیار خوب، رضایت بخش، نمره 16 تا 20 - 13562 رای

2.        خوب، قابل قبول، نمره 12 تا 16 - 18113 رای

3.        بد، مردود، نمره 7 تا 12 - 552 رای

4.        بسیاربد، فاجعه، نمره 0 تا7 - 3225 رای

 

تعداد رای:35452

 

 

از میان 35 هزار و 452 شرکت کننده در این نظر سنجی به ترتیب گزینه دوم و سپس گزینه اول پر رای ترین گزینه ها را به خود اختصاص دادند. به بیان دیگر 18 هزار و 113 تن از مخاطبان، یعنی بیش از 51 درصد، گزینه دوم "خوب و قابل قبول نمرات بین 12 تا 16 " را به جرس دادند.
همچنین بیش از 38 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی یعنی 13 هزار و 562 نفر نیز گزینه اول را انتخاب کردند تا جرس را به عنوان وبسایت "بسیار خوب و رضایت بخش" معرفی کنند.
به بیان دیگر 89 و 34صدم درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی این هفته جرس عملکرد این وبسایت را بین " خوب و بسیار خوب" ارزیابی کردند.
در برابر 529 نفر یعنی کمتر از دو درصد آرا به جرس نمره مردودی دادند نمره ای که بین 7 تا 12 بود و بر اساس ان عملکرد جرس "بد و مردود" توصیف می شد.
همچنین گزینه انتهایی یعنی "فاجعه و بسیار بد" نیز توانست با 3 هزار و 225 رای را به خود اختصاص دهد یعنی اندکی بیش از 9 درصد آرا.

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به jaras-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به jaras@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته