-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۲۸, جمعه

Latest News from 30Mail for 02/17/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

وزیر بهداشت:
1390/11/27

 

 
مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، کاهش نرخ رشد جمعیت در ایران را «جدی و سریع» بر شمرده و گفته است که نرخ رشد جمعیت ۱.۳ درصدی، به شاخص‌های توسعه انسانی لطمه می‌زند.
 
خانم وحید دستجردی امروز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با ابراز نگرانی از کاهش رشد جمعیت در ایران، گفت که نرخ رشد جمعیت ۱.۳ درصدی، به شاخص‌های توسعه انسانی لطمه می‌زند.
 
او در عین حال گفته است که در برخی نقاط دیگر ایران رش جمعیت زیاد بوده و باید از روند رشد جمعیت جلوگیری کرد.
 
به گفته خانم وحید دستجردی، وزارت بهداشت باید تمام تلاش خود را در جهت رشد جمعیت انجام دهد و «بسترسازی برای ازدواج»، «افزایش آمار ازدواج» و «فرزندآوری» را از جمله راه‌کارهای حل این مشکل دانست.
 
سیاست‌های جمعیتی در ایران از موضوعات چالشی در دولت محمود احمدی‌نژاد است. او فروردین سال پیش در یک برنامه تلویزیونی مخالفت خود را با «سیاست دو بچه کافی است» اعلام کرد و گفت این موضوع «نتیجه سیاست غلطی است که غربی‌ها انتخاب کردند و اکنون پشیمان هستند».
 
آقای احمدی‌نژاد حتی می‌گوید که جمعیت ایران می‌تواند تا ۱۰۰ میلیون نفر نیز افزایش یابد و در دفاع از سخنان خود توضیح داده که «خدا روز‌ی‌رسان است» و با سیاست کنترل، جمعیت تا ۴۰ سال دیگر نامی از ایران وجود ندارد.
 
کارشناسان منتقد این سخنان، هشدار داده‌اند که افزایش جمعیت معضلاتی چون کارآفرینی و ایجاد شغل، تامین نیازهای بهداشت و درمان، حل مشکلات ازدواج، مسکن، آموزش فرهنگ و مشکلاتی از این دست را به دنبال دارد.
 
منبع: فارس و مردمک
 
 

 
 

1390/11/27

 

علیرضا شیرازی
وبلاگ علیرضا شیرازی

چندی قبل و در زمانی که نرخ برابری دلار در برابر ریال حدود بیست درصد افزایش یافته بود در مورد تاثیر منفی این روند در میزبانی وب نوشتم. افزایش قیمت دلار و تاثیر آن درکسب و کار اینترنتی

در هفته های گذشته شاهد افزایش نرخ دلار تا دو هزار تومان نیز بوده ایم و راهکارهای اعلام شده بانک مرکزی و دولت نیز تاکنون نتوانسته نابسامانی نرخ دلار را کنترل کند. تک نرخی شدن ارز جز اینکه قیمت دلار دولتی را افزایش داد عملا  برای افرادی که نیاز به ارز برای کارهای به غیر از مسافرت و واردات رسمی داشته اند تاثیری نداشته است. شرکتها و افرادی که در زمینه میزبانی وب فعال هستند یا مدیران سایتهایی که خود مستقلا سرور اجاره کرده اند برای پرداخت اجاره سرورهای خود در دیتاسنترهای خارجی یا لایسنس نرم افزارهای مورد استفاده  چاره ای جز خرید ارز از بازار آزاد ندارند و با نرخ کنونی ارز آنها با افزایش دو برابری هزینه های خود مواجه هستند. این در حالیست که درآمدهای ریالی (به دلیل قرادادهای سالیانه هاستیگ یا درآمد تبلیغات و...) افزایش چندانی نداشته است. این نابسامانی نرخ ارز در کنار تحریم سیستم بانکی هزینه انتقال ارز و یا شارژ کارتهای اعتباری را نیز افزایش داده است.

احتمالا برخی خواهند گفت که میزبانی وب در داخل کشور راهکاری برای حل مشکل اشاره شده است اما حقیقت آن است که حتی با نرخ کنونی ارز هم هزینه اجاره سرور در خارج از کشور ارزانتر از داخل کشور است. هزینه پهنای باند در ایران ده ها برابر پهنای باند در دیتاسنترهای خارج از کشور است و حتی هزینه پهنای باند در اینترانت داخلی کشور (ترافیک تبادل شده بین سرور و کاربری در ایران) نیز بیش از ده برابر  پهنای باند با کیفیت با اینترنت در یک دیتاسنتر خارجی دارد.
به جز سرورهایی که با مشخصات متوسط و ترافیکی متوسط که در برخی دیتاسنترهای ایرانی با قیمت متعادل (هرچند بالاتر از نمونه خارجی) ارائه می شود تهیه پهنای باند کمی بالاتر یا سخت افزاری قوی تر هزینه های تهیه سرورهای اختصاصی را بصورت قابل توجهی بالا می برد. در بسیاری از دیتاسنترهای ایران تنها اجاره فضا برای قرار دادن سروری که توسط مشتری خریداری شده از اجاره سرور (بدون آنکه نیازی به خریداری سخت افزار و نرم افزار باشد) در دیتاسنتر خارجی بیشتر است.
همچنین سخت افزار سرورها نیز از خارج وارده شده و با توجه به واسطه ها و ورود محدود قیمت بالاتری به نسبت خرید یا اجاره در خارج از کشور دارند.هزینه های لایسنس و خرید نرم افزار نیز تفاوتی با خارج از کشور نداشته و وابسته به نرخ ارز آزاد است.

نابسامانی قیمت ارز، ناامیدی از کنترل دولت بر نرخ ارز و احتمال افزایش آتی نرخ دلار تهدیدی جدی برای بازار میزبانی وب در ایران بوده و کار را برای سایتهای بزرگ ایرانی نیز سخت تر کرده است.


 
 

1390/11/27

آمریکا و اسرائیل می‌گویند که ایران درباره دستاوردهای جدید هسته‌ای خود اغراق کرده است.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «رک بگویم ما موضوع تازه‌ای نمی‌بینیم. این خبر بزرگی نیست. در واقع این خبر بزرگنمایی شده است.»

خانم نولاند افزود که ایرانی‌ها «چندین و چند ماه» از زمانبندی برنامه هسته‌ای خود عقب هستند و این تبلیغات به نظر ما «مصرف داخلی» دارد.

روز چهارشنبه ایران از نصب نخستین صفحه سوخت اتمی تولید شده در این کشور با استفاده از اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده در راکتور تحقیقاتی تهران خبر داده بود.

فریدون عباسی، معاون محمود احمدی‌نژاد و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، گفته بود که راکتور تحقیقاتی تهران برای مصارف پزشکی نیاز به سوخت هسته‌ای داشت اما تامین کنندگان خارجی از ارائه آن خودداری کرده بودند.

مقامات ایرانی همچنین افزودند که از روز چهارشنبه استفاده از اولین زنجیره نسل جدید سانتریفوژهای تولید خود را در سایت اتمی نطنز آغاز کرده‌اند.

در همین حال اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، نیز دستاوردهای جدید هسته‌ای ایران را «بزرگنمایی عمدی از سوی دولت ایران» توصیف کرد.

آقای باراک، که بامداد پنجشنبه در مصاحبه‌ای با رادیو اسرائیل شرکت کرده بود، تصریح کرد برای مراسمی از این قبیل که «نمایشی ایرانی» است، نباید اهمیتی قائل شد.

منابع: رادیو فردا (+ و +) و بی‌بی‌سی


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته