-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

Best of Balatarin for 07/26/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




محمدعلی جعفری، فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران، برای اولین بار به پشتیبانی شماری از پاسداران از رهبران جنبش اعتراضی اذعان کرد. وی گفت، "اقناع" این دسته از پاسداران، بهتر از "برخورد فیزیکی و حذف" آنان است. بنا بر گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی جعفری، فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران، در نخستین دوره‌ی آموزش مربیان درس آمادگی دفاعی که شنبه ۲ مرداد ماه آغاز شد، در پاسخ به این که چرا با پاسداران "حامی فتنه" برخورد نشد، از رفع بسیاری از ابهامات سخن گفت و تصریح کرد که «آنان قانع شدند که حرکت اشتباه بوده و این بهتر از برخورد فیزیکی و حذف است.» سخنان جعفری از این لحاظ در خور توجه است که برای نخستین بار مقامی رسمی به پشتیبانی شماری از پاسداران از رهبران جنبش اعتراضی و مخالفان دولت اشاره می‌کند. جعفری اما در سخنان خود از ذکر جزییاتی درباره شمار مخالفان و میزان مخالفت‌ها خودداری کرد.
با ۲۰۹ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جرس: عیسی سحرخیز در نامه سرگشاده ای به رئیس قوه قضاییه با بیان مظالمی که بر وی رفته است ، بر حق خود در پیگیری شکایت علیه محسنی اژه ای، احمدی نژاد و رهبری جمهوری اسلامی از طریق مراجع قضایی جهان و مجامع بین‌المللی تاکید کرده است. عالی‌ترین مقام رسمی جمهوری اسلامی كه به خود حق دخالت در تمام امور مقننه، مجریه و قضائیه كشور را داده و می‌دهد و روسای قوا رخلاف روح و مفاد قانون اساسی سخنان و اوامر او را «فصل‌الخطاب امور»می‌دانند، در این جریان نقش غیرقابل انکار و تعیین‌كننده‌ای دارد، و به تبع این مقام ومسئولیت باید پاسخگوی اعمال افراد تحت امر و تخلفات گسترده باشد. اینجانب در این نامه‌ی سرگشاده اعلام می‌دارم كه اگر طی یك ‌ماه از تاریخ انتشار نامه، مقدمات تشكیل دادگاه علیه افراد فوق به‌عمل نیاید، این حق را برای خود محفوظ می‌دانم كه از طریق خانم شیرین عبادی، وكیل خود، در مراجع قضایی جهان و مجامع بین‌المللی پرونده‌ای علیه نامبردگان گشوده، و مسئله را به‌گونه‌ای دیگر پیگیری نمایم.
با ۱۸۸ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در مجلس ختمی که برای شهید مصطفی غنیان در تهران برگزار شد، حجت الاسلام یاری تلاش میکند وی را یکی از فریب خوردگان رسانه‌های خارجی معرفی کند.گفتنی است که مصطفی برای الله اکبر گفتن به پشت بام رفته بود که در پی شلوغ شدن کوچه محل اقامت وی در سعادت آباد و حمله عده‌ای لباس شخصی به آنها، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. مسعود خامنه‌ای، که به علت نزدیکی خانوادگی مصطفی را شخصا می‌شناخت، بعد از سخنرانی پدر مصطفی در مجلس حاضر شد.
با ۱۸۲ امتیاز و ۳۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


عیسی سحرخیز در نامه سرگشاده ای به رئیس قوه قضاییه با بیان مظالمی که بر وی رفته است ، بر حق خود در پیگیری شکایت علیه محسنی اژه ای، احمدی نژاد و رهبری جمهوری اسلامی از طریق مراجع قضایی جهان و مجامع بین‌المللی تاکید کرده است. در این نامه در خصوص شکایت علیه رهبری جمهوری اسلامی آمده است: عالی‌ترین مقام رسمی جمهوری اسلامی كه به خود حق دخالت ر تمام امور مقننه، مجریه و قضائیه كشور را داده و می‌دهد و روسای قوا رخلاف روح و مفاد قانون اساسی سخنان و اوامر او را «فصل‌الخطاب امور»می‌دانند، در این جریان نقش غیرقابل انکار و تعیین‌كننده‌ای دارد، و به تبع این مقام ومسئولیت باید پاسخگوی اعمال افراد تحت امر و تخلفات گسترده باشد. متن کامل این نامه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است: به‌نام خدا گفت آن یار كزو گشت سردار بلند جرمش این بود كه اسرار هویدا می‌كرد فیض روح‌القدس ار باز مدد فرماید دیگران هم بكنند آنچه مسیحا می‌كرد ریاست محترم قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با اهداء سلام احتمال می‌دهم از طریق مسئولان زیردست، از جمله ریاست شعبه 15 دادگاه انقلاب یا رسانه‌های خبری تاكنون آگاه شده باشید كه اینجانب روز یك‌شنبه 27/4/89در جریان محاكمه‌ام در شعبه‌ی فوق‌الذكر، از آمران و عاملان ضرب و جرح و شكنجه منتهی به شكستگی استخوان سینه، پارگی تاندون شانه چپ و كبودی‌ها و جراحات دیگر اعضای بدنم، شكایت كتبی كردم. این افراد عبارتند: از: آقای محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات؛ محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت؛ و ...، رهبری جمهوری اسلامی. افرادی که به‌عنوان آمران و عاملان، یا كسانی كه طی یك‌سال گذشته در برابر این تخلفات علنی و مظالمی كه علیه من و خانواده‌ام انجام شده، سكوت توأم با رضا كرده‌اند، ازجمله «متشاكیان عنهم» بوده‌اند. لازم است بدانید نقش حجت‌الاسلام اژه‌ای، دادستان كل كشور كنونی، «ویژه» بوده است . ایشان فردی است كه در زمان‌های گوناگون و در پست‌های مختلف شخصا" به ضرب و شتم دستگیرشدگان می‌پرداخت؛ ایشان همان كسی است كه در جایگاه ریاست دادگاه ویژه روحانیت، ظلم عظیمی را به دستور ...، رهبری نظام جمهوری اسلامی، علیه مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری، بیت ایشان و شاگردانش روا داشت؛ آقای محسنی اژه‌ای همان كسی است كه در جایگاه معاون قوه قضائیه، در جلسه رسمی هیأت نظارت برمطبوعات، اقدام به پرتاب قندان به‌سوی نماینده مدیران مطبوعات كشور كرد كه منجر به كبودی شدید كمر بنده شد، و بعد با گاز گرفتن شانه‌ام، مرا زخمی كرد؛ که براساس مندرجات گزارش پزشكی، باید حد قانونی «قذف» در چند مورد علیه وی (تا 74 ضربه شلاق در ملاعام) اعمال شود.
با ۱۳۶ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بهرام مشیری نظرش را در مورد اینکه چرا اسلام برده داری را حرام نکرد ولی شراب خوردن را حرام کرده است و رسول خدا نیز برده می خریده و می فروخته است ,بیان می کند.
با ۱۳۵ امتیاز و ۸۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


تنش میان رهبران جمهوری اسلامی و غرب، بر سر برنامه های هسته ای تهران، این روزها سوار بر منحنی پیوسته در حال صعودی، رفته رفته اوج می گیرد. اقدام 40 نماینده ی کنگره ی آمریکا در حمایت از حمله ی احتمالی اسرائیل به ایران و پاسخ تند و تهدیدآمیز رحیم صفوی فرمانده پیشین سپاه پاسداران ، این روزها بار دیگر ایرانیان را با پرسش های بی پاسخی درباره ی سرنوشت میهن شان روبرو ساخته است. ایرانیان که در صد ساله ی گذشته، تجربه های تلخی چون اشغال کشور و جنگی هشت ساله با همسایه ی غربی را پشت سر گذارده اند، این بار با نگرانی رویدادهایی را پیگیری می کنند که به نظر می رسد ادامه یافتن آن، تحولات سیاسی خاورمیانه را در وضعیتی «بازگشت ناپذیر» قرار خواهد داد. این نگرانی ها و پرسش هایی که در پس این نگرانی ها خود را می نمایانند، موجب شد تا بازخوانی تاریخی امروز را به یکی از مهم ترین تحولات سیاسی دهه ی گذشته ی جهان اختصاص دهیم: «آخرین حمله ی نظامی آمریکا و متحدانش به رژیم صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق». گزارش تحلیلی فرشید سلیمانی در روزنامه ی یاس نو، اندکی پس از سقوط بغداد به دست نیروهای آمریکایی (24 فروردین 1382) را درباره ی رفتار شناسی دیکتاتور پیر عراق در ماه های آخر منتهی به حمله ی نظامی آمریکا بازمی خوانیم… روایت فدائیان صدام که می خواستند جهانی را به آتش کشند، اما…! / پس از طرح بهانه ی «محور شرارت» از سوی رئیس جمهوری آمریکا، عراق نخستین هدف دولتمردان کاخ سفید بود که متهم به حمایت از تروریسم و تولید سلاح های کشتار جمعی شد. واشنگتن در زمینه سازی برای موجه جلوه دادن حضور و دخالت خود در عراق، ادعای «خلع سلاح» و «استقرار دموکراسی» را مطرح کرد. از همان هنگام صدام حسین که احساس می کرد جنگ بزرگی پیش روی دارد، با تقسیم عراق به چند منطقه ی نظامی، استحکامات لازم را برای مقابله با حمله ی احتمالی تدارک دید و خطاب به مردم عراق گفت:«خدا به آنهایی که مجبور به جنگیدن برای دفاع از حقوق و اولیای مقدس خود هستند، در مقابل دشمن پیروزی عطا خواهد کرد… ملت و رهبران بغداد مصمم هستند تا مغول زمان را بر در و دیوارهای این شهر نیست و نابود کنند. مهاجمان به این کشور، بر سرنوشت هلاکوخان دچار خواهند شد» اما رفتار سیاسی رئیس جمهوری عراق در روزهای منتهی به جنگ، نمونه ی قابل تاملی از برخورد سیاستمدارانی بود که با عدم درک شرایط زمان و مکان، همچنان تنها بر آنچه خود می پندارند صحیح است، پافشاری کرده و بهانه ی لازم را برای حضور بیگانگان به دست می دهند. صدام حسین در داخل کشور نقابی به صورت داشت که با آنچه او در روزهای آخر و در دیدارهای «خصوصی» با برخی فرستادگان عرب و غرب بیان می کرد، متفاوت بود....
با ۱۲۶ امتیاز و ۴۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


فرشته حلیمی، همسر محمد مصطفایی و برادرش فرهاد حلیمی، شب گذشته در حدود ساعت ۱۱ شب، بازداشت شده‌اند و از محمد مصطفایی نیز هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست. به گزارش منابع آگاه و به نقل از هرانا، روز گذشته، شنبه دوم مردادماه، محمد مصطفایی برای اخذ پاره‌ای توضیحات به دادسرای مستقر در زندان اوین مراجعه کرد و مدت چهار ساعت مورد بازجویی قرار گرفت. پس از آن، عصر دیروز، نهادهای امنیتی با مراجعه به دفتر مصطفایی، درحالی که حکم جلب وی را به‌ هم‌راه داشتند،‌ برای بازداشتش اقدام کردند اما به‌دلیل عدم حضور این وکیل دادگستری در محل، موفق به بازداشتش نشدند.
با ۱۱۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کلمه : بر اساس رای دادگاه بدوی به به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام" به 5 سال حبس، به دلیل توهین به رهبری به دو سال حبس و به دلیل توهین به رئیس‌جمهوری به یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران حکم صادره از سوی دادگاه بدوی انقلاب مبنی بر محکومیت میلاد اسدی به تحمل ۷ سال حبس تعزیری را عینا تایید کرد. به گزارش ادوارنیوز، میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و دبیر صنفی عمده ترین تشکل دانشجویی سراسر کشور که از هشتم آذرماه سال گذشته در بازداشت به سر می برد، بر اساس رای دادگاه بدوی به به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام" به ۵ سال حبس، به دلیل توهین به رهبری به دو سال حبس و به دلیل توهین به رئیس‌جمهوری به یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. پیش از این دادگاه تجدیدنظر حکم ۹٫۵ سال حبس بهاره هدایت دیگر عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را نیز تایید کرده بود، احکامی که در تاریخ جنبش دانشجویی ایران بی سابقه توصیف شده اند.
با ۱۱۳ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


عیسی سحرخیز در نامه سرگشاده ای به رئیس قوه قضاییه با بیان مظالمی که بر وی رفته است ، بر حق خود در پیگیری شکایت علیه محسنی اژه ای، احمدی نژاد و رهبری جمهوری اسلامی از طریق مراجع قضایی جهان و مجامع بین‌المللی تاکید کرده است. در این نامه در خصوص شکایت علیه رهبری جمهوری اسلامی آمده است: عالی‌ترین مقام رسمی جمهوری اسلامی كه به خود حق دخالت ر تمام امور مقننه، مجریه و قضائیه كشور را داده و می‌دهد و روسای قوا رخلاف روح و مفاد قانون اساسی سخنان و اوامر او را «فصل‌الخطاب امور»می‌دانند، در این جریان نقش غیرقابل انکار و تعیین‌كننده‌ای دارد، و به تبع این مقام ومسئولیت باید پاسخگوی اعمال افراد تحت امر و تخلفات گسترده باشد. متن کامل این نامه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است:
با ۱۱۱ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


::: مدیر سابق سازمان سیا می گوید که اقدام نظامی علیه ایران بر سر برنامه هسته ای مشکوک آن کشور و بی توجهی ایران به آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگری محتمل بنظر می رسد ::: مایکل هایدن که رئیس سازمان سیا در زمان ریاست جمهوری جورج بوش بود، پیش بینی کرد که ایران برنامه اتمی خود را تا رسیدن به سلاح هسته ای ادامه خواهد داد ::: پیش از این مقامات آمریکایی گفته بودند که گزینه حمله نظامی به ایران در صورتی که تحریم ها نتواند جلوی برنامه هسته ای آن کشور را بگیرد، محتمل خواهد بود ...
با ۱۰۵ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در طول تاریخ ایران البته پیش از اسلام، شاهد جایگاه و مقام والای زن در جامعهء ایرانی هستیم، جایگاه و مقامی که او را حتی به سمت رهبر کشور به عنوان ملکه می‌رساند، یا وزارت و یا حتی سردار نظامی. برای درک بهتر از آنچه که بر سر این میهن آمده مرور تاریخمان در این روزها بر هر چیز دیگری تقدم دارد. در این لینک نام عده‌ای از این بانوان همراه با شرحی در مورد خدمات و وظایفشان آمده است.
با ۱۰۰ امتیاز و ۳۳ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


رياست محترم قوه قضائيه، آيت‌الله صادق آملی لاريجانی با اهداء سلام احتمال می‌دهم از طريق مسئولان زيردست، از جمله رياست شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب يا رسانه‌های خبری تاکنون آگاه شده باشيد که اينجانب روز يک‌شنبه ۲۷/۴/۸۹در جريان محاکمه‌ام در شعبه‌ی فوق‌الذکر، از آمران و عاملان ضرب و جرح و شکنجه منتهی به شکستگی استخوان سينه، پارگی تاندون شانه چپ و کبودی‌ها و جراحات ديگر اعضای بدنم، شکايت کتبی کردم. اين افراد عبارتند از: آقای محسنی اژه‌ای، وزير اطلاعات؛ محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور وقت؛ و ...، رهبری جمهوری اسلامی. افرادی که به‌عنوان آمران و عاملان، يا کسانی که طی يک‌سال گذشته در برابر اين تخلفات علنی و مظالمی که عليه من و خانواده‌ام انجام شده، سکوت توأم با رضا کرده‌اند، ازجمله «متشاکيان عنهم» بوده‌اند. لازم است بدانيد نقش حجت‌الاسلام اژه‌ای، دادستان کل کشور کنونی، «ويژه» بوده است . ايشان فردی است که در زمان‌های گوناگون و در پست‌های مختلف شخصا" به ضرب و شتم دستگيرشدگان می‌پرداخت؛ ايشان همان کسی است که در جايگاه رياست دادگاه ويژه روحانيت، ظلم عظيمی را به دستور ...، رهبری نظام جمهوری اسلامی، عليه مرحوم آيت‌الله العظمی منتظری، بيت ايشان و شاگردانش روا داشت؛ آقای محسنی اژه‌ای همان کسی است که در جايگاه معاون قوه قضائيه، در جلسه رسمی هیأت نظارت برمطبوعات، اقدام به پرتاب قندان به‌سوی نماينده مديران مطبوعات کشور کرد که منجر به کبودی شديد کمر بنده شد، و بعد با گاز گرفتن شانه‌ام، مرا زخمی کرد؛ که براساس مندرجات گزارش پزشکی، بايد حد قانونی «قذف» در چند مورد عليه وی (تا ۷۴ ضربه شلاق در ملاعام) اعمال شود. آقای محسنی اژه‌ای در رأس افرادی قرار دارد که اينجانب عليه آنان شکايت کرده‌ام، چون مأموران تحت امر ايشان، مرا در زمان دستگيری زير ضربات مشت و لگد گرفته و شکنجه کرده‌اند. به‌گونه‌ای که در جريان اين برخورد خشن، اصل ۳۸ قانون اساسی، ماده ۵۷۸ قانون مجازات اسلامی، و ماده ۵ اعلاميه قوق بشر نقض شده است (به شرح صفحات ۲و۳ دفاعيه‌ام.) در اين ميان، محمود احمدی‌نژاد که مسئول مستقيم محسنی اژه‌ای در زمان قوع جرم آنان (۱۲/۴/۸۹) بوده، به تبع مقامش و مطابق نص صريح قانون ساسی، از جمله اصول ۱۳۳، ۱۳۴، ۱۳۶ و ۱۳۷ بايد پاسخ‌گوی اين اقدام‌های جرمانه باشد. و بالاخره ...، عالی‌ترين مقام رسمی جمهوری اسلامی که به خود حق دخالت در تمام امور مقننه، مجريه و قضائيه کشور را داده و می‌دهد و روسای قوا خلاف روح و مفاد قانون اساسی سخنان و اوامر او را «فصل‌الخطاب امور»می‌دانند، در اين جريان نقش غيرقابل انکار و تعيين‌کننده‌ای دارد، و به تبع اين مقام و مسئوليت بايد پاسخگوی اعمال افراد تحت امر و تخلفات گسترده باشد. پرسش اين است که چرا ايشان در قبال جنايات کهريزک دخالت مستقيم می‌کند – هرچند تاکنون به زيان تعدادی از خانواده‌های تحت جنايت و افراد تحت ستم – اما در قبال جنايات و شکنجه‌های صورت گرفته در بازداشتگاه‌های مختلف زندان اوين (ازجمله بندهای ۲۰۹ ، ۲۴۰ و ۲ الف) سکوت می‌‌نمايد، و حتی موجبات ارتقای مقام وزير اطلاعات وقت را که نقش مستقيمی در اين فشارهای روحی و جسمی داشته، فراهم می کند؟ طرفه اينکه ايشان، آقای محسنی اژه‌ای را به کرات عضو تيم‌های رسيدگی به جرم و جنايت‌ها و قانون‌شکنی‌ها می‌کند. اينجانب تا روز ۲۷/۴/۸۹ ، يعنی روز برگزاری دادگاهم ، امکان طرح شکايت نداشته‌ام، درحالی‌که به شرح مندرجات پرونده‌ام از همان روز اول انتقال به اوين خواستار دسترسی به پزشکی قانونی و اقامه دعوا عليه آمران و عاملان شکنجه بوده‌ام؛ درخواست به حقی که هيچگاه از جانب مأموران وزارت اطلاعات تحت رياست محسنی اژه‌ای و مسئولان زندان اجابت نشد. اين درخواست حتی در زمان ملاقات نمايندگان سه قوه و دادستان جديد تهران، آقای جعفری دولت‌آبادی مطرح گرديد اما کوچکترين قدم مثبتی در اين راه برداشته نشد. دادستان تهران در تاريخ ۱۳/۴/۸۹ ، برای ديدار با زندانيان سياسی به زندان رجايی‌شهر آمد؛ ايشان در اين ديدار قول رسيدگی به شکايت اينجانب و دسترسی‌ام به پزشکی قانونی را عنوان کرد، اما با وجود گذشت سه هفته، هنوز هيچ کاری صورت نگرفته است . اينجانب در اين نامه‌ی سرگشاده اعلام می‌دارم که اگر طی يک ‌ماه از تاريخ انتشار نامه، مقدمات تشکيل دادگاه عليه افراد فوق به‌عمل نيايد، اين حق را برای خود محفوظ می‌دانم که از طريق خانم شيرين عبادی، وکيل خود، در مراجع قضايی جهان و مجامع بين‌المللی پرونده‌ای عليه نامبردگان گشوده، و مسئله را به‌گونه‌ای ديگر پيگيری نمايم. با احترام عيسی سحرخيز زندان رجايی‌شهر کرج شنبه ۲مردادماه ۱۳۸۹
با ۹۹ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


«اگر طی یک‌ماه دادگاه تشکیل نشود به مجامع جهانی شکایت خواهم برد»/ خبرنگاران سبز/ حقوق بشر:// عیسی سحرخیز در نامه سرگشاده‌ای به رئیس قوه قضاییه رسما از علی خامنه‌ای، رهبر نظام، و احمدی‌نژاد رییس دولت کودتا و محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات هنگام دستگیری به دلیل ضرب و جرح و مظالم گوناگون در یک سال گذشته در زندان شکایت کرد. ولی در بخشی از این شکایت می‌نویسد: «عالی‌ترین مقام رسمی جمهوری اسلامی كه به خود حق دخالت ر تمام امور مقننه، مجریه و قضائیه كشور را داده و می‌دهد و روسای قوا رخلاف روح و مفاد قانون اساسی سخنان و اوامر او را «فصل‌الخطاب امور»می‌دانند، در این جریان نقش غیرقابل انکار و تعیین‌كننده‌ای دارد، و به تبع این مقام ومسئولیت باید پاسخگوی اعمال افراد تحت امر و تخلفات گسترده باشد.» وی همچنین تاکید کرده است که چنانچه تا یک ماه دیگر به شکایتش رسیدگی نشود ولی شکایتش را از طریق وکیل خود خانم شیرین عبادی در مراجع قاضایی جهان و مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کند. // اگر طی یك ‌ماه از تاریخ انتشار نامه، مقدمات تشكیل دادگاه علیه افراد فوق به‌عمل نیاید، این حق را برای خود محفوظ می‌دانم كه از طریق خانم شیرین عبادی، وكیل خود، در مراجع قضایی جهان و مجامع بین‌المللی پرونده‌ای علیه نامبردگان گشوده، و مسئله را به‌گونه‌ای دیگر پیگیری نمایم. //متن کامل این نامه به شرح زیر است: ...
با ۹۷ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عيسی سحرخيز در نامه سرگشاده ای به رئيس قوه قضاييه با بيان مظالمی که بر وی رفته است ، بر حق خود در پيگيری شکايت عليه محسنی اژه ای، احمدی نژاد و رهبری جمهوری اسلامی از طريق مراجع قضايی جهان و مجامع بين‌المللی تاکيد کرده است. در اين نامه در خصوص شکايت عليه رهبری جمهوری اسلامی آمده است: عالی‌ترين مقام رسمی جمهوری اسلامی که به خود حق دخالت ر تمام امور مقننه، مجريه و قضائيه کشور را داده و می‌دهد و روسای قوا رخلاف روح و مفاد قانون اساسی سخنان و اوامر او را «فصل‌الخطاب امور»می‌دانند، در اين جريان نقش غيرقابل انکار و تعيين‌کننده‌ای دارد، و به تبع اين مقام ومسئوليت بايد پاسخگوی اعمال افراد تحت امر و تخلفات گسترده باشد. متن کامل اين نامه که نسخه ای از آن در اختيار جرس قرار گرفت به شرح زير است: به‌نام خدا گفت آن يار کزو گشت سردار بلند جرمش اين بود که اسرار هويدا می‌کرد فيض روح‌القدس ار باز مدد فرمايد ديگران هم بکنند آنچه مسيحا می‌کرد رياست محترم قوه قضائيه، آيت‌الله صادق آملی لاريجانی با اهداء سلام احتمال می‌دهم از طريق مسئولان زيردست، از جمله رياست شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب يا رسانه‌های خبری تاکنون آگاه شده باشيد که اينجانب روز يک‌شنبه ۲۷/۴/۸۹در جريان محاکمه‌ام در شعبه‌ی فوق‌الذکر، از آمران و عاملان ضرب و جرح و شکنجه منتهی به شکستگی استخوان سينه، پارگی تاندون شانه چپ و کبودی‌ها و جراحات ديگر اعضای بدنم، شکايت کتبی کردم. اين افراد عبارتند از: آقای محسنی اژه‌ای، وزير اطلاعات؛ محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور وقت؛ و ...، رهبری جمهوری اسلامی. افرادی که به‌عنوان آمران و عاملان، يا کسانی که طی يک‌سال گذشته در برابر اين تخلفات علنی و مظالمی که عليه من و خانواده‌ام انجام شده، سکوت توأم با رضا کرده‌اند، ازجمله «متشاکيان عنهم» بوده‌اند. لازم است بدانيد نقش حجت‌الاسلام اژه‌ای، دادستان کل کشور کنونی، «ويژه» بوده است . ايشان فردی است که در زمان‌های گوناگون و در پست‌های مختلف شخصا" به ضرب و شتم دستگيرشدگان می‌پرداخت؛ ايشان همان کسی است که در جايگاه رياست دادگاه ويژه روحانيت، ظلم عظيمی را به دستور ...، رهبری نظام جمهوری اسلامی، عليه مرحوم آيت‌الله العظمی منتظری، بيت ايشان و شاگردانش روا داشت؛ آقای محسنی اژه‌ای همان کسی است که در جايگاه معاون قوه قضائيه، در جلسه رسمی هیأت نظارت برمطبوعات، اقدام به پرتاب قندان به‌سوی نماينده مديران مطبوعات کشور کرد که منجر به کبودی شديد کمر بنده شد، و بعد با گاز گرفتن شانه‌ام، مرا زخمی کرد؛ که براساس مندرجات گزارش پزشکی، بايد حد قانونی «قذف» در چند مورد عليه وی (تا ۷۴ ضربه شلاق در ملاعام) اعمال شود. آقای محسنی اژه‌ای در رأس افرادی قرار دارد که اينجانب عليه آنان شکايت کرده‌ام، چون مأموران تحت امر ايشان، مرا در زمان دستگيری زير ضربات مشت و لگد گرفته و شکنجه کرده‌اند. به‌گونه‌ای که در جريان اين برخورد خشن، اصل ۳۸ قانون اساسی، ماده ۵۷۸ قانون مجازات اسلامی، و ماده ۵ اعلاميه قوق بشر نقض شده است (به شرح صفحات ۲و۳ دفاعيه‌ام.) در اين ميان، محمود احمدی‌نژاد که مسئول مستقيم محسنی اژه‌ای در زمان قوع جرم آنان (۱۲/۴/۸۹) بوده، به تبع مقامش و مطابق نص صريح قانون ساسی، از جمله اصول ۱۳۳، ۱۳۴، ۱۳۶ و ۱۳۷ بايد پاسخ‌گوی اين اقدام‌های جرمانه باشد. و بالاخره ...، عالی‌ترين مقام رسمی جمهوری اسلامی که به خود حق دخالت در تمام امور مقننه، مجريه و قضائيه کشور را داده و می‌دهد و روسای قوا خلاف روح و مفاد قانون اساسی سخنان و اوامر او را «فصل‌الخطاب امور»می‌دانند، در اين جريان نقش غيرقابل انکار و تعيين‌کننده‌ای دارد، و به تبع اين مقام و مسئوليت بايد پاسخگوی اعمال افراد تحت امر و تخلفات گسترده باشد. پرسش اين است که چرا ايشان در قبال جنايات کهريزک دخالت مستقيم می‌کند – هرچند تاکنون به زيان تعدادی از خانواده‌های تحت جنايت و افراد تحت ستم – اما در قبال جنايات و شکنجه‌های صورت گرفته در بازداشتگاه‌های مختلف زندان اوين (ازجمله بندهای ۲۰۹ ، ۲۴۰ و ۲ الف) سکوت می‌‌نمايد، و حتی موجبات ارتقای مقام وزير اطلاعات وقت را که نقش مستقيمی در اين فشارهای روحی و جسمی داشته، فراهم می کند؟ طرفه اينکه ايشان، آقای محسنی اژه‌ای را به کرات عضو تيم‌های رسيدگی به جرم و جنايت‌ها و قانون‌شکنی‌ها می‌کند. اينجانب تا روز ۲۷/۴/۸۹ ، يعنی روز برگزاری دادگاهم ، امکان طرح شکايت نداشته‌ام، درحالی‌که به شرح مندرجات پرونده‌ام از همان روز اول انتقال به اوين خواستار دسترسی به پزشکی قانونی و اقامه دعوا عليه آمران و عاملان شکنجه بوده‌ام؛ درخواست به حقی که هيچگاه از جانب مأموران وزارت اطلاعات تحت رياست محسنی اژه‌ای و مسئولان زندان اجابت نشد. اين درخواست حتی در زمان ملاقات نمايندگان سه قوه و دادستان جديد تهران، آقای جعفری دولت‌آبادی مطرح گرديد اما کوچکترين قدم مثبتی در اين راه برداشته نشد. دادستان تهران در تاريخ ۱۳/۴/۸۹ ، برای ديدار با زندانيان سياسی به زندان رجايی‌شهر آمد؛ ايشان در اين ديدار قول رسيدگی به شکايت اينجانب و دسترسی‌ام به پزشکی قانونی را عنوان کرد، اما با وجود گذشت سه هفته، هنوز هيچ کاری صورت نگرفته است . اينجانب در اين نامه‌ی سرگشاده اعلام می‌دارم که اگر طی يک ‌ماه از تاريخ انتشار نامه، مقدمات تشکيل دادگاه عليه افراد فوق به‌عمل نيايد، اين حق را برای خود محفوظ می‌دانم که از طريق خانم شيرين عبادی، وکيل خود، در مراجع قضايی جهان و مجامع بين‌المللی پرونده‌ای عليه نامبردگان گشوده، و مسئله را به‌گونه‌ای ديگر پيگيری نمايم. با احترام عيسی سحرخيز زندان رجايی‌شهر کرج شنبه ۲مردادماه ۱۳۸۹
با ۹۶ امتیاز و ۱۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در افغانستان اگر به هر دلیلی به دختری تجاوز شود، اکثرا قربانی تجاوز مقصر شناخته می شود. دختر قربانی از جامعه طرد و به انزوا رانده می شود. اما یک جوان افغان در کابل این تابو را شکسته و با یک قربانی تجاوز جنسی ازدواج کرده است.
با ۹۳ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کمیته گزارشگران حقوق بشر - فرشته حلیمی، همسر محمد مصطفایی و برادرش فرهاد حلیمی، شب گذشته در حدود ساعت ۱۱ شب، بازداشت شده‌اند و از محمد مصطفایی نیز هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست. به گزارش منابع آگاه، روز گذشته، شنبه دوم مردادماه، محمد مصطفایی برای اخذ پاره‌ای توضیحات به دادسرای مستقر در زندان اوین مراجعه کرد و مدت چهار ساعت مورد بازجویی قرار گرفت. پس از آن، عصر دیروز، نهادهای امنیتی با مراجعه به دفتر مصطفایی، درحالی که حکم جلب وی را به‌همراه داشتند،‌ برای بازداشتش اقدام کردند اما به دلیل عدم حضور این وکیل دادگستری در محل، موفق به بازداشتش نشدند. در نهایت، شب گذشته در حدود ساعت ۱۱، فرشته حلیمی و برادرش فرهاد حلیمی، در حوالی دفتر کار محمد مصطفایی بازداشت شده‌اند و تا این لحظه هیچ اطلاعی از محل نگهداری آنان در دست نیست. در چند روز گذشته، محمد مصطفایی، دوبار به صورت تلفنی به دادسرای مستقر در زندان اوین احضار شده بود.
با ۸۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، برای نخستین بار به حمایت برخی از «پاسداران» از جنبش سبزاذعان کرد و اظهار داشت اقناع این دسته از پاسداران بهتر از «حذف» آنان است. این در حالی است که تاکنون مقامات رسمی جمهوری اسلامی، از اعلام رسمی حضور طرفداران جنبش سبز در بدنه حکومت خودداری می‌کردند. پس از انتخابات، سپاه پاسداران به عنوان نیروی محافظ نظام عمل کرده و کار سرکوب مخالفان را بر عهده داشته است. محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، که در «اولین دوره آموزش مربیان درس آمادگی دفاعی» سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی درباره دلایل عدم برخورد با «پاسداران حامی فتنه» گفت: «خیلی از ابهامات رفع شده و آنها قانع شدند حرکت اشتباه بوده و این بهتر از برخورد فیزیکی و حذف است.» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی البته به تعداد و میزان مخالفت ها در درون سپاه پاسداران اشاره نکرده است، اما در دوران مبارزه‌های انتخاباتی میرحسین شماری از فرماندهان سابق سپاه پاسداران نیز از آخرین نخست‌وزیر ایران حمایت کرده بودند. در حوادث پس از انتخابات نیز اخباری مبنی بر برخورد با برخی از فرماندهان سپاه – از جمله سردار علی فضلی – منتشر شده بود. محسن رشید، رئیس سابق مرکز مطالعات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و محمد عزلتی مقدم، رئیس كمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی مهندس موسوی، از جمله فرماندهان سابق سپاه بودند که می‌توان به حمایت آنها از میرحسین موسوی اشاره کرد؛ احمد عزلتی مقدم، حتی در رویدادهای پس از انتخابات به زندان افتاد. در این میان خانواده‌‌های فرماندهان برجسته‌ای چون همت، باکری و زین‌‌الدین پیش از انتخابات با صدور بیانیه‌ای از میرحسین موسوی در انتخابات حمایت کرده بودند. محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، که پس از انتخابات ریاست جمهوری همواره به مخالفان دولت تاخته و نیروهای تحت امرش اعم از بسیج و سپاه نقش عمده‌ای در سرکوب معترضان داشتند، روز شنبه بار دیگر از برخورد با رهبران مخالفان دولت سخن گفت و تاکید کرد: «محاکمه سران فتنه قرار است مردمی باشد و این محاکمه در حال صورت گرفتن در اذهان مردم است و محاکمه قانونی هم در زمان خود صورت می‌گیرد و خود آنها هم متوجه شدند که دیگر جایی در بین مردم ندارند و این بزرگترین محاکمه و ضربه به آنها است.» فرمانده سپاه پاسداران در بخشی دیگر از سخنانش به «جنگ نرم» اشاره کرد و گفت: «به دلیل اینکه نتوانستیم در جنگ نرم خوب دفاع کنیم، تلفاتی دادیم و این به دلیل این است که ما بلد نیستیم در این حوزه خوب بجنگیم مانند سال‌های اول جنگ تحمیلی.»
با ۸۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


محمدعلی جعفری، فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران، برای اولین بار به پشتیبانی شماری از پاسداران از رهبران جنبش اعتراضی اذعان کرد. وی گفت، "اقناع" این دسته از پاسداران، بهتر از "برخورد فیزیکی و حذف" آنان است. بنا بر گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی جعفری، فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران، در نخستین دوره‌ی آموزش مربیان درس آمادگی دفاعی که شنبه ۲ مرداد ماه آغاز شد، در پاسخ به این که چرا با پاسداران "حامی فتنه" برخورد نشد، از رفع بسیاری از ابهامات سخن گفت و تصریح کرد که «آنان قانع شدند که حرکت اشتباه بوده و این بهتر از برخورد فیزیکی و حذف است.» سخنان جعفری از این لحاظ در خور توجه است که برای نخستین بار مقامی رسمی به پشتیبانی شماری از پاسداران از رهبران جنبش اعتراضی و مخالفان دولت اشاره می‌کند. جعفری اما در سخنان خود از ذکر جزییاتی درباره شمار مخالفان و میزان مخالفت‌ها خودداری کرد.
با ۸۴ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


احتمال بازداشت خود مصطفایی وجود دارد
با ۸۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


**يكشنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۸۹** هدی صابر از فعالان ملی - مذهبی عصر امروز سوم مرداد ۸۹ پس از خروج از محل کارش مفقود شده است. بنا بر گزارش ارسالی به دانشجونیوز، هدی صابر ساعت ۵.۵ بعدازظهر از محل کارش خارج شده و ساعت یک ربع به شش با همسرش در محل کار وی قرار داشته است. اما همسر وی تا ساعت ۷ نیز منتظر می ماند ولی خبری از صابر نمی شود. به احتمال زیاد او به شکل ربایش بازداشت شده است. در هفته گذشته نیز در هنگامی که وی در محل کارش حضور نداشته ماموران بدانجا مراجعه کرده بودند. سه هفته پیش نیز به صورت تلفنی برای تحمل زندانش احضار شده بود. اما وکیل او با مراجعه به دادگاه درخواست کرده بود که حکم به صورت کتبی به وی ابلاغ شود. به وی گفته شده بود که این حکم کتبا ابلاغ خواهد شد. اما تا امروز خبری از ابلاغ کتبی حکم نبوده است.
با ۸۱ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


فرشته حلیمی، همسر محمد مصطفایی و برادرش فرهاد حلیمی، شب گذشته در حدود ساعت ۱۱ شب، بازداشت شده‌اند و از محمد مصطفایی نیز هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست. به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، روز گذشته، شنبه دوم مردادماه، محمد مصطفایی برای اخذ پاره‌ای توضیحات به دادسرای مستقر در زندان اوین مراجعه کرد و مدت چهار ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.
با ۷۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


يكشنبه سوم مرداد، دكتر زهرا رهنورد و مهندس ميرحسين موسوى در جمع فعالان سياسى و حزبى كرج شركت نموده و سخنرانى كردند. در اين ديدار دكتر رهنورد در خصوص نقش زنان و برخورد حكومت با آنان سخنانى ايراد نمود و در بخشى از اين سخنان آورده است: " بخشی حاکمیت فعلی زنان را برای خود تهدیدی جدی تلقی می کند آنها را در خیابان ها،زندان ها، رسانه های خود به انواع مختلف مورد تعرض قرار می دهد و با سرکوب،شکنجه، اعدام و ترور شخصیت آنها را در معرض فشار بی سابقه ای قرار داده است و از قبل این رفتار مردان شرافتمند ایرانی را متاثر نموده و قطعا بر پافشاری مردان بر دموکراسی و آزادی خواهی خواهد افزود.البته جنبش سبز نیز می داند که تحقق آرمانهای بلند آن بدون حضور زنان و توجه به مطالبات آنان میسر نخواهد بود."
با ۷۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


فرشته حلیمی، همسر محمد مصطفایی و برادرش فرهاد حلیمی، شب گذشته در حدود ساعت ۱۱ شب، بازداشت شده‌اند و از محمد مصطفایی نیز هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست. به گزارش منابع آگاه، روز گذشته، شنبه دوم مردادماه، محمد مصطفایی برای اخذ پاره‌ای توضیحات به دادسرای مستقر در زندان اوین مراجعه کرد و مدت چهار ساعت مورد بازجویی قرار گرفت. پس از آن، عصر دیروز، نهادهای امنیتی با مراجعه به دفتر مصطفایی، درحالی که حکم جلب وی را به‌همراه داشتند،‌ برای بازداشتش اقدام کردند اما به دلیل عدم حضور این وکیل دادگستری در محل، موفق به بازداشتش نشدند. در نهایت، شب گذشته در حدود ساعت ۱۱، فرشته حلیمی و برادرش فرهاد حلیمی، در حوالی دفتر کار محمد مصطفایی بازداشت شده‌اند و تا این لحظه هیچ اطلاعی از محل نگهداری آنان در دست نیست. در چند روز گذشته، محمد مصطفایی، دوبار به صورت تلفنی به دادسرای مستقر در زندان اوین احضار شده بود.
با ۷۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عیسی سحرخیز، روزنامه نگاری که از پس از انتخابات ایران همچنان در زندان به سر می برد، در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه ایران، در قبال آنچه او از آن با عنوان "تخلفات علنی و مظالمی" نام می برد که علیه او و خانواده اش شده، خواهان پاسخگویی رهبر، رئیس جمهوری و دادستان کل ایران شده است. در این نامه که در اختیار پایگاه خبررسانی جرس قرار گرفته او به صادق لاریجانی نوشته است که در جریان محاکمه اخیرش در 27 تیرماه "از آمران و عاملان ضرب و جرح و شكنجه منتهی به شكستگی استخوان سینه، پارگی تاندون شانه چپ و كبودی‌ها و جراحات دیگر اعضای بدن" اش شكایت كتبی كرده است. در ادامه این نامه آمده است: "آقای محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات؛ محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت؛ و ...، رهبری جمهوری اسلامی. افرادی که به‌عنوان آمران و عاملان، یا كسانی كه طی یك ‌سال گذشته در برابر این تخلفات علنی و مظالمی كه علیه من و خانواده‌ام انجام شده، سكوت توأم با رضا كرده‌اند، ازجمله «متشاكیان عنهم» بوده‌اند." آقای سحرخیز نوشته است: "آقای محسنی اژه‌ای در رأس افرادی قرار دارد که اينجانب عليه آنان شکايت کرده‌ام، چون مأموران تحت امر ايشان، مرا در زمان دستگيری زير ضربات مشت و لگد گرفته و شکنجه کرده‌اند. به‌گونه‌ای که در جريان اين برخورد خشن، اصل ۳۸ قانون اساسی، ماده ۵۷۸ قانون مجازات اسلامی، و ماده ۵ اعلاميه قوق بشر نقض شده است." او نوشته است که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به عنوان مسئول مستقیم غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر سابق اطلاعات در زمان "وقوع جرم" و آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران باید در قبال اعمال افراد تحت امر او و "تخلفات گسترده" آنها پاسخگو باشند.
با ۷۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عیسی سحرخیز در نامه سرگشاده ای به رئیس قوه قضاییه با بیان مظالمی که بر وی رفته است ، بر حق خود در پیگیری شکایت علیه محسنی اژه ای، احمدی نژاد و رهبری جمهوری اسلامی از طریق مراجع قضایی جهان و مجامع بین‌المللی تاکید کرده است. در این نامه در خصوص شکایت علیه رهبری جمهوری اسلامی آمده است: عالی‌ترین مقام رسمی جمهوری اسلامی که به خود حق دخالت در تمام امور مقننه، مجریه و قضائیه کشور را داده و می‌دهد و روسای قوا رخلاف روح و مفاد قانون اساسی سخنان و اوامر او را «فصل‌الخطاب امور»می‌دانند، در این جریان نقش غیرقابل انکار و تعیین‌کننده‌ای دارد، و به تبع این مقام ومسئولیت باید پاسخگوی اعمال افراد تحت امر و تخلفات گسترده باشد. متن کامل این نامه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است:
با ۷۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


هدی صابر ساعت ۵ بعدازظهر از محل کارش خارج شده و ساعت يک ربع به شش با همسرش در محل کار وی قرار داشته است.اما همسر وی تا ساعت ۷ نيز منتظر می ماند ولی خبری از صابر نمی شود. به احتمال زياد او به شکل ربايش بازداشت شده است. در هفته گذشته نيز در هنگامی که وی در محل کارش حضور نداشته ماموران به آنجا مراجعه کرده بودند.‬ پآقای صابر ۸ بهمن ۱۳۷۹ دستگیرشد و پس از پایان محاکمه اش در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفند ، در ۲۱ اسفند ۱۳۸۰ با سپردن ۱۳۰ میلیون تومان وثیقه آزاد شد. هدی صابر روزنامه نگار ، مترجم ، و فعال ملی مذهبی و از گردانندگان مجله توقیف شده "ایران فردا" است. در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۲، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران (در پشت در های بسته) به ده سال زندان و ده سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد . او و تقی رحمانی ورضا علیجانی که تقاضای تجدید نظر کرده بودند تا برگزاری دادگاه تجدید نظر آزاد شدند امامجددا ۲۵ خرداد همین سال آنها بدون ارائه هیچ دلیل قانونی و بدون دسترسی به وکیل خود بازداشت شدند و سه ماه در انفرادی به سر بردند. ۲۳ مهر غلامحسین الهام سخنگوی قوه قضاییه ایران بدون اینکه مشخص کند دادگاه آنها کی و کجا برگزار شده است اعلام کرد که این سه روزنامه نگار "محکومیت حبس خودرا در زندان آغاز کرده اند" . ۱۲ اردیبهشت سال بعد(۱۳۸۳)به رضا علیجانی اطلاع داده شد دادگاه تجدید نظر پرونده آنها بدون حضورخود متهمان و وکلایشان، برگزار شده است. هدی صابر به پنج سال و نیم زندان محکوم شده بود. او در سلول انفرادی بدون هواخوری متناسب در بند ۳۲۵ زندان اوین که متعلق به سپاه پاسداران است نگهداری می‌شد. وی پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال ۱۳۸۸ نیز توسط دو مامور دستگیر شد و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.
با ۷۳ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کمیته گزارشگران حقوق بشر - فرشته حلیمی، همسر محمد مصطفایی و برادرش فرهاد حلیمی، شب گذشته در حدود ساعت ۱۱ شب، بازداشت شده‌اند و از محمد مصطفایی نیز هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست. به گزارش منابع آگاه، روز گذشته، شنبه دوم مردادماه، محمد مصطفایی برای اخذ پاره‌ای توضیحات به دادسرای مستقر در زندان اوین مراجعه کرد و مدت چهار ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.
با ۷۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


......... پس از انتشار اخباری مبنی بر ربوده‌شدن هدی صابر، امروز محمد شریف، وکیل این فعال سیاسی با مراجعه به دادگاه انقلاب و شعبه اجرای احکام خواستار پیگیری وضعیت وی شد اما تمامی نهادهای قضائی از وضعیت وی اظهار بی‌اطلاعی کردند. شریف، در این رابطه به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفت: «این وضعیت، بدترین حالتی است که ممکن است اتفاق بیفتد و در حال حاضر نمی‌دانیم هرلحظه باید منتظر چه خبری باشیم.» به گفته شریف، «اجرای احکام باید روند قانونی را برای ابلاغ حکم حبس و زندان رفتن صابر طی می‌کرد.» از بعد از ظهر روز گذشته، از وضعیت هدی صابر هیچ اطلاعی در دست نیست و با توجه به تهدید و احضار تلفنی این فعال سیاسی در مدت اخیر، به نظر می‌رسد او «ربوده شده باشد.» پیش از این و در جریان پرونده فعالان ملی - مذهبی، ۱۵ تن از آنان در سال ۷۹ بازداشت شده و با احکام سنگین حبس روبرو شده بودند. هدی صابر نیز در میان بازداشت‌‌شدگان بود و به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
با ۶۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


هدی صابر از فعالان ملی – مذهبی عصر امروز، دوم مرداد ماه پس از خروج ازمحل کارش مفقود شده است. // هدی صابر ساعت ۵٫۵ بعدازظهر از محل کارش خارج شده و ساعت یک ربع به شش با همسرش در محل کار وی قرار داشته است. اما همسر وی تا ساعت ۷ نیز منتظر می ماند ولی خبری از صابر نمی شود. // بنا به گزارش ارسال شده به رهانا، به احتمال زیاد او به شکل ربایش بازداشت شده است. در هفته گذشته نیز در هنگامی که وی در محل کارش حضور نداشته ماموران بدانجا مراجعه کرده بودند. // سه هفته پیش نیز به صورت تلفنی برای تحمل زندانش احضار شده بود. اما وکیل او با مراجعه به دادگاه خواسته بود که حکم به صورت کتبی به وی ابلاغ شود. // به وی گفته شده بود که این حکم کتبا ابلاغ خواهد شد. اما تا امروز خبری از ابلاغ کتبی حکم نبوده است.
با ۶۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


زهرا رهنورد در دیداری صمیمانه با جمعی از فعالان سیاسی و حزبی کرج گفت:" زنان با سرکوب، شکنجه و ترور شخصیت در معرض فشار بی سابقه ای قرار دارند و این گونه رفتار مردان شرافتمند ایرانی را متاثر کرده و قطعا بر پافشاری مردان بر دموکراسی و آزادی خواهی خواهد افزود. خانم رهنورد تاکید کرد که جنبش سبز نیز می داند که تحقق آرمانهای بلند آن بدون حضور زنان و توجه به مطالبات آنان میسر نخواهد بود."... میرحسین موسوی نیز در این دیدار به ایراد سخن پرداخت که مشروح آن به زودی منتشر می شود.
با ۶۸ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته