-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۹, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 02/28/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
پرستو دو کوهکی و مرضيه رسولی روزنامه نگاران زندانی پس از يک ماه و نيم بازداشت امروز با قرار ۳۰۰ ميليون تومانی آزاد شدند.اين روزنامه نگاران هر يک با سپردن قرار ۳۰۰ ميليون تومانی وثيقه آزاد شده اند.


به گزارش خبرنگاران سبز اين دو روزنامه نگار توسط سپاه پاسداران متهم به همکاری با بی بی سی فارسی و «اقدام عليه امنيت ملی» شدند.

همچنين سهام‌الدين بورقانی نيز که ۴۰ روز در زندان بازداشت بود، روز دوشنبه، با سپردن وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد‌.

مرضيه رسولی، و سهام‌الدين بورقانی ۲۷ دیماه سال‌جاری در منازلشان در تهران بازداشت شده بود. گفتنی است سهام‌الدين بورقانی فرزند ارشد احمد بورقانی، معاون مطبوعات دولت سيدمحمد خاتمی بود.

 
 

"هنر به طور عام و سينما به طور خاص از مهم ترين ابزارهايی است که می تواند در جهان نا امن، جنگ زده و پر از تبعيض و ناروايی و خودکامگی، موجب نزديکی دلها و چيرگی انسانيت و محبت بر خشونت شود و گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها را به جای تنش و درگيری بنشاند."
خبرنگاران سبز/جامعه:
صفحه اول وب سایت سید محدخاتمی رییس جمهور سابق کشورمان مزین به تصویر اصغرفرهادی کارگردان نامدار و پرافتخار کشورمان شد در همین خصوص در پی کسب اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان توسط اصغرفرهادی، سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران پیام تبریکی منتشر کرده است.

به گزارس خبرنگاران سبز از وب سایت شخصی محدخاتمی متن این پیام به شرح زیر است:

"هنر به طور عام و سينما به طور خاص از مهم ترين ابزارهايی است که می تواند در جهان نا امن، جنگ زده و پر از تبعيض و ناروايی و خودکامگی، موجب نزديکی دلها و چيرگی انسانيت و محبت بر خشونت شود و گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها را به جای تنش و درگيری بنشاند."

متن کامل پيام رئيس بنياد گفت و گوی تمدن ها بدين شرح است:
به نام خدا

هنرمند گرانقدر جناب آقای اصغر فرهادی
موفقيت چشمگيرتان را در پرآوازه ترين حادثه و مراسم سينمايی که نشانگر شايستگی های شما و هنرمندان عزيز و همکاران ارجمندتان در فيلم"جدايی نادر از سيمين" است صميمانه تبريک می گويم.

اقبال مردمی در ايران و اهتمام جشنواره های گوناگون و صاحب نظران معتبر در سراسر جهان، پيش از اين نيز توانمندی و جايگاه والای سينمای انديشمند و صاحب سبک ايران را به خوبی نشان داده است و آنان که به ايران و به آيين و فرهنگ و تاريخ اين مرز و بوم دلبستگی دارند و احترام می گذارند، توفيق بزرگ شما را بار ديگر ارج می نهند.
اين حادثه را بايد نشانه ای روشن بر آن دانست که هنر به طور عام و سينما به طور خاص از مهم ترين ابزارهايی است که می تواند در جهان نا امن، جنگ زده و پر از تبعيض و ناروايی و خودکامگی، موجب نزديکی دلها و چيرگی انسانيت و محبت بر خشونت شود و گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها را به جای تنش و درگيری بنشاند.
سيد محمد خاتمی
۸ اسفند ۱۳۹۰



 
 


خبرنگاران سبز/ فرهنگ-هنر-ادبیات:
سلام به مردم سرزمينم ايران. درود براصغرفرهادی که با افتخارآفرینی اش چشم های ايرانيان سراسرگيتی را از ذوق و شادی بارانی کرد. افتخاری که مرهمی شد بر غرور زخم خورده ملی امان که به دست خودی های نامحرم به يغما رفته است.

باخود می انديشیدم مردم يک سرزمین به چه داشته هایی می توانند افتخار کنند و با سرافرازی از آن در هرکوی و برزم و ديار و بومی سخنوری کنند. به مشاهير ادبی و هنری اشان، به کسب مدال جهانی در رقابت های ورزشی و صعود به جام جهانی، به مخترعين و مکتشفين و خلق یک تکنولوژی بدیع جهان شمار، به پهلوانان و سياست مدارانی که در گذر تاريخ در سرنوشت کشورشان تاثير کذار می شوند و يا به تنوع و فراوانی منابع طبيعی نظير معادن و ذخاير نفت و گاز .

اصغرفرهادی کارگردان مقعر و توانمند ايران زمين در آوردگاه پايانی سينمای جهان با کسب تنديس طلايی اسکار که در صندوقچه تاريخ هنر و سينمای کشومان همچون الماس کوه نور ناياب بود، خود را تاريخ ساز و متولور کننده غرور جريحه دار شده يک کشور کهن کرد.آری غرورملی زمانی است که با افتخار نام کشورت را در جامعه جهانی به گوش جهانيان برسانی و با تکبر از از فر هنگ، تاريخ و صلح جو بودن مردم کشورت بطور عملی يادکنی . افتخار آن نيست که رييس دولتی به دليل علاقه مفرط به سفرهای خارجی در صدد ثبت رکورد به جايجای جهان و به زبان آوردن دروغ هايی چندش آور در کنفرانس و جلسات بين المللی و جهانی مایه شرم و خجالت یک ملت شود.

افتخار از برای یک ملت آن است که تمامی حضار و مدعوین به احترام مهمان دعوت شده و سخنور بر روی صندلی خود ميخکوب شود. افتخار یک ملت آن نیست که در اجلاسی به رييس دولتی گوجه پرتاب شود و یا شرم آورتر سه - چهارم سالن از حاضرین پر از خالی شود.

کلام آغازين و و نهايی اصغرفرهادی کلاس درسی باشد برای رييس دولت کودتا و رهبری نظام که با نيات شوم خود به فکر برهم زدن امنيت کشور و جامعه جهانی هستند. درشرایطی که نیروهای وابسته به سپاه پاسداران با عملیات تروریستی خود در تایلند و گسترش پولشویی در قاره سبز به عنوان پخش کننده اصلی مواد مخدر در جهان فعالیت می کند، اصغر فرهادی در حين دريافت جايزه اسکار در سخنرانی خود بازبان هنر سخن از صلح و فرهنگ غنی کشورمان زد تا مرهمی باشد بر غرور زخم خورده ایران زمین تا به جهاینان بگوید ما مردم صلح طلب ایران مخالف دشمنی و خرابکاری در سطح بین الملل هستیم.

اصغرفرهادی گفت: "سلام به مردمِ خوب سرزمينم. در اين لحظه بسياری ايرانيان سرتاسر جهان ما را نگاه می کنند. فکر می کنم آن ها بسيار خوشحال اند. آن ها تنها به خاطر اين جايزه ی مهم يا يک فيلم يا فيلم ساز خوشحال نيستند. آنان خوشحالند چون در اين زمان که صحبت جنگ و تهديد و حمله بين سياستمداران رد و بدل می شود، اين جا صحبت از فرهنگ غنی کشورشان ايران است. فرهنگ غنی و قديمی که زير گرد و غبار سياست پنهان مانده است. من با افتخار اين جايزه را تقديم مردم سرزمين ام می کنم. مردمی که برای همه فرهنگ ها و تمدن ها احترام قائل اند و با نفرت و خشونت سر سازگاری ندارند."

اين فيلم در حالی به اين موفقيت رسيد که پيش ازاين ۴۴ جايزه در جشنواره های معتبر را برده بود و بيست نامزدی ديگر در کارنامه داشت.اصغر فرهادی که فيلم او به عنوان نخستين فيلم ايرانی در دو رشته در اسکار امسال نامزد دريافت جايزه بود، جايزه بهترين فيلم خارجی را از دستان سندرا بولاک دريافت کرد.فيلم جدايی نادر از سيمين امسال بخت آن را داشت که اسکار ديگری را هم در رشته بهترين فيلنامه غيراقتباسی برای سينمای ايران به ارمغان آورد که نهايتن به بهترين فيلم خارجی غنايت کرد.

اگر خبرگزاری فالس نیوز وابسته به سپاه پاسداران سخنان اصغرفرهادی را بنابرعادت تحریف می کند و برنامه هسته ای را جایگزین اصل سخنان اصغرفرهادی می کند نشان از دشمنی اعوان و انصار اقتدارگرایان و حامیان رهبری با فرهنگ و هنر این کشور دارد که در حافظه تاریخی کشورمان به ثبت خواهد رسید. بگذار رو سياهي براي زمستان بماند.زمستان که برود روسياهي براي زغال مي ماند.

اصغر فرهادی در مجامع بین المللی هنری و فرهنگی دری از سر صلح و دوستی ملل به دور از سیاست های حاکمان باز کرد که پلی راهگشاست در ادامه تعاملات سیاسی فرهنگی آقای خاتمی با عنوان گفت و گوی تمدن ها که آقای فرهادی در این زمانه با افتخار آفرینی برای ایران و ایرانی صدای این تعاملات صلح جویانه و دوستی های انسان دوستانه شدند.

از جانب رهبران جنبش و شهدای جنبش سبز و ايرانيان سراسر جهان صميمانه از اصغرفرهادی برای شادکردن دل ميليون ها ايرانی در سراسر جهان تشکر و قدردانی می کنيم. به اميد استقبال با شکوه از کارگردان و بازيگران فيلم جدايی نادر از سيمين در حین بازکشت به خاک کشور.













 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته