-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 07/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



مسئول پیگیری سفر نمایندگان به غزه گفت: متاسفانه به رغم تمام پیگیری ها دولت مصر تا این لحظه با سفر چهار نفر از نمایندگان به غزه موافقت نکرده است.
به گزارش خانه ملت، محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس با بیان اینکه چهار نماینده مجلس آماده سفر به غزه هستند گفت: ما نمایندگان تمام هماهنگی های لازم را انجام دادیم و حتی بلیط هواپیما جهت پرواز به مصر آماده است اما متاسفانه دولت مصر اعلام کرد که تا این لحظه برای سفر نمایندگان ویزا صادر نشده است.
وی افزود: اینجانب در جلسات متعددی که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتم پیگیر این سفر بودم و حتی در جلسه روز گذشته اینجانب با لاریجانی هماهنگی های لازم برای انجام سفر را به عمل آوردیم و لاریجانی نیز به شیخ الاسلام معاون امور بین المللی مجلس تاکید کردند تا با هماهنگی های لازم این سفر انجام شود.
مسئول پیگیری سفر نمایندگاه به غزه با انتقاد از دولت مصر گفت: دولت مصر متاسفانه تاکنون کارشکنی های زیادی انجام داده و حتی از چهار نماینده ای که قصد سفر به غزه را داشتند سوابق کاری درخواست کرد که ما نیز سوابق کاری خود را برای دولت مصر ارسال کردیم اما متاسفانه هنوز ویزایی برای انجام این سفر صادر نشده است.
بیغش با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس همچنان آماده سفر به غزه هستند گفت: ما در حال حاضر هم پیگیر انجام این سفر هستیم اما متاسفانه دولت مصر اعلام کرد که تا این لحظه با انجام سفر موافقت نشده است.
وی تصریح کرد: ملت ایران حامی ملت مظلوم فلسطین به خصوص غزه است و ما چهار نماینده ای که قصد داریم به غزه برویم می خواهیم پیام ملت ایران و همچنین نمایندگان مجلس برای اعلام همدردی با ملت مظلوم فلسطین را به آنان ابلاغ کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما همچنان پیگیر هماهنگی های لازم برای انجام این سفر هستیم گفت: مسئولان وزارت خارجه نیز این موضوع را دنبال می کنند و هر وقت ویزا از طرف دولت مصر صادر شود ما آماده سفر هستیم.
علاوه بر احمدی بیغش، شبیب جویجری نماینده اهواز، پرویز سروری نماینده تهران و عوض حیدرپور نماینده شهرضا چهار نماینده ای هستند که تصمیم دارند از طریق خاک مصر به غزه سفر کنند.
برای انجام این سفر هماهنگی های لازم از طریق وزارت خارج کشورمان انجام شده است و قرار بود این سفر صبح امروز صورت پذیرد.


 


یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست جمعی از اعضای کمیسیون تلفیق برای عدم تعطیلی سه هفته ای این کمیسیون ، از وقفه در بررسی برنامه پنجم توسعه انتقاد کرد.
به گزارش مهر، محمد کریم شهرزاد درخصوص ادامه روند بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: قرار بود موضوع بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه در کمیسیون تلفیق را در ایام تعطیلات مجلس ادامه دهیم اما با آن موافقت نشد.
وی که خود یکی از امضاء کنندگان پیشنهاد تشکیل کمیسیون تلفیق در ایام تعطیلات مجلس بوده است، گفت: حتی قرار شد در مشهد مقدس کمیسیون تلفیق را برای بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه تشکیل دهیم که این مهم هم بنا به دلائلی محقق نشد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اراده اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق بر این بود که تا قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه کشور در این کمیسیون به اتمام برسد، گفت: اگر همین الان هم ما را احضار کنند حاضریم که از شهرستان به تهران بیائیم تا کار بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه را به اتمام برسانیم.
گفتنی است، مجلس شورای اسلامی در حال حاضر به مدت سه هفته تا ۲۲ مردادماه تعطیل است و کمیسیون تلفیق بررسی برنامه پنجم با ۵۱ عضو نیز بر این اساس تا این تاریخ تعطیل است.
پیش از این محمد رضا باهنر رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه پنجم توسعه عنوان کرده بود که این کمیسیون از روز ۲۲ مرداد بررسی‌های خود را در مورد برنامه پنجم از سر می‌گیرد و تا پنجم یا ششم شهریور کار بررسی این لایحه را به اتمام خواهد رساند. تاکنون حدود دو سوم برنامه پنجم در کمیسیون تلفیق بررسی شده است.
کمیسیون تلفیق ۳ هفته کاری برای بررسی برنامه پنجم مهلت دارد که این مدت سه هفته دیگر نیز قابل تمدید است. کمیسیون تلفیق برنامه پنجم تاکنون ۴ هفته کاری تشکیل جلسه داده است.
برنامه پنجم توسعه باید سال گذشته تصویب و از آغاز امسال اجرا می شد اما به دلیل تاخیر دولت در ارائه لایحه آن، مدت اجرای برنامه چهارم تمدید و بررسی برنامه پنجم به سال جاری موکول شد.


 


بر اساس یکی از مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، دولت ملزم شده است برنامه ای بیست ساله برای انرژی هسته‌ای کشور تدوین نماید و در جریان آن نیز، باید برای بکارگیری دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای برنامه‌ریزی کند.
به گزارش مهر، علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درباره الزامات تحقق بکارگیری دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای خاطرنشان کرد “در حال حاضر نیروهای قابل توجهی در دانشگاه‌های کشور در زمینه هسته‌ای تربیت شده و فارغ التحصیل شده‌اند.”
عباسپور همچنین افزود “با توجه به حساسیت نیروگاههای هسته‌ای و با توجه به اینکه استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تر ضامن ایمنی بیشتر نیروگاهها خواهد بود، لذا جلب همکاری دیگر کشورها در ساخت این نیروگاهها می تواند نقش موثر داشته باشد.”
وی تصریح کرد: “دولت موظف به جایابی نیروگاه‌های هسته‌ای شده و کمیسیون تلفیق نیز تصویب کرده است که دولت اقدامات لازم برای شناسایی معادن اورانیوم، استخراج و بهره برداری از این معادن را بعمل آورد.”
عباسپور در این زمینه افزود “دولت بر اساس مصوبه مجلس هفتم، موظف به ایجاد بیست هزار مگاوات نیروگاه هسته ای در داخل کشور شده بود، که اگر فرض کنیم این نیروگاهها در حد نیروگاه اتمی بوشهر باشند، حداقل باید در بیش از بیست نقطه مکان یابی برای ایجاد نیروگاه صورت گیرد.”
گفتنی است نیروگاههای هسته ای، چرخه سوخت اتمی و همچنین اهداف ذکر شدۀ مقامات جمهوری اسلامی پیرامون این موارد، طی سالهای اخیر مورد مناقشه و کشمکش جهانی زیادی شده است.


 


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی،آن چه را که وی “دروغ پردازی‌های” سفیر انگلیس در مورد فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران خواند را ناشی از “خباثت انگلیسی‌ها” دانست و گفت: وزارت خارجه باید در جهت اخراج این سفیر اقدام کند.
به گزارش ایسنا، اسماعیل کوثری نماینده‌ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری خواسته نمایندگان برای تعطیلی سفارت انگلستان در تهران مدعی شد: هر کاری که انگلیس انجام می‌دهد جز ضرر برای کشور، چیز دیگری ندارد، و طرح دروغی نظیر حرکت ایران به سمت تولید سلاح هسته‌ای، علی‌رغم تاکیدات رهبر انقلاب به عنوان ولی فقیه و یک عالم دینی مبنی بر حرام بودن این مساله، نشان دهنده خباثت انگلیسی‌هاست.
وی اظهار عقیده کرد: بازرسان آژانس نیز بارها کارهای ما را رصد کردند و بر حقانیت فعالیت‌های هسته‌یی صلح‌آمیز ما تاکید داشتند، لذا این اظهارنظر نشان می‌دهد یکسری تحرکات دیگری توسط این کشور دنبال می‌گردد که وزارت خارجه باید در جهت اخراج این سفیر اقدام کند.
کوثری ادامه داد: دروغ‌پردازی این کشورها از خباثت آنها ست. این در حالی است که هیچ امر خلافی از ما سر نزده و ما تنها به دنبال اورانیوم غنی‌شده مورد نیاز کشور هستیم.
همچنین در خبری دیگر، امروز نایب رییس کمیته‌ دفاعی مجلس گفت: اگر سفیر انگلیس به خاطر دروغ‌هایش عذرخواهی نکند باید اخراج شود.
محمدکریم عابدی نماینده‌ عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به “اظهارات و دروغ پردازی‌های سفیر انگلیس در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران”، با این ادعا که این “دروغ پردازی‌ها” در عراق نیز انجام شد که نهایتا با تحریک آمریکا توسط انگلیس حمله به این کشور صورت گرفت، ادامه داد: همان جریان دروغ پردازی دوباره تکرار می‌شود، که این بار سفیر انگلیس این کار را انجام می‌دهد؛ لذا وی به عنوان یک دروغ‌گو، عنصر نامطلوبی است و اگر عذرخواهی نکند باید اخراجش در دستور کار وزارت خارجه قرار گیرد.
گفتنی است چندی پیش وزارت امور خارجه ایران در اعتراض به اظهارات سایمون گس، سفیر انگلیس در تهران در مورد برنامه هسته ای ایران، کاردار این کشور را به این وزارتخانه احضار کرد.
دلیل این احضار، مصاحبه اخیر سایمون گس با تلویزیون فارسی بی بی سی بود که در آن در باره مناقشه هسته ای ایران و اثر تحریم ها بر اقتصاد ایران سخن گفته بود.
آقای گس در این مصاحبه گفته بود همه گرفتاری های اقتصادی ایران، ناشی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست.
وی افزوده بود که آینده ایران در گرو توانمندی اقتصادی، ارتباط با دنیای خارج و همچنین، حل و فصل برنامه بحث انگیز هسته ای اش است.


 


شورای نگهبان روز یکشنبه، مصوبه مجلس درباره اصلاح ماده ۱۲ قانون حمایت از مؤلفان و مصنفان و هنرمندان را با دو ایراد شرعی و قانونی رد کرد.
به گزارش ایلنا، علی مطهری نماینده تهران که از طراحان این طرح بود، درباره رد طرح مذکور از سوی شورای نگهبان، گفت: در ماده ۱۲ قانون حمایت از مؤلفان و مصنفان و هنرمندان، مدت بهره‌مندی ورثه یا وصی مؤلف یا مصنف یا هنرمند ۳۰ سال ذکر شده است.
وی افزود: به دلیل مشکلاتی که برای برخی آثار فاخر پیش آمده بود، کمیسیون فرهنگی این مدت را به ۵۰ سال افزایش داد و در صحن علنی مجلس با رأی بالا تصویب شد.
مطهری یادآور شد که به دنبال اخطار قانون اساسی یکی از نمایندگان اساساً مدت برداشته شد، به این معنی که تا زمانی که وصی یا ورثه‌ای وجود داشته باشد، می‌توانند بهره‌مند باشند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه شورای نگهبان به اطلاق این مصوبه یعنی نامحدود بودن زمان بهره‌مندی و نداشتن سقف زمانی ایراد گرفته است، ادامه داد: طبعاً ایراد شورای نگهبان به کمیسیون فرهنگی می‌آید و به همان صورت ۵۰ سال یا به شکل دیگری اصلاح خواهد شد و قاعدتاً در صحن علنی نیز تصویب خواهد شد.
مطهری با یادآوری اینکه طرح اولیه‌ای که او ارائه داده بود، به دنبال مستنثی شدن آثار شهید آیت الله مطهری از ماده ۱۲ قانون مذکور بود، خاطرنشان کرد: هدف طراحان این بود که اصالت این آثار محفوظ و از تحریف و تغییر مصون بماند و مانند آثار امام (ره) و رهبری همچنان تحت نظارت یک موسسه خاص منتشر شود. منتها چون از راه الحاق یک تبصره به ماده ۱۲ آن قانون وارد شدیم خود به خود بحث حقوق مادی و حق التألیف مطرح شد، در حالی که اساساً این موضوع مطرح نبود.
به گفته وی، خانواده شهید مطهری سالهاست که برای آنکه قیمت آثار آن شهید کمتر باشد از دریافت حق التألیف امتناع می ورزند ولی اصرار دارند که این آثار توسط انتشارات صدرا که توسط خود آن متفکر شهید تأسیس شده و با زحمت بسیار به بی نظمی های موجود در نشر آثار ایشان چه در زمان حیاتشان و چه بعد از آن پایان داده منتشر شود و این راه همچنان ادامه داشته باشد و الا به بلبشوی چند سال اول انقلاب برمی گردیم که نظارت بر آن بر خلاف تصور برخی نشدنی است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه بعد از آنکه آن طرح به شکل استثنای آثار آیت الله مطهری مطرح شد برخی گفتند خوب است شامل آثار دیگران نیز بشود، تصریح کرد: بنده هم گفتم گرچه آثار دیگران چنین حساسیتی ندارد اما با این نظر موافقم، لذا طرح کلی شد و بعد به صورت ۵۰ سال و بعد نامحدود تصویب شد. اکنون شورای نگهبان به اطلاق آن یعنی سقف زمانی نداشتن آن ایراد گرفته و طبعاً در کمیسیون اصلاح خواهد شد و قاعدتاً با همان سقف ۵۰ سال یا مانند آن در صحن علنی به تصویب خواهد رسید.


 


با حضورآقای محمود احمدی نژاد طرح تامین آتیه مهر امام رضا(ع) همزمان با روز میلاد امام زمان(عج) افتتاح شد و در این مراسم به خانواده ۱۲ نوزاد که سال ۸۹ به دنیا آمده بودند، دفترچه‌های قرض‌الحسنه این طرح اهدا شد.
به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود با تبریک نیمه شعبان و روز میلاد امام زمان(عج) گفت: بدون تردید، امروز، بزرگ‌ترین عید عالم است و آرزوی تمام انبیاء و اولیاء و صالحان در طول تاریخ، زندگی در یک جهان سرشار از عشق، محبت و امید بوده است و همه مجاهدان و صالحان برای تحقق این هدف بزرگ تلاش کردند.
وی ادامه داد: بالاترین هدیه خدا به بشریت وجود امام است و تنها راه انتشار تمام زیبایی‌ها و خوبی‌ها امام است. اگر در دل‌های‌تان عشق و محبت و علاقه به زیبایی‌ها و ارزش‌هاست و اگر انگیزه‌ کار، تلاش و ساختن و امید وجود دارد همه به واسطه‌ وجود نورانی امام است. خداوند متعال بشر را آفرید و از آن‌جا که بشر نمی‌تواند خداوند را لمس کند امام را خلق کرد که تجلی خود خدا باشد تا وقتی انسان‌ها او را دیدند گویی خداوند را دیده‌اند.
وی با بیان این‌که « خدا را سپاسگزاریم که در این روز عزیز این طرح بزرگ افتتاح شد » ادامه داد: نگاه الهی و نگاه ایمانی به زندگی با نگاه مادی به زندگی متفاوت است. بزرگ‌ترین سرمایه یک انسان و در واقع میراث یک انسان فرزند صالح است. بالاترین ثروت یک انسان فرزندان صالح هستند و این نگاه مادی که می‌خواهند انسان‌ها را فقط به لذت‌های غریزی و آن هم محدود، نه آن حقیقت لذت معطوف کنند، تمام ابعاد زندگی انسان‌ها را متلاشی کرده است. آن‌ها انسان را در یک قفس تنگ قرار دادند؛ در حالی که در نگاه الهی، ابعاد زندگی بی‌نهایت است. تمام عالم تحت سلطه‌ انسان است و ابعاد وجود انسان تمام عالم را در بر می‌گیرد. لذتی که از عشق به امام حاصل می‌شود بسیار زیباتر و ماندگارتر از لذتی است که از سطح و لایه حیوانی می‌جوشد و معادلات در نگاه مادی و نگاه انسانی متفاوت است.
وی گفت: در نگاه مادی این تصور وجود دارد که عده‌ای هستند که به مردم روزی می‌دهند، مثلا دولت‌ها هستند که به مردم روزی می‌دهند؛ در حالی که در نگاه الهی، روزی‌دهنده خداوند است و جالب است که در دستورات دینی گفته می‌شود؛ شما اگر از فقر می‌ترسید ازدواج کنید، در حالی که می‌بینیم بعضی از ترس فقر ازدواج نمی‌کنند. ولی خداوند می‌گوید اگر از فقر می‌ترسید ازدواج کنید بی‌نیاز می‌شوید. در واقع در نگاه مادی عده‌ای خود را جای خداوند نشانده‌اند و فکر می‌کنند که خداوند نیز به مانند آن‌ها ضعیف و محدود است. چطور گفته‌اند دو بچه کافی است بروید کیف‌تان را بکنید؟ کیفی وجود ندارد. کدام میراث ارزشمندتر از فرزندان صالح؟ زندگی بدون خانواده چه معنا و لذت و زیبایی دارد؟
احمدی نژاد یادآور شد: ما جایی گفتیم که طرح دو بچه کافیست، طرح استعماری است. برخی شروع کردند به سر و صدا کردن. همان کسانی که فکر می‌کنند آن‌ها هستند که روزی می‌دهند. آدم‌های خوبی هستند ولی به مرور زمان این تصور در آن‌ها ایجاد شده است که آن‌ها روزی‌دهنده هستند. آن‌ها اشتباه می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که « امروز در ایران عزیز، مردمانی مومن، صالح و پاک زندگی می‌کنند» تاکید کرد: فرزندان عزیز این دیار باید آینده را بسازند. امروز شرایط فرهنگی، اقتصادی، اندیشه‌ای با ۵۰ و ۱۰۰ سال قبل تفاوت زیادی دارد و افق‌های نگاه فرق می‌کند. امروز نگاه‌ها جهانی است. ما انتظار داریم که فرزندان متولد این سال‌ها و سال‌های آینده موفق به درک حاکمیت جهانی سرشار از عشق و ایمان و امید باشند و به تعبیر دیگر آرزو داریم و این انتظار را داریم ـ که البته انتظار دور از دسترسی نیز نیست ـ که فرزندان امروز ما یاران فداکار حضرت مهدی موعود (عج) باشند. ملت ایران نه تنها خود را برای زندگی در آن حیات طیبه آماده می‌کند، بلکه نسل‌های متوالی صالح را برای برپا داشتن جهان سرشار از عدالت تربیت و به بشریت هدیه می‌کند.
وی با تبریک افتتاح این طرح گفت: دوستان در این جلسه توضیحاتی را در مورد این طرح ارایه دادند و من فکر می‌کنم ظرفیت این طرح گسترده است. دولت بناست که هر نوزادی که به دنیا می‌آید یک میلیون تومان به حساب او واریز کند و ان‌شاءالله برکت پیدا می‌کند و به برکت آن هر ساله یک مقداری را به این حساب اضافه می‌کند. والدین محترم نیز در این حساب سرمایه‌گذاری کنند و هر ساله یا هر ماهه مقداری را در این حساب بگذارند. البته هرچه‌قدر این میزان که والدین می‌گذارند بیشتر باشد، بهتر است.
احمدی‌نژاد گفت: امیدوارم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها نیز که اجرا می‌شود بخشی از سهم مربوط به بچه‌ها در این حساب گذاشته شود. در حال حاضر بانک ملی بسیار پرنشاط در خدمت مردم و ساختن کشور قرار دارد و در راستای این طرح می‌تواند طرح‌های ابتکاری اجرا کند. مثلا دو سالی که از افتتاح حساب برای یک خانواده گذشت، اگر خانواده نیازی داشت می‌تواند پولی را که در حساب هست، محفوظ قرار دهد و به اندازه نیمی از پول به خانواده قرض‌الحسنه بدهد یا بعد از پنج سال یک سوم پول را به آن خانواده در صورت نیاز قرض‌الحسنه بدهد یا اگر خانواده‌ای دچار مشکل حاد شد بخشی از پول را بگیرد و بعد آن را برگرداند و در واقع این حساب مثل یک قلکی باشد که دائم، توسط دولت و خانواده‌ آن فرزندان در حال رشد است.
وی گفت: ان‌شاءالله ۱۸ یا ۲۰ سال آینده وقتی اولین گروه از کسانی که این طرح شامل آن‌ها شده است، بزرگ شدند و به سن جوانی رسیدند هیچ جوانی در ایران نباشد که پشتوانه نداشته باشد و این شدنی است. مثلا فرض کنید ۱۸ سال دیگر با کارهایی که توسط دولت و خانواده صورت گرفته، جوانان بتوانند با استفاده از آن طرح نیازهای خود را برآورده کنند یا بانک می‌تواند برای کسانی که حساب دارند طرح مسکن را طراحی کند و جوانان با آن پول‌هایی که دارند خانه بخرند و یا برای خود شغل ایجاد کنند. مثلا این‌که با سرمایه‌گذاری که صورت می‌گیرد ۲۰۰ میلیون در حساب یک فرزند باشد.
وی اظهار کرد: به نظرم این طرح‌ها شدنی است و این را هدیه امام عصر (عج) به ملت ایران تلقی می‌کنیم و ان‌شاءالله مبارک باشد. ان‌شاءالله در تمام خانواده‌های ایرانی عشق و محبت موج بزند و رحمت و برکات الهی بیش از گذشته بر ملت ایران نازل شود.
احمدی نژادگفت: این حساب باید به نحوی فعال باشد که خانواده‌ها در طول ۱۸-۲۰ سال که در این حساب سرمایه‌گذاری می‌کنند از منافع این حساب بهره‌مند شوند و مطمئنم که خداوند نیز برکت می‌دهد.
در این مراسم با حضوراحمدی نژاد، وزیر کشور، رییس دفتر رییس‌جمهور، رییس سازمان ثبت احوال کشور، معاون راهبردی و نظارت رییس‌جمهور و مدیرعامل بانک ملی به خانواده ۱۲ نوزاد که در سال جاری به دنیا آمده‌اند، دفترچه حساب اهداء شد.


 


شورای فعالان ملی -مذهبی در بیانیه ای نسبت به وضعیت عبدالرضا تاجیک و ربایش هدی صابر اعتراض کردند.در بخشی از این بیانیه آمده است ” دریغا که صاحبان قدرت، در حکومتی که مدعی دین‌مداری است، نه تنها ابتدایی‌ترین اصول و تاکیدات قانون اساسی را پاس نمی‌دارند، بلکه حرمت اخلاق و انسانیت را نیز فرومی‌نهند. و بجای تکریم فعالان حقوق بشر و تجلیل از پیگیران حقوق اساسی و مدنی شهروندان، صادق‌ترین بازوان «رکن چهارم دموکراسی»، یعنی روزنامه‌نگاران مستقل و وطن‌دوست را به حبس و بند می‌کشد. در حالی که پایمال‌ کنندگان حقوق انسانی و قانونی شهروندان، همچنان رها و در کمال امنیت، به تعقیب کردارهای ناصواب خویش مشغولند .
متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:
نگرانی شدید از وضع آقایان هدی صابر و عبدالرضا تاجیک با وجود تمامی اندرزها و هشدارهای دلسوزان ایران، گروه حاکم، همچنان سیاست «النصر بالرعب» (پیروزی با ایجاد ترس) را با روش‌های غیرقانونی وغیراخلاقی، از طریق دستگیری و زندان نمودن منتقدان و مخالفان پی ‌می‌گیرند.در یکی از جدیدترین نمونه‌ها، آقای عبدالرضا تاجیک، از فعالان ملی_مذهبی و روزنامه‌نگار پیگیر حقوق بشر، که در یک سال گذشته سه بار دستگیر شده، اکنون حدود ۴۵ روز است که در حبس غیرقانونی به‌سر می‌برد. با کمال تاسف،بازداشت این روزنامه‌نگار آزاده با اخبار بس نگران‌کننده درباره‌ی رفتارهای غیرانسانی و غیراخلاقی مجریان امنیت با ایشان توأم شده است، تا آنجا که وی در ملاقات با خانواده‌اش از «هتک حرمت» خود در نخستین شب بازداشت، آن‌هم در حضور بازپرس و معاون دادستان، خبر داده است – حال سؤال ما این است که در آنجا چه برخوردی صورت گرفته که آقای تاجیک چنین تعبیری را به‌کار برده است؟
دریغا که صاحبان قدرت، در حکومتی که مدعی دین‌مداری است، نه تنها ابتدایی‌ترین اصول و تاکیدات قانون اساسی را پاس نمی‌دارند، بلکه حرمت اخلاق و انسانیت را نیز فرومی‌نهند و بجای تکریم فعالان حقوق بشر و تجلیل از پیگیران حقوق اساسی و مدنی شهروندان، صادق‌ترین بازوان «رکن چهارم دموکراسی»، یعنی روزنامه‌نگاران مستقل و وطن‌دوست را به حبس و بند می‌کشد. در حالی که پایمال‌ کنندگان حقوق انسانی و قانونی شهروندان، همچنان رها و در کمال امنیت، به تعقیب کردارهای ناصواب خویش مشغولند.
شورای فعالان ملی_مذهبی ضمن اعتراض شدید نسبت به تداوم حبس تمامی کنشگران مدنی و فعالان سیاسی که در پی حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد بازداشت شده‌اند، نگرانی عمیق خود را از وضع آقای تاجیک ابراز کرده، خواهان رعایت حقوق قانونی ایشان (ازجمله دیدار با وکیل)، و پیگیری قانونی بدرفتاری‌های صورت گرفته با وی در زندان اوین است.
همچنین با خبر شدیم آقای هدی صابر از فعالان ملی- مذهبی بیش از دو روزاست که مفقود شده است. وی قبلاً به صورت شفاهی و از طریق تلفن به همسرشان برای تحمل حبس به دادگاه انقلاب فراخوانده شده بود. هنگام مراجعه دکترمحمد شریف (وکیل آقای صابر) و در خواست ارائه حکم به صورت کتبی، مسؤولان مربوطه گفته بودند که حکم به صورت کتبی ابلاغ خواهد شد. دو هفته پس ازاین گفتگو، چند نفر ناشناس که ظاهراً مأمور امنیتی بوده‌اند، به محل کار ایشان مراجعه می‌کنند. اما وی در آن موقع در آنجا حضور نداشته است. بدین ترتیب در حالیکه آقای صابر در دسترس قانون بوده و بنا به گفته مسؤولان قرار بوده حکم ایشان به صورت کتبی ابلاغ شود، اما وی از دو روز پیش، پساز خروج از محل کار ناپدید شده است. در این فاصله مسؤولان اجرای احکام دادگاه انقلاب به وکیل ایشان اعلام نموده‌اند که آقای صابر توسط آنهابازداشت نشده، همین مطلب از سوی مقامات امنیتی نیز به خانواده وی اعلام شده است. حال سؤال این است که آقای صابر کجاست، چه بر سر وی آمده و بازداشت احتمالی وی توسط چه افراد یا ارگانی بوده است؟ ما به همراه خانواده‌ی آقای صابر به شدت نگران وضعیت وی و سلامتی‌اش هستیم و مقامات و نهادهایانتظامی و امنیتی را مسؤول حفظ امنیت کلیه شهروندان می‌دانیم و از مسؤولان و مقامات حکومت به جد می‌خواهیم هر چه زودتر وضعیت آقای صابر ومحل نگهداری ایشان را مشخص نمایند و ایشان را از بازداشت احتمالی آزاد نمایند.
شورای فعالان ملی ـ مذهبی


 


معاون اول احمدی نژاد با بیان اینکه توان بالای کشور در تولید برق موجب افتخار و سربلندی ما است، گفت: ایران می تواند قدرت اقتصادی خود را به تمام دنیا انتقال دهد.
به گزارش ایرنا، “‌محمد رضا رحیمی “‌ در مراسم بهره برداری از ایستگاه برق ۶۳ / ۴۰۰ کیلو ولتی محلات با بیان اینکه ایران در کشورهای همسایه و کشورهای آفریقایی سرمایه گذاری های زیادی انجام داده، اظهار داشت: در این ایام نخست وزیر عراق به علت کمبود برق و خاموشی های این کشور از ایران تقاضای کمک کرد و ایران ۲۰۰ کیلو ولت به میزان فروش برق خود به کشور عراق افزود.
رحیمی با بیان اینکه ایران با کشور ترکیه قرارداد فروش برق بسته است ، افزود:‌ توان بالای ایران در تولید برق موجب افتخار و سربلندی ما است.
رحیمی در ادامه در خصوص قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: ‌با تدبیر رییس جمهوری به زودی این قانون در کشور اجرایی می شود و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی گفت: تاکنون افراد اسراف گر و پرمصرف از یارانه های دولت بهره بیشتری برده اند ولی انتظار می رود با اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها ، دست اسراف گران کوتاه شود


 


هواداران جنبش مسلمانان مبارز در اعتراض به وضعیت زندان ها و حکم های اخیر بیانیه را صادر کرد کرده اند که متن کامل آن در پی می آید.

به نام خدا

مردم آگاه ايران

همان گونه که آگاهيد وضعيت يکسال گذشته ميهن مان در دوره يکصد سال اخير بي سابقه بوده است, و اگر هم بوده مسبب آن کساني بوده اند که شعاري مبني بر اين که نماينده بلامنازع خدا هستند و يا اينکه همه اموراتشان بر مبناي تفکرات توحيدي است در اعمالشان مشاهده نشده است. اما درد ما از آن هست که شاهد وقايع در حاکميتي هستيم که همه اصول و قوانين اش را برگرفته از بينش توحيدي مي داند و تا جايي که حتي دخالت در نوع پوشش و رفتار مردم را نيز جايز دانسته و حق دخالت را براي خود محفوظ مي داند. فزون تر از آن وضعيتي است که براي فعالان جنبش هاي مختلف در زندان هاي کشور به وجود آمده است . زندان هاي کشور مملو از ميهن دوستاني است که تمام درد و غم شان فقط و فقط سربلندي و پيشرفت کشور است. عدم پاي بندي به قانون توسط مدعيان اجراي قانون در باره آنها و خانواده شان, شکنجه و بي احترامي و هتک حرمت به فعالان جنبش هاي اجتماعي در داخل زندان ها, همه و همه دردهاي امروز جامعه ما هستند. آري اين فجايع در کشوري رخ مي دهد که روي پرچم آن نام الله درج گرديده به خاطر آنکه ميخواست نمايانگر اسلام و انسانيت و مدارا و مردم دوستي و پاي بندي به اصول خداپرستي و تعهد به مباني اخلاقي در سرلوحه حکومت داري اش باشد.

مردم آگاه ايران

همان گونه که مطلعيد قوه قضاييه در هر کشوري به عنوان تنها مرجع شناخته شده براي احقاق حقوق تضيع شده مردم است, حاکميتي که مبناي قضاوتش را بينش توحيدي مي داند فرزندان ملت را به حبس هاي طولاني محکوم مي کند. آن هم به چه دليلي ! آري به دليل دفاع از حقوق همنوعان خويش و دفاع از حاکميت خود بر سرنوشت خويش. ولي مي بينيم که مسببان و عاملان جنايت هاي سال اخير, کساني که بايد در دادگاه ها محاکمه و به مردم معرفي شوند ترفيع درجه و مقام مي گيرند و شاهديم که قضاوت در دادگاه ها نه از روي استقلال قوه بلکه از روي وابستگي جناحي صورت مي گيرد. مطمئنا هيچ وجدان بيدار و آگاهي نمي تواند به سادگي چشم خود را بر روي اين فجايع ببندد و از ياد ببرد. به طور يقين بار اصلي بر دوش کساني است که نسبت به ارزش هاي توحيدي تعهد دارند و احساس مسئوليت مي کنند. آري مراجع تقليد, روحانيون و طلبه هاي جواني که به ارزش هاي والاي انساني واقف اند نبايد در مقابل بي قانوني ها سکوت کنند که اين سکوت نشانه تائيدي باشد بر ظلم هايي که بر مردم روا مي شود آيا نبايد به رسالت تاريخي خود همان دفاع از مظلوم در مقابل ظالم بپردازند که در طول تاريخ همواره نمود داشته است. مادران داغديده , پدران دل سوخته , همسران تنها مانده و فرزندان بي پناه اين ميهن مان منتظر شنيدن صداي حامياني هستند که در طول قرون متمادي همواره به عنوان نماد مبارزه بر عليه استبداد و ديکتاتوري بوده است.

ما هواداران جنبش مسلمانان مبارز ضمن محکوم نمودن تمام مسائل ضد انساني که در زندان ها و بازداشت گاه هاي سراسر کشور بر عليه مردم ايران وارد مي شود خطابه اي براي کسي که مدعي نماينده 24 ميليون نفر است و شعار عدالت خواهي اش گوش فلک را در نورديده اين است, آيا فجايع يک سال گذشته را نديده و نشنيده ايد؟ آقاي عدالت خواه و عدالت محور آيا اين دو کلمه را در جامعه مان عمل نموده ايد؟ اگر پاسخي داريد و اگر کاري انجام داد ه ايد بگوئيد تا ملت بدانند که راست مي گوئيد! ما هواداران در پايان خواستار مشخص شدن وضعيت برادر مبارزمان عبدالرضا تاجيک و هدي صابر هستيم و بار ديگر از محاکم قضايي مي خواهيم که به رسالت انساني خود که همان اجراي عدل و قسط است بپردازد و در مقابل انحصار طلبان ايستادگي نمايد باشد که با اعمال صحيح خود در آينده مورد عفو مردم ايران قرار بگيرند.

هواداران جنبش مسلمانان مبارز
چهارم امردادهزارو سيصد و هشتاد و نه


 


آنچه که امروز بعنوان جریانی که به رسم راست افراطی شناخته می شود نه آنگونه که عرضه میدارند یک طبقه اجتماعی است که تکیه گاهی در اجتماع داشته باشد، صورتبندی که در نتیجه گیری و استنتاج و جمع بندی ویژگیهای این جریان می توان به دست آورد مافیای است از قدرت و ثروت که زر و زور و تزویر را در هم امیخته اند، واقعیتی که خود بدان واقفید، همین جا باید خاطرنشان کرد و عرضه داشت که از نظر ما میان این جریان و جریان راست سنتی فرقی است بسیار، جریان راست سنتی بهر تصویر نمایندگی بخشی از جامعه را دارد که واقعیتی پذیرفتنی است اما باید در حد تناسب با وزن اجتماعی باید در مناسبات آن در اجتماع و قدرت نگریست و نه بیشتر، اما مافیای قدرت و ثروت در ایران مردمسالار و سالم جایی ندارد و نخواهد داشت.
اما جناب آقای موسوی، متاسفانه اصحاب اصلاح طلب حکومتی و یا اصحابی که وابسته به نظام اما فارغ از پستهای حکومتی هستند چنانچه می خواهند درباره این اقلیت که انرا عامل اضمحلال و انحطاط اجتماعی، سیاسی و خشونت می دانند سخن به میان آورند دقیقا باب طبع آنها و به سیاق مطلوب آنان عمل کرده و توده های عظیمی از بخارات و ابرهای ایدئولوژیک را به گردش مواج در می اورند، آقای موسوی خود بهتر واقفید که در سالهای اول انقلاب نیز این جریان بنیادگرایی و مافیای زر و زور و تزویر به تدریج بر ایدئولوژی انقلاب غالب شد و به تدریج نواندیشی را از میان برد و به رشد رسید، این جریان در گفتمان انقلاب به التقاط رسید، التقاطی از بنیادگرایی و آرمان شهرگرایی، این جریان از جهتی شبه طالبانیسم فکر میکند و از طرفی واژه هایی چون عدالت طلبی، مبارزه با امپریالیسم و جامعه محرومان را لقلقه لسان کرده است اما ماهیت ان همان ایدئولوژی التقاطی است که پوشش شبه مدرن به حرفهای سنتی خود داده است، ریشه بسیاری از فجایع اخیر را از جمله قتلهای زنجیره ای، حوادث کوی و
...
را میتوان در امواج این جریان جستجو کرد که درگیریها و سرکوبهای خونین دهه های اول انقلاب سبب رشد روزافزون و تقویت پایه های آن شد و با خشونت غیر قابل وصفی پروسه دگردیسی خود را طی کرد، جناب آقای موسوی، اقلیت یاد شده از همان ابتدا کوشیده بود تا ماهیت و پایگاه اقتصادی و اهداف سیاسی و مادی خود را در مه غلیظی از ایدئولوژی فرو برده و پنهان سازد.
نگاه از زاویه تنگ ایدئولوژی تصویرپردازی از موجودیت فیزیکی این جریان را به زحمتی فراوان انداخته است.
در طول این مدت به جای کوشش برای ایدئولوژی زدایی از مقاصد اقتصادی، سیاسی این جریان خود چنان عاشقانه به دقایق و ظرایف ایدئولوژی پرداختیم که به جرات میتوان گفت خود در تحکیم پایه های ایدئولوزی التقاطی این اقلیت نقش مثمر ثمر داشتیم.
جناب اقای موسوی امروز شاید روشن شدن زوایای تاریک دهه های اول انقلاب چون جرقه ای باشد در تاریکخانه ای از مه غلیظ ایدئولوژی اشباح، از همین رو موضوع انتقاد از خود یا خودانتقادی یک نیاز و ضرورت مبرم سیاسی–.
تاریخی است و نه چنانکه تصور می شود یک وظیفه مخیرانه
جناب اقای مهندس موسوی بسیاری که امروز معتقدند شرایط برای خودانتقادی مناسب نیست چراکه نزاع بزرگتری در پیش است و در این نزاع نباید به تضادهای داخلی دامن زد و طرح انتقاد نسبت به گذشته ممکن است تضادهای داخلی را تشدید کند و کمکی باشد برای سرکوب جنبش همیشه سبز، اما جناب اقای موسوی برای حیاتی بودن این مفهوم باید به پروسترویکا در شوروی سابق و تحولات ایجاد شده در پی ان اشاره می باید کرد. ضرورت این مساله حتی برخوردار از تاثیرات فراملی است، اگر چه این اقدام متوجه گذشته است اما معطوف به برداشتن سدها و موانع و بن بستهای پیش روی جامعه و جلوگیری از ادامه حرکت اقلیت افراطی است. بایست مه شکنی کرد و لایه های زخیمی از ایدئولوژی که موجودیت این اقلیت را کمتر قابل مشاهده و دسترس قرار داده با خود انتقادی و ایدئولوژی زدایی از این جریان کاست تا افق اینده روشن شود بایست با پرداختن به خود انتقادی و لو با جرقه ای در تاریکخانه اشباح مستتر در مه ایدئولوژیک روشن کرد، اقای موسوی بدانید و واقف باشید مردم ما بخوبی میدانند که اگر کسی اشتباهی مرتکب شد اگر سکوت کند در قبال ان خیانت کرده است به مردم خویش در قبال حقی که برای روشنگری دارند ولی اگر به توجیه و کتمان ان پرداخت خود این مساله را به اثبات میرساند که شایسته اعتماد نیست چراکه در صورت وقوع شرایط همسان همان اشتباه را مرتکب خواهد شد، جناب موسوی دو تن از همراهان انقلاب اقایان تاج زاده و نوری زاده اگر امروز بیش از گذشته عزیز ملتند بخاطر جسارتی است که در روشنگری داشته اند. شما نیز میتوانید با پرداختن به حاشیه های مرزی کارایی این مساله را مورد ارزیابی قرار دهید. اکنون که بسیار بدنبال چرایی انحراف از انقلابند بایست با مددرسانی به حافظه تاریخی جامعه با شکستن سدهای پیش روی جنبش بدان کمک کرد، علم سیاست و علم روشهای سیاسی با تعصبات عاطفی فاصله دارد توده های حاضر در جنبش را بایست انگونه که هستند و انچه که میخواهند را بایست پذیرفت و نه انچه که ما میخواهیم، در علم سیاست و علم روشهای سیاسی تمامی کنشها و واکنشهای سیاسی دراری هزینه هایی می باشند که سیاتمداران با توجه به انها کنشهای خود را پیریزی کنند، برای حل مشکلات امروز و شکستن موانع راههای ارزان و کم هزینه تر زا را بایست پیمود که مبارزه در عین حفظ جان مردم نشانه درایت رهبران هست
م.بهار - 4 مرداد ماه 1389


 


نماینده جمهوری اسلامی ایران در وین با اعلام تحویل پاسخ ایران به نامه گروه وین به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: محور اصلی پاسخ ایران اعلام آمادگی برای آغاز گفتگوهای سریع و بدون پیش شرط پیرامون تامین سوخت راکتور تهران است.

علی اصغر سلطانیه در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به نامه گروه وین ساعت 2 امروز به وقت وین به امضای وی تحویل آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است، تصریح کرد: این ملاقات به صورت خصوصی انجام شد.

وی افزود: در طی ملاقات با آمانو نامه رسمی جمهوری اسلامی ایران که نشانگر موضع ایران و دارای پیام روشن و صریحی مبنی بر آمادگی کامل ایران برای برگزاری نشست پیرامون تامین سوخت راکتور تهران بود به وی اعلام شد.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد در این ملاقات آقای آمانو ضمن قدردانی و استقبال از نامه و موضع ایران و نیز اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست تاکید کرد که از هیچ تلاشی برای تشکیل این جلسه و موفقیت پروژه با توجه به اینکه ابعاد انسانی در آن دخیل است، دریغ نخواهد کرد.

سلطانیه تاکید کرد: آمانو اعلام کرده بلافاصله و همین امروز نامه ایران را به صورت حضوری و دستی به نمایندگان روسیه ، آمریکا و فرانسه منعکس می کند.

وی ادامه داد: در رابطه با تاریخ و زمان برگزاری نشست مورد نظر نیز ما اعلام کرده ایم که این نشست هر چه زودتر در وین برگزار شود.

سلطانیه یادآور شد: هم اکنون ما منتظریم که آقای آمانو بر اساس گفتگوهایی که با طرفین خواهد داشت نتیجه را به ما اعلام کند.

نماینده ایران در وین ابراز امیدواری کرد که نظر گروه وین در همین هفته و ظرف روزهای آتی به اطلاع ایران برسد.

سلطانیه با تاکید مجدد بر اینکه ایران در نامه به گروه وین آمادگی خود را برای شروع مذاکرات بدون پیش شرط به منظور تامین سوخت راکتور تهران اعلام کرده ، گفت: بقیه ماجرا به طرفین بستگی دارد تا حسن نظر خود را برای این اقدام انسان دوستانه نشان بدهند.

وی اضافه کرد: ما بر اساس بیانیه تهران و مذاکرات روز گذشته وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، برزیل و ترکیه پاسخ گروه وین را به صورت رسمی به آمانو تحویل دادیم.

سلطانیه به جزئیات پاسخ ایران به نامه گروه وین اشاره ای نکرد و گفت: در زمان مقتضی پاسخ مورد نظر دراختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.


 


احکام قضایی دو دانشجوی طیف چپ، برهان بقایی و مهران کوشا که در احکام اولیه دادگاه انقلاب مشهد هر کدام به پنج سال حبس که به مدت پنج سال تعلیق شده بود، مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش هرانا، این دو فعال دانشجویی در تابستان 87 توسط ماموران وزارت اطلاعات در مشهد دستگیر شدند و پس از تحمل یک ماه بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد با قرار وثیقه آزاد شدند.

دادگاه بدوی این دو دانشجو پس از بارها به تاخیر افتادن در شهریور ماه 88 در شعبه 5 دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی کاووسی برگزار شد.


 


تلفن بند ۳۵۰ زندان اوین از یک روز قبل از میلاد حضرت مهدی ( عج ) قطع شده است .زندانیان که در روزهای اعیاد مذهبی مسلمانان تنها وسیله ارتباطی با خانواده شان برای تبریک تلفن است از روز دوشنبه از این امکان هم محروم شده اند .
به گزارش خبرنگار کلمه ،در ابن بند زندان اوین که به بند کارگری هم معروف است بیش از ۲۰۰ نفر از زندانیان حوادث پس از انتخابات نگهداری می شوند .
روز دوشنبه نیز روز ملاقات زندانیان این بند با خانواده هایشان است .اما خانواده زندانی ها می گویند در هفته های جاری هم خودشان و هم زندانیان با برخوردهای بسیار نامناسب ماموران زندان مواجه شده اند تا جایی که زندانیان دیروز دست به اعتراض زدند و حتی در سالن ملاقات کابین زندان اوین شعارهایی سر دادند که مسوولان زندان با اعزام نیرو به سالن ملاقات کابینی تلاش کردند آنها را آرام کنند و به سلول هایشان بازگردانند.
زندانبانان اوین بویژه بند ۳۵۰ در روز های ملاقات ساعتها زندانیان و خانواده هایشان را در صف های طولانی نگه می دارند تا ساعت ملاقات آنها کم شود یا قبل از ملاقات روحیه زندانی های سیاسی و خانواده های شان به هم بریزد . این در حالی است که به دستور دادستان تهران ، جعفری دولت آبادی طی چند ماه گذشته امکان ملاقات حضوری زندانیان سیاسی با فرزندان ، خواهران و برادران شان هم لغو شده و فقط همسر و پدر و مادر زندانیان سیاسی می توانند آنها را به صورت حضوری ملاقات کنند .
به گفته تعدادی از خانواده های زندانیان بند ۳۵۰ ، مسوولان این بند در واکنش به اعتراض زندانیان به رفتارهای نامناسب زندانبانان ،تمامی تماس های تلفنی زندانیان را ،هم زمان با میلاد حضرت مهدی (عج ) قطع کرده اند .زندانیانی که حالا فقط از طریق تلفن می توانند با کودکان خردسال شان صحبت کنند .
به گفته خانواده های زندانیان ،بند ۳۵۰ زندان اوین از همه امکانات رفاهی محروم است تا جایی که تنها کتابخانه کوچک این بند نیز چندی پیش تعطیل شد. همچنین زندانیان این بند از زندان اوین بر خلاف سایر بندهای عمومی از داشتن ورزشگاه هم محرومند . تلفن های این بند که بر آن کاملا فضای امنیتی حاکم است نیز بر خلاف سایر بند های زندان دو یا سه دقیقه در روز است که گاه و بی گاه و به بهانه های مختلف زندانیان از آن هم محروم می شوند .
اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین سه مشاور میر حسین موسوی علیرضا بهشتی شیرازی ،قربان بهزادیان نژاد و علی عرب مازار به سر می برند . عبدالله مومنی فعال دانشجویی ، بهمن احمدی امویی روزنامه نگار ،علی ملیحی ، میلاد اسدی ، علی تاجرنیا ، کیوان صمیمی ،حسین نورانی نژاد ، مجید دری ، ضیا نبوی ، علی زاهد و …. از دیگر زندانیان سیاسی این بند محسوب می شوند

منبع: کلمه


 


با حضور رییس دولت طرح تامین آتیه مهر امام رضا(ع) همزمان با روز میلاد امام زمان(عج) افتتاح شد و در این مراسم به خانواده 12 نوزاد كه سال 89 به دنیا آمده بودند، دفترچه‌های قرض‌الحسنه این طرح اهدا شد.

به گزارش ایسنا، دكتر محمود احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود با تبریك نیمه شعبان و روز میلاد امام زمان(عج) گفت: بدون تردید، امروز، بزرگ‌ترین عید عالم است و آرزوی تمام انبیاء و اولیاء و صالحان در طول تاریخ، زندگی در یك جهان سرشار از عشق، محبت و امید بوده است و همه مجاهدان و صالحان برای تحقق این هدف بزرگ تلاش كردند.

وی ادامه داد: بالاترین هدیه خدا به بشریت وجود امام است و تنها راه انتشار تمام زیبایی‌ها و خوبی‌ها امام است. اگر در دل‌های‌تان عشق و محبت و علاقه به زیبایی‌ها و ارزش‌هاست و اگر انگیزه‌ كار، تلاش و ساختن و امید وجود دارد همه به واسطه‌ وجود نورانی امام است. خداوند متعال بشر را آفرید و از آن‌جا كه بشر نمی‌تواند خداوند را لمس كند امام را خلق كرد كه تجلی خود خدا باشد تا وقتی انسان‌ها او را دیدند گویی خداوند را دیده‌اند.

وی با بیان این‌كه « خدا را سپاسگزاریم كه در این روز عزیز این طرح بزرگ افتتاح شد » ادامه داد: نگاه الهی و نگاه ایمانی به زندگی با نگاه مادی به زندگی متفاوت است. بزرگ‌ترین سرمایه یك انسان و در واقع میراث یك انسان فرزند صالح است. بالاترین ثروت یك انسان فرزندان صالح هستند و این نگاه مادی كه می‌خواهند انسان‌ها را فقط به لذت‌های غریزی و آن هم محدود، نه آن حقیقت لذت معطوف كنند، تمام ابعاد زندگی انسان‌ها را متلاشی كرده است. آن‌ها انسان را در یك قفس تنگ قرار دادند؛ در حالی كه در نگاه الهی، ابعاد زندگی بی‌نهایت است. تمام عالم تحت سلطه‌ انسان است و ابعاد وجود انسان تمام عالم را در بر می‌گیرد. لذتی كه از عشق به امام حاصل می‌شود بسیار زیباتر و ماندگارتر از لذتی است كه از سطح و لایه حیوانی می‌جوشد و معادلات در نگاه مادی و نگاه انسانی متفاوت است.

وی گفت: در نگاه مادی این تصور وجود دارد كه عده‌ای هستند كه به مردم روزی می‌دهند، مثلا دولت‌ها هستند كه به مردم روزی می‌دهند؛ در حالی كه در نگاه الهی، روزی‌دهنده خداوند است و جالب است كه در دستورات دینی گفته می‌شود؛ شما اگر از فقر می‌ترسید ازدواج كنید، در حالی كه می‌بینیم بعضی از ترس فقر ازدواج نمی‌كنند. ولی خداوند می‌گوید اگر از فقر می‌ترسید ازدواج كنید بی‌نیاز می‌شوید. در واقع در نگاه مادی عده‌ای خود را جای خداوند نشانده‌اند و فكر می‌كنند كه خداوند نیز به مانند آن‌ها ضعیف و محدود است. چطور گفته‌اند دو بچه كافی است بروید كیف‌تان را بكنید؟ كیفی وجود ندارد. كدام میراث ارزشمندتر از فرزندان صالح؟ زندگی بدون خانواده چه معنا و لذت و زیبایی دارد؟

رییس‌جمهور یادآور شد: ما جایی گفتیم كه طرح دو بچه كافیست، طرح استعماری است. برخی شروع كردند به سر و صدا كردن. همان كسانی كه فكر می‌كنند آن‌ها هستند كه روزی می‌دهند. آدم‌های خوبی هستند ولی به مرور زمان این تصور در آن‌ها ایجاد شده است كه آن‌ها روزی‌دهنده هستند. آن‌ها اشتباه می‌كنند.

وی با اشاره به این‌كه « امروز در ایران عزیز، مردمانی مومن، صالح و پاك زندگی می‌كنند» تاكید كرد: فرزندان عزیز این دیار باید آینده را بسازند. امروز شرایط فرهنگی، اقتصادی، اندیشه‌ای با 50 و 100 سال قبل تفاوت زیادی دارد و افق‌های نگاه فرق می‌كند. امروز نگاه‌ها جهانی است. ما انتظار داریم كه فرزندان متولد این سال‌ها و سال‌های آینده موفق به درك حاكمیت جهانی سرشار از عشق و ایمان و امید باشند و به تعبیر دیگر آرزو داریم و این انتظار را داریم ـ كه البته انتظار دور از دسترسی نیز نیست ـ كه فرزندان امروز ما یاران فداكار حضرت مهدی موعود (عج) باشند. ملت ایران نه تنها خود را برای زندگی در آن حیات طیبه آماده می‌كند، بلكه نسل‌های متوالی صالح را برای برپا داشتن جهان سرشار از عدالت تربیت و به بشریت هدیه می‌كند.

وی با تبریك افتتاح این طرح گفت: دوستان در این جلسه توضیحاتی را در مورد این طرح ارایه دادند و من فكر می‌كنم ظرفیت این طرح گسترده است. دولت بناست كه هر نوزادی كه به دنیا می‌آید یك میلیون تومان به حساب او واریز كند و ان‌شاءالله بركت پیدا می‌كند و به بركت آن هر ساله یك مقداری را به این حساب اضافه می‌كند. والدین محترم نیز در این حساب سرمایه‌گذاری كنند و هر ساله یا هر ماهه مقداری را در این حساب بگذارند. البته هرچه‌قدر این میزان كه والدین می‌گذارند بیشتر باشد، بهتر است.

احمدی‌نژاد گفت: امیدوارم طرح هدفمند كردن یارانه‌ها نیز كه اجرا می‌شود بخشی از سهم مربوط به بچه‌ها در این حساب گذاشته شود. در حال حاضر بانك ملی بسیار پرنشاط در خدمت مردم و ساختن كشور قرار دارد و در راستای این طرح می‌تواند طرح‌های ابتكاری اجرا كند. مثلا دو سالی كه از افتتاح حساب برای یك خانواده گذشت، اگر خانواده نیازی داشت می‌تواند پولی را كه در حساب هست، محفوظ قرار دهد و به اندازه نیمی از پول به خانواده قرض‌الحسنه بدهد یا بعد از پنج سال یك سوم پول را به آن خانواده در صورت نیاز قرض‌الحسنه بدهد یا اگر خانواده‌ای دچار مشكل حاد شد بخشی از پول را بگیرد و بعد آن را برگرداند و در واقع این حساب مثل یك قلكی باشد كه دائم، توسط دولت و خانواده‌ آن فرزندان در حال رشد است.

وی گفت: ان‌شاءالله 18 یا 20 سال آینده وقتی اولین گروه از كسانی كه این طرح شامل آن‌ها شده است، بزرگ شدند و به سن جوانی رسیدند هیچ جوانی در ایران نباشد كه پشتوانه نداشته باشد و این شدنی است. مثلا فرض كنید 18 سال دیگر با كارهایی كه توسط دولت و خانواده صورت گرفته، جوانان بتوانند با استفاده از آن طرح نیازهای خود را برآورده كنند یا بانك می‌تواند برای كسانی كه حساب دارند طرح مسكن را طراحی كند و جوانان با آن پول‌هایی كه دارند خانه بخرند و یا برای خود شغل ایجاد كنند. مثلا این‌كه با سرمایه‌گذاری كه صورت می‌گیرد 200 میلیون در حساب یك فرزند باشد.

وی اظهار كرد: به نظرم این طرح‌ها شدنی است و این را هدیه امام عصر (عج) به ملت ایران تلقی می‌كنیم و ان‌شاءالله مبارك باشد. ان‌شاءالله در تمام خانواده‌های ایرانی عشق و محبت موج بزند و رحمت و بركات الهی بیش از گذشته بر ملت ایران نازل شود.

رییس‌جمهور گفت: این حساب باید به نحوی فعال باشد كه خانواده‌ها در طول 18-20 سال كه در این حساب سرمایه‌گذاری می‌كنند از منافع این حساب بهره‌مند شوند و مطمئنم كه خداوند نیز بركت می‌دهد.

در این مراسم با حضور رییس‌جمهور، وزیر كشور، رییس دفتر رییس‌جمهور، رییس سازمان ثبت احوال كشور، معاون راهبردی و نظارت رییس‌جمهور و مدیرعامل بانك ملی به خانواده 12 نوزاد كه در سال جاری به دنیا آمده‌اند، دفترچه حساب اهداء شد.


 


عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به احتمال ورود قرارگاه خاتم الانبیاء (وابسته به سپاه پاسداران) به پروژه احداث آزاد‌راه تهران- شمال، گفت: این قرارگاه عنوان كرده از این به بعد قصد ندارد در پروژه‌های كمتر از صد میلیارد تومان وارد شود و خواسته كمیسیون عمران نیز از قرارگاه خاتم‌ همین است.

به گزارش فارس، مهرداد لاهوتی یا بیان اینکه "برآورد هزینه مالی احداث آزادراه تهران ـ شمال دو هزار و چهار صد میلیارد تومان است كه تاكنون تنها ٢۵۰ میلیارد تومان در این‌باره هزینه شده است"، خاطرنشان کرد "مقرر شده بود دولت‌ پنجاه میلیون متر مربع زمین شامل اراضی حاشیه آزاد‌راه و برخی اراضی دیگر در نقاط مختلف را در ازاء احداث این مسیر در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دهد."
وی تصریح کرد "پنجاه درصد هزینه اجرای این پروژه بر عهده بنیاد مستضعفان و پنجاه درصد نیز بر عهده دولت است. "

لاهوتی با اشاره به وجود ابهام در مورد دلایل عدم پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه، اظهار داشت: با به تعویق افتادن هر یك روز از زمان بهره‌برداری‌ این پروژه‌، هزینه‌ها افزایش می‌یابد‌.

نماینده مردم لنگرود در مجلس تصریح كرد: ممكن است در جذب سرمایه‌های خارجی و فاینانس برای احداث این آزاد‌راه دچار مشكلات بیشتری شویم، همان‌گونه كه در حال حاضر موضوع فاینانس چینی‌ها هنوز به طور كامل قطعی نشده است.

این عضو كمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وزیر راه مبنی بر عدم بكارگیری توان‌ بخش خصوصی و جذب فاینانس داخلی و خارجی در اجرای پروژه‌های این وزارتخانه، خاطرنشان كرد: بودجه‌های عمرانی دولت محدود و پروژه‌های عمرانی كشور فراوان است و با این میزان بودجه‌ها، نمی‌توان پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

لاهوتی با اشاره به جلسه اخیر كمیسیون عمران با قرارگاه خاتم‌الانبیاء، تصریح كرد: این قرارگاه عنوان كرده است كه از این به بعد قصد ندارد در اجرای پروژه‌های با اعتبار كمتر از صد میلیارد تومان وارد شود و خواسته كمیسیون عمران نیز از قرارگاه خاتم‌الأنبیاء همین است.

این عضو كمیسیون عمران مجلس با اشاره به رایزنی‌هایی كمسیون عمران با این قرارگاه برای مشاركت در پروژه‌های عمرانی بزر‌گ نظیر آزادراه تهران ـ شمال، تصریح كرد:‌ كمیسسیون عمران از قرارگاه خاتم خواست به‌جای ورود به پروژه‌های عمرانی كوچك، در اجرای پروژه‌های گسترده‌ای نظیر احداث و توسعه زیرساخت‌های ریلی و یا آزادراه تهران - شمال شركت كند.

گفتنی است قرارگاه خاتم الانبیاء، در پروژه های عظیم و سدوآوری چون نفت، گاز، مخابرات و معادن نیز، دخالت و حضور جدی داشته و بسیاری از مناقصه ها را بدون طی کردن روند قانونی آنها تصاحب کرده است.

عملیات اجرایی آزاد‌راه تهران - شمال كه با مجموعا ١٢١ كیلومتر، از آن به عنوان بزرگترین طرح راه‌سازی ایران نام برده می شود، رسماً از سال ۷۵ هم‌زمان در دو قطعه كن و سولقان در تهران و مرزن آباد آغاز شد‌ه و تاکنون موانع زیادی را پشت سر گذاشته است.
 

منبع: جرس


 


فرهمند علیپور

عصر روز 28 تیرماه گذشته خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران مصاحبه ای با عنوان " نامه محسن رضایی برای فتح بغداد بود و نه پایان جنگ" منتشر کرد که طی آن محسن رفیقدوست "وزیر سپاه پاسداران" در دوران دفاع، انتقادهایی صریحی را به دولت میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی مطرح کرد. سخنانی که موجب شد تا میرحسین موسوی به وزیر سابق کابینه خود هشدار دهد که "ناگفته هایی" از جنگ را خواهد گفت.

محسن رفیقدوست که برای بسیاری از ایرانی ها نامش یادآور سالهای ریاست او بر بنیاد ثروتمند "جانبازان و مستضعفان" است و از او به عنوان اداره کننده یکی از تشکیلات مافیای اقتصادی نام برده می شود، در این مصاحبه از جمله گفته بود : درست قبل از پذيرش قطعنامه ما احساس مي‌كرديم كه مملكت امكانات وسيع نداشت ولي اين مهم نبود. مهم اين بود كه اين امكانات آن طور كه نظامي‌ها مي‌خواستند در خدمت جنگ قرار نمي‌گرفت. يعني اكثر اوقات در دولت با پيشنهادهايي كه براي جنگ مي‌شد مخالفت مي‌كردند و دائم مي‌گفتند شما كه مي‌دانيد نمي‌توانيد بغداد را بگيريد چرا ول نمي‌كنيد؟ چرا جنگ را تمام نمي‌كنيد؟

رفیقدوست که خبرگزاری فارس از او به عنوان "حاج محسن" یاد کرده است در ادامه می گوید : اما اين حرف‌ها در درون دولت زده مي‌شد و بيرون كه صحبت مي‌كردند همه شعار جنگ مي‌دادند. براي همين آقاي هاشمي من را صدا كرد و گفت: برو در وزارتخانه‌ات بشين، من مي‌خواهم توپ را به زمين دولت بيندازم. سپس حكم داد كه ميرحسين موسوي رئيس ستاد، آقاي بهزاد نبوي معاونت لجستيك و آقاي خاتمي معاونت تبليغات جنگ شوند. حالا دولت خودش بايد مي‌جنگيد و آقاي هاشمي با اين كار دولت را به وسط ميدان برد كه منجر شد به آن نامه‌ها. آقاي هاشمي مي‌گفت دولت شعار جنگ مي‌دهد ولي تماما در خدمت جنگ نيست بايد تكليف را روشن كنيم.

روحیه غیر جنگی کابینه موسوی

وزير سپاه در ادامه انتقادها به کابینه ای که در آن سالها عضو بوده است در خصوص نحوه كمك‌هاي دولت میرحسین موسوی براي ادامه جنگ با بيان اينكه دولت هم كمك مي‌كرد، هم نمي‌كرد و هم نمي‌توانست كمك كند، يادآور شد: حتي اواسط جنگ آقاي موسوي از من خواست كاميون‌هاي سپاه را براي حمل گندم از بندرعباس به سيلوها اعزام كنم تا نان مردم داده شود. در واقع خيلي از وزرا هم روحيه جنگ نداشتند و هم مملكت امكانات آنچناني نداشت.

رفيقدوست افزود: من يك سال قبل از پايان جنگ در يك سخنراني گفتم هيچ كس به شعار "جنگ جنگ تا پيروزي " معتقد نيست جز شخص حضرت امام(ره). اين جمله من به خيلي‌ از بزرگان برخورد ولي من گفتم منظورم شما نيستيد، منظور من كل بدنه دولت است.

اعتراف به تسخیر کارخانه ها و واردات غیرقانونی

محسن رفیقدوست اما در مصاحبه خود با خبرگزاری فارس به موضوعات دیگری هم اشاره کرد از جمله تسخیر! کارخانه های کشور. رفیقدوست می گوید: من به زور مي‌رفتم كارخانجات دولتي را تسخير مي‌كردم و در آنها مهمات مي‌ساختم، وقتي تصميم گرفتيم مهمات انبوه در داخل توليد كنيم، با همه كارخانجات صحبت كرديم و گفتيم بدون اينكه اجازه بگيريد بايد مثلا فلان پوكه را براي ما ريخته‌گري كنيد و ...وقتي دولت مسئول ادامه جنگ شد، فهميد كه با اين امكانات نمي‌شود جنگيد. وقتي به من گفتند فلان مهمات را مي‌خواهيم من ديدم براي خريد آن 3 ميليارد دلار ارز لازم است اما اگر اين مهمات را در داخل بسازيم با 380 ميليون دلار ساخته مي‌شود و اين كار را كردم. ولي اين روحيه در دولت وجود نداشت.

او همچنین به خبرگزاری سپاه پاسداران می گوید: يك بار من جنسي را با تخلف قانوني وارد كردم و دادم كارخانه‌ها و پس از آنكه كالاي مورد نظرمان توليد شد، تازه وزارت بازرگاني پيغام داد كه ما اين كالا را 7 دلار در تن ارزان‌تر پيدا كرديم كه من به آنها گفتم كه اگر مي‌خواستم منتظر شما بمانم الان هم چند هزار شهيد داده بوديم و هم كاري انجام نشده بود. اين روحيه عمومي حاكم بر دستگاه‌ها بود كه بخشي نگاه مي‌كردند. ما فكر جنگ بوديم اما آنها به وزارتخانه خود فكر مي‌كردند.

انتقاد موسوی از تحریف تاریخ انقلاب و جنگ

میرحسین موسوی نخست وزیر سالهای جنگ اما در دیدار با جمعی از فعالان کرج به سخنان محسن رفیقدوست واکنش نشان داد و گفت: " بنده هنوز لب به سخن درباره دهه اول انقلاب باز نکرده ام و هیچ گاه هم میل نداشته ام در این باره صحبت کنم ولی ظاهرا مجبورم در صورت ادامه این تحریف ها برای دفاع از رزمندگان سلحشور و مدیران برجسته ای که در این میان سهمم عمده داشتند ناگفته های خود را بگویم و نیز بگویم که استعفای سال ۶۷ بر سر چه بود .

موسوی بدون اینکه نامی از محسن رفیقدوست وزیر سپاه کابینه خود بیاورد گفت :”آن وزیر سابقی که خود می داند چگونه به اینجانب تحمیل شد در عین آنکه بیش از همه در جریان سر ریزشدن همه جانبه امکانات دولت به جبهه ها بود حالا می گوید که اگر امکانات دولت در اختیار جبهه ها قرار می گرفت ما بغداد را فتح می کردیم .شما باید جمله ایشان را این گونه معنی کنید که اگر دولت در اختیار بنده و دوستان مان قرار می گرفت ما چه فتوحاتی داشتیم. بنده می گویم شما که نمی دانم به تحریک چه کسانی در عرض یک هفته چندین مصاحبه علیه دولتی که در آن کار می کردید انجام دادید اگر دولت را در اختیار می گرفتید بر سر کشور همان می آوردید که در طول مدیریت خود بر سر بیت المال و اموال مستضعفان و یتیمان در بنیاد مستضعفان آوردید".

نظامیان دولت را از طرح های جنگ کنار گذاشتند

انتقادهای موسوی آنجایی شدت گرفت که گفت : اگر پیوندی قوی تر بین جبهه ها و دولت وجود داشت و دولت را به بهانه درز خبرها از ماجرای طرح های جنگی و دفاعی کنار نمی گذاشتند نتیجه های بهتری از عملیات گرفته می شد. او با رد سخنان رفیقدوست در عدم حمایت دولت خود در قبال جنگ گفت: من باور نمی کنم که شما فراموش کرده باشید که چهار میلیارد دلار از شش میلیارد دلار در آمد نفتی کشور هزینه جبهه ها و جنگ می شد و آن دو میلیارد مابقی نیز در حقیقت برا ی حفظ کیان کشور بود که آن هم می تواند در خدمت دفاع مقدس تعبیر شود.

سپاه می گفت خوزستان را از دست رفته بدانید

موسوی تاکید کرد: ”بعد از آنکه به تعبیر این وزیر سابق توپ در میدان دولت انداخته شد و اداره ستاد فرماندهی قوا به دولت سپرده شد تحولات اساسی در همان مدت کم در جبهه ها ایجاد شد .بنده به دلایل گوناگونی فعلا فقط به اشاره می گویم که این توپ موقعی به زمین دولت پرتاب شد که به قول مرحوم ظهیر نژاد در کمیته پشتیبانی جنگ “زیپ مرزها در حال باز شدن” بود و فاو و جزایر موجود در هور از دست رفته بودند و ما در موقعیتی قرار داشتیم که در نخستین جلسه ستاد فرماندهی کل قوا که به ریاست اینجانب تشکیل شد هم جناب رحیم صفوی جانشین فرمانده سپاه وهم جناب حسنی سعدی فرمانده نیروی زمینی در گزارشهای خود به اعضای جلسه گفتند که شما خوزستان را از دست رفته فرض کنید و تلخ آنکه این اتفاق در حالی رخ می داد که در آن شرایط نیروهای اصلی رزمنده ما در یک نقطه بی اهمیت کردستان در پی گرفتن یک ارتفاع کم اهمیت به نام “شاخ شمران “بودند و فاجعه وقتی بهتر معلوم می شود که حداقل تعدادی از فرماندهان اطلاع داشتند که همین نیروها به دلیل خشک کردن سد “دربندی خان “در معرض دور خوردن از سوی دشمن قرار گرفته بودند.

ماجرای نامه محسن رضایی به امام چه بود؟

مهرماه سال 1385 بود که هاشمی رفسنجانی به مناسبت هفته دفاع مقدس در مصاحبه مطبوعاتی مسائل مربوط به ماه‌های منتهی به پذیرش قطعنامه را بازگو کرد و کرد:" وضع اقتصادی ما بد شده بود و دنیا تصمیم گرفته بود بدون رعایت مقررات جنگ اجازه بدهد صدام هر کاری می‌خواهد، انجام دهد... ما نگذاشتیم این شرایط حاد به وجود بیاید و با پذیرش قطعنامه و تحمیل شرایط، ما جنگ را به پایان رساندیم".

هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره‌ای گذرا به اختلافات سپاه و ارتش در آن مقطع و با ذکر این نکته که "دولت مهندس میرحسین موسوی در آن موقع اعلام کرد دیگر قادر به تدارک مالی نیست، از لحاظ ابزار جنگ هم آقای محسن رضایی نامه‌ای به امام نوشت و تجهیزات متعددی از جمله چند صد هواپیما و تعداد زیادی توپ و تانک خواست" تأکید کرد: مجموعه این عوامل ما را به این نتیجه رساند که ادامه جنگ بیش از آن درست نیست.

لحن مصاحبه هاشمی به گونه ای بود که نشان می داد که فرمانده وقت سپاه پاسداران یعنی محسن رضایی "توقعات" زیادی از دولت و حکومت برای تهیه امکانات ادامه جنگ دارد. از جمله آنجا که به صراحت گفته بود :"مردم حاضر بودند اگر امام می‌خواست ریاضت بکشند ولی نامه آقای رضایی پذیرش قطعنامه را قطعی کرد ." اینگونه بود که محسن رضایی نیز در پاسخی به دفاع از خود پرداخت، و "استراتژی سیاسی هاشمی" را به عنوان دلیل اصلی پذیرش قطعنامه ذکر کرد و نوشت: بعد از عملیات رمضان همیشه پیشنهادات فرماندهان را اگرچه برای انجام یک عملیات می‌پذیرفتند، ولی برای پایان دادن به جنگ رد می‌کردند. تنها موقعی که راضی شدند، در اواخر جنگ بود؛ زمانی که دیدند استراتژی سیاسی با شکست مواجه شده است ولو قطعنامه 598 هم دستاورد عملیات فاو و کربلای 5 بود. ولی آنها احساس می‌کردند همین 598 هم عملی نباشد.

افشای نامه محرمانه آیت الله خمینی

در پاسخ به اظهارات محسن رضایی بود که چندی بعد نامه محرمانه آیت الله خمینی برای خاتمه جنگ توسط هاشمی رفسنجانی منتشر شد. نامه ای که نشان می داد بر خلاف گفته بسیاری از جمله رضایی، تصمیم رهبر جمهوری اسلامی بر اساس سخن هاشمی نبوده بلکه ناشی از گزارش فرمانده سپاه پاسداران بوده، آنگونه که آیت الله خمینی می نویسد: "با توجه به نامه تکان دهنده فرمانده سپاه پاسداران که یکی از ده‌ها گزارش نظامی سیاسی است که بعد از شکست‌های اخیر به اینجانب رسیده و به اعتراف جانشینی فرمانده کل نیروهای مسلح، فرمانده سپاه یکی از معدود فرماندهانی است که در صورت تهیه مایحتاج جنگ معتقد به ادامه جنگ می‌باشد و با توجه به استفاده گسترده دشمن از سلاح‌های شیمیایی و نبود وسایل خنثی کننده آن، اینجانب با آتش بس موافقت می‌نمایم و برای روشن شدن در مورد اتخاذ این تصمیم تلخ به نکاتی از نامه فرمانده سپاه که در تاریخ 2/4/67 نگاشته است، اشاره می‌شود."

محسن رضایی در نامه خود آورده بود: «تا پنج سال دیگر ما هیچ پیروزی نداریم، ممکن است در صورت داشتن وسایلی که در طول پنج سال به دست می‌آوریم قدرت عملیات انهدامی و یا مقابله به مثل را داشته‌ باشیم و بعد از پایان سال 71 اگر ما دارای 350 تیپ پیاده و 2500 تانک و 3000 توپ و 300هواپیمای جنگی و 300 هلیکوپتر و قدرت ساختن مقدار قابل توجهی از سلاح داشته باشیم، می‌توان گفت به امید خدا بتوانیم عملیات آفندی داشته باشیم.»

سپاه پاسداران و نیروهای وابسته به جناح اصولگرا سالیان طولانی مانع از آن می شدند تا به جز راویان رسمی فرد دیگری از دیده ها و شنیده های جنگ بگوید، حتی زمانی که صدام به دارآویخته شد و عراق هیچگونه تهدیدی علیه امنیت ملی ایران محسوب نمی شد، فرماندهان سپاه همیشه با حساسیت مراقب این موضوع بودند که جز آنها و افرادی که صلاحیت آنها از جانب حکومت تایید می شد دیگران از سالهای جنگ سخنی به میان نیاورند. در طی تمام این سالها اما تاریخ جنگ و واقعیت های هشت سال از تاریخ ایران یک روایت بیان شد و در برخی زمینه ها به آرامی رو به تحریف نهاد.

موضوعی که به نظر می رسد امروز برای سپاه پاسداران و جناح محافظه کار چندان آسان نباشد، بر خلاف تبلیغات رسمی، طرح موضوعات و مباحث از سوی بسیاری از کسانی است که در جبهه های جنگ حضور داشتند و یا در هدایت جنگ بودند و اینک در اردوگاه سبز قرار دارند.

منبع: جرس


 


فرزانه بذرپور

سيد احمد خاتمي، امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي نماز جمعه و درست در روز هجدهم تيرماه گفت : حجت شرعي ما مواضع حاج سيد علي خامنه اي است.
به كار نبردن هيچگونه پسوند و پيشوندي از سوي اين حامي تمام قد رهبر جمهوري اسلامي اين نكته را تداعي مي كرد كه شايد حاميان رهبري به نتيجه اي ديگر در خصوص ايشان رسيده اند و آن اينكه اصولا شخص آقاي خامنه اي في نفسه و بدون هيچ گونه مقامي ،تقدسي ذاتي دارد كه بالاتر از هر گونه مقام و منصبي مانند مرجعيت و رهبري سياسي است.آنگونه كه عليرضا پناهيان نماينده سابق ولي فقيه در دانشگاه هنر كه با ارتقاء مقام به اتاق فكر بيت رهبري رسيد، در سال 80 و در ميان دانشجويان گفته بود:"براي بنده يقين است كه ايشان –آيت الله خامنه اي _ سيد خراساني است.

همه چيز را خود رهبري شروع كرد

از همان ابتداي انقلاب كساني معتقد بودند ،بنيانگذار جمهوري اسلامي بي واسطه با امام زمان ملاقات مي كنند و آنچه مي كنند فرامين ايشان است ، فخر الدين حجازي نماينده اول تهران در مجلس شوراي اسلامي دوره نخست ، در يك سخنراني هيجاني خطاب به آيت الله خميني گفت كه :"اي امام اگر خود مهدي هستي بگو " اين لحن و احساس البته با واكنش آيت الله خميني مواجه شد و حجازي بابت اين سخنراني مورد عتاب قرار گرفت.

پس از درگذشت بنيانگذار جمهوري اسلامي و به رهبري رسيدن آقای خامنه اي، ماجراي ظهور و تعيين وقت و مصاديق شخصيت هاي دوران ظهور امام دوازدهم شيعيان رنگ تازه اي يافت . هياتهاي مذهبي در گوشه و كنار تهران شكل گرفتند كه سعي داشتند تا با چله نشيني و خواندن دعا به ديدار امام منتظر نائل شوند. حاج منصور ارضي از اين مداحان محبوب بيت رهبري بود كه اين بست نشيني را در ماه هاي رمضان دهه هفتاد،آغاز كرد و حتي در شب 29 ماه رمضان سال 72 در ميان حاضرين مسجد ارگ ادعاي ديدار امام زمان را كرد. اين عرفان زدگي البته با مخالفتي از سوي رهبري مواجه نمي شد،گرچه علماي قم بارها ابراز مي كردند كه تعيين وقت ظهور و ادعاي ديدار با امام زمان قطعا بايد از سوي شيعيان تكذيب شود. اما اين چنين نشد و مداح معروف همواره پاي ثابت مراسم بيت رهبري بود و احمدي نژاد ريیس جمهور سالهاي بعد هم از دوستان صميمي منصور ارضي به حساب مي آمد.

موج اول بشارت ظهور در آغاز سالهاي دهه هشتاد و سال 81 بود . تعبيري كه نويسنده گمنام و پركار سايت "ظهور بسيار نزديك است" به كار مي برد و مي نويسد:"در سال 78كشور از فتنه بزرگ 18تير رهايي يافت و آقاي خامنه اي در جمع منتظران ظهور مي فرمايند ما به زمان ظهور امام زمان اين محبوب حقيقي انسانها نزديك شده ايم، اولين جرقه در هفته بسيج مصادف با نيمه شعبان و با همين سخنراني آقا زده شد." بنابر مستندات همين سايت در سال 81 روز 23 رمضان و عاشورا مصادف بوده است با جمعه و درست مانند روايات كه همين تقارن را براي ظهور ذكر مي كنند:"تب انتظار در سال 81 بالا مي رود اما مقام معظم رهبري در جمع بزرگان خبر از تاخير مي دهند." خبري كه آيت الله ناصري استاد اخلاق در جمع جوانان بسيجي اصفهان در پنجم مرداد همان سال اعلام مي كند:"مقام معظم رهبري به من فرموند كه فرج خيلي نزديك بود لكن بدا حا صل شد."

احمدي نژاد بشارت مي دهد

در ابتداي رياست جمهوري احمدي نژاد در سال 84 ، وقتي دعاي فرج در تمامي كنفرانسهاي خبري حتي براي جمعيت خبرنگاران خارجي خوانده مي شد ، كسي گمان نمي برد كه احمدي نژاد به مانند يك غيبگو خبر از ظهور امام دوازدهم شيعيان در آينده بسيار نزديك مي دهد و براي خود نقشي بزرگ در اين واقعه انتخاب كرده است. سياست خارجي ايران نيز گويا بر همين روايات و تطبيق دادن رويدادهاي زمان حاضر با شخصيت هاي دوران ظهور به پيش مي رفت.

احمدي نژاد در فروردين ماه سال 88 تمام سياست گذاري دولت آمريكا در حمله به عراق را چنين تحليل كرد:"حركت آخر شروع شده حتي شياطين هم اين موضوع را دريافته اند و در عراق هم فارغ از دلايل ظاهري براي حمله ، نظير برداشت نفت اين كشور، علت حمله آن بود كه آگاه شدند قرار است يك دست الهي بيايد و در يك حركت جهاني دست اينها را كوتاه كند." شرح غيب گویي احمدي نژاد بر عهده علم الهدي امام جمعه مشهد بود:"چندي قبل نظاميان آمريكايي به مسجد سهله هجوم بردند و اين مسجد را كه به عنوان خانه امام زمان است مورد اهانت قرار داده،افراد درون آن را قتل عام كردند. يك نفر را هم بازداشت كردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند و از او پرسيدند كه آيا تو مهدي هستي ؟" البته اين خبر در هيچ سايت خبري تاييد نشد. اما سايت هايي مانند "ظهور بسيار نزديك است"، در ستون شمارش معكوس براي ظهور ، اين خبر را به همراه ديگر اخبار خاورميانه و با سبكي كه با روايات منطبق باشد پوشش خبري دادند. با اين احوال كه همه چيز بايد مانند يك فيلمنامه شخصيت ها و بازيگرانش را پيدا كند، شيفتگان آقاي خامنه اي سالهاست كه شخص اول روايات ظهور را كشف كرده اند و به صراحت اعلام مي كنند كه سيد خراساني همان سيد علي خامنه اي است.

سيد خراساني كشف مي شود

بنابر رواياتها در آستانه ظهور امام دوازدهم شيعيان، سيدي جوان از خراسان قيام مي كند كه خالي بر دست راستش است و شعيب صالح فرمانده لشگر اوست و با سپاهيانش، سفياني را شكست مي دهد. اين روايت گويا حجت را بر شيفتگان آقاي خامنه اي تمام كرده تا رهبر جمهوري اسلامي را همان سيد خراساني بدانند، نويسنده گمنام سايت "ظهور بسيار نزديك است" در مقاله اي كه سعي شده ، كاملا استدلالي باشد عنوان مي كند كه:" منظور از خال، خللي در دست راست است و اشاره است به انفجار سال شصت و مصدوم شدن دست راست آقا، منظور از شاب به معناي جوان هم سرزندگي سيد خراساني است و آنها كه آقا را در كوهپيمايي ديده اند مي دانند كه آقا به مانند يك جوان بنيه دارند و منظور از شعيب صالح هم شخص محمود احمدي نژاد است كه به وقت ظهور فرمانده سپاه سيد خراساني مي شوند و در عراق لشگر سفياني را شكست مي دهند."

اما بزرگترين دليل نويسنده گمنام اين است كه رهبر جمهوري اسلامي از سيد خراساني بودن خود با خبر است و اعتراضي به اين كشف و شهود شيفتگان ندارد: "سرلشگر يحيي صفوي در سال 77 در جمع جوانان بسيجي و در حضور آقا اين خطابه را كردند:" اي سيد خراساني اين بسيجيان امروز اينجا جمع شده اند تا با تو عهد ببندند كه تا آخر در ركاب شما خواهند بود تا زماني كه در ركاب امام زمان جانبازي كنند." و همينطور مداح داسوخته حاج صادق آهنگران در سفر آقا به دو كو هه در يك مراسم رسمي ايشان را سيد خراساني خطاب كردند، در 19 ديماه سال 88 هم در ديدار از قم ،بسيجيان در سرود همخواني خود ايشان را سيد خراساني صدا كردند." نويسنده ناشناس در آخر شعري از رهبري را روايت مي كند كه در آن خود سيد علي خامنه اي كه به امين تخلص مي كند، به سيد خراساني بودنشان تفوه كرده اند البته اين شعر با صداي رهبر جمهوري اسلامي به عنوان سند ارائه شده است :

"هر چند امين، بسته دنيا نيم اما | دلبسته ياران خراساني خويشم."

نويسنده گمنام وعده داده است كه به زودي در مقاله اي شعيب صالح بودن احمدي نژاد را هم ثابت مي كند. آنچه مي ماند باقي شخصيت هاي مثبت و منفي دوران ظهور است كه كاملا كشف شده اند. بنا بر پيشگويي هاي اين سايت شخصيت هاي ظهور در زمان فعلي همگي حضور دارند:

سيد خراساني: آيت الله خامنه اي
شعيب صالح: محمود احمدي نژاد
سيد موسوي (شخصي كه در جنوب ايران با سپاهي به لشگر خراساني مي پيوندد): موسوي جزايري نمايند ولي فقيه در خوزستان
سيد يماني (يكي از ياران امام زمان كه قرار است در تبعيت سيد خراساني باشد ): سيد حسن نصر الله دبير كل حزب الله لبنان
سفياني( يكي از بزرگترين دشمنان امام زمان): ملك عبد الله پا دشاه اردن
حاكم مغربي(يكي از دشمنان امام زمان): سرهنگ قذافي

جنگ لازمه ظهور

اگر اين احتمال شگفت انگيز را بپذيريم كه احمدي نژاد و هوادارنش جنگي وسيع در خاورميانه را از نشانه هاي ظهور امام زمان مي دانند، مي توان تصور كرد كه سياست هاي خارجي دولت احمدي نژاد، آنچنان كه مير حسين موسوي حدس زده است بنابر روايات خرافي از ظهور امام زمان تنظيم مي شود. و شايد به زودي و همان گونه كه اسفنديار رحيم مشايي در پيشگويي عنوان كرده است ،احمدي نژاد ادعاهايي بكند كه در سال آينده مردم او را كافر بدانند.

منبع : جرس


 


کارمندان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در فرودگاه مهرآباد هنگام انتقال دست به اعتراض زدند.

به گزارش صراط، صبح روز یکشنبه كارمندان سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری که مجبور به ترک شهر خود و انتقال به استانی دیگر شده اند، مجددا دست به اعتراض زدند.

بسياری از اين مسافرين كه با لباس‌های نسبتا رسمی در فرودگاه حضور يافته بودند نسبت به انتقال خود به استانی ديگر به شدت ناراضی بودند.

در اين ميان خانمی ميانسال با صدای بلند ضمن بيان اينكه همسرش با ادامه كار وی در استانی ديگر مخالف است و او مجبور است از كار خود استعفا دهد، مسئولان را مورد خطاب قرار داد.

اعتراض كارمندان اين سازمان كه انتقال آنان به استان‌های ديگر زندگی روزمره آنها را با مشكل مواجه كرده است، باعث اعتراض عده‌ای به دولت شده است.

سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری به عنوان اولين دستگاه دولتی تصميم به خروج از تهران گرفته که این تصمیم با نارضایتی شدید کارمندانش مواجه است.

پيش از اين برخي از كارمندان اين سازمان در اعتراض به تصميم ناگهانی انتقال از تهران مقابل مجلس شورای اسلامی، تجمع کرده بودند.

پس از این تجمع بقائي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در واکنش به اعتراض این کارمندان گفت: هر کس دوست دارد بیاید و هر کس دوست ندارد نه.

این تصمیم سازمان میراث فرهنگی بسیاری از کارمندان به ویژه بانوان را مجبور به استعفا و رها کردن فعالیت اجتماعی شان کرده است.


 


سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشانه‌هایی بیانگر این است که بیماری ایدز در حال تبدیل شدن به یک بحران خطرناک و خانمانسوز است.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قبل از اینکه فاجعه شیوع ایدز در کشور در میان نسل جوان و جامعه رقم بخورد، لازم است آگاهی رسانی نسبت به این بیماری، تشویق جوانان به ازدواج و حل مشکل اشتغال جوانان به عنوان یک ضرورت مدنظر قرار گیرد.

داریوش قنبری در خصوص تهدیدهای مربوط به شیوع ایدز در جامعه به تصریح کرد: علاوه بر آگاهی یافتن جامعه نسبت به خطرهای بیماری ایدز، مسئولان باید در خصوص تحکیم مبانی اخلاقی جامعه، همچنین گسترش فرهنگ و اخلاق خانواده محوری توجه ویژه‌ای مبذول کنند، در غیر این صورت کشور با بحران مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌های صداوسیما مورد بررسی قرار گیرد مشاهده می‌کنیم در خصوص بیماری ایدز هیچ برنامه آموزش برای مقابله با خطرهای احتمالی آن وجود ندارد.

سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نشانه‌ها بیانگر این است ایدز در حال تبدیل شدن به یک بحران خطرناک و خانمانسوز است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشخص نیست چرا صداوسیما به عنوان رسانه ملی درخصوص بیماری ایدز سکوت اختیار کرده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: لازم است سازمان ملی جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی عملکرد خود را در خصوص مقابله با بیماری ایدز در سال‌های اخیر به مجلس و رسانه‌ها اطلاع دهند.

گفتنی است گرچه آمار دقیقی از شمار مبتلایان به ایدز در کشور وجود ندارد اما بر اساس آخرين آمار تخميني مبتلايان به ويروس ايدز در سال 88، تعداد این افراد در كشور بیش از 80 هزار نفر است.


 


بر اساس یکی از مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، دولت ملزم شده است برنامه ای بیست ساله برای انرژی هسته‌ای کشور تدوین نماید و در جریان آن نیز، باید برای بکارگیری دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای برنامه‌ریزی کند.

به گزارش مهر، علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درباره الزامات تحقق بکارگیری دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای خاطرنشان کرد "در حال حاضر نیروهای قابل توجهی در دانشگاه‌های کشور در زمینه هسته‌ای تربیت شده و فارغ التحصیل شده‌اند."

عباسپور همچنین افزود "با توجه به حساسیت نیروگاههای هسته‌ای و با توجه به اینکه استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تر ضامن ایمنی بیشتر نیروگاهها خواهد بود، لذا جلب همکاری دیگر کشورها در ساخت این نیروگاهها می تواند نقش موثر داشته باشد."

وی تصریح کرد "دولت موظف به جایابی نیروگاه‌های هسته‌ای شده و کمیسیون تلفیق نیز تصویب کرده است که دولت اقدامات لازم برای شناسایی معادن اورانیوم، استخراج و بهره برداری از این معادن را بعمل آورد."
عباسپور در این زمینه افزود "دولت بر اساس مصوبه مجلس هفتم، موظف به ایجاد بیست هزار مگاوات نیروگاه هسته ای در داخل کشور شده بود، که اگر فرض کنیم این نیروگاهها در حد نیروگاه اتمی بوشهر باشند، حداقل باید در بیش از بیست نقطه مکان یابی برای ایجاد نیروگاه صورت گیرد."

گفتنی است نیروگاههای هسته ای، چرخه سوخت اتمی و همچنین اهداف ذکر شدۀ مقامات جمهوری اسلامی پیرامون این موارد، طی سالهای اخیر مورد مناقشه و کشمکش جهانی زیادی شده است.


 


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی،آن چه را که وی "دروغ پردازی‌های" سفیر انگلیس در مورد فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران خواند را ناشی از "خباثت انگلیسی‌ها" دانست و گفت: وزارت خارجه باید در جهت اخراج این سفیر اقدام کند.

به گزارش ایسنا، اسماعيل كوثري نماينده‌ مردم تهران در مجلس شوراي اسلامی با يادآوري خواسته نمايندگان براي تعطيلي سفارت انگلستان در تهران مدعی شد: هر كاري كه انگليس انجام مي‌دهد جز ضرر براي كشور، چيز ديگري ندارد، و طرح دروغي نظير حركت ايران به سمت توليد سلاح هسته‌اي، علي‌رغم تاكيدات مقام معظم رهبري به عنوان ولي فقيه و يك عالم ديني مبني بر حرام بودن اين مساله، نشان دهنده خباثت انگليسي‌هاست.

وي اظهار عقیده کرد: بازرسان آژانس نيز بارها كارهاي ما را رصد كردند و بر حقانيت فعاليت‌هاي هسته‌يي صلح‌آميز ما تاكيد داشتند، لذا اين اظهارنظر نشان مي‌دهد يكسري تحركات ديگري توسط اين كشور دنبال مي‌گردد كه وزارت خارجه بايد در جهت اخراج اين سفير اقدام كند.

كوثري ادامه داد: دروغ‌پردازي اين كشورها از خباثت آنها ست. اين در حالي است كه هيچ امر خلافي از ما سر نزده و ما تنها به دنبال اورانيوم غني‌شده مورد نياز كشور هستيم.

همچنین در خبری دیگر، امروز نايب رييس كميته‌ دفاعي مجلس گفت: اگر سفير انگليس به خاطر دروغ‌هايش عذرخواهي نكند بايد اخراج شود.

محمدكريم عابدي نماينده‌ عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در گفت‌وگو با ايسنا، در واكنش به "اظهارات و دروغ پردازي‌هاي سفير انگليس در خصوص فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران"، با این ادعا که اين "دروغ پردازي‌ها" در عراق نيز انجام شد كه نهايتا با تحريك آمريكا توسط انگليس حمله به اين كشور صورت گرفت، ادامه داد: همان جريان دروغ پردازي دوباره تكرار مي‌شود، كه اين بار سفير انگليس اين كار را انجام مي‌دهد؛ لذا وي به عنوان يك دروغ‌گو، عنصر نامطلوبي است و اگر عذرخواهي نكند بايد اخراجش در دستور كار وزارت خارجه قرار گيرد.

گفتنی است چندی پیش وزارت امور خارجه ایران در اعتراض به اظهارات سایمون گس، سفیر انگلیس در تهران در مورد برنامه هسته ای ایران، کاردار این کشور را به این وزارتخانه احضار کرد.

دلیل این احضار، مصاحبه اخیر سایمون گس با تلویزیون فارسی بی بی سی بود که در آن در باره مناقشه هسته ای ایران و اثر تحریم ها بر اقتصاد ایران سخن گفته بود.

آقای گس در این مصاحبه گفته بود همه گرفتاری های اقتصادی ایران، ناشی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست.

وی افزوده بود که آینده ایران در گرو توانمندی اقتصادی، ارتباط با دنیای خارج و همچنین، حل و فصل برنامه بحث انگیز هسته ای اش است.
 


 


به دنبال بالا گرفتن تنش بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و تشدید تحریم های جهانی علیه ایران، رسانه های خبری جهان از کاهش چشمگیر واردات بنزین به ایران خبر می دهند؛ در حالیکه مقامات شرکت ملی نفت ایران، روز دوشنبه درباره واردات بنزین خاطرنشان و تاکید کردند که "هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد."

همزمان، معاون وزیر نفت ایران اعلا م کرد "سهمیه‌ بنزین شهروندان به شصت لیتر در ماه رسیده و مصرف بنزین غیر سهمیه‌ای (آزاد)، به حدود هفت تا هفت و نیم میلیون لیتر در روز رسیده است" .

به گزارش رویترز، واردات بنزین به ایران در ماه ژوئیه امسال، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، کاهشی بسیار چشمگیر داشته، بطوریکه از ابتدای ماه تاکنون، تنها سه کشتی حامل بنزین از ترکیه، چین و بزودی ونزوئلا، در سواحل ایران پهلو گرفته‌اند .

رویترز علت کاهش چشمگیر ورود محموله‌های بنزین به بندرهای ایران را، "خودداری شرکت‌های کشتیرانی از حمل فرآورده‌های نفتی به مقصد ایران پس از اعمال دور تازه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی" ذکر کرده است.

گفتنی است با وجود اینکه ایران چهارمین کشور بزرگ دارای ذخایر نفتی جهان می باشد، اما به دلیل پایین بودن ظرفیت پالایشگاه های آن، حدود ۴۰ درصد از بنزین مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کند.

رویترز از قول یک معامله گر نفتی گزارش داد "ایران به طور معمول در تابستان و با توجه به افزایش مسافرت‌ها، هر ماه نیازمند ۱۱ تا ۱۳ محموله بنزین وارداتی است. " و یک بازاریاب نفتی دیگر خاطرنشان کرده است "در دور تازه تحریم‌ها، برخی از کشتی‌ها مسیر خود به سوی ایران را تغییر داده‌ و صاحبان کشتی‌ها نگران فرستادن کشتی‌های خود به ایران هستند ."

گفتنی است طی ماههای اخیر، شرکت بیمه لویدز لندن (با در دست داشتن ۱۵ تا ۲۰ درصد کل پوشش بیمه محموله‌های دریای جهان) اعلام کرده است که از بیمه کشتی‌‌های حامل مواد نفتی به مقصد ایران خودداری می‌کند.

در گزارش مذکور آمده است "میزان تولید پالایشگاه‌هاى ایران، ۴۵ میلیون لیتر در روز اعلام شده، و ایران باید حدود ۱۸ میلیون لیتر از نیاز روزانه خود را به بنزین از طریق واردات آن تأمین کند و محموله‌هاى استاندارد بنزین ایران که ۳۳ هزار تن یا حدود ۴۵ میلیون لیتر هستند، تنها براى مصرف دو و نیم روز ایران کفایت مى‌کند. "

با اینکه مسئولان شرکت ملی نفت ایران روز دوشنبه در پاسخ به پرسشی درباره واردات بنزین خاطرنشان کردند که "هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد"، اما به گزارش ایلنا، مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ضمن اعلام اینکه "با كاهش سهمیه‌ها به شصت لیتر در ماه، مصرف بنزین غیر سهمیه‌ای به حدود هفت تا هفت و نیم میلیون لیتر در روز رسیده"، خاطرنشان کرد "پیش ازاین روزانه بین دو تا دو نیم میلیون لیتر بنزین آزاد توسط مردم خریداری می‌شد اما این رقم در چهار ماه اول سال جاری به هفت و نیم میلیون لیتر در روز نیز رسیده است .

گفتنی است در راستای تحریم های فراگیر آمریکا در مورد ایران، بالغ بر ده شرکت بزرگ نفتی، از جمله کنسرن‌های توتال فرانسه، ریلانس هند، ویتول، کلینگور، ترافیگورا، شل، بریتیش پترولیوم، پتروناس (مالزی)، لوک اویل (روسیه) و گروه نفتی ایندیپندنت کویت، از توقف فروش، عدم تمدید قرارداد و همچنین جلوگیری از صادرات بنزین به ایران خبر داده اند.


 


عضو هيات‌مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان با اشاره به لزوم آسيب‌شناسي دقيق مسائل و مشكلات كودكان خياباني گفت: اقداماتي كه تحت عنوان فرايند خدمت‌رساني به كودكان خياباني از سوي نهادي مانند بهزيستي، شهرداري تهران و ساير نهاد ها مطرح بوده از ابتدا روند معيوبي داشته و ريشه مشكلات آنها بررسي و حل نمي‌شود.

به گزارش ایلنا، جاويد سبحاني با اشاره به موضع‌گيري بهزيستي در مورد كودكان كار و اظهاراتي از قبيل اينكه بهزيستي با حمايت از كودكان خياباني وظايفي در قبال كودكان كار ندارد تاكيد كرد: اکثر کودکانی که تحت عنوان کودکان خیابانی سامان‌دهی می‌شوند "کودکان کار خیابانی" هستند كه براي تامين معاش و زنده ماندن تن به هر كاري از جمله دست‌فروشي و كار در كارگاه‌هاي توليدي مي‌دهند؛ بنابراین بهزیستی نباید صرفا با این دید که این کودکان بی سرپرست هستند یا بد سرپرست هستند در این موضوع وارد شود.

او ادامه داد: وقتي يكي از جمعيت هدف و تحت پوشش بهزيستي، كودكان خياباني بوده، به طور طبيعي، با پديده كار اين كودكان نيز مواجه مي‌شود و تفكيك كودك كار با خياباني نيز به سختي امكان پذير است.

به گفته عضو هيات‌مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان گاهي آسيب و خطرات پيش روي كودكان كار شديدتر بوده و احتمال سوءاستفاده از كودكان كار در كارگاه‌هاي غيرقانوني نيز بيشتر وجود دارد در عين حال بخش گسترده‌اي از كودكان كار در معرض خياباني شدن هستند.

سبحاني با اشاره به اجراي مقطعي طرح هايي از سوي برخي سازمان‌ها براي ساماندهي كودكان خياباني تصريح كرد: سازمان‌هايي كه مسوول انجام اقدامات مربوط به كودكان خياباني بودند مشكلات را به چه نحو و تا چه حد آسيب‌شناسي كردند؟ غير از آن است كه با به كار بردن عناويني مانند "جمع‌آوري" و القاء نگاه جرم‌شناسانه و زيبايي شهري به اين معضل تنها صورت مساله را پاك كرده‌اند؟

عضو هيات‌مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان به لزوم آسيب‌شناسي دقيق مسائل و مشكلات كودكان خياباني پرداخت و گفت: نوع اقداماتي كه تحت عنوان فرايند خدمت‌رساني به كودكان خياباني مطرح بوده از ابتدا روند معيوبي داشته و ريشه مشكلات آنها بررسي و حل نمي‌شود.

او افزود: به جاي اعمال برنامه‌هايي با ديدگاه جرم‌شناسانه بايد به مقوله كودكان كار و خيابان با ديدگاه اجتماع و خانواده محور نگاه كرد و علت اصلي حضور آنها در خيابان‌ها بررسي شود.

سبحاني با اشاره به اينكه معضلات و مسائل كودكان كار و خيابان با ساماندهي حل نمي‌شود يادآور شد: بهزيستي طي سال‌هاي اخير بارها طرح‌هاي مربوط به كودكان خياباني را اجرا كرد و آمارهاي ناقصي ارائه داده و شهرداري يا نيروي انتظامي و حتي ساير نهادها نيز در اين زمينه با يكديگر تعاملاتي داشتند اما با بررسي آمارهاي اين دستگاه‌ها مشخص مي‌شود كه نظام ارزيابي درستي در طرح‌هاي آنها وجود ندارد.

به گفته عضو هيات‌مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان يك نظارت جامع بر اجراي اقدامات متوليان مربوط به كودكان خياباني وجود ندارد و وزارت رفاه نيز به عنوان سياست‌گذار برنامه‌ي نهادهاي زيرمجموعه خود اقدامي براي نظارت بر روند اجراي مسائل كودكان انجام نمي‌دهند؛ در حال حاضر نيز با تغيير و تحولات رخ داده در مديريت سازمان بهزيستي برنامه‌‌ها در مورد سياست‌هاي گذشته عوض شده و متوليان جديد سياست‌هاي ديگري را در پيش مي‌گيرند.

سبحاني ادامه داد: با موازي‌كاري و ناهماهنگي شهرداري، بهزيستي و نيروي انتظامي در زمينه كودكان آسبيب‌ديده، معضلات بيشتر شده و تنها كودكان در معرض آسيب و آسيب ديده ضرر مي‌كنند.


 


بسیار گفته اند که انقلاب فرزندان خود را می خورد. آنچه در پی می آید گزارشی است از وضعیت "محمدرضا رجبی" از فرزندان گمنام اما موثر انقلاب اسلامی که 11 ماه است به دنبال حوادث پس از انتخابات در زندان اوین به سر می برد.

به گزارش ادوارنیوز، محمدرضا رجبی از ابتدای تشکیل سپاه پاسداران به عضویت در این نهاد انقلابی در آمد و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه های جنگ حضور می یابد او به دنبال حضور در عملیات های بیت المقدس، رمضان و مسلم در عملیات اخیر به دلیل اصابت گلوله به بازوی راست اش مجروح شده و برای مداوا به تهران باز می گردد. رجبی در سال 1362 به عضویت شورای فرماندهی پایگاه شرق تهران سپاه در میآید و در 1363 از سوی سپاه به دفتر ریاست مجلس شورای اسلامی معرفی شده و به عنوان منشی ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول سالهای 63 تا 68 در مجلس به انجام وظیفه می پردازد. در این دوره با توجه به ماموریت هاشمی در اداره امور جنگ دفتر هاشمی علاوه بر مدیریت تقنینی کشور، نقش حساسی در هماهنگی نهادهای انقلابی به جهت اداره جنگ داشته است. در همین دوره رجبی به همراه جانشین فرمانده کل قوا یعنی هاشمی بارها به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور سفر کرده و در عملیات های مختلفی از جمله والفجر مقدماتی، بیت المقدس و تکمیلی کربلای 5 شرکت می کند که در عملیات بیت المقدس 2 مجروح شیمیایی می شود.

با پایان جنگ و انتخاب هاشمی به عنوان رییس جمهور، رجبی به نهاد ریاست جمهوری نقل مکان کرده و در هشت سال سازندگی نیز در مقام منشی ویژه دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران انجام وظیفه می کند. او به دنبال پایان دوره ریاست جمهوری هاشمی از مشاغل دولتی دوری گزیده و به دنبال فعالیتهای مدیریتی و اجرایی روی می آورد. در جریان انتخابات نهم ریاست جمهوری و به دنبال ورود هاشمی به عرصه رقابت های انتخاباتی رجبی با توجه به تجربه سالها حضور در در کنار وی به عنوان یکی از عوامل اصلی ستاد هاشمی به عرصه انتخابات وارد می شود و پس از انتخابات نیز در مقام مشاور دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد و معاونت پژوهشگاه دانشگاه آزاد حضور داشته است.

به دنبال وقایع خرداد 88 و تلاش فراوان نهادهای امنیتی مبنی بر اثبات نقش اطرافیان هاشمی در اعتراضات مردمی به تقلب در انتخابات رجبی به همین دلیل و به بهانه حضور در راهپیمایی میلیونی 25 خرداد 88 بازداشت می شود. محمدرضا رجبی از جمله زندانیان سیاسی جنبش سبز است که علیرغم تحمل فشارهای فراوان از جمله 70 روز انفرادی و محکومیت وی به 6 سال حبس تعزیری به اتهام شرکت در راهپیمایی 25 خرداد و توهین به رییس جمهور از طریق ارسال ایمیل نام چندانی از او در رسانه های گروهی و گزارش های حقوق بشری به میان نیامده است.

این گمنامی در حالی است که رجبی طی سالهای طولانی در حساس ترین مقاطع و در حساس ترین نهادهای کشور از جمله مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری و سپاه پاسداران حضور داشته است.

بی عدالتی در خصوص محمدرضا رجبی تا بدانجا پیش رفت که علیرغم فوت پدر او درآذرماه سال گذشته از اعطای مرخصی به وی جهت شرکت در مراسم ترحیم پدرش نیز خودداری شد و تاکنون نیز علیرغم گذشت 11 ماه از حبس وی از اعطای مرخصی به این عنصر انقلابی ممانعت به عمل می آید.


 


سید علیرضا حسینی بهشتی*: در کتاب‌ المراقبات عالم عامل و عارف کامل، مرحوم آیت‌الله حاج میرزا جواد ملکی تبریزی در روایتی به نقل از کمیل ابن زیاد آمده است که امام علی (ع) در پاسخ پرسش عده‌ای از یارانش از معنی آیه شریفه «فیها یفرق کل امر حکیم» فرمود که منظور، شب نیمه شعبان است که در آن هر چیزی با حکمت مشخص و معین می‌شود. و آنچه در هر شب قدر بدان توصیه شده است، اندیشه در راهی است که آدمی پیموده و ارزیابی آنچه کرده، تا از خطاهایش درس گیرد و آینده را آن‌گونه راه پیماید که شایسته مقام مکرم انسانی او باشد.
و من دیشب در سیری به سال‌ها پیش، به یاد نیمه شعبان سال ۱۳۵۷ افتادم. روزهای پر التهاب و فراز و نشیب انقلاب بود و زمان بزرگداشت یاد شهدایی که هر یک در چهلمین روز بزرگداشت شهدای قبل از خود، به دست سفاکان ظالم به خاک و خون کشیده شده بودند. در نیمه شعبان آن سال، از سوی رهبر نهضت اسلامی ایران اعلام شد که به رغم بزرگی آن روز و شادمانی ناشی از یادبود ولادت منجی عالم بشریت، همگان در ماتم شهدای گرانقدر سوگوار خواهند بود.
به یاد می‌آورم در مخالفت با این تصمیم امام خمینی که به دل هر ایرانی آزاده‌ای نیز نشسته بود، عده‌ای از متحجرین و متعصبین که ولایت و دوستی اهل بیت و انتظار فرج صاحب عصر را در گلیم خود از آب بیرون کشیدن، پرهیز از ورود به عرصه مبارزه، اعتراض سکوت آمیز نسبت به خودکامگان، برپایی مجالس مذهبی و مراقبت از ایمان خود و فرزندانشان ترجمه می‌کردند، لجوجانه نیمه شعبان را جشن گرفتند و صف خود را از امواج خروشان مردم انقلابی جدا کردند. روزها از پی هم آمدند، طومار ظالمان با ایستادگی مردم و رهبران نهضت در هم پیچیده شد و رنج ستم هزاران ساله در پرتو وعده برپایی جامعه‌ای که در آن تحقق عدالت، آزادی، استقلال و پیشرفت پی گرفته شود، به‌فراموشی سپرده شد: انتظار موعود بشریت معنایی دیگر یافت و خمودی و گوشه‌گیری زاهدانه، جای خود را به عرفان در میدان کوشش و تلاش هدفمندانه داد.
در آن سال و سال‌های پس از آن، تنها چیزی که گمانش نمی‌رفت این بود که نشئه‌ای از آن دیدگاه متحجرانه نسبت به دین و دینداری، آن تفسیر کج‌اندیشانه از مهدی و مهدویت، و آن خوانش افراط گرایانه از منش و روش اهل بیت و ولایت، روزی از کنج عزلت و کمین‌گاه فرصت بیرون خزد، پرچمدار اسلام خواهی گردد، منتقدان دیروز و امروزش را به کفر و نفاق متهم سازد، فریب کارانه داعیه محروم نوازی سر دهد ، شهیدان و شهادت را مصادره کند، به‌کارگیری هر زبان و هر وسیله را برای رسیدن به اهدافش مشروع بشمارد، در استحاله نظام و ارزش‌های برآمده از انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نکند، در سرکوبی مخالفانش تا سرحد ضرب و شتم و کشتار پیش رود، و این همه را به نام عهد با مهدی (عج) و به کام خویش و خویشان خویش انجام دهد.
بی‌تردید در این مرور و ارزیابی مجدد کارنامه خود، آنچه بیش از دریغ از گذشته و افسوس به حال لازم می‌نماید، شناخت گام‌های غلطی که برداشتیم، آگاهی نسبت به مسیرهایی که به خطا پیمودیم، درک غفلت‌هایی که ورزیدیم و یافتن راه‌هایی برای بازگشت به شاهراه اصلی که در آن گام می‌زدیم است. چه شد که شکل‌گیری خوارج جدید را ندیدیم یا دست کم گرفتیم؟ و صدها پرسش دیگر که باید در هر شب قدری از خود بپرسیم.
با این همه، و در اوج تلخ‌کامی‌های ناشی از حوادث اخیر، خطایی که می‌تواند از همه خطاهای گذشته مان بزرگ‌تر باشد، درافتادن به دام نومیدی و دست شستن از پایداری در راه سبزی است که در پرتو الطاف قدسی به‌رویمان گشوده شده است. در مکتب وحی زانوی تلمذ می‌زنیم و از سیره درخشان پیشوایان دین درس‌ها می‌آموزیم و راه را می‌یابیم و می‌پیماییم؛ دانشگاهی که آموزگاران بزرگش، از خاتم پیامبران تا قائم آل محمد (عج)، راهنمایی آدمیان را بر عهده داشته و دارند. فراموش نمی‌کنیم که محمد (ص) در سال‌های دشوار دعوت به ما آموخت که پاسداری از چراغ فروزان حق خواهی نیازمند صبر و بردباری در مقابل از دست دادن عزیزان، تدبیر و تحمل در مقابل ناسزاگویی و هجمه‌های تبلیغاتی، شکیبایی در مقابل جراحت‌ها و بی‌حرمتی‌ها و از دست رفتن عزیزانمان است. محمد (ص) در سال‌های هجرت به ما آموخت که همزیستی با دیگرانی که به‌گونه‌ای متفاوت به زندگی می‌نگرند نیازمند تکیه بر شیوه‌های عقلایی است، که حکومت‌ها از مردمند و برای مردم، که ایمان درجاتی دارد و هرکسی را باید با درجه ایمانش پذیرفت. محمد (ص) در فتح مکه به ما آموخت که خونخواهی‌های برآمده از کینه‌های دیرین را فروگذاریم و سایه رحمت را آنقدر بگسترانیم که خانه دشمن دیروز را مأمن آنانی قرار دهیم که هنوز دل هایشان پذیرای پیام حق خواهی ما نیست .
و به این سلسله درس‌ها می‌توان آموزه‌های دیگر آموزگاران سترگ مکتب وحی را افزود، چه کلام و کردار هر یک، برای ما که نیازمند فهم و درک زمانه و یافتن راه روشنایی در شب‌های تیره و تار هستیم، گنجینه‌ای است بی‌بدیل. این همه با الهام از راه موعود عدالت و با نیرو گرفتن از فلسفه انتظار راستین امکان‌پذیر است؛ چه امید به پیروزی نهایی حق بر باطل، شعله‌ای است جاودانه در دل همه مبارزان راه حق، عدالت و آزادی. و شاید در این روز شایسته‌تر از هر چیز این باشد که برای تعجیل در ظهورش دعا کنیم تا ما را از سیطره فرقه‌ای که با داعیه دروغین پیروی از او میدان دار قدرت شده برهاند و چنان که وعده داده شده، زمین را سراسر عدل و داد سازد.
*این یادداشت به مناسبت نیمه شعبان سال گذشته درکلمه منتشر شده بود.

منبع:کلمه


 


سخنگوی فراكسیون خط امام(ره) مجلس معتقد است وحدتی كه در میان اصولگرایان به چشم می خورد ساختگی است و فراكسیون آنها در مجلس هم به هیچ رو یك فراكسیون یكپارچه به نظر نمی‌رسد.

داریوش قنبری نماینده مردم ایلام در گفتگو با ایلنا، درباره دلایل سكوت اصلاح طلبان در شرایط فعلی گفت: این سكوت چند دلیل دارد یكی این كه اصلاح‌طلبان می خواهند نشان دهند حالا كه با مواضعشان برخورد مناسب نمی‌شود ویا مرتبا مورد اتهام قرار می‌گیرند جناح مقابل در غیاب آنها كشور را چگونه اداره می‌كند. دوم اینكه فضای ایجاد شده فضای سالمی برای فعالیت سیاسی خصوصا برای اصلاح‌طلبان نیست. ضمن اینكه تشكل‌هاو روزنامه‌های وابسته به این جریان تعطیل شده‌اند و فشارهای وارده‏، چهره‌های شاخص این جریان را به حاشیه رانده است.

قنبری با تاكید بر شرایط سخت اصلاح‌طلبان در دوران معاصر یاد آور شد: درشرایط فعلی این جریان به تجدید قوا نیاز دارد تا در موقعیت مناسب دوباره وارد عرصه سیاسی كشور شود.
سخنگوی فراكسیون خط امام(ره) مجلس درباره احتمال انشعاب در میان اصلاح‌طلبان افزود: درمیان اصلاح‌طلبان زمینه انشعاب وجود ندارد. ولی در میان اصولگرایان چرا.

وی با خاطر نشان كردن اینكه یك وحدت ساختگی در میان اصولگرایان به چشم می‌خورد ادامه داد: فراكسیون آنها در مجلس هم چندپارچه است و وحدتی در آن به چشم نمی‌خورد. اما در میان اصلاح‌طلبان با توجه به فشارهای وارده زمینه وحدت بیشتر وجود دارد تا انشعاب.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به احتمال ائتلاف میان گروه‌هایی از اصلاح‌طلبان و طیف‌های میانه‌روتر اصولگرایان تصریح كرد: ائتلاف می‌تواند بوجود بیاید اما اینكه وحدتی بخواهد شكل بگیرد، نه ممكن است و نه مطلوب كه چنین اتفاقی بیفتد. در واقع وجود تشكل‌های مختلف به عنوان اصولگرا و اصلاح‌طلب موجب تقویت نظام است و البته با مبانی فكری متفاوتی هم كه دارند نمی‌توانند با هم به وحدت برسند.


 


عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستارهمت مضاعف وکارمضاعف برای تحقق اهداف سند چشم اندازتوسعه شد واعلام کرد: برای رسیدن به اهداف این سند با وجود تلاش های صورت گرفته، فاصله داریم.
به گزارش خانه ملت، حسین سبحانی‌نیا با اشاره به روند اجرایی سند چشم انداز توسعه پس از گذشت ۵ سال از ابلاغ آن، گفت: در طی این سال ها حرکت های خوبی دربخش های مختلف علمی و صنعتی صورت گرفته؛ اما با آن چیزی که برای افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده بود، فاصله داریم.
نماینده نیشابور درمجلس شورای اسلامی برای رفع این فاصله ها، پیشنهاد کرد که در سال همت مضاعف و کار مضاعف تلاش بیشتری از سوی مسئولان صورت گرفته و نقصان های آن جبران شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی همچنین با بالا دانستن ظرفیت کشوربرای رسیدن به اهداف سند چشم انداز۲۰ ساله، تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف موانع پیش روهم زیاد است که آنها نباید خللی در دستیابی به اهداف کلان نظام ایجاد نماید.
وی با اشاره به مانع تراشی ها و سنگ اندازی هایی که از سوی کشورهای غربی علیه ایران صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این اقدامات غربی ها و علی الخصوص آمریکایی ها با نیت زمین گیر وتسلیم کردن جمهوری اسلامی در مسائل هسته ای صورت می گیرد.
سبحانی نیا با بیان اینکه غربی ها تاکنون با وجود همه اقدامات ضد ایرانی، نتوانسته اند به اهداف خود دست یابند، اظهار کرد: هر چند آنها موانعی درحرکت های ما ایجاد کرده اند اما به دلیل اهمیت مسائل کلان در کشور در موضوعاتی همچون هسته ای، لیزر، تکنولوژی و نانوتکنولوژی ما پیشرفت های چشمگیری کسب کردیم.
نماینده نیشابوردرعین حال برای رفع مشکلات و وابستگی ها درتولید برخی کالاها درکشورخواستارتلاش مضاعف شد و برامرخود کفایی درزمینه هایی که مشکل داریم، تاکید کرد.
وی همچنین برای رسیدن به اهداف سند چشم اندازتوسعه خواستارجلوگیری از خروج عقل از کشور شد و تاکید کرد: باید با تقویت بخش های پژوهشی در کشور و با همت مضاعف و کار مضاعف موانع پیش رو را در عرصه های داخلی و خارجی رفع نمائیم.


 


آرش کی خسروی، حقوقدان: یکی از وظایف بسیار مهم ریاست قوه قضاییه در کنار سایر وظایف و مسوولیت ها ، معرفی اعضای حقوق دان شورای نگهبان جهت انتخاب توسط مجلس شورای اسلامی می باشد که رییس قوه در مورخ ۲۳/۴/۱۳۸۹ طی نامه ای به ریاست مجلس نسبت به معرفی ۵ نفر از حقوقدانان کشور اقدام نموده است که از میان آنان ۳ نفر انتخاب شدند.
آنچه که برای اینجانب به عنوان یک شهروند ایرانی، ضمن احترام به نظر رئیس فعلی قوه قضاییه و روسای سابق این قوه، جای سوال دارد این است که:
۱- شاخص های انتخاب این اعضا به جز موارد مندرج در اصل نود و یکم قانون اساسی ( حقوقدانان مسلمان در رشته های مختلف حقوقی) چه می باشد؟
۲- چرا خصوصا در سال های اخیر اکثر این حقوقدانان از چهره های کمتر شناخته شده برای جامعه حقوقی کشور هستند؟
۳- چرا به نظر می رسد که این افراد منتسب به یک جناح فکری خاص می باشند؟
۴- و بالاخره اینکه چرا از اساتید بزرگوار و برجسته ای نظیر آقایان دکتر علی آزمایش، دکتر محمود آخوندی، دکتر سید محمود کاشانی، دکتر محقق داماد، دکتر ناصر کاتوزیان، دکتر سید محمد هاشمی و بسیاری دیگر که از سرمایه های حقوقی کشور هستند استفاده نمی شود و ملت از وجود آن ها در چنین نهادهای موثر و مهمی محروم مانده اند؟
مسلما پاسخگویی دقیق به این سوالات موجب رفع شبهه خواهد شد، چرا که در حال حاضر اینگونه به نظر می رسد که در انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان شاهد رویکردی خاص هستیم که با توجه به وظایف خطیر شورای نگهبان و نقش مهم آن در امر قانونگذاری و اداره کشور، این امر شایسته نمی‏باشد.
منبع :آفتاب


 


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تداوم مذاکرات هسته ای و اعمال تحریم های یک جانبه علیه ایران از سوی اروپا و آمریکا ،معتقد است که ابتدا و پیش از هر گونه مذاکره غرب باید سیاست نخ نما شده چماق و هویج را کنار بگذارد.
به گزارش مهر، علا الدین بروجردی افزود: هرگونه مذاکره باید برای گذاشتن نقطه پایانی برای رسیدگی به پرونده هسته ای ایران در شورای امنیت و انتقال آن به آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین قرار گرفتن در مسیر عادی باشد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا چنین دور نمایی را در رسیدگی به مسائل مربوط به فناوری هسته ای ایران می بینید گفت: این امر کار ساده ای نیست ولی طرف مانع تراش ما امریکا است که باتوجه به واقعیات امروز جهان به نظر می رسد آمریکایی ها از عقلانیت فاصله گرفته اند و باید با بازگشت به عقلانیت در مسیر حل و فصل پرونده هسته ای و تعامل گام بردارند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص مواضع روسیه و چین درباره موضوعات هسته ای ایران گفت: چینی ها و روسها بارها اعلام کرده اند که مخالف برخورد نا معقول با موضوع هسته ای ایران بوده و نظر مثبتی درباره تهدید و تحریم جمهوری اسلامی به واسطه موضوعات هسته ای ایران ندارند .
وی در ادامه با اشاره به درخواست های مکرر غرب برای مذاکره همزمان با تصویب تحریم های مکررعلیه ایران گفت: آنها از یک سو قطعنامه تصویب می کنند و از سوی دیگر درخواست مذاکره می کنند و این غیر قابل قبول است .
نماینده بروجرد در مجلس افزود: غربی ها باید صداقت پیشه کنند و رفتار فاقد صداقت آنها در گذشته باعث دیوار بلند بی اعتمادی میان ملت ایران و آنها شده است.
بروجردی درباره تحریم های جدید علیه ایران نیز گفت: جمهوری اسلامی با این قطعنامه ها و تحریم ها ۳۰ سال است که زندگی می کند و برای ما تازگی ندارد و اثر خاصی نیز بر فعالیت های مختلف کشورمان در عرصه های گوناگون نخواهد داشت.


 


دادستان زاهدان از دستگیری ۷ مظنون و ۲ متهم در رابطه با انفجارهای مقابل مسجد جامع زاهدان خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمد مرزیه درباره آخرین وضعیت پرونده دو انفجار اخیر در مقابل مسجد جامع زاهدان اظهار کرد:‌ در رابطه با این پرونده ۷ مظنون و ۲ متهم دستگیر شده‌اند. این دو متهم عواملی هستند که باید بیشتر به اتهاماتشان رسیدگی شود.
دادستان زاهدان همچنین از برگزاری جلسه دادگاه متهمان پرونده به شهادت رساندن ماموران پلیس در سال ۸۸ خبر داد و گفت:‌ جلسه دادگاه این ۴ متهم به عضویت در گروهک جندالله و به شهادت رساندن ماموران نیروی انتظامی روز یک‌شنبه برگزار شد اما هنوز رای این پرونده صادر نشده است.
۲۴ تیرماه بر اثر دو انفجار در مقابل مسجد جامع زاهدان ـ که مراسم دعای کمیل به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در آن بر پا بود ـ تعداد ۳۰۶ نفر از هموطنان‌مان مجروح و ۲۷ نفر شهید شدند.


 


رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که از تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ در زندان اوین به سر می برد،خبری در دست نیست.
به گزارش خبرنگار کلمه،به گفته خانواده وی، شهابی تا اوایل تیرماه سه بار از طریق تلفن و در حد احوالپرسی با آنها تماس تلفنی داشته است و از حدود دو هفته پیش تاکنون از وی هیچ خبری دسترس نیست.
این عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد در آخرین تماس تلفنی از درد شدید در ناحیه گردن و کمرشکایت داشته که این مساله موجب تشدید نگرانی خانواده وی در دوران بی خبری این زندانی سیاسی شده است.
براساس این گزارش، پیگیری های مکرر خانواده ایشان در دادستانی و دادگاه حقوق شهروندی و وکیل ایشان در دادسرای انقلاب تا کنون هیچ نتیجه ای در بر نداشته و بی خبری از وضعیت ایشان موجب نگرانی خانواده و اعضای سندیکا شده است.


 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است “مهمترین هدف دلسوزان نظام در شرایط فعلی باید مراقبت از اصل نظام جمهوری اسلامی باشد و همه باید در این مسیر حرکت کنیم. ”
به گزارش ایلنا، هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری، در دیدار جمعی از اعضای جمعیت تولیدگران ایران، سند چشم‌انداز بیست ساله کشور را، حرکت در مسیر “دانایی محوری” عنوان کرد و گفت: بهره‌وری و رشد همه‌جانبه کشور در گرو اهمیت به جایگاه علم و دانش است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه “مردم ایران استحقاق داشتن کشوری پیشرفته با سطح رفاه بالا را دارا هستند”، تأکید کرد: ساخت ایران تنها راه معرفی اسلام به عنوان یک الگوی حکومتی در جهان است و دنیا به ایران به عنوان محصول نظام اسلامی نگاه می‌کند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به حاضران در خصوص شرایط فعلی کشور در حوزه سیاست خارجی و مسائل داخلی تصریح کرد: مهمترین هدف دلسوزان نظام در شرایط فعلی باید مراقبت از اصل نظام جمهوری اسلامی باشد و همه باید در این مسیر حرکت کنیم.
هاشمی رفسنجانی حوزه اجتماعی کشور را نیازمند مراقبت عنوان کرد و گفت: اهمیت به اخلاق، راستگویی، پایبندی به قانون و حرمت انسان‌ها به‌ویژه در حوزه سیاسی و رسانه‌ای می‌تواند جامعه و مردم که به دنبال الگو هستند را در مقابل بسیاری از بدی‌ها و کجروی‌ها مصون نماید.


 


فاطمه طباطبایی با اشاره به حادثه ۱۴ خرداد، با بیان این که بی شک همگان اجازه اظهار نظر و انتقاد دارند را دارند، اما اینکه گروهی فکر کنند حرف خود را با چنین شیوه هایی بیان کنند، درست نیست گفت: نگران کننده تر اینکه، عده ای بنا دارند از جوان ها اینگونه سوء استفاده کنند.
بر اساس گزارش جرس، اعضای ائتلاف اسلامی زنان روز گذشته با دکتر فاطمه طباطبایی، عروس آیت الله خمینی، دیدار و گفتگو کردند.
دکتر فاطمه طباطبایی نیز در با اشاره به ضرورت توجه به انسان و نیازهای او درجامعه، خاطر نشان کرد: وجود فرهنگ اتئلاف، تفاهم و گفت و گو درهر جامعه بسیار مهم ومطلوب است.
وی با انتقاد به از بین رفتن اعتمادها و عادی شدن ادبیاتی که در شان ما نیست، بر ضرورت تلاش در جهت ارتقای فرهنگ عمومی تاکید کرد.
دکتر طباطبایی با اشاره به تلخی حادثه ۱۴ خرداد، یادآور شد که البته همگان اجازه اظهار نظر و انتقاد دارند، اما اینکه گروهی فکر کنند حرف خود را با چنین شیوه هایی بیان کنند، درست نیست و نگران کننده تر اینکه عده ای بنا دارند از جوان ها اینگونه سوء استفاده کنند.
وی متذکر شد این اتفاقات در حالی رخ می دهد که شخصیت های بزرگ انقلاب و کسانی که برای استقرار جمهوری اسلامی زحمات بسیاری متحمل شده اند، هنوز هستند و در صحنه حضور دارند.
طباطبایی تاکید کرد که اتصال انسان به حقیقت، موجب آرامش انسان می شود، هر چند در کوران حوادث باشد. چنانچه امام در میان طوفان های دوران انقلاب آرام بودند. همچنین دوری از حقیقت موجب اضطراب و تزلزل می شود، هر چند که بر سر قدرت و مکنت باشد.
در این دیدار که به مناسبت اعیاد شعبانیه در محل پژوهشکده امام خمینی صورت گرفت، دکتر معصومه ابتکار ضمن ارایه گزارشی از اهداف و انگیزه های تشکیل این ائتلاف به تشریح فعالیت های آن طی سه سال گذشته پرداخت.
ابتکار خاطرنشان کرد: ائتلاف اسلامی زنان متشکل از طیف های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب کشور، معتقد است علاوه بر تلاش برای استیفای حقوق زنان که یکی از مشترکات این جمع است، می تواند در جهت بهبود و ارتقاء وضعیت کلی جامعه و رفع مشکلات و ایجاد فضای همدلی و تلاش کمک کند.
اعضای شرکت کننده، هتک حرمت بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی، به خصوص حجت الاسلام سید حسن خمینی را در جریان مراسم ۱۴ خرداد محکوم کردند.
از جمله خانم بدرالسادات میرموسوی از طیف اصلاح طلب این ائتلاف، با اشاره به اتفاقات رخ داده در مرقد امام یادآور شد که نگه نداشتن حرمت مرقد و بیت امام در سالروز رحلت ایشان شاید تلخ ترین حادثه در تاریخ جمهوری اسلامی بوده است.
خانم زهرا ایل شاهی نیز از طیف اصولگرا با اشاره به اتفاقات رخ داده تاکید کرد که تفکر اصولگرایی در کشور تفکری اصیل است و نباید بگذاریم از این تفکر در مسیر تشتت میان آحاد ملت سوء استفاده شود.
خانم فرشته ولی مراد دبیر ائتلاف اسلامی زنان با اشاره به ریشه های تشکیل این ائتلاف، گفت: همه خانم هایی که به نوعی پس از پیروزی انقلاب در زمینه های مختلف فعال بوده اند به این موضوع فکر می کردند که برای حل مشکلات، زنان فارغ از جناح بندی های سیاسی، باید در کنار هم قرار گیرند. مثلا در برنامه های تلویزیونی زنان اهل قلم در سال ۸۲ و سپس در برنامه اردیبهشت در سال ۸۶ این موضوع خود را نشان داد. در جنبه عملی این اتفاق، در جریان مخالفت با لایحه خانواده و طرح موضوع سهمیه ۳۰ درصدی زنان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. این موضوعات همچنان در دستور کار اتئلاف قرار دارد.
خانم اشرف گرامی زادگان در مورد مهم ترین دستاورد این ائتلاف که عدم تصویب بندهای ۲۳ و ۲۵ لایحه حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی بود، توضیح داد.
وی تصریح کرد در سال ۱۳۸۰ قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که چنانچه به طور کامل اجرا می شد، اینک مشکلاتی فعلی در زمینه حقوق شهروندی را به این گستردگی نداشتیم.
در این جلسه همچنین آسیب هایی که در فراز و نشیب های اجتماعی بر زنان تحمیل شده است مورد گفت و گو قرار گرفت.


 


دولت روسیه در واکنش به اتهامات وارده از سوی محمود احمدی نژاد که اظهارات اخیر رئیس جمهوری آن کشور را “تحت تاثیر سناریوی طراحی شدۀ آمریکا علیه ایران” ذکر کرده بود، سخنان رییس قوه مجریه را “غیرمسئولانه و غیرقابل قبول” دانست.
احمدی نژاد، اول امرداد (۲۳ ژوئیه)، اظهارات اخیر دیمیتری مدودف مبنی بر اینکه “ایران تا دو سال دیگر به بمب اتمی دست پیدا خواهد کرد” را بی اساس دانسته و گفته بود “رئیس جمهوری روسیه سناریوی غرب و آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران را کلید زده است.”
به گزارش ریانوستی، در واکنش به این مسئله، وزارت امور خارجه روسیه، روز دوشنبه چهارم امرداد (۲۶ ژوئیه)، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد “اظهارات احمدی نژاد، خط مشی بی طرفانه و مستقل روسیه در برابر برنامه اتمی ایران را تحریف کرده است.” روسیه سخنان احمدی نژاد را “غیرقابل قبول” ذکر کرد.
دولت روسیه همچنین متذکر گردید “ما پیشنهاد می کنیم که بجای سخنان بی فایده و غیرمسئولانه بهتر است که هیات حاکمه ایران با برداشتن گام های مشخص و سازنده، مناقشه را هر چه زودتر حل و فصل کنند.”
گفتنی است وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا، روز دوشنبه چهارم امرداد ماه ۸۹، تحریم های مضاعف و “بیسابقه ای” را علیه جمهوری اسلامی و با هدف “بازگرداندن ایران به پای میز مذاکرات هسته‌ای” به تصویب رساندند و بلافاصله نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی، از آمادگی دولت ایران برای “گفتگوهای سریع و بدون پیش شرط پیرامون تامین سوخت راکتور تهران” خبر داد.


 


بلافاصله بعد از تصویب تحریم های ویژه و بیسابقۀ اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی و یک هفته بعد از اظهارات صدراعظم آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لزوم “مذاکره سریع هسته ای” با ایران، نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی، از آمادگی دولت ایران برای “گفتگوهای سریع و بدون پیش شرط پیرامون تامین سوخت راکتور تهران” خبر داد.
به گزارش مهر، علی اصغر سلطانیه با اعلام تحویل پاسخ ایران به نامه گروه وین (آمریکا، روسیه و فرانسه) به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، خاطرنشان کرد “محور اصلی پاسخ ایران، اعلام آمادگی برای آغاز گفتگوهای سریع و بدون پیش شرط پیرامون تامین سوخت راکتور تهران است. ”
نماینده ایران در آژانس، به جزئیات پاسخ ایران به نامه گروه وین اشاره ای نکرد و صرفا گفت: در زمان مقتضی پاسخ مورد نظر دراختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
سلطانیه با اشاره به اینکه پاسخ جمهوری اسلامی به نامه گروه وین ساعت ١۴ روز دوشنب به وقت وین، تحویل آمانو (مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی) شده است، تصریح کرد: این ملاقات به صورت خصوصی انجام شد.
وی افزود: در طی ملاقات با آمانو، نامه رسمی ایران که نشانگر موضع ایران و دارای پیام روشن و صریحی مبنی بر آمادگی کامل ایران برای برگزاری نشست پیرامون تامین سوخت راکتور تهران بود به وی اعلام شد و آمانو اعلام کرده بلافاصله و همین امروز نامه ایران را به صورت حضوری و دستی به نمایندگان گروه وین منعکس می کند.
سلطانیه یادآور شد: “هم اکنون ما منتظریم که آمانو بر اساس گفتگوهایی که با طرفین خواهد داشت نتیجه را به ما اعلام کند. وی با تاکید مجدد بر اینکه “ایران در نامه به گروه وین آمادگی خود را برای شروع مذاکرات بدون پیش شرط به منظور تامین سوخت راکتور تهران اعلام کرده ، گفت: بقیه ماجرا به طرفین بستگی دارد تا حسن نظر خود را برای این اقدام انسان دوستانه نشان بدهند.
گفتنی است وزرای خارجه ٢۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، روز دوشنبه چهارم امرداد ماه ۸۹، در جلسه ای که در بروکسل تشکیل شد، تحریم های مضاعف و “بیسابقه ای” علیه جمهوری اسلامی به تصویب رسانده؛ که به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تحریم ها بنیادی‌ترین و مستقل‌ترین تحریمهای اتحادیه اروپا علیه کشوری خاص بوده و با هدف “بازگرداندن ایران به پای میز مذاکرات هسته‌ای” تصویب شده است.
گفتنی است کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هفته گذشته در دیداری که با منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران در حاشیه برگزاری اجلاس بین المللی کابل برگزار شد، بر آغاز مجدد مذاکرات هسته ای تاکید و اظهار داشت که در این ارتباط اعلام آمادگی وجود دارد و “بدین منظور با جمهوری اسلامی در ارتباط هستیم و برای ایجاد یک راه حل که طرفین را راضی نگاه دارد، جدی هستیم.”
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز، روز چهارشنبه ٣۰ تیرماه، در یک کنفرانس مطبوعاتى در برلین خاطرنشان کرد “با در نظر گرفتن عدم وجود پیشرفتى تا کنون، نسبت به نتایج مذاکرات با حکومت ایران، با شک و تردید نگاه مى کنم.”


 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: موضوع ماهواره در اختیار وزارت ارشاد نیست و مراجع خاصی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این مساله را بررسی کنند.
به گزارش خبرآنلاین، سید محمد حسینی در گفت و گو با نشریه مدیریت ارتباطات به سوالات گوناگون درباره سیاست های فرهنگی دولت دهم پاسخ داد.
حسینی در پاسخ به اینکه مبدا حل مساله ماهواره در کشور چه نهادی است، اظهار داشت:این موضوع در حیطه اختیارات ارشاد نیست و مراجع خاصی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این مساله را بررسی کنند.
وی ادامه داد: باید دید در مجموع آیا این به نفع کشور است یا خیر؟شاید بگویید الان فیلم های غیر مجار در کشور در حال پخش هستندو یک عده ای می بینند.انها مسئوولیتش با خودشان است.ماهواره شبکه های دارد که چه از نظر سیاسی وچه از لحاظ اخلاقی ، مروج دنبال کننده اهداف خودشان هستند.
وزیر ارشاد در این زمینه تصریح کرد: اینکه الان مجوز داشتن دیش ماهواره داده نمی شودبه خاطر ان آثار مخرب است که دارد.


 


آیت الله العظمی بیات زنجانی با اشاره به تلاش بخشی از حاکمیت برای ناکارآمد جلوه دادن حکومت اسلامی اظهار داشت: این جریان قرابتی با انقلاب اسلامی و امام(ره) نداشته و ندارد بلکه با هر دو آنها مخالف است و به همین علت است که امروز نه انقلابیون اصیل در امانند و نه یاران صدیق امام. من تاکید می کنم باید در برابر این جریان انحرافی تا آخرین نفس ایستاد و در این مسیر، مشکلات را به جان خرید.
جمعی از فعالان اجتماعی و مدنی آذری زبان، با حضرت آیت الله بیات زنجانی(مدظله العالی) دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار که در شهر زنجان برگزار شد، سه تن از حضار به ایراد سخن پرداخته و نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف ابراز داشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله بیات زنجانی، وی پس از استماع سخنان حضار، سخنان خود را با تبریک اعیاد شعبانیه آغاز نموده و افزود: جای خوشحالی و مسرت است که در این روزهای مبارک، میزبان عزیزانی هستم که در عین دفاع از حقوق ملی خود، جزو جانبازان، رزمندگان و خانواده معظم شهدا هستند و این موضوع، نشان دهنده این است که شما عزیزان، در همه عرصه ها حضور مفید و موثر داشته اید که این جای سپاس و قدردانی دارد.
وی با اشاره و تاکید بر ارائه شدن یک تعریف صحیح از مفاهیم اصلاح طلبانه در جامعه فرمودند: تا زمانی که یک تعریف جامع از اصلاح طلبی ارائه نشود و خواسته ها بصورت دقیق و کامل تبیین نگردد، مخالفین این نظریات با توجه به در اختیار داشتن همه تریبون ها، تعریف خود از این مفاهیم را که عمدتاً در تضاد با ذات آن است را به جامعه ارائه کرده و با همان تعریف، با اصلاح طلبان برخورد می کنند.
آیت الله الغظمی بیات در فراز دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه آذری ها و ترک زبانان، خود را ایرانی می دانند و به این موضوع می بالند تاکید کرد: گاهی مطلبی را نقل می کنند که مثلاً آذری ها یا دیگر اقوام بزرگ و ارزشمند ایرانی، بنای جدائی طلبی و امثال ذلک را دارند، بدون توجه به اینکه قومیت های ایران، هویت ایرانی خود را با هیچ چیزی معاوضه نمی کنند و اینکه می بینیم ارائه شدن هرگونه پرسش و نقدی از سوی آنان را، با تعاریف کذائی و من درآوردی برداشت می کنند، اشکال و ایراد به برداشت کنندگان وارد است نه به این اقوام بزرگ که یقیناً نقششان در بوجود آمدن انقلاب اسلامی هم بیش از دیگران است. برای مثال اگر حافظه های تاریخی را به گواه بگیریم، یقیناً همگان داستان مراسم چهلم مرحوم آیت الله حاج آقا مصطفی(ره) را در تبریز به خاطر دارند که از جرقه های اصلی جریانات انقلابی به حساب می آید.
وی تصریح کرد: زمانی که بحث قومیت ها طرح می شود، برخی بلافاصله با گرفتن موضع در برابر این موضوع، تلاش می کنند صورت مساله را حذف کنند بدون توجه به این که این موضوع، به قدری در نگاه پایه گذاران نظام جمهوری اسلامی مهم بوده که اصلی از قانون اساسی را بدان اختصاص داده اند؛ مگر می شود اصلی از قانون اساسی را به خاطر توهمات، تصورات غلط و ناصواب برخی، بطور کلی بدست فراموشی سپرد به این خاطر که برخی بنایشان این است هر سئوالی را در قالب دشمنی معنا کنند.
آیت الله العظمی بیات با تاکید بر اینکه برای ادامه حیات حاکمیت سیاسی، اعتماد مردم حیاتی است ادامه داد: مهمترین عنصر برای ثبات حاکمیت، اعتماد مردم به آن است و زمانی که بواسطه عملکرد غلط، این اعتماد خدشه دار شد و یا از بین رفت، حاکمیت دچار بحران مشروعیت می شود. طبیعی است حاکمیتی که دچار این بحران شده، هرگونه حرکت اصلاحی و نقادانه را در قالب دشمنی و عناد برداشت می کند و به جای استقبال کردن از این نقدهائی که برای اداره و حیات یک جامعه ضروری است، آن را سرکوب می کند. می توان بر این موضوع تاکید کرد که مطابق فرمایش امام علی بن ابیطالب(ع)، جامعه ای را که در آن نقد و پرسش وجود نداشته باشد را باید جامعه مرده دانست.
وی تاکید کرد: امروز بواسطه عملکرد غلط بخشی از حاکمیت، غیر از اینکه اعتماد مردم تا حدود زیادی ضربه دیده، با کمال تاسف این موضوع توسط برخی در حال نهادینه شدن است که دین و حکومت دینی توان اداره کشور را ندارد و در حالت خوش بینانه می توان آن را به ضعف عملکرد بازگرداند اگرچه از قرائن اینگونه بدست می آید که بخشی از جریان حاکم، با برنامه ریزی دقیق، این هدف را پیگیری می کرده است.
این مرجع تقلید افزود: بارها تکرار کرده ایم که جریانی در کشور به دنبال ضعیف جلوه دادن حکومت دینی در اداره جامعه است. این جریان قرابتی با انقلاب اسلامی و امام(ره) نداشته و ندارد بلکه با هر دو آنها مخالف است و به همین علت است که امروز نه انقلابیون اصیل در امانند و نه یاران صدیق امام. من تاکید می کنم باید در برابر این جریان انحرافی تا آخرین نفس ایستاد و در این مسیر، مشکلات را به جان خرید.
آیت الله العظمی بیات زنجانی تاکید کرد: تلاش کنید با صلابت به حرکت اصلاحی – قانونی خود ادامه دهید و یقین داشته باشید که با توجه به نیت خیرتان، خداوند شما را یاری خواهد نمود.
وی در پایان و در واکنش به اظهارنظر یکی از حضار مبنی بر برخی بازداشت ها و برخوردها با نیروهای مومن و وفادار به اسلام و انقلاب، خاطر نشان کرده: هرگونه حرکت اصلاحی، چنین واکنش هائی را در بر دارد و طبعاً برخی از جریانات انحرافی، برای برخورد با اینگونه آراء و افکاری که برای امر به معروف و نهی از منکر زبان به تذکر گشوده اند، از هیچ اقدامی مضایقه نمی کنند که این اتهامات نیز، یکی از همان اقدامات است.
بنابراین بنده تاکید می کنم از افرادی که بواسطه عمل به تکلیف و تذکر برای اجرا و عمل به اصول به جای مانده از قانون اساسی امروز در زندانند، یاد کرده و از خانواده آنان تفقد کنید که یقیناً رضای خدا در این کار است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته