-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 02/21/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

لبته اين سرکوبگری ، نه از ميزان مخالفت ها کاسته و نه بر باور عمومی نسبت به اقتدار کودتاگران و رهبر آنها افزوده است . حتی با قاطعيت می توان گفت که ادعای اصلی سرکوبگران در خصوص « پايان جنبش اعتراضی » درميان حاميان نظام و کارگزاران اصلی حکومت هم خريداران زيادی ندارد . واکنش همراه با دستپاچگی حکومت در برابر دعوت به تجمعات اعتراضی و اعتراف صريح به لشگر کشی های بی سابقه خيابانی برای مقابله با کسانی که می خواهند با آرامش کامل ، از حقوق خودشان دفاع کنند بهترين دليل بر باور ناپذير بودن « اقتدارنمايی » حکومت حتی در ميان نيروهای سرکوبگر و حاميان اصلی کودتا است 
خبرنگاران سبز/جامعه:
 مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی؛ در يادداشتی از مردم خواسته است تا در روز انتخابات فرمايشی مجلس، آن را تحريم کرده و به تعبيری که وی از آن به "خانه نشينی" نام ميبرد، پيام خود را به گوش اقتدارگرايان و حاکميت برسانند.

متن اين يادداشت که در اختيار سحام قرار گرفته بدين شرح است:

قدرت نمايی تحسين بر انگيز حاميان جنبش سبز در روز بيست و پنجم خرداد ۸۸ ، همه محاسبات کودتاگران را بر هم زد و آنها را با وحشتی وصف ناپذير مواجه ساخت . در ساعات پايانی همان روز ، قرارد دادی نانوشته ميان بخش سرکوبگر سپاه و رهبر جمهوری اسلامی منعقد شد که به موجب آن ، دست « نظاميان سياست باز » برای هرنوع چپاول و سرکوب باز گذاشته می شد و در مقابل ، آنها حفظ حکومت رهبر را تضمين می کردند . پس از اين قرارداد بود که فرماندهان سپاه به صورت علنی احکام مورد نظر خود را با قلم « قاضی نمايان خود فروخته » انشا کردند و حضور آنها در قراردادهای بزرگ اقتصادی ، بر بخش دولتی وخصوصی ايران تحميل شد. در همين دوره ، جای فرمانده و فرمانبر به طور کامل عوض شد و ترديدی باقی نماند که بسياری از «فرمانده نمايی » های رهبر ، در واقع اجرای اموری بود که فرماندهان سرکوبگر سپاه از او می خواستند .

البته برای کسی که همه بدنامی های داخلی و خارجی را به جان خريده بود تا دولت ، مجلس و ساير ارکان حکومت به طور صد در صد « امربر » او باشند تحمل اين وضعيت بسيار مشکل بود . لذا او در اين دوره ،بيش از هر زمان ديگری به قدرت نمايی کلامی و تبليغاتی روی آورد تا «دستور پذيری تحميلی » از « زير دستان » را تا حدودی جبران نمايد .در همين دوره ، بوق های تبليغاتی رهبر ، مأمور شدند از فرزانگی بی نظير و رهبری خردمندانه او بر همه تحولات منطقه و حتی جهان سخن بگويند و خود او بارها از موفقيت خويش در مهار فتنه سخن گفت . او برای جبران آنچه با آن مواجه بود هر روز عبارات جديد برای تحقير مخالفان ومنتقدان ، استخدام می کرد و بر درشت گويی خود می افزود . البته سران حکومت ، بيش از هرکس می دانستند ادعاهای آنها در خصوص مخالفان به خصوص ادعای تکراری « پايان جنبش » و اقتدار روز افزون حاکميت ، حتی در ميان بسياری از طرفداران نظام ، خريدار ندارد .اما برای آرامش يخشی به فرماندهی که در دوسال و نيم اخير بارها فرمان منصوبان خويش را اجرا کرده ، چاره ای جز اين درشت گويی ها نبود .

از سوی ديگر ، استمرار حرکات اعتراضی در داخل ، همه ادعاهای مربوط به موفقيت رهبر در کنترل کشور و اقتدار او را زير سؤال می برد . لذا عليرغم اختلافاتی که گاه فراکسيون های مختلف« جناح ولايت مدار» را در برابر هم قرار داده و می دهد در موضوع سرکوب شديد حرکات اعتراضی ، توافق کامل ميان کودتاگران و کودتا سازان برقرار بوده وهمگان بر بازگذاشتن دست سرکوبگران برای هر نوع جنايت و وحشی گری ،متفق القول بوده و هستند . بايد اعتراف کنم که اين حد از وحشی گری و توافق بر سر آن ، بی تأثير هم نبوده که نتيجه آن را می توان در کاهش تظاهرات خيابانی عليرغم افزايش انگيزه های مخالفت مشاهده نمود . ا

لبته اين سرکوبگری ، نه از ميزان مخالفت ها کاسته و نه بر باور عمومی نسبت به اقتدار کودتاگران و رهبر آنها افزوده است . حتی با قاطعيت می توان گفت که ادعای اصلی سرکوبگران در خصوص « پايان جنبش اعتراضی » درميان حاميان نظام و کارگزاران اصلی حکومت هم خريداران زيادی ندارد . واکنش همراه با دستپاچگی حکومت در برابر دعوت به تجمعات اعتراضی و اعتراف صريح به لشگر کشی های بی سابقه خيابانی برای مقابله با کسانی که می خواهند با آرامش کامل ، از حقوق خودشان دفاع کنند بهترين دليل بر باور ناپذير بودن « اقتدارنمايی » حکومت حتی در ميان نيروهای سرکوبگر و حاميان اصلی کودتا است .

در آخرين نمونه ، خبرگزاری های نزديک به رهبر ، با صراحت به حضور گسترده نيروهای سرکوبگر برای مقابله با راهپيمايی مسالمت آميز روز بيست و پنجم بهمن ماه خبر دادند . از جمله سايت نظامی امنيتی «جهان نيوز » در خبری که در همين مورد منتشر کرد نوشت : «حضور چشمگير ماموران محافظ امنيت در برخی خيابان ها، جريان فتنه را در تحقق برنامه هايش ناکام گذاشت.»
ترديدی نيست که سابقه وحشی گری حکومت در مواجهه با تظاهرات ارام معترضان و حضور پُر شمار نيروهای خشن ، بسياری ا افراد را به فکر راههای ديگر برای ابراز مخالفت می اندازد . اين دغدغه ای بود که شيخ شجاع ما ـ کروبی ـ در يکی از آخرين گفتگوهای تلفنی که با او داشتم به آن اشاره می کرد .
يقين دارم حاميان هوشمند جنبش سبز ، به زودی راههای جديدی برای رساندن فرياد خود به جهانيان و نيز همراه ساختن گروههای بيشتری از مردم با خود خواهند يافت ؛ همانگونه که در سی ودو ماه گذشته ، بسياری از ياران وحاميان سابق رهبر را با خود همراه ساخته اند . گسترش فساد اقتصاد و سياسی در داخل حاکميت هم بر سرعت آين ريزش ها خواهد افزود .اما در فوری ترين واکنش ،بايستی در برابر ادعای گزاف حاکميت در خصوص « همراهی بی سابقه مردم با نظام از طريق مشارکت گسترده در انتخابات » پاسخ مقتضی داد . می دانم که رأس حاکميت ، از هم اکنون دچار آشفتگی است زيرا می داند کم روتق ترين و رسواترين انتخابات را درپيش رو دارد . خود او به خوبی می داند آمار سازی های حکومت نيز کسی را فريب نخواهد داد اما بنا بر اخبار واصله ، تلاش هايی در حال اتجام است که پايتخت کشور را در روز انتخابات ، بسيار پر شور و نشاط نشان دهند .بر همين اساس ، يکی از کم هزينه ترين راهها که نتيجه بخشی آن قطعی خواهد بود تصميم هموطنان به خانه نشينی در روزنمايش انتخاباتی و نيز حضور سواره و پرشمار در خيابانها در روز قبل از آن ـ يازدهم اسفند ـ است . تقاضای مشخص از ياران همراه که قصد شرکت در انتخابات فرمايشی را ندارندآنست که در روز دوازدهم اسفند ماه ، حتی الامکان از خانه خارج نشوند و روز قبل از آن را حتی الامکان به صورت سواره در خيابانها حضور داشته باشند . خانه نشينی در دوازدهم اسفندماه ، نوعی اعلام همراهی با يار شجاع جنبش يعنی دکتر مهدی خزعلی هم خواهد بود که چند ساعت پس از اعلام خانه نشينی در آن روز ، توسط مأموران حکومتی با بدترين وضع دستگير شد .در مورد اين موضوع در روزهای آينده بيشتر سخن خواهيم گفت .
مجتبی واحدی – مشاور مهدی کروبی

 
 

اين در حالی است که روح الله (خسرو) حسينيان ديگر نامزد جبهه پايداری در تهران نيز از فرماندهان غارت بيت آيت الله منتظری در ۲۳ ﺑﻬﻤﻦ ۱۳۷۱ بود و حميد رسايی و قاسم روانبخش، اداره رسانه ای هر دو حمله را بر عهده داشتند و بدين ترتيب ۴ تن از عوامل دو حمله به بيت آيت الله منتظری، نامزدهای «جبهه پايداری» در تهران هستند.
حسین استاد‌اقا
خبرنگاران سبز/ از دیگر رسانه‌ها:

فهرست ۳۰ نفره ی «جبهه پايداری» در تهران که توسط آيت الله مصباح يزدی تأييد شده است، نام «فرمانده عمليات حمله به بيت آيت الله منتظری در ۲۸ ﺁﺑﺎﻥ ۱۳۷۶» را در ميان خود دارد. «حسين استادآقا» پيش از نامزدی در انتخابات، مشاور وزير ارشاد و مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بود.

اين در حالی است که روح الله (خسرو) حسينيان ديگر نامزد جبهه پايداری در تهران نيز از فرماندهان غارت بيت آيت الله منتظری در ۲۳ ﺑﻬﻤﻦ ۱۳۷۱ بود و حميد رسايی و قاسم روانبخش، اداره رسانه ای هر دو حمله را بر عهده داشتند و بدين ترتيب ۴ تن از عوامل دو حمله به بيت آيت الله منتظری، نامزدهای «جبهه پايداری» در تهران هستند.

حسين استادآقا در تازه ترين گفتگوی خود با "رجانيوز" درباره عملياتی که خود مديريت اجرايی اش را بر عهده داشته است تأکيد می کند که آن حمله «در فاصله‌ کوتاهی پس از انتخابات دوم خرداد ۷۶، ضرب شست حزب الله به رأی بيست ميليونی مردم به خاتمی بود».

وی می گويد: «سال اول حاکميت جريان دوم خرداد بود و اينها با رأی ۲۰ ميليونی خود خيلی احساس اقتدار می‌کردند، اما در اين جريان، اولين ضرب شست را  از حزب‌الله خوردند». به گفته استادآقا «حرکتی به صورت خودجوش به سمت دفتر منتظری شکل گرفت و آن حوادث اتفاق افتاد که متعاقب آن، پنج روز دفتر و حسينيه منتظری تبديل به محل افشاگری جريان انحرافی مهدی هاشمی و منتظری شد. مردم گروه گروه می‌آمدند و آنجا پاتوق انقلاب شده بود».

رجانيوز "حسين استادآقا" را «فعال سياسی و فرهنگی که نقش مؤثری در مقابله با جريان انحرافی منتظری در دو دهه‌ی اخير داشته» معرفی می کند و به نقل از او «جريان آقای هاشمی رفسنجانی و اطرافيانش، خاتمی و اطرافيانش، آقای احمدی‌نژاد و بعضی از اطرافيانش» را جريان های انحرافی می داند.


استادآقا، آيت الله صانعی را «مرجع نما» و انتقادات آيت الله منتظری را «سخيف» توصيف می کند و درباره نظر رهبر جمهوری اسلامی درباره مراجع منتقد حکومت می گويد: «حضرت آقا در سفر سال گذشته به قم اشاره داشتند که دشمن وقتی می‌بيند مرجعيت قم پايگاه صيانت از انقلاب و رهبری است، يک مرجعيت قلابی درست می‌کند… حضرت آقا در سال گذشته چند تا از آنها را مثال زدند. فرمودند يکی از آنها بحث مرجع‌سازی قلابی است. يکی هم بحث القای تقابل نظام و حوزه است که خيلی روی اين قضيه تکيه کردند و می‌کنند».

وی با ابراز خرسندی از حصر ۵ ساله آيت الله منتظری می افزايد: « در ۲۸ آبان  خروش عظيمی مردمی برآمد و الحمدلله اينها سر جای‎شان نشستند که منجر به حصر طولانی منتظری شد».

فرمانده عمليات حمله به بيت آيت الله منتظری، با ستايش از «بصيرت جامعه مدرسين» قم، تشکل اصلاح طلب «مجمع مدرسين حوزه علميه قم» را «پايگاه عمل جريان آقای هاشمی رفسنجانی در قم» می خواند و می گويد: «اين‌ها اخيراً هم سعی کردند آدم‌های وابسته به خودشان را بياورند و با آقای هاشمی ديدار داشته باشند. در رسانه‌ها، روزنامه جمهوری اسلامی به‌طور مشخص اين کار را انجام می‌دهد و مديرش هم يک روحانی است. آقای دعايی در روزنامه اطلاعات هم به اين جريان فکری دل‌بستگی دارد».

وی تشکيل «جبهه پايداری» را حاصل «تأکيد آيت‌الله مصباح بر جذب بدنه‌ی سوم تير به‌منظور گرفتار نشدن آن‌ها در دام جريان نفوذی حاشيه دولت» می داند و می گويد: «آيت‌الله مصباح فرمودند بالاخره بدنه‌ای که به دنبال گفتمان سوم تير، يعنی گفتمان انقلاب، امام، حضرت آقا بود، آرزوهايش را نمی‌توان در جريان شکل‌گرفته در داخل جبهه متحد اصولگرايان ‌ببيند و اگر بدنه اجتماعی سوم تير علامت صحيحی در مقابل نداشته باشد، ممکن است گرفتار جريان انحرافی حاشيه آقای احمدی‌نژاد شود».


استادآقا از «جای خالی آيت‌الله مصباح در صداوسيما علی‌رغم تأييدهای ويژه رهبر معظم انقلاب در مورد ايشان»، نيز انتقاد می کند: «جای حضرت آيت‌الله مصباح حتی در مباحث نظری هم در صدا و سيما خالی است. اين اتفاق چه مديريت شده باشد و چه غفلت باشد، بد است. آقا فرموده‌اند آيت‌الله مصباح در دوره ما خلأ علامه طباطبايی و شهيد مطهری را پر کرده است. جای چنين علامه‌ای در صدا و سيما بايد کجا باشد؟ حتی پخش سخنرانی‌های نظری ايشان، پخش بحث‌هايی که ايشان مطرح می‌کنند، کجاست؟ ايشان هر چهارشنبه شب در قم سخنرانی می‌کنند که از شبکه استانی پخش می‌شود. اين بحث‌ها بايد در بهترين ساعت‌های صدا و سيما پخش شوند. در اين دوره پر بلا و پر از شبهه، نبايد سخنان کسی که خلأ علامه طباطبايی و شهيد مطهری را پر کرده است، پخش شود؟»

حسين استادآقا، در ﺁﺑﺎﻥ ۱۳۷۶ مديريت حمله ﺑﻪ ﺣﺴﻴﻨﻴﻪ٬ ﺩﻓﺘﺮ ﻭ ﺑﻴﺖ آيت الله منتظری را بر عهده داشت؛ پس از آن عمليات، دادگاه ويژه روحانيت حکم  ﭘﻠﻤﺐ ﺣﺴﻴﻨﻴﮥ ﺷﻬﺪﺍ را صادر کرد و ﺩﻓﺘﺮ آيت الله منتظری ﺗﻮﺳﻂ ﺳﭙﺎﻩ ﻗﻢ٬ اشغال شد و سرانجام با نظر موافق رهبر جمهوری اسلامی و دستور ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﻣﻠﯽ، آيت الله منتظری تا ۵ سال در خانه خود زندانی شد.

روز گذشته نيز مأموران اداره اطلاعات و دادسرای ويژه روحانيت قم، با حمله به بيت آيت الله منتظری، درب اتاق کار منزل مسکونی احمد منتظری و کتابخانه و منزل شخصی آيت الله منتظری را مهر و موم کردند و «کليه امور مربوط به مرجعيت» را از خانه وی ربودند. محسن کديور از شاگردان آيت الله منتظری در نامه ديروز خود خطاب به احمد منتظری ضمن تشريح تاريخچه مهر و موم و غارت بيت  آيت الله منتظری، نوشته است که «در زمان حيات فقيه عاليقدر بيت، دفتر و حسينيه ايشان حداقل پنج بار مورد هجوم و تخريب و غارت و مهر و موم قرار گرفته» و افزوده است: «اکنون برای سومين بار در طول بيست و شش ماه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ دفترکارتان در منزل مسکونی، کتابخانه و منزل شخصی مرجع فقيد برای چندمين بار غارت شده مهر و موم می شود. هشت بار حمله و تخريب و غارت و چهار بار مهر و موم بيت، دفتر، حسينيه و اتاق کار در منزل شما. اتاق کار منزل مسکونی شما يک بار در زمان حصر آن فقيد سعيد در تير ۱۳۸۰ و برای دومين بار بهمن ۱۳۹۰ غارت و مهر و موم شده است».
ميهن – محمدجواد اکبرين

 
 

خواهشم از همه کسانی که صدای من را می شنوند اين است که در انتخابات پيش روی مجلس يک حضور سرنوشت ساز داشته باشند.
خبرنگاران سبز/سیاست:
سيد يحيی رحيم صفوی دستيار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا و آيت الله خامنه ای که در بين نيروهای سپاه پاسداران به چهره ای ملايم ياد می شود از مردم ايران خواهش کرده است در صورتی که صدای او را می‌شنوند در انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

درخواست سرلشگر رحيم صفوی در حالی بيان می شود که طبق نظرسنجی سازمان صدا و سيمای ميلی که چند شب گذشته در شبکه دو سيما اعلام شد درصد مشارکت و علاقه مردمی برای پيگيری اخبار نهمين دوره انتخابات مجلس و علاقه حضور مردم در اين انتخابات به نسبت دوره های گذشته نزول چشمگيری داشته است که دلايل عدم علاقه و مشارکت مردم در تازه ترين انتخابات کشور را می توان به تقلب بی سابقه نظام اسلامی و حساب نياوردن نظر و خواست مردم برای تعيين رييس جمهور منتخب اشان به علاوه مشکلات عديده اقتصادی که سرشار از تورم بی سابقه و تحريم های بی سابقه که به موجب پافشاری جمهوری اسلامی در برنامه هسته ای بر مردم تحميل شده است عنوان کرد.

به گزارش خبرنگاران سبز از ايسنا، مشاور آيت الله خامنه ای روز دوشنبه گفته است: از مردم می خواهم که انتخابات روز ۱۲ اسفند را جدی بگيرند و با حضور حداکثری خود همانند حماسه ای که در روز ۲۲ بهمن امسال خلق کردند حماسه ديگری خلق کنند، چراکه انتخابات پيش رو تعيين کننده سرنوشت سياسی و اجتماعی و توسعه اقتصادی برای چند سال آينده است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس يک نهاد بسيار تاثيرگذار است و دشمنان و برخی از افراد بداخلاق و گروه‌های داخلی نيز از مردم می خواهند که در اين انتخابات کمتر حضور يابند، اما مردم ما بسيار هوشيارند.

صفوی تاکيد کرد: خواهشم از همه کسانی که صدای من را می شنوند اين است که در انتخابات پيش روی مجلس يک حضور سرنوشت ساز داشته باشند.


 
 


مهسا امرآبادی همسر مسعود باستانی توسط دادگاه شعبه ۲۶ انقلاب به ۵ سال زندان که چهار سال آن تعليق و يک سال آن تعزيری است، محکوم شده است. 
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
به اين اتهامات نگاه کنید : عدم اعلام برائت از مهندس موسوی و کروبی؛ اتهام اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی، حضور در جلسات قرآن خانواده‌های زندانيان سياسی، مصاحبه و نوشتن گزارش در روزنامه ها، ديدار با مراجع تقليد مستقل و دفاع از حقوق همسر زندانيان سياسی. اينها اتهاماتی است که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پيرعباس که همچو قاضی صلواتی از قضات صادرکننده احکام زندانيان سياسی اين روزهای زندان اوين است برای بار سوم به مهسا امرآبادی روزنامه نگار اصلاح طلب نسبت داده است.


به گزارش خبرنگاران سبز، مهسا امرآبادی همسر مسعود باستانی توسط دادگاه شعبه ۲۶ انقلاب به ۵ سال زندان که چهار سال آن تعليق و يک سال آن تعزيری است، محکوم شده است. 


گويا اسفندماه ماهی است که اين روزنامه نگار اصلاح طلب درآن تفهيم اتهام و محکوم می شود. مهسا امرآبادی در ۱۰ اسفند سال گذشته نيز برای بار دوم توسط اطلاعات سپاه بازداشت و با قيد وثيقه آزاد شد. امرآبادی پيش از اين و در خرداد سال ۸۸ هم بازداشت و به يک سال زندان تعزيری محکوم شده بود.


 مسعود باستانی همسر مهسا امرآبادی از ديگر روزنامه‌نگاران زندانی است که از تير ماه سال ۸۸ بدون يک روز مرخصی در زندان رجايی‌شهر به سر می‌برد و به ۶ سال زندان و پرداخت جريمه نقدی محکوم شده است. 

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته