-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

Best of Balatarin for 07/25/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر که از ۲۲ خرداد ۸۹ در بازداشت است، در ملاقات با خواهرش از "هتک حرمت" خود در زندان وین و در حضور معاون دادستان خبر داده است. پروین تاجیک، خواهر عبدالرضا تاجیک، به بی بی سی فارسی گفت روز پنجشنبه ۲۴ تیر برای اولین بار بعد از بازداشت اخیر برادرش توانسته او را ملاقات کند و او در این ملاقات گفته است که شب اول بازداشت در حضور معاون دادستان و بازپرس شعبه اول دادسرا، "هتک حرمت" شده است.
با ۱۸۷ امتیاز و ۲۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تلاش پزشکان برای بهبودی چهار دژبان فداکار که به هنگام نجات سرنشینان دو دستگاه خودروی سواری در خرم آباد به شدت سوختند ادامه دارد.بامداد 28 تیر امسال دو دستگاه پراید و پیکان سواری در محور «خرم آباد - اهواز» به شدت به هم خوردند و واژگون شدند. این رخداد تلخ ، درست رو به روی قرارگاه لشگر 84 ارتش جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و آتش نشانان ایستگاه شماره 5 خرم آباد ، بی درنگ رهسپار آنجا شدند. شعله های آتش ، لحظه به لحظه بیش تر می شد و سرنشینان گرفتار در پراید و پیکان ، ملتمسانه کمک می خواستند.در آن بین ، چهار دژبان لشگر 84 با از جان گذشتگی ، دست به کار شدند اما هنگام بیرون کشاندن زخیمان از داخل خودروها ناگهان پیکان منفجر شد.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، دژبانان فداکار متاسفانه به شدت سوختند و بدن های نیمه جان آنان با تلاش آتش نشانان و رانندگانی که شاهد انفجار هولناک بودند به بیمارستان فرستاده شد.تلاش پزشکان برای بهبودی چهار دژبان فداکار ادامه دارد و خانواده های آنان التماس دعا دارند.
با ۱۷۸ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دانشنامه آزاد ویکی پدیا امروز فیلتر شد و دسترسی کاربران ایرانی به این وبسایت ناممکن شده است. ویکی پدیا یک دانشنامه جهانی و چند زبانه است که توسط کاربران آن نوشته می شود. دانشنامه ای که توسط هرکس در هر جایی از جهان می تواند نگارش شود. این در حالی است که چندی پیش گوگل و بلاگفا نیز فیلتر شده بودند.
با ۱۶۵ امتیاز و ۳۹ نظر فرستاده شده در بخش علم و تکنولوژی
نظرات

 


کلمه : جهاد دانشگاهی کشور به سفارش مراجع امنیتی، نظر سنجی های متعددی را پیرامون مسائل و مشکلات مختلف کشور انجام داده است.در آخرین نظر سنجی این نهادکه در خرداد ماه سال جاری در تهران به انجام رسیده است، دیدگاهای شهروندان تهرانی درباره وقایع پس از انتخابات۸۸ مورد سنجش قرار گرفته. در این نظر سنجی ۹ مساله و چالش پیش روی کشور مورد سوال قرار گرفته است. در این نظر سنجی۷۶٫۷ درصد افرادی که مورد سوال قرار گرفته اند خواستار تغییر اساسی وضع موجودشده وفقط۱۵٫۷ درصد خواهان حفظ وضع موجود شده اند. شهروندان تهرانی در مورد میزان محبوبیت احمدی نژاد و موسوی بعد از یکسال از گذشت انتخابات معتقدند ۵۶٫۱ درصد از محبوبیت احمدی نژاد کاسته شده در حالیکه۳۶٫۹ درصد بر محبوبیت مهندس موسوی در قبال افزایش ۲۲٫۶ درصدی محبوبیت احمدی نژاد افزوده شده. همچنین در این نظر سنجی در خصوص اولویت مشکلات و چالش های پیش روی مردم نظر شهروندان تهرانی به عنوان مهمترین دیدگاه دریافت شده است. براساس نتایج این نظر سنجی بزرگترین بحران مشکلات اقتصادی ونبود آزادی های سیاسی عنوان شده، تهدید های بین المللی وخطر حمله نظامی از دیگر دغدغه های مردم عنوان شده است. این در حالی است که وضعیت پوشش زنان در جامعه اولویت آخر مردم عنوان شده است. در حالیکه دولت مدعی کنترل بحران شده است این نظر سنجی نشان می دهد؛۶۵٫۲ درصد مردم معتقد به ادامه اعتراضات ان هم به صورت پنهانی هستند. علی رغم برگزاری راهپیمایی های مهندسی شده وبه صحنه آوردن فرمایشی برخی گروه ها ،۵۴٫۳ درصد مردم در این سنجش معتقدند حوادث انتخابات بعد از سال ۸۸ موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات های اتی خواهد شد. .کارشناسان به تعویق انداختن انتخابات شورا های شهر و روستا را در این راستا ارزیابی می کنند. در بخش دیگری از این نظر سنجی بیش از۶۹ درصد مردم وضعیت کشور را مبهم و نگران کننده تشخیص داده اند این در حالی است که مسئولان اجرایی تلاش می کنند با تبلیغات و جو سازی های غیر واقعی وضعیت کشور را عادی جلوه دهند،بحرانی دانستن وضعیت کشور از نظر مردم در قیاس با سال گذشته بیش از ۹درصد افزایش یافته است. در حالی که در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) جمعیت اندکی به سفارش رییس دولت با سردادن شعار های واهی مانع سخنرانی حاج سید حسن خمینی شدند که واکنش اکثریت مراجع و دوستداران بیت امام را به همراه داشت، در این نظر سنجی ۸۳٫۷ درصد مردم اقدام دولتی را اقدامی نامناسب و نادرست تلقی کردند این در حالی است که فقط ۹٫۶ درصد پاسخ گویان این اقدام را درست ارزیابی کردند. علی رغم اینکه این نظر سنجی از نحوه تنظیم سوالاتی که طرح گردیده نشان می دهد با محدودیت های جدی روبرو بوده است اما گویا این واقعیت است که جنبش سبز همچنان دارد با قوت به سوی اهداف تعیین شده که در منشور این جنبش تبیین گردیده به پیش می رود ودرواقع نتایج این سنجش قابل تعمیم برای سراسر کشور می باشد. مشروح نتایج این نظر سنجی به منظور باز شدن بابی برای تحلیل وارزیابی از زوایای مختلف برای استفاده خوانندگان گرامی بدنبال می آید.
با ۱۵۲ امتیاز و ۲۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بر اساس نظر سنجی جهاد دانشگاهی «محبوبیت میرحسین موسوی افزایش یافته است»
با ۱۴۱ امتیاز و ۲۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر که از ۲۲ خرداد ۸۹ در بازداشت است، در ملاقات با خواهرش از "هتک حرمت" خود در زندان وین و در حضور معاون دادستان خبر داده است.خانواده عبدالرضا تاجیک همچنین روز شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۹ (۲۴ ژوئیه ۲۰۱۰) نامه ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، نوشتند و از او خواستند به وضعیت برادرشان رسیدگی کند. خانواده اقای تاجیک در این نامه ادعای "هتک حرمت" عبدالرضا تاجیک را به رئیس قوه قضائیه اطلاع داده اند و از او خواسته اند پیگیر حقوق برادرشان باشد. خانواده تاجیک گفته اند مشابه این نامه را به دادستان تهران فرستاده اند، اما آقای جعفری دولت آبادی با وجود گذشت ده روز از دریافت نامه، پاسخی به آن نداده است. پروین تاجیک گفت دفتر رئیس قوه قضائیه از تحویل گرفتن نامه آنها خودداری کرده، اما او نامه را برای دفتر ریاست قوه قضائیه پست کرده است. عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار و از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر است که بعد از انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری سه بار بازداشت شده است. او ابتدا روزهای اول بعد از انتخابات بازداشت شد و ۴۶ روز را در بازداشت گذراند. آقای تاجیک مجددا در موج بازداشت های بعد از عاشورای سال ۸۸ بازداشت شد و ۶۰ روز در زندان بود. او بار سوم در روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت شد که تا روز شنبه ۲ مرداد در حالی که ۴۲ روز از بازداشتش گذشته، هنوز آزاد نشده است. او در این دوره از بازداشت خود تنها یک بار با خواهرش ملاقات کرده است.
با ۱۳۴ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


یکی از دلایل رواج سنگسار در کشورهای عقب مانده ای چون میهنم ، وجود استقبال مردم کوچه و بازار از این امر دینیست ! من بر حکومت هیچ خرده ای نمیگیرم زیراکه اسلامیست و در آن رجم و شلاق و کشتار مجاز است ! روی سخن من مردم کوچه بازاری هستند که با سنگدلی تمام سنگی به دست گرفته و با ذکر لا الله الا الله و الله و اکبر و به نیت قربه الی الله به اون آدم بدبخت چال شده در خاک سنگ پرت میکنند . ای تف بر شماها ! ای ننگ بر وجود کثیفتان که با یک ادم بیدفاع چنین میکنید ! اولین سنگ را باید کسی بزند که هیچ گناهی نکرده باشد . تمامی شماها که چنین میکنید مومن مسجد ندیده اید ! شرم بر شما !!!!!!!!!!!اگر لحظه ای خود را جای آن بدبختی بگذارید که از ترس و وحشت مرگی چنان دردناک و هولناک هر لحظه برایش یک قرن میگذرد ، به یقین سنگ را به زمین انداخته و از ترس پا به فرار میگذارید . بهترین راه برای باز کردن چشم شما کوردلان پرتاب سنگی به سوی خود شماست تا مزه درد و عذاب را به زیبایی درک کنید !
با ۱۳۲ امتیاز و ۸۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر که از ۲۲ خرداد ۸۹ در بازداشت است، در ملاقات با خواهرش از "هتک حرمت" خود در زندان اوین و در حضور معاون دادستان خبر داده است.به گفته خانم تاجیک برادرش در جواب سوال های او که خواهان توضیح این "هتک حرمت" شده، پاسخی نداده و گفته است: "شما به آقای دادستان و وکیلم، آقای شریف، بگویید. آنها خودشان متوجه می شوند که یعنی چه." خانواده اقای تاجیک در این نامه ادعای "هتک حرمت" عبدالرضا تاجیک را به رئیس قوه قضائیه اطلاع داده اند و از او خواسته اند پیگیر حقوق برادرشان باشد.
با ۱۱۹ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کلمه : جهاد دانشگاهی کشور به سفارش مراجع امنیتی، نظر سنجی های متعددی را پیرامون مسائل و مشکلات مختلف کشور انجام داده است.در آخرین نظر سنجی این نهادکه در خرداد ماه سال جاری در تهران به انجام رسیده است، دیدگاهای شهروندان تهرانی درباره وقایع پس از انتخابات۸۸ مورد سنجش قرار گرفته. در این نظر سنجی ۹ مساله و چالش پیش روی کشور مورد سوال قرار گرفته است. در این نظر سنجی۷۶٫۷ درصد افرادی که مورد سوال قرار گرفته اند خواستار تغییر اساسی وضع موجودشده وفقط۱۵٫۷ درصد خواهان حفظ وضع موجود شده اند. شهروندان تهرانی در مورد میزان محبوبیت احمدی نژاد و موسوی بعد از یکسال از گذشت انتخابات معتقدند ۵۶٫۱ درصد از محبوبیت احمدی نژاد کاسته شده در حالیکه۳۶٫۹ درصد بر محبوبیت مهندس موسوی در قبال افزایش ۲۲٫۶ درصدی محبوبیت احمدی نژاد افزوده شده.
با ۱۱۵ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آقا من در کار این دولت ماندم، میگه امارات نرید، فارسی وان نبین، تویتر و فیس بوک و فرفر بازی نکنید، به دختر همسایه نگاه نکنید، الان هم که ویکی پدیا رو بستن. خوب تو بگو چه کار کنیم.
با ۱۱۴ امتیاز و ۳۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: خانواده عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار در بند با ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه خبر دادند که وی در ملاقاتی که پس از هفته ها بازداشت در سلول های بند 209 داشته اعلام کرده که در حضور معاون دادستان تهران مورد هتک حرمت قرار گرفته و درخواست ملاقات فوری با مقامات قضایی و اعتراض به این وضعیت را دارد. به گزارش جرس، هفته گذشته نیز در نامه ای به جعفری دولت‌آبادی خواستار پیگیری وضعیت برادرشان بودند، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده اند. متن کامل نامه خانواده عبدالرضا تاجیک به رئیس قوه قضائیه که در اختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است: به‌ نام خدا ریاست محترم قوه قضاییه حضرت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با سلام و احترام به استحضار می‌رساند؛ 31 روز پس از بازداشت برادر اینجانبان، آقای عبدالرضا تاجیک، روزنامه‌نگار، سرانجام در تاریخ 23 تیر ماه 1389 موفق به ملاقات کابینی با ایشان در زندان اوین شدیم. برادرمان عبدالرضا در این دیدار، با تاسف و ناراحتی و عصبانیت تاکید کرد که در حضور معاون دادستان و بازپرس شعبه اول، "هتک حرمت" شده است. وی درخواست دیدار فوری با وکیل خود و دادستان محترم پایتخت را داشت. شرح این ملاقات، هفته‌ گذشته در نامه‌ای به جناب آقای جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گزارش شد. متاسفانه با وجود گذشت 10 روز از ارسال نامه، تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم. خواهشمند است به‌عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی کشور، پیگیر حقوق اساسی برادر دربند و مظلوم ما باشید که برخلاف تصریحات قانون اساسی، بیش از 41 روز است در بازداشت بسر می‌برد و، گزارش بازداشت او پیشتر در نامه‌ای به جنابعالی نیز تقدیم شده است.
با ۱۱۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُواْ أَيْدِيَهُمَا جَزَاء بِمَا كَسَبَا نَكَالاً مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ./////////// و مرد و زن دزد را به سزاى آنچه كرده‏اند دستشان را به عنوان كيفرى از جانب خدا ببريد و خداوند توانا و حكيم است.
با ۱۱۱ امتیاز و ۸۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مجله تايم : در اواخر 2006 جرج دبليو بوش با رئيس ستاد مشترك در پنتاگون ملاقات كرد و پرسيد كه آيا عمل نظامي عليه برنامه هسته يي ايران عملي است. جواب متفق القول آنها منفي بود. حملات هوايي ممكن است از عهده برخي از تاسيسات هسته يي بر آيد اما به هيچوجه راهي براي نابود كردن تمامي آنها وجود ندارد. برخي از آزمايشگاههاي هسته يي در مناطق پرجمعيت و برخي در اعماق زمين قرار گرفته اند. توانايي ايران براي ضدحمله با روشها ي غيرمتعارف به خصوص از طريق شبكه تروريستي حزب الله سهمگين ميبود. گزينه نظامي هرگز رسماًًًًًًًًً از روي ميز، كنار گذاشته نشده است . حداقل اين چيزي است كه مقامات آمريكايي دائماًًًًً گفته اند… . گيتس اين روزها لحن متخاصم تري دارد. وي در 20ژوئن به فاكس نيوز گفت، "من فكر نميكنم كه ما حتي آماده صحبت در مورد ايران داراي هسته يي باشيم. ما ايده اي كه ايران داراي تسليحات اتمي باشدرا نمي پذيريم ". در حقيقت گيتس واقعيت جديدي را به جوامع نظامي و اطلاعاتي انعكاس ميداد. ديپلوماسي و فشار اقتصادي به عنوان شيوه هايي مرجح كه ايران را مجبور به مذاكزه بر سر يك معامله هسته يي وادارند، باقي ميباشند اما اميد زيادي براي اين كه اين امر به وقوع بپيوندند وجود ندارد. لئون پانتا رئيس سيا به تلويزيون اي.بي.سي نيوز در 27ژوئن گفت، "آيا تحريمها مانع جاه طلبيهاي آنها با توجه به توانمنديهاي هسته يي آنها خواهد شد؟ احتمالاً خير ". بنابراين گزينه نظامي بسيار محتمل است كه به روي ميز بازگردد. . . يك منبع نظامي اسرائيلي به من گفت، "سال گذشته به واقع گرينه يي نظامي در كار نبود. اما آنها طراحي را جدي گرفته و اين گزينه اكنون واقعي است ". … عامل ديگري كه گزينه نظامي را به نقطه شروع جوش ميرساند: همسايگان سني ايران هستند كه از آمريكا ميخواهند اين كار را انجام دهد… . مقامات ارشد آمريكايي كه اخيراً از خليج ديدار كرده اند ميگويند عربستان به‌طور مشخص موضوع را با تب و تاب حيرتآوري دنبال ميكند… از جانب تهران زمزمه هايي در مورد از سر گيري مذاكرات بوده است اگر چه اين رژيم هم اكنون اعتبار بسيار كمي دارد. اين فرضيه كه برخي از دوستان قديمي ايران مانند روسيه نيزدر آن مشتركندـ اين است كه؛ هر پيشنهاد ايران در واقع پيشنهادي براي وقت كشي است. براي بازگرداندن اين پروسه به مسير اصلي، ممكن است طرف ايران به يك عقب نشيني خاص و ميسر نياز باشد. اما هم‌چنين ممكن است كه برطبل جنگ كوبيدن نيز يك بلوف نباشد، مبينبر اينكه آمريكا در واقع يك ايران هسته يي را تحمل نخواهد كرد و آماده است براي توقف آن دست به كاري مهيب بزند .
با ۱۱۰ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی، نتایج نظر سنجی جهاد دانشگاهی را در باره وضعیت ایران بعد از انتخابات منتشر کرده که اکثر پاسخگویان به نظر سنجی معتقدند که دولت اعتراضات را کنترل نکرده بلکه این اعتراضات به صورت پنهانی همچنان ادامه دارد.
با ۱۰۹ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بیش از ۴۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را امضا کرده اند که از حمله نظامی اسرائیل به ایران، در صورت عدم تغییر موضع اتمی تهران، حمایت می کند. این نمایندگان که بر اساس گزارش ها همگی جمهوریخواه هستند از "حق اسرائیل برای دفاع از حاکمیت خود و حفاظت از جان و امنیت شهروندان اسرائیلی و استفاده از همه ابزارهای لازم برای مقابله و حذف تهدیدهای اتمی ایران" پشتیبانی کرده اند. لوئی گومرت، یکی از نمایندگان ایالت جنوبی تگزاس پیش نویس این قطعنامه را تهیه کرده است و تا روز جمعه (یکم مرداد) ۴۶ عضو مجلس نمایندگان آن را امضا کرده اند. حزب دموکرات در حال حاضر کنترل دو رکن کنگره - مجالس نمایندگان و سنا - را در دست دارد و مقام های ارشد این حزب درباره پیش نویس یادشده واکنشی نشان نداده اند. بر اساس این پیش نویس، اگر هیچ راه صلح آمیزی "در طی مدت زمانی قابل قبول" برای مقابله خطر "فوری" ایران علیه موجودیت اسرائیل پیدا نشود، اسرائیل می تواند از هر وسیله ای حتی نیروی نظامی علیه ایران استفاده کند. در این پیش نویس به موارد متعدد "تهدیدهای" لفظی ایران علیه اسرائیل با ذکر نقل قول و زمان آن اشاره شده است. برای نمونه در آن گفته شده، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در ۲۶ اکتبر سال ۲۰۰۵ در کنفرانس "جهان بدون صهیونیسم" گفته است: "انشا الله و کمک خدا بزودی شاهد جهانی بدون آمریکا و صهیونیسم خواهیم بود" و "رژیم اشغالگر از نقشه جهان محو می شود." در این پیش نویس همچنین به نقل از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نوشته شده است که روابط واشنگتن و تل آویو "بیش از یک اتحاد استراتژیک" است و می افزاید آمریکا بدنبال جنگ با ایران نیست اما همه گزینه ها را برای خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی محفوظ می دارد. دولت باراک اوباما هنوز درباره پیش نویس قطعنامه یادشده اظهار نظر نکرده است. قطعنامه های مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای کاخ سفید لازم الاجرا نیست و صرفا نظر این دو رکن کنگره را بیان می کند. این در حالیست که اکثریت قریب به اتفاق اعضای کنگره، از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، در ماه ژوئن به تشدید تحریم های ایالات متحده علیه ایران رای مثبت دادند.
با ۱۰۲ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خواهر و برادران عبدالرضا تاجيک، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر زندانی، با ارسال نامه ای به آيت الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه، اعلام کردند که وی از « هتک حرمت» خود در حضور معاون دادستان و بازپرس شعبه اول خبر داده است. در اين نامه نوشته شده است که آقای تاجيک در جريان ملاقات کابينی با خانواده اش در زندان اوين در روز ۲۳ تير با ناراحتی و عصبانيت خواستار ديدار فوری با وکيل خود و دادستان عمومی و انقلاب تهران شده است. خانواده عبدالرضا تاجيک خبر داده اند که تاکنون عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، به نامه ۱۰ روز قبل آنان در اين مورد پاسخ نداده است. آنها از رئيس قوه قضاييه خواسته اند تا به‌عنوان عالی‌ ترين مرجع قضايی ايران، پيگير حقوق اساسی آقای تاجيک شود. اين روزنامه نگار و فعال حقوق بشر روز ۲۲ خرداد برای سومين بار در يک سال اخير توسط ماموران امنيتی بازداشت شد.
با ۱۰۲ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


وي تاكيد كرد: چنانچه آمريكا به جنگ زميني با ايران روي آورد بسيجيان ما در ابتداي مرزها وي را تكه‌پاره مي‌كنند./فرمانده سابق سپاه همچنين در خصوص ماهيت جنگ‌هاي آينده اظهار داشت: جنگ‌هاي آينده جنگ‌هاي درياپايه و هواپايه هستند و چنانچه دشمني از راه زميني به ما حمله كند پشيمان مي‌شود در طرح اخيري كه دولت آمريكا به كنگره ارائه كرد استراتژي جنگ زمين‌پايه حذف شده است و ما بايد براي جنگ‌هاي هواپايه و درياپايه آماده شويم./ صفوي اضافه كرد: امروز آمادگي بالايي در دفاع از خليج فارس و درياي عمان داريم و با صلابت در مرزها حضور داريم. /سوال ديگري از احتمال حمله آمريكا به كشورمان مطرح شد كه وي گفت: احتمال آن را ضعيف مي‌دانم؛ ما در سپاه و ارتش آمادگي خوبي داريم. آنها (دشمنان) استعداد حمله را دارند،اما از نظر سياسي و اقتصادي وضعيت خوبي ندارند و در داخل كشورشان مشكل دارند و در صورت حمله به ما، مشكلات زيادي را براي آنها ايجاد مي‌كنيم.
با ۱۰۲ امتیاز و ۴۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تقریبا یک سوم فراکسیون جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را مطرح کرده اند که چراغ سبز حمله به ایران را به اسرائیل نشان خواهد داد. قطعنامه شماره ۱۵۵۳ بیانگر پشتیبانی راسخ ایالات متحده از اسرائیل در اتخاذ "هر روشی که لازم باشد" در راستای "نابود ساختن خطر اتمی" ایران است. علیه این قطعنامه خطرناک کاری کنید.
با ۹۴ امتیاز و ۵۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، برای شرکت در کنگره منطقه ای سپاه پاسداران راهی تبریز شد و در این کنگره برای فرماندهان حاضر در آن سخنرانی کرد. او که مانند احمد جنتی و شیخ محمد یزدی (سه یار کودتائی و مشاور علی خامنه ای در دوران پیش و پس از کودتا) می داند، اگر ورق برگردد، به جرم انواع جنایاتی که پشت صحنه طراحی کرده و نقشی که در کودتای 22 خرداد داشته روی صندلی محاکمه باید بنشیند، در سخنرانی خود در تبریز، عملا گفت که جلوی تحقق رای مردم گرفته خواهد شد. او گفت: «سران فتنه، خود می دانند که آرزوی برگشت به حکومت را به گور خواهند برد؛ همان طور که طاغوتیان آرزوی برگشت به وطن را به گور برده اند.» او در ادامه و برای دو قبضه کردن این وعده اش از سپاه پاسداران بعنوان ضامن این فکر خود یاد کرد و اضافه کرد:«سپاه پاسداران تنها یک نیروی نظامی نیست، بلکه یک نیروی نظامی، سیاسی و عقیدتی است که در قانون اساسی هم آمده است.» احمد خاتمی که میزان آگاهی اش از قانون اساسی و شعور سیاسی اش را در جمله زیر باید برآورد کرد، در همین سخنرانی عملا اعتراف کرد که مجلس خبرگان تابع رهبری است و نه رهبری تابع مجلس خبرگانی که او را انتخاب کرده و ناظر بر کارش باید باشد. سید احمد خاتمی گفت: «آینده سیاسی آقای هاشمی به تصمیم رهبری و انتخابات آتی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بستگی دارد.» اعترافی از این صریح تر به نقش داشتن در کودتا علیه موسوی برای جلوگیری از آمدن به کاخ ریاست جمهوری و مرخص کردن احمدی نژاد؟ اعترافی از این واضح تر به تبدیل مجلس خبرگان به مجلسی تابع رهبر و نه رهبری تابع مجلس خبرگان؟ آنوقت ایشان بعنوان فقیه ضامن اجرای قانون اساسی به شورای نگهبان – البته با حکم همان کسی که می گوید آینده هاشمی نیز تابع نظر اوست، یعنی علی خامنه ای- فرستاده شده است.
با ۹۳ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


من این استفتاء را به همراه لینک نوشته به سایت آیت الله خامنه ای ارسال کردم و کد زیر را دریافت نمودم با این توضیح که در عرض 72 ساعت پاسخ سئوالم را دریافت خواهم کرد f48db421347cfd5 امروز بیش از چهار روز از ارسال استفتاء گذشته است ولی دریغ از پاسخ متن استفتاء: اگر یک شهروند عادی مثل من از جناب عالی شکایت داشته باشد و بر طبق مستندات حضرت عالی را مسئول قتل برادر و خواهران خود بداند، به کدام مرجع باید مراجعه کند که با عدالت این شکایت را رسیدگی کنند و در ضمن هتک حرمت هم نشود؟
با ۹۲ امتیاز و ۴۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


فیلم مصاحبه با خواهر عبدالرضا تاجیک خبرنگار زندانی (صدای آمریکا)
با ۹۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


چکیده : برادران و خواهر عبدالرضا تاجیک در نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه نوشتند:" در ملاقاتی که با برادرم داشتیم ، با تاسف و ناراحتی و عصبانیت تاکید کرد که در حضور معاون دادستان و بازپرس شعبه اول، «هتک حرمت» شده است. وی درخواست دیدار فوری با وکیل خود و دادستان محترم پایتخت را داشت." خانواده عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار در بند با ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه نسبت به مورد هتک حرمت وی در حضور دادستان اعتراض کردند. به گزارش خبرنگار کلمه، در این نامه خانواده عبدالرضا تاجیک درخواست ملاقات فوری با این زندانی سیاسی را مطرح کردند. متن کامل نامه خانواده عبدالرضا تاجیک به رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است: به‌نام خدا ریاست محترم قوه قضاییه حضرت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با سلام و احترام به استحضار می‌رساند؛ ۳۱ روز پس از بازداشت برادر اینجانبان، آقای عبدالرضا تاجیک، روزنامه‌نگار، سرانجام در تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۳۸۹ موفق به ملاقات کابینی با ایشان در زندان اوین شدیم. برادرمان عبدالرضا در این دیدار، با تاسف و ناراحتی و عصبانیت تاکید کرد که در حضور معاون دادستان و بازپرس شعبه اول، «هتک حرمت» شده است. وی درخواست دیدار فوری با وکیل خود و دادستان محترم پایتخت را داشت. شرح این ملاقات، هفته‌ گذشته در نامه‌ای به جناب آقای جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گزارش شد. متاسفانه با وجود گذشت ۱۰ روز از ارسال نامه، تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم. خواهشمند است به‌عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی کشور، پیگیر حقوق اساسی برادر دربند و مظلوم ما باشید که برخلاف تصریحات قانون اساسی، بیش از ۴۱ روز است در بازداشت بسر می‌برد و، گزارش بازداشت او پیشتر در نامه‌ای به جنابعالی نیز تقدیم شده است. با سپاس خانواده عبدالرضا تاجیک خواهر و برادران
با ۸۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بخش فارسیِ سایت ویکی پدیا در ایران فیلتر شد. این در حالی است که بخش انگلیسی این سایت همچنان قابل دسترسی است.
با ۸۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بیش از ۴۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را امضا کرده اند که از حمله نظامی اسرائیل به ایران، در صورت عدم تغییر موضع اتمی تهران، حمایت می کند. این نمایندگان که بر اساس گزارش ها همگی جمهوریخواه هستند از "حق اسرائیل برای دفاع از حاکمیت خود و حفاظت از جان و امنیت شهروندان اسرائیلی و استفاده از همه ابزارهای لازم برای مقابله و حذف تهدیدهای اتمی ایران" پشتیبانی کرده اند.
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


چرا هيچ ميدان، خيابان و بزرگراهي به نام احمد شاملو در ايران نداريم؟ احمد شاملو يکي از بزرگ‌ترين شاعران و روشنفکران تاريخ معاصر ايران است. کسي که روشنفکري را به رعايت چارچوب‌هاي عقيدتي نفروخت. اين اختلاف عقيدتي-سياسي با جمهوري اسلامي سبب شد که ايشان از سوي حکومت طرد شده و هنرمندي ايشان نيز ناديده گرفته شود. اين تفاوت دگر انديشي و روشنفکري واقعي با دگرديسي و انديشيدن برسر توجيه مذهب است. بسياري معتقدند که کسي چون علي شريعتي مخالف جمهوري اسلامي بوده است! اما ميبينيم که در تمام شهرهاي ايران يک خيابان اصلي و بزرگ به نام ايشان داريم. اين نام‌گذاري حکومتي به نام ايشان نشان از خطرناک نبودن انديشه هاي آقاي شريعتي براي حکومت دارد. البته اين خرده گرفتن بر ايشان نيست که چرا انديشه‌هايش با جمهوري اسلامي منافات ندارد، بلکه فقط يادآوري براي کساني است که چنين ادعا مي‌کنند. اما کسي چون احمد شاملو، فردي است که پايه هاي ظلم را ميلرزاند، نه تنها بر پوستينش بتازد. کسي که از قبرش مي هراسند و هر ساله در سالروز مرگش چکمه‌پوشان را بر سر مزارش مي‌برند مبادا کسي آنجا بگويد دوستت دارم! به هر حال جاي بزرگراه احمد شاملو خالي است. بزرگراهي که هر بار در آن به حرکت در آييم با خود زمزمه کنيم که : برف نو! برف نو! سلام، سلام بنشين، خوش نشسته‌ای بر بام پاكی آوردی ای اميد سپيد همه آلودگي‌ست اين ايام راه شومی‌ست می زند مطرب تلخواری‌ست می چكد در جام اشكواری‌ست می كشد لبخند ننگواري‌ست می تراشد نام مرغ شادی به دامگاه آمد به زمانی كه برگسيخته دام ره به هموار جای دشت افتاد ای دريغا كه برنيايد گام کام ما حاصل آن زمان آمد که طمع برگرفته‌ایم از کام خام سوزيم الغرض بدرود تو فرود آی برف تازه سلام! شاملوي عزيز، من بارها در بزرگراهي که به نام تو است اشعارت را در حال رانندگي زمزمه کرده‌ام.
با ۷۹ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در حالی که همچنان به مانند روزهای اخیر مرغ با قیمت کیلویی تا ۳ هزار و ۶۸۵ تومان هم در سطح شهر تهران به دست مردم می‌رسد، مسوولان وزارت بازرگانی با اقدامات خود برآورد می‌کنند طی روزهای آتی قیمت مرغ کاهش یابد. این در حالی است که این بار هم این سوال بی‌پاسخ مانده است که هزینه‌هایی که مردم طی چند روز اخیر بابت گران شدن قیمت مرغ پرداخت کرده‌اند چه می‌شود؟ به گزارش ایسنا، افزایش قیمت مرغ این بار به گونه‌ای بوده که حتی وزارت بازرگانی هم نتوانست آن را کتمان کند و فراتر از آن طرح‌ها و اقدامات خود برای کنترل این قیمت‌ را نیز رسما اعلام کرد تا رسانه‌ها نیز به کمک آن‌ها بیایند؛ رسانه‌هایی که اواخر سال گذشته مقصر گرانی‌ توسط وزیر بازرگانی عنوان شده بودند! به هر حال در حالی که در روزهای اخیر از سوی فعالان این عرصه نیز این افزایش قیمت اعلام شد، وزارت بازرگانی در چند مسیر گام برداشت. از سویی اعلام شد که در بیش از ۳۰ نقطه شهر تهران توزیع گوشت مرغ آغاز شده و در سایر استان‌ها توزیع از طریق مراکز عرضه مستقیم صورت می‌گیرد. از طرف دیگر فرهاد باقری – رییس اتحادیه گوشت گوسفند ی تهران – از طریق سایت وزارت بازرگانی، از توزیع گسترده گوشت گوسفند در سطح شهر تهران خبر داده و اعلام کرد که فروشگاه‌هایی در سطح شهر برای توزیع گوشت گرم و منجمد گوسفندی در نظر گرفته شده است که از روز شنبه اقدام به عرضه گوشت به قیمت مصوب دولتی خواهند کرد. با وجود این هنوز اتفاق خاصی در قیمت‌های گوشت و مرغ در سطح شهر تهران رخ نداده است.
با ۷۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ه طور معمول اين ضابطين دادگستري و ماموران بسيج و نيروي انتظامي هستند كه پاي برخي زنان را به بهانه بدحجابي به دادگاه مي كشانند و درگزارش هاي خود مطالبي مي نويسند كه در بيشتر موارد صحت ندارد. آخرین سخنان رييس قوه قضاييه و دادستان كل كشور، از برخوردهاي جدي تر با حجاب خبر مي دهد. آنان با با تشبيه بدحجابي به جرم هايی مانند سرقت و جنايت، از نيروي انتظامي خواسته اند با "مجرمان" برخورد قاطع کنند. صادق آملي لاريجاني، رئیس قوه قضاییه در یک مصاحبه
با ۷۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس از 70 روز بازداشت عصر امروز شنبه با تودیع وثیقه 200 میلیونی آزاد شد.
با ۷۱ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی آزاد شد. // به گزارش تحول سبز، ، محسن آرمین عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس ششم که از روز ۲۶ اردیبهشت ماه در بازداشت به سر می برد، امروز با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
با ۶۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی آزاد شد. به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، محسن آرمین با تودیع وثیقه 200 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. او 26 اردیبهشت ماه بازداشت شده بود.
با ۶۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته