-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۵, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 07/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 محمد سعیدی گفت: «انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها برای تقابل با نظام اسلامی و مکتب شیعه از مراجع تقلیدی که به‌جای ایستادگی در برابر استکبار در مقابل ولی امرمسلمین قرار گرفته‌اند، استفاده نموده و به نفع خود مرجع‌تراشی می‌کنند.»

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه این دو «امپریالیسم جهانی» در مورد شیعه و اعتقادات آن تحقیقات مفصل و جامعی کرده‌اند، اظهار داشت: «آنها به جایگاه عاشورا، مهدویت و مرجعیت به عنوان سه عامل بسیار مهم اعتقادی شیعیان پی برده‌اند و برای ضربه زدن به نظام شیعی در این زمینه سرمایه‌گذاری گسترده و کلانی انجام داده‌اند.»

سعیدی مرجع تقلید و «شخص ولی امر مسلمین» را نایب امام عصر در دوران غیبت دانست و گفت: «دشمنان قسم‌خورده نظام همواره تلاش داشته و دارند تا مراجعی را که صاحب نفوذ در میان مردم و اعتقاداتشان هستند به سود خودشان ساخته و پرداخته نمایند و یا به یک معنا مرجع‌تراشی کنند.»

او خاطرنشان کرد: «همواره مراجع تقلیدی بوده‌اند که بجای ایستادگی دربرابر کفار و مستکبران در مقابل نظریات ولایت امر ایستادگی کرده‌اند که این همان خواسته دشمنان بوده‌است.»

سعیدی تصریح کرد: « هدف صهیونیست‌ها و انگلیسی‌های مستکبر، حذف ولایت فقیه از مسیر مردم است. مرجعیت و فقاهت واسطه بین مردم و خدا است و کسی که آن را انکار کند انگار جبرییل را در واسطه بین پیامبر و خدا منکر شده است.»

امام جمعه موقت قم گفت: «صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها برای مقابله با شیعه و فرهنگ زیبای شهادت ، سعی نموده‌اند تا پدیده بسیار ناخوشایند انتحار و عملیات انتحاری را که چند سالی است بر روی آن کارکرده‌اند از سوی برخی گروه‌های منحرف و افراطی ترویج دهند.»

سعیدی افزود: «انگلیس و رژیم صهیونیستی فتنه‌گر و توطئه‌چین به عامل دیگری نیز پی برده‌اند که شیعه آن را بسیار مقدس می‌داند و آن چیزی جز مهدویت نیست.»

وی  ظهور و نفوذ «فرق انحرافی و ارتدادی همچون شیطان پرستی» را با این مساله مرتبط دانست و تصریح کرد: «همان‌گونه که در گذشته فرقه بابیت و بهایت را طرح‌ریزی کردند در زمان حاضر انواع مختلفی از نحله‌های نوظهور را برای تقابل با مهدویت به راه انداخته‌اند.»

منبع: ایرنا


 


احمد قابل می‌گوید«رهبری با خودش هم در تعارض است و نمی‏داند چه‏ می‏خواهد بکند.»

او که از منتقدان سرشناس نظام جمهوری اسلامی به‏شمار می‏رود می‌گوید شواهد و قراین فراوانی دارد که تمام مسائل با اشراف کامل رهبری صورت می‏گیرد. به گفته او آقای خامنه‌ای اخیرا فهرستی پنجاه نفره که برای بازداشت نزد او برده شده‌بود را امضا نکرده و این یعنی «فهرست‏های قبلی را ایشان امضا کرده و افراد دستگیر هم شده‏اند.»

قابل در گفتگو با رادیو زمانه می‌پرسد: «وقتی نام تک‏تک افرادی که قرار است دستگیر شوند، به امضای رهبری برسد، دیگر باید گفت تا چه حد دخالت در حوزه‏ی قوه‏ی قضاییه، قوه‏ی مجریه و قوه‏ی مقننه؟! حول محور همین قضیه‏ی دانشگاه آزاد، دیدید که ایشان چه‏ کرد. پس چرا جلوی مصوبه‏ی مجلس را می‏گیرند؟ تازه این مجلس که مجلس ما نیست. مجلس رهبری است. قوه‏ی قضاییه هم که متعلق به خود رهبری است.»

او سپس نتیجه می‌گیرد «خود ایشان هم با خودش در تعارض است، نمی‏داند چه‏ می‏خواهد بکند. البته من به ایشان حق می‏دهم. با این اوضاع پس از انتخابات آنقدر گرفتاری ذهنی دارند که نمی‏توانند ذهن‏شان را منسجم کنند، ولی ما که نباید تاوان عدم انسجام ذهنی ایشان را بپردازیم.»

قابل که از روز تشییع جنازه آیت‌الله منتظری، هفت ماه را در زندان گذرانده‌، می‌گوید او از میان دویست سیصد صفحه پرینت، در بازجویی‌ها«مسئله‏ی انتقاد از مقام رهبری نکته‏ی اصلی بود. می‌گفتند چرا شما این‏قدر روی رهبری تاکید کرده‏اید. مگر این همه مسئول دیگر که در کشور هستند، هیچ مسئولیتی ندارند؟ چرا شما به آنها انتقاد نمی‏کنید؟»

به گفته قابل مساله دوم بازجویی‌ها گفتگو با رسانه‏های خارجی بوده که از آنها با عنوان «رسانه‏های بیگانه» یا «رسانه‏های دشمن» یاد می‏کردند. او می‌گوید:‌«من هیچ‌وقت نپذیرفتم که مصاحبه با یک رسانه، ممنوعیت قانونی و یا ممنوعیت شرعی دارد.»

او به بازجویان گفته بوده «خود مسئولین شما با رسانه‏های خارجی مصاحبه می‏کنند. همان‏هایی که شما پیش‏قراولان ناتوی فرهنگی معرفی می‏کنید هم در مصاحبه‏های مسئولین کشور حضور دارند.»

وی سپس می‌گوید «طبیعی بود که آنها جواب خاصی نداشتند و فقط به مصوبه‏ی شورای عالی امنیت ملی استناد می‏کردند. من هم گفتم که شورای عالی امنیت ملی حق قانون‏گذاری ندارد. حاکمیت حق ندارد که یک‏جانبه قراری را علیه ملت وضع کند و بعد هم توقع داشته باشد که عملی شود. خلاصه ما به توافق نرسیدیم.»

قابل می‌گوید در یکی از بازجویی‌های پیشین «گفتم من نه آدمی هستم که رفتارهایم برخلاف قانون بوده باشد و نه بنا دارم رفتارهای خلاف قانونی‏ را که شما تجویز می‏کنید، بپذیرم. من براساس هویت ملی‏، آن‏چه وظیفه‏ی ملی‏ام باشد را انجام می‏دهم، کاری هم به خوش‏آمد و بدآمد کسی ندارم. این حاکمیت است که رفتارهایش با ما همیشه رفتارهای غیر قانونی بوده‌است.»

او می‌گوید سه‌بار در بازجویی‏ها، نوشته «حاکمیت متن قانون اساسی را متنی براندازانه می‏بیند و می‏گوید این‏گونه نمی‏توان مملکت را اداره کرد. اگر مملکت را با قانون نمی‏شود اداره کرد، پس با بی‏قانونی و هرج و مرج می‏شود اداره کرد؟»

قابل سپس می‌گوید«متأسفانه برخلاف قوانین خودشان و اقرارخود قاضی دادگاه که نمی‏شود هم‏زمان هم من بازداشت باشم و هم سندی به خاطر من بازداشت باشد، این‏کار را ادامه دادند و وثیقه‏ی جدید هم خواستند. در نبود من، وثیقه‏ای هم سپرده شد و من بیرون آمدم که برخلاف میل و رغبتم بود.»

او معتقد است این عدم شفافیت در مورد وثیقه و آزادی و دریافت وثیقه‏ی مجدد، در مورد خیلی از زندانیان سیاسی وجود دارد.

احمد قابل می گوید:«همه‏ی ملت به قید وثیقه آزادند. الان از مورد من شرم‏آورتر، مورد آقای زید‏آبادی است. از ایشان ۴۰۰میلیون تومان وثیقه گرفته‏اند و حتی یک روز هم این بنده‏ی خدا را آزادی نداد‏ه‏اند. اگر نمی‏خواهند آزادش کنند، چرا از او وثیقه می‏گیرند؟ اگر وثیقه می‏گیرند، چرا آزادش نمی‏کنند؟»

پیشینه:

احمد قابل خامنه ای را به توهین به امام علی و نشر دروغ و اقدام علیه امنیت ملی متهم کرد

احمد قابل با قرار وثیقه آزاد شد

احمد قابل با غل و زنجیر در دادگاه

منبع: رادیو زمانه


 


اتحادیه اروپا در پی تصویب قطعنامه چهارم سازمان ملل علیه ایران و در واکنش به برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب کرد.

منع سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران و تدابیری که به سپاه پاسداران ارتباط پیدا می کند و همچنین محدودیت‌هایی در حوزه‌های تجارت، خدمات مالی و حمل و نقل از جمله این تحریم‌ها است.

اتخاذ این تدابیر یک ماه پس از تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران است.

بانک های ایرانی نیز از تحریم مصون نماندند و اخذ قبلی جواز برای انتقال بیش از 40هزار یورو هم  از جمله این محدودیت‌ها است.

تصویب این تحریم‌ها در حالی است که اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر ایران را به از سر گرفتن گفت‌وگوهای هسته‌ای فراخوانده است و در همین زمینه خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد که تحریم‌های جدید با هدف بازگرداندن ایران به پای میز مذاکرات بر سر مسئله هسته‌ای تصویب خواهند شد.

هدف از این تحریم‌ها انصراف ایران از دنبال کردن برنامه غنی‌سازی اورانیوم است.

در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه ایران، با بی‌اثر خواندن تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، اعلام کرد: «که تحریم‌ها به عنوان ابزاری مؤثر در احقاق حقوق ملت‌ها تلقی نمی‌شود و تنها به پیچیده‌تر کردن شرایط و دور شدن از نقاط تفاهم کمک می‌کند.»

منبع: بی‌بی‌سی و رادیو فردا


 


معاون انسانی سازمان محیط زیست گفت: «سيستم آبي كه امروز وزارت نيرو و سازمان آب آن را پاك مي‌دانند استاندارد است ولي با پايين‌ترين استانداردهاي موجود در جهان مطابقت دارد.»

علی‌محمد نوریان علت اختلاف نظر وزارت بهداشت و نیرو را در خصوص نیترات آب تهران این‌گونه بیان کرد: «وزارت بهداشت مي‌گويد استانداردهاي آب آشاميدني تهران بايد با استانداردهاي سازمان بهداشت جهاني whoمطابقت داشته باشد ولي وزارت نيرو استانداردهاي خاص خود را مدنظر قرار داده است که با پایین‌ترین استاندارد‌های جهان مطابقت دارد.»

وی در ادامه موضع سازمان محیط زیست را به موضع وزارت بهداشت نزدیک دانست و گفت: «صلاحيت تاييد سلامتي آب آشاميدني مردم با وزارت بهداشت است.»

پیشتر وزیر بهداشت از آلودگی آب تهران خبر داده و گفته بود: «کودکان شیرخوار و زنان باردار از آب لوله کشی تهران استفاده نکنند.»

و در مقابل وزیر نیرو آب شرب تهران را سالم دانسته و وزیر بهداشت را متهم به اجرای «شوی رسانه‌ای» کرده بود.

منبع: ایلنا

پیشینه خبر: وزیر بهداشت: آب تهران آلوده است، کودکان شیرخوار و زنان باردار استفاده نکنند


 


شورای تهران دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه‌ای، احکام سنگین چند روز اخیر فعالان دانشجویی از جمله بهاره هدایت، میلاد اسدی، مهدیه گلرو و علی ملیحی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده‌است: «عدم وجود سیاستی صحیح و کار آمد، امروزه فضای تصمیم گیری در کشور را به آشفته بازاری بدل کرده‌است به گونه‌ای که دولت حتی در تصمیم‌گیری‌های جزئی و حل مشکلات روزمره درمانده شده‌است

شورای تهران با اشاره به « میزان مالیات اصناف، سلامت آب شرب تهران، وضعیت برنج‌های وارداتی، جمعیت شهر تهران، اساتید و ائمه جمعه منتقد دولت» نوشته:«پیش پا افتاده‌ترین مسائل به سرعت بدل به مسئله‌ای امنیتی می‌شود و حذف و سانسور در دستور کار قرار می‌گیرد، و این نشانه ضعف مفرط حاکمیت است، نه اقتدار و انسجام آن.»

این بیانیه «احکام سنگین بهاره هدایت، میلاد اسدی، مهدیه گلرو و علی ملیحی در عرض چند روز و به فاصله اندک از هم» را نقشه‌ای از پیش برنامه‌ریزی شده خوانده و پرسیده «کیست که نداند که در پس این برخوردها هدفی جزء سرکوب بیشتر و حاکم کردن جو رعب و وحشت نیست.»

 به نوشته این بیانیه نوع عملکرد و شدت برخورد حاکمیت با معترضین نشان از اوج تمامیت خواهی و استبداد مطلقه دولتمردان فعلی است. این در حالی است که کنشگران و منتقدان، فعالیت‌های مدنی خود را، همواره در چارچوب تنگ قوانینی که هر روز با اعمال سلیقه حاکمان مجال کمتری جهت ابراز می‌یافت تعریف می‌کردند.

به  اعتقاد نویسندگان این بیانیه «سر منشأ انبوهی از مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ایرانی در مواضع و تصمیم‌گیری‌های حاکمان نهفته‌است. موج تحریم‌ها به سوی ایران روانه‌است و رئیس دولت آرزو می‌کند که این تحریم‌ها و محدودیت‌ها گسترده‌تر شود. اقتدارگرایان با خیالی وهم آلود به جای حل کردن مسائل و رسیدگی به مطالبات به حق مردم، با سوء عملکرد خود بیشتر به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند. از این رو هر روز بیش از گذشته سرنیزه‌های سرکوب را تیز می‌کنند و به جان منتقدان و مخالفان خویش می‌افتند غافل از آن که به سرنیزه می‌توان تکیه کرد ولی بر آن نمی‌توان نشست

نویسندگان این بیانیه گفته‌اند «پر کردن زندان‌ها از مردم بیگناه تنها نشانه میان تهی بودن پشتوانه مردمی‌ دولت است و هر عقل سلیمی درک می‌کند که شرایط هر روز برای حاکمیت دشوارتر می‌شود.»

این بیانیه این که برای بهاره هدایت و میلاد اسدی، فعالان جوان دانشجویی، احکام سنگینحبس تعزیری صادر می‌کنند را مصداق این سخن دانسته که «غاصبان از بقای خود احساس امنیت نمی‌کنند» و تاکید کرده:« افسوس که آنان نمی‌دانند احکامی‌این چنینی گرچه بهاره هدایت و میلاد اسدی را چند صباحی بیش در زندان نگه می‌دارد اما بهاره‌ها و میلادهای بسیاری هستند که در بهار جنبش دانشجویی متولد شده‌اند

شورای تهران دفتر تحکیم وحدت تاکید کرده «در بند کشانیدن فرزندان آگاه و بیدار بیراهه‌ایست که اگر تا به آخر طی شود، راه نجاتی برای حاکمان باقی نخواهد ماند و جالب آن که حاکمیتی که خود را مقتدرتر از همیشه می‌داند سنگین ترین احکام حبس را برای فعالین دانشجویی صادر می‌کند.»

این شورا در پایان این بیانیه نوشته «دیگر نه مجالی برای پند و اندرز در گوش حاکمان مانده نه جایی برای لابه و ناله از سوی ما. گوش شنوایی اگر بود دستان خویش را آلوده به خون بیگناه جوانان پاک سرزمین مان نمی‌کرد.»

منبع: جرس


 


 

قدرت الله علیخانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص سخنان اخیر احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه «تحریم بنزین آرزوی من است» گفت: «آرزو می‌کنم که آقای احمدی‌نژاد آرزوی بزرگتری مثل جنگ نداشته باشد.»

به اعتقاد وی «باور کردنی نیست کسی در این مسئولیت که سوگند یاد کرده است از منافع ملت ایران پاسداری و حفاظت کند به جای آروزی توسعه ایران برای رفاه بیشتر مردم و رفع گرفتاری‌ها آرزویی تحریم بنزین دارد.»

وی با بیان اینکه به دنبال هر آرزویی که انسان دارد طبعا برای تحقق آن تلاش می‌کند گفت: «پس چرا گاهی دیگران را متهم می‌کنید که چراغ سبز می‌دهند تا تحریم بکنند؟»

احمدی‌نژاد روز گذشته در پنجمین جشنواره ملی كارآفرینان برتر این سخنان را بیان کرد.

منبع: پارلمان‌نیوز


 


مهدی کروبی گفته: «آنچه طی ۵سال اخیر اتفاق افتاده و موجب نگرانی شده است خروج اجباری بخش خصوصی و انحصاری کردن اقتصاد دردست سپاه است.»

او در مصاحبه ای مکتوب با سایت خبری بی بی سی انگلیسی، از گسترش فعالیت‌های سپاه پاسداران انتقاد کرده و ورود آنها به عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را مغایر قانون اساسی دانسته است.

کروبی معتقد است اگر ورود سپاه در فعالیت‌های اقتصادی با رعایت قوانین و مقررات و شفافیت و بدون استفاده از اهرم زور و قدرت باشد این مشارکت بد نیست اما واگذاری پروژه‌های عمرانی بدون برگزاری مناقصه به سپاه، فروش سهام برخی از شرکت‌های دولتی مانند مخابرات و فروش اموال بدون مزایده و رعایت تشریفات قانونی علاوه بر فراهم‌کردن بستر فساد، موجب خروج و تضعیف بخش خصوصی و خروج سرمایه‌های آن از کشور شده‌است.

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفته: «در دولت فعلی به طور عجیبی به اسم خصوصی‌سازی، روند اختصاصی‌سازی اقتصاد در دست نظامیان و افراد معدودی را شاهد هستیم

به گفته او «اصل چهل و سوم قانون اساسی نمی پذیرد که دولت به صورت یک کارفرمای بزرگ و مطلق درآید و قطعا آثار این انحصار غیر قانونی در اقتصاد کشور موجب افزایش ضریب فساد، افزایش نرخ بیکاری و نیز تضعیف جایگاه واقعی سپاه در کشور خواهد شد.»

کروبی همچنین گفته:«بسیاری از پروژه ها به دلیل عدم توانایی سپاه در انجام کار بدون نظارت معطل مانده و تعداد بسیار زیادی از افراد کار خود را از دست دادند.»

به گفته او «تجربه نشان داده که بخش‌های نظامی اموری را بر عهده می‌گیرند که در عمل توان انجام آن را ندارند و پروژه ها را نیمه کاره و با صرف چند برابر هزینه پیش‌بینی شده اولیه رها می‌کنند و یا با گرفتن حق دلالی به دیگران واگذار می‌کنند.»

کروبی گفته «برای نمونه به نظر می رسد انجام پروژه های بزرگ نفت و گاز پارس جنوبی که اهمیت بسیاری در آینده اقتصادی کشور دارد در توان سپاه نیست.»

او تحریم شرکت‌های سپاه توسط سازمان ملل را نیز از مشکلات فعالیت اقتصادی سپاه دانسته‌ و واگذاری پروژه‌هایی مانند پارس جنوبی به سپاه را در این شرایط به معنای نادیده گرفتن سرمایه عظیم کشور و در عمل به معنای انجام ندادن کار دانسته‌است.

کروبی گفته «در کشوری که غالب امور به طور انحصاری در اختیار سپاه و بسیج است پرواضح است تحریم ها ضربه اساسی را به اقتصاد آن بطور عام و به مردم به طور خاص وارد می کند و از همین رو من با تحریم‌ها مخالفم.»

به اعتقاد او نظامی کردن سیاست، دستگاه قضایی، اقتصاد و فرهنگ کشور به معنای نادیده گرفتن حقوق مردم در تمامی ابعاد است و « متاسفانه این روزها بر خلاف دستور صریح اسلام کمترین توجه به کرامت و شان انسانی می شود.»

او تاکید می‌کند: «من اولین فردی بودم که نسبت به حضور غیر طبیعی نهادهای نظامی و امنیتی در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ و مخاطرات آن هشدار دادم اما دوستان ما این امر را جدی نگرفتند و اگر هشدار ها من در آن روز جدی گرفته می‌شد امروز شاهد این حضور انحصاری و کم نظیر نبودیم.»

کروبی با بیان این که «نتیجه دو انتخابات اخیر را سپاه و بسیج در کنار افرادی دیگر مهندسی و اجرا کردند» گفته «دولت آقای احمدی نژاد مرهون دخالت و تقلب آشکار نظامیان در هر دو دوره است و طبیعی است دولت برآمده از کودتای انتخاباتی در راستای اهداف آنان قدم بردارد.»

وی در پاسخ به این پرسش که « آیا ایرانیان می توانند بدون ترس با فعالیت‌های سپاه مخالفت کنند؟» گفته «مطبوعات منتقد و مستقل برای همین توقیف و یا لغو امتیاز شده‌اند که صدایی از نقد و تجزیه و تحلیل نباشد.»

منبع: بی‌بی‌سی


 


پایگاه اطلاع رسانی رهبر جمهوری اسلامی، با صدور بیانیه‌ای با انتفاد از «جنجال رسانه‌های ضد انقلاب» درباره فتوای اخیر وی در مورد الزام جامعه به اطاعت از «دستورات حکومتی ولی امر مسلمین» از آنان خواست که با پذیرش این فتوا «خود را به ملت ملحق کنند.»

هفته‌ی گذشته رهبر جمهوری اسلامی برای نخستین بار در پاسخ به یک استفتاء اطاعت از دستورات حکومتی خود را واجب شرعی و نشانه التزام به ولایت فقیه دانست. در این پاسخ، آقای خامنه‌ای خود را «مجتهد جامع‌الشرایط» نیز نامیده بود.

سایت دفتر نشر و حفظ آثار آیت الله خامنه‌ای در پاسخ خود آنچه را که «عکس العمل و تحرک رسانه ای زیادی از سوی رسانه های ضد انقلاب در فضای مجازی» خوانده مورد انتقاد قرار داده و این رسانه ها را متهم کرده است که سعی داشتند «در سه حوزه، فعالیت تخریبی خودشان را آرایش دهند.»

به نوشته این سایت، این سه حوزه عبارت بوده اند از توصیف این فتوا به عنوان بدعتی در احکام صادره از سوی مرجعیت شیعه، تمرکز بر تخریت اصل 109 قانون اساسی (شامل ویژگی های رهبری جمهوری اسلامی)، و سرانجام، تاکید بر بخشی از متن فتوا که ولایت فقیه را، که آیت الله خامنه ای تصدی آن را برعهده دارد، به عنوان «شعبه ای از ولایت ائمه اطهار که همان ولایت رسول الله است» تعریف کرده بود.

در حالیکه منتقدان فتوای آیت الله خامنه ای، با نشر مطالب و حتی درج کاریکاتورهایی، نظر او در مرتبط کردن ولایت فقیه به ولایت پیغمبر اسلام و امامان شیعه و قرار دادن ولی فقیه فراتر از اراده مردم و قوانین موضوعه را مورد انتقاد قرار دادند، در بیانیه دفتر حفظ و نشر، محتوای این فتوا به عنوان اقدامی برای ایجاد وحدت در میان مردم ایران توصیف شده است.

دفتر حفظ و نشر مدعی شده که «پاسخی که در این استفتا آمده است شعاع دایره خودی ها را بلندتر و کشیده تر می کند» و افزوده است که این فتوا «در واقع تعیین ضابطه ای برای احراز التزام به ولایت فقیه بود که پیش از این در این حد از شفافیت مطرح نشده بود.»

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی رهبری و بی‌بی‌سی

پیشینه:
علی خامنه‌ای اطاعت از خود را واجب شرعی دانست


 


میرحسین موسوی گفت که دولت با این باور که در ۶ ماه یا یکسال آینده حضرت مهدی ظهور می‌کند پروژه‌های مهمی همچون بندر کنگان و پارس جنوبی را تعطیل کرده و با توقف برنامه‌ریزی اقتصادی، به جای ایجاد اشتغال و تلاش برای سرمایه‌گذاری، اقتصاد صدقه‌ای را جانشین کرده است.

آقای موسوی که در دیدار با جمعی از اعضای تشکل های سیاسی کرج سخن می‌گفت با بیان اینکه «یکی از دلایل حذف نظام برنامه ریزی و تعطیلی شوراهای مهم قانونی ریشه در همین نگاه (آخرالزمانی) دارد» افزود: «این اندیشه؛ اندیشه ای است که فلسفه انتظار را به ضد خود تبدیل کرده است.»

وی در ادامه تلاش برای از بین بردن تشکل های سیاسی و صنفی را اقدامی برای «بازتولید استبداد» دانست و گفت: «پهلوی دوم هم در سالهای آخر رژیم سابق حزب رستاخیز را به عنوان تنها حزب مجاز کشور اعلام کرد و همه دیدیم که سرنوشت او چه شد.»

موسوی افزود: «نادیده گرفتن حق حاکمیت ملت بر سرنوشت خود و روی گردانی از میثاق ملی و ضایع کردن حقوق ملت و بستن دهان ها و روزنامه ها و تبدیل رسانه ملی به رسانه انحصاری، ریخت و پاش بیت المال، فسادهای بزرگ اقتصادی و خم شدن شانه های کارگران و کشاورزان و حقوق بگیران زیر بار گرانی همه از مظاهر جور و ظلم و نشانه دور شدن جامعه از ارزش های مهدوی است.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه «در جامعه مهدوی دزدان بزرگ را رها نمی کنند تا دستهای دزدان خرده پا را قطع کنند» گفت: «ما بازمی پرسیم و از پرسیدن خسته نمی شویم که کجا رفت پرونده فسادهای کلانی که در مجلس موافق دولت گشوده شد و سر و صدای آن به صورت بهت آوری خوابید

نخست وزیر دوران جنگ در بخش دیگری از سخنان خود به تحریف تاریخ انقلاب اسلامی در روزنامه‌های دولتی اشاره کرد و بیان اینکه «هنوز درباره جنگ ناگفته‌های زیادی دارم» گفت: «اگر زمان جنگ دولت را در اختیار می گرفتید بر سر کشور همان می آوردید که بر سر اموال مستضعفان و یتیمان در بنیاد مستضعفان آوردید.»

وی افزود: «آن وزیر سابقی که خود می داند چگونه به اینجانب تحمیل شد در عین آنکه بیش از همه در جریان سر ریزشدن همه جانبه امکانات دولت به جبهه ها بود حالا می گوید که اگر امکانات دولت در اختیار جبهه ها قرار می گرفت ما بغداد را فتح می کردیم.»

میر حسین موسوی در پاسخ به تحریف هایی که در هفته های اخیر در باره دفاع مقدس انجام شده ،گفت : «من باور نمی کنم که شما فراموش کرده باشید که چهار میلیارد دلار از شش میلیارد دلار در آمد نفتی کشور هزینه جبهه ها و جنگ می شد و آن دو میلیارد مابقی نیز در حقیقت برا ی حفظ کیان کشور بود که آن هم می تواند در خدمت دفاع مقدس تعبیر شود .شما مرا مجبور می کنید بگویم علیرغم نتیجه درخشان دفاع مقدس که به بهای نثار خون های بسیار و جانفشانی رزمندگان جان برکف یک سانتیمتر از خاک کشور تقدیم دشمن نشد و این دومین مورد در طول جنگ های کشورمان از زمان فتحعلی شاه تا انقلاب اسلامی بود.»

موسوی در ادامه صحبتهایش به نقش مدیران برحسته در دوران جنگ اشاره کرد: «بنده در آن زمان به این شرط مسوولیت ریاست ستاد فرماندهی کل قوا را قبول کردم که با خود تعدادی از مدیران برجسته و مدیران همکار را در ستاد شرکت بدهم.»

«یکی از برجسته ترین و تاثیر گذار ترین آنها آقای بهزاد نبوی بود که می دانیم این روزها چه گرفتاری هایی دارد. تصمیمی که ستاد آن روزها در کنار فرماندهان نظامی و این مدیران برجسته گرفت تغییر اساسی در آرایش جبهه ها بود و قرار شد که در کمترین زمان ممکن به کمک همه امکانات کشور، نیروهای موجود در کردستان به خوزستان منتقل شوند و با فعالیت استاندار استان خوزستان که همین برادر عزیز و مبارزمان محسن میردامادی بود و سایر مدیران استانی اقداماتی برای مقابله با تهاجم حتمی دشمن صورت گیرد.»

وی افزود: «پیش بینی ستاد درست بود ودر فاصله بسیار کمی یکی از شدیدترین حملات از سوی صدام انجام شد و یکی از حماسی ترین نبردهای تاریخ دفاع مقدس که با شهادت بسیاری از فرزندان کشورمان قرین بود ،اتفاق افتاد و دشمن آن چنان تو دهنی خورد که بعد از آن دیگر نتوانست حمله ای را سامان دهد و حداکثر از منافقین حمایت کرد که آن خیانت بزرگ با پشتیبانی نیروهای صدام علیه کشور انجام شد و مردم با مقاومت خود آنها را خرد کردند.»

موسوی با اشاره به آنکه قصدش از تعریف این خاطره صرفا دفاع از مظلومیت رزمندگان بی نام و نشان، مدیران و جهادگران شجاع و ایثار گر است ادامه داد: «این گفته ها برای آن است که بگویم اگر شما واقعا به خون شهدا و تلاش جهاد گران و مقاومت همه جانبه همه ملت و دولت در این جنگ سر نوشت ساز احترام می گذارید و نمی خواهید از حماسه دفاع مقدس برای خود قبایی بدوزید تن به خواسته های تحریف گران تاریخ و سیاست بازهای تاریخ ندهید.»

آقای موسوی در پایان گفت که درباره جنگ ناگفته‌های بسیاری دارد که اگر ناچار شود آنها را خواهد گفت.

منبع: کلمه


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته