-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۴, پنجشنبه

متن پیاده شده روز سه شنبه 2 اسفند 90

 

سه شنبه دوم اسفند نود 21 فوریه 2012 میلادی

امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که کارگران کارخانه نخ پارسیلون در خرم آباد 12 ماه است که حقوق نگرفته اند. دیروز 150 نفر از کارگران در برابر کارخانه تجمع داشته اند و خواستار رسیدگی به وضع خودشان شده اند.

نکته دوم این که پنج میلیون تن سیب و پرتغال تولید داخل در انبارها مانده و مردم قدرت خرید ندارند و یا به زبان دیگر بازار کشش ندارد و در همین حال دولت برای شب عید هم این فرصت فروش را گرفته است و با تعرفه ارزانِ چهارصد دستِ واردکنندگان را باز گذاشته است.

 در همین حال وزیر تجارت اعلام کرده است در فاز دوم تعرفه گاز و آب افزایش خواهد داشت. به هر صورت افزایش قیمت انرژی قیمت تولیدات داخلی را بالا برده است و این بخش را به رکود برده است و در همین حال واردات هم کمر تولید داخل را شکسته است.

نکته سوم این که ده نفر از دستگیرشدگان 25 بهمن در زندان اوین در اعتراض به این که درمیان زندانیان عادی و سابقه دار نگه داری می شوند دست اعتصاب غذا زده اند. علی شکرچی از بین آنها به زندان انفرادی منتقل شده است، یکی از این ده نفر مسعود کرمی دارای تابعیت دوگانه ایرانی- نروژی است که پس از بیست سال خارج بودن به ایران برگشته بود که در این تظاهرات دستگیر شده است.

نکته بعدی این که مهسا امرآبادی روزنامه نگار و همسر مسعود باستانی به پنج سال زندان محکوم شد.

نکته چهارم این که روزنامه ایران دیروز به صورت تلویحی قوه قضاییه و وزارت اطاعات را متهم کرده است که در اختلاس بزرگ دست داشته اند و هم باعث فرار خاوری، مدیر بانک ملی، شده اند و هم جهرمی، مدیر بانک صادرات، را به دادگاه نمی آورند. بعد از این ماجرا شش  ماه زندان آقای جوانفکر به دایره اجرای احکام قوه قضاییه رفته است.

نکته پنجم این که رییس سازمان انتخابات کشور گفته است که صلاحیت سی و سه تن از نمایندگان فعلی کشور رد شده است. قبلا این عدد پنجاه نفر اعلام شده بود که ظاهرا بیست نفر کارشان درست شده است.

هنوز اسامی تاییدشدگان اعلام نشده است.

جبهه پایداری که معروف هست به جبهه بازجوها و با پول صادق محصولی تبلیغ می کنند. دو شماره از نشریه خود را منتشر کرده اند که در شماره اول به آقای مهدوی کنی پرداخته بودند و در شماره دوم حملات تندی را به آقای زاکانی کرده اند.

متقابلا مخالفین آنها می گویند محصولی چهارصد و پنجاه میلیون تومان خمس دارایی های خود را به آقای مصباح یزدی داده است و او هم اجازه داده است که این پول در انتخابات خرج شود.

نکته ششم این که یاهو میل و جی میل مجددا توسط دولت محدود شده است. مسوولیت آن را کسی نمی پذیرد اما کنترل مخابرات در دست سپاه است.

نکته هفتم این که سخنگوی انرژی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که اروپا ذخیره کافی برای نفت دارد و این که صاردات ایران به فرانسه و انگلیس قطع می شود مشکلی ایجاد نمی کند چرا که قبلا این خرید ها کاهش پیدا کرده است و فرانسه اساسا نفتی از ایران نمی خرد.

گفته می شود ژاپن موافقت آمریکا را برای ادامه خرید نفت ایران جلب کرده است و تنها یازده درصد واردات اش از ایران را کاهش دهد. اگر این تحقق پیدا کند آن بحث که نفت ایران را به یک میلیون بشکه محدود کنند تا بتواند نان و آب و دارو مردم را تامین کند اجرایی می شود.

نکته آخر این که آقای خامنه ای به انتخبات مجلس دل بسته است و شبانه روز رادیو تلویزیون تبلیغ می کنند با این سناریو که دوازده حوزه را در تهران گذاشته اند که آدم های خودشان را ببرند و آنها را شلوغ کنند و فیلم بگیرند بلکه بتوانند ادعا کنند پنجاه و دو سه درصد در انتخابات شرکت کرده اند.

به همین دلیل هم مجموع نیروهای مخالف انتخابات را تحریم کرده است و به دنبال تعطیل کردن همه چیز و آکسیون های مانند در خانه نشستن و توقف کشور در روز جمعه هستند که می توان گفت از مقابله های درست است و در این مورد در آینده صحبت می کنیم.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته