-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 6 امرداد 1389


  

سلام،

چهارشنبه 6 امرداد 89، 28 جولای 2010 میلادی

امروز در مورد 7 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول بحثی است که در چند روز گذشته کردیم و امروز ادامه آن بحث را می دهیم در مورد استراتژی جنبش و فشار روی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. اگر خاطرتان باشد قبلاً این بحث را مطرح کردیم که ما از طریق استراتژی چهار مرحله ای مشروعیت زدایی از حکومت، تقویت همبستگی و مقاومت ملی، فرسایش و ایجاد شکاف در حکومت و فلج سازی حکومت هدفمان که پایین آوردن حکومت هست را می خواهیم به آن برسیم. اما برای رسیدن به این هدف در واقع نیرویی که حکومت را نگه داشته است در هسته اصلی آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد که خود رهبری، آقای خامنه ای در صحبتهای سوم شعبان امسال هم دیده می شد که تکیه اصلی وی بر روی سپاه است و ستاد کودتایی که زیر نظر پسرش آقای مجتبی در بیت هست تکیه گاه اصلی آنها سپاه است و سپاه الان چه در ابعاد اقتصادی کشور، چه در ابعاد امنیتی، نظامی و همه حوزه های انتظامی، اجتماعی و غیره به صورت سازمان عریض و طویل، بزرگ و پر امکاناتی درآمده که به شکل محور اصلی و هسته اصلی قدرت شخص آقای خامنه ای و ستاد کودتاچی پشتیبان وی است که در واقع این کودتا و این خونریزیها و آدمکشی ها همگی به دست سپاه انجام می شود. بنابراین وقتی که ما در برنامه ریزی که برای جنبش داریم هر آکسیونی که طراحی می کنیم در خدمت یا مشروعیت زدایی از حکومت یا تقویت همبستگی و مقاومت ملی یا ایجاد فرسایش و شکاف در حکومت است و یا فلج سازی حکومت است، باید خاطرمان باشد که هر کدام از این اهداف مرحله ای که داریم باید یک جهتش به سمت سپاه باشد. مثلاً اگر عمدتاً در یک سال گذشته از طریق تظاهرات خیابانی هم از حکومت مشروعیت زدایی کردیم و هم همبستگی و مقاومت ملی را بالا بردیم اما آن سازمانی که جلوی ملت ایستاد و با هزینه کردن پول ازامکانات مالی که داشت و تا روزی 400 هزار تومان دادن واراذل و اوباش استخدام کردن به کشتن مردم، دستگیری، تجاوز کردن، شکنجه کردن پرداخت، سپاه بود. بنابراین منطقی است که ما عبور به مراحل بعدی، برای دسترسی به اهدافی که داریم تا حدی که ممکن است بتوانیم سپاه را مضمحل کنیم و فرسودگی در آن ایجاد کنیم، شکاف در آن ایجاد کنیم و سپاه را در واقع ضعیف کنیم. چرا که در واقع حکومت روی هیچکدام از پایه های قدرت سنتی حکومتها دیگر تکیه ای ندارد نه به طبقه کارگر متکی است، نه طبقه متوسط را دارد، نه روحانیون را دارد، نه بازار را دارد و فقط یک ماشین سرکوبی دارد که عمدتاً این ماشین سرکوب در دست سپاه است، البته درآمد نفت را هم پشتوانه این ماشین سرکوب دارد.  لذا با توجه به مرحله کنونی جنبش و کوششی که خارج از ایران فعالین جنبش انجام دادند جو جامعه جهانی به جایی رفته که همه دنیا الان آماده است فشار روی سپاه بگذارد بخش بزرگی از فعالیت ماه هم در واقع باید معطوف به این بشود که از این فضایی که ایجاد شده مثل فضایی که ضد رژیم آپارتاید در دنیا ایجاد شد از این فضا بتوانیم استفاده کنیم و آکسیونهایی را که طراحی می کنیم برای عدم همکاری، برای تحریم کردن، بایکوت کردن و نهایتاً اعتصاب کردنها، باید همه در جهتی باشد که فشاری را که دنیا به سپاه می آورد ما هم بتوانیم در داخل تشدید کنیم و این سازمان سرکوبگر را بتوانیم متلاشی کنیم تا به هدف پایین آوردن حکومت برسیم. من در مورد این موضوع باز هم روزهای آینده صحبت می کنم و سعی می کنم یک به یک نشان بدهم که چگونه در واقع می توانیم از آ به ب برویم و از ب به س برویم و روی تجربیات کشورهای دیگر هم در این خصوص تکیه بکنیم.

نکته دیگر اینکه آقای حسین رونقی که وبلاگ بابک خرمدین را می نوشت و از 22 آذر 88 دستگیر شده بنا به اظهار مادرش در اعتصاب غذا به سر می برد و در مقابل فشارهایی که برای مصاحبه تلویزیونی به او می آورند مقاومت کرده و اعتراض کرده و نگرانی همه از جان حسین رونقی هست که با مقاومت جانانه خودش شکنجه گران و سرکوبگران را به زانو در آورده. همینطور نکته ای هم که در مورد زندانیها بود اینکه روز گذشته در 15 شعبان، نه تنها اینکه تلفنی در اختیار بچه ها ی زندانی نبود بلکه در بسیاری از بخشهای زندان تلفن را هم قطع کرده بودند برای اینکه آزار و اذیت بیشتری بکنند.

نکته سوم اینکه چهار نفر از نماینده های مجلس که می خواستند به غزه بروند از مصر تقاضای ویزا کرده بودند با وجود اینکه مدارکی که مصر خواسته بود از جمله سوابقشان هم خواسته بود و خیلی چیزهای دیگر هم داده بودند اما در نهایت با تحقیر دولت مصر مواجه شدند و صدور ویزا برای آنها عملی نشد و نتوانستند بروند.

نکته چهارم اینکه در اخبار آمده بود که در ماه جولای که الان به 28 این ماه رسیدیم تنها سه کشتی بنزین به ایران آمده یکی از ترکیه و یکی از چین و یکی هم از ونزوئلا که در راه است در حالی که ما در ماه تابستان بین 11 تا 13 کشتی بنزین باید می آمده در ایران و تخلیه می شده که هر کشتی تقریباً مصرف 2.5 روز بنزین وارداتی را می تواند داشته باشد و بدتر از اون اینکه برای ماه آینده هم تا اینجا پیش بینی می شود که بیشتر از یک کشتی بنزین به ایران نخواهد آمد. به هر حال بحران بنزین از بحرانهایی است که حکومت را با دردسرهای زیاد مواجه می کند و البته فشارهای زیادی هم برای مردم دارد.

نکته پنجم اینکه در تحریم اتحادیه اروپا که متن کاملش منتشر شده، 66 شخصیت حقیقی و حقوقی ضمیمه این تحریمها هستند از جمله شش شخصیت حقیقی و پنج شرکت وابسته به سپاه اسم آورده شده، 24 شرکت کشتیرانی، بانک ملی با تمام شرکتهای سرمایه گذری، تابعه و شعباتش، بانک فیوچر که در کشور بحرین بوده، شرکت بیمه ایران، ماشین سازی اراک، پرتو صنعت و اسامی مختلفی در ابعاد مختلف فعالیتهای اقتصادی کشور.

نکته ششم اینکه آقای جنتی دبیر شورای نگهبان در صحبتی که روز سه شنبه داشته مطرح کرده که خداوند رهبری را به آقای خامنه ای محول کرده. یعنی در حالی که بیت رهبری خودش از آن جانشین امام دانستن آقای خامنه ای جا زد و عقب نشینی کرد و اطلاعیه داد و فهمید که کار بدی کرده، الحمد ا... آقای جنتی ایشان را صاف منسوب از طرف خداوند و در واقع در ردیف پیغمبری قرارش داده. البته آقای جنتی حرفهای دیگری هم در این صحبتش زده، از جمله اینکه آمریکا ییها یک میلیارد دلارازطرق عربستان سعودی در اختیار جنبش سبز قرار دادند و قول پنجاه میلیارد پول دیگر هم داده بودند. به نظر من آقای جنتی به روایت حکایتی که گفته بودند 10000 شلاق فلان کس را بزنید، متهم گفت یا تا حالا شما شلاق نخوردی آقای قاضی یا نمی دونی 10000 چه عددی است، به نظرم آقای جنتی درکی از عدد یک میلیارد دلار و پنجاه میلیارد دلار و نظام عالم ندارد که اینطوری حرف می زند و ضمن اینکه کاملاً نشان می دهد که آقایان در دروغگویی هیچ حد و مرزی ندارند.

نکته هفتم اینکه آقای احمدی نژاد یک روز بعد از اینکه آقای سلطانیه از شورای امنیت ملی گفت که بی قید و شرط حاضریم بنشینیم بر داستان سوخت اتمی خود مذاکره بکنیم اعلام کرده که ما سه تا شرط دارم و آن شرط اینکه با 5+1 دیگر صحبت نمی کنیم و باید کشورهای دیگر اضافه شوند و دوم اینکه هر کشوری که می خواهد صحبت کند راجع به بمب اتمی اسرائیل هم اظهار نظر کند و سوم اینکه باید قصدشان دوستی باشد و نه دشمنی. به هر حال این ماجرا اختلاف آقای احمدی نژاد را با شورای امنیت نشان می دهد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

 تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

 به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته