-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

Latest news from Jaras for 07/30/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



جـــرس: جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه، با بیان اینکه "نقاط ضعف دشمنان را شناسایی کرده ایم"، "اگر دشمنان بخواهند كوچك‌ترین حركتی علیه جمهوری اسلامی انجام دهند، تنگه هرمز و خلیج فارس را برای آنها نا امن خواهیم کرد."


به گزارش فارس، مجتبی ذوالنور عصر پنجشنبه، طی دیدار با امام جمعه مشهد اظهار داشت "طبق قطعنامه پنجم شورای امنیت، به اعضای آن شورا برای بازدید از تاسیساتی كه به مقصد جمهوری اسلامی ارسال می‌شود، اجازه داده می‌شود و اگر آنها بخواهند تنگه ها و اقیانوس‌ها و آبراهها را برای ما ناامن سازند، تنگه هرمز و خلیج فارس نیز برای آنها ناامن خواهد بود. "


جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه، با تاكید براین نكته كه "جمهوری اسلامی كانون الهام بخش و جنبش‌های آزادی بخش و در دنیا دارای محبوبیت است"، خاطرنشان كرد: "تهدیدات از ابتدای انقلاب بوده، و این تهدیدات قالب‌های متفاوتی دارد كه یكی از اینها حمله نظامی است و اگر دشمن بخواهد این تهدید را عملی كند این تهدید در حد كشورهای همسایه نیست و این دشمن و این تهدید یك قدرت فرامنطقه‌ای‌ است كه در نبرد هوایی جنگ الكترونیكی برتری دارد. "


دبیركل ستاد یادواره شهدای روحانی كشور با تاكید بر جنبه روانی این تهدیدات افزود: دشمن نقاط ضعفی دارد كه ما روی آنها كاركرده‌ایم و اگر این تهدیدات را عملی كنند ماهم نقاط ضعف آنها را هدف قرار می‌دهیم.

 
 یکی از بزرگترین ناوهای هواپیمابر آمریکا، هم اکنون در حال ملحق شدن به یگان های نظامی امریکا در منطقه می باشد.



 


بد رفتاری ماموران زندان با خانواده ها

جـــرس: ارژنگ داودی، زندانی سیاسی محبوس در زندان گوهردشت، در شانزدهمين روز اعتصاب غذای خود و در آخرين لحظات ملاقات با خانواده اش ممنوع الملاقات شد.


بنا به گزارش های رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، پنجشنبه ۷ مرداد ماه، خانواده داودی با وعده و تاکيد قبلی مسئولان زندان مبنی بر ملاقات با ارژنگ به زندان گوهردشت کرج مراجعه و آنها را به سالن ملاقات هدايت کردند. همچنين زندانی سياسی ارژنگ داودی به محل ملاقات آورده شد ولی در آخرين لحظات بدون هيچ دليلی برای وارد کردن فشار روحی عليه او و خانواده اش اعلام کردند که ممنوع الملاقات می باشد و حق ملاقات را از آنها سلب کردند.


این گزارش حاکیست داودی در شرايط بسيار بد جسمی بسر می برد و از عوارضی مانند، افت فشار خون، ضعف شديد، سر درد، سرگيجه، کم شدن قدرت بينايی و ساير عوارض رنج می برد و تا به حال چندين بار به بهداری زندان منتقل شده است.


از طرفی ديگر در ادامه سلسله فشارها و اذيت و آزارها روز گذشته، افسر پاسدار «پيرايش» نزد او آمد و با لحن تهديد آميزی خواستار پايان دادن به اعتصاب غذای وی شد. اما داودی پايان اعتصاب غذا را منوط به رعايت حقوق اوليه و خواستهايش نموده است.


زندانی سياسی ارژنگ داودی ۲۳ تيرماه در اعتراض به وضعیت زندان، دست به اعتصاب غذا زده و روز پنجشنبه در شانزدهمين روز اعتصاب غذا بسر می برد. او خواستار احقاق حقوق اوليه خود که از جمله آنها، پايان دادن به محدوديتها مانند محروميت از تماس با خانواده اش، پايان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده وی و رسيدگی پزشکی به بيماريهايش می باشد.


همزمان این سامانه خبری گزارش داد که ماموران زندان گوهردشت، در يک اقدامی غير قابل تصور، ۱۵ دقيقه به زندانی سیاسی، مهدی محموديان، اجازه ملاقات با فرزند ۷ ساله اش را نمی دادند و دختربچه ۷ ساله او در حالی که بغض گلويش را فرا گرفته بود، اشک می ریخت و مقامات زندان نیز، بر خلاف روال هميشگی، خانواده ها را مدتها پشت در ورودی به سالن ملاقات نگه داشته بودند و اجازه ورود به آنها داده نمی شد.


هم اکنون ١۶ تن از زندانیان سیاسی زندان اوین نیز، در اعتصاب غذا به سر می برند.



 


عالم وظیفه دارد در بیان احکام مصلحت اندیشی نکند
جرس: آیت الله دستغیب در درس تفسیر قرآن با اشاره به اینکه شخص عالم وظیفه دارد در بیان احکام مصلحت اندیشی نکند گفت: بنده به تکلیف خود عمل می کنم حال می خواهد کسی از سخنان من خوشحال شود یا ناراحت شهادت در راه خدایتعالی که چیز بدی نیست هر وقت خواستید بیایید و من را هم شهید کنید.

 

  آیت الله دستغیب در سخنان خود خاطر نشان کرد: یک عده ای در زمان رژیم سابق اطراف شاه را می گرفتند و از او تعریف و تمجید می کردند تا به حدی که او را ظلّ السلطان یعنی سایه خدا قلمداد می کردند و خوشحال هم بودند و از مردم هم توقع تعریف و تمجید داشتند که بعضا در بین آنها افراد مجتهدی هم دیده می شد. الان نیز وضع به همین منوال است عده ای به خاطر کارهای نکرده خود از مردم توقع تعریف و تمجید را دارند و این عدم تمجید مردم بخاطر این است که آنها واقعیات را آنطور که هست به مردم نشان نمی دهند.


وی افزود: خوب اینطور نیست که مردم ایران حق را از باطل تشخیص ندهند. واقعا اکثریت مردم وقتی به درونشان رجوع می کنند متوجه می شوند که فلان شخص چطور است آیا حق است یا باطل؟ آنوقت یک همچین افرادی که در پی کتمان حق و واقعیات هستند از مردم انتظار تعریف و تمجید دارند؟!

  وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: وضع شخص عالم باید اینطور باشد که احکام دین را برای مردم بیان کند و در بیان احکام بدنبال مصلحت اندیشی نباشد که عده ای از سخن او خوشحال شوند و عده دیگر ناراحت بلکه بین خودش و خدای تعالی آنچه را تکلیف و وظیفه خود می داند انجام دهد.


نماینده مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: بنده هر آنچه را که تا به حال گفته ام از روی علم بوده است و ذره ای در آن شک و تردید نداشته ام و بعد از این هم وظیفه خود می دانم که آن حقائق و واقعیاتی را که از قرآن و سنت متوجه شدم برای مردم بازگو کنم و تکلیف خود را در این مسجد و در مجلس خبرگان انجام دهم که پناه بر خدا اگر بخاطر مصالحی در صدد توجیه باشم در پیشگاه خدایتعالی مسئول هستم. بنده به تکلیف خودم عمل می کنم حال می خواهد کسی از سخنان من خوشحال شود یا ناراحت شهادت در راه خدایتعالی که چیز بدی نیست هر وقت خواستید بیایید و من را هم شهید کنید.

 


اصلاح طلب

 


ریاست محترم شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی (ره)
جناب آقای سید هادی بعاجیان 


با سلام و دعای خیر احتراما" ، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت  منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج ) بر شما و همه شیعیان جهان ، باستحضار می رساند که از تشکیل دوره سوم شورای اسلامی شهر و روستا مردم 7 نفر را به عنوان نمایندگان خود در این شهر انتخاب کردند و یادآور می شوم که در اولین جلسه حضور و شروع به کار سوگند نامه ای را همه اعضای منتخب خواندند و امضاء نمودند .

  در راستای حقوق شهروندی ، بنده نسبت به حقوق شهروندی و ساکن این شهر ، خواستار نتیجه قطعی در خصوص   موارد ذیل هستم ، که امیدوارم بدون هرگونه حاشیه و یا ایجاد تنشی ، بصورت منطقی پاسخ را دریافت نمایم .  

علیهذا در زمان انتخاب شهردار به مدت چهار سال ، طبق ماده 71 وظایف شورای اسلامی شهر بند 1 آن از سوی  اعضای شورای اسلامی شهر نادیده گرفته شد و قوانین و مقررات کشور زیر پا گذاشته شد که متاسفانه فردی انتخاب شد که صلاحیت لازم را برای اداره در شهرداری را  ندارد و مواردی که باید بررسی شود و جوابیه آن به عالیترین مقام منطقه  ( فرماندار ) ارسال شود ، در صورتی که عدم ارائه پاسخ از سوی شورای اسلامی شهر به  این نامه صورت گیرد ، با ارسال گزارش به مقامات مافوق و طبق قانون ماده 81 وظایف شورای اسلامی شهر ، فرماندار و مقامات ذیصلاح می توانند شورای شهر را منحل کنند . در تاریخ 23 تیرماه 89 به نهادهای ذیصلاح و امنیتی استان و کشور ، 18 بند از موارد مشاهده شده ارسال گردید که نسبت به عملکرد شهردار و افراد دیگر بررسی لازم را نمایند . 

  علیهذا عین آن موارد گزارش شده و چند مورد دیگر  به شورای شهر بندر امام خمینی (ره)  انعکاس می گردد و از شما خواهشمندیم تا پایان مرداد ماه سال جاری ( 31 مرداد 89 ) ، با ارائه مدارک و دلایل مستند به فرماندار شهرستان ماهشهر ، نسبت به موارد ذیل اقدام لازم را مبذول فرمایید. 

     1.   طبق آيين نامه اجرايي شرايط احراز سمت شهردار1377.06.11 -.39956 ت18369‌هـ- 1377.06.18   انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای شهر بر اساس سلامت جسمی ، سابقه کار ، رشته تحصیلی و ... می بایست   صورت گیرد  ، که متاسفانه فرد انتخاب شده ، با توجه به مدارک ارائه داده ، هیچکدام را دارا نیست و جای سئوال است که مسئولین استانداری بویژه  مدیر کل شهر ی جناب آقای حیدری با چه استدلال و قانونی بر این مسئله سکوت             اختیار کرده اند ؟ ( ذکر نام موسسه اش و کلیه مدارک ارائه داده اش جهت صلاحیت شهردار بهفرماندار شهرستان ماهشهر ارسال شود  )

  2.     برگزاری استعلام ها و مناقصه های سوری ، دادن پروژه هایی به پیمانکارانی که نه در این شهر ساکن هستند و یا اگر هم ساکن هستند می بایست باب دل شهردار باشند ، علل این اقدام چیست ؟ ارائه برگ های آگهی استعلام به ضمائم اوراق مناقصه پیمانکاران به فرمانداری ارائه شود .  (اسامی شرکتها و نام پیمانکاران به مقامات ذیصلاح و امنیتی ارسال گردید - در صورت لزوم با تشخیص مقامات ذیصلاح و امنیتی مجددا اسامی آنها اعلام خواهد شد )

  3.   عدم امکانات تفریحی ، رفاهی ، فرهنگی ، و ... با توجه به تبلیغات زیادی که در روزنامه و CD های تبلیغاتی داشت و هزینه های بالایی را در برداشت ، صرف  اینکه تصویرش در روزنامه ای یا نواری منتشر شود و وعده هایی که داد و اجرا نکرد . علل نداشتن امکانات تفریحی ، رفاهی ، فرهنگی چه چیزی می باشد ؟ اگر مکانی وجود دارد که ما از آن بی خبریم ، به فرماندار محترم گزارش کنید که بررسی نماید که آیا وجود دارد و یا قابلیت استفاده را دارد یا خیر ؟ (  اکثریت مصاحبه آن ضبط گردیده و قابل ارائه می باشد)


4.   ورود چندین دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل جهت جابجایی مسافران از نقطه ای به نقطه دیگر شهر ، ولی متاسفانه از آن اتوبوسها خبری نیست و مشاهده شده که در سازمان های صنعتی و تجاری منطقه عقد قرارداد بستند جهت جابجایی کارکنان آن مجتمع های پتروشیمی و  ... ، علل این اقدام که نظارت لازم برای سازماندهی  ناوگان اتوبوسرانی نیست ، چه چیزی می باشد ؟ اکثریت نقاط شهر بدون اتوبوس هستند مناطق بازار شهرداری ایستگاه یک کوی شهید مقداد ، فاز 4 ، فاز 3 و .... 

5.   نداشتن سازماندهی بازارهای شهر بویژه بازار مرکزی ( بازار شهید صدوقی ) ، با توجه به دریافت اعتبارات علل این بی ثباتی در بازار چیست ؟ 

6.   متوقف کردن پروژه تجاری بازار بزرگ در بازار شهرداری از بدو  ورود شهردار  که نا معلوم است که علل درگیری با پیمانکار آن پروژه چیست ؟ اگر تخلفی هست از مراجع قانونی چرا شکایت نمی شود ؟  


7.   هتک حرمت به روحانیت در اسفندماه 87 در جلسه علنی شورای شهر با مردم ، که یکی از اعضای شورای شهر حجت‌الاسلام والمسلمین فروغی از عملکرد شهردار انتقاد کرد و بعد از جلسه افراد نامعلوم الحال به ماشین وی حمله کردن و خسارتی به او زدند که این عمل باعث شد امنیت لازم برای منتقدین در آن جلسه وجود نداشته باشد  . علل عدم شفاف سازی در مصوبات و جریان عملکرد شهردار چه چیزی است که منتقد باید سکوت کند ؟


8.   شکایت از عضو دیگر شورای شهر آقای داود مجدم که قبلا فرمانده بسیج دانش آموزی منطقه بود . علل شکایت شهردار و اعضای طرفدارش در شورای شهر چیست ؟ صرف  اینکه آقای مجدم با خبرگزاری فارس مصاحبه ای کرد و از عملکرد شهردار انتقاد کرد !!!!


9.   دادن امکانات شهرداری از وسایل نقلیه تا دیگر موارد به سازمانهایی ازقبیل استانداری،  اداره امور مالیاتی  منطقه و ارگانهای دیگر ... که بعضی از سازمانها حتی قراردادی با آنها منعقد نگردید .  ( علل این بذل و بخشش چیست ؟)

  10.  متوقف شدن راه اندازی پل هوایی عابر پیاده در بازار شهید صدوقی ،  با توجه به اینکه تمام هزینه های مربوطه تا راه اندازی آن پل بصورت تمام برقی در دوره قبل پرداخت شده بود  ( اگر آن شرکت مورد نظر در خصوص راه اندازی کوتاهی می کند چرا شکایت از آن نمی شود ؟ ) امری حیاتی برای امنیت جان عابرین می باشد.


11.    پروژه هایی برای سالگرد انقلاب باشکوه اسلامی بصورت ضرب الاجلی انجام دادند که نمونه آن پارکهایی همچون پارک بانو ، ولی اکنون به یک بیابان کامل تبدیل شده است  و اکثریت پارکها از تجهیزات اسباب بازی برای کودکان ناقص و یا به کلي تخریب شده اند که متاسفانه عملکرد و نظارت نادرست این مسئله کاملا محرز است . علل برچیدن نگهبان از آن محل ها و عدم رسیدگی به پارکهای شهر چیست ؟  

12.    دریافت اعتبار و بودجه از استان جهت آسفالت در سطح شهر که بعضی از نقاط انجام شد و بقیه نقاط با توجه به دریافت اعتبار ، متوقف کردند و عللش رانمي دانيم ؟ ! 

13.     دریافت اعتبار برای پروژه های دیگر مانند احداث آتش نشانی مقابل ساختمان سابق کانون شهید فهمیده ، علل توقف آن پروژه چیست ؟ 

14.    دادن برگه های مناقصه به افراد خاص  و یا شرکتهای خاص ( این مورد با ذکر نام شرکت و آن افراد در 17 تیرماه 89 به مقامات امنیتی استان اعلام شد در صورت لزوم از بردن نام افراد دریغ نمی کنم  ) شایان ذکر است که نه فقط بعضی از اعضای شورای شهر بر این مورد واقف هستند بلکه خیلی ها در شهر از اجرای آن پروژه ها توسط پیمانکاران خاص مشاهده نموده اند . پس بهتر است شفاف سازی کامل شود .  علل این اقدامات شهردار چیست ؟  

15.        تحقیق و تفحص از دریافت عوارض تا در آمدهای دیگر و بودجه شهر  با توجه به اینکه در گزارش ها آمده است درآمد کل شهرداری در سال 88 مبلغی بیش از 14 میلیارد تومان می باشد ، که طبق گزارش ارائه شده  شهرداری این مبلغ غیر واقعی می باشد و دلایل مستندی می باشد . می بایست تحقیقات کامل و ارائه مستندات لازم ارائه شود   ( بررسی شود که مابقی بودجه کجار رفته و گزارش کامل به فرماندار ماهشهر داده شود )

16. عدم پیشگیري از ساخت و سازهای غیر رسمي وتصرفات عدواني ( نمونه های آن به مقامات ذیصلاح اعلام گردید و نمونه های آن هم در شهر و حاشیه شهر کاملا محرز است ) علل این اقدام و عدم پیشگیری چیست ؟ 
    17.    نصب و انشعاب لوله های آبیاری برای بلوارهای سطح شهر که اکنون اکثریت خراب یا  بلا استفاده مانده است و آبیاری همانند گذشته ، در روزهایی که مایل باشند انجام وظیفه می کنند ، علل عدم کارشناسی و یا مشاوره در خصوص چنین پروژه ای چیست ؟ ( اگر كارشناسي شود از چنین هزینه هایی جلوگيري مي شود )

  18.    چاپ دفترچه های تمام صفحه رنگی از عملکرد شهرداری که  سالیانه بصورت سنتی صورت می گیرد که تصاویرش منتشر شود و گزارش های تکراری سال گذشته و یا اینکه بعضی گزارشات وجود خارجی ندارند و دادن و چاپ آن دفترچه ها بدون استعلام یا آگهی به شرکت مورد نظرشان ، علل این اقدامات چیست ؟ آیا شهرت یا  تبلیغات شخصی می باشد ؟ ( جهت اطلاع رسانی راههای مختلفی است که به سمع و نظر مردم برسد تا اینکه چنین هزینه هایی کنند و آن دفترچه ها در انبارها بایگانی شود و خاک بخورد )

19.  تصویب اختصاص یک دستگاه خودرو پژو برای مدیر کل شهري آقای حیدری ( علل این اقدام بررسی شود و با توجه به قانون ، بودجه یک شهر نمی تواند برای شهر دیگری مورد استفاده قرار بگیرد ) 

20.     احداث تابلوهای تبلیغاتی ( بیلبرد ) در سطح شهر و زمان شروع کار و بهره برداری به فرد خاصی بدون استعلام داده شد ( علل این مسئله چیست ؟ )


21.     کمک کردن مبلغ 11 میلیون تومانی آقاي فاضل مطوري به شهردار سابق آقای احمدی چیست ؟ آیا  موسسه خیریه در شهرداری باز شده است که ما از آن بی خبریم ؟ بارها اعضای شورای شهر و شهردار فعلی آقای احمدی را متخلف خطاب می کردند ، چگونه شده که چنین مبلغی را به او کمک کردند ؟  قطعا هم نمی تواند از حساب شخصی شهردار باشد ، چون حقوق یک کارمند در آن حد بذل و بخشش نیست !!!


22.    حیف و میل کردن بودجه شهر ، ( سفر به کشور روسیه شهر مسکو با بودجه شهر ، به عنوان ماموریت یا هر چیز دیگری ، چه طرحی در این شهر را از آن کشور پیاده کردند ؟ سفرهای مکرر به تهران با بودجه شهر ، که اگر مصوبه و یا هرگونه اقدامی می توان از نماینده رییس جمهور یا وزیر کشور در استان ، آقای حجازی استاندار پیگیری نمود .علل این سفرها چیست ؟


23.   عدم اجرای ماده 71 بند 10 آن از سوی شهردار چه چیزی است ؟ ماده 71 – بند 10 تأیید صورتجامع درآمد و هزینه شهرداری كه هر شش ماه یكبار توسط شهرداری تهیه می‌شودو انتشار آن برای اطلاع عموم و ارسال نسخه‌ای از آن به وزارت كشور. می باشد که تا کنون از درآمد شهرداری از شش ماهه اول سال 86 تا کنون بصورت شفاف و جامع به سمع و نظر عموم نرسیده ، علل عدم اجرای بند مذکور چیست ؟


24.     لازم بذکر است هرگونه منتقدی از شهردار در شهر باشد ، مورد آزارواذيت قرار مي گيرد همانند جلسه علنیشورای شهر در اسفندماه 1387 که به روحانیت هتک حرمت شد ، قطعا چنین اقداماتی مسئولیتش با دستگاه شهرداری می باشد که حریم و حقوق شهروندی را حفظ کند ، در غیر اینصورت کلیه مسئولیتها متوجه شهرداری می شود و شناسایی افراد و ذکر نام آنها به دستگاه امنیت حتما اعلام خواهد شد.


لازم بذکر است رونوشتی که به مسئولین ارائه داده می شود که با توجه به این موارد ذکرشده  طبق قوانین اداری و اختیاراتی که دارند ، می توانند بصورت مستقیم بر این نکات متمرکز شوند و توضیح از آن ارگان  و یا شخص را بخواهند.

بعضی ها فکر می کنند که امروزه چون دولتمردان کشورم درگیر حل و فصل مسائل و منافع کشور هستند ، نسبت به چنین موضوعاتی چشم پوشی می کنند ، بر خلاف چنین تصوری باید بگویم که اگر مروری بر خبرهای گذشته بکنیم تخلف افراد در دستگاه های مختلف و برخورد با آنها از سوی مقامات ذیصلاح کاملا محرز است . نمونه آن خرداد ماه سال جاری  ، از اعضای محترم کمیسیون شوراهای مجلس، پيشنهاد انحلال شوراي اسلامي شهر بوكان و تعليق شوراي شهر مهاباد را در این جلسه مطرح کردند و  بررسی گزارش تحقيق و تفحص از شوراي اسلامي شهرستان بوكان و مهاباد صورت گرفت .

  امیدوارم بدون هرگونه حاشیه با بررسی از صحت و سقم و ارائه مدارک و دلایل مستند بهفرماندار محترم شهرستان ماهشهر که عالیترین مقام منطقه می باشند ، تا پایان مرداد ماه سال جاری ( 31 مرداد 89) ارائه شود ، در غیر اینصورت طبق ماده 81  توان انحلال شورای شهر از سوی مقام ذیصلاح امکان پذیر خواهد شد .   

در خاتمه بقایای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت و سربلندی برای یکایک شما و دیگر دولتمردان و مسئولین کشورم را از خداوند منان مسئلت می نمایم .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      1.طبق آيين نامه اجرايي شرايط احراز سمت شهردار1377.06.11 -.39956 ت18369‌هـ- 1377.06.18   انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای شهر بر اساس سلامت جسمی ، سابقه کار ، رشته تحصیلی و ... می بایست   صورت گیرد  ، که متاسفانه فرد انتخاب شده ، با توجه به مدارک ارائه داده ، هیچکدام را دارا نیست و جای سئوال است که مسئولین استانداری بویژه  مدیر کل شهر ی جناب آقای حیدری با چه استدلال و قانونی بر این مسئله سکوت  اختیار کرده اند ؟ ( ذکر نام موسسه اش و کلیه مدارک ارائه داده اش جهت صلاحیت شهردار به فرماندار شهرستان ماهشهر ارسال شود  )
2.  برگزاری استعلام ها و مناقصه های سوری ، دادن پروژه هایی به پیمانکارانی که نه در این شهر ساکن هستند و یا اگر هم ساکن هستند می بایست باب دل شهردار باشند ، علل این اقدام چیست ؟ ارائه برگ های آگهی استعلام به ضمائم اوراق مناقصه پیمانکاران به فرمانداری ارائه شود .  (اسامی شرکتها و نام پیمانکاران به مقامات ذیصلاح و امنیتی ارسال گردید - در صورت لزوم با تشخیص مقامات ذیصلاح و امنیتی مجددا اسامی آنها اعلام خواهد شد )

3.عدم امکانات تفریحی ، رفاهی ، فرهنگی ، و ... با توجه به تبلیغات زیادی که در روزنامه و CD های تبلیغاتی داشت و هزینه های بالایی را در برداشت ، صرف  اینکه تصویرش در روزنامه ای یا نواری منتشر شود و وعده هایی که داد و اجرا نکرد . علل نداشتن امکانات تفریحی ، رفاهی ، فرهنگی چه چیزی می باشد ؟ اگر مکانی وجود دارد که ما از آن بی خبریم ، به فرماندار محترم گزارش کنید که بررسی نماید که آیا وجود دارد و یا قابلیت استفاده را دارد یا خیر ؟         (  اکثریت مصاحبه آن ضبط گردیده و قابل ارائه می باشد )

4.ورود چندین دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل جهت جابجایی مسافران از نقطه ای به نقطه دیگر شهر ، ولی متاسفانه از آن اتوبوسها خبری نیست و مشاهده شده که در سازمان های صنعتی و تجاری منطقه عقد قرارداد بستند جهت جابجایی کارکنان آن مجتمع های پتروشیمی و  ... ، علل این اقدام که نظارت لازم برای سازماندهی ناوگان اتوبوسرانی نیست ، چه چیزی می باشد ؟ اکثریت نقاط شهر بدون اتوبوس هستند مناطق بازار شهرداری  ایستگاه یک کوی شهید مقداد ، فاز 4 ، فاز 3 و ....

5.نداشتن سازماندهی بازارهای شهر بویژه بازار مرکزی ( بازار شهید صدوقی ) ، با توجه به دریافت اعتبارات علل این بی ثباتی در بازار چیست ؟
 
6.متوقف کردن پروژه تجاری بازار بزرگ در بازار شهرداری از بدو  ورود شهردار  که نا معلوم است که علل درگیری با پیمانکار آن پروژه چیست ؟ اگر تخلفی هست از مراجع قانونی چرا شکایت نمی شود ؟ 
 
7.هتک حرمت به روحانیت در اسفندماه 87 در جلسه علنی شورای شهر با مردم ، که یکی از اعضای شورای شهر حجت‌الاسلام والمسلمین فروغی از عملکرد شهردار انتقاد کرد و بعد از جلسه افراد نامعلوم الحال به ماشین وی حمله کردن و خسارتی به او زدند که این عمل باعث شد امنیت لازم برای منتقدین در آن جلسه وجود نداشته باشد  . علل عدم شفاف سازی در مصوبات و جریان عملکرد شهردار چه چیزی است که منتقد باید سکوت کند ؟
 
  8.شکایت از عضو دیگر شورای شهر آقای داود مجدم که قبلا فرمانده بسیج دانش آموزی منطقه بود . علل شکایت شهردار و اعضای طرفدارش در شورای شهر چیست ؟ صرف  اینکه آقای مجدم با خبرگزاری فارس مصاحبه ای کرد و از عملکرد شهردار انتقاد کرد !!!!
 
  9.دادن امکانات شهرداری از وسایل نقلیه تا دیگر موارد به سازمانهایی ازقبیل استانداری،  اداره امور مالیاتی  منطقه و ارگانهای دیگر ... که بعضی از سازمانها حتی قراردادی با آنها منعقد نگردید .  ( علل این بذل و بخشش چیست ؟) 

10.     متوقف شدن راه اندازی پل هوایی عابر پیاده در بازار شهید صدوقی ،  با توجه به اینکه تمام هزینه های مربوطه تا راه اندازی آن پل بصورت تمام برقی در دوره قبل پرداخت شده بود  ( اگر آن شرکت مورد نظر در خصوص راه اندازی کوتاهی می کند چرا شکایت از آن نمی شود ؟ ) امری حیاتی برای امنیت جان عابرین می باشد .

  11.     پروژه هایی برای سالگرد انقلاب باشکوه اسلامی بصورت ضرب الاجلی انجام دادند که نمونه آن پارکهایی همچون پارک بانو ، ولی اکنون به یک بیابان کامل تبدیل شده است  و اکثریت پارکها از تجهیزات اسباب بازی برای کودکان ناقص و یا به کلي تخریب شده اند که متاسفانه عملکرد و نظارت نادرست این مسئله کاملا محرز است . علل برچیدن نگهبان از آن محل ها و عدم رسیدگی به پارکهای شهر چیست ؟ 
 
12.     دریافت اعتبار و بودجه از استان جهت آسفالت در سطح شهر که بعضی از نقاط انجام شد و بقیه نقاط با توجه به دریافت اعتبار ، متوقف کردند و عللش رانمي دانيم ؟ ! 

13.     دریافت اعتبار برای پروژه های دیگر مانند احداث آتش نشانی مقابل ساختمان سابق کانون شهید فهمیده  علل توقف آن پروژه چیست ؟ 


14.     دادن برگه های مناقصه به افراد خاص  و یا شرکتهای خاص ( این مورد با ذکر نام شرکت و آن افراد در 17 تیرماه 89 به مقامات امنیتی استان اعلام شد در صورت لزوم از بردن نام افراد دریغ نمی کنم  ) شایان ذکر است که نه فقط بعضی از اعضای شورای شهر بر این مورد واقف هستند بلکه خیلی ها در شهر از اجرای آن پروژه ها توسط پیمانکاران خاص مشاهده نموده اند . پس بهتر است شفاف سازی کامل شود .علل این اقدامات شهردار چیست ؟
  

15.     تحقیق و تفحص از دریافت عوارض تا در آمدهای دیگر و بودجه شهر  با توجه به اینکه در گزارش ها آمده است درآمد کل شهرداری در سال 88 مبلغی بیش از 14 میلیارد تومان می باشد ، که طبق گزارش ارائه شده  شهرداری این مبلغ غیر واقعی می باشد و دلایل مستندی می باشد . می بایست تحقیقات کامل و ارائه مستندات لازم ارائه شود ( بررسی شود که مابقی بودجه کجار رفته و گزارش کامل به فرماندار ماهشهر داده شود )

16.     عدم پیشگیري از ساخت و سازهای غیر رسمي وتصرفات عدواني ( نمونه های آن به مقامات ذیصلاح اعلام گردید و نمونه های آن هم در شهر و حاشیه شهر کاملا محرز است ) علل این اقدام و عدم پیشگیری چیست ؟ 

  17.     نصب و انشعاب لوله های آبیاری برای بلوارهای سطح شهر که اکنون اکثریت خراب یا  بلا استفاده مانده است و آبیاری همانند گذشته ، در روزهایی که مایل باشند انجام وظیفه می کنند ، علل عدم کارشناسی و یا مشاوره در خصوص چنین پروژه ای چیست ؟ ( اگر كارشناسي شود از چنین هزینه هایی جلوگيري مي شود )
  18.     چاپ دفترچه های تمام صفحه رنگی از عملکرد شهرداری که  سالیانه بصورت سنتی صورت می گیرد که تصاویرش منتشر شود و گزارش های تکراری سال گذشته و یا اینکه بعضی گزارشات وجود خارجی ندارند و دادن و چاپ آن دفترچه ها بدون استعلام یا آگهی به شرکت مورد نظرشان ، علل این اقدامات چیست ؟ آیا شهرت یا تبلیغات شخصی می باشد ؟ ( جهت اطلاع رسانی راههای مختلفی است که به سمع و نظر مردم برسد تا اینکه چنین هزینه هایی کنند و آن دفترچه ها در انبارها بایگانی شود و خاک بخورد )


19.     تصویب اختصاص یک دستگاه خودرو پژو برای مدیر کل شهري آقای حیدری ( علل این اقدام بررسی شود و با توجه به قانون ، بودجه یک شهر نمی تواند برای شهر دیگری مورد استفاده قرار بگیرد ) 

20.     احداث تابلوهای تبلیغاتی ( بیلبرد ) در سطح شهر و زمان شروع کار و بهره برداری به فرد خاصی بدون استعلام داده شد ( علل این مسئله چیست ؟ )

21.کمک کردن مبلغ 11 میلیون تومانی آقاي فاضل مطوري به شهردار سابق آقای احمدی چیست ؟ آیا موسسه خیریه در شهرداری باز شده است که ما از آن بی خبریم ؟ بارها اعضای شورای شهر و شهردار فعلی  آقای احمدی را متخلف خطاب می کردند ، چگونه شده که چنین مبلغی را به او کمک کردند ؟  قطعا هم نمی تواند از حساب شخصی شهردار باشد ، چون حقوق یک کارمند در آن حد بذل و بخشش نیست !!! 

22.حیف و میل کردن بودجه شهر ، ( سفر به کشور روسیه شهر مسکو با بودجه شهر ، به عنوان ماموریت یا هر چیز دیگری ، چه طرحی در این شهر را از آن کشور پیاده کردند ؟ سفرهای مکرر به تهران با بودجه شهر ، که اگر مصوبه و یا هرگونه اقدامی می توان از نماینده رییس جمهور یا وزیر کشور در استان ، آقای حجازی استاندار پیگیری نمود .  علل این سفرها چیست ؟
 
23.عدم اجرای ماده 71 بند 10 آن از سوی شهردار چه چیزی است ؟ ماده 71 – بند 10 تأیید صورتجامع درآمد و هزینه شهرداری كه هر شش ماه یكبار توسط شهرداری تهیه می‌شودو انتشار آن برای اطلاع عموم و ارسال نسخه‌ای از آن به وزارت كشور. می باشد که تا کنون از درآمد شهرداری از شش ماهه اول سال 86 تا کنون بصورت شفاف و جامع به سمع و نظر عموم نرسیده ، علل عدم اجرای بند مذکور چیست ؟
لازم بذکر است هرگونه منتقدی از شهردار در شهر باشد ، مورد آزارواذيت قرار مي گيرد همانند جلسه علنی شورای شهر در اسفندماه 1387 که به روحانیت هتک حرمت شد ، قطعا چنین اقداماتی مسئولیتش با دستگاه شهرداری می باشد که حریم و حقوق شهروندی را حفظ کند ، در غیر اینصورت کلیه مسئولیتها متوجه شهرداری می شود و شناسایی افراد و ذکر نام آنها به دستگاه امنیت حتما اعلام خواهد شد .
لازم بذکر است رونوشتی که به مسئولین ارائه داده می شود که با توجه به این موارد ذکرشده  طبق قوانین اداری و اختیاراتی که دارند ، می توانند بصورت مستقیم بر این نکات متمرکز شوند و توضیح از آن ارگان و یا شخص را بخواهند.
بعضی ها فکر می کنند که امروزه چون دولتمردان کشورم درگیر حل و فصل مسائل و منافع کشور هستند ، نسبت به چنین موضوعاتی چشم پوشی می کنند ، بر خلاف چنین تصوری باید بگویم که اگر مروری بر خبرهای گذشته بکنیم تخلف افراد در دستگاه های مختلف و برخورد با آنها از سوی مقامات ذیصلاح کاملا محرز است . نمونه آن  خرداد ماه سال جاری  ، از اعضای محترم کمیسیون شوراهای مجلس، پيشنهاد انحلال شوراي اسلامي شهر بوكان و تعليق شوراي شهر مهاباد را در این جلسه مطرح کردند و  بررسی گزارش تحقيق و تفحص از شوراي اسلامي شهرستان بوكان و مهاباد صورت گرفت .
 
 
امیدوارم بدون هرگونه حاشیه با بررسی از صحت و سقم و ارائه مدارک و دلایل مستند به فرماندار محترم شهرستان ماهشهر که عالیترین مقام منطقه می باشند ، تا پایان مرداد ماه سال جاری ( 31 مرداد 89) ارائه شود ، در غیر اینصورت طبق ماده 81  توان انحلال شورای شهر از سوی مقام ذیصلاح امکان پذیر خواهد شد .   در خاتمه بقایای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت و سربلندی برای یکایک شما و دیگر دولتمردان و مسئولین کشورم را از خداوند منان مسئلت می نمایم .   

   

 

 


 




جرس: به گزارش خبرنگار  جرس از تهران، در یکی از دیدارهای هفتگی مقام رهبری و رئیس مجلس خبرگان در بهار 89، هاشمی رفسنجانی به گماردن برخی افراد بدسابقه از جمله حسین طائب (معاون اطلاعات سپاه)، محمد رضا نقدی(فرمانده بسیج) و حیدر مصلحی (وزیر اطلاعات) بر مجاری اطلاعاتی کشور با واژه "مشتی اراذل و اوباش" اعتراض می کند. آقای خامنه ای پاسخ می دهد: همین ها خوبند! امثال اینها می توانند چشم فتنه را در آورند.

لازم به ذکر است حسین طائب در زمان وزارت علی فلاحیان معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات بود که در جریان پرونده فرج سرکوهی به دلیل ارائه اطلاعات خلاف واقع به رئیس جمهور وقت (هاشمی رفسنجانی) عزل و از وزارت اطلاعات اخراج شد. طائب بلافاصله در بیت رهبری به کار گرفته شد. وی از نزدیک ترین دوستان سید مجتبی خامنه ای فرزند بانفوذ مقام رهبری است. طائب در جریان سرکوب جنبش سبز فرمانده بسیج بود و قتل فجیع ترانه موسوی از جمله نکات تاریک پرونده وی است. در جریان بازجوئی های فعالان سیاسی و مطبوعاتی که کلا توسط بازجویان سپاه انجام شده است، طائب صحنه گردان اصلی بوده است.

دفاع کامل آقای خامنه ای از حسین طائب در ملاقات با هاشمی رفسنجانی نشان می دهد که وی از عملکرد بسیج و سپاه و اطلاعات در سرکوب وحشیانه مردم کاملا راضی است و این فجایع با دستور مستقیم خود وی صورت گرفته است.

 


 


فرهمند علیپور
جرس: وزیر ارشاد دولت محمود احمدی نژاد می گوید که قانون فعلی مطبوعات کشور متناسب با زمان حال باید تغییر کند. محمد حسینی همچنین قانون مطبوعات کنونی کشور را مربوط به مجلس پنجم دانست و گفته که " از آن زمان تا کنون شاهد تحولات زیادی در عرصه مطبوعات بوده ایم و هم اکنون در خصوص این قانون نیازمند تغییر هستیم."


دولت محمود احمدی نژاد همواره از سوی نهاد های مدافع آزادی اطلاعات و رسانه های مستقل متهم به سانسور و اختناق شده است. به گونه ای که تنها در یک سال گذشته یعنی پس از انتخابات پر شبهه ریاست جمهوری اخیر تاکنون بیش از 20 نشریه و صدها وبسایت و وبلاگ توقیف و فیلتر شده اند. اقدامات دولت احمدی نزاد البته تنها شامل سانسور نمی شود بلکه تنگ کردن عرصه بر رسانه های مستقل تیز راه دیگری است به گونه ای که دولت "انتشار آگهی های دولتی" را منحصر به رسانه های دولت کرد و رسانه های دیگر را از این درآمد محروم کرد امری که با واکنش و نامه 17 مدیرمسئول روزنامه ها در چند روز اخیرمواجه شد. نامه ای که امضای حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در کنار مدیران روزنامه های رسالت، وطن امروز، جوان، جام جم، قدس و.. هم در آن دیده می شود و نشان از این دارد که آش دستپخت دولت برای مطبوعات، برای رسانه های حامی دولت هم زیادی شور شده است.

 

ایران بزرگترین زندان روزنامه نگاران


به نظر می رسد پیش از آنکه به طرح دولت برای "تغییر قانون مطبوعات" پرداخته شود، باید نگاهی به عملکرد و نگاه دولتمردان دهم به رسانه ها به عنوان - رکن چهارم دمکراسی - داشت. سازمان گزارشگران بدون مرز، نهادی که مدافع حقوق روزنامه نگاران است، چندی پیش با صدور اطلاعیه ای ایران را بزرگترین "زندان روزنامه نگاران " جهان لقب داد. این سازمان همچنین در گزارش دیگری به عملکرد دولت محمود احمدی نژاد در پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نگاهی افکنده و می نویسد:" پس از ٢٢ خرداد، در ایران دست‌کم ١٠٠ روزنامه‌نگار و وب‌نگار بازداشت شده‌ است، تعدادی از آنها با سپردن وثیقه‌های سنگین به شکل موقت آزاد و در انتظار محاکمه خود بسر می‌برند، برخی دیگر به احکامی از ٥ تا ٩ سال زندان محکوم شده‌اند." این تعداد در کنار دهها روزنامه نگار و خبرنگاری است که در روزها و ماههای پس از انتخابات ناچار به ترک وطن شده اند.


جالب آنکه در کشور چین با بیش از یک میلیارد و دویست میلیون جمعیت 24 نفر خبرنگار در بازداشت به سر می برد در حالی که در ایران بیش از 42 خبرنگار و وبلاگ نویس در زمان انتشار این بیانیه در زندان بسر می بردند.


از سوی دیگر " کمیته حمایت از روزنامه نگاران" که در نیویورک مستقر است، در آخرین روزهای سال گذشته بر طبق گزارشی که منتشر کرد، معتقد بود که : یک سوم روزنامه نگاران زندانی جهان در ایران بسر می برند.



وزیر ارشاد: "چند مورد" توقیف طبیعی است


در برابر سیل انتقادات جهانی اما سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی نژاد در اولین روزهای سال جاری به انتقادات جهانی پاسخ داد و گفت که "چند مورد توقیف مطبوعات" طبیعی است، او البته در خصوص بازداشت و زندانی کردن تعداد زیادی از خبرنگاران نیز گفت:" خبرنگارانی که در سال ۱۳۸۸بازداشت شدند به هیچ وجه به خاطر بحث روزنامه‌نگاری نبوده است."


حسینی البته در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری کار ایران – ایلنا- تاکید کرد و یادآور شد که :" اصل کار ما حمایت از مطبوعات است و سال ۱۳۸۸ سال سختی برای مطبوعات نبوده و مانند سال‌های گذشته بوده است."


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی سخن از حمایت از مطبوعات به میان آورده است که "هیئت نظارت بر مطبوعات" به ریاست وزیر ارشاد تنها پس از انتخابات ریاست جمهوری حکم توقیف بیش از 20 نشریه و روزنامه را صادر کرد. روزنامه هایی چون اعتمادملی، کلمه، اعتماد، صدای عدالت، آریا و.. که از رسانه های پر مخاطب و منتقد دولت محسوب می شدند از جمله رسانه هایی است که به دستور این هیئت و به بیانی دیگر به خواست دولت توقیف شدند.

 

توقیف مطبوعات از دولت خاتمی تا دولت احمدی نژاد


توقیف مطبوعات در ایران عمری طولانی دارد، چه در سالهای ابتدایی انقلاب 57 و چه در اولین سالهای حاکمیت اصلاح طلبان. شاید بتوان در یک نگاه کلی تعداد نشریات توقیف شده در دولت اصلاحات را نیز می توان فراوان یافت. شعارهای دمکراتیک مدار رئیس جمهور اصلاح طلب ، محمد خاتمی در کنار حمایت های گسترده عطالله مهاجرانی و سپس جانشین او احمد مسجد جامعی در کسوت وزارت ارشاد و اعطای مجوز به متقاضیان دایر کردن روزنامه موجب شد تا به ناگهان دهها روزنامه جدید میهمان کیوسک ها شود. روزنامه ها و نشریاتی که به سرعت دارای مخاطب بسیار زیاد هم شدند. اما هر چه دولت اصلاحات و وزارت فرهنگ دولت خاتمی مجوز راه اندازی نشریه صادر می کرد، دادستانی تهران به ریاست سعید مرتضوی در کنار ارکان دیگر جناح محافظه کار شروع به توقیف رسانه ها کردند، پس از سخنرانی آقای خامنه ای و پایگاه دشمن نامیدن رسانه ها در بهار 78 بود که ناگه دهها نشریه تنها ظرف یک هفته از انتشار بازایستادند.


تفاوت دولت خاتمی و محمود احمدی نژاد البته در آنجا بود که دولت اصلاحات نه تنها نشریه ای را متوقف نکرد بلکه از توقیف نشریات نیز اعلام نارضایتی می کرد و سعی می نمود با اعطای مجوزهای تازه، تا حدودی زخم وارده بر پیکره مطبوعات را تسکین دهد اما در دولت محمود احمدی نژاد، هیئت نظارت بر مطبوعات نه تنها به اصلاح طلبان مجوز راه اندازی نشریه را نمی دهد بله تنها در یک سال نیز دهها نشریه را خود مستقیما توقیف کرده و بدین طریق زحمت قوه قضائیه و دادستانی تهران را نیز کم کرده است.


جنجال های بحث تغییر قانون مطبوعات در مجالس پنجم و ششم


در زمانه ای که اصلاح طلبان قوه مجریه را در کنترل خود داشتند و مطبوعات و رسانه های اصلاح طلب به رغم تهدید ها و توقیف ها همچنان منتشر می شدند و حیات و رسالت روزنامه های توقیف شده را روزنامه های دیگر بر عده می گرفتند، به ناگاه مجلس پنجم که آخرین روزهای خود را سپری می کرد و اکثریت اعضای آن ازحامیان اصولگراین مخالف دولت محمد خاتمی بود تصمیم به تغییر قانون مطبوعات گرفت. تصمیمی که آشکارا در جهت محدود کردن رسانه های منتقد و حذف راحت تر آن پی ریزی شده بود.


این قانون، همان قانون جنجال برانگیزی بود که ابتدا قرار بود در روزهای ابتدایی تابستان 78 تصویب شود، انتشار این موضوع از سوی روزنامه "سلام" که پیشنهاد دهنده و طراح تغییر قانون مطبوعات سعید امامی، چهره شاخص در قتل های زنجیره ای و معاون وزارت اطلاعات است هم موجب شد تا روزنامه سلام توقیف شود و هم آنکه نظام جمهوری اسلامی با جدی ترین بحران در طول دوران رهبری آقای خامنه ای (پیش از جنبش سبز) یعنی حوادث کوی دانشگاه مواجه شود. شدت این درگیری ها و عمق بحران تا آنجا پیش رفت که 18 تن از فرماندهان سپاه در نامه ای از خاتمی خواستند که استعفا دهد و در غیر این صورت بر علیه رئیس جمهور قانونی، کودتا خواهند کرد.


محمد خاتمی نیز پس از چهل روز برای اولین بار در خصوص حوادث کوی دانشگاه در جمع مردم همدان لب به سخن گشود و 18 تیر را تاوان کشف قتل های زنجیره ای و البته "اعلان جنگ به رئیس جمهوری" دانست.

 


مجلس پنجم بالاخره علی رغم فشارهای دانشجویان و رسانه های مستقل در اقدامی سیاسی در آخرین روزهای حیات خود قانون مطبوعات را اصلاح و در واقع محدودیت های تازه برای فعالیت های مطبوعات را تصویب کرد. در همان روزها آقای خامنه ای سخنرانی انجام داد و خطاب به مخالفینی که اینک اکثریت کرسی های مجلس ششم را در اختیار داشتند و منتظر پایان مجلس پنجم بودند گفت که اکثریت نمایندگان (پنجم) خواهان تغییر قانونی هستند و این از اختیارات مجلس است، شما هم اگر قبول ندارید باید از طریق قانونی عمل کنید.


اصلاح طلبان نیز سکوت کردند به امید ورود به مجلس و درست کردن خطاهای مجلس پنجم،.مجلس اصلاحات ( ششم) چهار سال پر فراز و نشیب و البته پر هیجان پشت سر گذاشت.  احمد جنتی روزی با اشاره به عملکرد مجلس ششم گفته بود که "هرگاه پیچ رادیو را روشن می کنیم تنمان می لرزد ." یکی از مهمترین تصمیمات نمایندگان مجلس ششم بحث تغییر قانون مطبوعات بود.


روز 29 خرداد 79 مرحوم احمد بورقانی نماینده تهران پشت تریبون قرار گرفت و گفت: "به صفای دل رندان صبوحی زدگان/ بس در بسته که به مفتاح دعا بگشایند " او با این شعر این امیدواری را داد که اینک نوبت گشایش مطبوعات است و طرح تغییر قانون مطبوعات را ارائه داد. این موضوعی بود که بسیاری ها در انتظار وقوع آن بودند.


اما هنوز قانون تصویب نشده بود که از دفتر رهبری با مهدی کروبی به عنوان رئیس مجلس و بهزاد نبوی به عنوان نائب رئیس مجلس تماس گرفته شد و از آنها خواسته شد که تصویب این قاون به تعویق افتد.

 

رهبری چه گفت؟

 

بهزاد نبوی در نطق استعفای خود که در سال آخر مجلس ششم تقدیم شد ماجرا را اینگونه روایت می کند :" پس از تشکیل مجلس ششم و طرح بحث اصلاح قانون مطبوعات به منظور جلوگیری از برخوردهای غیرقانونی با آنها، رهبری به آقای کروبی و بنده پیغام دادند: با توجه به این‌که قانون مطبوعات اخیراً و در اواخر دوره پنجم اصلاح شده و هنوز در عمل و اجرا مشکلات آن مشخص نشده است از نمایندگان بخواهید تا مشخص نشدن اشکالات آن، دست به تغییر قانون نزنند در غیر این‌صورت من این اقدام را سیاسی تلقی کرده و در مقابل آن خواهم ایستاد. فراکسیون جبهه دوم خرداد در اجرای نظر رهبری تنها به چند اصلاح کوچک و ضروری در قانون بسنده کرد ولی وقتی همین موارد نیز به جلسه علنی تقدیم شد، نامه معروف رهبری صادر و جلوی آنها گرفته شد."

 

در روز 16 مرداد و پس ازتعطیلات مجلس نامه آقای خامنه ای در صحن مجلس قرائت شد که در آن تصمیم نمایندگان به تغییر قانون مطبوعات را نه به صلاح می دانست و نه مشروع.


کروبی در تشریح این واقعه می گوید: رفته رفته ماجرا وارد فاز دیگری شد، کم‌کم باخبر شدیم رهبری یک نامه‌ای برای مجلس نوشته‌اند، ما نمی‌خواستیم به آنجا برسند، از آقای هاشمی در یک جلسه پرسیدم ایشان گفت، بله، نبایست نامه‌ای نوشته شود. یک بار خدمت رهبری رفتم و در این مورد صحبت کردم، سابقه مصوبه را دادم و درباره طرح صحبت کردم و بعد گفتم، نامه نیاید به نظر ما بهتر است، ایشان احساس کرده بودند که مجلس نمی‌خواهد اطاعت کند. تلاش کردیم، نامه نیاید، اما طرح آمد تو دستور، آقای حجازی از دفتر رهبری خبر داد که اول وقت نامه‌ای از مقام رهبری می‌آید، ما صبح در هیأت رئیسه بودیم که نامه رسید، نامه را یکی از آقایان خواند، در نامه آمده بود که این طرح نه مصلحت است و نه مشروع که در دستور کار قرار گیرد و طرح را از دستور کار خارج کنیم، پس طرح را از دستور کار خارج کردیم.


کروبی البته سالها بعد گفت که عده ای می خواستند مجلس ششم را در همان روزهای ابتدایی تعطیل کنند، و این موضوع را به صراحت برخی از فرماندهان سپاه می گفتند. رئیس مجلس اصلاحات گفت : می‌آمدند می‌گفتند مجلس را تعطیل کن، اما مجلس را ادامه دادیم، با شوخی و خنده گذراندیم.


گرچه اقدام مهدی کروبی به مذاق برخی نمایندگان اصلاح طلب خوش نیامد و از جمله برخی از نمایندگان عضو حزب مشارکت بعدها به تندی به کروبی تاختند، اما بعدها ناظران گفتند که جریان هوادار حزب مشارکت از سختی ها و احتمال تعطیلی مجلس خبر داشتند اما هدف آنان دو موضوع بود اول ایستادگی و پایمردی حداقلی در برابر زیاده خواهی ها و عملکردهای خلاف قانون رهبری و موضع دوم تنها ناشی از اختلافات درونی گروههای اصلاح طلب بود.

 

دولت در پی چیست؟

 

با نگاهی به عملکرد و نگاه دولتمردان حامی محمود احمدی نژاد می توان به روشنی متوجه این قضیه بود که هم اصولگرایان سنتی و هم گروههای تندروی که اکنون حامیان احمدی نزاد محسوب می شوند نه تها در پی ایجاد فضایی برای فعالیت آزادانه تر رسانه ها نیستند بلکه قصد آنها چیزی جز مضاعف کردن محدودیت ها نیست.
 


 


جرس: در پی سفر نوروزی هاشمی رفسنجانی به منطقه آزاد کیش و دیدار گروهی از مردم با وی و بیان اعتراضاتی به شرایط کشور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از کار برکنار شد و همزمان با آغاز به کار مدیر عامل جدید، که یکی از وابستگان به سپاه می باشد، بیست نفر از کارمندان یکی از شرکت های تابعۀ آن سازمان، از کار اخراج شدند.


به گزارش منابع خبری جرس، از آنجا که ایدۀ رشد و توسعۀ مناطق آزاد، از زمان دولت هاشمی رفسنجانی تکوین و اجرایی گردید، مردم و اصناف آن منطقه آزاد، در جریان سفرهای هاشمی رفسنجانی به آن منطقه، با وی دیدار کرده و مسائل و مشکلات خود را با وی در میان می گذاشتند و امسال نیز مانند گذشته، بیش از ۸۰ نفر به دیدار وی رفتند.


گزارش واصله خاطرنشان می کند "پس از این دیدار، اسدالله کریمی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، علیرغم مخالفت و مقاومت سرمایه گذاران و مردم و اصناف محلی، از سِمَتِ خود برکنار گردید و محمد علی محبی، از وابستگان سپاه و مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام و رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی پیام جایگزین وی شد."


این گزارش افزود محبی پس از تصدی سمت جدید، بلافاصله و طی مدت زمانی کوتاه، بیش از ۲۰ نفر از پرسنل یکی از شرکتهای تابعه آن سازمان را، اخراج کرد.


این گزارش پیرامون تبعات این اخراج های ناگهانی آورده است "بعضا افراد اخراج شده از سازمان، باید جزیره را به مقصدی دیگر برای اشتغال در نظر بگیرند. هزینه های بالا و در حال افزایش بی نظارت مسکن، ‌آموزش، حمل و نقل، پوشاک و خوراک در این منطقه کارمندان را به پذیرش خواسته های نادرست مدیران و یا ترک جزیره در صورت اخراج سوق داده است. بحران برای خانواده پرسنل اخراجی تا بدانجاست که بعضا حاضر به پذیرش حداقل شرایط مالی، رفاهی برای بقا در واحدی دیگر و حتی بعضا پذیرش کارهای غیر مرتبط با پیشه قبلی و حتی نامربوط به رشته تحصیلیشان می شوند."


همچنین پیرامون موارد دیگری از سوء مدیریت جدید در آن منطقه آمده است "تعلیق مدیر امور زنان جزیره کیش به دلیل ارسال نامه ای اعتراضی نسبت به عدم پرداخت پاداش مربوط به روز زن و پرداخت مشابه آن بصورتی غیر مرسوم در روز مرد، و تغییرات اساسی در اعضای تصمیم گیرنده در یکی از شرکتهای تابعه این منطقه (شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش) که از مهمترین شرکتهای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به ویژه مسکن و زمین می باشد، از موارد دیگر قابل ذکر است."


در گزارش مذکور خاطرنشان شده است "پس از تغییرات بنیادی در ساختار و ترکیب شورای عالی مناطق آزاد و جایگزینی شورایی برای ایجاد هماهنگی میان سازمانهای مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، به جای آن با ریاست اسفندیار رحیم مشایی، متعاقبا ساختاری نیز به مناطق آزاد ابلاغ گشت که بر اساس آن تمامی مناطق آزاد حتی با کاربریها و ماموریتهای متفاوت بایستی از آن ساختار یکسان تبعیت کنند."


در بخشی دیگر از این گزارش آمده است "پس از روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد در دور نهم، اداره جزیره کیش به دست مجید شایسته (داماد محسن قرائتی) سپرده شد که در دوره تصدی اش، محدودیت های بسیاری را برای جوانان و بانوان ایجاد نمود و تعطیلی نسبی جشن ها و کنسرت ها را در بر داشت.


همچنین خاطرنشان گردیده است که طی این چند سال، مدیرانی که پرونده های فسادهای مالی و اخلاقی شان و مدارک جعلی تحصیلیشان هنوز مفتوح می باشد، در راس امور آن منطقه آزاد قرار گرفته اند.


منبع خبری فوق الذکر در پایان این گزارش تاکید کرد که "با تغییر و تحولات پر تعداد و پر شتاب مدیران در منطقه، روال توسعه و آبادانی این جزیره، سالها ست که متوقف شده است."



 


جـــرس: بهمن محصص، مترجم و از هنرمندان پیشرو و جریان‌ساز در هنرهای تجسمی ایران، شامگاه چهارشنبه ششم امرداد ماه ۸۹ در اقامتگاه خود در ایتالیا درگذشت.


به گزارش ایسنا، گفته می‌شود دلیل مرگ این هنرمند، به دلیل كهولت سن و عوارض ناشی از بیماری ریوی بوده كه گرمای بی‌سابقه‌ هوای رم نیز بیماری وی را تشدید كرده بود.


محصص متولد ١٣١۰ در شهر رشت بود، که در سال ١٣٣٣ به اروپا سفر کرد و در ایتالیا ساکن شد . وی در آکادمی هنررم، مدتی نزد فروچیو فراتزی، به آموختن هنر مشغول شد، که حاصل این دوره از زندگی محصص، چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج ایتالیا و شرکت در نمایشگاه‌هایی چون بینال( دوسالانه ) ونیز، سائو پائولو و پاریس بود.


محصص را تحت تاثیر پیكاسو می‌دانند، اما منتقدان اذعان دارند نقاشی‌ها و مجسمه‌هایش بی‌شك از روحیه یك نقاش ایرانی خبر می‌دهند.


قرار بود موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاهی از آثار این هنرمند پیشرو را در گالری‌های این موزه به نمایش درآورد اما این برنامه بدلایل نامعلوم عملی نشد؛ اما بخشی از نقاشی‌های محصص از گنجینه‌ موزه‌ جهان‌نما کاخ نیاوران خارج و رونمایی شدند.


محصص همچنین نمایشگاه‌هاى انفرادى و گروهی در تهران، رم، میلان، فلورانس، كان، پاریس، بیروت، ژنو و... برپا كرده و آثاری از ایتالو كالوینو، لوییچى پیراندللو، مالا پارته و ژان ژنه و... به قلم وی به فارسی برگردانده شده است.


 


جرس: پیمان کریمی آزاد، یکی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ که دست به اعتصاب غذا زده بود، به خاطر وخیم شدن وضعیت جسمانی اش، عصر امروز به بیمارستان منتقل شد.


به گزارش کلمه، پیمان کریمی آزاد که به بیماری دیابت مبتلا است و باید روزانه دوبار انسولین تزریق کند، پس از تحمل دو روز اعتصاب غذا، بی هوش شد.


کریمی یکی از هفده زندانی بند ۳۵۰ است که روز دوشنبه گذشته در پی اعتراض به رفتار توهین آمیز ماموران و مقامات زندان و لغو ملاقات برخی از زندانیان، به سلول انفرادی منتقل شده بود.


تعدادی از این زندانیان از جمله پیمان کریمی آزاد،کوهیار گودرزی، بهمن احمدی امویی، مجبد توکلی، مجید دری،حسین نورانی نژاد، ابراهیم (نادر) بابایی، حمیدرضا محمدی در اعتراض به انتقال خود به انفرادی، دست به اعتصاب غذا زده اند.
کریمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث ششم دی ماه(عاشورا) است که پس از گذشت بیش از هفت ماه به صورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می شود.


زندانی هایی که به خاطر اعتراض یه رفتار نامناسب ماموران و مسئولان زندان و همچنین شرایط نامناسب بند ۳۵۰ از جمله مانع تراشی در ملاقات زندانیان، از روز دوشنبه گذشته به سلول انفرادی منتقل شده اند عبارتند از: علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، بهمن احمدی امویی روزنامه نگار، حسین نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخنگوی ادوار تجکیم، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ایران و عراق، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجید دری فعال دانشجویی، مجید توکلی فعال دانشجویی، کیوان صمیمی روزنامه نگار، غلامحسین عرشی از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات، پیمان کریمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث عاشورا و محمد حسین سهرابی راد از خانواده شهدای جنگ تحمیلی و عضو ستاد مهدی کروبی.


از میان این زندانیان بهمن احمدی امویی ازچهار روز پیش اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است و روز بعد از آن تعدادی دیگر از جمله عبدالله مومنی، مجید توکلی، مجید دری، حمیدرضا محمدی، نورانی نژاد، نادر بابایی، پیمان کریمی آزاد و کوهیار گودرزی به این اعتصاب غذا پیوستند.


مسئولان زندان اوین از جمله صداقت نژاد رییس زندان، بزرگ نیا رییس بند ۳۵۰ و دادستان تهران تاکنون نسبت به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی واکنشی نشان نداده اند.
 


 


 

جرس: خبرنگار جرس به نقل از منابع آگاه در تهران گزارش کرده است: نام محمد مخبر - فردی که کمتر کسی در خارج از حلقه های بسیار عالی نظام اسم او را شنیده بود - در لیست تحریم های اتحادیه اروپا به چشم می خورد.او کیست؟

دکتر محمد مخبر کار خود را در بنیاد مستضعفان آغاز کرد. وی در سالهای بعدی به وزارت مخابرات منتقل شد و بالاخره در 26 تیر 1386 با حکم کتبی آقای خامنه ای به مدت 5 سال به سمت "رئیس ستاد اجرائی فرمان امام" منصوب شد. جائی که اموال افراد دستگیر شده به وسیله نیروهای امنیتی، تحت فشار، از آنها گرفته شده و در اختیار این سازمان قرار می گرفته است.

هدف اصلی این سازمان در دو دهه اخیر عبارت است از: هدف اول، تامین بودجه خارج از نظارت سازمان برنامه و بودجه برای مقام رهبری بوده است، تا آقای خامنه ای با فراغ بال آنچه را صلاح می داند هزینه کند (اعم از هزینه های شخصی و حکومتی).

هدف دوم ستاد، تامین مالی و پاداش دادن به کسانی ست که وفاداری خود را به آقای خامنه ای اعلام و اثبات کنند، در این گروه نام ائمه جمعه و افسران امنیتی به چشم می خورد. بازنشستگان نیروهای امنیتی که در لیست سفید آقای خامنه ای باشند، در هنگام بازنشستگی قطعه ای زمین (۱۰۰۰ متر برای فرماندهان درجه یک و ۵۰۰ متر برای فرماندهان درجه ۲) به عنوان پاداش و ماهیانه ۵ میلیون تومان به عنوان حقوق بازنشستگی از این ستاد دریافت می کنند.

ستاد اجرائی با در اختیار گرفتن این اموال به یکی از بزرگترین زمینداران ایران تبدیل شد، که صاحب حدودا ۵ میلیون متر مربع زمین در سراسر ایران می باشد، از این مقدار حددا۵۰۰ هزار متر مربع در تهران قرار دارد. آقای مخبر زمینداری را به عنوان تنها فعالیت کافی نمی دانست.

به همین دلیل ستاد اجرائی را به واسطه بهره مندی از رانت بدون سابقه به یکی از قوی ترین کارتل های مالی/ اقتصادی ایران تبدیل کرد. در ۵ سال گذشته، در بسیاری از فعالیت های اقتصادی ستاد اجرائی تنها رقیب سپاه پاسداران بوده است که به دلیل وابستگی به رهبر جمهوری اسلامی و برخورداری از رانت بسیار قوی اقتصادی و امنیتی از هر گونه نظارت و انتقادی بدور مانده است.

از آنجائی که نه سپاه و نه ستاد اجرائی خواهان تبلیغات و سرو صدای زیاد پیرامون موضوع حساس واگذاری سهام مخابرات نبودند و رقابت بین دو بال مالی حاکمیت (سپاه و ستاد اجرائی) را به صلاح نمی دانستند، این سازمان با ریاست آقای مخبر و به نام یکی از شرکت های زیر مجموعه به نام "اعتماد مبین"، شریک سپاه پاسداران در مزایده خرید سهام شرکت مخابرات شدند.

پس از انتخابات سال ۸۸، آقای خامنه ای با یک فرمان و برای تنبیه آقای محمد محمدی ری شهری که اوامر ایشان را مطابق میل رهبری اجرا نکرده بود، بخش قابل توجهی از اموال آستان حضرت عبدالعظیم شهر ری را به ستاد اجرائی منتقل کرد، ارزش این اموال حدودا ۱۰۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می شود.

ستاد اجرائی یکی از اصلی ترین سهامداران بانک پاسارگاد می باشد، و بیشترین عملیات بانکی خود را از طریق این بانک انجام میدهد. آگاهان مالی معتقدند که ارزش اموال تحت مالکیت و سرپرستی این ستاد بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار میباشد که عنوان بزرگترین کارتل اقتصادی ایران بعد از سپاه پاسداران را عنوانی برازنده این گروه میکند.

آقای مخبر برای تثبیت موقیت خود ، سیاست نزدیکی به پسران آقای خامنه ای را انتخاب کرد و به یکی از نزدیکترین یاران سید مصطفی خامنه ی تبدیل شده است. شورای مدیریتی ستاد اجرائی متشکل است از : آقای سید مصطفی خامنه ای (پسر بزرگ مقام رهبری که به اندازه سید مجتبی سیاسی نیست)، آقای محمد ایروانی (وزیر سابق اقتصاد و دارائی و رئیس سابق ستاد اجرائی)، آقای محمد شریعتمداری (وزیر سابق بازرگانی)

گمانه زنی های مختلفی راجع به چگونگی و چرائی راه پیدا کردن نام آقای محمد مخبر به لیست سیاه اتحادیه اروپا وجود دارد، که یکی از آنها این است که این نام ممکن است به وسیله کارتل رقیب به این اتحادیه داده شده باشد، و هدف اتحادیه اروپا تضعیف مالی آقای خامنه ای باشد.
 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به jaras-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به jaras@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته