-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲, سه‌شنبه

Latest News from Emrooz for 02/21/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: جمعی از زنان اصلاح طلب در آستانه حصر غیرقانونی رهبران جنبش سبز آقایان شیخ مهدی کروبی، مهندس میرحسین موسوی و خانم دکتر زهرا رهنورد، با خانم فاطمه کروبی و نیز فرزندان میرحسین و رهنورد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش نوروز، با یک ساله شدن حصر غیرقانونی سران جنبش سبز که بعد از ایراد خطبه نماز جمعه توسط آقای جنتی و رهنمود او به قوه قضائیه و پس از درخواست مجوز راه پیمایی برای حمایت از مردم مظلوم منطقه در مبارزه با حکومت های استبدادی صورت گرفت، موج اعتراض به این حرکت تنش زا و ضد امنیت ملی در کشور افزایش یافت. علاوه بر بیانیه ها و نامه ها و دیگر حرکت های اعتراضی، دلجویی از خانواده های این بزرگان نیز توسط گروهی از دلسوزان کشور صورت گرفت که از جمله آن تماس تلفنی و دیدار برخی از شخصیت ها و نیز جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با فرزندان موسوی و رهنورد، هم چنین دیدار گروهی از زنان اصلاح طلب با خانم کروبی و نیز فرزندان موسوی و رهنورد و نیز ملاقات با مادر دکتر رهنورد که در بستر بیماری است، بوده است.

در این ملاقات ها پس از استماع گزارش های تکان دهنده و غیرقابل باور از رفتارهای زشت مهاجمین، تیم بازجویی و نگهبانان با رهبران جنبش و تأسف آورتر از آن رفتار با خانواده های این عزیزان که علاوه بر تهدیدهای مداوم و مستمر تلفنی و حضوری بازجوها و سرتیم آنان، با عملی شدن بخشی از این تهدیدات آرامش و امنیت این خانواده ها و حتی حلقه های دورتر از بستگانشان به مخاطره جدی افتاده است، دیدار کنندگان ضمن ابراز تأسف از شرایط به وجود آمده برای یاوران همیشگی و صدیق انقلاب و خدمتگزاران مردم و خانواده هایشان، این گونه برخوردها را نشانه ضعف جریان اقتدارگرا دانستد و اعلام کردند در هیچ کجای دنیا حتی کاندیدای پیروز هم با رقبای انتخاباتی خود و مخالفانش این گونه رفتار نمی کند و این گونه اقدامات ناشایست و غیرقانونی دون شأن نظامی است که با اسلام پیوند دارد و داعیه دار حکومت عدل مولی علی (ع) است که درآوردن خلخال از پای زن یهودی فریادش را به آسمان رساند.

زنان اصلاحطلب هم چنین تضییقات ایجاد شده برای خانواده های این بزرگواران، که با وقاحت تمام توسط تیم بازجویی از افتخارات نظام ولایی به حساب می آید، و مهم تر از آن توهین ها و بدزبانی های آنان را شدیداً تقبیح کرده اظهار امیدواری کردند که رهبری نسبت به این اقدامات ناروا که متأسفانه به نام ایشان انجام می شود، واکنش نشان داده و مانع از اعمال کینه ورزی ها و تصفیه حساب های شخصی در این ارتباط بشوند. در این دیدارها هم چنین از ضعف و بی ارادگی و عدم استقلال قوه قضائیه نسبت به ترویج این گونه رفتارهای فراقانونی که توسط مقامات امنیتی به توصیه بعضی افراد و محافل خاص صورت می گیرد و متأسفانه منجر به واکنش جهانی نسبت به نقض آشکار حقوق بشر در ایران شده است، ابراز تأسف شد.


 


باسمه تعالی
خدمت مادر ارجمند آقای دکتر مهدی خزعلی
پس از سلام و عرض ادب
هنوز بهمن، و حال و هوای انقلاب 57 تمام نشده و همه ما روزها و رویدادهای به یادماندنی آن را دوره می کنیم که یکی از آنها برای من و شما، خاطره شهادت فرزند شما حسین خزعلی است .
به یاد دارم که بزرگداشت وی در منزل شما، و در شرايط نظامي سختي كه حاكم بود، هم مجلسي بود برای تسلی خاطر عزیزان آن شهيد و هم بهانه اي براي تجمع آناني که از ظلم رژيمي خشمگين و برآشفته بودند كه گمان ميكرد با زور و ارعاب و قتل ميتواند براي هميشه حكومت كند. " وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاء أَجَلُهُمْ لاَ يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلاَ يَسْتَقْدِمُونَ " "و براى هر امتى اجلى است پس چون اجلشان فرا رسد نه [مى‏توانند] ساعتى آن را پس اندازند و نه پيش". (آيه 34 سوره اعراف)


و لابد به خاطردارید که آن روز در آن مجلس، تفسیری مختصر ازسوره والعصر توسط اینجانب ارائه شد و از آن زمان، به عنوان عصر خاصی جهت امتحانی الهی با نام مبارزه با طاغوت ياد شد؛ و البته امروز نیز عصری است و امتحانی دیگر برای ما مردمان این زمان.
ای عزیز؛ روز گذشته که برای احوالپرسی و خسته نباشید خدمت خانواده عزیز شما و ما ، جهادگر دیروز و آمر به معروف و ناهی از منکر امروز، رسیده بودیم، جایتان را بسیارخالی دیدم. آن عزیزان، در ضمن افتخار به وجود چنین همسر و پدری، از اینکه او را در معرض خطر جسمی می‌بینند و شاهد ضعف مستولی بر او و متأسفانه عارضه قلبی او هستند هراسان و نگرانند، و مسلماً همدردی شما با آنان تحمل سختی را بر آنان هموارتر خواهد کرد.
ای همسفر دیروز من؛ مطمئن هستم که همانگونه که از اشک‌های دکتر و خانواده‌اش، جای خشکی روی بالششان نمانده، شما هم آنگونه اید چرا که مگر می‌شود مادر بود و چنین نبود؟
و باز مطمئنم که شما نیز مانند دیگران بر این امر واقفید که دکتر اکنون که جانش را به خطر انداخته فقط به خاطر انجام وظیفه انسانی- اسلامی است.
ای عزیز؛ آیا اگر راه مهدی و حسین، این دو برادر فداکار را مقایسه کنیم، دو راه جدا و مخالف خواهیم یافت؟ یا اینکه هردو یک هدف را دنبال کرده و می‌کنند؟
حسین درامتحان آن عصرشرکت کرد و مهدی در این عصر و امتحانی دیگر در مبارزه با ظلم.
حسین فریاد استقلال کشور را می‌زد و قربانی شد و اکنون مهدی بر استقلال از دست رفته می‌نالد.
حسین علیه استکبار و دیکتاتوری خروشید و جان داد و مهدی نیز از دیکتاتوری به ستوه آمده و می‌خروشد.
حسین از آزادی دم میزد و جان بر سر آن گذاشت و امروز مهدی از آزادی‌هایی که از او و دیگران سلب شده می‌نالد.
حسین برای اجرای احکام اسلامی خون داده و امروز مهدی نیز برای احکام فراموش شده اسلام، به خصوص امر به معروف و نهی از منکر، فریاد می‌زند و تن رنجور می‌دارد.
حسین در آرزوی برقراری عدالت و برای حفظ امنیت مردمان جان باخت و امروز مهدی نیز جان بر سر این امنیت از دست رفته و عدالت قربانی شده گذاشته است.
حسین می‌گفت باید قرآن از طاقچه ها برداشته شده و ملاک عمل قرار گیرد، مهدی نیز می‌گوید دستور کشورداری را قرآن و نهج البلاغه تعیین می‌کند.
حسین قربانی بی عدالتی رژیم خودکامه شد و مهدی نیز می‌گوید ای کسانی که شعار عدالت می‌دهید چرا به آن عمل نمی‌کنید؟ "لم تقولون ما لا تفعلون؟"
حسین با عشق به اهل بیت(ع) راه حسین در پیش گرفت، و مهدی نیز از توهین به زهرای عزیز(س) می‌سوزد و فریاد می‌زند.
ای عزیز و ای مادر، و ای مهربان، اکنون وقت امتحانی برای همه و به خصوص با توجه به موقعیتی که دارید، برای شماست تا به یاری خانواده‌هایی بشتابیم و وسایل استخلاص بی‌گناهانی را فراهم کنیم که جانشان همچون جان مهدی عزیز در خطر است، تا مادران چشم به راه خوشحال و خانه با حضور عزیزانشان منوَر گردد. و اما اگر احیاناً از عهده کمک به همگان بر نمی‌آیید، با اقدامی جدی برای آزادی فرزندتان دکتر مهدی خزعلی، که افتخار ما و شماست، بر طبق آیه شریفه، در راه احیا بشریت قدم بردارید. ".....َمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا".".....هركس شخص بی‌گناهی رازنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است".
امیدوارم که در این امتحان موفق و سربلند باشید.
زهرا ربانی املشی 1/12/1390


 


"انتخابات آزاد، سالم و عادلانه"؛ وقتی صحبت از این مفهوم می‌شود، قرار نیست واژه‌ها دستمایه‌ی پیشبرد یک پروژه‌ی سیاسی شوند. سخن گفتن از "انتخابات آزاد، سالم و عادلانه" بیان یک مفهوم حقوقی و سیاسی است؛ تاکید بر ویژگی‌های انتخاباتی با استانداردهای لازم، و توضیح وجه تمایز آن با انتخابات دروغین، نمایشی و فرمایشی.

بررسی ویژگی‌ها و شاخصه‌های چنین انتخاباتی، در آستانه‌ی انتخابات 12 اسفند، می‌تواند تبیین‌کننده‌ی فاصله‌ی محسوس انتخابات مجلس نهم با معیارهایی باشد که جمهوری اسلامی متعهد به اجرای آن شده است.

افزون بر اعلاميه‌ى جهانى حقوق بشر مصوب مجمع عمومى سازمان ملل متحد، و در کنار ميثاق بين‌المللى حقوق مدنى و سياسى مصوب ۱۹۶۶، اعلاميه‌ى معيارهاى انتخابات آزاد و منصفانه مصوب اجلاس شوراى اتحاديه‌ى بين‌المجالس مورخ ۲۶ مارس ۱۹۹۴ این استانداردها و لوازم را به دقت توضیح داده است. سند بين‌المللى اخیر به تاييد مجلس جمهوری اسلامی نيز رسيده و از اين رو، بنا بر ماده‌ى ۹ قانون مدنى ايران در حكم قوانين داخلى محسوب می‌شود، و لازم الاتباع است.

20 شاخص برای انتخابات آزاد، سالم و عادلانه

در آبان‌ماه 1386 و در آستانه‌ی برگزاری انتخابات مجلس هشتم، و در پی تشکیل «کمیته دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه» ‏، این استانداردها و لوازم و شرایط انتخابات فهرست شد. این شاخصه‌های بیست‌گانه نشان می‌دهد که انتخابات در ایران -و به‌ویژه در مقطع کنونی- در چه فاصله‌ی بعیدی از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه است.

‏۱- اراده مردم اساس و منشا قدرت حکومت است و این اراده باید بوسیله انتخابات آزاد، سالم و عادلانه اعلام ‏شود.‏

‏۲- آزادی و سلامت انتخابات هنگامی میسر است که حقوق و آزادی‌های اساسی مردم طبق معیارهای ‏جهانشمول تحقق پیدا کرده باشد.‏

‏٣- آزادی و سلامت انتخابات بدین معنی است که همه آحاد ملت و همه‌ی گرایش‌ها و تشکل‌های سیاسی، ‏عقیدتی و قومی و... بتوانند بدون احساس زور و تحمیل در انتخابات شرکت نمایند و به نامزدهای مورد نظر ‏خود رأی دهند و به لحاظ رأی که می‌دهند مورد بازخواست و فشار و محرومیت قرار نگیرند، شرکت یا عدم ‏شرکت در انتخابات تحمیلی نباشد و اثر سویی در زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد نداشته باشد.‏

‏۴- به منظور رعایت عدالت و انصاف در خصوص انتخاب شوندگان و نامزدهای انتخاباتی، غیر از محدویت‌‏هایی از قبیل سن قانونی، تابعیت کشور محل رأی یا نداشتن سوء پیشینه موثر کیفری در جرائم عادی- که ‏منجر به محرومیت موقت از حقوق اجتماعی شده باشد- هیچ محدودیت دیگری نباید ایجاد نمود.‏

‏۵- مردم حق دارند به عنوان رأی دهنده یا انتخاب شونده بطور فردی یا از طریق احزاب و تشکل‌های ‏مختلف، در انتخابات شرکت نمایند.‏

‏۶- احزاب و تشکل‌های مختلف با هر نوع گرایش سیاسی و عقیدتی باید بتوانند در شرایط یکسان نامزدهای ‏خود را معرفی و برای شرکت در انتخابات از شرایط و تسهیلات مساوی و عادلانه بهرمند باشند.‏

‏۷- رأی دهندگان و نامزدهای انتخاباتی، فردی یا حزبی حق دارند بدون بیم و نگرانی، دیدگاه‌ها و برنامه‌های ‏خود را تبلیغ و ترویج و در رسانه‌های گروهی مطرح کنند.‏

‏٨- دولت باید تمام اقدامات لازم را به عمل آورد تا احزاب و نامزدها و رأی دهندگان از امنیت جانی و مالی و ‏حیثیتی مساوی برخوردار گردند و از هر نوع خشونت، جلوگیری به‌عمل آورد.‏

‏۹- دولت باید تضمین کند که موارد نقض حقوق بشر در رابطه با انتخابات آزاد را فوراً در محدوده زمانی ‏معینی در دادگاه‌های عمومی علنی، مستقل و بی‌طرف مورد رسیدگی قرار دهد و با ناقضان قانون اعم از ‏اشخاص حقیقی و حقوقی یا نهادهای دولتی برخورد جدی و فوری در چارچوب قانون به‌عمل آورد، و رأی ‏صادره را از طریق رسانه‌های گروهی برای اطلاع عمومی اعلام نماید.‏

‏۱۰- قوانین و مقررات داخلی مربوط به انتخابات نباید با عرف و تعهدات بین‌المللی دولت مغایرت داشته ‏باشند.

‏۱۱- انتخابات باید دوره‌ای و در دوره‌های مشخص انجام گیرد.‏

‏۱۲- دولت موظف است برنامه‌های ملی آموزش همگانی، جهت آشنایی مردم با معیارها و آیین‌های انتخابات ‏آزاد را اجرا نماید.

‏۱٣- رأی‌گیری باید بطور فراگیر انجام شود و شامل کلیه‌ی اتباع ایرانی باشد.‏

‏۱۴- به‌منظور تأمین سلامت انتخابات دولت موظف است امکان نظارت و بازبینی بی‌طرفانه‌ی نهادها و تشکل‌‏های مردمی و غیردولتی و نمایندگان احزاب سیاسی را بر فرآیند انتخابات فراهم نماید.‏

‏۱۵- در فرآیند انتخابات همه آحاد مردم باید مورد حمایت قانونی قرار گیرند و چنانچه حقوق فردی، اجتماعی، ‏سیاسی و انتخاباتی آنان تضییع گردد باید از امکان جبران خسارت مادی و معنوی برخوردار باشند.‏

‏۱۶- کلیه آحاد ملت اعم از زن و مرد و تشکل‌ها و احزاب سیاسی- عقیدتی و قومی باید در شرایط مساوی ‏بتوانند از رسانه‌های گروهی و به‌ویژه از رسانه‌های دولتی جهت تبلیغات انتخاباتی بهرمند گردند.‏

‏۱۷- رأی گیری باید مخفیانه به‌عمل آید بدین معنی که غیر از رأی دهنده هیچ شخص دیگری از مفاد رأی وی ‏مطلع نشود.‏
‏۱٨- دولت باید اقدامات لازم و مناسب برای شفافیت روند انتخابات به عمل آورد و اصل را بر برائت و واجد ‏صلاحیت دانستن همه نامزدها اعم از زن و مرد قرار دهد و از هرگونه تفتیش عقاید و اعمال نظارت سلیقه‌‏ای جلوگیری کند.‏

‏۱۹- رأی گیری باید بدون هرگونه تقلب یا ارعاب یا هرگونه اقدام غیرقانونی انجام گیرد و شمارش آراء باید ‏تحت نظارت و بازبینی بی‌طرفانه‌ی نمایندگان احزاب، تشکل‌ها و نامزدها باشد، دولت مکلف به تضمین و اجرای ‏این بند می‌باشد.

‏۲۰- اعمال هرگونه نظارت استصوابی توسط نهادهای حکومتی- تحت هر عنوان باشد- نادیده انگاشتن حقوق ‏شهروندی و مخدوش ساختن انتخابات آزاد، سالم و عادلانه است.‏

انتخابات مجلس نهم

اصول پیش گفته، شرط‌هایی برای اطمینان از برگزاری انتخابات آزاد و سالم عادلانه در روند برگزاری انتخابات است. مقایسه‌ی اجمالی این استانداردها و شرط‌ها با وضع انتخابات در ایران (به‌ویژه پس از کودتای انتخاباتی 1388 و سرکوب‌های خونین متعاقب آن)، از نمایش فرمایشی‌ که قرار است به‌نام انتخابات برگزار شود، پرده‌برداری می‌کند.‌ آزادی بیان، تجمع، تشکل و حرکت اعتراضی و فقدان ترس و ناامنی از ابراز انتقاد و مخالفت به روندهای مسلط، در کجای فضای امنیتی امروز ایران ممکن است و امکان وقوع دارد؟

انتخابات آزاد و سالم و عادلانه نیازمند روند شفاف انتخاباتی، فرصت‌های برابر برای همه‌ی شرکت‌کنندگان، یک کمیسیون بی‌طرف و مستقل برای برگزاری انتخابات، امکان شکایت و پیگیری اعتراض در محاکم قضایی صالح و مستقل است. این شروط به چه میزان در ایران تحت ستم و سلطه‌ی تمامیت‌خواهان محقق شده و قابل تحقق اند؟

در انتخابات سالم، مقامات دولتی (ازجمله مدیران انتخابات) نباید از موقعیت رسمی خود برای منافع شخصی یا حزبی استفاده کنند. نامزدها و احزاب نزدیک به باندهای قدرت نیز نباید در رقابت‌های انتخاباتی از امکانات دولتی، بهره‌مند شوند. فرصت‌ها باید برای تمام نامزدها برابر باشد. چنین چیزی با واقعیت فضای انتخاباتی و سیاسی ایران، در کدام فاصله است؟

کدام‌یک از احزاب رقیب اصول‌گرایان (محافظه‌کاران/ راست‌ها/ اقتدارگرایان) در ایران امکان فعالیت سیاسی امن دارند؟ اجازه تشکل، انتشار ارگان (نشریه اختصاصی)، نقد و مخالفت با روندهای حاکم، و تبلیغ مواضع خویش دارند؟ مطبوعات و رسانه‌ها به چه میزان آزادند و در امنیت؟ روزنامه‌نگاران تا کجا از امکان سرک کشیدن به پستوهای قدرت و نقد حاکمیت برخوردارند؟ در حبس و بند بودن برخی از شاخص‌ترین چهره‌های سیاسی و مطبوعاتی ایران، گوشه‌ای از وضع موجود را به تصویر می‌کشد.

بر این فهرست می‌توان افزود. اما به نظر می‌رسد که وضع انتخابات در ایران، به‌ویژه پس از انتخابات 22خرداد 1388 به‌قدر لازم شفاف شده است. مگر آن‌که کسی/کسانی بخواهند چشم بر این وضع ناگوار ببندد یا به دلیل منافعی که در پیوند با دولت رانتی-ایدئولوژیک دارد، در نمایش انتخاباتی 12 اسفند ایفای نقش کند. بازیگری در انتخاباتی که به تعبیر دقیق 39 زندانی سیاسی، "بازتولید استبداد" است و به توصیف زیبای میرحسین موسوی، همسویی در "تکوین کره شمالی با بزک دموکراسی".

*پی‌نوشت:

اعضای "کمیته دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه" عبارت بودند از: هادی اسماعیل‌زاده، عباس امیرانتظام، محمد بسته‌نگار، داود هرمیداس ‏باوند، حبیب‌الله پیمان، محمدعلی دادخواه، تقی رحمانی، عزت‌الله سحابی، عبدالفتاح سلطانی، سیدمحمد ‏سیف‌زاده، خسرو سیف، احمدصدر حاج سیدجوادی، شیرین عبادی، محمدعلی عمویی، مرتضی کاظمیان، علی ‏اکبر معین‌فر، سعید مدنی، مرضیه مرتاضی لنگرودی، علی‌اکبر موسوی خویینی، نرگس محمدی، ابراهیم ‏یزدی، و حسن یوسفی اشکوری.‏
منبع: روزآنلاین


 


کلمه_ گروه اجتماعی: سال ۸۸ همه باهم برای مقابله با حکومت دروغ و فساد و بی لیاقتی،جلوگیری از استقرار دیکتاتوری مطلقه فردی و دفاع از جمهوریت نظام به پای صندوق های رای رفتیم. حضورمان تحمل نشد و آرایمان خوانده نشد. جواب اطمینان و باورمان شد گلوله و زندان و اینک نزدیک به سه سال از آن روزها گذشته و کماکان در بر روی همان پاشنه می چرخد و امیدی ز بهبود اوضاع حداقل از سوی حاکمیت اقتدارگرا وجود ندارد. دلسوران واقعی نظام بارها و بارها تذکر دادند و راه های برون رفت از این بحران و چالش را بارها گفتند و گفتند اما به جای توجه به نصیحت های مشفقانه آنان با کسانی که عمر خود را در راه این نظام و انقلاب گذاشته اند چه بر خورد هایی صورت گرفت، حمله به خانه های آنان و نوشتن شعار و سر دادن عربده و ....اینک که موسم انتخابات شده است و می خواهند که ما هیزم انتخاباتی شویم که نتیجه آن از قبل معلوم است، می دانند که بدون حضور اصلاح طلبان و جوانان فعال سیاسی نمی توانند انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم ترتیب دهند. هرچند که اگر اصلاح طلبان نیز می خواستند وارد انتخابات شوند مردمی که در این دو سال و نیم هزینه داده اند، بارها در خیابان ها رای خود را طلب کرده اند، مردمی که فرزندان خود را از دست داده اند و راهی زندان کرده اند تا انتخاباتی آزاد داشته باشند تن به این انتخابات نمی دهند و در آن شرکت نمی کنند. ما این بار به پای صندوق های رای نمی رویم برای مقابله با حکومت دروغ و فساد و بی لیاقتی،جلوگیری از استقرار دیکتاتوری مطلقه فردی و دفاع از جمهوریت نظام و افشای مجلس بله قربان گویی که هیچ نقش مهمی در کنترل و امحای فقر، بیکاری، بزه های اجتماعی، انزوای بین المللی و پاسخ گو کردن ارکان حکومت و رهبری نظام ندارد.
1.jpg
سیامک قادری روزنامه نگاری که جز حق نگفت

روزنامه‌نگار، وبلاگ نویس و خبرنگار سابق ایرنا، به چهار سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد. سیامک قادری که در تاریخ ۱۷ مرداد ماه ۸۹ بازداشت شده بود، به اقدام و تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و ... متهم شده است.

سیامک قادری خبرنگار ایرنا در مرداد ماه سال ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی در منزل مسکونیش بازداشت و روانه زندان شد. پیش از این ماموران امنیتی شرط آزاد وی را انتشار مقالاتی به نفع رهبری و حاکمیت بر روی وبلاگ خود (ایرنای ما) اعلام کرده بودند.

او یکی از منتقدین نحوه اداره ایرنا بوده است و در حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران در وبلاگی به نام ایرنای ما گزارش‌هایی درباره این رویداد منتشر کرد. بعد از چندین بار فیلتر شدن این وبلاگ، سیامک قادری با داشتن ۱۸ سال سابقه کاری در این خبرگزاری برکنار شد.

سیامک قادری همچنین پس از انتشار مصاحبه جوانفکر مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد در گفتگو با روزنامه ی اعتماد نامه ای از زندان اوین به بیرون فرستاد. این روزنامه نگار در نامه ی خود برای نخستین بار سخن از رفتارهای ضد انسانی نیروهای اطلاعاتی با او در قبال نامه ی جوانفکر به وزارت اطلاعات برای بازداشت وی می گوید.او در این نامه می نویسد: " جناب جوانفکر به درستی اعلام کرده اید انفرادی غیر قانونی و کاری مذموم است! اما آیا دلسوزی تان شامل حال آن جوانی که به جرم ارسال (مثلا) یک پیامک (SMS) یا ایمیل، ۷ ماه در انفرادی بوده و امروز با روانی پریش هم بندی ماست نیز می شود؟...بنده هم زمانی که چپ و راست سیلی بر صورت ام فرود می آمد و بوی تهوع آور توالت اتاق بازجویی، امانم را برده بود تا علیه جنبش سبز و سایت کلمه اراجیفی را به صورت مصاحبه تلویزیونی ارایه کنم یا هنگامی که سرم را با فشار به داخل آن استوانه ی مهوع هدایت می کردند ، با خود فکر می کردم یک جای کار ایراد دارد! "

حسین نعیمی پور اتهام: مشارکت حداکثری در انتخابات

فرزند محمد نعیمی پور نماینده مردم تهران در مجلس ششم و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ۱۱ بهمن ماه ۹۰ برای دومین بار بازداشت شد. او از اعضای اصلی ستاد موج سوم ( کمپین حمایت از خاتمی و موسوی) بود. ماموران دادستانی با مراجعه به دفتر محمد نعیمی پور، فرزند او حسین را بازداشت و به زندان اوین بند ۳۵۰ منتقل کردند. ماموران لباس شخصی پنج نفر بوده و از اعضای دفتر کار آقای نعیمی پور فیلم برداری کرده‌اند. در جریان این بازداشت برخورد ماموران بسیار توهین آمیز بوده است.

حسین نعیمی پور، پس از انتخابات نیز یک بار بازداشت و به مدت ۵۲ روز در حبس به سر برده بود.

دادگاه وی را به دلیل اقدام علیه امنیت نظام و تشویش اذهان عمومی به ۵ سال زندان محکوم کرد که در دادگاه تجدید نظر این حکم به ۴ سال کاهش یافت. او هم اکنون در کنار دیگر زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین دوره محکومیت خود را می گذراند

عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات در بند سپاه

فعال سیاسی و کُردِ اصلاح طلب و قائم مقام جبهه مشارکت، در آبان سال ۱۳۴۰ در شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد در غرب ایران متولد شد. یک روز پس از انتخابات هم زمان با بازداشت ده ها فعال سیاسی و اجتماعی، عبدالله رمضان زاده نیز با خشونت مأموران امنیتی بازداشت شد. عبدالله رمضانزاده عصر روز ۲۳ خرداد پس از جلسه اضطراری حزب مشارکت در مورد رویدادهای پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران در مسیر منزل به همراه فرزندش، عده‌ای لباس شخصی جلو اتومبیل او را می‌گیرند و با اسلحه وارد ماشین شده و بعد از شکستن شیشه‌های اتومبیل، او را تهدید می‌کنند که همراه آنها برود. اما رمضان زاده از رفتن سر باز می‌زند و از آنها می‌خواهد که حکم بازداشت او را نشان دهند که در این هنگام این افراد پسر وی را از ماشین به بیرون پرت می‌کنند و با ضرب و شتم رمضان زاده سعی در بازداشت او داشتند که مردم متوجه می‌شوند و در اطراف اتومبیل جمع می‌شوند. بالاخره ماموران با ضرب و شتم وی و با شکستن سر او به وسیله اسلحه رمضان زاده را بدون داشتن هیچ گونه حکم قضایی با خود می‌برند و با اسپری فلفل به صورت پسر وی حمله می‌کنند. سخنگوی دولت اصلاحات یکصد و ده روز را در سلول های انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران گذراند و برای اعتراف به جرم های ناکرده تحت فشار بود. او نیز چون دیگر یارانش در دادگاه های نمایشی شرکت داده اشت اما حاضر به سخن گفتن در این دادگاه ها نشد. به گفته ی خودش، بازجویی های وی از ساعت ۹ شب شروع می شد تا ۴ صبح ادامه می یافت: «در تمام این مدت شخص بازجو با این که چشم بند بسته بودم پشت سرم قرار داشت و من هیچ گاه بازجو را نمی دیدم.» رمضان زاده در دادگاه به پنج سال حبس محکوم شد. در میانه سال ۸۹ در حالی که به مرخصی آمده بود، مأموران امنیتی او را تهدید کردند که یا علیه جبهه مشارکت و جنبش سبز بیانیه صادر کند و یا به زندان بازگردد. عبدالله، آزادگی کرد و راه دوم را برگزید. او در اسفند ۸۹ به زندان اوین بازگشت.

رمضان زاده یکی از هفت دلاور آزادی خواهی است که علیه سپاه پاسداران به خاطر آن چه که «کودتای انتخاباتی ۸۸» نام گرفت شکایت کرد، هرچند که او نیز چون دیگر همراهانش به دلیل شکایت از عوامل کودتای انتخاباتی به زندان بازگشت. او هم چنین به همراه ۲۵ زندانی سیاسی دیگر وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را مسئول «شکنجه» زندانیان دانسته است. به هیچ کدام از این شکایت ها تا کنون رسیدگی نشده است. عبدالله این روزها را در بند اطلاعات سپاه اوین می گذراند .

شیث امانی کارگران در بند اتهام پیگیری حقوق از دست رفته

از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران،۲۶ دی امسال بازداشت شد.

شیث امانی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در حالی که در دادگستری سنندج پیگیر پرونده کارگران زندانی، شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا بود بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

در حالی که خانواده های شریف ساعد و مظفر صالح نیا به همراه دیگر خانواده های کارگری در مقابل ستاد خبری اداره اطلاعات تجمع کرده و خواهان آزادی این دو کارگر زندانی بودند شیث امانی به همراه تعدادی از اعضای اتحادیه ازاد کارگران ایران به دادگستری سنندج رفتند و شیث امانی در آنجا خواهان ملاقات با دادستان و رویت پرونده های شریف ساعد پناه و روشن شدن اتهامات وارده بر آنها شد. اما نه تنها هیچ پاسخی در این مورد به شیث امانی داده نشد بلکه ایشان بلافاصله دستگیر و حدود ساعت ۱۴ ظهر به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

شیث امانی حدود سه هفته عمل پیش جراحی سنگینی را به علت دیسک کمر انجام داده بود بطوری که به علت وخامت وضعیت جسمانی اش پس از عمل جراحی به بخش آی سی یو منتقل شده بود.

شیث امانی یکی از کارگران نساجی کردستان و سالها نماینده کارگران این کارخانه و یکی از رهبران کارگری شناخته شده در سنندج و از بنیان گذاران و اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است که بدنبال برگزاری مراسم اول ماه مه در سنندج در سال ۱۳۸۶ دستگیر و سپس همراه با صدیق کریمی یکی دیگر از بنیان گذاران و اعضای هیئت مدیره اتحادیه به دو سال و نیم زندان محکوم شد اما بدلیل اعتراضات گسترده اتحادیه آزاد کارگران ایران، سازمانهای کارگری در ایران و سراسر جهان و با اعتراضی که کارگران سنندج هنگام مسافرت آیت الله شاهرودی ریاست وقت قوه قضائیه در سنندج انجام دادند این احکام توسط وی لغو شد و این خبر از شبکه های تلویزیونی محلی استان کردستان نیز پخش گردید با این حال مدتی پیش دادگاه اجرای احکام در شهر سنندج طی ابلاغیه ای به شیث امانی و صدیق کریمی به آنان اعلام کرد احکام صادره بر علیه آنها در سال ۱۳۸۷ تماما ملغی نشده است و آنها برای تحمل زندان باید خود را به دادگاه اجرای احکام معرفی کنند.

بیست و سومین روز؛ محسن میردامادی، مهدی کوهکن، محمد داوری و مجید دری

بیست و دومین روز؛ وحید لعلی پور، حمزه کرمی، سعید مدنی، مهدی کریمیان اقبال

بیست و یکمین روز؛ علیرضا فلاحتی، سیدضیانبوی، عیسی سحرخیز و مهدی فروزنده پور

بیستمین روز؛ فیض الله عرب سرخی، پرستو دوکوهکی، محمد سلیمانی نیا، شهرام منوچهری

نوزدهمین روز؛ علیرضا رجایی، سیداحمد میری، امیر نوروزیان و علی اکبر محمد زاده

روز هجدهم؛ میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی

روز هفدهم؛ شهید صانع ژاله و شهید محمد مختاری

روز شانزدهم؛ محسن محققی، مصطفی تاج زاده، سعید جلالی فر و شاهین زینعلی

روز پانزدهم؛ کیوان صمیمی، فرید طاهری، جمال عاملی و حسین رونقی ملکی

روز چهاردهم؛ محمدرضا مقیسه، مجید توکلی، سهام بورقانی و علی اکبر سروش

روز سیزدهم؛ ابوالفضل قدیانی، محبوبه کرمی، علی شکرچی و علی ملیحی

روز دوازدهم؛ آریا آرام نژاد، عبدالله مومنی، مزدک علی نظری و اسماعیل صحابه

روز یازدهم: محسن امین زاده، حشمت طبرزدی، حسین نیکخواه و احمدرضایوسفی

روز دهم؛ عماد بهاور، علی ابراهیمی، رامین پرچمی و بابک داشاب

روز نهم؛ هنام ابراهیم زاده، مسعود پدرام، رسول بداغی و بهمن احمدی امویی

روز هشتم؛ عاطفه نبوی، آرش صادقی، کوهیار گودرزی و عبدالفتاح سلطانی

روز هفتم؛ محمد سیف زاده، مهدی محمودیان، آرش سقر و سروش صفای وردی

روز ششم؛ امیر خسرو دلیر ثانی، مهدی خدایی، سید جلیل طاهری و حسین امینی

روز پنجم؛ داوود سلیمانی، ابراهیم مددی، حجت منتظری و مجتبی احمدی

روز چهارم؛ نسرین ستوده، قاسم شعله سعدی، علی جمالی و یعقوب ملکی

روزسوم؛ علیرضا بهشتی شیرازی، حسن اسدی زیدآبادی، احمد رضا احمد پور و محمد توسلی

روز دوم؛ بهاره هدایت، جواد امام، مصطفی نیلی و محمدجواد مظفر

روز اول؛ افشین اسانلو، حمیدرضا ایزدبار، علی پور سلیمان و محمدحسین خوربک

روز هفدهم؛ شهید صانع ژاله و شهید محمد مختاری

روز شانزدهم؛ محسن محققی، مصطفی تاج زاده، سعید جلالی فر و شاهین زینعلی

روز پانزدهم؛ کیوان صمیمی، فرید طاهری، جمال عاملی و حسین رونقی ملکی

روز چهاردهم؛ محمدرضا مقیسه، مجید توکلی، سهام بورقانی و علی اکبر سروش

روز سیزدهم؛ ابوالفضل قدیانی، محبوبه کرمی، علی شکرچی و علی ملیحی

روز دوازدهم؛ آریا آرام نژاد، عبدالله مومنی، مزدک علی نظری و اسماعیل صحابه

روز یازدهم: محسن امین زاده، حشمت طبرزدی، حسین نیکخواه و احمدرضایوسفی

روز دهم؛ عماد بهاور، علی ابراهیمی، رامین پرچمی و بابک داشاب

روز نهم؛ بهنام ابراهیم زاده، مسعود پدرام، رسول بداغی و بهمن احمدی امویی

روز هشتم؛ عاطفه نبوی، آرش صادقی، کوهیار گودرزی و عبدالفتاح سلطانی

روز هفتم؛ محمد سیف زاده، مهدی محمودیان، آرش سقر و سروش صفای وردی

روز ششم؛ امیر خسرو دلیر ثانی، مهدی خدایی، سید جلیل طاهری و حسین امینی

روز پنجم؛ داوود سلیمانی، ابراهیم مددی، حجت منتظری و مجتبی احمدی

روز چهارم؛ نسرین ستوده، قاسم شعله سعدی، علی جمالی و یعقوب ملکی

روزسوم؛ علیرضا بهشتی شیرازی، حسن اسدی زیدآبادی، احمد رضا احمد پور و محمد توسلی

روز دوم؛ بهاره هدایت، جواد امام، مصطفی نیلی و محمدجواد مظفر

روز اول؛ افشین اسانلو، حمیدرضا ایزدبار، علی پور سلیمان و محمدحسین خوربک


 


امروز:گزارش شده که از صبح روز دوشنبه اول اسفند دسترسی کاربران در ایران به سرویس جی میل و یاهو محدود شده و آنها قادر به باز کردن ایمیل های خود نیستند.
به گزارش بی بی سی فارسی هفته گذشته نیز برای چند روز کاربران داخل ایران به سرویس های یاهو و جی میل دسترسی نداشتند و در مواردی نیز دسترسی به سایت های گوگل و گوگل پلاس هم قطع بوده است.
انتقادات گسترده ای از سوی رسانه ها نسبت به این محدودیت ها مطرح شده اما تاکنون مقامات دولتی در این زمینه توضیحی نداده اند.
سایت خبر آنلاین نوشته که "خدمات پست الکترونیک که تازه از وضع نامطلوب هفته گذشته کمی فاصله گرفته بود دوباره بدون اطلاع و در نظر گرفتن ارزشی به کاربران محدود شد."
به نوشته این سایت "پورت های VPN و https بسته شد و استفاده از اینترنت با مشکلات متعددی رو به رو شده است."
سایت الف نیز در اعتراض به "قطع کردن های بدون اعلام قبلی" نوشته که این کار "دردسرهای وسیعی" برای کاربران ایجاد می کند و "ظاهرا کسانی که در قطع سرویس پست الکترونیک دست دارند از ابعاد وسیع ضد امنیتی و ناراضی سازی کارشان اطلاعی ندارند و هیچ ارزشی هم برای افکار عمومحی و مردم ایران قائل نیستند."
روز گذشته غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران درخصوص سرویس‌های ارائه دهنده ایمیل توسط کشورهای خارجی گفت: "سرویس ایمیل یاهو و جی‌میل گوگل به دلیل اینکه به محتوای ایمیل دسترسی دارند، هیچگونه امنیتی ندارند."
آقای جلالی با ضروری خواندن فعالیت شبکه داخلی گفت: "برای مقابله با این موضوع باید زیر ساخت مناسبی در کشور راه اندازی شود که در قالب اینترنت ملی قرار می‌گیرد."
برخی مقامات ایرانی حتی سایت هایی چون گوگل، یاهو و فیس بوک و حتی اینترنت را "ابزار جاسوسی" خوانده اند.
پیش از این، اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، گفته بود که"موتورهای جستجوی اینترنتی ابزار جاسوسی هستند و دلیلی ندارد افراد برای پرینت اطلاعات دانشگاه یا حساب بانکی خود، از موتورهای جستجوگر استفاده کنند و از خود ردی در دنیا به جا بگذارند."
راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی که مقامات رسمی ایران تحت عنوان "شبکه ملی اطلاعات" هم از آن نام برده‌اند، در سال‌های اخیر مورد توجه نهادهای فعال در بخش ارتباطات ایران بوده است اما توضیحی در باره آن داده نشده است.
مهدی اخوان، قائم مقام وزیر ارتباطات ایران، گفته است که با اجرای پروژه شبکه ملی اینترنت، دغدغه‌هایمان در حوزه فیلترینگ کاهش می‌یابد، چون با اجرایی شدن این پروژه، ترافیک بین‌المللی کاهش می‌یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران پیش از این گفته بود که بخشی از این شبکه راه اندازی شده و بسیاری از دستگاه‌های دولتی برای برقراری ارتباط بین دفاتر خود از اینترنت ملی استفاده می‌کنند، ولی این خدمات تاکنون به کاربران خانگی ارائه نشده است.
این نظر هم مطرح شده است که تصمیم‌گیرندگان در ایران، در حال آزمایش زیرساخت‌های جدید برای راه‌اندازی آنچه که "اینترنت ملی" خوانده شده، هستند.


 


امروز: مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از افزایش قیمت آب، بنزین، گاز، گازوئیل، نفت‌کوره و آب در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.
وی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت که این افزایش قیمت، ممکن است به نسبت کمتری شامل تولیدکنندگان شود و "بسته به شرایط تولید، هر واحد تولیدی نوعی از تعدیل قیمت را تجربه کند".
این اظهارات در شرایطی بیان شده که با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، هزینه های واحدهای تولیدی در ایران به میزان قابل توجهی افزایش یافته و بسیاری از این واحدها اعلام کرده اند که قادر به ادامه فعالیت در شرایط موجود نیستند.
دیروز شمس الدین حسینی وزیرامور اقتصادی و دارایی نیز از آمادگی دولت برای پرداخت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه ها تا پایان امسال خبر داده بود.
آقای حسینی همچنین گفته بود که قبل از هر گونه اقدامی برای افزایش قیمت حامل های انرژی در فاز دوم، "یارانه نقدی افزایش یافته" به حساب مردم واریز خواهد شد.


 


امروز: سفیر آمریکا در یمن می گوید ایران در آن کشور فعالتر شده و هشدار داده است که این موضوع می تواند ثبات یمن را در معرض خطری جدی تر قرار دهد.
به گزارش بی بی سی فارسی به نقل از خبرگزاری رویترز، جرالد فایرستاین این اظهارات را روز دوشنبه و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یمن مطرح کرده است.
بر اساس این گزارش، آقای فایرستاین طی مصاحبه ای گفته است که "ما شاهد تلاش ایران برای افزایش حضور خود در اینجا (یمن) هستیم، آنهم به روشهایی که معتقدیم به ثبات و امنیت یمن کمکی نمی کند."
سفیر آمریکا در یمن افزود که "ما قطعا شاهد افزایش فعالیتهای مالی ایران و تلاشهایش برای افزایش نفوذ در میان شیعیان زیدی و همچنین در میان عوامل سنی هستیم."
خبرگزاری رویترز همچنین از آقای فایرستاین نقل کرده که آمریکا شواهدی در اختیار دارد که به اعتقاد مقامات آن کشور، فعالیتهای ایران ابعاد نظامی هم پیدا کرده است.
سفیر آمریکا گفت: "این پدیده نسبتا جدیدی است، ایران از این دوران بی ثباتی سیاسی و ضعیف شدن کنترل دولت (یمن) روی بخشهای بزرگی از این کشور بهره برداری می کند."


 


امروز: مهسا امرآبادی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب برای بار دوم محکوم شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، امرآبادی توسط دادگاه شعبه ۲۶ انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۵ سال زندان که ۴ سال آن تعلیق و
یک سال آن تعزیری است، محکوم شد. اتهامات امرآبادی عدم اعلام برائت از مهندس موسوی و کروبی؛ حضور در جلسات قرآن خانواده‌های زندانیان سیاسی، مصاحبه و
نوشتن گزارش در روزنامه‌ها، دیدار با مراجع تقلید مستقل و دفاع از حقوق همسر زندانی‌اش عنوان شده است.

این روزنامه‌نگار در ۱۰ اسفند سال گذشته برای بار دوم توسط اطلاعات سپاه بازداشت و با قید وثیقه آزاد شد. امرآبادی پیش از این و در خرداد سال ۸۸ هم بازداشت و به یک سال زندان تعزیری محکوم شده بود. مسعود باستانی همسر مهسا امرآبادی از دیگر روزنامه‌نگاران زندانی است که از تیر ماه سال ۸۸ بدون یک روز مرخصی در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد و به ۶ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.


 


امروز: مقامات فرانسوی تصمیم ایران به قطع صدور نفت به آن کشور را کم اهمیت قلمداد کرده اند.
به گزارش بی بی سی فارسی به نقل خبرگزاری آسوشیتد پرس، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده است که شرکتهای نفتی فرانسوی، در چارچوب تحریمهای اتحادیه اروپا که ماه گذشته علیه صادرات نفت ایران و بانک مرکزی این کشور وضع شد، خود از حالا خرید نفت از ایران را متوقف کرده اند.
وینسنت فلوریانی، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که هدف از این تحریمها متقاعد کردن ایران به از سرگیری مذاکرات هسته ای و واکنشی است به نگرانی های بین المللی در مورد این برنامه.
کشورهای غربی ایران را به تلاش برای دستیابی به توانایی ساخت بمب اتمی متهم می کنند، اما ایران پیوسته تاکید داشته که برنامه های اتمی آن کشور صرفا برای تامین انرژی و صلح آمیز است.
وزارت نفت ایران روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور در واکنش به تحریمهای اتحادیه اروپا، فروش نفت خام به شرکتهای بریتانیایی و فرانسوی را متوقف کرده است.


 


امروز: رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاهداران سوخت با اشاره به توقف پرداخت کارمزد فروش بنزین آزاد از احتمال توقف عرضه بنزین 700 تومانی از 15 اسفند در جایگاهها خبر داد و اعلام کرد: افزایش ضرر و زیان جایگاهها منجر به ورشکستگی این بنگاههای اقتصادی شده است.
به گزارش مهر، حاج محمد رضا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخورد دوگانه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و تعزیرات با تخلفات صورت گرفته در برخی از جایگاههای سوخت، گفت: بر این اساس با مشاهده کوچکترین تخلفی جرایم چندین میلیون تومانی و نجومی برای جایگاههای سوخت در نظر گرفته می شود.

رئیس هیئت دیره انجمن جایگاهداران سوخت با اشاره به تعهدات شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی برای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین به جایگاهداران سوخت تصریح کرد: جبران افت فروش بنزین، تامین هزینه های نفت و تعمیرات سامانه هوشمند سوخت ، پرداخت حقوق حسابرس در جایگاهها و افزایش دو برابری نرخ فروش بنزین آزاد از مهمترین این تعهدات بوده است.

وی با اعلام اینکه یکسال پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین میزان کارمزد فروش بنزین آزاد توسط وزارت نفت به نصف کاهش پیدا کرد، تاکید کرد: همچنین از ابتدای سال جاری پرداخت کارمزد فروش بنزین آزاد به جایگاهداران متوقف شده است.

حاج محمدرضا با اعلام اینکه در حال حاضر هزینه راه اندازی، مدیریت و راهبری جایگاههای سوخت به ویژه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، بیان کرد: میزان فروش بنزین آزاد در جایگاهها روزانه حتی از مرز 20 میلیون لیتر عبور می کند اما دولت حاضر به پرداخت کارمزد اضافی برای فروش آزاد این فرآورده نفتی نیست.

رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاهداران سوخت با اشاره به افزایش زیان دهی جایگاههای سوخت با بالا رفتن نرخ رسمی تورم اظهارداشت: در شرایط فعلی با کاهش سهمیه های بنزین یارانه ای و نیمه یارانه ای مردم میزان فروش بنزین در جایگاههای کشور 35 تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات پیش روی مجاری های عرضه سوخت کشور را عرضه همزمان بنزین و سی ان جی عنوان کرد و افزود: عرضه سی ان جی در برخی از جایگاههای سوخت مایع هزینه های تعمیر و نگهداری تلمبه های گاز را به همراه داشته است.

حاج محمد رضا همچنین با یادآوری اینکه اخیرا دولت مالیات بر ارزش افزوده برای فروش سی ان جی را به حداقل کاهش داده است، اظهار داشت: اما تاکنون اقدامی برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده فروش بنزین در جایگاههای سوخت در نظر گرفته نشده است.

این مقام مسئول همچنین از راه اندازی کیف پول الکترونیکی به عنوان یک مشکل جدید در جایگاههای سوخت یاد کرد و ادامه داد: راه اندازی سامانه پول الکترونیکی منجر به گم شدن بخشی از درآمدهای جایگاههای سوخت و کاهش درآمدهای این بنگاههای اقتصادی شده است.

وی با اشاره به عدم اجرای فرآیند نظارت و کنترل مخازن نفتکشهای جاده پیما، تصریح کرد: عدم اجرای نظارت دقیق در این بخش منجر به کاهش تحویل بنزین به جایگاههای سوخت و ضرر و زیان در این بخش شده است.

حاج محمد رضا با تاکید بر اینکه جایگاهداران سوخت حاضرند با پرداخت 500 میلیون تا یک میلیارد تومان به وزارت نفت کاربری جایگاههای سوخت را برای انجام سایر فعالیتهای تجاری و اقتصادی تغییر دهند، اعلام کرد: در صورتی که مجموعه وزارت نفت تمهیداتی برای کاهش ضرر و زیان در جایگاههای سوخت در نظر نگیرد، پلاکارد توقف فروش بنزین آزاد از 15 اسفندماه در اکثر جایگاههای کشور نصب خواهد شد.


 


امروز: مدیر دفتر مطالعات فناوریهای نوین مرکز پژوهشهای مجلس در مورد مصادیق استفاده از ابزارهایی مانند VPN در قانون جرایم رایانه ای تاکید کرد: VPN غیرقانونی نیست و در قانون جرایم رایانه ای هیچ ماده ای مبنی بر اینکه پروتکل VPN غیرقانونی است وجود ندارد.
به گزارش مهر رضا باقری اصل در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح مصادیق جرایم رایانه ای برای برخورد با ابزارهایی همچون VPN در اینترنت و نیز قوانین حقوقی مترتب بر ارتباطات الکترونیکی همچون ایمیل با اشاره به اینکه نظام حقوقی که مترتب بر پست های الکترونیکی است، نظام حقوقی کاملی نبوده اظهار داشت: ما قانون حریم خصوصی در فضای سایبر و حمایت از داده ها نداریم و به دلیل نبود این قانون درخواست تبادل اطلاعات با اشکالاتی مواجه است که ممکن است این حریم خصوصی را نقض کند.

مجازات حبس برای دسترسی غیرمجاز به سامانه ایمیل

مدیر دفتر مطالعات فناوریهای نوین مرکز پژوهشهای مجلس با بیان اینکه در قانون جرایم رایانه ای موادی برای همین منظور ترتیب داده شده است، ادامه داد: براساس ماده یک قانون جرایم رایانه ای هرکس به طور غیرمجاز به داده های رایانه ای به واسطه تدابیر امنیتی دسترسی یابد به حبس محکوم می شود که سامانه ایمیل هم مشمول آن خواهد بود.

شنود محتوای ایمیل مصداق شنود مکالمات تلفنی است

باقری اصل با تاکید براینکه براساس ماده 48 قانون جرایم رایانه ای شنود محتوای در حال ارتباطات غیرعمومی در سیستم های رایانه ای و مخابراتی مطابق مقررات شنود مکالمات تلفنی خواهد بود به مهر گفت: در این زمینه در حقیقت قاضی شنود باید دستور دسترسی را بدهد؛ تبصره ذیل این ماده هم می گوید که دسترسی به محتوای ارتباطات غیرعمومی ذخیره شده نظیر پست الکترونیکی و پیامک در حکم شنود و مستلزم رعایت مقررات مربوطه است.

مصادیق قانون جرایم رایانه ای برای فیلترینگ

وی با بیان اینکه در حوزه قواعد حقوقی مترتب بر ارتباطات الکترونیکی یک سری ضعف ها داریم، ادامه داد: البته بخش کیفری ماده 48 قانون جرایم رایانه ای دسترسی به پست الکترونیکی را مصداق شنود دانسته است و مجازاتهایی نیز برای آن درنظر گرفته است.

باقری اصل خاطرنشان کرد: از طرفی براساس ماده 21 و 22 قانون جرایم رایانه ای یک سری قواعد برای بحث فیلترینگ مطرح شده که در حقیقت ارائه دهندگان خدمات دسترسی موظف هستند این ضوابط را رعایت کنند و این قانون مشخص کرده است چطور باید کار فیلترینگ انجام شود.

استفاده از VPN برای مصارف مشخص غیرقانونی نیست

مدیر دفتر مطالعات فناوریهای نوین مرکز پژوهشهای مجلس در مورد مصادیق استفاده از ابزارهایی مانند VPN در قانون جرایم رایانه ای به مهر، گفت: VPN غیرقانونی نیست و در قانون جرایم رایانه ای هیچ ماده ای مبنی بر اینکه پروتکل VPN غیرقانونی است وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین بند الف ماده 25 قانون جرایم رایانه ای تاکید دارد که توزیع و انتشار و تولید و یا انجام معامله یا نرم افزار یا هر نوع ابزار الکترونیکی که "صرفا" برای ارتکاب جرایم رایانه ای به کار می رود مجازات دارد اما VPN و یا ابزارهای دیگر مصداق این واژه "صرفا" نیستند و به طور مثال بانکها و موسسات مالی از این پروتکل برای تبادل اطلاعاتشان استفاده می کنند چرا که از امنیت بالاتری برخوردار است اما براساس ماده 32 قانون مشمول نگهداری اطلاعات کاربران و "داده ترافیک" هستند.

باقری اصل تصریح کرد: اگر چه در صورتی که سایتی اقدام به ارائه یا فروش ابزار دور زدن فیلترینگ کند یا اطلاعات کاربران و داده ترافیک خدمات VPN را نگهداری نکند می توان با همین قانون آنرا مشمول مجازات دانست این مهم در اکثر کشور های جهان به عنوان رویه وجود دارد که البته بررسی نحوه فروش این ابزار در اینترنت نکات دیگری را نشان می دهد.


 


امروز: جعفری: نا امنی های تنگه هرمز نیز اظهار داشت: ما پاسدار امنیت تنگه هرمز هستیم و مسئولیت بر هم زدن این امنیت بر عهده کشورهای متجاوز خواهد بود
به گزارش مهر فرمانده سپاه در رزمایش سپاه در کویر مرکزی ایران گفت: در شرایط فعلی که تهدیدهای دشمن به ویژه در زمینه ‌های اقتصادی، سیاسی و نفتی گسترش پیدا کرده است، باید آمادگی‌ های نظامی وجود داشته باشد که با نمایش خوب نیروها در رزمایش‌ ها، این مهم تحقق یافته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این رزمایش به دنبال تهدیدها و تجاوزهای کشور آمریکا به ویژه در زمینه تجاوز به کشورهای همسایه و منطقه صورت گرفته که برای جلوگیری از این تجاوزها همه آموزش‌ ها ارائه و همه تجربه ‌ها بازخوانی شده است.


 


امروز: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از احتمال توقف صادرات نفت ایران به سایر کشورهای اروپایی در صورت ادامه رفتارهای خصمانه آنها در قبال ایران خبر داد و اعلام کرد: به زودی قیمت جهانی نفت از مرز 150 دلار عبور می‌کند.
به گزارش مهر، احمد قلعه‌بانی امروز در حاشیه امضای قرارداد توسعه سه میدان نفتی در جمع خبرنگاران درباره درخواست اخیر یونان برای ادامه واردات نفت از ایران، گفت: در حال حاضر تقاضا برای خرید نفت از ایران در بازارهای جهانی افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه به تازگی به برخی از پالایشگاههای اروپایی اعلام شده است که باید قراردادهای 3 تا 5 ساله برای خرید نفت از ایران امضا کنند، تصریح کرد: برخی از دولت‌های اروپایی، خود اقدامات خصمانه را آغاز کرده‌اند و این کشورها باید پاسخگوی بازی‌ای که آغاز کرده‌اند به مردم خود باشند.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه ایران در تاریخ 103 ساله کشف نفت، هیچگاه از طلای سیاه به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده نکرده است، بیان کرد: ماه گذشته قیمت جهانی نفت حدود 102 دلار بوده است که در حال حاضر با ادامه تصمیمات خصمانه برخی از کشورهای غربی، بهای جهانی نفت به بیش از 120 دلار افزایش یافته است.

نفت 150 دلار می‌شود

قلعه‌بانی در پاسخ به این سئوال مهر که پیش‌بینی شما از افزایش قیمت جهانی نفت چیست توضیح داد: قیمت نفت قابل پیش‌بینی نبوده؛ اما وضعیت فعلی بازار نشان می‌دهد که احتمال افزایش قیمت جهانی نفت به بیش از 150 دلار وجود دارد.

شرط جدید ایران برای فروش نفت به اروپا

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به سئوال دیگر مهر، خواستار امضای قراردادهای بدون پیش شرط با برخی از کشورهای اروپایی برای ادامه صادرات نفت خام ایران شد و افزود: تا پیش از تحریم‌های خصمانه اتحادیه اروپا، ایران روزانه حدود 515 هزار بشکه نفت به اروپا صادر می‌کرد که در حال حاضر، صادرات نفت ایران به این کشورها کاهش یافته است.

احتمال قطع صادرات نفت به 6 کشور اروپایی

وی همچنین درباره احتمال قطع صادرات نفت سایر کشورهای اروپایی همچون اسپانیا، هلند، یونان، آلمان، ایتالیا و پرتغال پس از انگلیس و فرانسه در پاسخ به مهر گفت: قطعا اگر اقدامات خصمانه برخی از کشورهای دیگر اروپایی ادامه یابد، صادرات نفت به این کشورها قطع خواهد شد.

قلعه‌بانی همچنین از آمادگی ایران برای امضای قراردادهای جدید فروش نفت به کشورهای اروپایی در صورت کنار گذاشتن اقدامات خصمانه آنها خبر داد و یادآور شد: همزمان با کاهش صادرات نفت ایران به اروپا، فرصتی برای بازیابی مخازن هیدروکربوری و افزایش تولید صیانتی نفت در ایران فراهم شده است.

معاون وزیر نفت همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر درباره توافق جدید نفتی مقامات ایران و چین پکن با اظهار بی‌اطلاعی از این تحریم‌ها اعلام کرد: بنده در این دوره از مذاکرات نفتی در چین حضور نیافته‌ام و از نحوه توافق‌های انجام گرفته، بی‌خبرم.

پیام نفتی ایران برای اوپک

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر اینکه پیام شما برای برای از کشورهای عضو اوپک به ویژه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس که برای تصاحب بازارهای نفتی ایران خیز برداشته‌اند، چیست گفت: کشورهای عضو اوپک باید از نفت به عنوان یک ابزار سیاسی علیه سایر کشورهای عضو این سازمان استفاده نکنند.


 


امروز: بیش از 150 کارگر كارخانه پارسیلون خرم آباد، بزرگ‌ترین تولید کننده نخ آسیا در اعتراض به دریافت مطالبات قانونی شان امروز صبح در مقابل درب ورودي کارخانه تجمع کردند.

به گزارش ايلنا رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار لرستان با اعلام اين كه کارخانه پارسيلون به جهت انباشت بدهی‌ها تعطیل شده است، اعلام كرد: این کارخانه دارای 250 کارگر رسمی و 260 کارگر قرار دادی است که همگی بیکار شده‌اند.

محمد موسیوند با انتقاد از عملکرد اداره کل نساجی‌های کشور به جهت عدم پی‌گیری در خصوص وضعیت بحرانی این واحد تولیدی عنوان کرد:20 میلیارد تومان تسهیلات برای احیاء کارخانه پارسیلون اختصاص یافته است که اداره کل نساجی‌های کشور با عنوان اینکه تولید نخ منسوخ شده است از پرداخت این مبلغ ممانعت می کند.

او در ادامه با این عنوان که کمبود مواد اولیه و نقدینگی مشکل اساسی این واحد تولیدی است، خاطر نشان کرد: این کارخانه اگر بطور کامل احیاء شود گنجایش اشتغال 2500 کارگر را دارا می‌باشد.

اين فعال كارگري استان لرستان افزود: بیش از 12 ماه است که کارگران تولید نخ پارسیلون حقوق دریافت نکرده‌اند و همچنین عیدی و سایر مزایای قانونی آنان نیز پرداخت نشده است.

موسیوند با تاکید بر اینکه وضعیت اشتغال استان لرستان مطلوب نیست افزود: از لحاظ بیکاری استان لرستان رتبه آخر اشتغال کشور را کسب کرده است.

او در خاتمه خواستار شد: با 15 میلیارد کمک و سرمایه گذاری در کارخانه پارسیلون که بزرگترین کارخانه تولید کننده نخ آسیاست مشکل کارخانه و کارگران حل خواهد شد.


 


امروز: هیات بلندپایه‌ای از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه مذاکرات با مقام‌های ایرانی وارد تهران شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این دومین سفر بازرسان آژانس به ایران طی یک ماه گذشته با هدف یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای مناقشه موجود بر سر برنامه هسته‌ای تهران به شمار می‌رود.

این هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرپرستی «هرمان ناکرتس» بازرس هسته‌ای ارشد آژانس مذاکراتی را با مقامات سازمان انرژی اتمی ایران و دیگر مقامات مربوطه برگزار خواهد کرد.

ناکرتس پیش از عزیمت به تهران در مصاحبه با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که این سفر نتایجی واقعی درپی داشته باشد.

وی گفت: «امیدواریم که پس از این سفر نتایج ملموسی داشته باشیم و البته همچنان اولویت نخست جنبه‌های نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران است.»

نکرتس و هیئت همراهش که پیش‌تر به ایران سفر کرده بودند، این کشور را ۲۰ روز پیش ترک کردند.

هم‌زمان، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه بریتانیا و ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به طور جداگانه اسرائیل را از حمله به ایران برحذر داشته‌اند.

ویلیام هیگ و ژنرال دمپسی در سخنانی جداگانه گفتند که حمله به ایران عواقب وخیمی را برای منطقه به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که «تام دونیلون» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا به اسرائیل سفر کرده است تا در مورد نحوه برخورد با ایران با نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی گفت‌و‌گو کند.


 


امروز: «امروز توانسته‌ایم نسبت به 33 سال گذشته در اوج قرار بگیریم . براساس آمارهای دقیق امسال امن‌ترین سال جمهوری اسلامی است این در حالی است که تهدیدها علیه کشور در اوج خود قرار دارد.»

به گزارش ایلنا، فرمانده نیروی انتظامی امروز (دوشنبه اول اسفند 90 ) در بیست و هشتمین مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی گفت: «تهدیدات امروز با گذشته تفاوت‌‌های بسیاری دارد و از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است. امروزه در عرصه سایبر و رسانه‌ها تحولاتي بزرگ رخ داده که توانست دنیا را متحول کند. امروزه فریب افکار عمومی به شدت افزایش یافته است و بر همين اساس بايد متناسب با تحولات پیش رفت در غیر این صورت قادر به نقش آفرینی نیستیم.»

"اسماعیل احمدی مقدم" افزود:«مظلومان و همه شهروندان باید پلیس را تکیه گاهی محکم در برابر حملات بدانند. اگر با مردم با مدارا برخورد نشود از ما فاصله می‌گیرند. رضایت و اعتماد آنها شاخص بزرگی برای نیروی انتظامی است.»


 


امروز: دبیرکل خانه کارگر در مناظره با عضو جبهه پایداری به اتهامات وارده شده از سوي اين جريان به برخی روحانیون نظام از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در این زمینه اظهار داشت: آیت الله شهید بهشتی، هاشمی رفسنجانی و دیگر روحانیون از ابتدای مسیر، در خط انقلاب بودند و ممکن است بین نظرات آن‌ها فاصله باشد اما کارآمدی انقلاب به حفظ وحدت و یکپارچگی همگان از جمله روحانیت است که اگر چنین نباشد مردم راه را گم می‌کنند.

وی درباره اظهارات قاسم روانبخش در مورد دیدار برخی فعالین سیاسی با مقامات آمریکایی در بگرام عراق گفت: چه کسی اطلاع دارد در عراق این جلسه بوده یانه، زیرا ما که در مجلس هستیم گزارشی از دستگاه خاصی دریافت نکردیم و لازم است در این زمینه سند ارایه شود و تاریخ در همه موارد بر اساس اسناد قضاوت می‌کند.

نماینده تهران تاکید کرد: من در طول دوران نمایندگی صحبتی راجع به فرد خاصی نداشتم و اگر بخواهم در مورد جبهه‌ها و اینکه چه کارهایی کردند یا نکردند صحبت کنم تخریب محسوب می‌شود که این کار را نمی‌کنم.

دبیر کل خانه کارگر تاکید کرد: تاریخ مملو از ادعا است و من می‌توانم بگویم که در بگرام آقای روانبخش با آمریکاییان دیدار کرده است و ایشان چطور می‌توانند ثابت کنند که نبودند البته باید بگویم سند باید محکمه پسند باشد چرا که کار دستگاه اموی هم درست کردن ادعا بود و اگر امروز براساس حرف‌های آقای روانبخش در مورد چهره‌های روحانی قضاوت کنیم باید از اعدام شیخ فضل الله نوری هم حمایت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی رفسنجانی تاریخ این انقلاب است و اگر مساله‌ای وجود دارد با خود ایشان مطرح کنید و آن رابه سطح جامعه نکشید من تعجب می‌کنم که بعضی‌ها این چنین دیگران را تضعیف می‌کنند چرا که با این روند چیزی بدست نمی‌آوریم.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: در تاریخ سند می‌تواند حرف بزند اما آقای روانبخش تنها به ظن خود تکیه می‌کند و مدام راجع گذشته حرف می‌زند و ملاک من برای احترام به افراد تنها مقام رهبری است اگر ایشان بگویند که اقای هاشمی مورد احترام نیستند من هم به فرمایش ایشان عمل می‌کنم واینکه ما مسایل را ظاهرا مستند کنیم کار درستی نیست.

علیرضا محجوب در ادامه مناظره خود در دانشکده علوم قرآنی تهران تاکیدکرد: نمی‌توان به همه از اول و آخر چپ و راست اتهام زد و تنها خودمان را قبول داشته باشیم چرا که وقتی نتوانیم با یکدیگر وحدت داشته باشیم چگونه می‌توانیم جهان اسلام را به وحدت دعوت کنیم اگر هم ایرادی وجود دارد باید به صورت علمی گفته شود و اینکه بگوییم افراد به خارج وابسته‌اند و سندی هم ارایه نکنیم درست نیست.

وی با اشاره به سیره حضرت علی (ع) در برخورد با مخالفان گفت: برای اثبات مطلبی نیاز نیست مسایل را به صورت غیر واقعی در کنار هم قرار دهیم چرا که سیره حضرت علی (ع) مباحثه و گفتمان بود و بد گویی و رجز خوانی از نظر ایشان درست نیست واصلیترین سیره علوی و نبوی مدارا با مخالفان است.

علیرضا محجوب با اشاره به نوع صحبت‌های روانبخش در مورد فعالین سیاسی گفت: من در فرمایشات ایشان یک رادیکالیسم ‌می‌بینم که همه را از چپ و راست نقد ‌می‌کند اما باید بگویم حرکت هستی و رادیکالی به از هم پاشیدن جریان اسلامی ‌می‌انجامد.

محجوب در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که وی را به کم کاری در موقع انتقاد در مجلس محکوم کرد گفت: مطمئن باشید که من در مورد دفاع از حقوق کارگران در مجلس هیچ گونه کوتاهی نکردم ما آنچه که مصوبات بوده را دنبال کرده‌ایم و لحظه‌ای هم از اعتقادات خود عقب نکشیده‌ایم‌. شاید من محکوم به این باشم که کمتر در مورد مسایل سیاسی اظهار نظر ‌می‌کنم اما من در حوزه خودم بسیار فعال بودم و آخرین کاری را هم در مجلس هشتم به تصویب رساندیم بحث بیمه بیکاری کارگران بود که یک ضمانت برای قشر کارگری ما فراهم کرد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته