-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۸, دوشنبه

Latest New from Green Correspondents for 02/27/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


خبرنگاران سبز/ کارشناسان ایران سبز: پیرو گزارش‌های قبلی کار‌شناسان ایران سبز مبنی بر گسترش مافیای قاچاق مواد مخدر سپاه پاسداران در مناطق مختلف جهان بویژه اروپا، آمریکای جنوبی و شرق آسیا که مورد تایید تعدادی از دولت‌ها و همچنین سازمان ملل متحد قرار گرفت، بررسی‌های جدید کار‌شناسان نشان می‌دهد که دایره فعالیت‌های تبهکارانه باندهای وابسته به مافیای جنایی سپاه پاسداران در اروپا توسعه بیشتری یافته وخطری به مراتب بزرگ‌تر، امنیت اجتماعی و اقتصادی اروپا را تهدید می‌کند.

بر اساس این گزارش ۱۷ ماه پیش که تعدادی از اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر در باکو دستگیر شدند، دو نفر ایرانی در بین خود داشتند که سفارت ایران تمامی تلاش خود را برای رهایی آن‌ها از بازداشت و ممانعت از محاکمه آنان بعمل آورد و در این کار موفق شد. در این بین تعدادی دیگراز دستگیر شدگان گروه اهل آلبانی و تاجیکستان بودند که در بازجویی‌ها خود را عوامل قاچاق مواد مخدر وابسته به سپاه پاسداران معرفی کردند.

نکته قابل تامل در این میان کشف و ضبط تعدادی ماشین آلات بسیار پیشرفته و کاغذهای استاندارد و مرغوب سوئدی و اطریشی بود که معمولا برای چاپ اسناد دولتی و اوراق بهادار استفاده می‌شد. ارزش این ماشین آلات حدود ۱۶۰ میلیون دلار برآورد می‌شد. مته‌مان این پرونده دستگاه‌ها را متعلق به رهبران گروه می‌دانستند و اعلام کردند که رهبران ایرانی باند، همواره بخشی از درآمدهای ناشی از قاچاق مواد مخدر را برای خرید دستگاههای چاپ و کاغذهای امنیتی و سایر لوازم پیشرفته چاپ امنیتی صرف کرده‌اند و به چند کشور در مرزهای روسیه و شرق آسیا منتقل ساخته‌اند. همین اطلاعات باعث شد تا تحقیقات در این زمینه تداوم یابد.

اما ۱۱ ماه پیش بود که پلیس ماکائو در شرق آسیا موفق شد تعدادی اوراق قرضه مربوط به دولت آمریکا را کشف ضبط کند. البته این اوراق از نظر کیفیت تفاوتی با اوراق حقیقی نداشتند و بانکهای منطقه براحتی آن‌ها را خرید و فروش می‌کردند، اما در پی دستگیری یکی از رهبران شبکه مواد مخدر منطقه و بازرسی‌های فنی و کشف نمونه‌ای از این اسناد، موضوع جعلی بودن این اوراق هم لو رفت و مشخص گردید که این اسناد با دستگاههای پیشرفته و کاغذهای مخصوص منتشر شده و برای اینکه میزان شناسایی آن‌ها در بازارهای مالی شرق آسیا محک بخورد در تیراژ پایینی توزیع شده و براحتی خرید و فروش شده‌اند. تحقیقات بعدی نشان می‌داد این اوراق دقیقا با دستگاه‌ها و کاغذهایی مشابه دستگاههای ضبط شده از عوامل سپاه پاسداران در باکو چاپ و منتشر شده است.

تحقیقات بعدی هم نشان داد که فعالیت تبهکارانه عوامل سپاه پاسداران محدود به قاچاق مواد مخدر و جعل ماهرانه اوراق بهادار نبوده و شبکه‌ای مافیایی هم برای جعل دلار بصورت حرفه‌ای برای توزیع در شرق آسیا، اروپا و آمریکای لاتین در حال انجام عملیات است. در این رابطه یک شبکه توزیع دلار تقلبی در آلبانی، تحت پوشش یک شرکت بزرگ به مدیریت فردی به نام حسینی هاشمی در هماهنگی با مافیای این کشور مقادیر عمده‌ای از دلار‌ها را در مجارستان، ترکیه و آلبانی توزیع کرده بود. سپس مقادیری از این دلار‌ها در ایتالیا و ونزوئلا هم ردیابی شدند. از اسامی مرتبط با این جریان فردی به نام جوان بعنوان مسئول باندهای مرتبط با ایتالیا و آلبانی هم شناسایی شده است. اسامی محمود و حمید سیف نیز بعنوان افراد مرتبط با این جریان هم شنیده شد.

اما ردیای دلارهای جعلی در اروپا نیز در تداوم کشف یکی از شبکه‌های عظیم مافیای مواد مخدر این کشور به دست آمد. یکی از عناصر اصلی این شبکه در همکاری با پلیس اعلام کرد که همکاریهای گسترده‌ای را با مافیای مواد مخدر سپاه پاسداران بر عهده دارد و از شرکای اصلی پروژه تبدیل ۱۴۰ تن شیره تریاک به هرویین با نیروهای امنیتی ایران است که در سال ۲۰۱۱ انجام شد. وی در ادامه افشای این پروژه ویرانگر اعتراف کردکه مافیای مواد مخدر ایران و چین ۱۴۰ تن از مواد مخدر طالبان را به شبکه‌های توزیع بین المللی واگذار کرده که ۶۳ تن آن از طریق جمهوری آذربایجان به آسیای مرکزی و خاورمیانه انتقال یافت، ۲۰ تن در شرق آسیا مانند مالزی و تایلند وسنگاپور تا استرالیا توزیع گردید و ۵۷ تن دیگر از این مواد بین کشورهای اروپایی توزیع شد.

این عضو بازداشت شده مافیای مواد مخدر از اصرار فراوان نیروهای ایرانی برای گسترش مصرف مواد مخدر و تلاش برای تخریب شرایط اجتماعی اروپا پرده بر می‌دارد. اما از آن مهم‌تر همکاری این فرد و گروه همکارانش در توزیع عمده دلار، یوروهای جعلی و اوراق قرضه دولت فدرال در اروپاست. این شخص همچنین اعلام می‌کند که ازجولای ۲۰۱۱ در جریان انتشار ماهرانه اوراق قرضه دولت فدرال و یا جعل و توزیع گسترده دلار و یورو از سوی نیروهای امنیتی ایران قرار دارد و اعتراف می‌کند که نمایندگی‌های رسمی دولت ایران در خارج کشور تحت سیطره این گروه مافیایی قدرتمند هستند و شبکه‌ای از مافیای بین المللی هم به آنان پیوسته‌اند. اسامی افرادی مانند دقیقی و فهیمی راد بعنوان واسطه‌های تدارکاتی و پشتیبانی مافیای سپاه پاسداران در اروپا شنیده می‌شود

هم اکنون بخش عمده‌ای از فرماندهان گروه تبهکار وابسته به سپاه پاسداران در تیرانا مستقر هستند. بر اساس گزارش کار‌شناسان ایران سبز یکی از خانواده‌های مافیای آلبانی که چندین سال است با مافیای سپاه پاسداران دراروپا همکاری دارد خانواده آلکس روداج است. روداج هم اکنون در زندان است اما خانواده و نیروهای او در سایه همکاری با سپاه پاسداران قدرتمند‌تر و گسترده‌تر به فعالیت‌های تبهکارانه خود در اروپا ادامه می‌دهند. مجموعا ۶ گروه از ۱۵ گروه مافیای خانوادگی آلبانی با سپاه پاسداران در ارتباط هستند. فعالیت‌های مشترک سپاه پاسداران و مافیای روداج در میلان ایتالیا بسیار وسیع است. در همین حال درگیری گروهی از مافیای بانکی میلان با گروه روداج / سپاه در این شهر، باعث دستگیری آلکس روداج شد.

سالهاست نیروهای امنیتی سپاه پاسداران با ایجاد یک مرکزبزرگ امدادی و تحت عنوان ارائه خدمات رفاهی به مردم آلبانی در اطراف تیرانا، اقدام به جذب نیرو و سوء استفاده از نیازهای مردم محروم می‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد زیادی از افراد جذب شده در این مرکز، پس از مدتی برای کسب آموزش‌های کامل نظامی و امنیتی به تهران اعزام شده و پس از بازگشت به تیرانا به عضویت مافیای تبهکارانه سپاه پاسداران در اروپا در می‌آیند. نیروهای سپاه پاسداران تلاش بسیار زیادی دارند تا حضور فیزیکی خود را در عرصه‌هایی که منجر به دستگیری می‌شود کاهش دهند و به هر شکل ممکن از نیروهای مزدور استفاده نمایند. شبکه تیرانا بخشی از شبکه‌های هنگ کنگ، ایتالیا و ونزوئلایی مافیای سپاه پاسداران بشمار می‌رود. شبکه آلبانی مافیای سپاه پاسداران در حال حاضر به سرپرستی شخصی آلبانی تبار به نام حاج حسین، همزمان توزیع مواد مخدر، دلار و یورو تقلبی و نیز اوراق قرضه فدرال آمریکا در ترکیه و قبرس را بر عهده دارد. پوشش شغلی کنسرسیوم تحت فرمان او ساختمان سازی و بازارهای مالی و بورس است. سفرهای این شخص به ایران یا دفا‌تر وابسته به دولت ایران در خارج کشور قابل انکار نیست.

در حال حاضرگسترش فعالیت‌های اروپایی مافیای سپاه به گونه‌ای است که مناطق مرکزی و شمالی اروپا را نیز در بر گرفته و ردپای حضور مخرب آن‌ها درکشورهایی مانند فرانسه، بریتانیا و آلمان نیز دیده می‌شود. باندهای تبهکار سپاه در بندرهامبورگ آلمان حضور دارند و در مارسی فرانسه نیز استقرار یافته‌اند. بعلاوه گروهی بالغ بر ۶۵ نفر از افراد وابسته به سپاه که عموما آلبانیایی تبار هستند و پیش از این در ایران حضور داشته‌اند در اسکاتلند مستقر شده و تحت پوشش شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری، فعالیت‌های پولشویی و انتشار اوراق قرضه و ارزهای جعلی و مواد مخدر را بر عهده دارند.

اطلاعات به دست آمده توسط کار‌شناسان ایران سبز نشان می‌دهد که سپاه پاسداران برای تخریب فضای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی اروپا پروژه‌ای بزرگ تحت عنوان «زمان برای فروپاشی» را دنبال می‌کند که در مسیر آن از تمامی امکانات تخریبی مانند قاچاق مواد مخدر، پولشویی و جعل دلار و یورو و اوراق قرضه فدرال استفاده می‌شود. شواهد نشان می‌دهد توسعه فعالیت‌های مشترک شیمیایی بین مافیای نیروهای ایرانی و چینی هم به شدت افزایش یافته و نمونه‌هایی ازتولید و توزیع مواد مخدر خطرناک و کشنده و داروهای تقلبی و گران قیمت نیز توسط مافیای مشترک دو کشور دیده شده است.

نمونه‌هایی از این مواد اخیرا در جنوب ایتالیا کشف شده که با اقدام به موقع از توزیع آن در اروپا جلوگیری شد. پیگیری‌ها نشان داد منشاء تولید و توزیع این مواد یکی از شرکت‌های بزرگ وابسته به خکومت ایران در هنگ کنگ بوده است.

بنابر همه شواهد موجود، هجوم ویرانگر سپاه پاسداران در اقدام علیه امنیت اروپا هر روز شکل وحشتناک تری بخود می‌گیرد و علنی‌تر می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۱ تاکنون دستکم ۲۵۰ میلیون دلار اوراق قرضه فدرال و ۵۰ میلیون یورو جعلی از طریق مافیای سپاه فقط در مالزی، مالت، بلاروس و مقداری هم در روسیه توزیع شده است. افشای میزان حقیقی اوراق قرضه و دلار و یوروهای تقلبی مافیای بین المللی سپاه پاسداران؛ اخیرا و زمانی آشکار شد که یکی از شبکه‌های بزرگ مافیا در ایتالیا قصد داشت ۳۰۰ میلیارد دلار اوراق قرضه چاپ شده و جعلی را توسط باندهای بین المللی خود در اروپا و سایر مناطق توزیع کند و در قبال آن ۶۰ میلیون یورو دریافت نماید. درگیریهای درونی این شبکه اما به بیرون درز کرد و با لو رفتن ماجرا، سر نخ اصلی به دست آمد
.
براساس پیگیریهای مستمر نیروهای امنیتی، ده‌ها میلیارد دلار اوراق قرضه فدرال، اوراق با کاغذ قرضه چینی و کاغذ قرضه اروپایی در این میان کشف می‌شود. از میزان دلار‌ها و یوروهای تقلبی آماری در دست نیست. اما بیشترین این اوراق و ارز‌ها پیش از توزیع در زوریخ کشف شده‌اند. ۸ نفر از افراد مرتبط با این جریان در ایتالیا دستگیر و در پی آن هم تعدادی در اسکاتلند و باکو بازداشت شدند. تعدادی از افراد دستگیر شده دوره‌های شبه نظامی را در ایران گذرانده‌اند و ارتباط سازمانی خود را با نیروهای امنیتی ایران تایید کرده‌اند.
گزارش‌های تکمیلی در این باره منتشر خواهد شد

«استفاده از گزارش‌های کار‌شناسان ایران سبز صرفا با ذکر منبع مجاز است»

 
 

يقين بدانيد که اين تصميم و اقدام بی سابقهٔ شما؛ «تاثيراتِ دگرگون‌کنندهٔ بسيار» ی هم بر «رويه‌ و رال‌کار حاکمان» ی خواهد گذاشت که پيوسته از «مردم» و «رعايت حقوق و آزادی‌های قانونی و عرفی آنان»، دور و دور‌تر شدند و خودپسندانه، «رای و سليقهٔ خود» را رای و سليقهٔ همگان فرض کرده و در بسياری موراد و مواقع، «نامهربانانه و ناعادلانه حکم راندند».

خبرنگاران سبز/جامعه:
درحالیکه تنها ۵ روز به نهمین دوره انتخابات نمایشی مجلس مانده است، درکنار تحریم یکپارچه مردمی جمعی از وبلاگ نویسان اصولگرا« سربازان جنگ نرم » نیز با انتشار نوشته هایی این دوره انتخابات مجلس را به دلیل اصرار حاکمان به «برگزاری رای‌گيری غيرآزاد و ناعادلانه » تحریم کرده اند.

در واکنش به این دست اخبار، فرهاد جعفری نوبسنده کتاب «کافه پيانو» از حاميان رییس دولت کودتا از «سربازان جنگ نرمی» که انتخابات ۱۲ اسفند را همراه با مردم تحريم کردند٬ تشکر کرد. وی نوشته که اين اقدام آنان چه تاثير شگفت انگيزی در «اتحاد و انسجام ملی ايرانيان»، «تحبيب قلوب ميان آنان» و «دورشدن تهديدها و خطرهايی که يکپارچگی کشورمان را تهديد میکند» باقی خواهد گذاشت.

فرهاد جعفری در چهارمين انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد کانديد شد و با پوسترهای خود (به خاطر استفاده از چهره فتوژنيک خودش) اقبال عمومی را کسب کرد. وی پس از پايان انتخابات و پيش از اعلام نتايج که به گفته بسياری رای او بالاترين ميزان رای در مشهد بود انصراف داد.

 او مجدداً در هشتمين انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان مشهد کانديد شد که اين بار صلاحيتش در هیأت اجرايی رد شد. اما وی در انتخابات دوره دهم رياست جمهوری بر خلاف بسياری از اهل قلم از احمدی نژاد حمايت کرد. اين حمايت موجب کم شدن محبوبيت وی گشت و تعدادی∗ از خوانندگان کافه پيانو در سال ۸۸ در اقدامی هماهنگ و اعتراضانه کتاب وی را برای انتشاراتش پس فرستانند اما فرهاد جعفری کماکان در وبلاگش از طرفداران سرسخت محمود احمدی نژاد می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران سبز متن تشکر فرهاد جعفری از تحريم سربازان جنگ نرم بدين شرح است:


به سهم خود، بايد از تعدادی از «نويسندگان جوان اسلامگرا» ‌ (حال سبز باشند يا پرچمی چه اهميتی دارد) تشکر کنم که در دفاع از «حقوق و آزادی‌های عموم مردم ايران» و در واکنش به «اصرار حاکمان به انجام خطاهای سه‌دههٔ گذشته» که تعداد زيادی از آن خطا‌ها، به‌خوبی در «برگزاری يک رای‌گيری غيرآزاد و ناعادلانه در ۱۲ اسفند» متجلی شده است؛ آشکارا نوشته و اعلام کرده‌اند که: «دوشادوش ديگر هموطنانشان، در رای‌گيری ۱۲ اسفند شرکت نخواهند کرد».
نمی‌دانيد که چقدر شادم کرده‌ايد بچه‌ها!
هرچقدر که بگويم؛ بازهم نخواهم توانست «شادی‌ام از تجسم آيندهٔ روشن مشترکمان» و «سرنوشت تابناک ايران» را که درنتيجهٔ «همراهی و همرآيی شما با ديگر هموطنان آزادی‌خواه و برابری‌طلبتان» حادث خواهد شد [که هيچ خواستی جز «آزادی» و «برابری حقوقی برای همگان» و «رعايت همهٔ حقوق و آزادی‌های قانونی» خواست ديگری نداشته و ندارند] توصيف کنم.

و قلمم قاصر است از اينکه برايتان توضيح دهم که اين تصميم و اقدام شما، چه اثر شگفت انگيزی در «اتحاد و انسجام ملی ايرانيان»، «تحبيب قلوب ميان آنان» و «دورشدن تهديدها و خطرهايی که يکپارچگی کشورمان را تهديد میکند» باقی خواهد گذاشت.

يقين بدانيد که اين تصميم و اقدام بی سابقهٔ شما؛ «تاثيراتِ دگرگون‌کنندهٔ بسيار» ی هم بر «رويه‌ و رال‌کار حاکمان» ی خواهد گذاشت که پيوسته از «مردم» و «رعايت حقوق و آزادی‌های قانونی و عرفی آنان»، دور و دور‌تر شدند و خودپسندانه، «رای و سليقهٔ خود» را رای و سليقهٔ همگان فرض کرده و در بسياری موراد و مواقع، «نامهربانانه و ناعادلانه حکم راندند».
زنده باشيد.
خدا پشت و پناه‌تان.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته