-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲, سه‌شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 02/21/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 

مادر رامین آقازاده قهرمانی قربانی جنایات کهریزک می گوید که کاری از دستش بر نمی آید و به ناچار رضایت داده است.

رامین آقازاده قهرمانی چهارده روز پس از آزادی از بازداشتگاه کهریزک به دلیل شکنجه های جسمانی در این بازداشتگاه، جان سپرد.

اعظم آقا ولی مادر رامین آقازاده قهرمانی شهید کهریزک با بیان اینکه اتفاقاتی می افتد که ما نمی توانیم کاری انجام دهیم به "جرس" می گوید: "پرونده رسیدگی به شکایت شهادت پسرم مختومه اعلام شده است خودمان ناچار به دادن رضایت شدیم. خلاصه خیلی از اتفاقات می افتد که ما نمی توانیم کاری انجام دهیم، خیلی از اتفاقات... من دستم به هیچ جا بند نیست و جز خدا کسی را ندارم اما خدا جای حق نشسته و ناظر است به خود او سپردم و می دانم انشالله روزی تقاص خواهند داد."

وی ادامه می دهد: " فقط این را می توانم بگویم که با مرگ رامین تمام خانواده دچار مشکل شد. پدر رامین که بعد از این اتفاقات و مرگ رامین سکته مغزی کرده بود چهار ماه پیش فوت کرد. تا آخرین لحظه هم داغ از دست دادن رامین و آن بلاها روی دلش بود و از رامین می گفت. بعد از شهادت رامین تمام لباس هایش را مشکی کرده بود و رنگ مشکی می زد و می پوشید و دیگر هیچ لباسی غیر از مشکی نداشت. همسرم ترک بود و می دانید ترک ها جانشان به بچه اشان است. بعد از خبر رامین سکته مغزی کرد و به مدت کوتاهی بعد از آن تاب نیاورد و پیش رامین رفت... پدرش برای همین مملکت سالها خدمت کرد و من بچه ها را در زمان غیاب او بزرگ کردم و به ثمر رساندم حالا بعد از این همه زحمت و خدمت این بلا باید سرمان بیاید."

این مادر خاطر نشان می کند: "این تنها نیست از وقتی رامین رفت دیگر خانواده ای برای ما نماند هر کدام یکجوری وضعیتشان به هم ریخته است. یکی از برادرهایش بعد از شهادت رامین افسردگی گرفته است. خود من الان دوست ندارم هیچکاری انجام دهم یک غمی است که همیشه با خودم دارم و فراموش نمی شود. عذاب اینکه خودم با دست خودم بچه ام را تحویلشان داد من را یک لحظه رها نمی کند... رامین من مهربان بود و هر کاری از دستش بر می آمد برای دیگران انجام می داد و در سخت ترین شرایط به فکر مردم بود. الان خاله رامین پیشم بود و مدام از رامین می گفتیم یعنی یکروز بدون یاد او به شب نمی رسد و فقط ذکر خیرش است...."

 


 


در آستانه انتخابات مجلس نهم و همزمان با حمله روز گذشته به بیت آیت الله منتظری و پلمب دفتر ایشان، فرمانده عملیات تهاجم به بیت این مرجع تقلید در سال 76 با افتخار گفته است:  «در فاصله‌ کوتاهی پس از انتخابات دوم خرداد ۷۶، ضرب شست حزب الله به رأی بیست میلیونی مردم به خاتمی بود».  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله منتظری، در حکمی که این افراد از دادسرای ویژه روحانیت در دست داشتند نوشته بود، کلیه امور مربوط به مرجعیت جمع آوری شود. اینک بعد از 13 سال حسین استاد آقا که نامزد جبهه پایداری است ابعادی از این تهاجم را در گفت و گو با رجا نیوز افشا کرده است. 

محمدجواد اکبرین در میهن در این خصوص نوشته است:  فهرست ۳۰ نفره ی «جبهه پایداری» در تهران که توسط آیت الله مصباح یزدی تأیید شده است، نام «فرمانده عملیات حمله به بیت آیت الله منتظری در ۲۸ ﺁﺑﺎﻥ ۱۳۷۶» را در میان خود دارد. «حسین استادآقا» پیش از نامزدی در انتخابات، مشاور وزیر ارشاد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بود.

این در حالی است که روح الله (خسرو) حسینیان دیگر نامزد جبهه پایداری در تهران نیز از فرماندهان غارت بیت آیت الله منتظری در ۲۳ ﺑﻬﻤﻦ ۱۳۷۱ بود و حمید رسایی و قاسم روانبخش، اداره رسانه ای هر دو حمله را بر عهده داشتند و بدین ترتیب ۴ تن از عوامل دو حمله به بیت آیت الله منتظری، نامزدهای «جبهه پایداری» در تهران هستند.

حسین استادآقا در تازه ترین گفتگوی خود با “رجانیوز” درباره عملیاتی که خود مدیریت اجرایی اش را بر عهده داشته است تأکید می کند که آن حمله «در فاصله‌ کوتاهی پس از انتخابات دوم خرداد ۷۶، ضرب شست حزب الله به رأی بیست میلیونی مردم به خاتمی بود».

وی می گوید: «سال اول حاکمیت جریان دوم خرداد بود و اینها با رأی ۲۰ میلیونی خود خیلی احساس اقتدار می‌کردند، اما در این جریان، اولین ضرب شست را  از حزب‌الله خوردند». به گفته استادآقا «حرکتی به صورت خودجوش به سمت دفتر منتظری شکل گرفت و آن حوادث اتفاق افتاد که متعاقب آن، پنج روز دفتر و حسینیه منتظری تبدیل به محل افشاگری جریان انحرافی مهدی هاشمی و منتظری شد. مردم گروه گروه می‌آمدند و آنجا پاتوق انقلاب شده بود».

رجانیوز “حسین استادآقا” را «فعال سیاسی و فرهنگی که نقش مؤثری در مقابله با جریان انحرافی منتظری در دو دهه‌ی اخیر داشته» معرفی می کند و به نقل از او «جریان آقای هاشمی رفسنجانی و اطرافیانش، خاتمی و اطرافیانش، آقای احمدی‌نژاد و بعضی از اطرافیانش» را جریان های انحرافی می داند.

استادآقا، آیت الله صانعی را «مرجع نما» و انتقادات آیت الله منتظری را «سخیف» توصیف می کند و درباره نظر رهبر جمهوری اسلامی درباره مراجع منتقد حکومت می گوید: «حضرت آقا در سفر سال گذشته به قم اشاره داشتند که دشمن وقتی می‌بیند مرجعیت قم پایگاه صیانت از انقلاب و رهبری است، یک مرجعیت قلابی درست می‌کند… حضرت آقا در سال گذشته چند تا از آنها را مثال زدند. فرمودند یکی از آنها بحث مرجع‌سازی قلابی است. یکی هم بحث القای تقابل نظام و حوزه است که خیلی روی این قضیه تکیه کردند و می‌کنند».

وی با ابراز خرسندی از حصر ۵ ساله آیت الله منتظری می افزاید: « در ۲۸ آبان  خروش عظیمی مردمی برآمد و الحمدلله اینها سر جای‎شان نشستند که منجر به حصر طولانی منتظری شد».

فرمانده عملیات حمله به بیت آیت الله منتظری، با ستایش از «بصیرت جامعه مدرسین» قم، تشکل اصلاح طلب «مجمع مدرسین حوزه علمیه قم» را «پایگاه عمل جریان آقای هاشمی رفسنجانی در قم» می خواند و می گوید: «این‌ها اخیراً هم سعی کردند آدم‌های وابسته به خودشان را بیاورند و با آقای هاشمی دیدار داشته باشند. در رسانه‌ها، روزنامه جمهوری اسلامی به‌طور مشخص این کار را انجام می‌دهد و مدیرش هم یک روحانی است. آقای دعایی در روزنامه اطلاعات هم به این جریان فکری دل‌بستگی دارد».

وی تشکیل «جبهه پایداری» را حاصل «تأکید آیت‌الله مصباح بر جذب بدنه‌ی سوم تیر به‌منظور گرفتار نشدن آن‌ها در دام جریان نفوذی حاشیه دولت» می داند و می گوید: «آیت‌الله مصباح فرمودند بالاخره بدنه‌ای که به دنبال گفتمان سوم تیر، یعنی گفتمان انقلاب، امام، حضرت آقا بود، آرزوهایش را نمی‌توان در جریان شکل‌گرفته در داخل جبهه متحد اصولگرایان ‌ببیند و اگر بدنه اجتماعی سوم تیر علامت صحیحی در مقابل نداشته باشد، ممکن است گرفتار جریان انحرافی حاشیه آقای احمدی‌نژاد شود».

استادآقا از «جای خالی آیت‌الله مصباح در صداوسیما علی‌رغم تأییدهای ویژه رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان»، نیز انتقاد می کند: «جای حضرت آیت‌الله مصباح حتی در مباحث نظری هم در صدا و سیما خالی است. این اتفاق چه مدیریت شده باشد و چه غفلت باشد، بد است. آقا فرموده‌اند آیت‌الله مصباح در دوره ما خلأ علامه طباطبایی و شهید مطهری را پر کرده است. جای چنین علامه‌ای در صدا و سیما باید کجا باشد؟ حتی پخش سخنرانی‌های نظری ایشان، پخش بحث‌هایی که ایشان مطرح می‌کنند، کجاست؟ ایشان هر چهارشنبه شب در قم سخنرانی می‌کنند که از شبکه استانی پخش می‌شود. این بحث‌ها باید در بهترین ساعت‌های صدا و سیما پخش شوند. در این دوره پر بلا و پر از شبهه، نباید سخنان کسی که خلأ علامه طباطبایی و شهید مطهری را پر کرده است، پخش شود؟»

حسین استادآقا، در ﺁﺑﺎﻥ ۱۳۷۶ مدیریت حمله ﺑﻪ ﺣﺴﻴﻨﻴﻪ٬ ﺩﻓﺘﺮ ﻭ ﺑﻴﺖ آیت الله منتظری را بر عهده داشت؛ پس از آن عملیات، دادگاه ویژه روحانیت حکم  ﭘﻠﻤﺐ ﺣﺴﻴﻨﻴﮥ ﺷﻬﺪﺍ را صادر کرد و ﺩﻓﺘﺮ آیت الله منتظری ﺗﻮﺳﻂ ﺳﭙﺎﻩ ﻗﻢ٬ اشغال شد و سرانجام با نظر موافق رهبر جمهوری اسلامی و دستور ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﻣﻠﯽ، آیت الله منتظری تا ۵ سال در خانه خود زندانی شد.

روز گذشته نیز مأموران اداره اطلاعات و دادسرای ویژه روحانیت قم، با حمله به بیت آیت الله منتظری، درب اتاق کار منزل مسکونی احمد منتظری و کتابخانه و منزل شخصی آیت الله منتظری را مهر و موم کردند و «کلیه امور مربوط به مرجعیت» را از خانه وی ربودند. محسن کدیور از شاگردان آیت الله منتظری در نامه دیروز خود خطاب به احمد منتظری ضمن تشریح تاریخچه مهر و موم و غارت بیت  آیت الله منتظری، نوشته است که «در زمان حیات فقیه عالیقدر بیت، دفتر و حسینیه ایشان حداقل پنج بار مورد هجوم و تخریب و غارت و مهر و موم قرار گرفته» و افزوده است: «اکنون برای سومین بار در طول بیست و شش ماه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ دفترکارتان در منزل مسکونی، کتابخانه و منزل شخصی مرجع فقید برای چندمین بار غارت شده مهر و موم می شود. هشت بار حمله و تخریب و غارت و چهار بار مهر و موم بیت، دفتر، حسینیه و اتاق کار در منزل شما. اتاق کار منزل مسکونی شما یک بار در زمان حصر آن فقید سعید در تیر ۱۳۸۰ و برای دومین بار بهمن ۱۳۹۰ غارت و مهر و موم شده است».

 


 


مهدی خزعلی بار دیگر به زندان منتقل شد. 

به گزارش رسیده به ندای سبز آزادی، مهدی خزعلی که بدنبال حمله قلبی به بیمارستان طالقانی برده شده بود، بدون اطلاع کادر پزشکی توسط ماموران بطور شبانه به بیمارستان قمر بنی هاشم وزارت اطلاعات برده شد. 

بر اساس این گزارش روز گذشته در حالی که این زندانی سیاسی که بیش از چهل روز است در اعتصاب غذا به سر می برد، نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی داشت، بار دیگر به بیمارستان منتقل شد. 

مهدی خزعلی بیش از چهل روز است که با ضرب و شتم برای چندمین بار طی دو سال گذشته بازداشت و به اوین برده شده است. 

در حین بازداشت دست وی شکسته شد و بر اثر اعتصاب حال عمومی وی نامساعد گزارش شده است. این در حالی است که این زندانی سیاسی بیش از 15 کیلو کاهش وزن داشته است. 

آخرین اتهام مهدی خزعلی توهین به جنتی و نامه نگاری به رهبری است.

وی به 14 سال حبس، ده سال تبعید و نود ضربه شلاق محکوم شده است. 


 


 

زمین لرزه ای به شدت ۳.۳ ریشتر ساعت ۱۹ و ۵۹ دقیقه شهر بم را تکان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در مشخصات جغرافیایی ۵۸.۳۳ درجه طول جغرافیایی و ۲۹.۰۹ درجه عرض جغرافیایی ثبت شده است.

به گفته مسئولان محلی این زمین لرزه هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.


 


سازمان عدالت برای ایران می گوید که عوامل حادثه خوزستان از مصونیت قضایی برخوردارند.

شادی صدر مسئول این سازمان با اشاره به کشته شدن ناصر آلبوشوکه و محمد کعبی دراین حوادث گفت:خانواده کشته شدگان به محض اینکه متوجه شدند که قتل دراثر شکنجه اتفاق افتاده است شروع به پیگیری قضایی کرده اند.

وی افزود:خانواده ها شکایت هم تنظیم کرده اند اما با گذشت یک ماه هیچ پیگیری درباره این شکایت انجام نشده است.

وی افزود:مادران بازداشت شدگان هر روز جلوی دادگستری شوش تجمع می کنند، اما درباره وضعیت فرزندانشان نه  تنها به آنان خبری  داده نشده بلکه با تجمع آنان برخورد می شود.

شادی صدر گفت:با توجه به کشته شدن دو نفر از جوانان دراین حادثه، مادران بازداشت شدگان نگران هستند که برای فرزندانشان اتفاق ناگواری افتاده باشد.

یکی از نزدیکان محمد کعبی نیز درگفتگو با شبکه فارسی بی بی سی اعلام کرد که همسر محمد کعبی نیز دربازداشت نیروهای امنیتی است.

سعید دبات گفت:خانواده محمد کعبی از طریق یک تماس ناشناس متوجه کشته شدن فرزندشان شده اند و محل دفن  فرزندشان هم به آنها اعلام نشده است.

پس از دستگیری تعدادی  از جوانان  شهر شوش به دلیل شعارنویسی برای تحریم انتخابات دو جوان  به نامهای  محمد کعبی، و ناصر آلبوشوکه درفشان، زیر شکنجه کشته شدند.


 


خبرگزاری ایسنا از صدور دومین حکم قصاص چشم برای یک عامل اسید پاشی در قوه قضاییه خبر داد.

بر اساس این گزارش، وکیل مدافع «معصومه عطایی» از صدور حکم قصاص در پرونده اسیدپاشی بر روی موکلش خبر داد. این دومین حکم قصاص چشم در پرونده‌های اسیدپاشی در محاکم قضایی کشور است.

پیش از این در پرونده اسیدپاشی بر روی صورت «آمنه بهرامی»، مجید موحد متهم پرونده به قصاص چشم محکوم شده بود که در نهایت با بخشش «آمنه» اجرای قصاص منتفی شد.

علی‌رضا مختاری وکیل مدافع «معصومه عطایی» در این باره گفت: براساس حکم صادره از سوی شعبه هفده دادگاه کیفری استان اصفهان، «حسینعلی ه» متهم این پرونده به قصاص چشم محکوم شده است و موکل برای اجرای این حکم باید نصف دیه چشمان متهم را به پرداخت کند.

وی افزود: علاوه بر این، متهم به پرداخت یک دوم از 72 درصد دیه کامل بابت سوختگی صورت، اندام‌های فوقانی، قفسه صدری، نقص زیبایی و تخریب صورت و تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است. این رای ظرف بیست روز در دیوان عالی کشور قابل اعتراض است و در صورت عدم اعتراض قطعی خواهد شد.

جلسه محاکمه پدرشوهر سابق «معصومه عطایی» که در شهریور ماه سال گذشته به صورت عروس‌اش اسید پاشید، سه‌شنبه یازده بهمن ماه در دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شده بود.
 


 


آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است که خریداران نفت ایران در حال انطباق با تحریم‌های اتحادیه اروپا هستند و کشورهای اروپایی می‌توانند از عهده قطع ناگهانی صادرات نفت ایران برآیند.

بعد از آن که ایران اعلام کرد فروش نفت به شرکت‌های بریتانیایی و فرانسوی را متوقف می‌کند، قیمت‌های جهانی نفت در روز دوشنبه، اول اسفند (۲۰ فوریه)، به بیشترین میزان در هشت ماه اخیر رسید.

به گزارش رویترز، دیدییه هوسان، مدیر بخش امنیت و بازارهای انرژی آژانس بین‌المللی انرژی، گفته است: "فکر نمی‌کنیم موضوعی که ایران اعلام کرده است تاثیری واقعی بر بازار داشته باشد، چون فرانسه و بریتانیا خرید نفت خام ایران را پیش از این قطع کرده‌اند."

رویترز گزارش داده است که به دنبال تصویب تحریم خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، میزان نفت خامی که کشورهای این قاره برای تحویل در ماه مارس از ایران خریده‌اند، بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

آقای هوسان اضافه کرده است که با پایان فصل زمستان و آغاز تعمیرات معمول در پالایشگاه‌های نفت اروپا، حجم واردات نفت این منطقه کاهش می‌یابد و قطع احتمالی صادرات نفت ایران چندان مشهود نخواهد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی به عنوان نهاد مشاور ۲۸ کشور صنعتی جهان عمل می‌کند و اعضای آن برای مقابله با آثار منفی هر گونه اختلال در عرضه نفت خام، ذخایر اضطراری نفت دارند.

این آژانس سال گذشته از این ذخایر برای جبران کاهش صادرات نفت لیبی استفاده کرد و آقای هوسان گفته است که آژانس بین‌المللی انرژی شرایط کنونی بازار جهانی نفت را زیرنظر دارد و در صورت لزوم وارد عمل خواهد شد.


 


علی مطهری در مورد وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ گفت: مقصر اصلی مدیران بحران بودند. بگذریم از آنهایی که مردم را به خیابان‌ها دعوت کردند. عده‌ای اعتراض دارند، اما باید چطور با اینها برخورد کرد؟ اصلاً بگوییم رهبران آنها همه خائن هستند اما این همه مردم عادی و خانم‌های چادری آمده‌اند و اعتراض کرده‌اند؛ آیا نباید به اینها اجازه تجمع می‌دادیم تا هیجانات کم‌کم فروکش کند؟ البته کف این قصه هم شاید مثلاً صد هزار نفر می‌ماندند که فقط می‌خواستند آتش بزنند؛ آنوقت می‌شد باتوم‌ها را برد بالا. وی تأکید کرد: چرا به گونه‌ای عمل کردید که شعارها متوجه رهبری شود؟ یک دقیقه هم نگذاشتید حرف بزنند.

علی مطهری گفت: در سال ۸۸ از هاشمی دفاع کردم و هنوز هم می‌کنم. هاشمی در بحران ۸۸ مظلوم واقع شد. آنها آمدند جلوی ۵۰ میلیون جمعیت گفتند تو اموالت را از کجا آورده‌ای و بعد هم به او اجازه دفاع ندادند. من در مصاحبه در سال ۷۹ نه به هاشمی تهمت زدم و نه آبرویش را بردم، فقط گفتم دخالت نزدیکان در سمت‌های اقتصادی شائبه‌انگیز است. این کجا و آنچه که احمدی‌نژاد در تلویزیون گفت کجا.

به گزارش ایلنا، علی مطهری در مراسم مناظره با مهرداد بذرپاش که در دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد، گفت: هم‌اکنون نماینده‌ای در مجلس است که می‌گوید من وکیل‌الدوله‌‌ام و به این مسئله هم افتخار می‌کند. من به آنها گفتم قبول؛ دولت ما مردمی است، ولی شما حتی باید تخلفات همین دولت را هم رصد کنید و وکیل‌الدوله بودن کار خوبی نیست.

وی با بیان اینکه در زمینه احزاب کوتاهی صورت گرفته است، یادآور شد: البته مردم ما نیز سابقه خوبی از احزاب در ذهن ندارند و آنها را راحت نمی‌پذیرند ولی سیاسیون باید تلاش کنند که ما احزاب قوی در کشور داشته باشیم.

مطهری در ادامه سخنانش با بیان اینکه دیدگاه بذرپاش را در مورد اینکه هرکس وابستگی بیشتری به نام‌های مشهور داشته باشد، معروف‌تر است، قبول ندارم ادامه داد: مردم ساده نیستند که کاندیداها را برای شرایط خانوادگی بپذیرند، مثلا در مجلس فعلی پسر شهید مفتح هم هست اما مطرح نیست و به تشخیص خود وارد فضای سیاسی نمی‌شود.

مطهری با تاکید بر اینکه مرزی بین اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان معتدل ندارم، ادامه داد: من در دوره قبل هم همین را می‌گفتم در آنجا حزب مشارکت و سازمان مجاهدین را مستثنی کردم اما امروز دیگر آنها نیستند یا در زندان هستند و یا حضور ندارند. طبیعی است که اکنون که من به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم هر گروه اصلاح‌طلب یا اصلاح‌گرایی می‌تواند من را در لیستش بگذارد.

مطهری در ادامه سخنانش در پاسخ به سخن بذرپاش مبنی بر اینکه وی در سال ۸۶ برای مقابله با اصلاح طلبان وارد انتخابات شد اما الان سنگ اصلاح‌طلبان را به سینه می‌زند، گفت: اگر در سال ۸۶ در لیست اصولگرایان قرار گرفتم، یک مسئله اتفاقی بود و اینطور نبود که خود را بر حامیان دولت تحمیل کرده باشم.

وی افزود: هیچگاه حمایت عجیب و غریب از دولت نداشتم ضمن اینکه در سال ۸۴ هم مخالف دولت نبودم، بحث‌های ما راجع به لیست صدای ملت از چند ماه قبل شروع شد و ما فقط مانده بودیم که چه زمانی این مسئله را اعلام کنیم. وقتی جبهه پایداری اعلام کرد لیست جداگانه می‌دهد، این حق برای دیگران هم ایجاد شد که لیست بدهند و من اگر در لیست جبهه متحد بودم، خودم متولی این کار نمی‌شدم.

مطهری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: من به هاشمی انتقاد داشته و دارم. در سال ۸۸ هم از او دفاع کردم و هنوز هم می‌کنم. هاشمی در بحران ۸۸ مظلوم واقع شد. آنها آمدند جلوی ۵۰ میلیون جمعیت گفتند تو اموالت را از کجا آورده‌ای و بعد هم به او اجازه دفاع ندادند. من در مصاحبه در سال ۷۹ نه به هاشمی تهمت زدم و نه آبرویش را بردم، فقط گفتم دخالت نزدیکان در سمت‌های اقتصادی شائبه‌انگیز است. این کجا و آنچه که احمدی‌نژاد در تلویزیون گفت کجا.

وی افزود: اگر الان تفکرات پایداری بر جامعه حاکم بود، فاتحه انقلاب خوانده شده بود، یک عده جوان آمده‌اند و می‌گویند ما انقلابی اصیل هستیم و بقیه بیشرفند.

مطهری گفت:عده‌ای در حرم امام مانع سخنرانی نوه امام شدند. ما که می‌دانیم اینها چه کسانی بودند و از کجا آمده بودند. آقای بذرپاش خودش هم می‌داند اما خودش را به آن در می‌زند. آن جوان‌ها رفقای آقای بذرپاش بودند و آن کار هم کار لشکر عمر سعد بود که در مقابل امام حسین(ع) انجام دادند.

مطهری در مورد انتقادات بذرپاش پیرامون مواضعش در مورد فائزه هاشمی و دفاع از او نیز گفت: مگر فائزه همسر من است؟ به من چه ربطی دارد؟ یک لات رفته به فائزه فحاشی کرده است، حالا عده‌ای بیایند بگویند احسنت؟ و چون دختر هاشمی بوده است، طوری نیست؟

  نماینده  تهران در مجلس  در بخشی از سخنان خود در این مناظره درباره طرح وقف دانشگاه آزاد، گفت: من اصلا نظری نداشتم وقتی این طرح تصویب شد دوستان ایشان (بذرپاش) عده‌ای را جمع کردند و در جلوی مجلس شعار علیه رئیس مجلس و علیه نمایندگان دادند و حسینیان مطرح کرد که به خاطر رفع انشقاق بین اصولگرایان این طرح را پس بگیرند.

وی افزود: بنده همان جا عنوان کردم مشکل اصلی اصولگرایان شما هستید که مردم را جمع کرده‌اید جلوی مجلس شعار بدهند، وقتی مجلس قانون وقف دانشگاه آزاد را تصویب کرد در آن زمان نظر رهبری مشخص نبود و ایشان بعد از تصویب رای گفتند بهتر است وقف نشود. اما به هر حال مجلس باید محل بحث آزاد باشد نه اینکه هر کس بگوید بنده دیشب خدمت آقا بودم و آقا فرمودند فلان.

مطهری خاطرنشان کرد: تصویب قانون در مجلس بر اساس اصول مشخصی شکل می‌گیرد، اگر مشکل شرعی داشته باشد شورای نگهبان نظر می‌دهد و اگر مشکل بزرگتری داشته باشد خود رهبری متذکر می‌شوند، اینکه بخواهیم با چماق بزرگان نظام بر سر نمایندگان مجلس بکوبیم درست نیست و این گونه مجلس، مجلس نمی‌شود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مخالفت با طرح نظارت نمایندگان بر نمایندگان گفت: با این طرح مخالف بودم زیرا حریت نمایندگان را زیر سوال می‌برد و مجلس را از آنچه که هست ذلیل‌تر می‌کرد. بنده می‌گفتم اساسا نیاز به این کار نیست اگر نماینده جرمی داشته باشد قوه قضاییه به آن رسیدگی می‌کند و اگر در مورد مسایل جاری کشور نظر بدهد کسی حق ندارد به نماینده حرفی بزند.

وی افزود: برخی سخنان رهبری را دلیل تصویب این طرح می‌دانستند و من بیان کردم که آیا طرح ارائه شده‌‌ همان طرح رهبری است یا خیر.

مطهری درباره انحصار در چاپ آثار آیت الله مطهری گفت: مگر آثار رهبری و امام انحصار ندارد، باید برای نظارت و چاپ صحیح آثار انحصار وجود داشته باشد، بیم آن می‌رود که در چاپ آثار بخشی از آن حذف شود یا تغییر پیدا کند.


 


علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر اذعان داشت که اصلاح طلب نیست و علاقه ای به پیگیری حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری نیز ندارد.

آقای محجوب که کاندیداتوری اش برای انتخابات مجلس نهم از سوی رسانه های محافظه کار نشانه ای از حضور اصلاح طلبان در انتخابات تلقی و تبلیغ شده، در یک جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی گفت: تابلوی ما ، تابلوی خانه کارگر است. مگر اصلاح طلبان در مجلس ششم من را در لیست خود قرار دادند که بخواهم از آنها باشم. وقتی درباره اصلاحات سئوال می‌کنید چون من نمایندگی کسی جز خانه کارگر را ندارم نمی توانم پاسخگو باشم.

به گزارش مهر دانشجوی دیگری از محجوب درباره حوادث پس از انتخابات و موضع خانه کارگر در این باره سئوال کرد که او در پاسخ گفت: خانه کارگر در بیست و سوم خرداد همان سال اعلام کرد که انتخابات تمام شده لذا هیچ استمراری برای پیگیری موضوع انتخابات قائل نبودیم.

علیرضا محجوب درباره نامه نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم به رهبر جمهوری اسلامی و انتقاد از عملکرد آقای خامنه ای نیز گفته است: این نامه قطعا از اشتباهات مجلس ششم است . دفعه اول نامه را دست بهزاد نبوی دیدم اعتراض شدید خود را نیز اعلام کردم و گفتم اگر نامه را دست کسی ببینم پاره می کنم.

گروه ها و شخصیت های اصلاح طلب، انتخابات آینده مجلس را تحریم کرده اند.

 


 


سفیر ایالات متحده آمریکا در یمن می‌گوید که «فعالیت های ایران در یمن افزایش پیدا کرده» و این امر «تهدیدی بزرگ‌تر» برای ثبات و امنیت این کشور به‌وجود آورده‌است.

جرالد فایرستین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز در خصوص وضعیت سیاسی یمن گفت: شاهد هستیم که ایران می‌کوشد حضورش را در اینجا افزایش دهد، به شیوه‌ای که به باور ما برای ثبات و امنیت یمن مفید نیست.

به گزارش رادیو فردا سفیر آمریکا در صنعا افزود: فکر می‌کنم شاهد این هستیم که ایران به طور فزاینده ای سعی دارد تا با عوامل مختلف تماس بگیرد.

وی در ادامه این مصاحبه گفت: به طور قطع شاهد افزایش فعالیت مالی ایران هستیم، تلاش هایی از طرف ایران صورت می گیرد، برای اینکه نه تنها در میان عناصر شیعه زیدی بلکه در میان عناصر سنی هم نفوذ خود را افزایش دهد.

تنش میان شیعیان شورشی یمن که به حوثی‌ها شهرت دارند و سلفی‌های سنی‌مذهب، در سال های اخیر کشور یمن را دستخوش نا آرامی هایی کرده است.

دولت یمن پیشتر و از زمان آغاز درگیری‌های نظامی در شمال این کشور با شورشیان حوثی، بارها جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از این شورشیان متهم کرده بود. مقام های جمهوری اسلامی همواره این اتهام را رد کرده اند.

به گفته مقام‌های دولتی یمن، حوثی‌ها از سوی ایران «حمایت می‌شوند» و می‌خواهند رهبری مذهبی شیعه‌های زیدی را که در سال ۱۹۶۲و در پی یک کودتا و استقرار نظام جمهوری در یمن سقوط کرد، زنده کنند.

حوثی‌ها به نوبه خود با رد این ادعاها، دولت یمن و علی عبدالله صالح، رییس جمهوری پیشین کشور را متهم کردند که با نزدیکی با عربستان سعودی، موجبات گسترش وهابیت را فراهم می‌کند.

جرالد فایرستین، سفیر آمریکا در یمن، در مصاحبه خود که یک روز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری یمن انجام شد افزوده است: «شواهدی از فعالیت‌های ایران داریم که به تقویت توان نظامی هم مربوط می‌شود. این یک پدیده نسبتاً تازه است و ایران دارد از این دوره بی‌ثباتی سیاسی و نبود کنترل دولتی بر بخش‌های بزرگی از کشور استفاده می‌کند

انتخابات روز سه‌شنبه ریاست‌جمهوری در یمن که «عبد ربه منصور هادی»، معاون رییس‌جمهوری یمن تنها کاندیدای آن است بخشی از طرح انتقال قدرت در این کشور است که با میانجی‌گری کشورهای عرب خلیج فارس ترتیب داده شده و از حمایت ایالات متحده نیز برخوردار است.

علی عبدالله صالح، رییس جمهوری پیشین یمن، به دنبال تظاهرات اعتراض‌آمیز مردمی علیه حکومت  ۳۳ساله‌اش، سال گذشته از قدرت کناره‌گیری کرد.

مجلس یمن با مصونیت او از پیگرد قضایی موافقت کرده و وی ماه گذشته برای انجام امور درمانی به آمریکا رفت.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته