-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

Latest Posts from Tehran Review for 07/25/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



محمدرضا خباز، نماینده مجلس می‌گوید که ارتباط دولت و مجلس قطع شده‌ و مجلس موارد خلاف قانون در مصوبات دولت را از طریق سایت دولت و روزنامه رسمی پیگیری می‌کند.

به گفته این عضو هیات تطبیق مصوبات با قوانین و مقررات در مجلس اکنون دو و نیم الی سه ماه است که دولت از اجرای اصل ۱۳۸ قانون اساسی امتناع می‌کند.

بر اساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «تصویب‏ نامه‏‌ها و آیین‏ نامه‏ های‏ دولت‏ ضمن‏ ابلاغ‏ برای‏ اجرا به‏ اطلاع‏ رییس‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ می‏ رسد تا در صورتی‏ که‏ آنها را بر خلاف‏ قوانین‏ بیابد با ذکر دلیل‏ برای‏ تجدید نظر به‏ هیات‏ وزیران‏ بفرستند.»

این نماینده مجلس با اظهار تاسف از اینکه «قبح دروغ گفتن ریخته‌است»، افزود: «می‌گویند مصوبات را به مجلس می‌فرستیم، در صورتی که این‌گونه نیست.»

وی گفت که ارسال مصوبات دولت به مجلس فقط در دو مورد صورت گرفته‌است و دولت فقط همین دو مورد ارسالی را به همه نشان می‌دهد و مدعی ارسال همه موارد است.

محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه به خبرنگاران گفته بود که دولت مصوبات را به مجلس ارسال می‌کند و به زودی لیست مصوبات ارسالی به مجلس را منتشر خواهد کرد.

نماینده مردم کاشمر با بیان اینکه کار هیات تطبیق مصوبات هنوز متوقف نشده، اظهار داشت که مجلس موارد خلاف قانون را اصلاح می‌کند و در صورت عدم اصلاح آن‌ها از سوی دولت، رئیس‌مجلس اصلاحیه را برای روزنامه رسمی می‌فرستد.

این عضو فراکسیون خط امام مجلس ادامه داد: «خیلی بد است که رئیس‌جمهور در حالی که برای پاسداری از قانون اساسی سوگند خورده‌است، از پس از عید نوروز تاکنون یک اصل مهم قانونی را اجرا نمی‌کند.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز خرداد ماه جاری اعلام کرده بود که دولت محمود احمدی‌نژاد «تخلفاتی» از قوانین داشته که در صورت انکار، مجلس درباره آنها اطلاع‌رسانی می‌کند.

مجلس و دولت در سال‌های اخیر بر سر برخی لوایح و مصوبات با یکدیگر اختلاف‌نظر داشته‌اند. اوج این اختلاف‌ها مربوط به نحوه تصویب طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بود که محمود احمدی‌نژاد گفت این مصوبه را اجرا نمی‌کند.


 


دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار معتقد است تعطیلی بازار را کسانی کلید زدند که افزایش ۷۰ درصدی مالیات را مطرح کردند.

به گزارش خبرآنلاین، احمدی کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار، طی گفتگویی پیرامون تعطیلی های دو هفته گذشته بازار تهران و شهرهای دیگر، این اعتراضات را به کل “غیرسیاسی” خواند و تاکید کرد “اینکه بازار پس از سی سال تعطیل می‌شود سیاسی است؛ اما دوباری هم که بازار تعطیل شد، فقط اعتراض صنفی به مالیات بود؛ دوستان ناآگاه ما این موضوع را سیاسی جلوه ندهند. ”

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار، با بیان اینکه “دولت بهتر از این می‌توانست مشکل اخیر مالیات اصناف را مدیریت کند تا به این شکل این اتفاق‌ها نیفتد”، خاطرنشان کرد “خوب مدیریت نکردن بود که سبب بروز این مشکلات شد و آن وضعیت به وجود آمد. مالیات که همواره وجود داشته است و با تعامل‌هایی که صورت گرفته است هیچ گونه مشکلی خودنمایی نکرده است. حتی در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده که سه سال پیش اتفاق افتاد اصناف به خود موضوع اعتراض نداشتند بلکه آن چیزی که جای گلایه برای آنان گذاشته بود به عدم اطلاع‌رسانی ارتباط پیدا می‌کرد.”

این فعال صنفی اصولگرا افزود “در گذر زمان آگاهی‌های لازم به وجود آمد و دیگر مشکلی هم وجود ندارد. آن افرادی که اعلام کردند مالیات اصناف باید هفتاد درصد افزاش پیدا کند، کلید این تعطیلی را زدند. هرچند بعد‌ها تکذیب شد اما متن اظهار نظر‌های آنان بر خروجی رسانه‌های مختلف قرار گرفته است. اگر چیزی نبوده است چه معنی دارد که این مسائل مطرح شود؟

این فعال صنفی، با اشاره به سرمقالۀ روز ٢۷ تیر روزنامه کیهان، که مدیرمسئول آن (نماینده ولی فقیه)، نوشته بود که “که اگر بازار تعطیل شود نه تنها ضرری متوجه اقتصاد کشور نمی شود که شاید به نفع اقتصاد هم باشد”، گفت “عین بی‌تقوایی است که بازاریان را افرادی شکم گنده بدانیم. هرچند در مطلب این روزنامه مسائل مثبتی هم وجود داشت اما باید به این موضوع توجه می‌کرد که تجار بخشی از ارکان اقتصاد کشور هستند و باید با آنها درست برخورد کرد. به شخصه نمی‌توانم این قضیه را انکار کنم که ممکن است در هر قشری آدم‌های ناسالمی وجود داشته باشند اما نباید به کل مجموعه توهین کرد. باید در این رابطه اصلاحی حرکت کرد. موضوعی که در این میان وجود داشت این بود که مطلب این روزنامه داشت دوباره کلید بسته شدن بازار را می‌زد که تلاش کردیم تا این اتفاق نیفتد.”

بعد از اعتراضات منتهی به اعتصاب و بسته شدن بازار تهران،کسبۀ بازار شهرهایی چون تبریز، اصفهان و مشهد نیز، به این حرکت اعتراضی پیوستند، تا درنهایت منجر به عقب نشینی دولت در زمینه افزایش هفتاد درصدی مالیات گردید.


 


به دنبال سخنان انتقادآمیز رئیس جمهور روسیه درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور روسیه را «به کلید زدن سناریویی علیه ایران و بازی در نمایشنامه آمریکایی» متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، محمود احمدی‌نژاد روز جمعه در واکنش به سخنان دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه، درباره برنامه هسته‌ای ایران، وی را به «بازی در یک نمایشنامه آمریکایی» متهم کرده است.

رئیس دولت دهم در این باره گفته است: «حرفی که رییس‌جمهور روسیه زد، آگهی نمایشنامه تبلیغاتی که آمریکا می‌خواهد علیه ایران اجرا کند را کلید زد. این نمایشنامه به نویسندگی و کارگردانی آمریکا است، ولی متاسفانه برخی از روی بی‌اطلاعی و یا تحلیل غلط دارند در این نمایشنامه علیه منافع خود بازی می‌کنند و سوال این است که چرا رییس‌جمهور روسیه باید در نمایشنامه آمریکایی‌ها بازی کند؟»

اشاره محمود احمدی‌‌نژاد به سخنان دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه است که حدود دو هفته پیش در جمع سفیران این کشور گفته بود: «ایران به راه‌هایی که می‌تواند به ساخت بمب اتمی منتهی شود، نزدیک‌تر می‌شود.»

این نخستین باری بود که رهبران روسیه علناً از احتمال تولید تسلیحات هسته‌ای توسط جمهوری اسلامی سخن می‌گفتند.

محمود احمدی‌نژاد از وجود «نمایشنامه تبلیغاتی غرب» در باره برنامه هسته‌ای ایران خبر داده و گفته است: « به لطف خداوند این سناریو در اختیار ماست، گرچه آنها فکر می‌کنند این سناریو فوق سری است.»

رئیس دولت جمهوری اسلامی در تشریح این «سناریوی جنگ پیچیده » گفته است: « دشمنان یک طراحی جنگ روانی و شیطنت علیه جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند و با برخی نیز در داخل هماهنگ کرده‌اند که فضای سنگینی را به قول خودشان علیه ما در دنیا ایجاد کنند، ‌فشار بیاورند، فشار را به اوج برساند و در اوج این فشارها به یکی دو کشور خاورمیانه که دوست ما هستند با کمک صهیونیست‌ها حمله نظامی بکنند تا به خیال خودشان یک توقف و ضعفی را در اراده ملت ایران ایجاد کنند.»

وی همچنین افزوده است:« آمریکا و متحدانش همگی جمع شوند، قدرت تبلیغاتی‌شان را نیز بسیج کنند نخواهند توانست که ملت ایران را سر سوزنی از مواضع خود و حقش وادار به عقب‌نشینی کنند. این آرزو را به گور خواهند برد. ولی من تعجبم این است که چرا برخی خود را برای هزینه‌های آمریکا هزینه می‌کنند؟…چرا رییس‌جمهور روسیه در این نمایشنامه مشارکت می‌کند و البته حرف‌هایی که زده می‌شود ارزش حقوقی ندارد.»


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته