-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 02/19/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

وزیر خارجه بریتانیا:
1390/11/29

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا، هشدار داد که در صورت دست یافتن ایران به سلاح اتمی، ممکن است خاورمیانه به سوی «یک جنگ سرد جدید» سوق پیدا کند.

آقای هیگ که با روزنامه تلگراف بریتانیا گفت‌و‌گو می‌کرد، گفت: اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، دیگر کشورهای خاورمیانه هم می‌خواهند کار مشابهی بکنند.

«در نتیجه، ممکن است خطرناک‌ترین دور اقدامات (کشور‌ها) برای تکثیر هسته‌ای، با تمام پیامدهایی که در ایجاد بی‌ثباتی دارد، در خاورمیانه آغاز شود.»

در نظر آقای هیگ، «یک بحران» در خاورمیانه در حال شکل گیری ست و چنین شرایطی، خطر «بروز یک جنگ سرد جدید» در خاورمیانه را بدون فراهم بودن «مکانیزم‌های امنیتی» به دنبال دارد.

کشورهای غربی ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند اما ایران برنامه هسته‌ای خود را در جهت اهداف صلح آمیز توصیف می‌کند.

ایران حتی گزارش آژانس بین المللی انرزی اتمی پیرامون نشانه‌های تلاش این کشور برای دستیابی به سلاح اتمی را نپذیرفته و آن را رد کرده است.

کشورهای غربی پس از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، فشار‌ها بر ایران را به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش داده‌اند.

آقای هیگ می‌گوید که بریتانیا به دنبال اقدام نظامی علیه ایران نیست اما این کشور از «استراتژی دوگانه اعمال تحریم‌ها از یک سو و فشار برای مذاکره از سوی دیگر» حمایت می‌کند.

ایران طی روزهای اخیر برای انجام مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ ابراز آمادگی کرده است.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

1390/11/29

یک استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید که ۳۵ درصد تهرانی‌ها با مشکلات روانی دست به گریبانند که این آمار نسبت به سال ۱۳۷۸، رشدی ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

احمد نوربالا، که روز شنبه در نشستی خبری پیرامون برگزاری همایش سالانه سلامت روان و رسانه شرکت کرده بود، افزود در بررسی‌های صورت گرفته در سال ۱۳۷۸، شیوع اختلالات روانی در میان تهرانی‌ها ۲۱/۵ درصد بود که در سال ۱۳۸۷ به ۳۴ درصد رسید.

به گفته این استاد دانشگاه، در تحقیقات صورت گرفته در سال ۱۳۷۸، بار ناشی از بیماری‌های روانی در تهران معادل میانگین کشوری بود.

آقای نوربالا ادامه داد که «آلودگی هوا، ترافیک، بیکاری «و هر سیاست و برنامه‌ای که نتیجه‌اش استرس، هیجان، خشم، غم و بی‌اخلاقی باشد، در بروز بیماری‌های روانی نقش آفرینی می‌کنند.

منبع: ایلنا

مرتبط:

زنان ایرانی بیش از مردان به بیماری‌های روانی مبتلا می‌شوند
 


 
 

1390/11/29

یک درخت چنار ۱۲۰۰ ساله در شهر نیاسر استان اصفهان توسط مردم محلی و هیئت امنای مسجد نزدیک محدوده آن به دلیل توسعه محدوده مسجد از ریشه بیرون اورده شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، در پی انجام این عمل، پایگاه میراث فرهنگی نیاسر و شهرداری این شهر از عاملان قطع درخت کهن سال شکایت کرده‌اند.

این درخت پیش از این در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده بود.

گفته می‌شود مردم محلی همه ساله در پای این درخت مراسم قربانی برگزار می‌کردند که بازمانده آیین‌های کهن مردم این منطقه بود.

نیاسر دو درخت چنار کهن سال دیگر نیز دارد که بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها در وضعیت مطلوبی نگهداری نمی‌شوند.

منابع: خبرگزاری میراث فرهنگی و واحد مرکزی خبر


 
 

1390/11/29

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی می‌گوید که واردکنندگان لوازم خانگی و تولیدکنندگان داخلی این محصولات طی هفته گذشته قیمت‌هایشان را ۱۰ درصد افزایش داده‌اند.

محمد طحانپور، که با خبرگزاری مهر گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود که تولید کنندگان داخلی البته خواستار افزایش بیشتر قیمت‌ها به میزان ۲۰ درصد قیمت قبلی شده‌اند.

به گفته آقای طحانپور، تولیدکنندگان داخلی دلیل این خواسته را «افزایش نرخ مواد اولیه و امتناع از عرضه آن از سوی برخی دارندگان مواد اولیه در بازار» عنوان کرده است.

آقای طحانپور از قول تولیدکنندگان داخلی گفت که آن‌ها تاکنون نتوانسته‌اند از ارز دولتی استفاده کنند و ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌نمایند که این موضوع نیز یکی از دلایل تقاضای آن‌ها برای افزایش قیمت محصولاتشان بوده است.

پس از تحریم بانک مرکزی از سوی آمریکا، ارزش ریال در برابر واحد پول دیگر کشور‌ها در بازار آزاد ایران کاهش یافت و تلاشهای بانک مرکزی ایران برای مقابله با این افزایش قیمت نیز موفق نبود.

هم اکنون اختلاف نرخ دلار به ریال در بازار آزاد و نرخ دولتی آن نزدیک به ۷۰۰ تومان است.

قیمتهای لوازم خانگی در ایران در حالی افزایش یافته که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان موافقتی با افزایش قیمت‌ها نداشته است.

منبع: مهر


 
 

1390/11/29
  •  

    آرمان امیری
    مجمع دیوانگان

    پلیس تایلند در جست و جوی دو متهم به دست داشتن در انفجار این کشور است. (از دویچه‌وله + بخوانید) انفجاری که گویا با یک اشتباه فردی تنها منجر به زخمی شدن حامل بمب شده است. بازداشت شدگان این پرونده تابعیت ایرانی دارند. پلیس تایلند مدعی شده جنس حمله، از جنس بمب‌گزاری هند بوده و احتمال تلاش برای ترور دیپلمات‌های اسراییلی وجود دارد. این مسئله بازار شایعات در مورد آمرین بمب‌گزاری را داغ کرده است. طبیعتا برای امثال من که هیچ اطلاع دقیقی نسبت به چند و چون مسئله نداریم، نباید هیچ گزینه‌ای به صورت مطلق رد و یا تایید شده باشد. با این حال من گمان می‌کنم فارغ از این گمانه زنی‌ها، یک مسئله قطعی است: «هرکسی و به هر دلیلی این کار را کرده باشد، بار حقوقی آن متوجه حاکمیت ایران است»!

     
    گمانه‌زنی‌ها تا بدان‌جا پیش رفته است که حتی عده‌ای اعتقاد دارند این پروژه توسط دولت اسراییل طراحی شده تا انگشت اتهام به سمت ایران گرفته شود. (اینجا) من می‌گویم حتی این گزینه هم بسیار محتمل است؛ اما حقیقت ماجرا تفاوتی در نتیجه آن ندارد. باز هم این ایران است که باید منتظر عواقب این اقدامات باشد. اما چرا؟

    رهبر ایران در آخرین نماز جمعه خود صراحتا اعلام کرد: «بعد از اين هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژيم صهيونيستى مبارزه كند، مقابله كند، ما پشت سرش هستيم و كمكش ميكنيم و هيچ ابائى هم از گفتن اين حرف نداريم». (+) این عبارات یعنی ارشدترین مقام حکومتی ایران یک چک سفیدامضا به جهانیان داده است که «ما حاضریم تبعات هرگونه اقدام علیه اسراییل را بپذیریم». این یعنی از این به بعد هرکسی در هرکجای جهان، هر خورده حسابی که با اسراییلی‌ها داشته باشد می‌تواند به هزینه ایران آن را برطرف کند. پس من تعجب نمی‌کنم اگر همین «چک سفید امضا» سبب شود تا حتی خود اسراییلی‌ها هم به جای اقدام به یک مقابله پرهزینه رودررو، وسوسه شوند تا سناریوهای مشابهی پیاده کنند و محکومیت بین‌المللی ایران را به دست بیاورند*. هر سیاست‌مدار متوسطی هم می‌داند که اظهار نظر مقامات مسوول، حتی در رده دیپلمات‌های خورد نیز عواقب و مسوولیت‌های بین‌المللی به همراه دارد. حال ماجرای اخیر نشان می‌دهد که وقتی ارشدترین مقام کشور سخنی از این دست ابراز کند چه خطرات وحشتناکی منافع ملی ما را تهدید خواهد کرد.


    پی‌نوشت:
    * مثلا فرض کنید گروهی در حاکمیت اسراییل تصمیم به یک تسویه حساب داخلی بگیرند و با انجام یک ترور هم اهداف خودشان را برآورده کنند و هم مسوولیت‌اش را به گردن ایران بیندازند.


     
     

    1390/11/29
  •  

    بهنام قلی‌پور

    ایده «هر حوزه رای‌گیری؛ یک عکس٬ یک عکاس» کاربردی‌ترین٬ کم‌هزینه‌ترین و تاثیر‌گذارترین روش در روایت واقعیت‌های روز ۱۲ اسفند است.

    سپاه می‌گوید ۶۰ تا ۶۵ درصد واجدین شرایط در نهمین دوره انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد٬ اما واقعیت چیز دیگری است.

    برای نشان دادن این واقعیت٬ تنها راه چاره تلفن همراهی است که می‌تواند یک لحظه از وضعیت حوزه‌های رای‌گیری را ثبت کرده و برای انتشار در یک سایت مستقل٬ ارسال کند.

    با همین تلفن‌ همراه مردم می‌توان به سلطه ۳۲ ساله صدا و سیما در ارائه تصاویری یک‌سویه از حوزه‌های رای‌‌گیری پایان داد.

    از اجرای این ایده رسانه‌ای٬ سیاسی و مدنی نباید غفلت کرد؛ برای سازماندهی و اجرای آن هنوز وقت هست.


     
     

    1390/11/29

    عباس کمره‌ای، مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی ایران، از توقف پیش فروش سکه با زمان تحویل ۶ ماهه از سوی بانک مرکزی خبر داد.

    به گزارش خبرگزاری مهر، آقای کمره‌ای افزود که سکه از هفته جاری با زمان تحویل ۸ ماهه و با قیمت ۵۹۸ هزار و ۹۰۰ تومان پیش فروش خواهد شد.

    قیمت سکه در بازار ایران نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان است.

    آقای کمره‌ای درباره دلیل تغییر وضعیت پیش فروش سکه گفت که بر اساس اعلام قبلی بانک مرکزی، پیش فروش سکه‌ها با توجه به «امکانات و تعهدات» این بانک صورت می‌گیرد.

    دو هفته پیش نیز بانک مرکزی ایران پیش فروش سکه با زمان تحویل چهارماهه را متوقف کرده بود.

    منبع: مهر


     
     

    1390/11/29

    وبسایت کلمه گزارش داد که مهدی خزعلی، وبلاگ نویس منتقد دولت ایران، روز جمعه و در چهل و یکمین روز اعتصاب غذای خود دچار حمله قلبی شده است.

    بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی ساعت ۲۱ جمعه در پی بروز مشکل قلبی به بهداری زندان اوین منتقل شد که پزشکان پس از گرفتن نوار قلب متوجه وخامت اوضاع وی شدند و او را به بیمارستان طالقانی اعزام کردند.

    این گزارش افزوده آقای خزعلی در بخش سی سی سو بیمارستان طالقانی بستری ست.

    مهدی خزعلی، فرزند آیت الله خزعلی، از اعضای شورای خبرگان رهبری، در پی نامه نگاری به رهبر ایران و انتشار مطالبی در وبلاگ خود برای پنجمین بار طی دو سال گذشته بازداشت شده است.

    آقای خزعلی از‌‌ همان روز نخست بازداشت در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و بدرفتاری ماموران با وی دست به اعتصاب غذا زد.

    ماموران امنیتی ایران در هنگام بازداشت آقای خزعلی به ضرب و شتم او پرداختند که سبب شکستن دست او شد.

    پیش از این اطرافیان آقای خزعلی و افراد نزدیک به جنبش سبز از او خواسته بودند که اعتصاب غذایش را بشکند اما او با این درخواست‌ها موافقت نکرد و دیشب پس از بستری شدن در بیمارستان هم گفت که همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

    آقای خزعلی در چهلمین روز اعتصاب غذای خود در نامه‌ای به همسرش، اعتصاب غذای خود را «مرگ تدریجی و ارادی خویش» توصیف کرده بود.

    آقای خزعلی در این نامه به همسر خود گفته که در هنگام نوشتن نامه، آنقدر «بر مصائب شما سخت گریسته‌ام، دیگر جای خشکی بر بالشت باقی نمانده است» چرا که «وقتی همسر و فرزندانت در سوگ مرگ تدریجی و ارادی تو می‌گریند و تو شاهد عزاداری آن‌ها بر مرگ خویشی، خویشتن داری دشوار است».

    آقای خزعلی در پایان نامه، این اشک‌ها را "برکننده ریشه ظالم" توصیف کرده بود.

    منبع: کلمه (+ و +)

    مرتبط:

    مهدی خزعلی در بهداری زندان اوین بستری شد

    "از تمامی امکانات خود برای نجات جان مهدی خزعلی استفاده کنید"


     
     

    1390/11/29

    بیش از ۱۵۰ فعال سیاسی و مدنی ایرانی با انتشار بیانیه‌ای خطاب به برهان غلیون، رهبر شورای ملی سوریه و دیگر اعضای این شورا، از آن‌ها به دلیل «اعلام همراهی» با مردم ایران در سالگرد بازداشت خانگی رهبران جنبش سبز سپاسگزاری کردند.

    در این پیام تبریک، که روز جمعه منتشر شده و نسخه‌ای از آن در اختیار ۳۰میل قرار گرفته، آمده است: «موجب سربلندی ماست که شما دوستان، علی رغم تحمل رنج‌های فراوان ناشی از وحشیگری بشار اسد و حمایت شرم آور جمهوری اسلامی از او، در سالگرد حبس رهبران نمادین جنبش سبز و در حالی که آرزوی آن‌ها و همه مردم ایران برای آزادی دو ملت تونس مصر محقق شده است، با دوستان ایرانی خود اعلام همراهی نموده‌اید.»

    شورای ملی سوریه روز ۲۴ بهمن ماه با انتشار بیانیه‌ای با امضای ۷۱ عضو این شورا، نخستین سالگرد راه‌پیمایی جنبش سبز در حمایت از انقلاب‌های عربی و پشتیبانی این جنبش از این انقلاب‌ها را گرامی داشته بود.

    ۲۵ بهمن ماه سال گذشته، طرفداران جنبش سبز در تهران و دیگر شهرهای ایران در حمایت از انقلاب‌های کشورهای عربی دست به راهپیمایی زده بودند.

    در این راهپیمایی‌ها که توسط پلیس ایران به خشونت کشده شد، دست کم ۳ نفر از راهپیمایان کشته شدند.

    فعالان سیاسی و مدنی ایرانی همچنین در بیانیه خود گفته‌اند که اعلام همراهی شورای ملی سوریه با جنبش سبز ایران، «امید هم وطنان ما را برای رسیدن به فردایی که دو ملت سوریه و ایران رهایی از دیکتاتوری را جشن می‌گیرند، افزایش خواهد داد.»

    علی افشاری، محمد جواد اکبرین، نوشابه امیری، احمد باطبی، محسن سازگارا، محسن مخملباف، علیرضا نوری راده و محمدرضا یزدان پناه از امضا کنندگان این بیانیه هستند.


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته