-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۹, شنبه

Latest news from Jaras for 07/31/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



جـــرس: اسماعیل ططری نماینده پیشین کرمانشاه در دوره‌های چهارم و ششم مجلس شورای اسلامی، روز جمعه هشتم امرداد ماه، به دلیل ایست قلبی، در سن ۵۷ سالگی در تهران درگذشت.

به گزارش مهر، ططری از اعضای مجمع نمایندگان ادوار مجلس و از اعضای موسس حزب اعتماد ملی بود که در دوران جنگ، نقش زیادی در سازماندهی بسیج عشایر و ایلات ایفا کرد.


سخنرانی‌های او به‌ویِژه در مجلس ششم، بسیار مورد توجه رسانه ها بود.


ططری در سال‌های اخیر در سمت مشاور وزیر نفت اشتغال داشت.


این نماینده سابق مجلس، پس از انتقال به کرمانشاه، براساس وصيتش، در مسجد حضرت امير المومنين روستای مله سرخ جلالوند كه خود بانی ساخت آن بوده، به خاک سپرده می‌شود.


 


محمد زهری


این چهره های ناشناخته را من
انگار می شناختم
ما پا به پای هم
در روزهای گمشده در تقویم
-اما در یاد زنده مانده-
در توپخانه بودیم
یا در فشار گرم تابستان
یا در چهار راهها -بر چار پایه ها-
ما با هم بودیم
در افت وخیز
در خیز و افت
ما با دهان خونین هم،
تف کردیم...
امروز باز هم،
با چهره های ناشناخته هم پاییم


 


سپیدیا احمدپور

چرا؟!!!

پدر با تو چرا دیو ستم در جد و جنگ است؟

چرا قلب بسی بسیار آدم مثل سنگ است؟

چرا ایران شده پر خون و باروت؟

و یک دشتی پر از کافور و تابوت؟

چرا یک سو شده از حیله ها پر؟

و یا جیب خزانه پر زر و در؟

چرا انسانیت نابود گشته؟

و دیوارای زندان ها همه چون کوه گشته؟

چرا رحم و مروت آن چنان شد؟

که یک دنیاطلب راضی به مرگ هم وطن شد؟

چرا صد ها چرا و چاره ها در چرخ چاچی ست؟

همین دانم که آزادی پس دیوار سنگی ست.

تقدیم به پدر خوبم حجةالاسلام احمدرضا احمدپور

 


 


جـــرس: در پی بروز زمین لرزه ای به بزرگی پنج و هفت دهم درجه در مقیاس ریشتر که در شامگاه جمعه هشتم امرداد ماه در استان خراسان رضوی رخ داد، حداقل ١١۰ نفر مجروح شدند، که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است.


به گزارش خراسان نیوز، مدیر کل مدیریت بحران استانداری در این زمینه گفته است "مرکز این زمین لرزه در ۷ کیلومتری شمال تربت حیدریه نزدیکی پاسگاه کامه گزارش شده است.


جواد عرفانیان با بیان این که این زمین لرزه در شهرهای مشهد، خواف، رشتخوار، گناباد و حتی خراسان جنوبی نیز احساس شده است، از تخریب و شکسته شدن شیشه های برخی منازل مسکونی و واحدهای تجاری در شهرستان تربت حیدریه خبر داد.


عرفانیان همچنین گفت: این زمین لرزه در بخش های زاوه و جلگه رخ نیز خسارت مالی وارد کرده است که درحال بررسی است.

 

و به گزارش ایرنا، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار تربت حیدریه در این زمینه گفته است : با گذشت حدود سه ساعت از زمین لرزه عصر روز جمعه این شهرستان، تعداد مصدومان به ١١۰ نفر افزایش یافته و تا این لحظه گزارشی مبنی بر فوت واصل نشده ، اگرچه عده ای زیر آوار مانده اند و احتمال تلفات زیاد است.


صادقیان گفت : بر اساس گزارشات اولیه برخی خانه های روستایی تا هشتاد درصد تخریب شده و شمار مصدومان در روستاها بیشتر است.


رییس ستاد حوادث غیر مترقبه تربت حیدریه نیز گفت : بر اساس گزارش های واصله خسارت مالی وارده از زمین لرزه بسیار سنگین است و آمارها سیر صعودی دارد.


خراسان نیوز همچنین از تربت حیدریه نیز گزارش داد که در پی وقوع زمین لرزه در این شهرستان شیشه های منازل مسکونی و برخی واحدهای تجاری شکست ودیوارهای آن ها ترک خورد. وقوع زمین لرزه موجب شد تا مردم به خیابان ها بریزند و از ترس این که مبادا این حادثه تکرار شود شب را در خیابان سپری کردند.


صادقیان فرماندارتربت حیدریه نیز خاطرنشان کرد "خسارت زلزله بسیارزیاد است، درحال برآورد میزان خسارات هستیم که این میزان متعاقبا اعلام خواهد شد.


از بایگ نیز گزارش ها حاکیست که در پی بروز زمین لرزه، مردم این شهر نیز هراسان و سراسیمه به خیابان ها و کوچه ها ریختند و تا پاسی از شب در آن جا حضور داشتند و از رفتن به خانه هایشان ترس و واهمه داشتند.

وقوع این زمین لرزه باعث شد تا خساراتی به بعضی از منازل مسکونی وارد شود.ترک خوردن دیوارهای بعضی از منازل، شکستن شیشه های منازل و لوازم خانگی در بعضی از خانه ها از جمله خسارات عینی بود که در لحظه اول وقوع حادثه به چشم می خورد.


این منبع خبری، از شهرهای کاشمر، خلیل آباد و بردسکن نیز گزارش داد که زلزله موجب ترس و دلهره مردم شده و آنان را به خیابان ها و فضاهای بازکشاند.

گزارش ها از خلیل آباد حاکی از آن است که از میزان خسارت احتمالی زلزله، تاکنون به علت نبود امکان تماس با مدیر جمعیت هلال احمر کاشمر خبری در دست نمی باشد.


ایران از مناطق زلزله خیز جهان می باشد و روی کمربند پر خطر زمین لرزه واقع شده است.


 


جرس: در پی سفر اخیر مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان به ترکیه و شرکت در کنفرانس بین المللی اتحادیه جهانی علمای مسلمین، پس از بازگشت، در فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران گذرنامه وی توقیف شد.

 

به گزارش هرانا، افرادی که گذرنامه وی را توقیف کرده اند ظاهرا از توقیف گذرنامه و ممنوع الخروج شدن مولانا عبدالحمید ماموران وزارت اطلاعات بوده اند اما رسیدی که پس از توقیف گذرنامه به ایشان تحویل داده شده، اشاره به حکم صادره از دادگاه ویژه روحانیت داشته است.

 

مولانا عبدالحمید یکی از اندیشمندان جهان اسلام است که در داخل و خارج از کشور شخصیتی شناخته شده دارد.

 

خبرنگار سنی آنلاین از مولانا عبدالحمید علت توقیف گذرنامه را جویا شد که وی در پاسخ گفت: "به نظر بنده، غیر از تنگ نظری و عدم تحمل ارتباط اهل سنت ایران با جهان اسلام، چیز دیگری نمی تواند علت این امر باشد".
 


 


جرس: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی اوین با انتشار نامه ای خطاب به دادستان تهران، جعفری دولت آبادی، ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت زندانیان بند ۳۵۰ به ویژه ۱۷ زندانی که از روز دوشنبه گذشته به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده اند، به وی درباره عواقب این حادثه هشدار داده اند.



به گزارش کلمه، این خانواده ها، خواسته های خود را پذیرش فوری تمامی خواسته های زندانیان و عذرخواهی مسئولان زندان به خاطر رفتار ناشایست و توهین آمیز با آنان، ملاقات هرچه سریعتر با عزیزان شان و آگاه شدن از وضیت جسمی و روحی آنان و رسیدگی فوری به وضعیت پیمان کریمی آزاد که به دلیل وضعیت جسمی اش به بیمارستان منتقل شده است، عنوان کردند.


در این نامه آمده است: ما خانواده زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین، بار دیگر نسبت به رفتارهای ناشایست با عزیزانمان هشدار می دهیم و اعلام می کنیم اگر به این وضعیت رسیدگی سریع نکنید این حق را برای خود محفوظ می دانیم که با استفاده از سایر روش های مسالمت امیز و حتی با پیوستن به اعتصاب غذای عزیزان مان آنها را در اعتراض به رفتارهای فراقانونی مقامات زندان و نقض حقوق شهروندی و قانونی شان همراهی کنیم.

 

متن کامل این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته است، به شرح زیر است:

 

جناب آقای جعفری دولت آبادی، دادستان محترم تهران

 

با سلام

 

چنانچه مطلع هستید از روز دوشنبه دوم مردادماه تمامی تلفن های بند ۳۵۰ زندان اوین قطع شده است. بر اساس اخبار رسیده قطع تلفن ها به دلیل انتقال برخی از زندانیان این بند به سلول های انفرادی بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ و متعاقب آن اعتصاب غذای آنها صورت گرفته است. علت این اقدام مسئولان زندان اعتراض زندانیان به رفتار ناشایست زندانبانان در زمان ملاقات روز دوشنبه و همچنین وضعیت نامناسب بند ۳۵۰ بوده است.

 

بر اساس اخبار به دست آمده تا این زمان حداقل ۱۷ زندانی در سلول های انفرادی و اعتصاب غذا به سر می برند از جمله :علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، بهمن احمدی امویی روزنامه نگار، حسین نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخنگوی ادوار تجکیم، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ایران و عراق، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجید دری فعال دانشجویی، مجید توکلی فعال دانشجویی، کیوان صمیمی روزنامه نگار، غلامحسین عرشی، پیمان کریمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث عاشورا و محمد حسین سهرابی راد. این نامها قطعی نیست و ممکن است تعداد اعتصاب کنندگان بیشتر از این هم باشد.

 

ما جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین از روز دوشنبه دوم مرداد از وضعیت آنها بی خبر هستیم و با توجه به اعتصاب غذای آنها، جان و سلامتی عزیزانمان را در معرض خطر جدی می بینیم. تداوم قطع تلفن های بند ۳۵۰ نیز بر نگرانی ما می افزاید چرا که اگر اتفاق ناگواری نیفتاده بود دلیلی هم برای قطع شدن تلفن ها وجود نمی داشت.

 

ما خواهان رسیدگی هر چه سریعتر شما (دادستان تهران) که مسئول پرونده های زندانیان سیاسی هستید، به این مساله هستیم. ما خواهان پذیرش فوری تمامی خواسته های عزیزانمان و عذر خواهی مسئولان زندان به خاطر رفتار ناشایست و توهین آمیزشان هستیم تا آنها پیش از آن که فاجعه ای رخ دهد به اعتصاب غذایشان پایان دهند.

 

ما همچنین خواهان ملاقات هرچه سریعتر با عزیزانمان و آگاه شدن از وضیت جسمی و روحی آنان و همچنین اعزام گروه پزشکی برای معاینه آنان هستیم، چرا که واضح است پس از چند روز خودداری از خوردن و احتمالا آشامیدن باید وضعیت ناگواری داشته باشند.

 

ما همچنین خواهان رسیدگی فوری به وضعیت پیمان کریمی آزاد که به دلیل وضعیت جسمی اش به بیمارستان منتقل شده هستیم و هشدار می دهیم که در صورت ادامه این وضع سایر اعتصاب کنندگان نیز سرنوشتی مانند او خواهند داشت.هرچه زودتر ترتیبی بدهند تا خانواده کریمی آزاد با خانواده اش در بیمارستان ملاقات کنند.

 

جناب دادستان تهران

 

ما خانواده زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین بار دیگر نسبت به رفتارهای ناشایست با عزیزانمان هشدار می دهیم و اعلام می کنیم اگر به این وضعیت رسیدگی سریع نکنید این حق را برای خود محفوظ می دانیم که با استفاده از سایر روش های مسالمت امیز و حتی با پیوستن به اعتصاب غذای عزیزان مان آنها را در اعتراض به رفتارهای فراقانونی مقامات زندان و نقض حقوق شهروندی و قانونی شان همراهی کنیم.

 

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰
 


 


جرس: در ادامه روند فشارهای وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی بر دراویش گنابادی، دست کم 15 تن از دروایش شهرهای مختلف کشور، طی روزهای اخیر بازداشت، احضار و تهدید شده، محل کسب آنان پلمب و منازل آنها مورد تفتیش واقع شده است.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی مجذوبان نور، وزارت اطلاعات با ارسال بخشنامه‌ای به تمامی ادارات خود در سطح شهرستان ها، دستور برخورد با دراویش، برخی اقلیت های مذهبی و همچنین دگراندیشان عقیدتی را صادر كرده و از دوماه پیش نیز، براساس همین بخشنامه، برگزاركنندگان مجالس هفتگی دراویش در شهرستان ها به ادارات اطلاعات احضار شده‌اند.

 

این گزارش با بیان اینکه "طبق بخشنامه اخیر وزارت اطلاعات، دراویش گنابادی و اهل تسنن و بهائیان در تمام شهرهای ایران باید تحت نظارتهای امنیتی قرار بگیرند و با آنها برخورد شود"، خاطرنشان کرد "در ماه گذشته، مجلسداران دراویش شهرهای بهبهان، بندر گناوه، بندرلنگه، قائمشهر، ساری، مسجد سلیمان، كوار، اهواز، شهركرد، گلپایگان، كاشان، بیدخت گناباد و چندین شهر دیگر به ادارات اطلاعات احضار و مورد تهدید واقع شده‌اند. "


در همین رابطه، نهم تیر ماه، ماموران با مراجعه به مغازه یکی از دراویش به نام حسین دهقان در بیدخت (گناباد)، اقدام به ارعاب و تهدید به پلمپ مغازه وی به دلیل استفاده از عبارت "هو ١٢١" کردند.

 

عباس صالحیان برزکی از دراویش گنابادی ساکن گلپایگان نیز، صبح روز نهم تیرماه، توسط نیروی انتظامی گلشهر گلپایگان به صورت تلفنی احضار و پس از مراجعه وی توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد.

 

همان روز سه تن از دراویش گنابادی بنام های حسین کاوه نوش آبادی ماذون نماز دراویش در کاشان و عبدالله علیمدد کاشی و ناصر رحیمی از دراویش این سلسله از سوی اداره اطلاعات کاشان تلفنی احضار و با مراجعه نامبردگان به ستاد خبری اطلاعات بازداشت شدند.

 

اداره اطلاعات شهركرد چند تن از دراویش سلسله گنابادی را تلفنی احضار و به منزل نعمت الله ریاحی وارد شده و در غیاب وی، منزل وی را تفتیش و بازرسی كردند.

 

حسینیه دراویش نعمت اللهی گنابادی در شهر کرج نیز، در ساعات پایانی روز چهارشنبه دوم تیرماه، شاهد حضور و ایجاد ارعاب قریب به بیست تن از افراد لباس شخصی بود که خود را از مأمورین معاونت اطلاعات سپاه پاسداران این شهرستان معرفی کردند.

 

در این ارتباط شش نفر از درویش گنابادی به اسامی سعید کریمایی، پوریابراتی، محمد ساکی، کمیل رحیم زاده، احسان دشتی وسعید دشتی، از سوی بخش اطلاعات سپاه پاسداران شهرکرج به اداره اطلاعات سپاه احضار شدند و منازل شخصی دو تن از دراویش به نامهای رحیم زاده و دشتی نیز مورد تفتیش و بازرسی مأمورین قرار گرفت.

 

غلامعباس زارع حقیقی، از دراویش گنابادی و متصدی مزار سلطانی بیدخت دستگیر و روانه زندان وكیل آباد مشهد شد.
 


 


جرس: بخش "جستار" پايگاه اطلاعرساني دفتر حفظ و نشر آثار آقای خامنه ای افتتاح شد.

 

به گزارش فارس، پايگاه اطلاعرساني آقای خامنه اي هدف از ايجاد اين بخش ، "بازيابي و انتشار مفاهيم بنيادين و كليدواژههايي است كه رهبر ایران در طي بيست و يك سال گذشته، به توليد و يا بازتوليد آنها پرداخته" عنوان کرده است.

 

پايگاه اطلاعرساني خامنه اي در معرفي "جستار" آورده است: هدف اصلي ايجاد جستار بازيابي و انتشار تازه اي از مفاهيم بنياديني است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در طي ساليان، به توليد و يا بازتوليد آنها پرداخته است. مقصود ما از مفاهيم بنيادين، كليدواژههايي است كه معظم له در جايگاه عاليترين مدير استراتژيست كشور، براي اولين بار آن را وضع يا تبيين كرده اند. از نمونه واژگان توليدي مي توان به "عبرتهاي عاشورا" و "شارلاتانيزم مطبوعاتي" و از بازتوليديها مي توان به "بنيادگرايي"، "عوام و خواص" و "خودي و غيرخودي" اشاره كرد.


در ادامه این مطلب آمده است: گمان ما اين است كه هر كدام از اين مفاهيم بنيادين، افق علمي - رسانه اي جديدي را به روي جامعه اسلامي گشوده و خط مشي هاي اساسي و راهبردي را به عموم مردم و مخصوصاً قشر نخبه و مسئولين ترسيم خواهد نمود. «جستار» معتقد است ايجاد اين گنجينه علمي - انديشه اي در جهت حفظ و نشر آثار آيت الله خامنه اي، تأثير شاياني بر حركت علمي و رسانه اي انقلاب اسلامي گذاشته و مخاطب امروز و آينده را با سير انديشه اي ايشان و نيز زاويه هاي نامكشوف گفتمان انقلاب اسلامي آشنا مي سازد.


این سایت همچنین می نویسد: از آنجا كه يكي از مهمترين ابزار گفتماني معظم له، تأكيد بر توليدات شفاهي است؛ اين پژوهشِ جاري و تكميل شونده در چارچوب "بيانات، پيامها و نامه  هاي" صادر شده از سوي ايشان است. پس از تكميل فيش برداري از بانك اطلاعات "حديث ولايت" - موسوعه كلمات و بيانات رهبر انقلاب، نمودار تحليلي سالي - عددي آن را ترسيم ميكنيم. نكته قابل توجه اين است كه "جستار" هر چند به صورت جستجوي واژه اي توسط رايانه انجام گرفته است، اما به دليل اينكه در يافت واژگان و نيز فيشهاي مربوط هوش انساني دخيل بوده است، اطلاعات به شكل كامل و هدفمند گردآوري شده است.كليدواژههاي جستار به صورت انتخابي از موضوعاتي است كه به نظر تيم جستار، قابليت استفاده بيشتري داشته و البته به صورت اصطلاحي گزينش شده است.


همچنین این سایت در معرفی مخاطبان به دو گروه کاربران عمومی شامل پژوهشگران و دانشجویان و گروه کاربران ویژه شامل اساتيد دانشگاه و حوزه اشاره کرده است.


هم اكنون این "جستار" در پايگاه اطلاعرساني آقای خامنه اي داراي بخشهاي فيشهاي مدخل، نمودار تحليلي، مقالات موافق است.
 


 




جرس: روزنامه رسالت در میان رسانه های فارسی بیشترین عکس العمل را نسبت به نامه سرگشاده مورخ 26 تیر 89 محسن کدیور به رئیس مجلس خبرگان تحت عنوان "استیضاح رهبری" از خود نشان داد. رسالت با انتشار شش مقاله (شامل دو سرمقاله مفصل) با عناوین "محسن کدیور و هجویات" به قلم دکتر بهزاد حمیدیه در پنج قسمت و "زردنامه ها و هرزنامه ها" به قلم مهدی عامری کوشید به استیضاح رهبری پاسخ دهد

روزنامه رسالت هدف و خط مشی خود را "تلاش در تبلیغ رسالات خداوند متعال براساس اسلام عزیز و مکتب اهل بیت علیهم السلام جهت تحقق همه جانبه احکام الله و حاکمیت فقه و ولایت فقیه" اعلام کرده است. خط مشی روزنامه رسالت "زمینه سازی برای حاکمیت کامل موازین شرعی" و  "بالا بردن آگاهی و بصیرت مردم با منعکس کردن صادقانه اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی و تحلیل و بررسی آنها" اعلام شده است. در بند دهم خط مشی ای روزنامه آمده است: "با توجه به اینکه رسول بزرگوار (ص) به خطاب "لست علیهم بمصیطر"مخاطب می باشند، از هر نوع تحمیل نظر، فریب، ایجاد جو ارعاب، غوغاسالاری، باند بازی، غلو، تملق، گزافه، دروغ، هتک حیثیت و آبروی اشخاص، اصناف، اقشار و اقوام مختلف شدیدا پرهیز و اجتناب خواهد شد."

در معرفی نامه روزنامه رسالت بعد از جملاتی از آقای خامنه ای، عبارات زیر به چشم می خورد: آیت الله شیخ حسین راستی کاشانی: "رسالت یک اتاق فکر است". حبیب الله عسکر اولادی مسلمان عضو هیات امنای رسالت: "رسالت یک جریان فکری و یک ابزار انتشاراتی برای تبلیغ و ترویج یک فکر صحیح است". مهندس سید مرتضی نبوی مدیرمسوول روزنامه رسالت: "دغدغه اصلی روزنامه رسالت تفکر حکومتی است"ه

روزنامه رسالت در جشنواره مطبوعات سال گذشته جایزه بهترین روزنامه را از حیث یادداشت همراه با روزنامه کیهان از حیث سرمقاله به خود اختصاص داد و مهندس مرتضی نبوی مدیر مسئول رسالت به همراه آقای حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان جوایز خود را از دست محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دریافت داشتند. بنابراین می توان گفت روزنامه های رسالت و کیهان بویژه در بعد مقاله و سرمقاله نظام جمهوری اسلامی را نمایندگی می کنند

عکس العمل هر دو روزنامه نسبت به نامه مفصل "استیضاح رهبر" خطاب به رئیس مجلس خبرگان بسیار عصبی و آکنده از اهانت و توهین و افترا بود. به روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده ولی فقیه اداره می شود حرجی نیست. اما روزنامه رسالت با نکات فوق در خط مشی اش چه می تواند بگوید؟ نویسندگان رسالت و کیهان در عقده گشائیشان حتی یک بار نیز به واژه "استیضاح رهبری" که عنوان نامه سرگشاده بوده است جرأت نکرده اند اشاره کنند

از مدیر مسئول محترم روزنامه رسالت مهندس مرتضی نبوی به عنوان یک مسلمان متشرع باید پرسید آیا استیضاح رهبر "هجویات و هرزنامه و زردنامه" است!؟ آیا امام علی (ع) با مخالفان و منتقدان خود با همین ادب و متانت برخورد می کرده است؟ روزنامه رسالت همانند روزنامه کیهان بجای پاسخ منطقی و مجادله احسن منتقد را لجن مال کرده و او را به "سفر به اسرائیل" متهم کرده است. دروغی ناجوانمردانه و اتهامی سراپاکذب. براستی نویسندگان این مطالب فاقد استدلال و سند و مدیران مسئول این روزنامه ها به آخرت باور دارند؟ راستی مهندس مرتضی نبوی این جمله سیدالشهدا را فراموش کرده که اگر دین ندارید و از آخرت واهمه ندارید لااقل در دنیای خود آزاده باشید؟

هنوز به شکایت کدیور از شریعتمداری به اتهام افترا و نشر اکاذیب بعد از یازده سال در دادگستری تهران رسیدگی نشده است. قوه قضائیه اثبات کرده که در برابر اراده سیاسی بی اراده است و وظیفه ای جز اجرای منویات مقام ولایت برای خود به رسمیت نمی شناسد. برای چنین افتراها و اکاذیبی جز محکمه عدل الهی امیدی نیست. دروغ بالاترین نشانه فاسد شدن یک نظام سیاسی است و پیروان ولایت دروغگوترین رجال این سرزمین هستند

 


 


جـــرس: رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه "ولایت فقیه بالاترین ركن جمهوری اسلامی می باشد"، خاطرنشان کرد افرادی كه اقدامات تحریك‌آمیز و اختلاف‌ ایجاد‌كننده انجام می‌دهند و به اختلافات دامن می‌زنند، در شطرنج حریف بازی می‌كنند. وی تاکید کرد "یکی از عوامل مهم در ناپایداری دولت ها سپردن مسئولیت به فرومایگان و کنار زدن آگاهان است".


به گفته علی لاریجانی، "جمهوری اسلامی به دفاع از حزب‌الله افتخار می‌كند، چرا كه حزب‌الله یك نیروی توانمند شیعه است كه فكر اصیل اسلامی را در بدنه خود قرار داده است."


به گزارش ایلنا، علی لاریجانی شامگاه جمعه، هشتم امرداد ماه، در سفر خود به استان مازندران، ولایت فقیه را بالاترین ركن جمهوری اسلامی عنوان كرد و گفت: ولایت فقیه از پیش میزان دشمنی‌ها را تشخیص داده و راه را برای ما مشخص می‌كند. به همین علت است كه دشمنان چه در سنوات گذشته و چه در دولت‌های گذشته، در سر و صداهای رسانه‌ای نوك پیكان خود را به سمت ولایت‌فقیه می‌برد. امروز نیز باید قدر این نعمت را بدانیم چرا كه ولایت‌فقیه عامل سرافرازی كشور است. تا زمانی كه فكر جهادی و پیمان با ولایت‌فقیه وجود دارد، سر و صداهای آنان ارزشی ندارد.


لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت وحدت در داخل كشور را مورد تاكید قرار داد و گفت: باید توجه كنیم كه در شرایط فعلی هیچ عاملی به اندازه وحدت درونی كشور بازدارنده نیست و اگر احساس شود كه همه كشور زیر چتر رهبری آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارد، راه مستقیمی دنبال می‌شود.


رئیس مجلس به احزاب، گروه‌ها و سیاستمداران كشور یادآورشد كه شرایط امروز كشور ایجاب می‌كند كه اقدامات تحریك‌آمیز و اختلاف‌ افكن انجام نشود. چرا كه اگر كسی با سخن و اقدامش به اختلافات دامن بزند در شطرنج حریف بازی می‌كند. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند یك راه ثابت هستیم تا همگان در آن قدم برداریم.


رئیس فراكسیون اصولگرایان ادامه داد "برخی حرف‌ها در اردوگاه اصولگرایان نیز رفتار اجتهادی برای حل مشكلات نیست بلكه یك تیراندازی سیاسی است. عقل سلیم انقلاب چنین مجوزی را نمی‌دهد كه به دنبال تخریب افراد باشیم. "


لاریجانی با اشاره به بیانیه اخیر نمایندگان كنگره آمریكا، گفت: این بیانیه كه هنوز به تصویب نرسیده است نشان‌دهنده چگونگی نگاه آنان به مسائل است. بندی از این بیانیه در اعلام حمایت از اسرائیل است و به دولت اسرائیل حق داده شده است كه از هر سلاحی علیه ایران استفاده كنند.


وی ادامه داد: در این بیانیه كه نمایندگان مجلس آمریكا آن را تهیه كرده‌اند و قصد به تصویب رساندن آن را دارند، آمریكا خود را هم‌پیمان اسراییل كه منافع مشتركی با یكدیگر دارند معرفی كرده است.


لاریجانی گفت "اینكه گفته می‌شود موشك‌های دوربرد ایران برای اسراییل خطرناك است، جای این سئوال را دارد كه مگر اسراییل چه هدفی را در منطقه دنبال می‌كند كه موشك‌های ایران برای آنان نگران‌كننده است؟ "


علی لاریجانی افزود "جمهوری اسلامی به دفاع از حزب‌الله افتخار می‌كند، چرا كه حزب‌الله یك نیروی توانمند شیعه است كه فكر اصیل اسلامی را در بدنه خود قرار داده است و اگر هزار بار هم حزب‌الله را تروریست اعلام كنید، كسی از شما نمی‌ترسد. "


وی با اشاره به بخش دیگری از این بیانیه نمایندگان كنگره آمریكا كه ایران را به مذاكره دعوت كرده است، اذعان داشت: این شما بودید كه میز مذاكره را ترك كردید و به سراغ قطعنامه رفتید‎؛ چرا كه قصد داشتید از طریق مذاكره نیز زور بگوئید. ایالات متحده آمریكا تاكید به حل مشكلات هسته‌ای از طریق مذاكره دارد، اما از سوی دیگر به اسرائیل چراغ سبز می‌دهد.


دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران همواره اهل مذاكره بوده است، تصریح كرد: اگر قصد شما زورگویی است، تصور نكنید مجاهدان ایران زمین، مجال اقدامات دزدانه و بزن در رو، به شما می‌دهند. اگر می‌خواهید پس از 33 سال سنگ‌اندازی مقابل راه ایران، یك بار دیگر غیرت ایران را آزمایش كنید، مانعی نیست.

 



 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به jaras-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به jaras@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته