-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۲۸, جمعه

Latest New from Green Correspondents for 02/17/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


طی هفته های گذشته بازجويان اطلاعات سپاه پاسداران با انتقال سعيد ملک پورر به سلول های انفرادی از وی خواسته بودند برای لغو حکم اعدام دوباره در برابر دوربين های صدا و سيما عليه خويش اعتراف کند. ملک پور اين درخواست بازجويان را رد کرده بود.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
 وکلای سعيد ملک پور فعال سايبری محکوم به اعدام طی روزهای گذشته برای اعاده دادرسی و دريافت تأييد حکم اعدام اين زندانی به ديوان عالی کشور و دادگاه انقلاب مرجعه کرده بودند، اما متوجه شدند که پرونده‌ی وی به اجرای احکام ارسال شده است.

به گزارش «خانه حقوق بشر ايران» پرونده‌ سعيد ملک پور در حالی به اجرای احکام فرستاده شده که حکم اعدام وی که برای دومين بار در ديوان عالی کشور تأييد شده بود، هنوز به وی و وکلای‌اش ابلاغ نشده است.

سعيد ملک پور که مهر  ماه سال جاری  برای بار دوم از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم اعدام دريافت کرده بود  به هفت سال و نيم زندان نيز  محکوم شده است. اين حکم سال گذشته از سوی ديوان عالی کشور يک بار نقض شده بود، اما قاضی مقيسه برای بار دوم اين حکم را تأييد کرد.

پس از ارسال مجدد پرونده به شعبه ۳۲ ديوان عالی کشور، در حالی که به نواقص پرونده رسيدگی نشده بود، اين حکم بدون اطلاع قضات  مستقر شد شعيه ۳۲ ديوان عالی مجددا تأييد شد.

سعيد ملک پور که مهر ماه سال جاری برای بار دوم از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم اعدام دريافت کرده بود به هفت سال و نيم زندان نيز محکوم شده است.

ملک پور هم اکنون نزديک ۱۱ ماه است که در سلول‌های انفرادی (۶ ماه) و چند نفره بند ۲ الف زندان اوين که زير نظر سپاه پاسداران و خارج از نظارت سازمان‌ زندان‌ها است نگهداری می شود.وی در ابتدای بازداشت نيز يک سال و ۶ ماه در سلول‌های انفرادی تحت فشارهای روحی و جسمی به سر برده بود. اين فعال سايبری در حال حاضر سه سال و چهار ماه است که در زندان به سر می برد.

طی هفته های گذشته بازجويان اطلاعات سپاه پاسداران با انتقال سعيد ملک پورر به سلول های انفرادی از وی خواسته بودند برای لغو حکم اعدام دوباره در برابر دوربين های صدا و سيما عليه خويش اعتراف کند. ملک پور اين درخواست بازجويان را رد کرده بود.

ملک پور متولد خرداد ماه ١٣۵۴، فارغ التحصيل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شريف با سابقه ی کار کارشناسی در شرکت ايران خودرو، مرکز تحقيقات رازی‌ و يکی‌ از بازرسان شرکت گرما فلز بوده است. وی موفق به اخذ پذيرش از دانشگاه ويکتوريا کانادا جهت ادامه تحصيل در مقطع کارشناسی ارشد شده بود.

سعيد ملک پور، که پيش از بازداشت در سال ۱۳۸۷ مقيم کشور کانادا بود، متخصص کامپيوتر است و وکيل و خانواده او گفته بودند که از برنامه‌ای که او نوشته، بدون اطلاعش برای طراحی سايت‌های مستهجن استفاده شده است. اتهاماتی که خود سعيد ملک پور نيز آن‌ها را با انتشار نامه‌ای از درون زندان تکذيب کرده بود.

سعيد ملک پور که مهر ماه سال جاری برای بار دوم از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم اعدام دريافت کرده بود به هفت سال و نيم زندان نيز محکوم شده است.ملک پور هم اکنون نزديک ۱۱ ماه است که در سلول‌های انفرادی (۶ ماه) و چند نفره بند ۲ الف زندان اوين که زير نظر سپاه پاسداران و خارج از نظارت سازمان‌ زندان‌ها است نگهداری می‌شود.وی در ابتدای بازداشت نيز يک سال و ۶ ماه در سلول‌های انفرادی تحت فشارهای روحی و جسمی به سر برده بود.

 اين فعال سايبری در حالی حاضر سه سال و چهار ماه است که در زندان به سر می‌برد.ملک پور متولد خرداد ماه ١٣۵۴، فارغ التحصيل رشته مهندسی متالورژی از دانش‌گاه صنعتی شريف با سابقه‌ی کار کارشناسی در شرکت ايران خودرو، مرکز تحقيقات رازی‌ و يکی‌ از بازرسان شرکت گرما فلز بوده است. وی موفق به اخذ پذيرش از دانش‌گاه ويکتوريا کانادا جهت ادامه تحصيل در مقطع کارشناسی ارشد شده بود.

سعيد ملک پور، که پيش از بازداشت در سال ۱۳۸۷ مقيم کشور کانادا بود، متخصص کامپيوتر است و وکيل و خانواده او گفته بودند که از برنامه‌ای که او نوشته، بدون اطلاعش برای طراحی سايت‌های مستهجن استفاده شده است. اتهاماتی که خود سعيد ملک پور نيز آنها را با انتشار نامه ای از درون زندان تکذيب کرده بود.


 
 


در زمان انتخابات اضطرارن به احمدی‌نژاد رای دادم. در آن زمان معتقد بودم که ترکيب پايگاه اجتماعی موسوی ‌می تواند تحريک عليه رهبری را هدايت کند اما احمدی نژاد دارای پايگاه اجتماعی است که اگر بخواهد هم نمی تواند تحريک عليه رهبری را ايجاد کند و احمدی نژاد در فروردين ۹۰ خواست و اين اتفاق نيفتاد‌.
خبرنگاران سبز/سیاست:
احمد توکلی در نشست"مجلس مشارکت حداکثری و انتخابات کارآمد" که در دانشگاه علامه برگزار ‌شده بود، درباره حوادث انتخابات سال ۸۸ و از دست رفتن سرمايه، کم شدن سياستمداران کشور‌، برانگيخته شدن طمع بيگانگان و افزايش تنگناها گفت: من در هفته قبل به صراحت اعلام کردم که دولت احمدی نژاد را صالح نمی دانم و معتقدم که رفتار او در منازعه موجب به وجود آمدن مشکلات پس از انتخابات شد.

احمد توکلی نماينده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اگر موسوی سکوت ‌می کرد هر حرف و نطقش بر دولت تاثيرگذار بود و لطمات احمدی‌نژاد به کشور کمتر ‌می‌شد. اگر اين قانون‌پذيری رخ ‌می داد؛ فشارهای بين المللی نيز کمتر ‌می شد. ما يک فرصت بزرگ را از دست داديم و آنچه که نبايد، اتفاق افتاد.

به گزارش ايلنا توکلی در ادامه ا‍ظهار داشت: در سال ۸۸ وقايعی پيش و پس از رای گيری رخ داد که تفاوت فاحشی با يکديگر داشت. دراين انتخابات جلوه بسيار گسترده و مطلوب آزادی عقيده همراه با رشد سياسی ظاهر شد و طرفين جدی‌، مصر و عاقلانه رفتار ‌می‌کردند که انعکاس اين نحوه برخورد و سلوک در دنيا برای ما پيامدهايی چون افزايش ضريب امنيت ملی را به همراه داشت.

احمد توکلی که خود دو دوره کانديدای رياست جمهوری شده بود در آستانه يک سالگی حصر ميرحسين موسوی و مهدی کروبی در باره ميرحسين موسوی اينگونه اظهار نظر کرد: موسوی که بهترين و قوی ترين انتقاد را به احمدی‌‌نژاد درباره عمل نکردن وی به قانون داشت، خودش نيز با اين ادعا آزمايش شد و پس از اعلام نتايج؛ نتيجه آن را قبول نداشت و پس از بررسی‌های مجدد و اعلام رای نهايی مجددا اعتراض کرد. در حالی که کسانی که صلاحيت نامزدهای انتخاباتی را تاييد کردند و بر همين مراحل انتخابات نظارت داشتند به مراحل بررسی مجدد نيز نظارت کردند اما اين اشتباه موسوی موجب شد مشکلاتی پيش بيايد که يادآوری‌اش خوشايند نيست.

وی با اشاره به اينکه در زمان نخست وزيری موسوی؛ وزير وی بودم و با اختلاف استعفا دادم، و در سال‌های گذشته نيز هم عقيده نبوده‌ام، گفت: من با احمدی‌نژاد نيز از زمان شهرداری وی تاکنون ارتباط داشتم و بايد عنوان کنم که هر دو فرد امور مشترکی را دارند.

اين فعال سياسی با اشاره به اينکه در زمان انتخابات اضطرارن به احمدی‌نژاد رای دادم. در آن زمان معتقد بودم که ترکيب پايگاه اجتماعی موسوی ‌می تواند تحريک عليه رهبری را هدايت کند اما احمدی نژاد دارای پايگاه اجتماعی است که اگر بخواهد هم نمی تواند تحريک عليه رهبری را ايجاد کند و احمدی نژاد در فروردين ۹۰ خواست و اين اتفاق نيفتاد‌.

وی افزود: حوادث پس از انتخابات شرايطی را در کشور رقم زد که وضعيت نابسامان امروز از ثمرات آن است. آنچه ما را هلاک ‌می‌کند يا به صلاح ‌می رساند؛‌ اين است که ادعايمان با اعمالمان سازگار نباشد. اگر موسوی سکوت ‌می کرد رييس حزبی بود که ۱۳ ميليون عضو داشت و اوج کمال عقلی را نشان ‌می داد بايد به قانون احترام گذاشت ولو اينکه نتيجه اش تلخ باشد و اين اصول ابتدايی دموکراسی و دينداری است.

توکلی که از روی عادت يکی به نعل ميزد يکی به ميخ با بی انصافی محض ميرحسين موسوی را به بی قانونی متهم و ادعا کرد: در فضايی که قانون محترم شمرده ‌می‌شود؛ جلوی بسياری از بی‌قانونی‌ها را ‌می‌توان گرفت پس موسوی در بسياری از اين بی‌قانونی‌ها سهيم است


 
 

يک راهپيمايی اعتراضی به اوضاع وخيم کشور (که حق قانونی و انسانی شهروندان است) حتی با حضور توام با «سکوت» هموطنان برتابيده نشد.شهروند خاموش تنها به جرم حضور در پياده‌روهای شهر، با تهديد و ارعاب و برخوردهای غيرقانونی مواجه، و چند صد تن از آنان با بازداشت غيرقانونی مجازات شدند. بازداشت هايی که اميدواريم با عقلانيت و احترام حداقلی صاحبان قدرت نامشروع به حقوق اساسی شهروندان، هرچه سريعتر پايان يابد.
خبرنگاران سبز/بیانیه هاو مواضع/شورای هماهنگی راه سبز امید:
شورای هماهنگی راه سبز اميد  با انتشار نامه ای از حضور سبز مردم در سالگرد ۲۵ بهمن که به بهانه اعتراض به تداوم حصرخانگی رهبران جنبش سبز و اعتراض به حبس های طولانی برای زندانيان سياسی برگزار شده بود تقدير و قدردانی کرد.

متن اين نامه به شرح زير است:

درود بر تمام آزادگان و ياران آگاه جنبش سبز

فراخوان راهپيمايی اعتراضی ۲۵ بهمن‌ماه، با واکنش توام با ترس حاکميت اقتدارگرا، و با استقبال شهروندان آزادی‌خواه و فعالان جنبش سبز همراه شد. رهبران در حبس جنبش سبز و زندانيان سياسی سبز البته به اين مشارکت اعتراضی و حضور معنادار و همدلانه افتخار خواهند کرد.

۳۲ماه پس از انتخاباتی که در آن آراء واقعی مردم تاراج شد، حاکميت سياسی برآمده از کودتای انتخاباتی، با گسيل داشتن نيروهای امنيتی و انتظامی و سرکوبگر خود به خيابان‌های شهرهای بزرگ (به‌ويژه در پايتخت)، و با احضار گسترده‌ی کنشگران مدنی و تهديد فعالان سياسی، کوشيد مانع از شکل‌گيری تجمعات گسترده اعتراضی همراهان آگاه جنبش سبز شود. خيل گسترده‌ی نيروهای ارعاب‌گر در تهران و برخی از ديگر شهرهای بزرگ کشور بيش از هرچيز نشان‌دهنده‌ی عمق بی‌پشتوانگی مردمی حاکمان و نمايشگر دوباره‌ی بحران مشروعيت صاحبان قدرت بود. حاکميت زر و زور و تزوير که تلاش می‌کند ايران را به «کره شمالی با بزک دموکراسی» مبدل سازد، در آستانه‌ی انتخابات نمايشی و فرمايشی مجلس نهم نشان داد که به چه ميزان از حضور مدنی مخالفان و مشارکت سياسی شهروندان در هراس است. يک راهپيمايی اعتراضی به اوضاع وخيم کشور (که حق قانونی و انسانی شهروندان است) حتی با حضور توام با «سکوت» هموطنان برتابيده نشد. هزاران شهروند خاموش تنها به جرم حضور در پياده‌روهای شهر، با تهديد و ارعاب و برخوردهای غيرقانونی مواجه، و چند صد تن از آنان با بازداشت غيرقانونی مجازات شدند. بازداشت هايی که اميدواريم با عقلانيت و احترام حداقلی صاحبان قدرت نامشروع به حقوق اساسی شهروندان، هرچه سريعتر پايان يابد.

شورای هماهنگی راه سبز اميد با تقديم درود و ابراز احترام به شهروندان آزاده‌ای که به هر شکل ممکن در فراخوان اعتراضی ۲۵ بهمن حضور داشتند و اعتراض خود را به اوضاع بحرانی کشور و نيز ادامه‌ی بازداشت غيرقانونی زندانيان جنبش سبز، به‌ويژه تداوم حبس آقايان کروبی و موسوی و خانم رهنورد، ابراز کردند، از حضور و مشارکت مسئولانه تمامی ياوران و همراهان آزاده‌ی جنبش سبز قدردانی می‌کند. قطعا خلاقيت و پيگيری مستدام و هوشمندانه مطالبات قانونی و خواست های انسانی ايرانيان موجب گسترش و تداوم و تعميق اين جنبش اعتراضی و مدنی خواهد شد.

شورای هماهنگی راه سبز اميد
۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۰

 
 

خبرنگاران سبز/جامعه:
سالگرد ۲۵ بهمن نیز با حضور آرام و روان مردم آمد و تنها سیاهی اش برای نظام پادگانی جمهوری اسلامی باقی ماند. از روان کردن نیروهای نظامی از پادگان به سطح شهر تا بازداشت افرادی که به ظن نیروهای امنیتی به نیت اختلال در خرید عید نوروز دیگران در روز ۲۵ بهمن خیابان های تهران را بالا پایین و آمد و رفت می کردند.

به گزارش خبرنگاران سبز در جلسه هماهنگی بین استانداری وزارت کشور نیروی انتظامی مقرر شده بود که امنیت روز ۲۵ بهمن به نیروی انتظامی تهران بزرگ سپرده شود و در صورت اتفاق غیرقابل کنترل در منطقه قرمز ( از میدان انقلاب به سمت پایین تا میدان ح‍ر به سمت کوچه اختر تا بیت رهبری ) نیروهای سپاه پاسداران ( واحد پشتیبانی ) در پادگان لشگر که از قبل ها همسو با سپاه محمد رسول الله با هدف مقابله با شورش های خیابانی تجهیز شده بودند وارد عمل شوند. نیروی انتظامی تهران بزرگ از اوایل سال ۸۹ با بناکردن اردوهایی از دیگراستان های کشور چندین هزار نیرو برای تعلیم مقابله با شورش های شهری راهی پادگانی در افسریه تهران کرد که به مدت چندماه زیر نظر افسران بازنشسته نیروی انتظامی پذیرایی و نگهداری و برای روزهای شلوغ تهران و دیگرشهرهای کشور تعلیم داده شدند که در روز ۲۵ خرداد سال ۸۹ در خیابان های تهران مشاهده شدند.

برپایه همین گزارش روز گذشته تعدادی از بازداشت شدگان که اغلب از قشر دانشجو بوده اند در کلانتری ها نگهداشته شدند و بسیاری از آنان نیز البته ساعاتی پس از دستگیری آزاد شده اند اما تعداد نامعلومی نیز تا امروز به زندان اوین منتقل شده اند. طبق پیگیری انجام شده به خانواده بازداشت شدگان مشکوک و منتقل شده به اوین تا بدین لحظه پاسخ شفافی داده نشده است.

حضور پررنگ و آرام همراهان جنبش سبز پس از گذشت یک سال غیبت در خیابان هرچند نکته بسیار مهم به شمار می رود اما نکته ای که جوانان کشور نباید آنرا فراموش کنند امید به آینده به جای یاس و ناامیدیست .برادر کوچک من تویی که دیروز بر زیر لب دم از ناامیدی می زدی و تنها راه برون رفت از وضعیت بحرانی و استبدادی کشور را دخالت کشورهای دیگر و به نوعی طالب وقوع جنگ بودی تویی که دلگیر و دلخور از بی تفاوتی عده ای از همسایگان و شهروندان بودی باورم کن که دخالت بیگانگان تنها گزینه نیست.

حضورت مایه امید بود کمی صبر چاره ساز مشکل هاست. به امید آزادی زندانیان سیاسی و پایان نگرانی خانواده ها.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته