-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 02/21/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

سردار احمدی مقدم:
1390/12/1

در روزی که مجددا ارتباط ایرانیان با جی میل و یاهو قطع شده است فرمانده پلیس ایران می گوید نباید از ایمیل هایی استفاده کرد که مرکز آن در آمریکاست.

سردار احمدي مقدم در اختتاميه نخستين همايش دفاع سايبري گفت دفاع سايبري در موضوع امنيت ملي امروز از مطرح‌ترين موضوعات است. حتي ايالت متحده آمريكا كه امروز مركزيت قدرت سايبري را در اختيار دارد، خود در اسناد امنيت ملي مهم‌ترين آسيب‌پذيري و يا پاشنه آشيل را در همين حوزه دانسته است؛ چراكه وابستگي به اين حوزه آسيب‌پذيري‌هاي خاص خود را دارد.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه سخنان خود به جنگ نامتقارن اشاره كرد که از پایه های اصلی فکر دفاعی در ایران است و گفت: «اگر كسي بخواهد در زمينه سایبری با آمريكا برابري كند، قدرت مالي ندارد و بايد هزينه‌هاي زيادي را بپردازد و اين موضوع در نبرد (نامتقارن) سايبري بسيار موضوعيت دارد.»

به گفته سردار احمدی مقدم هکرهای ایرانی اکنون در خدمت پلیس قرار می گیرند: «يكي از منابع هكرها و مجرمين سايبري هستند و هر زمان كه آنها را شناسايي كرده‌ايم توانسته‌ايم حداكثر استفاده را از آنها ببريم.»

او با تاكيد بر اين‌كه در بخش سايبري در منطقه از بسياري كشورها جلو هستيم، گفت: «معتقديم اتصال به دنيا بايد در حد ضرورت باشد، چرا بايد در كشور از سرويس‌هايي مثل ايميل استفاده كنيم كه ايميل باكس آن در كشورهاي مانند آمريكا باشد. بنابراين اگر اين سرويس‌ها در داخل كشور باشد چه بسا بهتر است.»

احمدي مقدم با اشاره به راه اندازی شبكه ملي اینترنت هدف آن را محدود کردن ارتباط با خارج دانست: «گفته مي‌شود كه ما را از اينترنت محروم مي‌كنند، اما پاسخ اين است كه اينگونه نيست و ارتباط با خارج بايد در اندازه نياز باشد.»

ارتباط ایران با جی میل و یاهو در هفته های اخیر مرتبا با اشکال روبرو بوده است و سخنان فرمانده پلیس نشان می دهد که این موضوع با یک اراده سیاسی پشتیبانی می شود.

منبع: ایسنا


 
 

1390/12/2
  •  

    آذر
    Ab or tion in Public

    احساسی که امروز از قطع شدن ایمیل‌ها داشتم، بسیار شدیدتر از دفعه‌ی پیش بود. هر بار تنمان را می‌لرزانند، مایی که جانمان به اینترنت وصل است. چرا نمی‌گذارند نفس بکشیم؟ اصلن کداممان دستمان اسلحه گرفتیم جلویتان؟ همه دستِ خالی و سرهای پر باد داشتیم. دل‌هایمان گرم بود. داشتیم سعی می‌کردیم تنها ذره‌ی کوچکی از روزهای انقلاب سی سال پیش را تجربه کنیم، روزهای شوریدگی مردم را تجربه کنیم. خوشمان آمده بود و کم‌کم امید هم زد در دلهایمان و چه زود همه‌مان آتش گرفتیم و سوختیم و حالا موجودات از ریخت‌افتاده‌ای هستیم که جلوی کامپیوترهایمان نشسته‌ایم، خبر می‌خوانیم، با هم چت می‌کنیم، با هم آه می‌کشیم، با هم اشک می‌ریزیم، دندان به هم فشار می‌دهیم. این‌ها را که از ما بگیرید، یک روز با اسلحه‌هایمان جلویتان خواهیم بود. بعله. چه گه‌خوریا.


     
     

    1390/12/1
  •  

    سیدرضا شکراللهی
    خوابگرد


    دادگاه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی


    پشتِ این نگاه چیست؟ حسرت؟ پرسش؟ خشم؟ سرخوردگی؟ اضطراب؟  بی‌اعتنایی؟ غصه؟ افسوس؟ غم؟ نومیدی؟ نفرت؟ دشنام؟ امید؟ همه‌ی این‌ها؟ ... من نمی‌دانم؛ فقط این را می‌دانم که این نگاه، نگاهِ خیلی از مردم ایران است.


     
     

    1390/12/1

     

     
    بیش از ۱۵۰ کارگر کارخانه پارسیلون خرم آباد، بزرگ‌ترین تولید کننده نخ آسیا در اعتراض به دریافت مطالبات قانونی شان امروز صبح در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند.
     
    این در حالی است که تاکنون دهها کارخانه تعطیل شده اند و هزاران کارگر برای ماههاست از حقوق خود محروم هستند.
     
     رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار لرستان با اعلام این که کارخانه پارسیلون به جهت انباشت بدهی‌ها تعطیل شده است، اعلام کرد: این کارخانه دارای ۲۵۰ کارگر رسمی و ۲۶۰ کارگر قرار دادی است که همگی بیکار شده‌اند.
     
    محمد موسیوند با انتقاد از عملکرد اداره کل نساجی‌های کشور به جهت عدم پی‌گیری در خصوص وضعیت بحرانی این واحد تولیدی عنوان کرد:۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احیاء کارخانه پارسیلون اختصاص یافته است که اداره کل نساجی‌های کشور با عنوان اینکه تولید نخ منسوخ شده است از پرداخت این مبلغ ممانعت می کند.
     
    به گفته آقای موسیوند بیش از ۱۲ ماه است که کارگران تولید نخ پارسیلون حقوق دریافت نکرده‌اند و همچنین عیدی و سایر مزایای قانونی آنان نیز پرداخت نشده است.
     
    وضعیت کارگران در سالهای اخیر به ویژه در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد به مراتب سخت تر شده و فعالان کارگری که نسبت به مطالبات قانونی خود اعتراض می کنند معمولا با سرکوب نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مواجه می شوند.
     
    منبع: کلمه و جرس
     
     
     

     
     

    1390/12/1

     

    مهسا امرآبادی، روزنامه‌نگار در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس به اتهام "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" به ۵ سال زندان محکوم شد.
     
    به گزارش سایت کلمه، چهارسال از مدت محکومیت این روزنامه نگار تعلیقی و یک سال آن نیز حبس تعزیری است.
     
    از جمله اتهامات دیگر خانم امرآبادی می‌توان به «عدم اعلام برائت از میر حسین موسوی و مهدی کروبی، حضور در جلسات قرآن خانواده‌های زندانیان سیاسی، مصاحبه و نوشتن گزارش در روزنامه‌ها، دیدار با مراجع تقلید مستقل و دفاع از حقوق همسر زندانی‌اش» نام برد.
     
    این روزنامه‌نگار در ۱۰ اسفند سال گذشته برای بار دوم توسط اطلاعات سپاه بازداشت و با قید وثیقه آزاد شد. 
     
    امرآبادی پیش از این و در خرداد سال ۸۸ هم بازداشت و به یک سال زندان تعزیری محکوم شده بود. 
     
    مسعود باستانی همسر مهسا امرآبادی از دیگر روزنامه‌نگاران زندانی است که از تیر ماه سال ۸۸ بدون یک روز مرخصی در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد و به ۶ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.
     
    منبع: کلمه

     
     

    1390/12/1

    وبسایت خبرآنلاین گزارش داد که دسترسی کاربران ایرانی به سرویس ایمیل یاهو و جیمیل بار دیگر قطع شده است.

    بر اساس این گزارش، پورت‌های VPN و پروتکل امن https نیز بسته شده است.

    مقام‌های مسئول ایرانی تاکنون درباره این اختلال تازه، اظهار نظر نکرده‌اند.

    نزدیک به ۱۰ روز پیش نیز اینترنت ایران دچار اختلال شده و مشابه وضعیت کنونی رخ داده بود.

    منبع: خبرآنلاین


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته