-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 02/26/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



بیانیه مرکز سایبری سپاه پاسداران و اتهاماتی که متوجه روزنامه نگاران بازداشت شده در ایران کرده است، واکنش مادر سهام الدین بورقانی و همچنین شبکه خبری بی بی سی را برانگیخت.

«مرکز بررسی جرائم سازمان یافته» سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای، دور جدید پرونده‌سازی علیه برخی روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی در جمهوری اسلامی را آغاز کرده است.

این مرکز روز شنبه مدعی شده که برخی فعالان رسانه‌ای زندانی در عملیاتی به نام «چشم روباه» مربوط به فعالیت‌های شبکه بی‌بی‌سی فارسی در ایران شرکت داشته‌اند.

در اطلاعیه این مرکز، به نام اختصاری گروهی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی اشاره شده است و آنان به همکاری در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی متهم شده اند.

این مرکز سپاه همچنین مدعی «ارتباط پیچیده‌» این روزنامه نگاران با برخی سرویس‌های جاسوسی شده است.

در اطلاعیه سپاه همچنین خبر گروگانگیری یکی از اعضای خانواده یکی از خبرنگاران بی بی سی مورد اشاره قرار گرفته و افشای آن، تلاش برای ايجاد جو كاذب رواني عنوان شده است. اطلاعیه سپاه ادعا کرده که فرد مورد اشاره گروگان نبوده و خود متهم است.

در واکنش به این بیانیه، مادر سهام الدین بورقانی و همسر مرحوم احمد بورقانی گفت: پسرم همان روزهای اول در تماسی تلفنی گفت که “هر چه روزهای آینده گفتم باور نکنید.”

این تاکید سهام بورقانی در تماسی تلفنی با خانواده نشان از آن دارد که وی تحت فشار شدید نیروهای امنیتی برای اعتراف علیه خود قرار داشته است.

صبح امروز و در ادامه فشارها بر روزنامه نگاران که دامنه ی آن از خبرنگاران حوزه سیاسی فراتر رفته و شامل تمام روزنامه نگاران در کشور شده است، رسانه های وابسته به اقتدار گرایان در گزارشی بدون ارائه حتی یک سند و دلیل، مدعی شدند که کشف کرده اند تعدادی از روزنامه نگاران بازداشت های اخیر در ارتباط با بی بی سی به دنبال ایجاد شبکه های سیستماتیک و پیچیده ای برای آموزش و جذب نخبگان و فعالیت رسانه ای در ادامه آن بوده اند. گزارشی که به نظر می‌سد در آستانه انتخابات کارکرد تبلیغاتی داشته است.

در این گزارش از سهام الدین بورقانی، عکاس و روزنامه نگار و فرزند مرحوم احمد بورقانی، سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ و معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برده شده است.

فاطمه هادی، مادر سهام الدین بورقانی در گفتگو با کلمه با تاکید بر اینکه سهام هیچ گونه ارتباط سازمانی و یا غیر سازمانی با بی بی سی نداشته است، تصریح کرد: این اتهامات صرفا ساخته و پرداخته ی ذهن های خلاقی است که لازم دارند برای هر چیز در این هفته که به انتخابات منتهی می شود استفاده کنند.

همسر مرحوم احمد بورقانی، معاون وزیر ارشاد دولت سیدمحمد خاتمی با اشاره به تماس تلفنی سهام در روزهای ابتدایی بازداشت، گفت: سهام در همان روزهای اول بازداشتش در تماسی کوتاه با خانواده گفت که “حرف های من را در روزهای آینده باور نکنید” و چون تلفن روی بلندگو بود، همه ی اعضای خانواده این جمله پسرم را شنیدند.

به گفته وی، خانواده بورقانی بعد از این تماس تلفنی مطمئن بودند اگر اعتراف یا اقراری از سهام گرفته شود قطعا تحت فشار بوده و اعتباری ندارد.

چندی پیش نیز در خبرها آمده بود در حالی که این روزنامه‌نگار مستقل و سردبیر سابق سایت دیپلماسی ایرانی که هیچ ارتباطی با کارمندان شبکه بی‌بی‌سی نداشته‌است، صرفا به خاطر دوستی سابق با تعدادی از روزنامه‌نگاران همکار در روزنامه‌های داخل کشور که بعدا به خارج مهاجرت کرده اند تحت فشار برای مصاحبه و اعتراف دروغین قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، وی در معرض دروغ‌های مکرر بازجویان قرار داشته است و جز وعده‌های مکرر و عملی‌نشده آزادی، بازجویان وی از جمله به دروغ مدعی شده‌اند که همسر و دیگر دوستانش با شبکه بی‌بی‌سی درباره بازداشت او مصاحبه کرده‌اند.

خانم فاطمه هادی خاطرنشان کرد: به خاطر زمانی که در آن هستیم و شرایطی که وجود دارد، ما معتقدیم پروژه ی موسوم به “چشم روباه” صرفا کارکرد انتخاباتی دارد و دلیل دیگری برای خبری که در برخی از سایت ها کار شده وجود ندارد.

وی با خنده از انتشار چنین خبر کذبی تاکید کرد: این ها دروغ های شاخ داری است که به پسر من نمی چسبد. حداقل من سهامم را به خوبی می شناسم و مطمئن هستم که محتوای این گزارش چیزی جز شوخی یا دشمنی نبوده و هیچ کس حتی نویسندگان آن هم آن را باور ندارند و همانطور که گفتم تنها مصرف انتخاباتی برای آن ها دارد و بس.

همسر مرحوم بورقانی در ادامه افزود: برای ما جالب توجه است که چگونه کسانی که اختلاس های ۳۰۰۰ میلیاردی می کنند در مطبوعات چهره شان پنهان می شود ولی این جوان های پاک، درس خوانده و مظلوم را نشان می دهند.

مادر سهام بورقانی، روزنامه نگار دربند دوالف سپاه با بیان اینکه تماس های سهام با خانواده کوتاه و حساب شده است گفت: وقتی از او می پرسیم حالت چطور است می گوید خوبم. اما سکوتی که بارها وسط مکالماتش داشته و به طور کلی از شواهد، کاملا مشخص است که پسرم شرایط روحی مناسبی ندارد.

سهام بورقانی اواخر دی ماه سال جاری در حالی به جرم روزنامه نگار بودن به حبس رفت که بسیاری از روزنامه‌نگاران از دوران مدیریت پدر وی به عنوان “بهار مطبوعات” یاد می کنند.

وی پیش از بازداشت در روزنامه های  شرق و اعتماد به کار عکاسی و روزنامه نگاری مشغول بوده است.

واکنش بی بی سی

به دنبال انتشار اطلاعیه‌ای از سوی سپاه پاسداران ایران در ارتباط با همکاری بعضی فعالان رسانه‌ای در ایران با بی‌بی‌سی فارسی، صادق صبا، رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی اعلام کرد: "بی‌بی‌سی هیچ همکاری در ایران ندارد و تمام این اتهامات بی‌اساس است."

صادق صبا، رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی، روز شنبه، ششم اسفند، با رد اتهامات واردشده به شبکه خبری بی‌بی‌سی و افرادی که گفته شده است به دلیل ارتباط با این شبکه در ایران بازداشت شده‌اند، تاکید کرد: "بی‌بی‌سی فارسی هیچ‌کس را در داخل ایران به عنوان همکار ندارد و تمام این اتهامات بی‌اساس است."

او گفت: "بعضی از کسانی که در هفته‌های گذشته در ایران بازداشت شده‌اند، از اعضای خانواده و یا از دوستان کارکنان ما بوده‌اند، ولی چنین رابطه‌ای، دلیل همکاری آنها با بی‌بی‌سی نمی‌شود."

او تاکید کرد: "هر نوع اعترافی که از افراد بازداشت‌شده در این زمینه گرفته شود، بی‌اساس است."

آقای صبا با رد اتهاماتی که درباره اقدامات بازداشت‌شدگان برای استخدام و جذب نیروی انسانی در بی‌بی‌سی فارسی مطرح شده، گفت: "روش استخدام در بی‌بی‌سی روشن و شفاف است و شبکه فارسی بی‌بی‌سی نیز باید طبق قوانین استخدامی بریتانیا بعد از انتشار آگهی و به طور شفاف به جذب نیروی انسانی اقدام کند."

او اضافه کرد: "تمام کارکنان بی‌بی‌سی فارسی با سازوکاری روشن استخدام شده‌اند و حتی گروهی از کارکنان کنونی ما در امتحانی که در داخل ایران برگزار شد، شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند."

رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی همچنین هر گونه برخورد با اعضای خانواده، بستگان و دوستان کارکنان این بخش را محکوم کرد و گفت: "برخورد با خانواده‌ها غیرانسانی است."

آقای صبا گفت که با وجود اطلاع‌رسانی بی‌بی‌سی و محکومیت برخورد با اعضای خانواده کارکنان این شبکه خبری در ایران، اقدامات نهادهای امنیتی این کشور ادامه داشته است.

او گفت: "اظهارات مقامات ایران در تکذیب وجود چنین برخوردهایی، دروغ است و در چند مورد جدید در روزهای اخیر بعضی خانواده‌های کارکنان بی‌بی‌سی فارسی فراخوانده شده‌اند و از آنها خواسته شده است به فرزند خود بگویند یا در بی‌بی‌سی کار نکند و یا برای نهادهای ایران جاسوسی کند."

 


 


عربستان سعودی، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان، ظرف هفته جاری صادرات نفت خود را به‌صورت ناگهانی افزایش داده و به رقم  ۹ میلیون بشکه در روز رسانده‌است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از «سه منبع صنعتی»، این افزایش در پی درخواست واردکنندگان عمده نفت برای مهار قیمت‌های رو به صعود این فراورده در بازارهای بین‌المللی انجام شده‌است.

کشور عربستان که در ماه ژانویه به‌طور میانگین روزانه هفت و نیم میلیون بشکه صادرات نفت داشته‌است، هم‌اکنون این رقم را به بیش از ۹ میلیون بشکه رسانده‌است.

یک منبع صنعت نفت به رویترز گفته‌است که عربستان در طول یک هفته گذشته، صادرات نفت خود را به میزان یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش داده‌است اما اینکه آیا قرار است این حجم از صادرات را در بلندمدت ادامه دهد هنوز مشخص نیست.

بنا به گفته ناظران، صادرات نفت اعضای اوپک در هر ماه همواره با نوسانات جزئی در حجم آن همراه هست.

برپایه این گزارش، منبع دیگری نیز با اشاره به اینکه صادرات نفت ظرف یک هفته می‌تواند مقداری افزایش یابد، گفته‌است که افزایشی با این حجم در صادرات نفت خام عربستان غیر معمول است.

به گزارش رادیو فردا با توجه به مصرف داخلی روزانه ۲ میلیون بشکه نفت در عربستان و صادرات ۹ میلیون بشکه‌ای این کشور به بازارهای جهانی، در صورت ادامه حفظ این حجم از صادرات، میزان تازه تولید نفت عربستان در کل تاریخ نفت این کشور، یک رکورد محسوب می‌شود.

طبق ارزیابی‌ها، عربستان سعودی در ماه ژانویه به‌طور متوسط ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه تولید نفت خام داشته‌است.

بر اساس برآوردها، این کشور در طی هفته گذشته، روزانه ۶ میلیون بشکه نفت به کشورهای آسیایی و یک و نیم میلیون بشکه به آمریکا نفت فروخته‌است.

افزایش فروش نفت خام عربستان به کشورهای آسیایی در حالی است که عمده خریداران نفت ایران، شامل هند، چین و ژاپن که مشتری ۴۵ درصد نفت صادراتی ایران هستند، به دنبال کاهش واردات نفت از ایران هستند.

بنا بر این گزارش، عربستان به مشتریان خود گفته‌است که حاضر است نفت بیشتری هم در قالب قراردادهای بلندمدت و هم فروش نقدی به این کشورها عرضه کند.

نفت برنت دریای شمال در پی تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، هم اکنون به رقم ۱۲۴ دلار به ازای هر بشکه رسیده‌است، در حالی که عربستان بر این عقیده‌است که قیمت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت رقم مناسبی است.

عربستان سعودی بر این باور است که افزایش قیمت نفت به اقتصاد کشورهایی که از بحران مالی جهانی به تازگی رها شده‌اند، ممکن است شوکی دوباره وارد کند؛ کشورهایی که برخی از آنها مشتری نفت عربستان هستند.

یک منبع آگاه به رویترز گفته‌است که عربستان درصدد مهار قیمت نفت در بازارهای جهانی است. کشورهای اروپایی که سال گذشته روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کردند، برپایه تحریم‌هایی که از سوی وزیران خارجه ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در ماه ژانویه علیه ایران وضع شد، واردات نفت ایران را از اول ماه ژوئیه متوقف خواهند کرد.

در پی افزایش قیمت نفت، طی هفته گذشته قیمت هر گالن بنزین در آمریکا با افزایشی ۹ سنتی به ۳ دلار و ۶۱ سنت رسیده‌است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز پنجشنبه در پاسخ به انتقادهادی جمهوری‌خواهان در مورد افزایش بهای سوخت گفت عوامل بین‌المللی و از جمله تنش با ایران سبب این افزایش شده‌است.


 


 بنا به گزارش منابع خبری، در پی آزادی دکتر علی رشیدی، عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران از زندان اوین، روز پنجشنبه گروهی از اعضای این تشکل دموکراسی خواه ملی، به دیدار این مبارز قدیمی رفته و با وی دیدار و گفتگو کردند.

این اقتصاد دادن  ، دهم آبان ماه امسال بازداشت و به «تبلیغ علیه نظام» و «اهانت به رهبری» از طریق نگارش و انتشار بیانیه ۲۵ مهرماه جبهه ملی در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور متهم شده بود.

ادامه بازداشت وی نیز در حالی صورت گرفته بود که بازپرس دادسرای اوین با سوء استفاده از عدم صراحت قانون آیین دادرسی کیفری اقدام به صدور قرار کفالت ۲۰۰ میلیون تومانی برای این استاد بازنشسته اقتصاد نمود و برای تودیع قرار خواهان فیش حقوقی ۱۰ میلیون تومانی گردیده بود و بر همین اساس بازپرس پرونده با ادعای "عجز از تودیع قرار کفالت" دکتر رشیدی را در بازداشت نگه داشت.

بنا به گزارش های رسیده به جرس، در دیدار اعضا و هواداران جبهه ملی ایران با دکتر رشیدی، دکتر داود هرمیداس باوند، سخنگوی جبهه ملی با ابراز خوشوقتی از آزادی دکتر رشیدی ابرازامیدواری کرد که ایران در شرایطی قرار گیرد که دیگر هیچ شهروندی به دلیل عقاید خود با محدودیت و زندان مواجه نگردد.

در این دیدار همچنین مهندس کوروش زعیم، حسین شاه حسینی، آرش رحمانی، علی حاج قاسمعلی، سمیرا جمشیدی و پیمان عارف نیز طی سخنانی مراتب همراهی و همدلی خود را با این عضو بنیانگذار انجمن اقتصاددانان ایران بیان نمودند.

دکتر علی رشیدی نیز ضمن سپاسگزاری از مبارزین، نقش جبهه ملی ایران را در جنبش دموکراسی خواهی ملت ایران بسیار خطیر و موثر دانست و بر تداوم کوششهای دموکراسی خواهانه جبهه ملی تاکید کرد.


 


به زندانیان زندان بهبهان اعلام شده که در ماه تنها می‌توانند یک بار از حق ملاقات برخوردار باشند.

به گزارش  کلمه، مسئولان زندان بهبهان به زندانیان این زندان اعلام کرده اند که در ماه تنها یک بار می توانند با خانواده خود ملاقات داشته باشند.

مسئولین زندان بهبهان درحالی ملاقات زندانیان را به یک بار در ماه تقلیل داده اند که طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها هر زندانی حق دارد هر هفته ملاقات کابینی و هر ماه یک باز ملاقات حضوری داشته باشد.

همچنین مسئولین زندان بهبهان شرط یک بار ملاقات در ماه هم خواندن نماز اعلام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، زندانیان در اعتراض به این اقدام روز ۵شنبه اعتصاب کرده و غذاهای خود را به زندان پس دادند.

مجید دری دانشجوی زندانی که به حبس در تبعید محکوم شده بود در این زندان نگهداری می شود.


 


رستوران زنجیره ای "کی اف سی" که به فروش مرغ های سوخاری (کنتاکی) شهرت دارد، افتتاح هرگونه شعبه ای از رستوران های خود در ایران را تکذیب کرد.

کی اف سی در پاسخ به پیگیری بی بی سی فارسی، امروز اعلام کرد که این شرکت آمریکایی هیچ طرح و برنامه ای برای افتتاح شعبه ای از رستوران های خود در ایران ندارد و علیه هر شرکت و گروه اقتصادی که بخواهد از نام و نشان این شرکت در ایران استفاده کند، اقدام قانونی خواهد کرد.

روز گذشته، خبرگزاری فارس خبر افتتاح نخستین شعبه رستوران کی اف سی در شهر کرج را منتشر کرده بود.


 


عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران می گوید، فاز دوم هدفمندی یارانه ها به تعدیل نیروی کار می انجامد.

دولت احمدی نژاد قصد دارد فاز دوم طرح حذف یارانه ها را سال آینده به اجرا درآورد.

اما یک عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران می گوید، شرایط صنعت و تولید کشور مهیای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها نیست.

به گزارش خبرآنلاین، محمود اسلامیان ضمن ابراز نگرانی از تبعات اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها در شرایط فعلی اظهار داشت: متاسفانه دولت بدون ارزیابی عملکرد فاز اول هدفمندسازی یارانه و تاثیر آن، مترصد اجرای فاز دوم این قانون است که ارزیابی های ما از وضعیت نمونه های استانی نشان از مهیا نبودن وضعیت صنایع کشور برای این امر دارد.

مدیر عامل سابق فولاد مبارکه اصفهان افزود: به عنوان نمونه در استان اصفهان بررسی های انجام شده نشان می دهد که به ویژه صنایع انرژی بر همچون صنایع فلزی توان تحمل افزایش بیشتر قیمت حامل های انرژی را ندارند.

وی تصریح کرد: در صورت ادامه روند موجود در خصوص تعامل دولت با صنایع کشور در قالب قانون هدفمندسازی یارانه ها، سال آینده باید شاهد تعدیل نیرو در بخش تولید کشور باشیم.

اسلامیان خطاب به مسوولان اقتصادی کشور گفت: وقتی در شرایط فعلی سود برخی صنایع کشور کمتر از هزینه افزایش هزینه انرژی است، چگونه ادامه تولید میسر خواهد بود؟

وی در پاسخ به توصیه مقام های دولتی مبنی بر لزوم اصلاح ساختار تولید و ارایه طرح های کاهش مصرف انرژی گفت:چنین طرحی زمان بر و تدریجی است گذشته از این فشار هزینه های سربار تولید در ایران اجازه این گونه تدبیرها را به تولید کنندگان نمی دهد.

اسلامیان افزود: با وجود هزینه بالای تامین مالی از سیستم بانکی، نابسامانی بازار ارز و نیز فشار عوارض و مالیات بر تولید نمی توان انتظار اصلاح ساختار تولید را داشت.

خزانه دار اتاق بازرگانی ایران گفت: هزینه بالای تولید در ایران و دخالت های گسترده دولت، توان رقابت را از میان برده است.

وی افزود:مگر تولیدکنندگان چینی با چنین تورمی و چنین هزینه هایی مواجه هستند که ما هستیم، آن گاه دولت با پایین نگاه داشتن نرخ ارز عملا شرایط را برای تولیدکنندگان سخت تر کرده است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از مدیریت بازار ارز گفت: کجای دنیا پول ملی کشور چند نرخی است که در ایران هست. بانک مرکزی و وزارت اقتصاد با ارزیابی نادرست از نرخ ارز مانع تک نرخی شدن ارز شدند.

اسلامیان در خصوص ادعای دخالت دلالان در بازار ارز گفت: زمانی که نزدیک به 98 درصد ارز کشور آن هم در حجم نود میلیارد دلار در سال در انحصار بانک مرکزی است، این که چند دلال و صراف با سرمایه اندک، بازار را بهم بریزند، باور نکردنی است و بیشتر نشان دهنده ضعف مدیریت بازار ارز است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران افزود: این اتفاق شبیه این است که پس از واردات گسترده برنج به کشور ادعا کنیم که چند مغازه دار بازار برنج را بهم ریخته اند.
 


 


سید مصطفی تاج زاده در ادامه سوالات هفتگی خود پرسید: چرا به میزانی که حقانیت دیدگاه ها و مشی اصلاح طلبی برای اقتدارگراها آشکارتر می شود، در حالی که خود نیز مجبورند همان مسیر را بروند، فشار بر اصلاح طلبان را بیشتر می کنند؟

این زندانی سیاسی تلاش می کند تا هر هفته با مطرح کردن سوالاتی، ضمن دعوت از هموطنان عزیز برای تعمق و بحث و گفتگو پیرامون آن، توجه افکار عمومی را به مسائل مبتلا به کشور جلب کند.

به گزارش صفحه این زندانی سیاسی در فیس بوک، مصطفی تاجزاده در واکنش به اقدام اخیر احمدی نژاد در ارتباط با تشکیل هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی می پرسد: چرا به میزانی که حقانیت دیدگاه ها و مشی اصلاح طلبی برای اقتدارگراها آشکارتر می شود، در حالی که خود نیز مجبورند همان مسیر را بروند، فشار بر اصلاح طلبان را بیشتر می کنند؟ آیا جز این است که جرأت اقرار به اشتباهات خود را ندارند و ادامه روش سرکوب را تنها راه ممکن در برخورد با مخالفان و منتقدان خود می دانند؟

وی همچنین با اشاره به شعار انتخاباتی “ایران برای همه” که از یکی از شبکه های صدا و سیما پخش می شود، گفت نمی دانم چرا آقای مصباح که شعار “ایران برای همه ایرانیان” جبهه مشارکت را حمایت از بهایی ها و تلاش برای جلب نظر و همراهی آن ها توسط اصلاح طلب ها تلقی می کرد در مقابل مطرح شدن این شعار از سوی رسانه رسمی اقتدارگرایان سکوت کرده و انتقادی نمی کند؟ البته این تنها یک نمونه است و از این دست سیاست ها و برخوردهای یک بام و دو هوا درانتخابات مجلس نهم به وفور دیده می شود.


 


فاطمه کروبی به دیدار همسر و فرزندان مهدی خزعلی رفت و از این رزمنده دوران دفاع مقدس خواست به خاطر مردم و کشور به اعتصاب غدای خود پایان دهد.

به گزارش سحام، در این دیدار همسر و فرزندان خزعلی نگرانی عمیق خود را از وضعیت جسمی عزیز در دربندشان اعلام کردند.

همسر مهدی کروبی نیز با یادآوری دوران پیش از انقلاب به سختی و مشقت آن دوران پرداخت و گفت انحراف موجود از آرمان های انقلاب برای نیروهای اصیل و مبارز غیر قابل قبول است. لذا آنان به شیوه عملی ائمه اطهار علیهم السلام به امر به معروف و نهی از منکر مبادرت کردند که البته تحمل نشده و نمی شود.

کروبی اضافه کرد: آقای کروبی را بیش از دو ماه است ندیدم اما مطمئن هستم اگر چنین امکانی بود و اعتصاب این عزیز را می دانستند، خواستار پایان بخشیدن به آن می شدند.

خانم کروبی در ادامه صداقت و رشادت خزعلی را ستود و تصریح کرد: آینده این کشور متعلق به نیروهای شجاع، متخصص و متعهدی است که بخاطر برخورداری از منافع زود گذر دنیوی چشم خود را بر ظلم وتعدی نبستند و در کنار مردم جز کلام حق و حقیقت نگفتند.

 


 


علی مطهری نماینده تهران درمناظره با نبویان  عضو جبهه پایداری گفت: شما باید پاسخ بدهید که چرا کسانی را که طبق اصل ۲۷ قانون اساسی شعار دادند و راهپیمایی برگزار کردند به سلول‌های انفرادی برده‌اند. چرا اجازه ندادند معترضان راهپیمایی کنند.
وی در پاسخ به اظهارات نبویان مبنی بر اینکه اگر مطهری به نحوه بازداشت‌ها اعتراض دارد بهتر است با  لاریجانی رئیس دستگاه قضایی اعلام کند گفت: این بحث‌های بازداشتی در اختیار آیت الله لاریجانی نیست یک هیئت امنیتی این کارها را می‌کند و دلیلی ندارد این موضوع را به آقای لاریجانی بگویم.
به گزارش فارس مطهری  گفت: به اینکه "مردم می‌توانستند به حضرت علی (ع) انتقاد کنند اما امروز به ولی فقیه نمی‌توانند اعتراض کنند" نقد دارم، وقتی ولی فقیه انتقاد را بدون اشکال می‌داند چرا وقتی آقای علایی چیزی می‌گوید مقابل منزلش تجمع می‌شود؟ چرا وقتی آقای افروغ چیزی می‌گوید با او برخورد می‌شود.
مطهری گفت: جبهه پایداری از ولی فقیه استبداد عادل ساخته است و هر چه ولی فقیه می‌گوید واجب اطاعه است.
علی مطهری با بیان اینکه مقام معظم رهبری مرز تبعیت از ولی فقیه را در احکام حکومتی خلاصه کرده است، تصریح کرد: اشکالی ندارد که با نظرات غیر حکومتی ولی فقیه مخالف باشیم و مخالف آن عمل کنیم تا جایی که ولی فقیه حکم حکومتی صادر کند.
وی افزود: برخی‌ها در مجلس می‌گویند دیشب آقا به فلانی فلان جمله را گفته است و باید فلان طرح را از دستور خارج کنیم. اگر قرار باشد این طور عمل کنیم بهتر است مجلس را تعطیل کنیم چون مجلس باید نظر مردم را اعمال کند.
 وی با بیان اینکه جبهه پایداری ولایت را مقدم بر عدالت می‌داند و معتقد است چون ولی فقیه مقدم بر عدالت است می‌تواند ظلم کند، گفت با تعریفی که جبهه پایداری از ولایت دارد اتفاق بدی در کشور می‌افتد.
مطهری اظهارداشت: مجلس طرحی را تصویب کرد که شرعی یا غیر شرعی بودن آن به شورای نگهبان ربط دارد اما آقایان عده‌ای اراذل و اوباش را جلوی مجلس جمع کردند تا به رئیس مجلس و نمایندگان اهانت کنند، ساندیس را هم برای پذیرایی آورده بودند حرف من این است که چرا به طور سازمان‌دهی شده در مقابل مجلس تجمع می‌کنند و به رئیس مجلس اهانت می‌کنند.
مطهری در پاسخ به اظهارات نبویان که به کنایه گفته بود اگر مجلس جای بحث‌های نظری نیست پس جای بزرگ زاده‌ها و افراد فحاش است گفت: اگر نبویان به اینکه بنده به یک برنامه رادیویی به آقای کوچک زاده گفته‌ام که در کار بزرگ زادگان دخالت نکند به ایشان می‌گویم خوب من بزرگ زاده هستم پس نه کوچک زاده‌ام؛ بزرگ زاده‌ام دیگر!
وی افزود: در بحث آقای کوچک زاده نیز باید بگویم ایشان جاسوزنی را با تمام سوزن‌هایش به سمت بنده پرتاب کرد و به سمت من هجمه کرد تا به صورت فیزیکی درگیر شود. بنده ابتدا گفتم بنشین سپس گفتم بتمرگ، وقتی ایشان جلوتر آمد آن واژه را که معنایش را نمی‌دانستم استفاده کردم. بنده آرام گفتم اما از رادیو پخش شد.
مطهری گفت: من نمی‌توانم در مقابل اینکه خیلی از چادری‌ها و حزب اللهی‌ که بعد از انتخابات به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند و به موجب اعتراض‌شان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، سکوت کنم. اصلا قانون اساسی راهپیمایی را برای عموم آزاد گذاشته اما متاسفانه ما راهپیمایی را به شبیه ترین حالت ممکن ضرب و شتم کردم.
مطهری در ادامه با تاکید بر اینکه تقلبی در انتخابات ریاست جمهوری صورت نگرفته بود گفت: در زمانی که برخی اصولگرایان به نتیجه انتخابات تردید داشتند بنده با حضور در سیما اعلام کردم که تقلبی در شمارش آراء و نتیجه انتخابات صورت نگرفته است اما آقای احمدی نژاد به خاطر اظهاراتی که در مناظره مطرح کرد و برخی اقدامات در شب انتخابات مرتکب تخلف انتخاباتی شده است.
مطهری در بخش دیگری از سخنانش درباره هزینه های انتخابات مجلس نهم گفت: آقای روانبخش عضو جبهه پایداری در خصوص منابع مالی این جبهه گفته بودند، بخشی از منابع ما برای تبلیغات انتخاباتی ۴۵۰ میلیون تومانی است که آقای محصولی به عنوان خمس پرداخت کرده است، مگر خمس به جبهه پایداری هم تعلق می گیرد؟
مطهری در خصوص اظهارات نبویان راجع به توقیف نشریه ۹ دی با اصرار خود گفت: من نماینده قوه مقننه در هیئت نظارت بر مطبوعات هستم، بنده در آن جلسه مخالف توقیف نشریه ۹ دی بودم چون معتقد بودم آقای رسایی از این کار بهره برداری می کند، بنابراین مخالف کردم چون این آدم را می شناسم که چه موجود عجیب و غریبی است.البته به خاطر توهین هایی که این نشریه به آقای لاریجانی کرده بود، طبق قانون مطبوعات مستحق بسته شدن نیز بود.
نبویان نیز دراین میزدگرد در خصوص خمس ۴۵۰ میلیونی محصولی برای کمک به جبهه پایداری گفت: پول خمس باید دست مراجع برسد، اگر مرجعی اجازه داد که این پول در محل خاصی خرج شود آقای مطهری حق حرف زدن ندارد.


 


در روزهای اخیر خانواده های زندانیان متی کلای بابل که به دیدار همسران و فرزندانشان رفتند با واکنش عجیب و غریب مسئولین زندان مواجه شدند.

به گزارش کلمه مسئولین زندان متی کلا به دستور ناصر بابازاده، رئیس زندان متی کلای بابل دستور دادند تا در ملاقات این هفته شناسنامه زندانیان و کارت ملی آن ها را همراه داشته باشند.

رئیس زندان گفته است ما می خواهیم از شناسنامه های زندانیان سیاسی برای شرکت در انتخابات مجلس استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش، زندانیان سیاسی پیش از این اعلام کرده بودند که در انتخابات شرکت نخواهند کرد و خانواده ها نگران هستند که شناسنامه ها به دست رئیس زندان سپرده شود و او روز جمعه با این شناسنامه ها برای رای گیری از این شناسنامه ها سواستفاده شود.

اداره زندان شهرستان بابل به نفع یکی از کاندیدای مورد حمایت نیروهای امنیتی و امام جمعه بابل کار می کند. رئیس زندان به خانواده های زندانیان گفته در صورت تمرد از درخواست زندان مبنی بر آوردن شناسنامه ها ملاقات هایشان را لغو می کند.

این گزارش افزوده است بسیاری خانواده ها تصمیم گرفته اند هفته ی بعد خودشان به ملاقات نروند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته