-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 07/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد گفت: «سرریز جمعیتی استان تهران به استانهای همجوار آن ازجمله استان مرکزی منتقل خواهد شد.»

به گفته وی «دولت مصمم است به هر شکل ممکن جمعیت تهران را کاهش دهد و در این زمینه با ارائه مشوق‌های متعدد به کارمندان دولت، می کوشد زمینه را برای خروج کارکنان دولت از تهران و کاهش تراکم جمعیت در این شهر فراهم کند.»

وی همچنین در ادامه گفت: «طرحی در دولت در دست بررسی است که در آن از استان مرکزی به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای انتقال پایتخت مورد اشاره قرار گرفته است که در این زمینه در حال بررسی و تبادل اطلاعات هستیم.»

پیش از این نیز دولت برای کاهش جمعیت تهران دست به اقداماتی زده است، که انتقال اجباری کارکنان میراث فرهنگی از تهران به شیراز و اصفهان یکی از آنهاست.

در پی این اقدام دولت، کارکنان میراث فرهنگی جهت اعتراض به آن، تاکنون  2بار در مقابل مجلس تجمع کرده‌اند و برخی از آن‌ها هنگام انتقال در فرودگاه مهرآباد به مخالفت با این امر پرداختند.

روز گذشته نیز دولت دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد 40 درصد از کارکنان خود را حداکثر تا پایان مرداد ماه سال 89 به خارج از تهران منتقل کنند.

منبع: فردا

پیشینه خبر: کارکنان میراث فرهنگی در فرودگاه مهرآباد هم دست به اعتراض زدند


 


 

صبح یکشنبه، کارمندان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در فرودگاه مهرآباد هنگام انتقال اجباری دست به اعتراض زدند.

مسافرين فرودگاه مهرآباد روز یکشنبه شاهد دعوا و سروصدای کارمندان سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری بودند كه نسبت به انتقال خود به شيراز معترض بودند.

به طوری که برخی از آنها که با الفاظ بدی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را مورد خطاب قرار می‌دادند با دخالت همکاران خود از صحنه دور شدند.

زن میانسالی از معترضان با صدای بلند خطاب به مسئولان میراث فرهنگی گفت: «همسرش با ادامه كار وی در استانی ديگر مخالف است و او مجبور است از كار خود استعفا دهد.»

اعتراض کارمندان اين سازمان كه انتقال آنان به استان‌های ديگر زندگی روزمره آنها را با مشكل مواجه كرده است، باعث اعتراض عده‌ای به دولت شد.

پیش از این نیز کارکنان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران 2 بار در مقابل مجلس به انتقال اجباری از تهران به اصفهان و شیراز اعتراض کرده‌ بودند.

یکی از این کارکنان معترض وضعیت کارکنان منتقل شده را بد توصیف کرده و گفته بود: « آنها از وضعیت اسکان خود به شدت ناراضی هستند و حقوق آنها پس از انتقال هنوز پرداخت نشده است.»

حمید بقایی، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در واکنش به اعتراض این کارمندان که نسبت به انتقال خود به خارج از تهران اعتراض داشتند، گفته بود: «ما می‌رویم، هرکسی دوست داشته باشد بیاید و هر کسی دوست نداشته باشد نیاید!»

این اقدام سازمان میراث فرهنگی در پی دستور دولت مبنی بر خروج بیش از 300 شرکت و سازمان دولتی به منظور کاهش جمعیت تهران اتخاذ شده است که به نظر کارشناسان غیرعملی است.

روز گذشته نیز دولت دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد 40 درصد از کارکنان خود را حداکثر تا پایان مرداد ماه سال 89 به خارج از تهران منتقل کنند.

منبع: آفتاب

پیشینه خبر:

دومین تجمع کارکنان میراث فرهنگی در پی انتقال اجباری از تهران

دولت می‌خواهد یکماهه 40 درصد کارمندان را از تهران منتقل کند


 


محمود احمدی‌نژاد می‌گوید دولتش اطلاعاتی در دست دارد که بر اساس آن آمریکا قصد دارد در آینده‌ای نزدیک دست‌کم به دو کشور خاورمیانه حمله کند.

این مطلب را احمدی‌نژاد روز دوشنبه در گفتگویی با شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی اعلام کرده است.

رئیس دولت دهم گفته که «آنها (آمریکایی‌ها) تصمیم دارند طی سه ما آینده به دو کشور منطقه حمله کنند.»

وی همچنین افزوده که اطلاعاتی در دست دارد که ایالات متحده سناریوی «جنگ روانی» علیه ایران تنظیم کرده است.

آقای احمدی‌نژاد در این گفتگو اشاره‌ دقیقی به این برنامه‌های آمریکا و نام کشور‌هایی که به گفته وی واشینگتن قصد حمله به آنها را دارد نکرده است.

رئیس دولت دهم همچنین اظهار داشته که ايران بر سر مسئله هسته‌ای خود عقب‌نشينی نخواهد کرد.

احمدی‌نژاد گفت: «غربی‌ها می‌دانند که در صحنه واقعی نمی‌توانند ايران را به عقب‌نشينی وادار کنند و به همين علت با خبرسازی می‌خواهند بگويند که ايران در اين جريان يک قدم عقب‌نشينی کرده است.»

منبع: پرس‌ تی‌وی


 


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از مدیریت  وزارت نیرو گفت: وزارت نیروبحرانی ترین شرایط خود بعد از انقلاب را سپری می کند.

سید عماد حسینی با اشاره به بحران قطعی برق و مشکلات کمبود آب آشامیدنی در کشور گفت: شرایطی که در حال حاضر در وزارت نیرو وجود دارد بعد از انقلاب بی سابقه است. وی ضمن اشاره به عدم تسلط وزارت نیرو درمهار بحران های پیش آمده گفت: متاسفانه ایشان برای حل مشکلات این وزارت خانه هیچ تعامل مثبتی را با کمیسیون انرژی مجلس ندارد واگر این وضعیت ادامه پیدا کند نمایندگان مجلس برای خروج این وزارت خانه از بحران هیچ چارهای به جز استفاده از ابزارهای نظارتی خود ندارند.

بحران برق
نایب رئیس سندیکای صنعت برق ایران با بیان اینکه بحران در بدنه صنعت برق کشور نفوذ کرده گفت: ایران در تولید تجهیزات صنعت برق قدرت رقابت با کالاهای خارجی را از دست داده،کارخانه‌های تولید تجهیزات برق با 30 درصد ظرفیت کار می‌کنند و مدام با اخراج کارگران سیاست تعدیل نیرو را در دستور کار قرار داده اند.

علی اکبر سهیلی افزود:اما موضوعی که این روزها برای بنده و سایر اعضا قابل توجه بوده این است که معاون وزیر نیرو به تازگی اعلام کرده‌اند تا پایان امسال افزایش قیمت برق نداریم. به هر حال مشخص نیست با توجه به اینکه قرار نیست قیمت برق افزایش یابد، منابع مالی صنعت از کجا تأمین شود و آیا مجددا از صندوق ذخیره ارزی برداشت می‌شود؟
سهیلی خاطر نشان کرد: بنابراین با توجه به اینکه گفته می‌شود قیمت برق تا پایان امسال افزایش نمی‌یابد عملا می‌بینیم که بحث هدفمندی یارانه‌ها مختل می‌شود، چون دولت اعلام کرده که در شش ماهه دوم هدفمندی یارانه‌ها پیاده خواهد شد و از سویی اعلام می‌شود که قیمت برق تا پایان امسال افزایش نمی‌یابد، این دو مطلب تناقض‌هائی با هدفمندی یارانه‌ها دارند.
نایب رئیس سندیکای صنعت برق ایران افزود: چنانچه بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار باشد این قانون از نیمه دوم امسال اجرا شود باید قائدتا قیمت برق افزایش یابد، اما معاون وزیر نیرو اعلام می‌کند که قیمت برق تا پایان امسال افزایش نمی‌یابد.

پیش از این وزیر نیروی دولت احمدی نژاد نیز گفته بود: وزارت نیرو منتظر تصویب و ابلاغ طرح‌های هدفمند کردن یارانه ها از سوی مجلس شورای اسلامی است تا با اجرای آن از یک وزارتخانه خدماتی به وزارتخانه ای پویا و اقتصادی تبدیل شود و طرح های بزرگی را در این بخش با مشارکت سرمایه گذاران اجرا کند .
نامجو در اواخر سال گذشته گفته بود: البته این وزارتخانه اجـرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را پس از ابلاغ این طـرح از سال آینده آغـاز می کند و بنابراین امسال هیچگونـه افـزایشی در قیمت آب و بـرق کشور ایجاد نخواهد شد. وی گفته بود: قصد نهايي دولت حذف يارانه ها نيست بلكه هدفمند كردن آن بوده و كاهش هزينه ها و زيان هاي قشر آسيب پذير جامعه مدنظر است.

برق 5 برابر گران شد
به فاصله چند ماه از این اظهارات مجید نامجو (وزير نيرو) در گفته هائی کاملا متفاوت، از افزايش 30 درصدي قيمت برق بخش تجاري کشور خبر داد و اعلام کرد تعرفه جديد برق از 15 تيرماه جاري اعمال مي‌شود. وی افزود: در صورت افزايش مصرف، دهک دهم 100 درصد، دهک نهم 90 درصد و دهک هشتم 30 درصد جريمه خواهند شد.
اما واقعیت ها نشان میدهد که گرانی برق تنها متعلق به بخش تجاری نمیشود، چرا که طبق اعلام سازمان توانیر الگوي مصرف برق براي مشترکان خانگي در مناطق عادي، 300 کيلووات ساعت در ماه است و این یعنی بخش زیادی از مشترکان خانگی تحت نام دهک دهم و نهم باید تقریبا دو برابر مبلغ قبض های خود را پرداخت کنند. اما گرانی برق تا جائی پیش رفت تا وزارت نیرو پس از افزایش 5 برابری قیمت برق اعلام کند: با روند موجود چه یارانه ها هدفمند شود چه نشود، مشترکان باید به ازای هر کیلووات ساعت 832 ریال بپردازند.

کل مبلغی که از هدفمند کردن یارانه ها به هر نفر میرسد، یک سوم قبض برق هم نیست
در این میان دولت سعی دارد با طرح مسئله هدفمند کردن یارانه ها بخش زیادی از سوبسیدها را نیز از مصرف انرژی قطع کند. با این وضع و در بهترین حالت یعنی در شرایطی که دولت بتواند همه‌ي 20 هزار ميليارد تومان درآمد خالص جدید در جریان هدفمند کردن یارانه ها را به دست آورد، تنها نصف اين مبلغ يعني 10 هزار ميليارد تومان به خانواده ها تخصیص داده خواهد شد. مجددا و در بهترین حال اگر فرض کنیم دولت بخواهد همه 10 هزار میلیارد تومان را بدون هزینه بیمه های اجتماعی بین جمعیت هفتاد میلیونی ایران تقسیم کند، به هر نفر چیزی حدود 11 هزار تومان (آن هم تنها به سرپرست خانوارها) خواهد رسید. با این وضع تمام مبلغی که از کل طرح هدفمند کردن یارانه ها به هر خانواده ایرانی میرسد چیزی حدود یک سوم (1/3) قبض برق خواهد بود.

بحران انرژی؛ خاموشی صنایع و اخراج کارگران
دولت احمدی نژاد و وزارت نیرو در شرایطی ادعاهای مشابهی در حمایت از اقشار ضعیف اجتماعی دارند که طرح هدفمند کردن یارانه ها و بحران برق در اولین گام، با اخراج بخش زیادی از کارگران گریبان طبقات محروم و خانواده های کم درآمد را گرفته است.

کارگران ایران خودرو با اعتراض به این روند چنین میگویند: ایران خودرو اضافه کاری ما را قطع کرده است و کارکنان ستادی خودرا به خانه می فرستد بدون اینکه قبلا توضیحی داده باشد. تولید شیفت اول "ال نود" تعطیل شده است و تولید "ایران خودرو دیزل" بیش از یک ماه است که متوقف شده است. کارگران سایپا نیز در وضعیتی کمابیش مشابه میگویند: اضافه کاری‌ها قطع شده است و شیفت صبح تا ساعت 11 بیشتر کار ندارد، ما نمیدانیم بحران انرژی چه ربطی به توقف خط تولید و اخراج کارگران دارد.

مجيد باقري خوزاني معاون منابع انساني گروه صنعتي ايران خودرو هفته گذشته در این زمینه اعلام کرده است: اهتمام هوشمندانه كاركنان ايران خودرو براي صرفه جويي در مصرف انرژي باعث شده است، ضمن محدود شدن برنامه اضافه کاري بخشي از واحدهاي اداري و ستادي در ايران خودرو، همچنان شیفت های تولیدی مطابق برنامه‌ریزی قبلی فعال باشند.

کارگران بخش های متوقف شده ایران خوردو در واکنش به این اظهارات میگویند: مدیران شرکتهای بزرگ هیچ کدام حاظر نیستند اعلام کنند که شرکت هایشان در خطر تعطیلی قرار دارند و بعد از انتشار اخبار تعطیلی و اخراج کارگران، با دستپاچگی اعلام میکنند که مشکلات تولیدی با هوشمندی کارگران حل شده است که این مسئله واقعیت ندارد.

نایب رئیس سندیکای صنعت برق ایران هم در این زمینه میگوید: از اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری بسیاری از صنایع بزرگ به همراه کارخانه‌های صنعت برق تعدیل نیرو کرده‌اند و در حال حاضر بنده آمار دقیقی از این اخراج‌ها ندارم. به عنوان مثال یک کارخانه معتبر تولید کابل که 600 کارگر داشته در دو ماه اول امسال حدود 150 نفر نیرو تعدیل کرده است.
وی ادامه داد: کارخانه‌های صنعت برق در حال حاضر با 30 درصد ظرفیت تولید در حال کار هستند، سه کارخانه بزرگ تجهیزات برقی به دلیل بحران مالی تاکنون تعطیل شده‌اند و از آنجائیکه کارخانه ها با تمام ظرفیت خود کار نمی کنند، باعث بیکار شدن بیش از 1500 کارگر شده اند.

رئیس سندیکای صنعت برق ایران نیز با تائید این موضوع گفت: بقیه کارخانه‌های صنعتی ما هم در سال‌های اخیر سیاست انقباضی پیش گرفته‌اند و کارگرانشان را تعدیل کرده‌اند. یکی از این کارخانه‌ها، کارخانه آونگان اراک بوده است که چون نامش رسانه‌ای شده می‌توانم اسمش را ببرم اما اسم دو کارخانه بزرگ دیگر را به دلیل این که از صاحبانش اجازه ندارم نمی‌توانم اعلام کنم.
وی افزود: هر چند سعی کرده ایم که خطوط تولید را کامل تعطیل نکنیم اما در برخی واحدهای با اعتراضات کارگران مواجه ایم. شرکت آونگان نمونه ای از شرکت هایی است که به طور کامل تعطیل شده است. این شرکت هر روز شاهد تظاهرات کارگری است و کارگرانی که حقوق نگرفته اند روی مواد اولیه موجود در شرکت دست گذاشته اند.
وی افزود: با ادامه این روند بحرانی از یک سو در حال از دست دادن بازارهای خارجی‌مان هستیم و از سوی دیگر به دلیل این که تعرفه‌ها پایین است بازار داخلی‌مان را نیز در اختیار کشورهای دیگر قرار داده‌ایم. ذخيره برق در شرايط استاندارد بايد 20 درصد باشد در حاليكه در حال حاضر نه تنها هيچ ذخيره برقي نداريم بلکه مصرف برق از تولید بیشتر است.

محمد پارسا رئیس هیات مدیره صنعت برق ایران چندی پیش در اظهاراتی گفته بود: خریدار ۹۹ درصد از تولیدات شرکت های عضو سندیکای برق، دولت یعنی وزارتخانه های نیرو و نفت است اما این مشتریان کالا می خرند و پول نمی دهند. وی تاکید میکند: ما دیگر زورمان نمی رسد که خودمان را سرپا نگه داریم. در حالت اضطرار هستیم و خیلی از مدیران ما فراری شده اند. مدیران شرکت ها به دلیل ناتوانی مالی، چک‌هایشان برگشت خورده و "به خاطر همین چک های برگشتی به خانه هایشان نمی روند و مثل قاچاقچی ها با من در اتومبیل قرار می گذارند تا مسائل شان را بگویند".

به گفته وي، چنانچه در بخش صنعت برق سرمايه‌گذاري صورت نگيرد صنعت کشور در 3 سال آینده در سراشیبی خاموشی قرار خواهد گرفت

منابع: فردا و خبرگزاری اقتصادی ایران و رجانیوز و ایلنا و خبر خودرو و فارس نیوز و روزنامه تهران امروز و بی‌بی‌سی فارسی

 


 


غلامحسین الهام عضو پیشین شورای نگهبان ادعا کرد جمهوری اسلامی یک شبکه ۳۰۰ هزار نفری سایبری را شناسایی و متلاش کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای الهام در جمع ناظرین شورای نگهبان شهرستان‌های فریدونکنار و بابلسر گفته که این شبکه قصد انجام «عملیات‌های انتشار اخبار کذب و بدگویی از دولت و در نهایت نظام» را داشته است.

سخنگوی پیشین دولت احمدی‌نژاد اشاره‌ای به چگونگی متلاشی شدن این شبکه و دستگیری احتمالی اعضای آن نکرده است.

این برای نخستین‌بار است که یک مقام نزدیک به دولت احمدی‌نژاد چنین ادعایی را مطرح می‌کند.

فرماندهان سپاه و برخی از محافظه‌کاران نزدیک به احمدی‌نژاد، پس از وقایع انتخابات سال گذشته می‌گویند وارد جنگ نرم با دشمنان جمهوری اسلامی شده‌اند.

آنها از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات و وقایع پس از آن به عنوان «جنگ نرم» یاد می‌کنند و به فعالیت‌های معترضان در فضای اینترنت «جنگ سایبری» می‌گویند.

الهام با اشاره به این مسئله گفته که «دشمن توانست از میدان خودی‌های علیه انقلاب اسلامی لشکرکشی کرده و برای خودش نیرو سازماندهی کند که این نیروهای سایبری و سربازان جبهه جنگ نرم و محیط مجازی و ارتباط الکترونیکی نوین گام‌هایی علیه جمهوری اسلامی برداشتند.»

منبع: ایلنا

پیشینه
امام جمعه مشهد: در جنگ سایبری خلاف شرع نداریم. هک کنید!
اذعان سپاه به هدایت «ارتش سایبری»


 


یک نماینده مجلس از احتمال ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء (وابسته به سپاه پاسداران) به پروژه احداث آزاد‌راه تهران- شمال خبر داد.

مهرداد لاهوتی، عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفته که قرارگاه خاتم‌الانبیاء اعلام کرده که از این به بعد قصد ندارد در پروژه‌های كمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان وارد شود.

به گفته آقای لاهوتی، برآورد هزینه مالی احداث آزادراه تهران ـ شمال دو هزار و ۴۰۰ صد میلیارد تومان است كه تاكنون تنها ٢۵۰ میلیارد تومان آن خرج شده است.

این نماینده مجلس افزوده که «۵۰ درصد هزینه اجرای این پروژه بر عهده بنیاد مستضعفان و ۵۰ درصد نیز بر عهده دولت است.»

قرارگاه خاتم‌الانبیاء، در پروژه‌های عظیم و سودآوری چون نفت، گاز، مخابرات و معادن نیز، دخالت و حضور جدی داشته و بسیاری از مناقصه‌ها را بدون طی کردن روند قانونی آنها تصاحب کرده است.

عملیات اجرایی آزاد‌راه تهران - شمال که از آن به عنوان بزرگترین طرح راه‌سازی ایران نام برده می‌شود از سال ۷۵ هم‌زمان در دو قطعه كن و سولقان در تهران و مرزن‌آباد در شمال آغاز شد‌ه است.

منبع: جرس


 


در پی تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، واردات بنزین به ایران در ماه ژوئیه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابتدای ماه ژوئیه میلادی تاکنون تنها سه کشتی حامل بنزین در بنادر ایران پهلو گرفته‌اند که این میزان نسبت به دوره مشابه در سال‌های پیش کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش علت کاهش چشمگیر ورود محموله‌های بنزین به بنادر ایران، خودداری شرکت‌های کشتیرانی از حمل فرآورده‌های نفتی به مقصد ایران پس از اعمال دور تازه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی بوده است.

براساس این گزارش در ماه جاری میلادی تاکنون تنها سه کشتی حامل بنزین از کشورهای ترکیه و چین در بنادر ایران پهلو گرفته‌اند و انتظار می‌رود تا پایان ماه جاری تنها یک کشتی دیگر حامل بنزین از ونزوئلا در بندرعباس پهلو بگیرد.

رویترز اضافه کرده که صاحبان کشتی‌ها نگران فرستادن کشتی‌های خود به ایران هستند، از این رو مقام‌های ایرانی تلاش می‌کنند شرکت‌ها و کشورهای جایگزینی برای واردات بنزین پیدا کنند.

به گفته دست‌اندرکاران بازار انرژى، محموله‌هاى استاندارد بنزین ۳۳ هزار تنی یا حدود ۴۵ میلیون لیتری هستند و بدین ترتیب هر یک از محموله‌هاى بنزین تنها براى مصرف دو و نیم روز ایران کفایت مى‌کند.

منبع: رادیو فردا و رویترز

پیشینه
توتال فروش بنزین به ایران را متوقف کرد
تصویب لایحه تحریم واردات بنزین به ایران در سنای آمریکا


 


آیت‌الله اسد‌الله بیات زنجانی می‌گوید باید در برابر جریانی که هیچ قرابتی با انقلاب اسلامی و اندیشه‌های روح‌الله خمینی ندارد تا «آخرین نفس» ایستادگی کرد.

آقای بیات‌زنجانی در دیدار با جمعی از فعالان اجتماعی و مدنی آذری زبان گفته که بخشی از حاکمیت برای ناکارآمد جلوه دادن حکومت اسلامی تلاش می‌کند که باید در برابر این جریان ایستادگی کرد.

این مرجع تقلید افزوده که «مهمترین عنصر برای ثبات حاکمیت، اعتماد مردم به آن است و زمانی که بواسطه عملکرد غلط، این اعتماد خدشه‌دار شد و یا از بین رفت، حاکمیت دچار بحران مشروعیت می‌شود.»

به گفته آقای بیات زنجانی «حاکمیتی که دچار بحران مشروعیت شده، هرگونه حرکت اصلاحی و نقادانه را در قالب دشمنی و عناد برداشت می‌کند و به جای استقبال کردن از این نقدها، آن را سرکوب می‌کند.»

وی تاکید کرده که «امروز بواسطه عملکرد غلط بخشی از حاکمیت، غیر از اینکه اعتماد مردم تا حدود زیادی ضربه دیده، با کمال تاسف این موضوع توسط برخی در حال نهادینه شدن است که دین و حکومت دینی توان اداره کشور را ندارد.»

این مرجع تقلید افزوده که «بارها تکرار کرده‌ایم که جریانی در کشور به دنبال ضعیف جلوه دادن حکومت دینی در اداره جامعه است. این جریان قرابتی با انقلاب اسلامی و امام نداشته و ندارد بلکه با هر دو آنها مخالف است.»

آقای بیات زنجانی اظهار داشت: «امروز نه انقلابیون اصیل در امانند و نه یاران صدیق امام.»

منبع: وب‌سایت کلمه

پیشینه
آیت‌الله زنجانی: زندانی کردن افراد، تلاش برای حفظ قدرت است
آیت‌الله بیات‌زنجانی: وقت هجرت نیست باید مقاومت کرد


 


وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد اظهارات محمود احمدی‌نژاد در خصوص موضع روسیه در رابطه با برنامه هسته‌ای تهران قابل قبول نیست.

احمدی‌نژاد جمعه گذشته در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه جشنواره جوان ایرانی گفته بود مسکو بازیچه دست کشورهای غربی شده که سیاستشان در راستای انزوای جمهوری اسلامی است.

رئیس دولت دهم، این گفته دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه که ایران تا دو سال دیگر به بمب اتمی دست پیدا خواهد کرد را بی‌اساس دانسته و گفته بود مدودف سناریوی غرب و آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران را «کلید» زده است.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که «برای ما اظهارات احمدی‌نژاد که تحریف کننده روش‌های عینی روسیه و سیاست مستقل و سازنده مسکو در رابطه با برنامه هسته‌ای بشمار می‌آید، مطلقا قابل قبول نیست.»

در این بیانیه آمده است: «به اعتقاد ما، مقامات ایران به جای ادبیات بی‌ثمر و غیرمسئولانه باید گام‌های سازنده و معینی در خصوص حل فوری اوضاع اتخاذ کنند.»

وزارت امور خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات اتمی قدرت‌های بزرگ با ایران از سر گرفته شود.

منبع: ریانووستی

پیشینه
احمدی‌نژاد: روسیه مراقب باشد دشمن ایران نشود
روسیه سخنان احمدی‌نژاد را «عوام‌فریبی سیاسی» خواند


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته